האם פתיחת קו הרכבת לכרמיאל

מצב
הנושא נעול.

קצף גל

New member
האם פתיחת קו הרכבת לכרמיאל

האם פתיחת קו הרכבת לכרמיאל
תשנה את קווי הרכבת נהריה-תל אביב- נתבג - ב"ש?
 

Bus Nerd

Active member
זו שאלה מעניינת

האם פתיחת קו הרכבת לכרמיאל
תשנה את קווי הרכבת נהריה-תל אביב- נתבג - ב"ש?
זו שאלה מעניינת
אני לא חושב שמישהו בפורום יודע.
התמונה האהובה על המשתמש "עמוד השדרה" כאן בפורום של מפת הרשת ל־2020 מניחה חשמול מירושלים עד כרמיאל כך שהקו יפעל מכרמיאל עד ירושלים, והתדירות של הקו לנהריה תרד לעומת התדירות שלו היום (אם אינני טועה).

אבל הקו לכרמיאל ייפתח בתור קו דיזל בהתחלה, כך שהרכבות לא יוכלו להגיע עד ירושלים (וגם כנראה שתחנת כרמיאל תיפתח עד ירושלים) ובמצב כזה לא ברור איך יפעילו את הקו במצב הביניים הזה.

כנראה שהאפשרות הכי סבירה למצב הביניים הזה באמת היא שחצי מהרכבות שמסיימות היום בנהריה יסיימו בכרמיאל במקום, כי אני לא חושב שבאף אחת מתחנות חיפה (או בעתלית, שעכשיו קו העמק מסתיים בה) יש מספיק רציפים להיות תחנת קצה של קו שלוחה לכרמיאל.

אבל זה רק ניחוש שלי. אולי יש בפורום אנשים עם מידע מדוייק יותר של מה מתוכנן בר"י למצב הביניים עד שיוכלו לפתוח את הקו כל הדרך מכרמיאל לירושלים (זה הולך להתעכב הרבה שנים כי עיריית חיפה מעכבת את חשמול המסילות)
 
בתחנת חוף הכרמל יש מקום לרכבות פרבריות לכרמיאל

זו שאלה מעניינת
אני לא חושב שמישהו בפורום יודע.
התמונה האהובה על המשתמש "עמוד השדרה" כאן בפורום של מפת הרשת ל־2020 מניחה חשמול מירושלים עד כרמיאל כך שהקו יפעל מכרמיאל עד ירושלים, והתדירות של הקו לנהריה תרד לעומת התדירות שלו היום (אם אינני טועה).

אבל הקו לכרמיאל ייפתח בתור קו דיזל בהתחלה, כך שהרכבות לא יוכלו להגיע עד ירושלים (וגם כנראה שתחנת כרמיאל תיפתח עד ירושלים) ובמצב כזה לא ברור איך יפעילו את הקו במצב הביניים הזה.

כנראה שהאפשרות הכי סבירה למצב הביניים הזה באמת היא שחצי מהרכבות שמסיימות היום בנהריה יסיימו בכרמיאל במקום, כי אני לא חושב שבאף אחת מתחנות חיפה (או בעתלית, שעכשיו קו העמק מסתיים בה) יש מספיק רציפים להיות תחנת קצה של קו שלוחה לכרמיאל.

אבל זה רק ניחוש שלי. אולי יש בפורום אנשים עם מידע מדוייק יותר של מה מתוכנן בר"י למצב הביניים עד שיוכלו לפתוח את הקו כל הדרך מכרמיאל לירושלים (זה הולך להתעכב הרבה שנים כי עיריית חיפה מעכבת את חשמול המסילות)
בתחנת חוף הכרמל יש מקום לרכבות פרבריות לכרמיאל
בעבר כבר הפעילו שתי רכבות פרבריות בשעה בין תחנת חוף הכרמל לעכו ונהריה. כיום מפעילים רכבת פרברית אחת בשעה בין חוף הכרמל לעכו שבדרך כלל משתמשת ברציף 4 של התחנה.
אפשר בהחלט להפעיל רכבת פרברית מחוף הכרמל לכרמיאל שתשתמש ברציף 3.

אפשר גם להאריך את הרכבות בקו באר שבע - תל אביב כך שיגיעו עד נהריה בכל שעות היום ולא רק בשעות השיא ואולי גם את הרכבות בקו באר שבע - חיפה מרכז כך שיגיעו עד נהריה ולהעביר חלק מהרכבות בקו מודיעין - נהריה לכרמיאל, ואז הפגיעה בתדירות הרכבות לעכו ונהריה תהיה קטנה (רכבת אחת פחות בשעה בשעות השיא) או שבכלל לא תהיה פגיעה.

אפשרות אחרת היא ליישם כבר כעת את מה שמתוכנן במפת 2020, ללא ירושלים:
שכל הרכבות בקו מודיעין - נהריה יעברו לכרמיאל וכל הרכבות מ/ל ב"ש יסיימו ויתחילו בנהריה (כאשר אלה שעוצרות גם בלוד יסעו גם דרך נתב"ג כמתוכנן במפת 2020 וכדי שיימשך שירות ישיר בין עכו ונהריה לבין נתב"ג), כולל הפעלת הרכבות, שפועלות כיום רק בשעות השיא בין ב"ש לחיפה מרכז, בכל שעות היום עד נהריה והפעלת רכבת פרברית נוספת בין חיפה לנהריה (במקום לכרמיאל).
כך למעשה תופעל מפת 2020 בהקשר של הצפון, כאשר מודיעין מהווה בינתיים תחנת קצה במקום ירושלים.

כך שאם יש מספיק ציוד נייד ואם נהגי הרכבת לא יעשו בעיות, יהיה אפשר די בקלות לשרת את כרמיאל באמצעות רכבת בינעירונית אחת בשעה ורכבת פרברית אחת בשעה מבלי לפגוע כלל בשירות לעכו ונהריה.
 

נתנאל531

Well-known member
תחנת כרמיאל צפויה לקחת נוסעים רבים מתחנת עכו

האם פתיחת קו הרכבת לכרמיאל
תשנה את קווי הרכבת נהריה-תל אביב- נתבג - ב"ש?
תחנת כרמיאל צפויה לקחת נוסעים רבים מתחנת עכו
שכיום מגיעים אליה ממזרח.
&nbsp
לכן נראה שחלק מהקווים שמסיימים בעכו יעברו לכרמיאל, וכנראה שגם תחנת נהריה תפגע מעט.
&nbsp
שאלה מעניינת האם תחנת כרמיאל תמשוך אליה את הקווים הפרבריים מחיפה, את קו באר שבע או את קו נתב"ג (שזה אומר להפעיל אותה 24 שעות ביממה). קשה להאמין שבמצוקת המקום בפרוזדור איילון, ניתן יהיה להוסיף כמות משמעותית של רכבות מהצפון, כנראה שהקווים אליה יבואו בעיקר על חשבון תחנות עכו ונהריה.
 
רק הקו הפרברי חוף הכרמל - עכו מתחיל ומסתיים בעכו

תחנת כרמיאל צפויה לקחת נוסעים רבים מתחנת עכו
שכיום מגיעים אליה ממזרח.
&nbsp
לכן נראה שחלק מהקווים שמסיימים בעכו יעברו לכרמיאל, וכנראה שגם תחנת נהריה תפגע מעט.
&nbsp
שאלה מעניינת האם תחנת כרמיאל תמשוך אליה את הקווים הפרבריים מחיפה, את קו באר שבע או את קו נתב"ג (שזה אומר להפעיל אותה 24 שעות ביממה). קשה להאמין שבמצוקת המקום בפרוזדור איילון, ניתן יהיה להוסיף כמות משמעותית של רכבות מהצפון, כנראה שהקווים אליה יבואו בעיקר על חשבון תחנות עכו ונהריה.
רק הקו הפרברי חוף הכרמל - עכו מתחיל ומסתיים בעכו
ובהודעתי הקודמת כתבתי מספר אפשרויות לתת שירות לכרמיאל מבלי לפגוע בעכו ונהריה ומבלי להוסיף רכבות באיילון בשעות השיא.
למעשה מפת 2020 מתארת כיצד כרמיאל משתלבת ברשת ואפשר ליישם זאת גם כאשר תחנת ירושלים האומה עדיין לא פעילה וכאשר מסילת החוף לא מחושמלת.
 

נתנאל531

Well-known member
אאל"ט יש עדיין רכבות שתחנת הקצה שלהם היא קרית מוצקין

רק הקו הפרברי חוף הכרמל - עכו מתחיל ומסתיים בעכו
ובהודעתי הקודמת כתבתי מספר אפשרויות לתת שירות לכרמיאל מבלי לפגוע בעכו ונהריה ומבלי להוסיף רכבות באיילון בשעות השיא.
למעשה מפת 2020 מתארת כיצד כרמיאל משתלבת ברשת ואפשר ליישם זאת גם כאשר תחנת ירושלים האומה עדיין לא פעילה וכאשר מסילת החוף לא מחושמלת.
אאל"ט יש עדיין רכבות שתחנת הקצה שלהם היא קרית מוצקין
ואותם ניתן להאריך לכרמיאל בלא כל פגיעה בשירות אחר, אבל אלו רכבות בודדות מבין כל הרכבות שעוברות בתחנה.
 
בעקרון אין כבר רכבות כאלה, מאז שביטלו את הרכבת הפרברית השניה

אאל"ט יש עדיין רכבות שתחנת הקצה שלהם היא קרית מוצקין
ואותם ניתן להאריך לכרמיאל בלא כל פגיעה בשירות אחר, אבל אלו רכבות בודדות מבין כל הרכבות שעוברות בתחנה.
בעקרון אין כבר רכבות כאלה, מאז שביטלו את הרכבת הפרברית השניה
כמעט כל הרכבות בקו למודיעין מתחילות ומסתיימות בנהריה, נדמה לי מלבד רכבת אחת בצהריים שמתחילה בחיפה מרכז.

כפי שכבר כתבתי, אם יש מספיק ציוד נייד ואם נהגי הרכבת לא יעשו בעיות בעקבות הוספת קילומטרים לנסיעות שלהם, טכנית אפשר להוסיף את השירות לכרמיאל מבלי לפגוע בשירות לעכו ונהריה וליישם את מה שמתוכנן במפת 2020, רק ללא חישמול וללא ירושלים.
אם התנאים הללו לא מתקיימים, אז שירות לכרמיאל בהכרח יבוא על חשבון עכו ונהריה, אבל זה גם אומר שברוב שעות היום תהיה רק רכבת אחת בשעה לכרמיאל.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה