שאלה: האם אפשר לקבל פירוט היסטוריית נסיעות שלי בר קו?

מצב
הנושא נעול.

Sami144

New member
שאלה: האם אפשר לקבל פירוט היסטוריית נסיעות שלי בר קו?

שאלה: האם אפשר לקבל פירוט היסטוריית נסיעות שלי בר קו?
 

Bus Nerd

Active member
הכרטיס עצמו שומר כמה פעולות בודדות אחרונות

שאלה: האם אפשר לקבל פירוט היסטוריית נסיעות שלי בר קו?
הכרטיס עצמו שומר כמה פעולות בודדות אחרונות
ואפשר לקרוא אותו עם אפליקציית "רב קו" באנדרויד, אפליקציית "רב קו אונליין" באנדרויד, או "רב קו אונליין" באינטרנט אם יש קורא כרטיסים מתאים (אפשר לרכוש ב10 ש"ח באחת עמדות השירות).

יותר מזה רק למשרד התחבורה יש, ולא נראה לי שייתנו לך את המידע במרכזי השירות, אבל הבנתי שהשירות החדש שהם יציעו עוד כמה שנים לממשק אונלייני לניהול הרב קו כולל תשלום אוטומטי באשראי יכיל גם פירוט נסיעות.
 

matrix200200

Active member
נשמע רעיון רע מאוד

הכרטיס עצמו שומר כמה פעולות בודדות אחרונות
ואפשר לקרוא אותו עם אפליקציית "רב קו" באנדרויד, אפליקציית "רב קו אונליין" באנדרויד, או "רב קו אונליין" באינטרנט אם יש קורא כרטיסים מתאים (אפשר לרכוש ב10 ש"ח באחת עמדות השירות).

יותר מזה רק למשרד התחבורה יש, ולא נראה לי שייתנו לך את המידע במרכזי השירות, אבל הבנתי שהשירות החדש שהם יציעו עוד כמה שנים לממשק אונלייני לניהול הרב קו כולל תשלום אוטומטי באשראי יכיל גם פירוט נסיעות.
נשמע רעיון רע מאוד
חוץ מפגיעה לא מידתית בפרטיות (נהיה לרגע ציניים ונניח שגם ככה יודעים עלינו הכל).
אפשרות לקבל היסטוריית נסיעות של כל אדם היא סכנה בטיחותית ממדרגה ראשונה.
אם המידע הזה נגנב, זה למשל ייתן לגנבים אפשרות בקלות להשיג מידע מתי הבעלים לא בבית
אם ניקח את זה טיפה קדימה, זה יאפשר למשל לסטוקר לרדוף אחרי הקורבן שלו אחרי שהוא יילמד את הרגלי הנסיעה של הקורבן.
אפשר לחשוב על עוד אלף ואחד דרכים בהם אפשר לעשות שימוש לרעה במידע כזה.
 

Bus Nerd

Active member
מסכים, אני לא אוהב את הרעיון, אבל משרד התחבורה כן

נשמע רעיון רע מאוד
חוץ מפגיעה לא מידתית בפרטיות (נהיה לרגע ציניים ונניח שגם ככה יודעים עלינו הכל).
אפשרות לקבל היסטוריית נסיעות של כל אדם היא סכנה בטיחותית ממדרגה ראשונה.
אם המידע הזה נגנב, זה למשל ייתן לגנבים אפשרות בקלות להשיג מידע מתי הבעלים לא בבית
אם ניקח את זה טיפה קדימה, זה יאפשר למשל לסטוקר לרדוף אחרי הקורבן שלו אחרי שהוא יילמד את הרגלי הנסיעה של הקורבן.
אפשר לחשוב על עוד אלף ואחד דרכים בהם אפשר לעשות שימוש לרעה במידע כזה.
מסכים, אני לא אוהב את הרעיון, אבל משרד התחבורה כן
לא כל אחד יוכל להשתמש בשירות. הרשמה ראשונית לשירות האונליין תהיה במרכז שירות, כך שלא מספיק לגנוב מספר כרטיס רב קו של מישהו ולהתחיל לעקוב אחריו אם הוא לא נרשם בעמדת השירות.

מצד שני, אם הוא כן נרשם, יהיה *מאוד* קל לעקוב אחריו, כל מה שיהיה צריך זה כנראה לנחש מספר ת"ז (שזה קל כי מאגרי מידע ממשלתיים דולפים אצלנו כדרך קבע, כך קרה עם האגרון, פנקס הבוחרים, ובעתיד כנראה גם עם הביומטרי), מספר רב קו (שוב, קל לגלות, כל מה שצריך זה לסרוק את הכרטיס של הקורבן עם הסמארטפון. מרגלים מקצועיים/בלשים פרטיים יוכלו גם להשיג אנטנת NFC חזקה שתאפשר לדבר עם הכרטיס גם בלי מגע פיזי), שם משתמש וסיסמה (קל לנחש, קצת הנדסה חברתית).

מצד שני, אאל"ט בלונדון יש אפשרות להציג מידע על כרטיס האוייסטר אונליין ועוד לא שמעתי סיפור שבו אנשים השתמשו בשירות הזה לרעה.
 

25306yosef

New member
"מאגרי מידע ממשלתיים דולפים אצלנו כדרך קבע..."

מסכים, אני לא אוהב את הרעיון, אבל משרד התחבורה כן
לא כל אחד יוכל להשתמש בשירות. הרשמה ראשונית לשירות האונליין תהיה במרכז שירות, כך שלא מספיק לגנוב מספר כרטיס רב קו של מישהו ולהתחיל לעקוב אחריו אם הוא לא נרשם בעמדת השירות.

מצד שני, אם הוא כן נרשם, יהיה *מאוד* קל לעקוב אחריו, כל מה שיהיה צריך זה כנראה לנחש מספר ת"ז (שזה קל כי מאגרי מידע ממשלתיים דולפים אצלנו כדרך קבע, כך קרה עם האגרון, פנקס הבוחרים, ובעתיד כנראה גם עם הביומטרי), מספר רב קו (שוב, קל לגלות, כל מה שצריך זה לסרוק את הכרטיס של הקורבן עם הסמארטפון. מרגלים מקצועיים/בלשים פרטיים יוכלו גם להשיג אנטנת NFC חזקה שתאפשר לדבר עם הכרטיס גם בלי מגע פיזי), שם משתמש וסיסמה (קל לנחש, קצת הנדסה חברתית).

מצד שני, אאל"ט בלונדון יש אפשרות להציג מידע על כרטיס האוייסטר אונליין ועוד לא שמעתי סיפור שבו אנשים השתמשו בשירות הזה לרעה.
"מאגרי מידע ממשלתיים דולפים אצלנו כדרך קבע..."
אני מצטט את מה שכתבת לעייל:

"מאגרי מידע ממשלתיים דולפים אצלנו כדרך קבע, כך קרה עם האגרון, פנקס הבוחרים, ובעתיד כנראה גם עם הביומטרי"

ולכן סביר להניח שגם מאגר המידע של משרד התחבורה כבר דלף.... ואם לאו, אז זה רק עניין של זמן עד שמאגר המידע של משרד התחבורה ידלוף. אם מאגר משרד התחבורה לא רשום כדין אצל רשם מאגרי המידע ואין עליו שום פיקוח של אף אחד, אז אין כל בעיה שאיזה "עובד ניקיון" או "פקידה" או "טכנאי שירות" בחברת עדליא (או כל חברה אחרת המפעילה את כרטיס הרב קו עבור משרד התחבורה) יעתיקו את מאגר המידע לאיזה החסן או כונן חיצוני.....

בחיים שלי אני כבר עבדתי בכמה עבודות בלילה שיש בהם מחשב PC המחובר למאגרי מידע, אני יודע שזה מאוד מאוד קל להעתיק את הנתונים ויש כיום מגוון רחב של דרכים להעתיק את הנתונים. החל מהעלאת ה-DATA לענן ועד להעתקה להתקנים נישאים. אבל אם יש פיקוח אז יש גם הרשאות גישה לנתונים ומעקב אחרי הכניסות ליישומים השונים באמצעות קבצי LOG וניטורים שונים. ואם אין כל פיקוח אז הכל אפשרי...

ואגב, בשביל להשיג מספרי תעודות זהות לא צריך להתלכלך עם מאגרי מידע שדלפו לרשת שלמעשה אסור לאזרח להחזיק אותם במחשב. אפשר פשוט להוציא נסח טאבו או נסח חברה מרשם החברות או להזמין את תיק העמותה או להזמין דו"ח שיעבודים וכו...
 

down und

New member
אתה עדיין לא הצלחת להבהיר לי ולאחרים מדוע

"מאגרי מידע ממשלתיים דולפים אצלנו כדרך קבע..."
אני מצטט את מה שכתבת לעייל:

"מאגרי מידע ממשלתיים דולפים אצלנו כדרך קבע, כך קרה עם האגרון, פנקס הבוחרים, ובעתיד כנראה גם עם הביומטרי"

ולכן סביר להניח שגם מאגר המידע של משרד התחבורה כבר דלף.... ואם לאו, אז זה רק עניין של זמן עד שמאגר המידע של משרד התחבורה ידלוף. אם מאגר משרד התחבורה לא רשום כדין אצל רשם מאגרי המידע ואין עליו שום פיקוח של אף אחד, אז אין כל בעיה שאיזה "עובד ניקיון" או "פקידה" או "טכנאי שירות" בחברת עדליא (או כל חברה אחרת המפעילה את כרטיס הרב קו עבור משרד התחבורה) יעתיקו את מאגר המידע לאיזה החסן או כונן חיצוני.....

בחיים שלי אני כבר עבדתי בכמה עבודות בלילה שיש בהם מחשב PC המחובר למאגרי מידע, אני יודע שזה מאוד מאוד קל להעתיק את הנתונים ויש כיום מגוון רחב של דרכים להעתיק את הנתונים. החל מהעלאת ה-DATA לענן ועד להעתקה להתקנים נישאים. אבל אם יש פיקוח אז יש גם הרשאות גישה לנתונים ומעקב אחרי הכניסות ליישומים השונים באמצעות קבצי LOG וניטורים שונים. ואם אין כל פיקוח אז הכל אפשרי...

ואגב, בשביל להשיג מספרי תעודות זהות לא צריך להתלכלך עם מאגרי מידע שדלפו לרשת שלמעשה אסור לאזרח להחזיק אותם במחשב. אפשר פשוט להוציא נסח טאבו או נסח חברה מרשם החברות או להזמין את תיק העמותה או להזמין דו"ח שיעבודים וכו...
אתה עדיין לא הצלחת להבהיר לי ולאחרים מדוע
כל כך מפריע לך שהמאגר של משרד התחבורה ידלוף אבל לא מפריע לך שמהאגר
של חברות כרטיסי האשראי ידלוף.
כאשר המידע עצמו של משרד התחבורה הוא כאין וכאפס לעומת המידע שיש לחברות
האשראי על הלקוחות שלהן.
 

25306yosef

New member
בכלל לא מפריע לי ובכלל לא אכפת לי אם ידלוף מאגר משרד התחבורה

אתה עדיין לא הצלחת להבהיר לי ולאחרים מדוע
כל כך מפריע לך שהמאגר של משרד התחבורה ידלוף אבל לא מפריע לך שמהאגר
של חברות כרטיסי האשראי ידלוף.
כאשר המידע עצמו של משרד התחבורה הוא כאין וכאפס לעומת המידע שיש לחברות
האשראי על הלקוחות שלהן.
בכלל לא מפריע לי ובכלל לא אכפת לי אם ידלוף מאגר משרד התחבורה
בניגוד לטענתך, בכלל לא מפריע לי שהמאגר של משרד התחבורה ידלוף.

אבל להבדיל ממני, יש אנשים אחרים שזה כן מפריע להם. ואילו הרוב בכלל לא מודעים לכך שקיים מאגר מידע של משתמשי הרב קו והמאגר הזה יכול לדלוף אם לא דלף כבר...

================================

ולגבי שאלתך "מדוע כל כך מפריע לך....",

בגלל שאני נגד כרטיס הרב קו מאחר וכרטיס הרב קו מחייב (במקרה של תקלה באוטובוס) שימוש בכסף מזומן ובכסף מזומן בלבד!!! ואני נגד כל דבר המחייב שימוש בכסף מזומן.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
מספר רב-קו הוא ציבורי ואפשר גם לא לסרוק כי הוא רשום מאחור

מסכים, אני לא אוהב את הרעיון, אבל משרד התחבורה כן
לא כל אחד יוכל להשתמש בשירות. הרשמה ראשונית לשירות האונליין תהיה במרכז שירות, כך שלא מספיק לגנוב מספר כרטיס רב קו של מישהו ולהתחיל לעקוב אחריו אם הוא לא נרשם בעמדת השירות.

מצד שני, אם הוא כן נרשם, יהיה *מאוד* קל לעקוב אחריו, כל מה שיהיה צריך זה כנראה לנחש מספר ת"ז (שזה קל כי מאגרי מידע ממשלתיים דולפים אצלנו כדרך קבע, כך קרה עם האגרון, פנקס הבוחרים, ובעתיד כנראה גם עם הביומטרי), מספר רב קו (שוב, קל לגלות, כל מה שצריך זה לסרוק את הכרטיס של הקורבן עם הסמארטפון. מרגלים מקצועיים/בלשים פרטיים יוכלו גם להשיג אנטנת NFC חזקה שתאפשר לדבר עם הכרטיס גם בלי מגע פיזי), שם משתמש וסיסמה (קל לנחש, קצת הנדסה חברתית).

מצד שני, אאל"ט בלונדון יש אפשרות להציג מידע על כרטיס האוייסטר אונליין ועוד לא שמעתי סיפור שבו אנשים השתמשו בשירות הזה לרעה.
מספר רב-קו הוא ציבורי ואפשר גם לא לסרוק כי הוא רשום מאחור
 

matrix200200

Active member
באמת מעניין מה שאמרת לגבי לונדון

מסכים, אני לא אוהב את הרעיון, אבל משרד התחבורה כן
לא כל אחד יוכל להשתמש בשירות. הרשמה ראשונית לשירות האונליין תהיה במרכז שירות, כך שלא מספיק לגנוב מספר כרטיס רב קו של מישהו ולהתחיל לעקוב אחריו אם הוא לא נרשם בעמדת השירות.

מצד שני, אם הוא כן נרשם, יהיה *מאוד* קל לעקוב אחריו, כל מה שיהיה צריך זה כנראה לנחש מספר ת"ז (שזה קל כי מאגרי מידע ממשלתיים דולפים אצלנו כדרך קבע, כך קרה עם האגרון, פנקס הבוחרים, ובעתיד כנראה גם עם הביומטרי), מספר רב קו (שוב, קל לגלות, כל מה שצריך זה לסרוק את הכרטיס של הקורבן עם הסמארטפון. מרגלים מקצועיים/בלשים פרטיים יוכלו גם להשיג אנטנת NFC חזקה שתאפשר לדבר עם הכרטיס גם בלי מגע פיזי), שם משתמש וסיסמה (קל לנחש, קצת הנדסה חברתית).

מצד שני, אאל"ט בלונדון יש אפשרות להציג מידע על כרטיס האוייסטר אונליין ועוד לא שמעתי סיפור שבו אנשים השתמשו בשירות הזה לרעה.
באמת מעניין מה שאמרת לגבי לונדון
דיי מפתיע שלא ניסו לנצל את זה לרעה (ובאמת שממש קל לחשוב על דרכים לעשות את זה).
למען הגינות בלונדון הפרטיות כבר מתה לגמרי בכל מקרה בגלל המעקב של מצלמות בכל העיר.
גם את זה בהחלט ניתן לנצל לרעה ומעניין האם היו נסיונות לעשות את זה.
 

25306yosef

New member
ולכן עדיף להימנע משימוש בכרטיס הרב-קו, או לחילופין להשתמש

נשמע רעיון רע מאוד
חוץ מפגיעה לא מידתית בפרטיות (נהיה לרגע ציניים ונניח שגם ככה יודעים עלינו הכל).
אפשרות לקבל היסטוריית נסיעות של כל אדם היא סכנה בטיחותית ממדרגה ראשונה.
אם המידע הזה נגנב, זה למשל ייתן לגנבים אפשרות בקלות להשיג מידע מתי הבעלים לא בבית
אם ניקח את זה טיפה קדימה, זה יאפשר למשל לסטוקר לרדוף אחרי הקורבן שלו אחרי שהוא יילמד את הרגלי הנסיעה של הקורבן.
אפשר לחשוב על עוד אלף ואחד דרכים בהם אפשר לעשות שימוש לרעה במידע כזה.
ולכן עדיף להימנע משימוש בכרטיס הרב-קו, או לחילופין להשתמש
בכרטיס רב-קו אנונימי.

הפגיעה בפרטיות כבר קיימת והיא החלה מאז שהחלו להשתמש ברב קו ולאגור מידע על המשתמשים ברב קו.

לעניות דעתי, אם מאגר המידע של משרד התחבורה / חברת עדליא / זכיין אחר של משרד התחבורה (מחק את המיותר), איננו רשום כדין כמאגר מידע אצל רשם מאגרי המידע במשרד המשפטים, אז מדובר גם במעשה שנעשה שלא כדין ובניגוד לחוק ותוך כדי צפצוף על החוק והפיכתו לאות מתה. ואם אכן יש כאן דבר הנעשה בניגוד לחוק (במשרד התחבורה יש לשכה משפטית), אז הצפצוף על החוק נעשה ביודעין ובזדון ובאופן מכוון ובמטרה לפגוע בזדון פגיעה של ממש במשתמשים בכרטיס הרב קו.

שאם לא כן, על משרד התחבורה חלה החובה לרשום כדין את מאגר המידע ברשם מאגרי המידע במשרד המשפטים ולפרסם את רישומו של מאגר המידע לציבור כנהוג וכמקובל.

ואם אכן קיים מאגר מידע בלתי חוקי שכזה שאין עליו שום פיקוח של אף אחד, אז סביר להניח שהנתונים שבמאגר כבר דלפו וממשיכים לדלוף מדי יום לגורמים שונים שאינם מוסמכים להחזיק במאגר מידע שכזה.

על מאגר המידע להיות רשום כדין ברשם מאגרי המידע במשרד המשפטים ולהיות כפוף לביקורת של משרד המשפטים בעניין ניהול מאגרי מידע והגישה לנתונים שבהם.
 

matrix200200

Active member
ולכן אני מעולם לא קניתי רב קו על שמי


ולכן עדיף להימנע משימוש בכרטיס הרב-קו, או לחילופין להשתמש
בכרטיס רב-קו אנונימי.

הפגיעה בפרטיות כבר קיימת והיא החלה מאז שהחלו להשתמש ברב קו ולאגור מידע על המשתמשים ברב קו.

לעניות דעתי, אם מאגר המידע של משרד התחבורה / חברת עדליא / זכיין אחר של משרד התחבורה (מחק את המיותר), איננו רשום כדין כמאגר מידע אצל רשם מאגרי המידע במשרד המשפטים, אז מדובר גם במעשה שנעשה שלא כדין ובניגוד לחוק ותוך כדי צפצוף על החוק והפיכתו לאות מתה. ואם אכן יש כאן דבר הנעשה בניגוד לחוק (במשרד התחבורה יש לשכה משפטית), אז הצפצוף על החוק נעשה ביודעין ובזדון ובאופן מכוון ובמטרה לפגוע בזדון פגיעה של ממש במשתמשים בכרטיס הרב קו.

שאם לא כן, על משרד התחבורה חלה החובה לרשום כדין את מאגר המידע ברשם מאגרי המידע במשרד המשפטים ולפרסם את רישומו של מאגר המידע לציבור כנהוג וכמקובל.

ואם אכן קיים מאגר מידע בלתי חוקי שכזה שאין עליו שום פיקוח של אף אחד, אז סביר להניח שהנתונים שבמאגר כבר דלפו וממשיכים לדלוף מדי יום לגורמים שונים שאינם מוסמכים להחזיק במאגר מידע שכזה.

על מאגר המידע להיות רשום כדין ברשם מאגרי המידע במשרד המשפטים ולהיות כפוף לביקורת של משרד המשפטים בעניין ניהול מאגרי מידע והגישה לנתונים שבהם.
ולכן אני מעולם לא קניתי רב קו על שמי

מה שכן אני לא משלה את עצמי שזה נתן לי חסינות מפני מעקב.
ברור שכל תחנות רכבת מרושתות במצלמות מעקב.
ברור גם שדי קל להסתכל על הפריים הנכון במצלמת מעקב ש"מסתכלת" על וולידטור בזמן שמועבר בה רב קו.
אחרי מאמץ לא גדול, ניתן אחרי להעלות היסטורייה של הרב קו האנונימי הספציפי שהרי גם לא יש מספר מזהה ייחודי.
זה כן מקשה במידע מסוימ על העניין ואני מקווה שלא טורחים לעשות את זה עד שיש באמת צורך מבצעי.
 

Bus Nerd

Active member
איך אתה יודע שהוא לא רשום כדין?

ולכן עדיף להימנע משימוש בכרטיס הרב-קו, או לחילופין להשתמש
בכרטיס רב-קו אנונימי.

הפגיעה בפרטיות כבר קיימת והיא החלה מאז שהחלו להשתמש ברב קו ולאגור מידע על המשתמשים ברב קו.

לעניות דעתי, אם מאגר המידע של משרד התחבורה / חברת עדליא / זכיין אחר של משרד התחבורה (מחק את המיותר), איננו רשום כדין כמאגר מידע אצל רשם מאגרי המידע במשרד המשפטים, אז מדובר גם במעשה שנעשה שלא כדין ובניגוד לחוק ותוך כדי צפצוף על החוק והפיכתו לאות מתה. ואם אכן יש כאן דבר הנעשה בניגוד לחוק (במשרד התחבורה יש לשכה משפטית), אז הצפצוף על החוק נעשה ביודעין ובזדון ובאופן מכוון ובמטרה לפגוע בזדון פגיעה של ממש במשתמשים בכרטיס הרב קו.

שאם לא כן, על משרד התחבורה חלה החובה לרשום כדין את מאגר המידע ברשם מאגרי המידע במשרד המשפטים ולפרסם את רישומו של מאגר המידע לציבור כנהוג וכמקובל.

ואם אכן קיים מאגר מידע בלתי חוקי שכזה שאין עליו שום פיקוח של אף אחד, אז סביר להניח שהנתונים שבמאגר כבר דלפו וממשיכים לדלוף מדי יום לגורמים שונים שאינם מוסמכים להחזיק במאגר מידע שכזה.

על מאגר המידע להיות רשום כדין ברשם מאגרי המידע במשרד המשפטים ולהיות כפוף לביקורת של משרד המשפטים בעניין ניהול מאגרי מידע והגישה לנתונים שבהם.
איך אתה יודע שהוא לא רשום כדין?
 

25306yosef

New member
אני לא יודע אני רק מניח שהוא לא רשום כדין

איך אתה יודע שהוא לא רשום כדין?
אני לא יודע אני רק מניח שהוא לא רשום כדין
ואני גם מניח שאף אחד מגורמי אכיפת החוק במדינת ישראל (משרד המשפטים) לא יודע בכלל על קיומו של מאגר המידע הזה.

כך זה ברפובליקת הבננות הנקראת מדינת ישראל שבה הפרת החוק הפכה להיות לנורמה מקובלת.

אבל רגע, האם בכלל מבחינה משפטית מאגר המידע הזה הוא של משרד התחבורה או של חברת עדליא או של חברה פרטית אחרת?

אם מאגר המידע הוא בכלל של חברת עדליא או של חברה פרטית אחרת, אז משרד התחבורה יכול להתנער מאחריותו לאי רישום מאגר המידע כדין. ואם גם לא נחתם כל הסכם משפטי ספציפי בעניין מאגר המידע בין חברת עדליא למשרד התחבורה, גם חברת עדליא יכולה להתנער מאחריותה לאי רישום מאגר המידע....

בעניין חשוב זה צריך להגיש למשרד התחבורה בקשה לקבלת מידע ולראות מה תהיה תגובתם אם בכלל יגיבו או שיבחרו להתעלם מתגובה ולמעשה להפר חובה חקוקה.
 

Bus Nerd

Active member
גם חברה פרטית מחוייבת בחוק לרשום מאגרי מידע אאל"ט

אני לא יודע אני רק מניח שהוא לא רשום כדין
ואני גם מניח שאף אחד מגורמי אכיפת החוק במדינת ישראל (משרד המשפטים) לא יודע בכלל על קיומו של מאגר המידע הזה.

כך זה ברפובליקת הבננות הנקראת מדינת ישראל שבה הפרת החוק הפכה להיות לנורמה מקובלת.

אבל רגע, האם בכלל מבחינה משפטית מאגר המידע הזה הוא של משרד התחבורה או של חברת עדליא או של חברה פרטית אחרת?

אם מאגר המידע הוא בכלל של חברת עדליא או של חברה פרטית אחרת, אז משרד התחבורה יכול להתנער מאחריותו לאי רישום מאגר המידע כדין. ואם גם לא נחתם כל הסכם משפטי ספציפי בעניין מאגר המידע בין חברת עדליא למשרד התחבורה, גם חברת עדליא יכולה להתנער מאחריותה לאי רישום מאגר המידע....

בעניין חשוב זה צריך להגיש למשרד התחבורה בקשה לקבלת מידע ולראות מה תהיה תגובתם אם בכלל יגיבו או שיבחרו להתעלם מתגובה ולמעשה להפר חובה חקוקה.
גם חברה פרטית מחוייבת בחוק לרשום מאגרי מידע אאל"ט
 

25306yosef

New member
ולמה אתה כל כך בטוח שבמשרד התחבורה פועלים כדין?

גם חברה פרטית מחוייבת בחוק לרשום מאגרי מידע אאל"ט
ולמה אתה כל כך בטוח שבמשרד התחבורה פועלים כדין?
הצפצוף על החוק הפך להיות לנורמה מקובלת במדינת ישראל ועובדי ציבור רבים שאמורים היו לשרת את הציבור פועלים משיקולים זרים ופסולים שאינם טובת הציבור תוך כדי צפצוף על החוק וניצול העדר האכיפה ההולמת במדינת ישראל.

אז למה אתה כל כך בטוח שבמשרד התחבורה (או בחברה פרטית שנשכרה על ידי משרד התחבורה ועובדת עבורו ועל פי דרישותיו) פועלים כדין?

אני לא מאמין לשום מילה היוצאת ממשרד התחבורה כל עוד המשרד לא הציג בפני מסמך משפטי (בחתימת היחידה הרלוונטית במשרד המשפטים) שמאגר המידע רשום כדין.

ולא, אני לא מתכוון לכלות את זמני על הגשת בקשות לקבלת מידע למשרד התחבורה. מן הראוי שהמשרד יפרסם את המידע באתר האינטרנט הממשלתי והמידע יהיה פתוח ונגיש לכל ובלי שהציבור יצטרך בכלל לפנות למשרד במטרה לבקש את המידע.

וכל עוד אין כל מסמך משפטי המוכיח שמאגר המידע רשם כדין וכל עוד אין שום רשות רגולטורית המפקחת על פעילות כרטיס הרב קו ומאגרי המידע שהוסמכה כדין, מבחינתי מאגר המידע אינו רשום כדין!

ולמען הסר ספק,

משרד התחבורה אינו גוף רגולטורי המפקח על פעילות כרטיס הרב ועל מאגר המידע מאחר ואין כל חוק שהסמיך את המשרד לכך מאחר ופעילותו של כרטיס הרב קו איננה מוסדרת בחוק. יש הבדל גדול בין כירטוס בתחבורה ציבורית כפי שמופיע בתקנות התעבורה בצורה מעורפלת, לבין חוק שיסדיר את פעילות כרטיס הרב קו ולרבות הטיפול במאגר המידע וקביעת הרשאות הגישה למאגר הזה.

לעומת זאת,

פעילותן של חברות כרטיסי האשראי ופעילות כרטיסי האשראי וכרטיסי החיוב בישראל מוסדרת בחוק כרטיסי חיוב ולרבות הגוף הרגולטורי שמפקח על פעילות זו (בנק ישראל).
 

down und

New member
קונילמל שכמותך

ולכן עדיף להימנע משימוש בכרטיס הרב-קו, או לחילופין להשתמש
בכרטיס רב-קו אנונימי.

הפגיעה בפרטיות כבר קיימת והיא החלה מאז שהחלו להשתמש ברב קו ולאגור מידע על המשתמשים ברב קו.

לעניות דעתי, אם מאגר המידע של משרד התחבורה / חברת עדליא / זכיין אחר של משרד התחבורה (מחק את המיותר), איננו רשום כדין כמאגר מידע אצל רשם מאגרי המידע במשרד המשפטים, אז מדובר גם במעשה שנעשה שלא כדין ובניגוד לחוק ותוך כדי צפצוף על החוק והפיכתו לאות מתה. ואם אכן יש כאן דבר הנעשה בניגוד לחוק (במשרד התחבורה יש לשכה משפטית), אז הצפצוף על החוק נעשה ביודעין ובזדון ובאופן מכוון ובמטרה לפגוע בזדון פגיעה של ממש במשתמשים בכרטיס הרב קו.

שאם לא כן, על משרד התחבורה חלה החובה לרשום כדין את מאגר המידע ברשם מאגרי המידע במשרד המשפטים ולפרסם את רישומו של מאגר המידע לציבור כנהוג וכמקובל.

ואם אכן קיים מאגר מידע בלתי חוקי שכזה שאין עליו שום פיקוח של אף אחד, אז סביר להניח שהנתונים שבמאגר כבר דלפו וממשיכים לדלוף מדי יום לגורמים שונים שאינם מוסמכים להחזיק במאגר מידע שכזה.

על מאגר המידע להיות רשום כדין ברשם מאגרי המידע במשרד המשפטים ולהיות כפוף לביקורת של משרד המשפטים בעניין ניהול מאגרי מידע והגישה לנתונים שבהם.
קונילמל שכמותך
אתה שכל כך חרד לפרטיותך, אם אתה משתמש בכרטיסי אשראי
(מכיר דבר כזה דמתקרא כרטיס אשראי?)
הרי שהאקר או נבל או כל מי שיש לו גישה למאגרי התנועות הכספיות של כרטיס
האשראי שלך ידע בדיוק היכן היית בכל יום ויום.

מי שיש לו גישה למאגרי המידע הללו יודע מה אתה קונה בכל יום ויום בשנתיים שלוש
אחורה (כמה זמן שהמאגר נשאר באון ליין במחשבים וגם מאגרים שיורדים לגיבוי
בדיסקים לא מקוונים אפשר איכשהו להשיג אליהם מידע אבל נגיד שלא. נגיד
שרק למאגר שמכיל שנתיים אחורה יש לחלאות הללו גישה).
יודע מה סכום ההוצאה החודשית שלך, איפה קנית בכל יום ויום ובאיזה סכומים.
הוא יודע את הכתובת שלך (זה דבר שרשום ראס בן אמו רשום גם רשום במאגר הזה), הוא יודע את מסגרת האשראי הבנקאית שלך, הוא יודע את תאריך הלידה שלך, הוא יודע את הרגלי הצרכנות שלך.
"קצת" יותר פרטי מידע ממי שמבצע האקינג למאגר של הרב קו.

להשוות בין שני המאגרים זה בערך כמו להשוות ילדה בת 8 שמתחילה להתאמן בג'ודו לבין אריק זאבי ואורי ששון בשיאם או כמו להשוות אופניים עם פנצ'ר בגלגל
לבין אופנוע מירוץ
או כמו להשוות דירת חדר וחצי בחצר אחורית של איזו עיירה שכוחת אל לבין פנטהאוז 6 חדרים בשכונת יוקרה של עיר גדולה.
 

25306yosef

New member
אתה מתאמץ בכוח להשוות בין שני דברים שונים לחלוטין

קונילמל שכמותך
אתה שכל כך חרד לפרטיותך, אם אתה משתמש בכרטיסי אשראי
(מכיר דבר כזה דמתקרא כרטיס אשראי?)
הרי שהאקר או נבל או כל מי שיש לו גישה למאגרי התנועות הכספיות של כרטיס
האשראי שלך ידע בדיוק היכן היית בכל יום ויום.

מי שיש לו גישה למאגרי המידע הללו יודע מה אתה קונה בכל יום ויום בשנתיים שלוש
אחורה (כמה זמן שהמאגר נשאר באון ליין במחשבים וגם מאגרים שיורדים לגיבוי
בדיסקים לא מקוונים אפשר איכשהו להשיג אליהם מידע אבל נגיד שלא. נגיד
שרק למאגר שמכיל שנתיים אחורה יש לחלאות הללו גישה).
יודע מה סכום ההוצאה החודשית שלך, איפה קנית בכל יום ויום ובאיזה סכומים.
הוא יודע את הכתובת שלך (זה דבר שרשום ראס בן אמו רשום גם רשום במאגר הזה), הוא יודע את מסגרת האשראי הבנקאית שלך, הוא יודע את תאריך הלידה שלך, הוא יודע את הרגלי הצרכנות שלך.
"קצת" יותר פרטי מידע ממי שמבצע האקינג למאגר של הרב קו.

להשוות בין שני המאגרים זה בערך כמו להשוות ילדה בת 8 שמתחילה להתאמן בג'ודו לבין אריק זאבי ואורי ששון בשיאם או כמו להשוות אופניים עם פנצ'ר בגלגל
לבין אופנוע מירוץ
או כמו להשוות דירת חדר וחצי בחצר אחורית של איזו עיירה שכוחת אל לבין פנטהאוז 6 חדרים בשכונת יוקרה של עיר גדולה.
אתה מתאמץ בכוח להשוות בין שני דברים שונים לחלוטין
פעילות כרטיסי האשראי מוסדרת במדינת ישראל באמצעות חוק כרטיסי חיוב ובנוסף גם יש גוף רגולטורי שהחוק הסמיך אותו במפורש לפקח על תחום כרטיסי האשראי.

זאת ועוד, חברות כרטיסי האשראי בישראל פועלות על פי תקנים בינלאומיים מחמירים ביותר של ארגוני תקינה בעולם ושל חברות האשראי הבינלאומיות.

יתירה מכך, מאגרי המידע של חברות האשראי רשומים כדין אצל רשם מאגרי המידע במשרד המשפטים ועל כל המשתמע מכך.

=======================

ומה בדיוק קורה בעניין כרטיס הרב קו???

שום דבר ממה שרשמתי לעייל. בעניין הרב קו הכל מתנהל חפיף בצורה רשלנית.

===========================

ולא, בניגוד לטענתך, אני בכלל לא חרד לפרטיות שלי.

אני מאחל בהצלחה לכל עובדי חברות האשראי בעולם. לא אכפת לי בכלל שהם מחטטים בהרגלי הקניות שלי ובהרגלי הצרכנות שלי ובהרגלי השימוש שלי בכרטיס האשראי.

התמורה שאני מקבל מחברות האשראי שווה את הפגיעה בפרטיות שלי אם בכלל ניתן לכנות זאת כפגיעה בפרטיות. ואגב, אני גם חבר מועדון בכל רשתות השיווק בישראל ובכלל לא אכפת לי שכל עובד בחנות שאני קונה בה יכול לראות איזה מוצרים אני קונה ומהם הרגלי הקנייה שלי...

************************************

ומה בדיוק אני מקבל מכרטיס הרב קו???

איזה הטבות מפנקות או מבצעים / הנחות / צבירת נקודות / מיילים / כוכבים / המרה לחברות תעופה / כניסה לטרקליני אחמים / מועדוני הנוסע המתמיד, אני מקבל כמחזיק בכרטיס הרב קו???

התשובה היא כלום. פשוט שום כלום.

המעברים החופשיים וההנחות בתח"צ המוקנות למחזיקי כרטיסי הרב קו בלבד, כולם בטלים ומבוטלים בהשוואה למכלול ההטבות המוקנות ללקוחות חברות האשראי ומועדוני הלקוחות של רשתות השיווק השונות.

אז יאללה, אני מאשר בזאת לכל עובדי חברות האשראי בישראל לחדור לפרטים האישיים שלי ובמטרה להציע לי חופשה חלומית בלתי נשכחת בבית מלון איכותי ויוקרתי ו/או ארוחה בלתי נשכחת במסעדת גורמה לאניני הטעם ו/או מסע קניות מפנק בחנויות בוטיק בתל אביב המשולב בלינה בבית מלון איכותי יוקרתי.
 

down und

New member
כאמור, רפואה שלמה

אתה מתאמץ בכוח להשוות בין שני דברים שונים לחלוטין
פעילות כרטיסי האשראי מוסדרת במדינת ישראל באמצעות חוק כרטיסי חיוב ובנוסף גם יש גוף רגולטורי שהחוק הסמיך אותו במפורש לפקח על תחום כרטיסי האשראי.

זאת ועוד, חברות כרטיסי האשראי בישראל פועלות על פי תקנים בינלאומיים מחמירים ביותר של ארגוני תקינה בעולם ושל חברות האשראי הבינלאומיות.

יתירה מכך, מאגרי המידע של חברות האשראי רשומים כדין אצל רשם מאגרי המידע במשרד המשפטים ועל כל המשתמע מכך.

=======================

ומה בדיוק קורה בעניין כרטיס הרב קו???

שום דבר ממה שרשמתי לעייל. בעניין הרב קו הכל מתנהל חפיף בצורה רשלנית.

===========================

ולא, בניגוד לטענתך, אני בכלל לא חרד לפרטיות שלי.

אני מאחל בהצלחה לכל עובדי חברות האשראי בעולם. לא אכפת לי בכלל שהם מחטטים בהרגלי הקניות שלי ובהרגלי הצרכנות שלי ובהרגלי השימוש שלי בכרטיס האשראי.

התמורה שאני מקבל מחברות האשראי שווה את הפגיעה בפרטיות שלי אם בכלל ניתן לכנות זאת כפגיעה בפרטיות. ואגב, אני גם חבר מועדון בכל רשתות השיווק בישראל ובכלל לא אכפת לי שכל עובד בחנות שאני קונה בה יכול לראות איזה מוצרים אני קונה ומהם הרגלי הקנייה שלי...

************************************

ומה בדיוק אני מקבל מכרטיס הרב קו???

איזה הטבות מפנקות או מבצעים / הנחות / צבירת נקודות / מיילים / כוכבים / המרה לחברות תעופה / כניסה לטרקליני אחמים / מועדוני הנוסע המתמיד, אני מקבל כמחזיק בכרטיס הרב קו???

התשובה היא כלום. פשוט שום כלום.

המעברים החופשיים וההנחות בתח"צ המוקנות למחזיקי כרטיסי הרב קו בלבד, כולם בטלים ומבוטלים בהשוואה למכלול ההטבות המוקנות ללקוחות חברות האשראי ומועדוני הלקוחות של רשתות השיווק השונות.

אז יאללה, אני מאשר בזאת לכל עובדי חברות האשראי בישראל לחדור לפרטים האישיים שלי ובמטרה להציע לי חופשה חלומית בלתי נשכחת בבית מלון איכותי ויוקרתי ו/או ארוחה בלתי נשכחת במסעדת גורמה לאניני הטעם ו/או מסע קניות מפנק בחנויות בוטיק בתל אביב המשולב בלינה בבית מלון איכותי יוקרתי.
כאמור, רפואה שלמה
 

d70

Well-known member
תנפיק כמה רב קו במקביל ותשלם במזומן

נשמע רעיון רע מאוד
חוץ מפגיעה לא מידתית בפרטיות (נהיה לרגע ציניים ונניח שגם ככה יודעים עלינו הכל).
אפשרות לקבל היסטוריית נסיעות של כל אדם היא סכנה בטיחותית ממדרגה ראשונה.
אם המידע הזה נגנב, זה למשל ייתן לגנבים אפשרות בקלות להשיג מידע מתי הבעלים לא בבית
אם ניקח את זה טיפה קדימה, זה יאפשר למשל לסטוקר לרדוף אחרי הקורבן שלו אחרי שהוא יילמד את הרגלי הנסיעה של הקורבן.
אפשר לחשוב על עוד אלף ואחד דרכים בהם אפשר לעשות שימוש לרעה במידע כזה.
תנפיק כמה רב קו במקביל ותשלם במזומן
הגנבים לא צריכים את הרב קו שלך כדי לדעת מתי הבית ריק...
 

25306yosef

New member
יש גנבים שכן רוצים לדעת מתי הבית ריק...

תנפיק כמה רב קו במקביל ותשלם במזומן
הגנבים לא צריכים את הרב קו שלך כדי לדעת מתי הבית ריק...
יש גנבים שכן רוצים לדעת מתי הבית ריק...
ולכן הפתרון למי שרוצה להשתמש בכרטיס הרב קו זה רק כרטיס אנונימי.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה