תהייה בנוגע לנתיבי איילון והמסילה הרביעית

מצב
הנושא נעול.

levikon

New member
תהייה בנוגע לנתיבי איילון והמסילה הרביעית

תהייה בנוגע לנתיבי איילון והמסילה הרביעית
כולם יודעים שצריך מסילה רביעית
כולם גם יודעים שיש צורך בפתרון הנדסי יקר לתעלת האיילון כדי להזיז את המים.

השאלה שלי, למה לא לבטל נתיב אחד בכיוון דרום וליצור במקומו את המסילה הרביעית? גם הכי נוח מבחינת ההמשך והחיבורים בתחנות, גם הרציף כבר קיים בתחנת השלום, רק להוסיף מסילה.

פרט לפגיע ברכב הפרטי, יש מניעה אמיתית לעשות את זה?
 

Bus Nerd

Active member
דרום? לא יכול לקרות

תהייה בנוגע לנתיבי איילון והמסילה הרביעית
כולם יודעים שצריך מסילה רביעית
כולם גם יודעים שיש צורך בפתרון הנדסי יקר לתעלת האיילון כדי להזיז את המים.

השאלה שלי, למה לא לבטל נתיב אחד בכיוון דרום וליצור במקומו את המסילה הרביעית? גם הכי נוח מבחינת ההמשך והחיבורים בתחנות, גם הרציף כבר קיים בתחנת השלום, רק להוסיף מסילה.

פרט לפגיע ברכב הפרטי, יש מניעה אמיתית לעשות את זה?
דרום? לא יכול לקרות
מסילת רכבת דורשת קצת יותר שטח מנתיב בודד בכביש, בגלל שצריך מרווח ביטחון בינה לבין הכביש. אין מספיק מקום לבטל נתיב של איילון דרום ולהוסיף מסילה. מה גם, שהמסילה שצריך להכפיל היא המסילה המזרחית ביותר, לא המערבית ביותר, וזה משמעותי בגלל צורת המסילות. לא מאוד הגיוני שרכבת שמגיעה ממזרח תחצה כל הדרך עד המסילה המערבית ביותר כדי לעבור ליד תחנת השלום, ואז תחצה שוב את כל המסילות מזרחה כדי לחזור לרציפים בהגנה שמהם היא תוכל להמשיך דרומה. זה ייצור סיבוך תפעולי מעצבן במיוחד.

כמו כן, איילון דרום בקטע שליד תחנת השלום צר מאוד גם ככה, ואפשר לראות את זה בStreet View. וכדי להוסיף שם מסילה צריך גם להרחיב את רציף 1 שהוא צר מאוד כך שבקושי ישאר מקום לכביש, ולמרות שהרכב הפרטי לא אמור להיות במרכז לצמצם בקטע הזה את איילון דרום לנתיב אחד בודד זה לא הגיוני (ואני לא בטוח שישאר מקום אפילו לנתיב אחד בודד)

אם הפתרון שהצעת היה כזה פשוט כבר היו חושבים עליו, אבל הוא לא, ולכן הוא לא מופיע בכלל בחלופות המוצעות לתוכנית.

עריכה: קישור לצילום לווין להמחשה:
https://gisn.tel-aviv.gov.il/iView2...25&back=1.00&year=2016&overview=0&opacity=0.9

אז לא יישאר נתיב אחד, אלא שניים, אבל זה עדיין צר מדי. לא רואה איך אפשר לעשות את זה ולהשאיר יותר משני נתיבים, וגם בלי שיהיו הבעיות התפעוליות שידברתי עליהן וגם אני לא בטוח שהגובה בין הכביש לגשר הולכי הרגל מספיק גבוה לרכבת.
 

alantan

New member
נכון שזה לא יקרה, אבל לא מהסיבות שמנית

דרום? לא יכול לקרות
מסילת רכבת דורשת קצת יותר שטח מנתיב בודד בכביש, בגלל שצריך מרווח ביטחון בינה לבין הכביש. אין מספיק מקום לבטל נתיב של איילון דרום ולהוסיף מסילה. מה גם, שהמסילה שצריך להכפיל היא המסילה המזרחית ביותר, לא המערבית ביותר, וזה משמעותי בגלל צורת המסילות. לא מאוד הגיוני שרכבת שמגיעה ממזרח תחצה כל הדרך עד המסילה המערבית ביותר כדי לעבור ליד תחנת השלום, ואז תחצה שוב את כל המסילות מזרחה כדי לחזור לרציפים בהגנה שמהם היא תוכל להמשיך דרומה. זה ייצור סיבוך תפעולי מעצבן במיוחד.

כמו כן, איילון דרום בקטע שליד תחנת השלום צר מאוד גם ככה, ואפשר לראות את זה בStreet View. וכדי להוסיף שם מסילה צריך גם להרחיב את רציף 1 שהוא צר מאוד כך שבקושי ישאר מקום לכביש, ולמרות שהרכב הפרטי לא אמור להיות במרכז לצמצם בקטע הזה את איילון דרום לנתיב אחד בודד זה לא הגיוני (ואני לא בטוח שישאר מקום אפילו לנתיב אחד בודד)

אם הפתרון שהצעת היה כזה פשוט כבר היו חושבים עליו, אבל הוא לא, ולכן הוא לא מופיע בכלל בחלופות המוצעות לתוכנית.

עריכה: קישור לצילום לווין להמחשה:
https://gisn.tel-aviv.gov.il/iView2...25&back=1.00&year=2016&overview=0&opacity=0.9

אז לא יישאר נתיב אחד, אלא שניים, אבל זה עדיין צר מדי. לא רואה איך אפשר לעשות את זה ולהשאיר יותר משני נתיבים, וגם בלי שיהיו הבעיות התפעוליות שידברתי עליהן וגם אני לא בטוח שהגובה בין הכביש לגשר הולכי הרגל מספיק גבוה לרכבת.
נכון שזה לא יקרה, אבל לא מהסיבות שמנית
א', יש כבר מרווח בטחון בין המסילה הקיימת לבין הכביש, כך שחצי מהמסילה היה יושב על המרווח הקיים וחציה השני על חלק מהנתיב הקיים. המרווח החדש היה במקום חלק מהנתיב הקיים שהתפנה. אין גם צורך במרווח גדול במיוחד בין הגדר למסילה, מדובר ברכבות שנוסעות יחסית לאט.

ב', את כיווני וחיבורי המסילות אפשר לשנות. מדובר בהוצאה מזערית לעומת פרוייקט הסטת הנחל. אפשר ששתי המסילות המזרחיות ישמשו את מסילת השרון/פתח תקווה/משה דיין כאשר המערבית משמשת לכיוון צפון (היום היא משמשת את מסילת החוף/שפירים לכיוון דרום). כמו כן, שהמסילה המערבית הקיימת תשמש את התנועה לכיוון דרום (במקום לכיוון צפון) ושהמסילה החדשה תשמש לכיוון צפון.

ג', נכון שהרציף המערבי הוא רק כ-5 מ', לעומת הרציף המזרחי הכפול שברוחב 8.5 מ', אבל הוא אינו צר במידה בלתי סבירה בקו שבו לא סביר שהרכבות תעבורנה במהירות שעולה על 160 קמ"ש. למשל:
Extract from GI/RT7016
7.3 New double face platforms
7.3.1 The usable width of a new double face platform shall be nowhere less
than:
a) 6000 mm where the permissible or enhanced permissible speed on
both lines adjacent to the platform exceeds 100 mph (160 km/h).
b) 5500 mm where the permissible or enhanced permissible speed on
one line adjacent to the platform exceeds 100 mph (160 km/h) and
the other does not exceed 100 mph (160 km/h).
c) 4000 mm at other platforms.

אבל שוב, זה לא יקרה, גם כי אף אחד לא יסכים להוריד נתיב מנתיבי איילון שיהפכו לשלושה נתיבים במקום ארבעה, וגם, כפי שהוזכר למטה, בגלל התכנית לנתיבים מהירים...
 

Bus Nerd

Active member
לשנות את חיבור המסילות כך שהזוג המערבי ימשיך דרומה בהגנה?

נכון שזה לא יקרה, אבל לא מהסיבות שמנית
א', יש כבר מרווח בטחון בין המסילה הקיימת לבין הכביש, כך שחצי מהמסילה היה יושב על המרווח הקיים וחציה השני על חלק מהנתיב הקיים. המרווח החדש היה במקום חלק מהנתיב הקיים שהתפנה. אין גם צורך במרווח גדול במיוחד בין הגדר למסילה, מדובר ברכבות שנוסעות יחסית לאט.

ב', את כיווני וחיבורי המסילות אפשר לשנות. מדובר בהוצאה מזערית לעומת פרוייקט הסטת הנחל. אפשר ששתי המסילות המזרחיות ישמשו את מסילת השרון/פתח תקווה/משה דיין כאשר המערבית משמשת לכיוון צפון (היום היא משמשת את מסילת החוף/שפירים לכיוון דרום). כמו כן, שהמסילה המערבית הקיימת תשמש את התנועה לכיוון דרום (במקום לכיוון צפון) ושהמסילה החדשה תשמש לכיוון צפון.

ג', נכון שהרציף המערבי הוא רק כ-5 מ', לעומת הרציף המזרחי הכפול שברוחב 8.5 מ', אבל הוא אינו צר במידה בלתי סבירה בקו שבו לא סביר שהרכבות תעבורנה במהירות שעולה על 160 קמ"ש. למשל:
Extract from GI/RT7016
7.3 New double face platforms
7.3.1 The usable width of a new double face platform shall be nowhere less
than:
a) 6000 mm where the permissible or enhanced permissible speed on
both lines adjacent to the platform exceeds 100 mph (160 km/h).
b) 5500 mm where the permissible or enhanced permissible speed on
one line adjacent to the platform exceeds 100 mph (160 km/h) and
the other does not exceed 100 mph (160 km/h).
c) 4000 mm at other platforms.

אבל שוב, זה לא יקרה, גם כי אף אחד לא יסכים להוריד נתיב מנתיבי איילון שיהפכו לשלושה נתיבים במקום ארבעה, וגם, כפי שהוזכר למטה, בגלל התכנית לנתיבים מהירים...
לשנות את חיבור המסילות כך שהזוג המערבי ימשיך דרומה בהגנה?
זה סיבוך רציני שגם יגרום להשבתה ארוכה של קו החוף הדרומי כי יצטרכו לפרק שם את הגשר ולבנות אחד חדש. לא נשמע לי סביר בכלל.

ואם לא משנים את זה (כי זה לא סביר), ולא רוצים סיבוך תפעולי של רכבת שתיסע ב"זיגזג", אז האפשרות השניה היא להשתמש באי של רציף 1 לרכבות "ארציות" לשני כיוונים ולא אחד, והוא צר מדי בשביל זה - נכון שהתקן אומר שיש מספיק מקום, אבל בפועל מדובר בתחנה עמוסה והצפיפות ברציף 1 כבר היום היא בלתי נסבלת, גם אם תוסיף עוד רכבת.
חוץ מזה שבר"י המרווח בין המסילות במילא גדול מאוד, אם תמדוד בצילום הלווין תראה שביחד עם המרווח מסילה תופסת שני נתיבים. אז זה לפחות נתיב וחצי שצריך לקחת מאיילון + מקום לגדר.

גולש אחר בפורום כבר הראה לפי מדידות וסטדנדרטים אירופאים (בשרשור לפני כמה חודשים) שאם יצופפו את המסילות באיילון יש כבר היום מקום למסילה נוספת, אבל זה לא יקרה בגלל שר"י לוקחים מרווחי ביטחון נוספים וגם לצופף את המסילות זה פרוייקט מורכב מאוד שיחייב סגירות ארוכות.
 
זה לא מה שהוא כתב. הוא התכוון ששתי המסילות המזרחיות ישמשו

לשנות את חיבור המסילות כך שהזוג המערבי ימשיך דרומה בהגנה?
זה סיבוך רציני שגם יגרום להשבתה ארוכה של קו החוף הדרומי כי יצטרכו לפרק שם את הגשר ולבנות אחד חדש. לא נשמע לי סביר בכלל.

ואם לא משנים את זה (כי זה לא סביר), ולא רוצים סיבוך תפעולי של רכבת שתיסע ב"זיגזג", אז האפשרות השניה היא להשתמש באי של רציף 1 לרכבות "ארציות" לשני כיוונים ולא אחד, והוא צר מדי בשביל זה - נכון שהתקן אומר שיש מספיק מקום, אבל בפועל מדובר בתחנה עמוסה והצפיפות ברציף 1 כבר היום היא בלתי נסבלת, גם אם תוסיף עוד רכבת.
חוץ מזה שבר"י המרווח בין המסילות במילא גדול מאוד, אם תמדוד בצילום הלווין תראה שביחד עם המרווח מסילה תופסת שני נתיבים. אז זה לפחות נתיב וחצי שצריך לקחת מאיילון + מקום לגדר.

גולש אחר בפורום כבר הראה לפי מדידות וסטדנדרטים אירופאים (בשרשור לפני כמה חודשים) שאם יצופפו את המסילות באיילון יש כבר היום מקום למסילה נוספת, אבל זה לא יקרה בגלל שר"י לוקחים מרווחי ביטחון נוספים וגם לצופף את המסילות זה פרוייקט מורכב מאוד שיחייב סגירות ארוכות.
זה לא מה שהוא כתב. הוא התכוון ששתי המסילות המזרחיות ישמשו
לקו הוד השרון-משה דיין ושתי המערביות (שהמערבית מביניהן זו המסילה החדשה) ישמשו את הרכבות מ/ל שפירים ומ/ל כיוון מסילת החוף.

אבל בכל מקרה זה לא רלוונטי. לא יקחו נתיב מהכביש עבור מסילה, לא נתיב לכיוון דרום ולא נתיב לכיוון צפון.
 

alantan

New member


זה לא מה שהוא כתב. הוא התכוון ששתי המסילות המזרחיות ישמשו
לקו הוד השרון-משה דיין ושתי המערביות (שהמערבית מביניהן זו המסילה החדשה) ישמשו את הרכבות מ/ל שפירים ומ/ל כיוון מסילת החוף.

אבל בכל מקרה זה לא רלוונטי. לא יקחו נתיב מהכביש עבור מסילה, לא נתיב לכיוון דרום ולא נתיב לכיוון צפון.
 
מכיוון שמשרד התחבורה מתכנן להקים נתיבים מהירים באיילון

תהייה בנוגע לנתיבי איילון והמסילה הרביעית
כולם יודעים שצריך מסילה רביעית
כולם גם יודעים שיש צורך בפתרון הנדסי יקר לתעלת האיילון כדי להזיז את המים.

השאלה שלי, למה לא לבטל נתיב אחד בכיוון דרום וליצור במקומו את המסילה הרביעית? גם הכי נוח מבחינת ההמשך והחיבורים בתחנות, גם הרציף כבר קיים בתחנת השלום, רק להוסיף מסילה.

פרט לפגיע ברכב הפרטי, יש מניעה אמיתית לעשות את זה?
מכיוון שמשרד התחבורה מתכנן להקים נתיבים מהירים באיילון
(בשני הכיוונים), אין סיכוי לקחת נתיב עבור הרכבת.
[URL]http://www.ayalonhw.co.il/pages/50.aspx[/URL]
 

סנוי

New member
אגב נתבים מהירים באיילון, איך יופרדו מהתנועה הרגילה?

מכיוון שמשרד התחבורה מתכנן להקים נתיבים מהירים באיילון
(בשני הכיוונים), אין סיכוי לקחת נתיב עבור הרכבת.
[URL]http://www.ayalonhw.co.il/pages/50.aspx[/URL]
אגב נתבים מהירים באיילון, איך יופרדו מהתנועה הרגילה?
האם יש במקום כלשהו תיאור הנדסי (או נספח תנועה, עדיף) שמפרט את סידורהתנועה באייילון לאחר השינוי?

הרי ברור שנתיב בשול הימני לא יכול לקרות בגלל הקונלפליקט וההשתזרות עם מחלפים. גם ברור שישקיעו כמה שפחות כדי להשאיר את הפרוייקט רווחי וינסו לצמצם שינויים גיאומטריים ו/או גשרים. אז נשאר השול השמאלי:
מצד אחד נתיב מהיר בשול השמאלי (כמו כביש 1) יכול להיות מהיר וזריז, אך מצד שני תהיה בעיה של כניסה/יציאה ממנו לכיוון ירושלים לכיוון דרום, או השתלבות לצפון באזור לה-גארדיה.

אני מניח שיהיה מאוד מסורבל לבצע את הקטע של הנתיבים המהירים באיילון ובאמת מעניין - איך מצאו לזה פתרון?
 
הלוואי, אבל לרוב מעדיפים את הרכב הפרטי

תהייה בנוגע לנתיבי איילון והמסילה הרביעית
כולם יודעים שצריך מסילה רביעית
כולם גם יודעים שיש צורך בפתרון הנדסי יקר לתעלת האיילון כדי להזיז את המים.

השאלה שלי, למה לא לבטל נתיב אחד בכיוון דרום וליצור במקומו את המסילה הרביעית? גם הכי נוח מבחינת ההמשך והחיבורים בתחנות, גם הרציף כבר קיים בתחנת השלום, רק להוסיף מסילה.

פרט לפגיע ברכב הפרטי, יש מניעה אמיתית לעשות את זה?
הלוואי, אבל לרוב מעדיפים את הרכב הפרטי
 

XrayCharlie

New member
זה שבתחנת השלום "יש מקום" לא אומר שאפשר להוסיף אותה במערב

תהייה בנוגע לנתיבי איילון והמסילה הרביעית
כולם יודעים שצריך מסילה רביעית
כולם גם יודעים שיש צורך בפתרון הנדסי יקר לתעלת האיילון כדי להזיז את המים.

השאלה שלי, למה לא לבטל נתיב אחד בכיוון דרום וליצור במקומו את המסילה הרביעית? גם הכי נוח מבחינת ההמשך והחיבורים בתחנות, גם הרציף כבר קיים בתחנת השלום, רק להוסיף מסילה.

פרט לפגיע ברכב הפרטי, יש מניעה אמיתית לעשות את זה?
זה שבתחנת השלום "יש מקום" לא אומר שאפשר להוסיף אותה במערב
גם בתחנות ההגנה וסבידור. חוץ מזה כל פעולת הרחבה גדולה שתבוא מחר תיהיה חייבת לקחת בחשבון גם את מסילות חמש ושש (גם אם לא חושבים עליהן היום).
&nbsp
 
מדוע צריך גם לתכנן את החמישית והשישית?

זה שבתחנת השלום "יש מקום" לא אומר שאפשר להוסיף אותה במערב
גם בתחנות ההגנה וסבידור. חוץ מזה כל פעולת הרחבה גדולה שתבוא מחר תיהיה חייבת לקחת בחשבון גם את מסילות חמש ושש (גם אם לא חושבים עליהן היום).
&nbsp
מדוע צריך גם לתכנן את החמישית והשישית?
הרי 4 מסילות מספיקות יפה לתעבורה בשנים הקרובות, לאחר מכן יהיו פתרונות אחרים כמו מסילה בכביש 4, או מעבר לשיטות תחבורה מתקדמות.
 
איזו שיטת תחבורה מתקדמת תהווה תחליף לרכבות הבינעירוניות?

מדוע צריך גם לתכנן את החמישית והשישית?
הרי 4 מסילות מספיקות יפה לתעבורה בשנים הקרובות, לאחר מכן יהיו פתרונות אחרים כמו מסילה בכביש 4, או מעבר לשיטות תחבורה מתקדמות.
איזו שיטת תחבורה מתקדמת תהווה תחליף לרכבות הבינעירוניות?
התחליף לרכבות בין עירוניות זה טיסות פנים-ארציות ותחליף זה לא רלוונטי לישראל (למעט אילת ואולי אצבע הגליל).
מסילה בכביש 4 לא תהווה תחליף לזוג המסילות הנוסף שיהיה בו צורך באיילון.
לאחר ריבוע מסילות החוף יהיה צורך בשש מסילות באיילון.
[URL]https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001117375[/URL]

 
אני חושב שמסילה רביעית תספיק לפחות ל20 שנים

איזו שיטת תחבורה מתקדמת תהווה תחליף לרכבות הבינעירוניות?
התחליף לרכבות בין עירוניות זה טיסות פנים-ארציות ותחליף זה לא רלוונטי לישראל (למעט אילת ואולי אצבע הגליל).
מסילה בכביש 4 לא תהווה תחליף לזוג המסילות הנוסף שיהיה בו צורך באיילון.
לאחר ריבוע מסילות החוף יהיה צורך בשש מסילות באיילון.
[URL]https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001117375[/URL]
אני חושב שמסילה רביעית תספיק לפחות ל20 שנים
אם לא 30, אחרי זה יכול להיות שלא יהיה צורך בעוד מסילות בגלל שיטות תחבורה מתקדמות, על השיטות המתקדמות עוד לא יישמו אותם אז קשה לשער :)
במידה ועדיין יצטרכו אז כמו שרשמתי אפשר לסלול מסילה בכביש 4.
ב
 
2040 תהיה עוד 23 שנים והבאתי בהודעתי הקודמת תוכנית

אני חושב שמסילה רביעית תספיק לפחות ל20 שנים
אם לא 30, אחרי זה יכול להיות שלא יהיה צורך בעוד מסילות בגלל שיטות תחבורה מתקדמות, על השיטות המתקדמות עוד לא יישמו אותם אז קשה לשער :)
במידה ועדיין יצטרכו אז כמו שרשמתי אפשר לסלול מסילה בכביש 4.
ב
2040 תהיה עוד 23 שנים והבאתי בהודעתי הקודמת תוכנית
קווי רכבת לשנת 2040 וכתבה שמתייחסת לתכנון המנהרות לקראת הביקוש הצפוי ב-2040.
והמסילה הרביעית לא קיימת היום וגם לא תהיה קיימת בשנים הקרובות, כך שאם וכאשר היא תהיה כבר לא נהיה רחוקים מהעוד עשרים-שלושים שנים שאתה מדבר עליהם.

כפי שאפשר לראות במפה העוסקת בשנת 2040, מסילה בכביש 4 לא תהווה תחליף לצורך בהרחבת מסדרון האיילון.
המפה הזו אפילו יוצאת מנקודת הנחה שהרחבת מסדרון האיילון לשש מסילות תתבצע עוד לפני המסילות בכביש 4.
 

Ccyclist

Well-known member
ל26 רכבות לכיוון לשעה אין צורך ביותר מ4 מסילות מחושמלות

2040 תהיה עוד 23 שנים והבאתי בהודעתי הקודמת תוכנית
קווי רכבת לשנת 2040 וכתבה שמתייחסת לתכנון המנהרות לקראת הביקוש הצפוי ב-2040.
והמסילה הרביעית לא קיימת היום וגם לא תהיה קיימת בשנים הקרובות, כך שאם וכאשר היא תהיה כבר לא נהיה רחוקים מהעוד עשרים-שלושים שנים שאתה מדבר עליהם.

כפי שאפשר לראות במפה העוסקת בשנת 2040, מסילה בכביש 4 לא תהווה תחליף לצורך בהרחבת מסדרון האיילון.
המפה הזו אפילו יוצאת מנקודת הנחה שהרחבת מסדרון האיילון לשש מסילות תתבצע עוד לפני המסילות בכביש 4.
ל26 רכבות לכיוון לשעה אין צורך ביותר מ4 מסילות מחושמלות
הקיבולת המקסימלית של זוג מסילות מחושמלות עם רציף אחד למסילה היא 24 רכבות לשעה בהפעלה פרברית. הקיבולת של שני זוגות מסילה היא 48 רכבות לכיוון לשעה. התיכנון ל2040 הוא 26 רכבות לכיוון לשעה וזה אומר שבארבעה מסילות באיילון יוותרו 22 סלוטים לא מנוצלים לכיוון לשעה. תחנות מרובות רציפים כמו ת"א מרכז וההגנה יאפשרו עצירות ארוכות יותר ללא סטייה מהסלוטים. אין צורך כלשהו במסילות 5-6 תת קרקעיות בתוואי האיילון לרכבת פרברית שמסלולה בגוש דן חופף לאיילון הנוכחי. השימוש היחיד למנהרה שחופפת בחלקה את האיילון הוא אם היא תוביל רכבות פרבריות אל תוך העיר בקטעים ממונהרים שיסטו מתוואי האיילון ויגיעו למקומות שאי אפשר להביא אליהם מסילה עילית או להקים בהם תחנת רכבת עילית על תוואי האיילון.
 

Bus Nerd

Active member
השאלה אם החשמול יהיה מוכן עד 2040

ל26 רכבות לכיוון לשעה אין צורך ביותר מ4 מסילות מחושמלות
הקיבולת המקסימלית של זוג מסילות מחושמלות עם רציף אחד למסילה היא 24 רכבות לשעה בהפעלה פרברית. הקיבולת של שני זוגות מסילה היא 48 רכבות לכיוון לשעה. התיכנון ל2040 הוא 26 רכבות לכיוון לשעה וזה אומר שבארבעה מסילות באיילון יוותרו 22 סלוטים לא מנוצלים לכיוון לשעה. תחנות מרובות רציפים כמו ת"א מרכז וההגנה יאפשרו עצירות ארוכות יותר ללא סטייה מהסלוטים. אין צורך כלשהו במסילות 5-6 תת קרקעיות בתוואי האיילון לרכבת פרברית שמסלולה בגוש דן חופף לאיילון הנוכחי. השימוש היחיד למנהרה שחופפת בחלקה את האיילון הוא אם היא תוביל רכבות פרבריות אל תוך העיר בקטעים ממונהרים שיסטו מתוואי האיילון ויגיעו למקומות שאי אפשר להביא אליהם מסילה עילית או להקים בהם תחנת רכבת עילית על תוואי האיילון.
השאלה אם החשמול יהיה מוכן עד 2040
כל עוד רוב הרשת לא מחושמלת, ורוב הרשת ממשיכה לעבור בת"א, יש לנו בעיה (וזה אפילו בתרחיש הדמיוני שלפיו מסילה רביעית תקום לפני 2040)

כמו כן, מבחינת מנהרות, לא מדובר על מנהרות לפרברית, אלא לרכבת הארצית בכלל. לא ברור לי איך יראו הקווים במצב כזה, רק מה שבטוח זה שהם לא יעצרו באוניברסיטה וכנראה גם לא בהגנה לפי ההצעות שעליהן שמעתי - אבל אני לא בטוח בכלל בקשר לנחיצותן או חוסר נחיצותן.
 
מסילה רביעית חייבת לקום לא רק לפני 2040 אלא גם לפני 2030

השאלה אם החשמול יהיה מוכן עד 2040
כל עוד רוב הרשת לא מחושמלת, ורוב הרשת ממשיכה לעבור בת"א, יש לנו בעיה (וזה אפילו בתרחיש הדמיוני שלפיו מסילה רביעית תקום לפני 2040)

כמו כן, מבחינת מנהרות, לא מדובר על מנהרות לפרברית, אלא לרכבת הארצית בכלל. לא ברור לי איך יראו הקווים במצב כזה, רק מה שבטוח זה שהם לא יעצרו באוניברסיטה וכנראה גם לא בהגנה לפי ההצעות שעליהן שמעתי - אבל אני לא בטוח בכלל בקשר לנחיצותן או חוסר נחיצותן.
מסילה רביעית חייבת לקום לא רק לפני 2040 אלא גם לפני 2030
ללא מסילה רביעית הפיתוח של הרשת ייתקע וגם לקווים הקיימים תהיה בעיה.
המפה של 2020 (לא של 2040) כבר ממחישה כיצד החוסר במסילה הרביעית פוגע ברשת וכיצד פתיחת מסילת השרון תגרום לפגיעה בתדירות קיימת בגלל החוסר במסילה הרביעית.

ורוב הרשת תמשיך לעבור בת"א בכל מקרה.
החלומות שמסילה בכביש 4 והמסילה המזרחית יפחיתו את הצורך בהרחבת מסדרון האיילון אלה חלומות באספמיה.
 

Bus Nerd

Active member
אני מסכים איתך

מסילה רביעית חייבת לקום לא רק לפני 2040 אלא גם לפני 2030
ללא מסילה רביעית הפיתוח של הרשת ייתקע וגם לקווים הקיימים תהיה בעיה.
המפה של 2020 (לא של 2040) כבר ממחישה כיצד החוסר במסילה הרביעית פוגע ברשת וכיצד פתיחת מסילת השרון תגרום לפגיעה בתדירות קיימת בגלל החוסר במסילה הרביעית.

ורוב הרשת תמשיך לעבור בת"א בכל מקרה.
החלומות שמסילה בכביש 4 והמסילה המזרחית יפחיתו את הצורך בהרחבת מסדרון האיילון אלה חלומות באספמיה.
אני מסכים איתך
אבל בפועל, בנייה של המסילה הרביעית תיקח לפחות 10 שנים, ואני לא יודע אם ההערכה הזו כוללת גם את הפתרונות ההידרולוגים לתעלת הנחל, או רק את המסילה עצמה. וזה רק מהרגע שהפרוייקט יתוקצב לביצוע.

אנחנו עכשיו ב2017, ולא נראה שבשלוש השנים הקרובות זה יתקדם. אז אם יתקצבו לתכנון מפורט ב־2020, יסיימו את התכנון ב־2025 במקרה הטוב (היה מישהו שאמר שהתכנון ייקח 8 שנים), ייקח עוד זמן עד שהמסילה תתוקצב לביצוע, ואנחנו כבר נתקרב ל2040 בלי מסילה רביעית באופק. הרשת תסבול מזה קשות, כמובן.

מסילה רביעית היא לא רק הכרחית לרשת הרכבות, אלא גם לחזון של עיריית ת"א לקירוי איילון - כי יהיה הרבה יותר מסובך לבנות מסילה רביעית אחרי הקירוי...

אבל אני לא אופטימי מספיק כדי להאמין שתהיה מסילה רביעית לפני 2030, ולא אופטימי מספיק כדי להאמין שיהיה קירוי לפני 2100.
 

Ccyclist

Well-known member
אחרי חישמול י-ם-כרמיאל ות"א-לוד-ב"ש החישמול יהיה מהיר.

השאלה אם החשמול יהיה מוכן עד 2040
כל עוד רוב הרשת לא מחושמלת, ורוב הרשת ממשיכה לעבור בת"א, יש לנו בעיה (וזה אפילו בתרחיש הדמיוני שלפיו מסילה רביעית תקום לפני 2040)

כמו כן, מבחינת מנהרות, לא מדובר על מנהרות לפרברית, אלא לרכבת הארצית בכלל. לא ברור לי איך יראו הקווים במצב כזה, רק מה שבטוח זה שהם לא יעצרו באוניברסיטה וכנראה גם לא בהגנה לפי ההצעות שעליהן שמעתי - אבל אני לא בטוח בכלל בקשר לנחיצותן או חוסר נחיצותן.
אחרי חישמול י-ם-כרמיאל ות"א-לוד-ב"ש החישמול יהיה מהיר.
האתגר הגדול ביותר הוא חישמול הקו הראשי. כל עוד התיכנון הוא להשלים את החישמול לבאר שבע אחרי החישמול בין כרמיאל לירושלים כדי שהקו הראשי לא יהיה חסם ואתגר כל השלוחות למיניהן הן כסף קטן ופרוייקטים משניים.
&nbsp
במסילה המזרחית נראה שיצטרכו לחשמל את הקטע מלוד ללולאת השרון אם רוצים לאפשר תנועה תפעולית, הקו הארצי היחיד שאני יכול לחשוב עליו שאולי יביא רכבות דיזל לאיילון הוא קו טבריה דרך המסילה המזרחית ולולאת השרון וגם אז יתכן שתלונות תושבי השרון על רכבות הדיזל יגרמו לקידום החישמול. יש מקומות בעולם שרכבות דיזל פועלות על מסילות מחושמלות בין רכבות חשמליות אם מסלוליהן כוללים קטעים לא מחושמלים וקטעי מסילה חשמלית עתירת נוסעים. השלוחות של חברת Great Western (כחול כהה) לפורטסמות' ובקו רדינג-גאטוויק שמדרום ללונדון פועלות כך.
 

Bus Nerd

Active member
גם הרכבת לבית שמש/ירושלים מלחה תישאר בדיזל

אחרי חישמול י-ם-כרמיאל ות"א-לוד-ב"ש החישמול יהיה מהיר.
האתגר הגדול ביותר הוא חישמול הקו הראשי. כל עוד התיכנון הוא להשלים את החישמול לבאר שבע אחרי החישמול בין כרמיאל לירושלים כדי שהקו הראשי לא יהיה חסם ואתגר כל השלוחות למיניהן הן כסף קטן ופרוייקטים משניים.
&nbsp
במסילה המזרחית נראה שיצטרכו לחשמל את הקטע מלוד ללולאת השרון אם רוצים לאפשר תנועה תפעולית, הקו הארצי היחיד שאני יכול לחשוב עליו שאולי יביא רכבות דיזל לאיילון הוא קו טבריה דרך המסילה המזרחית ולולאת השרון וגם אז יתכן שתלונות תושבי השרון על רכבות הדיזל יגרמו לקידום החישמול. יש מקומות בעולם שרכבות דיזל פועלות על מסילות מחושמלות בין רכבות חשמליות אם מסלוליהן כוללים קטעים לא מחושמלים וקטעי מסילה חשמלית עתירת נוסעים. השלוחות של חברת Great Western (כחול כהה) לפורטסמות' ובקו רדינג-גאטוויק שמדרום ללונדון פועלות כך.
גם הרכבת לבית שמש/ירושלים מלחה תישאר בדיזל
והבעיה בחשמול בין כרמיאל לירושלים זו הדרישה הלא הגיונית של עיריית חיפה לשיקוע, שלא רק שהוא יקר, הוא גם ייקח המון זמן. אלא אם איכשהו יצליחו לשכנע את יהב לרדת מהעץ הזה, כמובן.

רוב הרשת תישאר לא מחושמלת לדעתי לפחות ב־10 השנים הקרובות. העתיד שאחרי זה כבר פחות ברור.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה