מצטערת על השוק- איך נוסעים בתח"צ?!

מצב
הנושא נעול.
מצטערת על השוק- איך נוסעים בתח"צ?!

מצטערת על השוק- איך נוסעים בתח"צ?!
לא נסעתי בתח"צ מאז עידן הכרטיסיות (מנייר, כן?).
התחלתי עבודה חדשה ואני נדרשת לנסוע בתח"צ בערך פעם בשבוע-שבועיים, לרוב נסיעות פנימיות (בת"א).
אין לי רב קו ואני לא יודעת אם בכלל שווה לי לעשות (?).
ושאלת השאלות שלי היא.. האם בכלל אפשר להתנייד בתח"צ בלי רב קו? אני יכולה לעלות על אוטובוס ולשלם "כמו פעם" לנהג ולקבל חשבונית עבור נסיעה בודדת? או שאני חייבת רב קו?

תודה וסליחה על השוק.
 

Bus Nerd

Active member
תשובה

מצטערת על השוק- איך נוסעים בתח"צ?!
לא נסעתי בתח"צ מאז עידן הכרטיסיות (מנייר, כן?).
התחלתי עבודה חדשה ואני נדרשת לנסוע בתח"צ בערך פעם בשבוע-שבועיים, לרוב נסיעות פנימיות (בת"א).
אין לי רב קו ואני לא יודעת אם בכלל שווה לי לעשות (?).
ושאלת השאלות שלי היא.. האם בכלל אפשר להתנייד בתח"צ בלי רב קו? אני יכולה לעלות על אוטובוס ולשלם "כמו פעם" לנהג ולקבל חשבונית עבור נסיעה בודדת? או שאני חייבת רב קו?

תודה וסליחה על השוק.
תשובה
ברוכה השבה לעולם התח"צ. תגלי שהוא השתפר מאז עידן הכרטיסיות, אבל עם השיפור חלה גם עליה בצפיפות כי יותר אנשים נוסעים בתח"צ.

ניתן לשלם במזומן לנהג כמו פעם בכל קווי האוטובוס בת"א, למעט קווים 1 ו־189, שם ניתן לשלם במזומן רק למכונה אוטומטית שלא מחזירה עודף (אבל גם מקבלת אשראי).

אם הנסיעות הולכות להיות קבועות, מאוד מומלץ לעשות רב קו - שימוש בכרטיס ייתן לך 20% הנחה על כל נסיעה, וגם מעבר חופשי בין אוטובוסים לנסיעות המשך בתנאים מסויימים, וזה חיסכון משמעותי.

ניתן להנפיק רב קו *בחינם* בעמדות השירות בתחנות הרכבת, בתחנה המרכזית, או במסוף 2000.
אפשר גם לקנות רב קו אנונימי מנהג האוטובוס, אבל הוא לא מבוטח במקרה של אובדן.

אם את עושה יותר מ־4 נסיעות ביום, או משלבת גם רכבת, רב קו מאפשר לקנות גם "חופשי יומי" שיחסוך לך עוד הרבה כסף. לעומת זאת אם מדובר רק בשתי נסיעות ביום ורק פעם בשבוע, לא משתלם לעשות חופשי יומי.

בניגוד לכרטיסיה, הרב קו לא עובד לפי "מספר נסיעות" (כמו שהיו פעם כרטיסיות של 10 נסיעות) אלא לפי "ערך צבור", שזה מעין ארנק אלקטרוני. את יכולה להטעין בארנק האלקטרוני הזה 30 ש"ח, 50 ש"ח, או 100 ש"ח, ולקבל הנחה של 20% במעמד הטעינה. בכל פעם שתעלי לאוטובוס פשוט תעבירי את הכרטיס במקום המתאים, והנסיעה תחוייב מהכסף השמור בכרטיס. כשרואים שהכסף בכרטיס עומד להיגמר, אפשר להוסיף עוד.

כמו כן, בניגוד לכרטיסיה, רב קו מתאים לכל חברות האוטובוסים בארץ, ולא רק לחברה בודדת.


בהצלחה!
 

arseny92

Well-known member
מנהל
עדיין יש כרטיסיות להטענה בקודים שונים לרב-קו במקומות מסוימים

תשובה
ברוכה השבה לעולם התח"צ. תגלי שהוא השתפר מאז עידן הכרטיסיות, אבל עם השיפור חלה גם עליה בצפיפות כי יותר אנשים נוסעים בתח"צ.

ניתן לשלם במזומן לנהג כמו פעם בכל קווי האוטובוס בת"א, למעט קווים 1 ו־189, שם ניתן לשלם במזומן רק למכונה אוטומטית שלא מחזירה עודף (אבל גם מקבלת אשראי).

אם הנסיעות הולכות להיות קבועות, מאוד מומלץ לעשות רב קו - שימוש בכרטיס ייתן לך 20% הנחה על כל נסיעה, וגם מעבר חופשי בין אוטובוסים לנסיעות המשך בתנאים מסויימים, וזה חיסכון משמעותי.

ניתן להנפיק רב קו *בחינם* בעמדות השירות בתחנות הרכבת, בתחנה המרכזית, או במסוף 2000.
אפשר גם לקנות רב קו אנונימי מנהג האוטובוס, אבל הוא לא מבוטח במקרה של אובדן.

אם את עושה יותר מ־4 נסיעות ביום, או משלבת גם רכבת, רב קו מאפשר לקנות גם "חופשי יומי" שיחסוך לך עוד הרבה כסף. לעומת זאת אם מדובר רק בשתי נסיעות ביום ורק פעם בשבוע, לא משתלם לעשות חופשי יומי.

בניגוד לכרטיסיה, הרב קו לא עובד לפי "מספר נסיעות" (כמו שהיו פעם כרטיסיות של 10 נסיעות) אלא לפי "ערך צבור", שזה מעין ארנק אלקטרוני. את יכולה להטעין בארנק האלקטרוני הזה 30 ש"ח, 50 ש"ח, או 100 ש"ח, ולקבל הנחה של 20% במעמד הטעינה. בכל פעם שתעלי לאוטובוס פשוט תעבירי את הכרטיס במקום המתאים, והנסיעה תחוייב מהכסף השמור בכרטיס. כשרואים שהכסף בכרטיס עומד להיגמר, אפשר להוסיף עוד.

כמו כן, בניגוד לכרטיסיה, רב קו מתאים לכל חברות האוטובוסים בארץ, ולא רק לחברה בודדת.


בהצלחה!
עדיין יש כרטיסיות להטענה בקודים שונים לרב-קו במקומות מסוימים
כמו אזור ירושלים (משותף), עוטף ירושלים (אגד תעבורה) וכרטיסיות במספר אזורים בצפון (עכו, מעלות..) בנתיב אקספרס, אלא שערך צבור ארצי (קוד שיתוף 200) מקובל בכל החברות וחופף במקביל גם איפה שיש כרטיסיות אבל חוזי הכרטיסיות נתקבלות רק באזוריהן
ערך צבור אינו תקף בקווי אשכול שומרון וקווי אגד ממוגנים
כמו כן יש גם חוזי כרטיסיית המשך בעיקר באגד, אבל אם תדירות הנסיעות של הנוסע הוא לעיתים רחוקות לא כדי להסתבך יתר על המידה
 

Bus Nerd

Active member
אני לא ממליץ לאנשים על כרטיסיות, בטח שלא לאנשים חדשים

עדיין יש כרטיסיות להטענה בקודים שונים לרב-קו במקומות מסוימים
כמו אזור ירושלים (משותף), עוטף ירושלים (אגד תעבורה) וכרטיסיות במספר אזורים בצפון (עכו, מעלות..) בנתיב אקספרס, אלא שערך צבור ארצי (קוד שיתוף 200) מקובל בכל החברות וחופף במקביל גם איפה שיש כרטיסיות אבל חוזי הכרטיסיות נתקבלות רק באזוריהן
ערך צבור אינו תקף בקווי אשכול שומרון וקווי אגד ממוגנים
כמו כן יש גם חוזי כרטיסיית המשך בעיקר באגד, אבל אם תדירות הנסיעות של הנוסע הוא לעיתים רחוקות לא כדי להסתבך יתר על המידה
אני לא ממליץ לאנשים על כרטיסיות, בטח שלא לאנשים חדשים
כי הן הולכות להיעלם בעתיד הלא רחוק וחבל להמליץ לאנשים על משהו שנחשב מיושן (obsolete, deprecated).
 

arseny92

Well-known member
מנהל
אני לא ממליץ אלא רק אומר שזה עדיין קיים וכדי להזהר מהם

אני לא ממליץ לאנשים על כרטיסיות, בטח שלא לאנשים חדשים
כי הן הולכות להיעלם בעתיד הלא רחוק וחבל להמליץ לאנשים על משהו שנחשב מיושן (obsolete, deprecated).
אני לא ממליץ אלא רק אומר שזה עדיין קיים וכדי להזהר מהם
רק שאם נגמר לך הערך הצבור ואתה מוצא את עצמך במקום שבו עדיין יש כרטיסיות, הנהג יכול לבלבל לך מוח ולמכור לך כרטיסיה מיושנת
כל העניין הזה עם כרטיסיות מנוהל בצורה לקויה, הנה דוגמה :
&nbsp
אתה בירושלים ונגמר לך ערך צבור, מה אתה עושה?
&nbsp
1. בתחנת רק"ל של סיטיפס נמכרת רק כרטיסיה בקוד מחיר 62 (ולא תמיד מובן אם בחוזה מסומן אזור 31 שנותן מעבר שעתי או לא) ומנויים מטרופולינים
2. טעינת ערך צבור רק באוטובוס או בר"י (מלחה, גן החיות)
3. אחרי שטענת ערך צבור באוטובוס, הנהג עושה לך כרטוס לקוי משום מה חיוב קוד 62 אבל באזור 51 חיפה ואין לך מעבר לרק"ל או ממנה
4. אם מוטענת כרטיסיה בעמדת רק"ל היא לא תמיד פועלת ברק"ל אם יש לך ערך צבור במקביל ולהיפך ברירת המחדל באגד י-ם הוא לחייב בכרטיסיה
5. עצם קיום הכרטיסיות שם אינו מאפשר ליצור אזמ"ש מורחב נורמלי כמו בקוד 44 בגוש דן
6. גם בגוש דן לא כולם בבית - חיוב ערך צבור בקוד 44 ב-9.30 פועל רק לכיוון צפון ומזרח, אך אם אני צריך נסיעה מת"א לרחובות ואזור 2 הדרומי זה קוד 76 ב-12.50 למה?
7. אם תגלול לסוף רשימת החוזים במכונה האוטומטית בקווים 1 ו-189 תראה שכרטיסיות בקוד 41/42/43/44 עדיין נמצאים שם!
&nbsp
כמו כן אותו הקטע בעוטף ירושלים שהכרטיסיות בו מוטענות בלי קוד שיתוף predefined (מזהה חוזה validityType - סוג חוזה tariff ולא predefined contract) ואז נוצרות בעיות נוספות בזיהוי חוזים חופפים מתנגשים באזור
&nbsp
&nbsp
עדיין נשארה לי איזו כרטיסית המשך ישנה של אגד שכבר לא בתוקף באיזה קוד פנימי שלהם (1081), ולא זוכר עם היא מנוצלת או לא כי נסיעת המשך לא נרשמת ב-counter של החוזה (לכל תוכנה של היום נרשם כ-0 נסיעות) אלא ברשומת ארועים מיוחדים (special events) המקושרת לחוזה, שבמקרה שלי כולל נתונים ולא ריק - ומחיקת חוזה עם רשומה כזו מבצעת רק על ידי המפעיל שרשם את הארוע
https://goo.gl/1F21iI
&nbsp
הייתי כבר בעמדת רב קו של אגד בתמח"ת כדי לנסות לפנות מקום חוזים בכרטיס ולמחוק את המיותר והם טוענים לי בזדון ובשיא מצב פינוקיו שאין לי דבר חוץ מהערך הצבור ואפילו נתנו לראות את רשימת החוזים כפי שהוצג במערכת שלהם על מסך מחשבם, באמת הראה לי שם רק ערך צבור. אבל ברב-קו אונליין ובעמדה האוטומטית לרכישת חוזים ליד הקופות זה מציג את המידע הנכון שיש לי אותה כפגה תוקף אך עדיין תופסת מחיצת חוזים (שלא לדבר גם על כך שחוזי ר"י גם תופסים מקום ושם גם אומרים שאין לי אותם)
ואם היה לי לא 5 מחיצות תפוסים אלא 8 תפוסים לא הייתי יכול לטעון דבר, אז...
&nbsp



 
לשאלת הלמה שלך בסעיף 6, זה בגלל שמשרד התחבורה

אני לא ממליץ אלא רק אומר שזה עדיין קיים וכדי להזהר מהם
רק שאם נגמר לך הערך הצבור ואתה מוצא את עצמך במקום שבו עדיין יש כרטיסיות, הנהג יכול לבלבל לך מוח ולמכור לך כרטיסיה מיושנת
כל העניין הזה עם כרטיסיות מנוהל בצורה לקויה, הנה דוגמה :
&nbsp
אתה בירושלים ונגמר לך ערך צבור, מה אתה עושה?
&nbsp
1. בתחנת רק"ל של סיטיפס נמכרת רק כרטיסיה בקוד מחיר 62 (ולא תמיד מובן אם בחוזה מסומן אזור 31 שנותן מעבר שעתי או לא) ומנויים מטרופולינים
2. טעינת ערך צבור רק באוטובוס או בר"י (מלחה, גן החיות)
3. אחרי שטענת ערך צבור באוטובוס, הנהג עושה לך כרטוס לקוי משום מה חיוב קוד 62 אבל באזור 51 חיפה ואין לך מעבר לרק"ל או ממנה
4. אם מוטענת כרטיסיה בעמדת רק"ל היא לא תמיד פועלת ברק"ל אם יש לך ערך צבור במקביל ולהיפך ברירת המחדל באגד י-ם הוא לחייב בכרטיסיה
5. עצם קיום הכרטיסיות שם אינו מאפשר ליצור אזמ"ש מורחב נורמלי כמו בקוד 44 בגוש דן
6. גם בגוש דן לא כולם בבית - חיוב ערך צבור בקוד 44 ב-9.30 פועל רק לכיוון צפון ומזרח, אך אם אני צריך נסיעה מת"א לרחובות ואזור 2 הדרומי זה קוד 76 ב-12.50 למה?
7. אם תגלול לסוף רשימת החוזים במכונה האוטומטית בקווים 1 ו-189 תראה שכרטיסיות בקוד 41/42/43/44 עדיין נמצאים שם!
&nbsp
כמו כן אותו הקטע בעוטף ירושלים שהכרטיסיות בו מוטענות בלי קוד שיתוף predefined (מזהה חוזה validityType - סוג חוזה tariff ולא predefined contract) ואז נוצרות בעיות נוספות בזיהוי חוזים חופפים מתנגשים באזור
&nbsp
&nbsp
עדיין נשארה לי איזו כרטיסית המשך ישנה של אגד שכבר לא בתוקף באיזה קוד פנימי שלהם (1081), ולא זוכר עם היא מנוצלת או לא כי נסיעת המשך לא נרשמת ב-counter של החוזה (לכל תוכנה של היום נרשם כ-0 נסיעות) אלא ברשומת ארועים מיוחדים (special events) המקושרת לחוזה, שבמקרה שלי כולל נתונים ולא ריק - ומחיקת חוזה עם רשומה כזו מבצעת רק על ידי המפעיל שרשם את הארוע
https://goo.gl/1F21iI
&nbsp
הייתי כבר בעמדת רב קו של אגד בתמח"ת כדי לנסות לפנות מקום חוזים בכרטיס ולמחוק את המיותר והם טוענים לי בזדון ובשיא מצב פינוקיו שאין לי דבר חוץ מהערך הצבור ואפילו נתנו לראות את רשימת החוזים כפי שהוצג במערכת שלהם על מסך מחשבם, באמת הראה לי שם רק ערך צבור. אבל ברב-קו אונליין ובעמדה האוטומטית לרכישת חוזים ליד הקופות זה מציג את המידע הנכון שיש לי אותה כפגה תוקף אך עדיין תופסת מחיצת חוזים (שלא לדבר גם על כך שחוזי ר"י גם תופסים מקום ושם גם אומרים שאין לי אותם)
ואם היה לי לא 5 מחיצות תפוסים אלא 8 תפוסים לא הייתי יכול לטעון דבר, אז...
&nbsp
לשאלת הלמה שלך בסעיף 6, זה בגלל שמשרד התחבורה
עשה רפורמה חלקית שחלה רק על חוזים תקופתיים ולכן יש שתי מערכות תעריפים מקבילות וסותרות - אחת לחוזים תקופתיים ושניה לערך צבור ותעריפי נסיעות בודדות.
השלב השני של הרפורמה לא בוצע, בגלל ששרי התחבורה והאוצר העדיפו להרחיב את החוים התקופתיים באופן חלקי לכיוון של אזורים בינמטרופוליניים בפריפריה, על פני ביצוע השלבים הבאים שתוכננו לרפורמה - בתעריפים הבסיסיים ובנסיעות בינעירוניות.
ובינתיים אין תקציב להמשך ביצוע הרפורמה.
 
תודה רבה על התגובה המפורטת!!

תשובה
ברוכה השבה לעולם התח"צ. תגלי שהוא השתפר מאז עידן הכרטיסיות, אבל עם השיפור חלה גם עליה בצפיפות כי יותר אנשים נוסעים בתח"צ.

ניתן לשלם במזומן לנהג כמו פעם בכל קווי האוטובוס בת"א, למעט קווים 1 ו־189, שם ניתן לשלם במזומן רק למכונה אוטומטית שלא מחזירה עודף (אבל גם מקבלת אשראי).

אם הנסיעות הולכות להיות קבועות, מאוד מומלץ לעשות רב קו - שימוש בכרטיס ייתן לך 20% הנחה על כל נסיעה, וגם מעבר חופשי בין אוטובוסים לנסיעות המשך בתנאים מסויימים, וזה חיסכון משמעותי.

ניתן להנפיק רב קו *בחינם* בעמדות השירות בתחנות הרכבת, בתחנה המרכזית, או במסוף 2000.
אפשר גם לקנות רב קו אנונימי מנהג האוטובוס, אבל הוא לא מבוטח במקרה של אובדן.

אם את עושה יותר מ־4 נסיעות ביום, או משלבת גם רכבת, רב קו מאפשר לקנות גם "חופשי יומי" שיחסוך לך עוד הרבה כסף. לעומת זאת אם מדובר רק בשתי נסיעות ביום ורק פעם בשבוע, לא משתלם לעשות חופשי יומי.

בניגוד לכרטיסיה, הרב קו לא עובד לפי "מספר נסיעות" (כמו שהיו פעם כרטיסיות של 10 נסיעות) אלא לפי "ערך צבור", שזה מעין ארנק אלקטרוני. את יכולה להטעין בארנק האלקטרוני הזה 30 ש"ח, 50 ש"ח, או 100 ש"ח, ולקבל הנחה של 20% במעמד הטעינה. בכל פעם שתעלי לאוטובוס פשוט תעבירי את הכרטיס במקום המתאים, והנסיעה תחוייב מהכסף השמור בכרטיס. כשרואים שהכסף בכרטיס עומד להיגמר, אפשר להוסיף עוד.

כמו כן, בניגוד לכרטיסיה, רב קו מתאים לכל חברות האוטובוסים בארץ, ולא רק לחברה בודדת.


בהצלחה!
תודה רבה על התגובה המפורטת!!
רק עוד שאלה קטנה -

רשמת: "בכל פעם שתעלי לאוטובוס פשוט תעבירי את הכרטיס במקום המתאים, והנסיעה תחוייב מהכסף השמור בכרטיס".

אז מהו אותו מקום מתאים להעברת הכרטיס? ואיך אותו "מקום" יודע את המחיר שעליו לגבות ממני לנסיעה הנוכחית?

תודה שוב.
 

Bus Nerd

Active member
פשוט תראי מה אנשים שעולים לפנייך עושים ותעשי כמוהם

תודה רבה על התגובה המפורטת!!
רק עוד שאלה קטנה -

רשמת: "בכל פעם שתעלי לאוטובוס פשוט תעבירי את הכרטיס במקום המתאים, והנסיעה תחוייב מהכסף השמור בכרטיס".

אז מהו אותו מקום מתאים להעברת הכרטיס? ואיך אותו "מקום" יודע את המחיר שעליו לגבות ממני לנסיעה הנוכחית?

תודה שוב.
פשוט תראי מה אנשים שעולים לפנייך עושים ותעשי כמוהם
הדרך הכי טובה ללמוד זה פשוט לחקות אנשים שעולים לפנייך, עד שתתרגלי ותעשי את זה טבעי בלי לחשוב בכלל כמעט.

המקום להניח את הכרטיס הוא משטח על קופסת הנהג (הקופסה שמדפיסה את כרטיס הנסיעה שמשלמים במזומן). לפעמים הוא לא מסומן בצורה ברורה, אבל אז גם אין בעיה - פשוט תני את הרב קו לנהג, והוא יניח אותו במקום המתאים.

בקשר למחיר הנסיעה: ברוב הקווים העירוניים מחיר הנסיעה הוא אחיד. אם יש מחיר לא אחיד (בנסיעות ארוכות יותר) מומלץ להגיד לנהג את היעד לפני שמניחים את הכרטיס, כדי שילחץ על הכפתור שיחייב אותך בקוד המחיר הנכון.

באוטובוסים בהם ניתן לעלות מהדלת האחורית (עם רב קו טעון בלבד) לא מניחים את הרב קו על שום דבר, אלא נוגעים עם הכרטיס במכשיר שנקרא "ולידטור", שלו יש מסך עם הלוגו של רב קו עליו. המכשיר יצפצף ויציג אור ירוק אם הנסיעה חוייבה בהצלחה.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
בנסיעה בין אזורית ארוכה יותר צריך לתקף קוד 44

פשוט תראי מה אנשים שעולים לפנייך עושים ותעשי כמוהם
הדרך הכי טובה ללמוד זה פשוט לחקות אנשים שעולים לפנייך, עד שתתרגלי ותעשי את זה טבעי בלי לחשוב בכלל כמעט.

המקום להניח את הכרטיס הוא משטח על קופסת הנהג (הקופסה שמדפיסה את כרטיס הנסיעה שמשלמים במזומן). לפעמים הוא לא מסומן בצורה ברורה, אבל אז גם אין בעיה - פשוט תני את הרב קו לנהג, והוא יניח אותו במקום המתאים.

בקשר למחיר הנסיעה: ברוב הקווים העירוניים מחיר הנסיעה הוא אחיד. אם יש מחיר לא אחיד (בנסיעות ארוכות יותר) מומלץ להגיד לנהג את היעד לפני שמניחים את הכרטיס, כדי שילחץ על הכפתור שיחייב אותך בקוד המחיר הנכון.

באוטובוסים בהם ניתן לעלות מהדלת האחורית (עם רב קו טעון בלבד) לא מניחים את הרב קו על שום דבר, אלא נוגעים עם הכרטיס במכשיר שנקרא "ולידטור", שלו יש מסך עם הלוגו של רב קו עליו. המכשיר יצפצף ויציג אור ירוק אם הנסיעה חוייבה בהצלחה.
בנסיעה בין אזורית ארוכה יותר צריך לתקף קוד 44
אם עלייה מקדימה צריך להגיד נסיעה בין אזורית קוד 44, לחכות שהנהג ילחץ לו ואז להניח
ואם זה בולידטור האחורי יש עליו לחצן על מסך המגע "קוד 44" שצריך ללחוץ לפני שמנפנפים לידו רב-קו
&nbsp
אם הנסיעה היא באותו אזור לא צריך ללחוץ שום לחצנים רק לנפנף/להניח
&nbsp
אם זה בולידטור אחורי בבאר שבע וירושלים אז אזור הקליטה הוא מתחת למסך ולא במסך עצמו, וטווח קליטה לא משהו, צריך להצמיד
אם זה בירושלים, יש לבדוק קודם שעל המסך נבחר קוד המחיר ואזור הנכון
 

arseny92

Well-known member
מנהל
ואם זה במטרונית, אז התיקוף הוא ברציף לפני עלייה למטרונית

בנסיעה בין אזורית ארוכה יותר צריך לתקף קוד 44
אם עלייה מקדימה צריך להגיד נסיעה בין אזורית קוד 44, לחכות שהנהג ילחץ לו ואז להניח
ואם זה בולידטור האחורי יש עליו לחצן על מסך המגע "קוד 44" שצריך ללחוץ לפני שמנפנפים לידו רב-קו
&nbsp
אם הנסיעה היא באותו אזור לא צריך ללחוץ שום לחצנים רק לנפנף/להניח
&nbsp
אם זה בולידטור אחורי בבאר שבע וירושלים אז אזור הקליטה הוא מתחת למסך ולא במסך עצמו, וטווח קליטה לא משהו, צריך להצמיד
אם זה בירושלים, יש לבדוק קודם שעל המסך נבחר קוד המחיר ואזור הנכון
ואם זה במטרונית, אז התיקוף הוא ברציף לפני עלייה למטרונית
אם זה בתוך חיפה או בתוך קריות אפשר להשתמש במתקף הקטן
אם זו נסיעה בין אזורית בין שני האזורים וחוצים את מרכזית המפרץ בנסיעה זו, יש לתקף קוד 4 ב-9.10 במכונה הגדולה לפני שעולים למטרונית אחרת אם תוקף קוד מקומי במתקף הקטן, אז לאחר חציית מרכזית המפרץ הנוסע בלא כרטיס
 

trilliane

Well-known member
מנהל
זה חסר היגיון וממש מבלבל... וגרם לכך שלא תיקפתי בנסיעה

ואם זה במטרונית, אז התיקוף הוא ברציף לפני עלייה למטרונית
אם זה בתוך חיפה או בתוך קריות אפשר להשתמש במתקף הקטן
אם זו נסיעה בין אזורית בין שני האזורים וחוצים את מרכזית המפרץ בנסיעה זו, יש לתקף קוד 4 ב-9.10 במכונה הגדולה לפני שעולים למטרונית אחרת אם תוקף קוד מקומי במתקף הקטן, אז לאחר חציית מרכזית המפרץ הנוסע בלא כרטיס
זה חסר היגיון וממש מבלבל... וגרם לכך שלא תיקפתי בנסיעה
היחידה שעשיתי במטרונית (נסיעת המשך קצרה של שתי תחנות) כי לא שמתי לב שיש מכשירים על הרציף, ורק כשעליתי וחיפשתי לשווא את המכשירים באוטובוס עצמו נזכרתי שקראתי כאן בעבר על תיקוף ברציפים... אני לא רגילה לקונספט הזה... המטרונית לא ממש רלוונטית לחיי בתור תושבת הכרמל (וגם זה היה רק כי האוטובוסים הרלוונטיים לא עוברים ברחוב העצמאות). דווקא בקו 1 בת"א הזדמן לי לנסוע כמה פעמים, ושם התיקוף הוא בפנים.

שלא לדבר על כך שאם מסיבה כלשהי לא עליתי לאוטובוס יוצא שתיקפתי לחינם...
 

ruven7

Active member
אפשר לבדוק באתר

תשובה
ברוכה השבה לעולם התח"צ. תגלי שהוא השתפר מאז עידן הכרטיסיות, אבל עם השיפור חלה גם עליה בצפיפות כי יותר אנשים נוסעים בתח"צ.

ניתן לשלם במזומן לנהג כמו פעם בכל קווי האוטובוס בת"א, למעט קווים 1 ו־189, שם ניתן לשלם במזומן רק למכונה אוטומטית שלא מחזירה עודף (אבל גם מקבלת אשראי).

אם הנסיעות הולכות להיות קבועות, מאוד מומלץ לעשות רב קו - שימוש בכרטיס ייתן לך 20% הנחה על כל נסיעה, וגם מעבר חופשי בין אוטובוסים לנסיעות המשך בתנאים מסויימים, וזה חיסכון משמעותי.

ניתן להנפיק רב קו *בחינם* בעמדות השירות בתחנות הרכבת, בתחנה המרכזית, או במסוף 2000.
אפשר גם לקנות רב קו אנונימי מנהג האוטובוס, אבל הוא לא מבוטח במקרה של אובדן.

אם את עושה יותר מ־4 נסיעות ביום, או משלבת גם רכבת, רב קו מאפשר לקנות גם "חופשי יומי" שיחסוך לך עוד הרבה כסף. לעומת זאת אם מדובר רק בשתי נסיעות ביום ורק פעם בשבוע, לא משתלם לעשות חופשי יומי.

בניגוד לכרטיסיה, הרב קו לא עובד לפי "מספר נסיעות" (כמו שהיו פעם כרטיסיות של 10 נסיעות) אלא לפי "ערך צבור", שזה מעין ארנק אלקטרוני. את יכולה להטעין בארנק האלקטרוני הזה 30 ש"ח, 50 ש"ח, או 100 ש"ח, ולקבל הנחה של 20% במעמד הטעינה. בכל פעם שתעלי לאוטובוס פשוט תעבירי את הכרטיס במקום המתאים, והנסיעה תחוייב מהכסף השמור בכרטיס. כשרואים שהכסף בכרטיס עומד להיגמר, אפשר להוסיף עוד.

כמו כן, בניגוד לכרטיסיה, רב קו מתאים לכל חברות האוטובוסים בארץ, ולא רק לחברה בודדת.


בהצלחה!
אפשר לבדוק באתר
http://www.trans-reform.org.il/
את התעריפים ולהחליט אם כדאי רב קו חופשי חודשי
ככל שידוע לי במקרה זה צריך רב קו אישי עם תמונה שאפשר להנפיק בעמדות המתאימות עם תעודת זהות.
הוא טוב גם לרכבת אלא ששם אין נסיעה מוזלת הלוך ושוב ולכן עדיף לקנות בקופה אם מדובר בנסיעה בודדת ולא קבועה.
אפשר גם לקנות ב-10 שקלים מכשיר פלסטי קטן התחבר למחשב,להוריד תוכנה ולטעון בבית בכרטיס אשראי אבל לא כל האפשרויות קיימות.אני טוען כך ערך צבור או מזומן באוטובוס.
 
ברכבת בהחלט יש הנחה

אפשר לבדוק באתר
http://www.trans-reform.org.il/
את התעריפים ולהחליט אם כדאי רב קו חופשי חודשי
ככל שידוע לי במקרה זה צריך רב קו אישי עם תמונה שאפשר להנפיק בעמדות המתאימות עם תעודת זהות.
הוא טוב גם לרכבת אלא ששם אין נסיעה מוזלת הלוך ושוב ולכן עדיף לקנות בקופה אם מדובר בנסיעה בודדת ולא קבועה.
אפשר גם לקנות ב-10 שקלים מכשיר פלסטי קטן התחבר למחשב,להוריד תוכנה ולטעון בבית בכרטיס אשראי אבל לא כל האפשרויות קיימות.אני טוען כך ערך צבור או מזומן באוטובוס.
ברכבת בהחלט יש הנחה
משלמים עם ערך צבור בעזרת המכשיר האוטומטי בכניסה.
 

ruven7

Active member
ניסיתי פעם,לא היתה האופציה של נסיעה הלוך ושוב שמקנה הנחה

ברכבת בהחלט יש הנחה
משלמים עם ערך צבור בעזרת המכשיר האוטומטי בכניסה.
ניסיתי פעם,לא היתה האופציה של נסיעה הלוך ושוב שמקנה הנחה
על תשלום שתיהן לחוד
זו הכוונה
לא להנחה בטעינת כרטיס
 

Bus Nerd

Active member
אין הנחה כפולה.

ניסיתי פעם,לא היתה האופציה של נסיעה הלוך ושוב שמקנה הנחה
על תשלום שתיהן לחוד
זו הכוונה
לא להנחה בטעינת כרטיס
אין הנחה כפולה.
בהלוך ושוב כבר יש הנחה של 20%, שזו אותה הנחה של ערך צבור בפרופיל רגיל. זאת אומרת שלקנות בנפרד את הכרטיסים לנסיעה הלוך ולנסיעה חזור בערך צבור, או לקנות במזומן כרטיס הלוך ושוב עולה בדיוק אותו דבר לבעלי פרופיל רגיל.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה