נחשפו מאות מסמכים פנימיים של רכבת ישראל

מצב
הנושא נעול.

25306yosef

New member
נחשפו מאות מסמכים פנימיים של רכבת ישראל

נחשפו מאות מסמכים פנימיים של רכבת ישראל
בעקבות בקשה לקבלת מידע שהוגשה כדין לרכבת ישראל על ידי התנועה לחופש המידע, רכבת ישראל חשפה מאות מסמכים פנימיים של הרכבת בעניין איחורי רכבות והטיפול הממוחשב שמבצעת רכבת ישראל בעניין מעקב אחר איחורי הרכבות. על פי דבריה של עו"ד נירית בלייר, מנכ"לית התנועה לחופש המידע, מדובר במסמכים עם מידע טכני רב ומפורט באשר לתקלות ברכבת ואיחורים בגינן.

מדובר בהררי מסמכים פנימיים של רכבת ישראל וצריך שעות בשביל לקרוא את המסמכים הללו. לאחר כמה שעות שהשקעתי על חלק קטן מהמסמכים האלה, עייפתי ופרשתי ואף מחקתי את כל הררי המסמכים מהמחשב שלי. אבל אני מניח שלחלק מגולשי הפורום הררי המסמכים הללו יהיו לעזר.

כמו כן, ניתן לראות במסמכים הללו את הקודים של תחנות הרכבת המופיעות במסמכים.

להורדה ישירה של כל הררי המסמכים

פורסם במקור כאן.
 

Bus Nerd

Active member
אני ממש מקווה שמישהו עם זמן פנוי ימיר את זה לפורמט נוח יותר

נחשפו מאות מסמכים פנימיים של רכבת ישראל
בעקבות בקשה לקבלת מידע שהוגשה כדין לרכבת ישראל על ידי התנועה לחופש המידע, רכבת ישראל חשפה מאות מסמכים פנימיים של הרכבת בעניין איחורי רכבות והטיפול הממוחשב שמבצעת רכבת ישראל בעניין מעקב אחר איחורי הרכבות. על פי דבריה של עו"ד נירית בלייר, מנכ"לית התנועה לחופש המידע, מדובר במסמכים עם מידע טכני רב ומפורט באשר לתקלות ברכבת ואיחורים בגינן.

מדובר בהררי מסמכים פנימיים של רכבת ישראל וצריך שעות בשביל לקרוא את המסמכים הללו. לאחר כמה שעות שהשקעתי על חלק קטן מהמסמכים האלה, עייפתי ופרשתי ואף מחקתי את כל הררי המסמכים מהמחשב שלי. אבל אני מניח שלחלק מגולשי הפורום הררי המסמכים הללו יהיו לעזר.

כמו כן, ניתן לראות במסמכים הללו את הקודים של תחנות הרכבת המופיעות במסמכים.

להורדה ישירה של כל הררי המסמכים

פורסם במקור כאן.
אני ממש מקווה שמישהו עם זמן פנוי ימיר את זה לפורמט נוח יותר
קודם כל: זה מעולה! יפה שר"י עושה מעקב על מה גרם לכל איחור, ושיש דוחות מסודרים.

אבל כאמור בכותרת, אני ממש מקווה שמישהו עם זמן פנוי יכתוב סקריפט שיאפשר לייבא את המידע הזה לדאטאבייס נורמלי כדי שנוכל לעשות ניתוחים ופילוגים על איחורים - נראה אם יש שינוי לטובה או לרעה, ומה הסיבות המובילות לאיחורים.

מבדיקה אקראית (סתם פתחתי קבצים אקראיים והסתכלתי) יש אפילו מידע אם עיכוב שנגרם ע"י נוסע (החזקת דלת בתחנה, הפרת סדר) הוא הגורם לאיחור.

עוד נתון מעניין: הרבה סעיפים של "נסיעה איטית" מופיעים בתור הגורם לאיחור. מה הסיבות שיכולות להיות לכך שרכבת תיסע לאט יותר מהמותר (חוץ מאירועים חריגים כמו תקלות או סיבות בטיחותיות)?
 
באיזה פורמט היית רוצה לראות את זה?

אני ממש מקווה שמישהו עם זמן פנוי ימיר את זה לפורמט נוח יותר
קודם כל: זה מעולה! יפה שר"י עושה מעקב על מה גרם לכל איחור, ושיש דוחות מסודרים.

אבל כאמור בכותרת, אני ממש מקווה שמישהו עם זמן פנוי יכתוב סקריפט שיאפשר לייבא את המידע הזה לדאטאבייס נורמלי כדי שנוכל לעשות ניתוחים ופילוגים על איחורים - נראה אם יש שינוי לטובה או לרעה, ומה הסיבות המובילות לאיחורים.

מבדיקה אקראית (סתם פתחתי קבצים אקראיים והסתכלתי) יש אפילו מידע אם עיכוב שנגרם ע"י נוסע (החזקת דלת בתחנה, הפרת סדר) הוא הגורם לאיחור.

עוד נתון מעניין: הרבה סעיפים של "נסיעה איטית" מופיעים בתור הגורם לאיחור. מה הסיבות שיכולות להיות לכך שרכבת תיסע לאט יותר מהמותר (חוץ מאירועים חריגים כמו תקלות או סיבות בטיחותיות)?
באיזה פורמט היית רוצה לראות את זה?
 

25306yosef

New member
זה צריך להיות מרוכז בקובץ אחד ולא מפוזר במאות קבצים

באיזה פורמט היית רוצה לראות את זה?
זה צריך להיות מרוכז בקובץ אחד ולא מפוזר במאות קבצים
רכבת ישראל מסרה את כל החומר במאות קבצים וקשה לעבור על כל קובץ וקובץ ולהוציא משם את הנתונים.

כאשר הכל מרוכז בקובץ אחד נוח יותר לשלוף את הנתונים המעניינים והחשובים. כאשר זה מפוזר במאות קבצים לא נראה לי שיהיו הרבה שיעברו על כל הקבצים אם בכלל יהיה מישהו שכזה.
 

Bus Nerd

Active member
לא רק עניין של קובץ בודד

זה צריך להיות מרוכז בקובץ אחד ולא מפוזר במאות קבצים
רכבת ישראל מסרה את כל החומר במאות קבצים וקשה לעבור על כל קובץ וקובץ ולהוציא משם את הנתונים.

כאשר הכל מרוכז בקובץ אחד נוח יותר לשלוף את הנתונים המעניינים והחשובים. כאשר זה מפוזר במאות קבצים לא נראה לי שיהיו הרבה שיעברו על כל הקבצים אם בכלל יהיה מישהו שכזה.
לא רק עניין של קובץ בודד
אין לי בעיה אם זה יהיה בקובץ נפרד לכל יום כמו שזה עכשיו, אבל זה צריך לבוא בפורמט שנוח לניתוח ע"י מחשב, למשל csv, tsv, json או אקסל.

אי אפשר לעשות פילוחים סטטיסטיים אוטומטיים על טבלה שמצויירת עם סימני ASCII (כנראה המערכת הזו לא הוחלפה מאז ימי DOS העליזים) ששמורה בקובצי וורד. צריך להמיר אותה לפורמט שקל יותר לעבוד איתו כדי שיהיה אפשר להוציא משם תוצאות מעניינות בייתר קלות.
 

25306yosef

New member
הבסיס של מערכות המיחשוב זה שנות השמונים - IBM862

לא רק עניין של קובץ בודד
אין לי בעיה אם זה יהיה בקובץ נפרד לכל יום כמו שזה עכשיו, אבל זה צריך לבוא בפורמט שנוח לניתוח ע"י מחשב, למשל csv, tsv, json או אקסל.

אי אפשר לעשות פילוחים סטטיסטיים אוטומטיים על טבלה שמצויירת עם סימני ASCII (כנראה המערכת הזו לא הוחלפה מאז ימי DOS העליזים) ששמורה בקובצי וורד. צריך להמיר אותה לפורמט שקל יותר לעבוד איתו כדי שיהיה אפשר להוציא משם תוצאות מעניינות בייתר קלות.
הבסיס של מערכות המיחשוב זה שנות השמונים - IBM862
ובשנות השמונים כשפותחה מערכת המיחשוב של רכבת ישראל עבדו עם DOS ועם ASCII ועם קידוד IBM862.

והמערכת הזו היא מערכת אמינה ביותר. גם בחברת שופרסל משתמשים עדיין עם המערכת הזו וגם בעוד הרבה מאוד מקומות.

למיטב ידיעתי גם חברות האשראי משתמשות כיום עדיין עם המערכת האמינה הזו בקידוד IBM862.

אז למרות שאנחנו כבר בשנת 2017 ולמרות שכבר כולם עברו ממזמן למערכות הפעלה חדישות ומודרניות ולמרות שברכבת ישראל וגם בשופרסל וגם במקומות נוספים עובדים עם SAP, עדיין יש שימוש במערכות הבסיס משנות ה-80 עם קידוד IBM862.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
אל תבלבל בין שם של מערכת כלשהי ושם של רק טבלת קידוד

הבסיס של מערכות המיחשוב זה שנות השמונים - IBM862
ובשנות השמונים כשפותחה מערכת המיחשוב של רכבת ישראל עבדו עם DOS ועם ASCII ועם קידוד IBM862.

והמערכת הזו היא מערכת אמינה ביותר. גם בחברת שופרסל משתמשים עדיין עם המערכת הזו וגם בעוד הרבה מאוד מקומות.

למיטב ידיעתי גם חברות האשראי משתמשות כיום עדיין עם המערכת האמינה הזו בקידוד IBM862.

אז למרות שאנחנו כבר בשנת 2017 ולמרות שכבר כולם עברו ממזמן למערכות הפעלה חדישות ומודרניות ולמרות שברכבת ישראל וגם בשופרסל וגם במקומות נוספים עובדים עם SAP, עדיין יש שימוש במערכות הבסיס משנות ה-80 עם קידוד IBM862.
אל תבלבל בין שם של מערכת כלשהי ושם של רק טבלת קידוד
כמו 862, iso8859, cp1252, או unicode וכו'
 

25306yosef

New member
כיום עדיין משתמשים בעברית דוס בקידוד IBM862

אל תבלבל בין שם של מערכת כלשהי ושם של רק טבלת קידוד
כמו 862, iso8859, cp1252, או unicode וכו'
כיום עדיין משתמשים בעברית דוס בקידוד IBM862
ואני מניח שכך יהיה גם בעתיד.

באינטרנט ובטלפונים הסלולריים ובכל היישומים בשימוש הנרחב של ההדיוטות מזמן כבר עברו לקידודים אחרים כמו UTF-8 וכו...

אבל במחשבים מקצועיים סגורים פנימיים שאינם מיועדים להדיוטות, משתמשים כיום עדיין בעברית דוס בקידוד IBM862.
 
אכן, הפורמט שבו נענתה בקשת חופש המידע מעידה על מקצועיות רבה.

כיום עדיין משתמשים בעברית דוס בקידוד IBM862
ואני מניח שכך יהיה גם בעתיד.

באינטרנט ובטלפונים הסלולריים ובכל היישומים בשימוש הנרחב של ההדיוטות מזמן כבר עברו לקידודים אחרים כמו UTF-8 וכו...

אבל במחשבים מקצועיים סגורים פנימיים שאינם מיועדים להדיוטות, משתמשים כיום עדיין בעברית דוס בקידוד IBM862.
אכן, הפורמט שבו נענתה בקשת חופש המידע מעידה על מקצועיות רבה.
 

25306yosef

New member
הפורמט שבו נענתה בקשת חופש המידע לא מעיד על שום דבר

אכן, הפורמט שבו נענתה בקשת חופש המידע מעידה על מקצועיות רבה.
הפורמט שבו נענתה בקשת חופש המידע לא מעיד על שום דבר
בסעיף 7(ה) לחוק חופש המידע כתוב במפורש, ציטוט:

"(ה) המידע יועמד לרשות המבקש כפי שהוא מצוי בידי הרשות הציבורית ואין הרשות חייבת לעבד את המידע לצרכיו של המבקש; היה המידע ממוחשב, הוא יופק עבור המבקש באמצעים המשמשים דרך קבע את הרשות."

ולכן הרשות (לעניין זה רכבת ישראל) יכולה למסור את המידע באמצעים המשמשים אותה דרך קבע לצורך הפקת המידע ואין היא חייבת לעבד את המידע לצרכיו של המבקש.

ולכן הפורמט שבו נענתה הבקשה אינו מעיד על מקצועיות או על חוסר מקצועיות. לי באופן אישי לא נוח להשתמש בפורמט שבו מסרה רכבת ישראל את המידע אבל אני אומר גם שהנושא לא מעניין אותי למעט הקודים של תחנות הרכבת שנמצאים גם באתר האינטרנט.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
תודה יוסף! בקשר לקודים של תחנות...

נחשפו מאות מסמכים פנימיים של רכבת ישראל
בעקבות בקשה לקבלת מידע שהוגשה כדין לרכבת ישראל על ידי התנועה לחופש המידע, רכבת ישראל חשפה מאות מסמכים פנימיים של הרכבת בעניין איחורי רכבות והטיפול הממוחשב שמבצעת רכבת ישראל בעניין מעקב אחר איחורי הרכבות. על פי דבריה של עו"ד נירית בלייר, מנכ"לית התנועה לחופש המידע, מדובר במסמכים עם מידע טכני רב ומפורט באשר לתקלות ברכבת ואיחורים בגינן.

מדובר בהררי מסמכים פנימיים של רכבת ישראל וצריך שעות בשביל לקרוא את המסמכים הללו. לאחר כמה שעות שהשקעתי על חלק קטן מהמסמכים האלה, עייפתי ופרשתי ואף מחקתי את כל הררי המסמכים מהמחשב שלי. אבל אני מניח שלחלק מגולשי הפורום הררי המסמכים הללו יהיו לעזר.

כמו כן, ניתן לראות במסמכים הללו את הקודים של תחנות הרכבת המופיעות במסמכים.

להורדה ישירה של כל הררי המסמכים

פורסם במקור כאן.
תודה יוסף! בקשר לקודים של תחנות...
האם מדובר בקודים הנמצאים בשימוש ע"י מערך הרב-קו (מכונות כרטוס ושערים)?
אם כן, באיזה קובץ (הם כולם עם תאריכים במקום שמות נורמליים) מצאת אותם?
&nbsp
בדיוק אתמול חשבתי על איך בדיוק אוכל לקבלם ולא מצאתי פתרון חוץ מלנסות את שירות הלקוחות של הרכבת ביום ראשון (שאני גם לא בטוח אם זה היה עובד, הם היו שולחים אותי לדף ליצירת בקשה על פי החוק הזה ולוקחים כסף מיותר (במיוחד אם הם כבר נמצאים בבקשה הנדונה), כאשר מידע זה הוא ציבורי מלחתחילה עקב שכל המצוייד בקורא כרטיסים יכול לסרוק את הקוד הנרשם ברב-קו לאחר ביקור בתחנה ותיקוף נסיעה, למה ר"י לא מפרסמת רשימת קודים לציבור? אלה שברב-קו, לא קודים ב-URL של דפי מידע על תחנות באתר הרכבת הישן)
&nbsp
עכשיו למה אני צריך את הקודים? אני עשיתי fork ל-Cardpeek ומתקן אותו קצת כדי שיקרא טוב יותר את המידע ברב-קו
https://github.com/L1L1/cardpeek/pull/87/files
&nbsp
אחרי שפתחתי את הקוד של אפליקציית com.mosko.ravkav צירפתי רשימת תחנות (שאין לי מושג איך המפתח של האפליקציה הזו לאנדרואיד השיג את הרשימה מלחתחילה, ביקר בכל תחנות הרכבת בזמנו? כי הקודים נכונים ( http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/182032207/אקטואליה/תחבורה_ציבורית ), רק שהאפליקציה התיישנה ולא מעודכנת עם תמיכה להצגה נורמלית של תיקוף ערך צבור (כי פעולה זו לא הייתה קיימת אז האפליקציה שלו מראה כחיוב גם שהפעולה היא לא חיוב אלה אישור, וזה מבלבל משתמשים כפי שבהודעה שקישרתי) וקודים של תחנות שנפתחו מאז העדכון האחרון של האפליקציה ב-2014 (היא גם מאוד לא מעודכנת ברשימת קודי חוזים תקופתיים אך זה דבר אחר, שגם אותו כבר תיקנתי בקארדפיק מהנתונים של נוהל הטבלאות משותפות מאתר משרד התחבורה וקוד אתר רב-קו אונליין - ראו את אותו הקובץ בסוף)
&nbsp
אז
&nbsp
https://github.com/L1L1/cardpeek/pull/87/files#diff-f1959b92b320f441ea9cce355b08bce6R276
&nbsp
https://github.com/arseny92/cardpee...f11#diff-f1959b92b320f441ea9cce355b08bce6R277
&nbsp
כמו שניתן לראות :
&nbsp
https://github.com/L1L1/cardpeek/pull/87/files#diff-f1959b92b320f441ea9cce355b08bce6R393
&nbsp
https://github.com/arseny92/cardpee...f11#diff-f1959b92b320f441ea9cce355b08bce6R393
&nbsp
חסרים לי הקודים הנכונים של תחנות הרכבת שנפתחו מאז:
&nbsp
- יקנעם - כפר יהושע
- מגדל העמק - כפר ברוך
- עפולה
- בית שאן
&nbsp
- נתניה ספיר
&nbsp
- נתיבות
- אופקים
&nbsp
(כמו כן האם יש כבר קודים לתחנות שעתידם להפתח? אחיהוד, כרמיאל, ירושלים האומה....? רצוי להוסיף גם אותם)
&nbsp
&nbsp
 

Bus Nerd

Active member
אני כמעט בטוח שאילו אותם קודים שנמצאים באתר הרכבת

תודה יוסף! בקשר לקודים של תחנות...
האם מדובר בקודים הנמצאים בשימוש ע"י מערך הרב-קו (מכונות כרטוס ושערים)?
אם כן, באיזה קובץ (הם כולם עם תאריכים במקום שמות נורמליים) מצאת אותם?
&nbsp
בדיוק אתמול חשבתי על איך בדיוק אוכל לקבלם ולא מצאתי פתרון חוץ מלנסות את שירות הלקוחות של הרכבת ביום ראשון (שאני גם לא בטוח אם זה היה עובד, הם היו שולחים אותי לדף ליצירת בקשה על פי החוק הזה ולוקחים כסף מיותר (במיוחד אם הם כבר נמצאים בבקשה הנדונה), כאשר מידע זה הוא ציבורי מלחתחילה עקב שכל המצוייד בקורא כרטיסים יכול לסרוק את הקוד הנרשם ברב-קו לאחר ביקור בתחנה ותיקוף נסיעה, למה ר"י לא מפרסמת רשימת קודים לציבור? אלה שברב-קו, לא קודים ב-URL של דפי מידע על תחנות באתר הרכבת הישן)
&nbsp
עכשיו למה אני צריך את הקודים? אני עשיתי fork ל-Cardpeek ומתקן אותו קצת כדי שיקרא טוב יותר את המידע ברב-קו
https://github.com/L1L1/cardpeek/pull/87/files
&nbsp
אחרי שפתחתי את הקוד של אפליקציית com.mosko.ravkav צירפתי רשימת תחנות (שאין לי מושג איך המפתח של האפליקציה הזו לאנדרואיד השיג את הרשימה מלחתחילה, ביקר בכל תחנות הרכבת בזמנו? כי הקודים נכונים ( http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/182032207/אקטואליה/תחבורה_ציבורית ), רק שהאפליקציה התיישנה ולא מעודכנת עם תמיכה להצגה נורמלית של תיקוף ערך צבור (כי פעולה זו לא הייתה קיימת אז האפליקציה שלו מראה כחיוב גם שהפעולה היא לא חיוב אלה אישור, וזה מבלבל משתמשים כפי שבהודעה שקישרתי) וקודים של תחנות שנפתחו מאז העדכון האחרון של האפליקציה ב-2014 (היא גם מאוד לא מעודכנת ברשימת קודי חוזים תקופתיים אך זה דבר אחר, שגם אותו כבר תיקנתי בקארדפיק מהנתונים של נוהל הטבלאות משותפות מאתר משרד התחבורה וקוד אתר רב-קו אונליין - ראו את אותו הקובץ בסוף)
&nbsp
אז
&nbsp
https://github.com/L1L1/cardpeek/pull/87/files#diff-f1959b92b320f441ea9cce355b08bce6R276
&nbsp
https://github.com/arseny92/cardpee...f11#diff-f1959b92b320f441ea9cce355b08bce6R277
&nbsp
כמו שניתן לראות :
&nbsp
https://github.com/L1L1/cardpeek/pull/87/files#diff-f1959b92b320f441ea9cce355b08bce6R393
&nbsp
https://github.com/arseny92/cardpee...f11#diff-f1959b92b320f441ea9cce355b08bce6R393
&nbsp
חסרים לי הקודים הנכונים של תחנות הרכבת שנפתחו מאז:
&nbsp
- יקנעם - כפר יהושע
- מגדל העמק - כפר ברוך
- עפולה
- בית שאן
&nbsp
- נתניה ספיר
&nbsp
- נתיבות
- אופקים
&nbsp
(כמו כן האם יש כבר קודים לתחנות שעתידם להפתח? אחיהוד, כרמיאל, ירושלים האומה....? רצוי להוסיף גם אותם)
&nbsp
&nbsp
אני כמעט בטוח שאילו אותם קודים שנמצאים באתר הרכבת
תעשה Inspect Element על תיבת ה־select של שם התחנה כאן:
http://www1.rail.co.il/en/Pages/Homepage.aspx

עריכה: כמו כן, בקוד שלך, הייתי מתרגם "מטרופולין" לא כ"Metropolis" אלא כ "Metropolitian Area" שזה יותר קרוב למשמעות העברית. כך למשל במקום Metropolis Haifa הייתי כותב Haifa metropolitian area.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
הקודים האלה היו שם במקור (ראה באדום)וכפי שצויין הם לא נכונים

אני כמעט בטוח שאילו אותם קודים שנמצאים באתר הרכבת
תעשה Inspect Element על תיבת ה־select של שם התחנה כאן:
http://www1.rail.co.il/en/Pages/Homepage.aspx

עריכה: כמו כן, בקוד שלך, הייתי מתרגם "מטרופולין" לא כ"Metropolis" אלא כ "Metropolitian Area" שזה יותר קרוב למשמעות העברית. כך למשל במקום Metropolis Haifa הייתי כותב Haifa metropolitian area.
הקודים האלה היו שם במקור (ראה באדום)וכפי שצויין הם לא נכונים
והוספתי את הקודים מהאתר של התחנות החדשות *זמנית* כדי שהם כבר יהיו שם, בכוונה לתקן אותם באותו האופן כמו שאר התחנות (שעליהם הקוד המקורי ב-comment על אותה שורה)
&nbsp
הקודים בארועי רב-קו הם הקודים שנמצאים שם כרגע לכל התחנות חוץ מהחדשות, כפי שהוצאתי מהאפליקציה לאנדרואיד, רק שבאפליקצייה ההיא התחנות החדשות חסרות
&nbsp
70xx - לתחנות (שערי מעבר)
xx - למכונות כרטוס לכל תחנה (אבל נרשמים באותו השדה של תחנת המוצא)
xx - אותם קודים למכונות כרטוס ללא תיאור "[מכונת כרטוס]" כפי שהם נרשמים בשדה תחנת יעד
&nbsp
זה כל הקטע שאני צריך את הקודים הנכונים של התחנות החדשות כדי לתקנם כדי שהמידע יוצג כראוי אם מזוהה כרטיס עם ארועים מתחנות אלו
&nbsp
מצרף תמונות קארדפיק להסבר
&nbsp
וכן, רב-קו אונליין אינו מראה תחנות ואין אותם בקוד האתר ( https://ravkavonline.co.il/static/js/ravkav.mobile.bundle.js?app_version=0.4.0 (כדי לקרוא נורמלית עשה דמיניפיקציה http://jsbeautifier.org ) )
וכן אני יודע שיכולתי לחסוך עם חופשי יומי על נסיעות אלה, אבל הייתי צריך את הארועים לדיבאג של הסקריפט






















 

arseny92

Well-known member
מנהל
אגב, אם משרד התחבורה ור"י היו רוצים, היו מפעילים בלי בעיה

הקודים האלה היו שם במקור (ראה באדום)וכפי שצויין הם לא נכונים
והוספתי את הקודים מהאתר של התחנות החדשות *זמנית* כדי שהם כבר יהיו שם, בכוונה לתקן אותם באותו האופן כמו שאר התחנות (שעליהם הקוד המקורי ב-comment על אותה שורה)
&nbsp
הקודים בארועי רב-קו הם הקודים שנמצאים שם כרגע לכל התחנות חוץ מהחדשות, כפי שהוצאתי מהאפליקציה לאנדרואיד, רק שבאפליקצייה ההיא התחנות החדשות חסרות
&nbsp
70xx - לתחנות (שערי מעבר)
xx - למכונות כרטוס לכל תחנה (אבל נרשמים באותו השדה של תחנת המוצא)
xx - אותם קודים למכונות כרטוס ללא תיאור "[מכונת כרטוס]" כפי שהם נרשמים בשדה תחנת יעד
&nbsp
זה כל הקטע שאני צריך את הקודים הנכונים של התחנות החדשות כדי לתקנם כדי שהמידע יוצג כראוי אם מזוהה כרטיס עם ארועים מתחנות אלו
&nbsp
מצרף תמונות קארדפיק להסבר
&nbsp
וכן, רב-קו אונליין אינו מראה תחנות ואין אותם בקוד האתר ( https://ravkavonline.co.il/static/js/ravkav.mobile.bundle.js?app_version=0.4.0 (כדי לקרוא נורמלית עשה דמיניפיקציה http://jsbeautifier.org ) )
וכן אני יודע שיכולתי לחסוך עם חופשי יומי על נסיעות אלה, אבל הייתי צריך את הארועים לדיבאג של הסקריפט
אגב, אם משרד התחבורה ור"י היו רוצים, היו מפעילים בלי בעיה
מעבר שעתי בתיקוף ערך צבור, הם כבר מסמנים 1 ב-Journey interchanges flag בפעולת אישור ערך צבור אבל באזור 255 (אבל 0 בפעולת חיוב ויציאה שלא נותנים המשך ולא רק כי האזור הוא 255). - אז סימון אזור 42 והקפדה על 1 בכל הפעולות בשדה הנ"ל היה מפעיל מעבר שעתי בטבעת 1 בדן (ואזור 51 בחיפה ו31 בי-ם) בין אם זה התחלת נסיעה ברכבת בפנים האזור ומעבר לאוטובוס ובין אם זה מעבר מאוטובוס אם תוקפה תחנת רכבת הנמצאת באותו אזור
&nbsp
כל הסיפורים שלהם שזה לא אפשרי הם רק סיפורים, כי זה בהחלט אפשרי ביישום הנ"ל
 

Bus Nerd

Active member
אני חושב שהם מתכוונים שזה לא אפשרי תקציבית, לא טכנולוגית.

אגב, אם משרד התחבורה ור"י היו רוצים, היו מפעילים בלי בעיה
מעבר שעתי בתיקוף ערך צבור, הם כבר מסמנים 1 ב-Journey interchanges flag בפעולת אישור ערך צבור אבל באזור 255 (אבל 0 בפעולת חיוב ויציאה שלא נותנים המשך ולא רק כי האזור הוא 255). - אז סימון אזור 42 והקפדה על 1 בכל הפעולות בשדה הנ"ל היה מפעיל מעבר שעתי בטבעת 1 בדן (ואזור 51 בחיפה ו31 בי-ם) בין אם זה התחלת נסיעה ברכבת בפנים האזור ומעבר לאוטובוס ובין אם זה מעבר מאוטובוס אם תוקפה תחנת רכבת הנמצאת באותו אזור
&nbsp
כל הסיפורים שלהם שזה לא אפשרי הם רק סיפורים, כי זה בהחלט אפשרי ביישום הנ"ל
אני חושב שהם מתכוונים שזה לא אפשרי תקציבית, לא טכנולוגית.
בקשר לקודים... אולי תשלח מייל לבחור שפיתח את האפליקציה ההיא ותשאל אותו מאיפה הוא מצא את הקודים? נשמע לי לא סביר שהוא נסע לכל תחנות ר"י רק כדי לבדוק מה הקוד שהתחנה תרשום בכרטיס :)

אולי מדובר באיזו פעולה מתמטית שעושים על הקוד מהGTFS או מאתר הרכבת? אתה מזהה חוקיות מסויימת?

אבל נראה שבאמת אין סיכוי סביר למצוא את הנתון בלי להגיש בקשת חופש מידע.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
או לבקר בשבע התחנות שנותרו, זה לא לבקר ב-56 התחנות

אני חושב שהם מתכוונים שזה לא אפשרי תקציבית, לא טכנולוגית.
בקשר לקודים... אולי תשלח מייל לבחור שפיתח את האפליקציה ההיא ותשאל אותו מאיפה הוא מצא את הקודים? נשמע לי לא סביר שהוא נסע לכל תחנות ר"י רק כדי לבדוק מה הקוד שהתחנה תרשום בכרטיס :)

אולי מדובר באיזו פעולה מתמטית שעושים על הקוד מהGTFS או מאתר הרכבת? אתה מזהה חוקיות מסויימת?

אבל נראה שבאמת אין סיכוי סביר למצוא את הנתון בלי להגיש בקשת חופש מידע.
או לבקר בשבע התחנות שנותרו, זה לא לבקר ב-56 התחנות
ש-להם יש לו קודים.
האם מישהו בעל טלפון אנדרואיד עם שבב טווח אפס (והאפליקציה ההיא שפועלת בו) יכול לבקר בתחנות שנותרו? אני לא יכול כי אני עם WP שהשבב בו לא מהסוג המתאים לקריאת רב-קו (וממש לא משום שאין אפליקציה מתאימה, אם השבב היה בסוג הנכון כבר הייתי מפתח אפליקציה לקריאת כרטיסים חכמים ל-WPׂ, אך ללא שבב מתאים איני יכול לעשות בדיקות ודיבאג קוד).
&nbsp
אז גם אם אין באפליקציה ההיא קודים לתחנות אלה, היא תציג קוד כפי שהוא ללא טקסט (כמו בשירשור שהזכרתי מעלה ראה בתמונה שם - "תחנה: 51" כי אין לה קודים של מכונות הכרטוס), רק צריך לזכור באיזו תחנה תיקפת ארוע של התחנות החדשות.
&nbsp
אגב האפליקצייה ההיא שומרת גרסה מאוד ישנה של ה-gtfs סטטית כמסד נתונים sqlite אך הוא אינו כולל תחנות רכבת, רק תחנות אוטובוס לארועי אוטובוס (המקור ftp://gtfs.mot.gov.il/israel-public-transportation.zip גם לא כולל תחנות ר"י אגב)
&nbsp
אני רואה רק חוקיות שאותו נמקתי בהודעה הקודמת:
קוד 70xx תמיד נמצא בשער הולידטור כולל שער יציאה ותמיד מתחיל ב-70
קוד xx רושמת מכונת כרטוס של אותה תחנה ואותו קוד מקוצר של תחנת יעד בשדה תחנת יעד
&nbsp
חוקיות סידרתית איני מוצא גם אם להתחשב בכך שהקודים הם בקסדצימלי (בסיס 16), כלומר למשל ראשל"צ משה דיין (7054 ו-54) הם למעשה 1b8eh ו-36h
המספרים של אתר הרכבת בכלל הוקצו לפי אשכול (1 - אשכול ר"י צפוני, 2,3 - מסילת החוף, 4 - מרכז, 5 - חוף דרומי ומרכז, 6 - אזור י-ם, 7 - ב"ש, 8 - נתבג, 9 - דרום)
אז איך הגענו מ-9800 ל-54?
כמו כן כפי שניתן לראות כל המספרים של קודי הרב-קו באים לפי סדר המספור העולה, אך כלל ללא שייכות אשכול: 1 (1h) ו-7001 (1b59h) היא ת"א מרכז סבידור (3700), אך ת"א אוניברסיטה (3600) וההגנה (4900) הם 7036/36 ו-7039/39 . הבא (7040/40) הוא בכלל נתב"ג (8600)
&nbsp
כלומר שבע התחנות שנותרו על בטוח הם תחנות 7057/57 עד 7063/63 אך לא ידוע הסדר שלהם, כמו כן אותה השאלה לגבי תחנות שעתידם להפתח, שהם אחרי 63
 

25306yosef

New member
לכל תחנת רכבת בישראל ולכל מתקן תפעולי של הרכבת, יש קוד במחשב

או לבקר בשבע התחנות שנותרו, זה לא לבקר ב-56 התחנות
ש-להם יש לו קודים.
האם מישהו בעל טלפון אנדרואיד עם שבב טווח אפס (והאפליקציה ההיא שפועלת בו) יכול לבקר בתחנות שנותרו? אני לא יכול כי אני עם WP שהשבב בו לא מהסוג המתאים לקריאת רב-קו (וממש לא משום שאין אפליקציה מתאימה, אם השבב היה בסוג הנכון כבר הייתי מפתח אפליקציה לקריאת כרטיסים חכמים ל-WPׂ, אך ללא שבב מתאים איני יכול לעשות בדיקות ודיבאג קוד).
&nbsp
אז גם אם אין באפליקציה ההיא קודים לתחנות אלה, היא תציג קוד כפי שהוא ללא טקסט (כמו בשירשור שהזכרתי מעלה ראה בתמונה שם - "תחנה: 51" כי אין לה קודים של מכונות הכרטוס), רק צריך לזכור באיזו תחנה תיקפת ארוע של התחנות החדשות.
&nbsp
אגב האפליקצייה ההיא שומרת גרסה מאוד ישנה של ה-gtfs סטטית כמסד נתונים sqlite אך הוא אינו כולל תחנות רכבת, רק תחנות אוטובוס לארועי אוטובוס (המקור ftp://gtfs.mot.gov.il/israel-public-transportation.zip גם לא כולל תחנות ר"י אגב)
&nbsp
אני רואה רק חוקיות שאותו נמקתי בהודעה הקודמת:
קוד 70xx תמיד נמצא בשער הולידטור כולל שער יציאה ותמיד מתחיל ב-70
קוד xx רושמת מכונת כרטוס של אותה תחנה ואותו קוד מקוצר של תחנת יעד בשדה תחנת יעד
&nbsp
חוקיות סידרתית איני מוצא גם אם להתחשב בכך שהקודים הם בקסדצימלי (בסיס 16), כלומר למשל ראשל"צ משה דיין (7054 ו-54) הם למעשה 1b8eh ו-36h
המספרים של אתר הרכבת בכלל הוקצו לפי אשכול (1 - אשכול ר"י צפוני, 2,3 - מסילת החוף, 4 - מרכז, 5 - חוף דרומי ומרכז, 6 - אזור י-ם, 7 - ב"ש, 8 - נתבג, 9 - דרום)
אז איך הגענו מ-9800 ל-54?
כמו כן כפי שניתן לראות כל המספרים של קודי הרב-קו באים לפי סדר המספור העולה, אך כלל ללא שייכות אשכול: 1 (1h) ו-7001 (1b59h) היא ת"א מרכז סבידור (3700), אך ת"א אוניברסיטה (3600) וההגנה (4900) הם 7036/36 ו-7039/39 . הבא (7040/40) הוא בכלל נתב"ג (8600)
&nbsp
כלומר שבע התחנות שנותרו על בטוח הם תחנות 7057/57 עד 7063/63 אך לא ידוע הסדר שלהם, כמו כן אותה השאלה לגבי תחנות שעתידם להפתח, שהם אחרי 63
לכל תחנת רכבת בישראל ולכל מתקן תפעולי של הרכבת, יש קוד במחשב
לקודים הללו אין כל קשר לכרטיס הרב קו והם היו בשימוש ברכבת ישראל מאז שהחלו להשתמש ברכבת במחשבים. בשנות ה-80 או לפני כן.

רשימת הקודים של כל תחנות הנוסעים של רכבת ישראל נמצאת אכן בקוד המקור של דף האינטרנט ועל פי הרשימה שלהלן שתכלול גם תחנות תפעוליות על בסיס תכנית תחנות הרכבת משנות ה-80 שאז היו מעט תחנות וכל תחנה קיבלה מספר עגול המסתיים בספרות 00. קודים שאינם מסתיימם ב-00 הם קודים חדשים אך יש כיום גם קודים חדשים שמסתיימים ב-00.

1. קבוצה 100-900 שלוחות משא וחניות באזור חיפה, הבסיס הוא כאמור משנות ה-80 שאז החלו לעבוד ברכבת עם מחשבים ונוצר הצורך לתת קודים לתחנות ולמתקני הרכבת:

100 - נמל חיפה
200 - שבי ציון (כיום לא קיימת)
300 - כיום פאתי מודיעין (בעבר בוסתן הגליל)
400 - כיום מודיעין מרכז (בעבר חצרות יסף)
500 - קישון חנייה (היה בשימוש בשנות ה-80 לפני המעבר לשימוש באיתות חשמלי. בעת המעבר לשימוש באיתות חשמלי הוקם מתקן האיתות בסמוך למה שנקרא כיום בשם תחנת חוצות המפרץ. כיום ראו קוד 1300)
600 - צומת ססובר (נעילה שרביטית) (שלוחת ממגורות חיפה, כיום השלוחה לא קיימת)
700 - קרית חיים
800 - קרית מוצקין (בעת המעבר לאיתות חשמלי התחנה התפעולית הועתקה צפונה ומתקן הנוסעים קיבל קוד חדש).

2. קבוצה 1000-1900 תחנות תפעוליות וצמתים על קו ראשי ותחנות גדולות (עם מגרש לעיתוק) בין חיפה מזרח לנהריה, על בסיס שנות ה-80

1000 - מגרש חיפה
1100 - חיפה מזרח (בין חיפה מזרח לבין מגרש חיפה הפריד בעבר כביש סואן בשם דרך חירם).
1200 - צומת זבולון (למי שלא יודע מדובר בגשר פז שבעבר היה שם צומת רכבות)

קודים חדשים
1220 - לב המפרץ
1240 - כפר יהושע
1250 - כפר ברוך
1260 - עפולה
1280 - בית שאן
נראה לי שאת הקודים 1230 ו-1270 משריינים לתחנות עתידיות שיתכן ואולי אחת מהן תוקם בעתיד בין עפולה לבית שאן.

חזרה לקודים משנות ה-80
1300 - כיום חוצות המפרץ (בשנות ה-80 תחנת קישון תפעולית)
1400 - קרית מוצקין (תחנה תפעולית בלבד!!! מתקן הנוסעים ראו קוד 800)
1500 - עכו
1600 - נהריה
1700 - צומת כורדני (נעילה שרביטית) (שלוחת מחנה צבאי כורדני. שלוחה זו לא קיימת כיום)
1800 - נעמן (תחנה תפעולית. בעבר נקראה בשם כור).
1900 - תל חנן (בעבר פעלה שלוחת משא למפעל נשר)

3. קבוצה 2000 עד 3900 - תחנות רכבת וצמתים ושלוחות בין דגון / חיפה מרכז לתל אביב מרכז שבימים ההם של שנות ה-80 היתה תחנת קצה סופית.

2000 - דגון (שלוחה)
2100 - חיפה מרכז
2200 - חיפה בת גלים
2300 - חוף הכרמל
2400 - החותרים
2500 - עתלית
2600 - דור
2700 - זכרון יעקב
2800 - בנימינה
קוד חדש
2820 - קיסריה פרדס חנה
חזרה לשנות ה-80
2900 - שפיים (אני מניח שהמתכנת באגף המחשבים של רכבת ישראל בשנות ה-80 שנתן את הקודים לתחנות התבלבל וחשב ששפיים סמוכה לבנימינה וכך שפיים נשארה עד היום עם קוד 2900).
3000 - צומת רמז
3100 - חדרה מערב
3200 - כפר ויתקין
3300 - נתניה
קוד חדש
3310 - נתניה ספיר
חזרה לשנות ה-80
3400 - בית יהושע
3500 - הרצליה
3600 - תל ברוך (כיום כולל תחנת ת"א האוניברסיטה)
3700 - תל אביב מרכז (בשנות ה-80 היתה תחנת קצה סופית)
3800 - חדרה מזרח (גם חדרה מזרח היתה בשנות ה-80 תחנת קצה)
3900 - צומת מחצבה (שלוחת מחצבת בנימינה. כיום לא בשימוש)

4. קבוצה 4100-4900 מבני ברק דרך לוד ללא לוד וללא צומת צריפין (ראו להלן מטה בקבוצה 5000-5900) ועד לתחנת הקצה תל אביב דרום. הספירה מתחילה מבני ברק דרך צומת עולמית ופתח תקווה המנדטורית שלא בשימוש כיום ודרך ראש העין וצומת שדי חמד שמשם הסתעפה שלוחת משא למפעל פקר פלדה בכפר סבא. לאחר שמסתיימת הספירה בשדי חמד נשארות 3 תחנות ללא מספר. התחנה האחרונה ת"א דרום שהיא חנת קצה תקבל את המספר האחרון 4900 והתחנה שלפניה כפר ח"בד תקבל את המספר העוקב שלפניו שהוא 4800 ונשארה תחנת רינתיה שקיבלה את המספר העוקב שלפני שהוא 4700. וכך נשאר מספר פנוי אחד שהוא 4600 שעשור אחרי מהפך המיחשוב ברכבת ישראל של שנות ה-80 יינתן לתחנת הרכבת החדשה בימים ההם שהיא תחנת השלום:

4100 - בני ברק
קוד חדש
4170 - קרית אריה
חזרה לשנות ה-80
4200 - צומת עולמית (לא קיים כיום)
קוד חדש
4250 - פתח תקוה סגולה
חזרה לשנות ה-80
4300 - פתח תקווה (כיום תחנה זו לא בשימוש)
4400 - ראש העין (התחנה המקורית)
4500 - שדי חמד (שלוחת פקר פלדה בשנות ה-80)
קודים חדשים
4600 - ת"א השלום
4610 - ת"א יצחק שדה (התחנה עדיין לא קיימת אך הקוד שוריין)
4620 - ת"א ההגנה (השימוש בקוד זה בוטל לאחר איחוד עם ת"א דרום)
4640 - צומת חולון
4660 - חולון וולפסון
4680 - בת ים יוספטל
4690 - בת ים קוממיות
חזרה לשנות ה-80
4700 - רינתיה
4800 - כפר חב"ד
4900 - תל אביב דרום (כיום כולל את תחנת ההגנה)

5. קבוצה 5000-5900 מלוד ועד לאשקלון כולל את צומת צריפין אך לא כולל את צריפין (לצריפין ראו להלן קוד 6900):

5000 - לוד
קוד חדש
5010 - רמלה - התחנה החדשה מהשנים האחרונות (תחנה ישנה ראו קוד 6000 צומת נשר רמלה ראו קוד 6600).
חזרה לשנות ה-80
5100 - צומת צריפין
5200 - רחובות
5300 - באר יעקב
5400 - יבנה (תחנה תפעולית בלבד)
קוד חדש
5410 - יבנה מזרח (מתקן לנוסעים בלבד. לא תחנה תפעולית. לתחנה תפעולית ראו קוד 5400)
חזרה לשנות ה-80
5500 - צומת פלשת
5600 - נמל אשדוד
5700 - אשדוד נפט
5800 - אשדוד עד הלום
5900 - אשקלון

6. קבוצה 6000-6900 מרמלה ועד לירושלים כולל צריפין (בעבר מחסני הסוכנות ובסיסי צה"ל):

6000 - רמלה - התחנה הישנה משנות ה-80 (לתחנה החדשה כיום ראו קוד 5010)
6100 - נען
6200 - נחל שורק
6300 - בית שמש
6400 - בר גיורא
6500 - ירושלים התחנה המקורית התורכית. כיום מספר זה משמש את תחנת גן החיות התנ"כי.
6600 - צומת נשר רמלה (שלוחה זו לא בשימוש כיום)
6700 - כיום ירושלים מלחה
6800 - בעבר גן החיות התנ"כי שהיתה נקודת עצירה על המסילה הישנה שפעלה בעבר עד החאן.
6900 - צריפין

6. קבוצה 7000 עד ממשית, צפע, הר צין, אורון, לא זוכר את המספרים שהיו אחרי דימונה:

7000 - קרית גת כיום וגם התחנה המקורית. ראו קוד 7100 להלן.
7100 - בעבר תחנת קרית גת החדשה (בעבר תחנה תפעולית בלבד לרכבות משא בלבד ולמעשה צומת רכבות למסילת חלץ). עם שדרוג מסילות הרכבת בדרום התחנה החדשה של שנות ה-80 שולבה בתוך תחנת קרית גת המקורית וכיום שתי התחנות אוחדו.
7200 - דבירה
7300 - באר שבע המקורית של שנות ה-80. כיום באר שבע צפון.
קוד חדש
7320 - באר שבע מרכז
חזרה לשנות ה-80
7400 - נבטים
7500 - דימונה
=====================================

ניתן ללמוד מתבנית המספור הנ"ל שבשנות ה-80 רשת הרכבות של רכבת ישראל היתה קטנה ומצומצמת ביותר והמספרים הוקצו אז בבזבזנות יתר וכל תחנה קיבלה אז מספר עגול שהסתיים ב-00 והמספרים אז בין תחנה לתחנה סמוכה גדלו או קטנו ב-100. כל המספרים כיום שאינם מסתיימים ב-00 הם מספרים חדשים מהשנים האחרונות. כל המספרים כיום של תחנות נוסעים הגדולים מהמספר 7500 ומסתיימים ב-00 גם הם מספרים חדשים מהשנים האחרונות.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
תודה על הטיול ההיסטורי
אך אני צריך את מספרי תחנות ברב-קו

לכל תחנת רכבת בישראל ולכל מתקן תפעולי של הרכבת, יש קוד במחשב
לקודים הללו אין כל קשר לכרטיס הרב קו והם היו בשימוש ברכבת ישראל מאז שהחלו להשתמש ברכבת במחשבים. בשנות ה-80 או לפני כן.

רשימת הקודים של כל תחנות הנוסעים של רכבת ישראל נמצאת אכן בקוד המקור של דף האינטרנט ועל פי הרשימה שלהלן שתכלול גם תחנות תפעוליות על בסיס תכנית תחנות הרכבת משנות ה-80 שאז היו מעט תחנות וכל תחנה קיבלה מספר עגול המסתיים בספרות 00. קודים שאינם מסתיימם ב-00 הם קודים חדשים אך יש כיום גם קודים חדשים שמסתיימים ב-00.

1. קבוצה 100-900 שלוחות משא וחניות באזור חיפה, הבסיס הוא כאמור משנות ה-80 שאז החלו לעבוד ברכבת עם מחשבים ונוצר הצורך לתת קודים לתחנות ולמתקני הרכבת:

100 - נמל חיפה
200 - שבי ציון (כיום לא קיימת)
300 - כיום פאתי מודיעין (בעבר בוסתן הגליל)
400 - כיום מודיעין מרכז (בעבר חצרות יסף)
500 - קישון חנייה (היה בשימוש בשנות ה-80 לפני המעבר לשימוש באיתות חשמלי. בעת המעבר לשימוש באיתות חשמלי הוקם מתקן האיתות בסמוך למה שנקרא כיום בשם תחנת חוצות המפרץ. כיום ראו קוד 1300)
600 - צומת ססובר (נעילה שרביטית) (שלוחת ממגורות חיפה, כיום השלוחה לא קיימת)
700 - קרית חיים
800 - קרית מוצקין (בעת המעבר לאיתות חשמלי התחנה התפעולית הועתקה צפונה ומתקן הנוסעים קיבל קוד חדש).

2. קבוצה 1000-1900 תחנות תפעוליות וצמתים על קו ראשי ותחנות גדולות (עם מגרש לעיתוק) בין חיפה מזרח לנהריה, על בסיס שנות ה-80

1000 - מגרש חיפה
1100 - חיפה מזרח (בין חיפה מזרח לבין מגרש חיפה הפריד בעבר כביש סואן בשם דרך חירם).
1200 - צומת זבולון (למי שלא יודע מדובר בגשר פז שבעבר היה שם צומת רכבות)

קודים חדשים
1220 - לב המפרץ
1240 - כפר יהושע
1250 - כפר ברוך
1260 - עפולה
1280 - בית שאן
נראה לי שאת הקודים 1230 ו-1270 משריינים לתחנות עתידיות שיתכן ואולי אחת מהן תוקם בעתיד בין עפולה לבית שאן.

חזרה לקודים משנות ה-80
1300 - כיום חוצות המפרץ (בשנות ה-80 תחנת קישון תפעולית)
1400 - קרית מוצקין (תחנה תפעולית בלבד!!! מתקן הנוסעים ראו קוד 800)
1500 - עכו
1600 - נהריה
1700 - צומת כורדני (נעילה שרביטית) (שלוחת מחנה צבאי כורדני. שלוחה זו לא קיימת כיום)
1800 - נעמן (תחנה תפעולית. בעבר נקראה בשם כור).
1900 - תל חנן (בעבר פעלה שלוחת משא למפעל נשר)

3. קבוצה 2000 עד 3900 - תחנות רכבת וצמתים ושלוחות בין דגון / חיפה מרכז לתל אביב מרכז שבימים ההם של שנות ה-80 היתה תחנת קצה סופית.

2000 - דגון (שלוחה)
2100 - חיפה מרכז
2200 - חיפה בת גלים
2300 - חוף הכרמל
2400 - החותרים
2500 - עתלית
2600 - דור
2700 - זכרון יעקב
2800 - בנימינה
קוד חדש
2820 - קיסריה פרדס חנה
חזרה לשנות ה-80
2900 - שפיים (אני מניח שהמתכנת באגף המחשבים של רכבת ישראל בשנות ה-80 שנתן את הקודים לתחנות התבלבל וחשב ששפיים סמוכה לבנימינה וכך שפיים נשארה עד היום עם קוד 2900).
3000 - צומת רמז
3100 - חדרה מערב
3200 - כפר ויתקין
3300 - נתניה
קוד חדש
3310 - נתניה ספיר
חזרה לשנות ה-80
3400 - בית יהושע
3500 - הרצליה
3600 - תל ברוך (כיום כולל תחנת ת"א האוניברסיטה)
3700 - תל אביב מרכז (בשנות ה-80 היתה תחנת קצה סופית)
3800 - חדרה מזרח (גם חדרה מזרח היתה בשנות ה-80 תחנת קצה)
3900 - צומת מחצבה (שלוחת מחצבת בנימינה. כיום לא בשימוש)

4. קבוצה 4100-4900 מבני ברק דרך לוד ללא לוד וללא צומת צריפין (ראו להלן מטה בקבוצה 5000-5900) ועד לתחנת הקצה תל אביב דרום. הספירה מתחילה מבני ברק דרך צומת עולמית ופתח תקווה המנדטורית שלא בשימוש כיום ודרך ראש העין וצומת שדי חמד שמשם הסתעפה שלוחת משא למפעל פקר פלדה בכפר סבא. לאחר שמסתיימת הספירה בשדי חמד נשארות 3 תחנות ללא מספר. התחנה האחרונה ת"א דרום שהיא חנת קצה תקבל את המספר האחרון 4900 והתחנה שלפניה כפר ח"בד תקבל את המספר העוקב שלפניו שהוא 4800 ונשארה תחנת רינתיה שקיבלה את המספר העוקב שלפני שהוא 4700. וכך נשאר מספר פנוי אחד שהוא 4600 שעשור אחרי מהפך המיחשוב ברכבת ישראל של שנות ה-80 יינתן לתחנת הרכבת החדשה בימים ההם שהיא תחנת השלום:

4100 - בני ברק
קוד חדש
4170 - קרית אריה
חזרה לשנות ה-80
4200 - צומת עולמית (לא קיים כיום)
קוד חדש
4250 - פתח תקוה סגולה
חזרה לשנות ה-80
4300 - פתח תקווה (כיום תחנה זו לא בשימוש)
4400 - ראש העין (התחנה המקורית)
4500 - שדי חמד (שלוחת פקר פלדה בשנות ה-80)
קודים חדשים
4600 - ת"א השלום
4610 - ת"א יצחק שדה (התחנה עדיין לא קיימת אך הקוד שוריין)
4620 - ת"א ההגנה (השימוש בקוד זה בוטל לאחר איחוד עם ת"א דרום)
4640 - צומת חולון
4660 - חולון וולפסון
4680 - בת ים יוספטל
4690 - בת ים קוממיות
חזרה לשנות ה-80
4700 - רינתיה
4800 - כפר חב"ד
4900 - תל אביב דרום (כיום כולל את תחנת ההגנה)

5. קבוצה 5000-5900 מלוד ועד לאשקלון כולל את צומת צריפין אך לא כולל את צריפין (לצריפין ראו להלן קוד 6900):

5000 - לוד
קוד חדש
5010 - רמלה - התחנה החדשה מהשנים האחרונות (תחנה ישנה ראו קוד 6000 צומת נשר רמלה ראו קוד 6600).
חזרה לשנות ה-80
5100 - צומת צריפין
5200 - רחובות
5300 - באר יעקב
5400 - יבנה (תחנה תפעולית בלבד)
קוד חדש
5410 - יבנה מזרח (מתקן לנוסעים בלבד. לא תחנה תפעולית. לתחנה תפעולית ראו קוד 5400)
חזרה לשנות ה-80
5500 - צומת פלשת
5600 - נמל אשדוד
5700 - אשדוד נפט
5800 - אשדוד עד הלום
5900 - אשקלון

6. קבוצה 6000-6900 מרמלה ועד לירושלים כולל צריפין (בעבר מחסני הסוכנות ובסיסי צה"ל):

6000 - רמלה - התחנה הישנה משנות ה-80 (לתחנה החדשה כיום ראו קוד 5010)
6100 - נען
6200 - נחל שורק
6300 - בית שמש
6400 - בר גיורא
6500 - ירושלים התחנה המקורית התורכית. כיום מספר זה משמש את תחנת גן החיות התנ"כי.
6600 - צומת נשר רמלה (שלוחה זו לא בשימוש כיום)
6700 - כיום ירושלים מלחה
6800 - בעבר גן החיות התנ"כי שהיתה נקודת עצירה על המסילה הישנה שפעלה בעבר עד החאן.
6900 - צריפין

6. קבוצה 7000 עד ממשית, צפע, הר צין, אורון, לא זוכר את המספרים שהיו אחרי דימונה:

7000 - קרית גת כיום וגם התחנה המקורית. ראו קוד 7100 להלן.
7100 - בעבר תחנת קרית גת החדשה (בעבר תחנה תפעולית בלבד לרכבות משא בלבד ולמעשה צומת רכבות למסילת חלץ). עם שדרוג מסילות הרכבת בדרום התחנה החדשה של שנות ה-80 שולבה בתוך תחנת קרית גת המקורית וכיום שתי התחנות אוחדו.
7200 - דבירה
7300 - באר שבע המקורית של שנות ה-80. כיום באר שבע צפון.
קוד חדש
7320 - באר שבע מרכז
חזרה לשנות ה-80
7400 - נבטים
7500 - דימונה
=====================================

ניתן ללמוד מתבנית המספור הנ"ל שבשנות ה-80 רשת הרכבות של רכבת ישראל היתה קטנה ומצומצמת ביותר והמספרים הוקצו אז בבזבזנות יתר וכל תחנה קיבלה אז מספר עגול שהסתיים ב-00 והמספרים אז בין תחנה לתחנה סמוכה גדלו או קטנו ב-100. כל המספרים כיום שאינם מסתיימים ב-00 הם מספרים חדשים מהשנים האחרונות. כל המספרים כיום של תחנות נוסעים הגדולים מהמספר 7500 ומסתיימים ב-00 גם הם מספרים חדשים מהשנים האחרונות.
תודה על הטיול ההיסטורי
אך אני צריך את מספרי תחנות ברב-קו
 

25306yosef

New member
את תכנית המחשוב ברכבת ישראל יצרו כ-3 עשורים לפני הרב קו

תודה על הטיול ההיסטורי
אך אני צריך את מספרי תחנות ברב-קו
את תכנית המחשוב ברכבת ישראל יצרו כ-3 עשורים לפני הרב קו
כרטיס הרב קו הגיע לרכבת ישראל למעלה מ-3 עשורים לאחר שרכבת ישראל עברה לעבוד עם מחשבים. ולמעשה רק לאחרונה רכבת ישראל החלה לעבוד עם רב קו בעוד שהקודים של תחנות הרכבת הוקצו לכל תחנה ותחנה ולכל צומת ושלוחה כבר בשנות ה-80.

ובאשר לקודים של הרב קו שאתה צריך,

לדעתי אתה צריך לפנות למשרד התחבורה לצורך קבלת הקודים מאחר ומדובר בתקן הקשור למשרד התחבורה ולא לרכבת. הרכבת כאמור עובדת עם תקנים פנימיים משלה.

מי שכפה על רכבת ישראל להשתמש ברב קו ובתקן הקליפסו זה משרד התחבורה ולכן לדעתי משרד התחבורה הוא הכתובת לצורך קבלת המידע שאתה צריך על הרב קו.

נסה להגיש למשרד התחבורה בקשה לקבלת מידע מכוח חוק חופש המידע.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה