טמקא: עומסים אדירים בתחבורה הציבורית לפני השבת ואחריה

מצב
הנושא נעול.

matany

New member
טמקא: עומסים אדירים בתחבורה הציבורית לפני השבת ואחריה

טמקא: עומסים אדירים בתחבורה הציבורית לפני השבת ואחריה
[URL]http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4939108,00.html[/URL]

קוריוז: מעניין שבתמונות של חיפה ונתניה אותם אנשים עולים לאוטובוס באותו סדר.
 

Bus Nerd

Active member

down und

New member
נצל"ש. במוניות שירות בשבת לפתח תקווה עולה רק 9 ש"ח

טמקא: עומסים אדירים בתחבורה הציבורית לפני השבת ואחריה
[URL]http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4939108,00.html[/URL]

קוריוז: מעניין שבתמונות של חיפה ונתניה אותם אנשים עולים לאוטובוס באותו סדר.
נצל"ש. במוניות שירות בשבת לפתח תקווה עולה רק 9 ש"ח
היום אספתי ידידה ברח' ז'בוטינסקי בר"ג ובדיוק עצרה מונית שירות.
שאלתי את הנהג מה המחיר בשבת מר"ג לפ"ת ומה המחיר ביום חול.
אז בשבתות וחגים 9 ש"ח לעומת 6.50 ש"ח ביום חול.

לא נורא וממש לא בשמיים.

זוג שיוצא לבלות בת"א וחוזר אח"כ עם מונית שירות מוציא בסך הכל 40 ש"ח
להלוך וחזור גם יחד על שניהם (4 נסיעות נוסע).
פחות ממונית ספיישל לכוון אחד מר"ג או גבעתיים לאחד ממוקדי הבליינות בת"א.
שוב, לזוג הלוך וחזור במונית שירות יותר זול מאפילו רק כוון אחד במונית ספיישל
ממרחק שהוא חצי מהמרחק של פ"ת.

שלא אובן לא נכון, אני לא רק בעד תח"ץ רגיל (אוטובוסים, רכבות, רכבות קלות) בשבת אני דורש במפגיע מהמדינה/ממשלה שיתחילו לפעול בנידון שתהיה תח"ץ
סבירה גם בשבתות וחגים.
 

Bus Nerd

Active member
אני חושב שמחיר של 9 ש"ח לנסיעה הזו בתח"צ רגיל בסופ"ש גם סביר

נצל"ש. במוניות שירות בשבת לפתח תקווה עולה רק 9 ש"ח
היום אספתי ידידה ברח' ז'בוטינסקי בר"ג ובדיוק עצרה מונית שירות.
שאלתי את הנהג מה המחיר בשבת מר"ג לפ"ת ומה המחיר ביום חול.
אז בשבתות וחגים 9 ש"ח לעומת 6.50 ש"ח ביום חול.

לא נורא וממש לא בשמיים.

זוג שיוצא לבלות בת"א וחוזר אח"כ עם מונית שירות מוציא בסך הכל 40 ש"ח
להלוך וחזור גם יחד על שניהם (4 נסיעות נוסע).
פחות ממונית ספיישל לכוון אחד מר"ג או גבעתיים לאחד ממוקדי הבליינות בת"א.
שוב, לזוג הלוך וחזור במונית שירות יותר זול מאפילו רק כוון אחד במונית ספיישל
ממרחק שהוא חצי מהמרחק של פ"ת.

שלא אובן לא נכון, אני לא רק בעד תח"ץ רגיל (אוטובוסים, רכבות, רכבות קלות) בשבת אני דורש במפגיע מהמדינה/ממשלה שיתחילו לפעול בנידון שתהיה תח"ץ
סבירה גם בשבתות וחגים.
אני חושב שמחיר של 9 ש"ח לנסיעה הזו בתח"צ רגיל בסופ"ש גם סביר
שלא יהיו תירוצים תקציביים של "אין מספיק נוסעים בשבת" ו"צריך יותר כסף כדי לשלם 200% לנהגים לפי חוק" וכל השטויות האלו. אין בעיה. שיעלה 9 ש"ח במקום 5.90. שיעלה אפילו 10 ככה שיהיה עגול ונהגים יצטרכו להתעסק עם פחות עודף.
אנשים ישלמו בהחלט ובשמחה אם רק הייתה להם את האפשרות.
 

olli3

New member
מנהל
מפתח תקווה לתל אביב המחיר גבוה יותר מפתח תקווה לרמת גן.

נצל"ש. במוניות שירות בשבת לפתח תקווה עולה רק 9 ש"ח
היום אספתי ידידה ברח' ז'בוטינסקי בר"ג ובדיוק עצרה מונית שירות.
שאלתי את הנהג מה המחיר בשבת מר"ג לפ"ת ומה המחיר ביום חול.
אז בשבתות וחגים 9 ש"ח לעומת 6.50 ש"ח ביום חול.

לא נורא וממש לא בשמיים.

זוג שיוצא לבלות בת"א וחוזר אח"כ עם מונית שירות מוציא בסך הכל 40 ש"ח
להלוך וחזור גם יחד על שניהם (4 נסיעות נוסע).
פחות ממונית ספיישל לכוון אחד מר"ג או גבעתיים לאחד ממוקדי הבליינות בת"א.
שוב, לזוג הלוך וחזור במונית שירות יותר זול מאפילו רק כוון אחד במונית ספיישל
ממרחק שהוא חצי מהמרחק של פ"ת.

שלא אובן לא נכון, אני לא רק בעד תח"ץ רגיל (אוטובוסים, רכבות, רכבות קלות) בשבת אני דורש במפגיע מהמדינה/ממשלה שיתחילו לפעול בנידון שתהיה תח"ץ
סבירה גם בשבתות וחגים.
מפתח תקווה לתל אביב המחיר גבוה יותר מפתח תקווה לרמת גן.
 

נתנאל531

Well-known member
ושוב הכל חוזר לבעיית הנהגים

טמקא: עומסים אדירים בתחבורה הציבורית לפני השבת ואחריה
[URL]http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4939108,00.html[/URL]

קוריוז: מעניין שבתמונות של חיפה ונתניה אותם אנשים עולים לאוטובוס באותו סדר.
ושוב הכל חוזר לבעיית הנהגים
אם אין מספיק נהגים - לא ניתן להפעיל תגבור יעיל, וכמובן שכל נהג ינסה להשתמט מסידור עמוס של יום שישי ומוצ"ש, והחברות במגמה לחסוך על תפעול הפסדי של ימי עבודה מיוחדים (יש תוספת סבסוד שמכסה על תוספת שישי/מוצ"ש/לילה לנהגים, או שהכל מחושב לפי ק"מ, ללא תלות בזמן הנסיעה?)
&nbsp
צריך לייבא עובדים זרים לעבודה בתחבורה ציבורית בישראל, יש לא מעט מדינות בהם זה כבר עובד.
 

cwen

New member
לא צריך עובדים זרים

ושוב הכל חוזר לבעיית הנהגים
אם אין מספיק נהגים - לא ניתן להפעיל תגבור יעיל, וכמובן שכל נהג ינסה להשתמט מסידור עמוס של יום שישי ומוצ"ש, והחברות במגמה לחסוך על תפעול הפסדי של ימי עבודה מיוחדים (יש תוספת סבסוד שמכסה על תוספת שישי/מוצ"ש/לילה לנהגים, או שהכל מחושב לפי ק"מ, ללא תלות בזמן הנסיעה?)
&nbsp
צריך לייבא עובדים זרים לעבודה בתחבורה ציבורית בישראל, יש לא מעט מדינות בהם זה כבר עובד.
לא צריך עובדים זרים
צריך שכר הוגן + הבטחת תנאים סוציאלים וותק גם אם עוברים מחברה לחברה כדי שלאנשים יהיה ביטחון בעבודה.
הפכו את המקצוע ממקצוע בטוח ויציב למשרות שבהן אתה עלול לעבור ממעסיק למעסיק לפי תוצאות מכרז ולספוג פגיעה בתנאים ובמשכורת.
&nbsp
אם השכר יהיה סביר ולאנשים יהיה בטחון בעבודה בלי קשר למכרזים ובייחוד אם יוסיפו אמצעי כרטוס עצמי לנוסעים, אנשים יבואו לעבוד בזה.
 

אוהד1110

New member


לא צריך עובדים זרים
צריך שכר הוגן + הבטחת תנאים סוציאלים וותק גם אם עוברים מחברה לחברה כדי שלאנשים יהיה ביטחון בעבודה.
הפכו את המקצוע ממקצוע בטוח ויציב למשרות שבהן אתה עלול לעבור ממעסיק למעסיק לפי תוצאות מכרז ולספוג פגיעה בתנאים ובמשכורת.
&nbsp
אם השכר יהיה סביר ולאנשים יהיה בטחון בעבודה בלי קשר למכרזים ובייחוד אם יוסיפו אמצעי כרטוס עצמי לנוסעים, אנשים יבואו לעבוד בזה.
 
שכר הוגן ותנאים הוגנים יביאו הרבה נהגים

ושוב הכל חוזר לבעיית הנהגים
אם אין מספיק נהגים - לא ניתן להפעיל תגבור יעיל, וכמובן שכל נהג ינסה להשתמט מסידור עמוס של יום שישי ומוצ"ש, והחברות במגמה לחסוך על תפעול הפסדי של ימי עבודה מיוחדים (יש תוספת סבסוד שמכסה על תוספת שישי/מוצ"ש/לילה לנהגים, או שהכל מחושב לפי ק"מ, ללא תלות בזמן הנסיעה?)
&nbsp
צריך לייבא עובדים זרים לעבודה בתחבורה ציבורית בישראל, יש לא מעט מדינות בהם זה כבר עובד.
שכר הוגן ותנאים הוגנים יביאו הרבה נהגים
אני חושב שחובה בכל מכרז של קווים שהמדינה מוציאה לרשום את השכר המינימלי לשעת עבודה, כולל פירוט תוספות של שעות לילה ומוצ"ש, ולהוסיף להם תנאי מינימום של ציוד של תחנות קצה, כמו שירותים וכסאות מנוחה, שתיה וכו'
&nbsp
וזה יהיה פרמטר מרכזי במכרזים,כך יהיה מוטיבציה לציבור להיות נהגי אוטובוסים.
&nbsp
הסבסוד לאגד ודן הוא מיותר ומטופש, הם קיבלו די והותר, צריך להוציא את כל הקווים בארץ למכרזים, וכך לתת שירות הוגן לאזרח.
 

נתנאל531

Well-known member
מה שאתה מציע ידרוש תוספת כספית נכבדת

שכר הוגן ותנאים הוגנים יביאו הרבה נהגים
אני חושב שחובה בכל מכרז של קווים שהמדינה מוציאה לרשום את השכר המינימלי לשעת עבודה, כולל פירוט תוספות של שעות לילה ומוצ"ש, ולהוסיף להם תנאי מינימום של ציוד של תחנות קצה, כמו שירותים וכסאות מנוחה, שתיה וכו'
&nbsp
וזה יהיה פרמטר מרכזי במכרזים,כך יהיה מוטיבציה לציבור להיות נהגי אוטובוסים.
&nbsp
הסבסוד לאגד ודן הוא מיותר ומטופש, הם קיבלו די והותר, צריך להוציא את כל הקווים בארץ למכרזים, וכך לתת שירות הוגן לאזרח.
מה שאתה מציע ידרוש תוספת כספית נכבדת
בלא סבסוד נדיב, יהיה צורך בהכפלה של מחיר הנסיעה כיום.
 
"הכפלה", זאת קביעה שמבוססת על מחקר מעמיק או שסתם קבעת?

מה שאתה מציע ידרוש תוספת כספית נכבדת
בלא סבסוד נדיב, יהיה צורך בהכפלה של מחיר הנסיעה כיום.
"הכפלה", זאת קביעה שמבוססת על מחקר מעמיק או שסתם קבעת?
כן, מחיר הנסיעה יעלה. לא בטוח שזה כה נורא כי מחיר התחב"צ בישראל ממילא נמוך יחסית ואנשים רגישים מאד לאיכות השירות (עמידה בזמנים, אוטובוסים שלא יוצאים וכו') ולא רק למחיר (אלא אם זה חינם, ואז זה סיפור אחר).
&nbsp
נדמה לי שב2003, חופשי חודשי של השרון + גוש דן עלה 330 שקל ותפס רק באגד והיום בשקלים של כמעט 15 שנה אחרי, הוא עולה 243 ותופס לכל החברות. וואלה, לא נורא אם יתייקר קצת בתנאי שההתייקרות תלך לאן שצריך.
 
ממש לא, יש היום שני רמות שכר לנהגים וצריך רמה אחת לכולם

מה שאתה מציע ידרוש תוספת כספית נכבדת
בלא סבסוד נדיב, יהיה צורך בהכפלה של מחיר הנסיעה כיום.
ממש לא, יש היום שני רמות שכר לנהגים וצריך רמה אחת לכולם
כיום יש שני רמות שכר לנהגים, נהגים שכירים שמקבלים שכר נמוך מידי, ונהגים חברים באגד ודן שמקבלים שכר גבוה מידי,
אם נפטר את הנהגים החברים, וניקח במקומם רק שכירים ואת סכום ההפרש בין השכר הגבוה לנמוך נחלק בין כל הנהגים, השכר יהיה הוגן לכל הנהגים, וכל זה כשלא הוצאנו ולו פרוטה אחת נוספת לתחבורה הציבורית.
 
אין תמונות של חיפה, כל התמונות של ה-947 הן מהתחנה המרכזית

טמקא: עומסים אדירים בתחבורה הציבורית לפני השבת ואחריה
[URL]http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4939108,00.html[/URL]

קוריוז: מעניין שבתמונות של חיפה ונתניה אותם אנשים עולים לאוטובוס באותו סדר.
אין תמונות של חיפה, כל התמונות של ה-947 הן מהתחנה המרכזית
בנתניה, גם התמונות שמצויין בהן חיפה.
היכן נמצאת תחנת "חוף המפרץ בחיפה"? כנראה שב...נתניה.
 
בגלל העומס באוטובוסים הם לא הצליחו להגיע לחיפה

אין תמונות של חיפה, כל התמונות של ה-947 הן מהתחנה המרכזית
בנתניה, גם התמונות שמצויין בהן חיפה.
היכן נמצאת תחנת "חוף המפרץ בחיפה"? כנראה שב...נתניה.
בגלל העומס באוטובוסים הם לא הצליחו להגיע לחיפה
 

Ccyclist

Well-known member
ככה זה כששומרים גם שישי ומוצ"ש.

טמקא: עומסים אדירים בתחבורה הציבורית לפני השבת ואחריה
[URL]http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4939108,00.html[/URL]

קוריוז: מעניין שבתמונות של חיפה ונתניה אותם אנשים עולים לאוטובוס באותו סדר.
ככה זה כששומרים גם שישי ומוצ"ש.
הכתבה הביאה דוגמה אחר דוגמה לצימצום השירות בשעות שהן יום חול ולא מושפעות משעות המעבר שבין חול לשבת (בוקר שישי, מאוחא בליל מוצ"ש), בולטת הדוגמה על צימצום הרכבות דווקא בבוקר שישי, וכן הקווים ש"שומרים מוצ"ש" ואינם פועלים בכלל אחרי צאת השבת.
&nbsp
הכתבה מתארת פער ניכר בין השירות לדרישה שכל הספקים (נהגים, חברות, משרד התחבורה) מודעים אליו, אך חוסר היענות לדרישה מסיבות שחלקן קשור במחסור בנהגים אך חלקן נובע ממנטאליות שבה אם ממילא לא מסיעים את הציבור בשבת אז בכלל עושים לו טובה בלו"ז המצומצם של ימי ו ומוצ"ש. התגובה של משרד התחבורה היתה מנותקת לחלוטין מדברי הנהגים על עומס ארוך טווח וידוע.
&nbsp
כאשר מגדירים את התח"צ כטובה שניתן לשלול מהציבור חודשיים בשנה אין זה מפתיע שזה משתפך מהשבת עצמה ומהשעות שבינה ליום החול אל ימי החול.
&nbsp
היחס לנוסע הישראלי הוא מבחינת "עכשיו שאני יודע מה את אני מתמקח על המחיר"
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה