תוכניות התחבורה למתחם סירקין:

מצב
הנושא נעול.
תוכניות התחבורה למתחם סירקין:

תוכניות התחבורה למתחם סירקין:
התוכניות מופיעות באתר מינהל התכנון http://mavat.moin.gov.il/mavatps/forms/sv3.aspx?tid=3
תוכנית שלד לשטח מחנה סירקין המתפנה (מספר: 410-0456814).

המסמך המעניין ביותר את הפורום: תנועה - נספח תחבורה ציבורית מוצע (המסמך מאוגוסט 2016)
לצערי המסמך גדול מדי עבור תפוז.
במסמך זה מופיעים:
- הקו הסגול עד לתחנת סגולה
- קו מתע"ן מכיוון הוד השרון עד צומת גנים (שמכונה צהוב)
- קו מתע"ן מהתחנה המרכזית בפ"ת (חיבור לקווים האדום והסגול) דרך השכונה המתוכננת החדשה עד לראש העין (לא ברור לי האם מדובר בקו נפרד או בהארכה של הקו האדום, כי במסמכים אחרים בתוכנית יש התייחסות להארכת הקו האדום)
- קו מתע"ן נוסף ממחלף ירקון דרך תוואי עוקף 40 המתוכנן לעבור בשכונה החדשה ודרומה בתוואי כביש 40 לכיוון צומת הטייסים
- תחנת רכבת מזרחית לשכונה החדשה (בנוסף לתחנת אלעד המתוכננת שנמצאת דרומית יותר ואף היא מופיעה במסמך)
- מסוף תח"צ מתוכנן בחלק המזרחי של השכונה וחיבור באמצעות כביש חדש בין השכונה לראש העין וכביש 444 (כביש שיהיה דרומית לכביש 483)

בין מסמכי התוכנית יש גם מסמכי התייחסות ועמדות של עיריית פתח תקוה (שאפשר להבחין בהם בדאגתה המיוחדת של העירייה לכלי הרכב הפרטיים).
ציטוט:
"
עמדת עירית פתח תקוה היא שהשלביות המוצעת צריכה להשען על מופע מרחבי בלבד, ולא על החלטות תפעוליות שאינן קשורות לתוכנית, ושבמרבית המקרים אינם בסמכות העיריה.
ונסביר: עמדתנו לגבי נתיבים למתעני"ם היא: היות ותהיה תוספת משמעותית של תושבים למרחב, והיות ועדיין 60% מהנסיעות יהיו ברכב פרטי, יש לכאורה צורך להרחיב כבישים קיימים. אולם ההחלטה היא שמרחיבים דרכים קיימות רק עבור תחבורה ציבורית ולא עבור רכב פרטי, ובכך למעשה מצמצמים באופן יחסי את הנתיבים העומדים לרשות הרכב הפרטי ביחס לכמותו העתידית. כלומר, במידה ומחליטים שיש צורך בתח"צ בנתיב מסויים, יש להסדיר את הנתיב עצמו
על ידי הרחבת רצועת הדרך ולא להסתמך על החלטות תפעוליות שהיום הן כאן ומחר אינן.
לכן עמדתנו היא שקביעת נתיב לתחבורה ציבורית הוא פרוייקט מרחבי שיש לתכנון עבורו רצועות דרך סטטוטוריות ובהמשך לבצע בפועל.
"
 

Bus Nerd

Active member
להלן קישור ישיר למתעצלים

תוכניות התחבורה למתחם סירקין:
התוכניות מופיעות באתר מינהל התכנון http://mavat.moin.gov.il/mavatps/forms/sv3.aspx?tid=3
תוכנית שלד לשטח מחנה סירקין המתפנה (מספר: 410-0456814).

המסמך המעניין ביותר את הפורום: תנועה - נספח תחבורה ציבורית מוצע (המסמך מאוגוסט 2016)
לצערי המסמך גדול מדי עבור תפוז.
במסמך זה מופיעים:
- הקו הסגול עד לתחנת סגולה
- קו מתע"ן מכיוון הוד השרון עד צומת גנים (שמכונה צהוב)
- קו מתע"ן מהתחנה המרכזית בפ"ת (חיבור לקווים האדום והסגול) דרך השכונה המתוכננת החדשה עד לראש העין (לא ברור לי האם מדובר בקו נפרד או בהארכה של הקו האדום, כי במסמכים אחרים בתוכנית יש התייחסות להארכת הקו האדום)
- קו מתע"ן נוסף ממחלף ירקון דרך תוואי עוקף 40 המתוכנן לעבור בשכונה החדשה ודרומה בתוואי כביש 40 לכיוון צומת הטייסים
- תחנת רכבת מזרחית לשכונה החדשה (בנוסף לתחנת אלעד המתוכננת שנמצאת דרומית יותר ואף היא מופיעה במסמך)
- מסוף תח"צ מתוכנן בחלק המזרחי של השכונה וחיבור באמצעות כביש חדש בין השכונה לראש העין וכביש 444 (כביש שיהיה דרומית לכביש 483)

בין מסמכי התוכנית יש גם מסמכי התייחסות ועמדות של עיריית פתח תקוה (שאפשר להבחין בהם בדאגתה המיוחדת של העירייה לכלי הרכב הפרטיים).
ציטוט:
"
עמדת עירית פתח תקוה היא שהשלביות המוצעת צריכה להשען על מופע מרחבי בלבד, ולא על החלטות תפעוליות שאינן קשורות לתוכנית, ושבמרבית המקרים אינם בסמכות העיריה.
ונסביר: עמדתנו לגבי נתיבים למתעני"ם היא: היות ותהיה תוספת משמעותית של תושבים למרחב, והיות ועדיין 60% מהנסיעות יהיו ברכב פרטי, יש לכאורה צורך להרחיב כבישים קיימים. אולם ההחלטה היא שמרחיבים דרכים קיימות רק עבור תחבורה ציבורית ולא עבור רכב פרטי, ובכך למעשה מצמצמים באופן יחסי את הנתיבים העומדים לרשות הרכב הפרטי ביחס לכמותו העתידית. כלומר, במידה ומחליטים שיש צורך בתח"צ בנתיב מסויים, יש להסדיר את הנתיב עצמו
על ידי הרחבת רצועת הדרך ולא להסתמך על החלטות תפעוליות שהיום הן כאן ומחר אינן.
לכן עמדתנו היא שקביעת נתיב לתחבורה ציבורית הוא פרוייקט מרחבי שיש לתכנון עבורו רצועות דרך סטטוטוריות ובהמשך לבצע בפועל.
"
להלן קישור ישיר למתעצלים
http://www.mavat.moin.gov.il/MavatP...NzY4jjzEOoeL5f49rudludZC3BPZnjCDfvTY+SkNAn1w=


תכף אקרא בעצמי גם
 

Bus Nerd

Active member
קראתי ואני לא מבין כמה דברים

להלן קישור ישיר למתעצלים
http://www.mavat.moin.gov.il/MavatP...NzY4jjzEOoeL5f49rudludZC3BPZnjCDfvTY+SkNAn1w=


תכף אקרא בעצמי גם
קראתי ואני לא מבין כמה דברים
1) הקו הצהוב ששם קצת מוזר, כי הוא לא בתוואי של הרק"ל הצהוב שבוטל. האם מדובר במטרו הצהוב? אם כן למה לא ממשיך דרומה? או שאולי "קו מתע"ן צהוב" כאן מדבר בכלל על הBRT שמתוכנן בכביש 40 בין סגולה להוד השרון?

2) הקו הסגול מופיע בתוכנית למרות שה־NIMBY של עיריית פ"ת הוציא אותו מהעיר. האם זה אומר שהוא חוזר, או שרק שומרים זכויות דרך למקרה שירצו בעתיד לבנות שם רק"ל? לא ברור.

לדעתי הירוק המקוקו בתוכנית כמעט בטוח יהיה BRT ולא LRT, כי אין הצדקה לLRT בקטע של כביש 40 מדרום לפ"ת.

החום המקוקו הוא בבירור הארכה של הקו האדום וממשיך גם לראש העין, שזה הגיוני כי דיברו על הארכה של האדום לראש העין.
 
לא מדובר במטרו הצהוב, מדובר בשלוחה מזרחית שלפעמים משייכים

קראתי ואני לא מבין כמה דברים
1) הקו הצהוב ששם קצת מוזר, כי הוא לא בתוואי של הרק"ל הצהוב שבוטל. האם מדובר במטרו הצהוב? אם כן למה לא ממשיך דרומה? או שאולי "קו מתע"ן צהוב" כאן מדבר בכלל על הBRT שמתוכנן בכביש 40 בין סגולה להוד השרון?

2) הקו הסגול מופיע בתוכנית למרות שה־NIMBY של עיריית פ"ת הוציא אותו מהעיר. האם זה אומר שהוא חוזר, או שרק שומרים זכויות דרך למקרה שירצו בעתיד לבנות שם רק"ל? לא ברור.

לדעתי הירוק המקוקו בתוכנית כמעט בטוח יהיה BRT ולא LRT, כי אין הצדקה לLRT בקטע של כביש 40 מדרום לפ"ת.

החום המקוקו הוא בבירור הארכה של הקו האדום וממשיך גם לראש העין, שזה הגיוני כי דיברו על הארכה של האדום לראש העין.
לא מדובר במטרו הצהוב, מדובר בשלוחה מזרחית שלפעמים משייכים
אותה לקו הצהוב ולפעמים נותנים לה צבע משלה - התכלת.
 
התכנון של השלוחה המערבית (העיקרית) של הקו הצהוב הוקפא

אבל הוא לא בוטל בכלל?
התכנון של השלוחה המערבית (העיקרית) של הקו הצהוב הוקפא
אבל כפי שכתבתי, לעיתים משייכים את הקו המתוכנן בין כפר סבא והוד השרון לבין פתח תקוה לקו הצהוב.
 
בפרוטוקול של ישיבה מ-26.12.2016, נציגת משרד התחבורה אמרה:

קראתי ואני לא מבין כמה דברים
1) הקו הצהוב ששם קצת מוזר, כי הוא לא בתוואי של הרק"ל הצהוב שבוטל. האם מדובר במטרו הצהוב? אם כן למה לא ממשיך דרומה? או שאולי "קו מתע"ן צהוב" כאן מדבר בכלל על הBRT שמתוכנן בכביש 40 בין סגולה להוד השרון?

2) הקו הסגול מופיע בתוכנית למרות שה־NIMBY של עיריית פ"ת הוציא אותו מהעיר. האם זה אומר שהוא חוזר, או שרק שומרים זכויות דרך למקרה שירצו בעתיד לבנות שם רק"ל? לא ברור.

לדעתי הירוק המקוקו בתוכנית כמעט בטוח יהיה BRT ולא LRT, כי אין הצדקה לLRT בקטע של כביש 40 מדרום לפ"ת.

החום המקוקו הוא בבירור הארכה של הקו האדום וממשיך גם לראש העין, שזה הגיוני כי דיברו על הארכה של האדום לראש העין.
בפרוטוקול של ישיבה מ-26.12.2016, נציגת משרד התחבורה אמרה:
"
גב' שני משיח , נציגת משרד התחבורה – הציגה את הצעת משרד התחבורה לשלביות.
ציינה שאת הקו האדום לא ניתן להאריך אך נכון להמשיך קו מתע"ן. בדיקת הייתכנות נעשית ע"י נת"ע.
"

אז החום המקווקוו אינו בבירור הארכה של הקו האדום.
עיריית פתח תקוה מתייחסת אליו כהארכה, אבל משרד התחבורה כנראה שלא.
 

Bus Nerd

Active member
זה מעניין!

בפרוטוקול של ישיבה מ-26.12.2016, נציגת משרד התחבורה אמרה:
"
גב' שני משיח , נציגת משרד התחבורה – הציגה את הצעת משרד התחבורה לשלביות.
ציינה שאת הקו האדום לא ניתן להאריך אך נכון להמשיך קו מתע"ן. בדיקת הייתכנות נעשית ע"י נת"ע.
"

אז החום המקווקוו אינו בבירור הארכה של הקו האדום.
עיריית פתח תקוה מתייחסת אליו כהארכה, אבל משרד התחבורה כנראה שלא.
זה מעניין!
הבטיחו הארכה של הקו האדום, עכשיו זה בוטל? אם כן, אותו קו יהיה כנראה קו הרק"ל הכי קצר במערכת שלנו - ראש העין עד ת"מ פ"ת, אבל במרחק כזה קצר אולי בכלל עדיף BRT.

כנראה לא יכולים להאריך אותו בלי לפגוע בתדירות ולסבך את התפעול שלו או משהו כזה?
 
לא הייתה שום הבטחה רשמית של הארכת הקו האדום

זה מעניין!
הבטיחו הארכה של הקו האדום, עכשיו זה בוטל? אם כן, אותו קו יהיה כנראה קו הרק"ל הכי קצר במערכת שלנו - ראש העין עד ת"מ פ"ת, אבל במרחק כזה קצר אולי בכלל עדיף BRT.

כנראה לא יכולים להאריך אותו בלי לפגוע בתדירות ולסבך את התפעול שלו או משהו כזה?
לא הייתה שום הבטחה רשמית של הארכת הקו האדום
עבור 60 אלף תושבים בשכונה החדשה, עוד כמה אלפים בשכונות מסביב ועוד כמאה אלף בראש העין, יש הצדקה לקו רק"ל.
יש בקשר לזה גם שיקול פוליטי - רכבת קלה לראש העין.
גם מבחינה תפעולית יש יתרונות לכך שהטכנולוגיה של הקו הזה תהיה זהה לזו של הקווים האדום והסגול, במיוחד אם יהיה להם מפעיל אחד.
יהיה אפשר גם להאריך את הקו הזה כך שיסע על התוואי של הקו האדום עד קרית אריה ואז התדירות של הרק"ל בז'בוטינסקי בפתח תקוה תגדל.
 

Bus Nerd

Active member
אי אפשר להגדיל את התדירות של הרק"ל בז'בוטינסקי

לא הייתה שום הבטחה רשמית של הארכת הקו האדום
עבור 60 אלף תושבים בשכונה החדשה, עוד כמה אלפים בשכונות מסביב ועוד כמאה אלף בראש העין, יש הצדקה לקו רק"ל.
יש בקשר לזה גם שיקול פוליטי - רכבת קלה לראש העין.
גם מבחינה תפעולית יש יתרונות לכך שהטכנולוגיה של הקו הזה תהיה זהה לזו של הקווים האדום והסגול, במיוחד אם יהיה להם מפעיל אחד.
יהיה אפשר גם להאריך את הקו הזה כך שיסע על התוואי של הקו האדום עד קרית אריה ואז התדירות של הרק"ל בז'בוטינסקי בפתח תקוה תגדל.
אי אפשר להגדיל את התדירות של הרק"ל בז'בוטינסקי
מה שמגביל את התדירות של הרק"ל בז'בוטינסקי כבר היום זה החיכוכים עם הרכב הפרטי בצמתים העמוסים של הרחוב. התדירות שנקבעה לקו האדום בשעות השיא היא מראש המקסימלית שאפשר בלי לגרום לפקקים. הדרך היחידה להגדיל את תדירות הקו האדום במקטע העל-קרקעי היא לשקע את כל הצמתים שלו, דבר שבהחלט לא יקרה.
 

Bus Nerd

Active member
תלחץ עליו, הוא עובד יופי

קישור כזה לא עובד, ולכן לא צירפתי קישור ישיר
צריך כל פעם להזין מחדש את פרטי התוכנית שמעוניינים בה.
תלחץ עליו, הוא עובד יופי
צריך להעתיק את הקישור "קישור לתכנית במערכת צפייה" אחרי שמחפשים, ואז הוא כן עובד בלי לחפש. תנסה ותראה.
 
נראה לך שכתבתי בלי ללחוץ?

תלחץ עליו, הוא עובד יופי
צריך להעתיק את הקישור "קישור לתכנית במערכת צפייה" אחרי שמחפשים, ואז הוא כן עובד בלי לחפש. תנסה ותראה.
נראה לך שכתבתי בלי ללחוץ?
קיבלתי:
היישות לא קיימת במאגר.

בקיצור, הוא עבד לי "יופי טופי"...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה