עזרה מחיפאים

מצב
הנושא נעול.

danezeq

Member
עזרה מחיפאים

עזרה מחיפאים
מישהו יכול להציג לי על צילום אוויר את תחנת מרכזית לב המפרץ הקיימת אל מול החדשה?
האם החדשה היא חדשה לחלוטין או הרחבה של הישנה?
האם הישנה היא זו שנבנתה ב2002?
מדוע אחרי עשור החלה בנייה של תחנה חדשה במקומה? או שכאמור, מדובר ב"שלב ב' של התחנה?

האם בחיפה יש 2 תחנות מרכזיות, דרומית וצפונית, כאשר בת-קלים (ה"אמצעית") בוטלה לחלוטין? יש עוד מסוף תחבורה גדול בחיפה?

אני חוקר כמה שנים מרכזי תחבורה, ומרכזית לב המפרץ הוא חור בהשכלה עבורי.
אני מתכנן להגיע עוד יומיים לבקר.
 
מרכזית המפרץ "החדשה" נבנית (בשלבים) במיקום של התחנה הנוכחית

עזרה מחיפאים
מישהו יכול להציג לי על צילום אוויר את תחנת מרכזית לב המפרץ הקיימת אל מול החדשה?
האם החדשה היא חדשה לחלוטין או הרחבה של הישנה?
האם הישנה היא זו שנבנתה ב2002?
מדוע אחרי עשור החלה בנייה של תחנה חדשה במקומה? או שכאמור, מדובר ב"שלב ב' של התחנה?

האם בחיפה יש 2 תחנות מרכזיות, דרומית וצפונית, כאשר בת-קלים (ה"אמצעית") בוטלה לחלוטין? יש עוד מסוף תחבורה גדול בחיפה?

אני חוקר כמה שנים מרכזי תחבורה, ומרכזית לב המפרץ הוא חור בהשכלה עבורי.
אני מתכנן להגיע עוד יומיים לבקר.
מרכזית המפרץ "החדשה" נבנית (בשלבים) במיקום של התחנה הנוכחית
והתחנה ממשיכה לפעול תוך כדי הבנייה.
לב המפרץ הופך למרכז תחבורתי משולב שישלב הרבה אמצעי תח"צ שונים (תחנת רכבת במסילת החוף, תחנת רכבת במסילת העמק, תחנה מרכזית לקווי אוטובוס ולרוב קווי המטרונית כולל אלה שעדיין לא קיימים, תחנת קצה לרכבל המפרץ ותחנת קצה לרכבת הקלה נצרת-חיפה) ויהיה המרכז התחבורתי הראשי בצפון ולכן יש צורך בבניית מרכז חדיש, מודרני, נוח ורחב ידיים.
מרכזית המפרץ "הישנה" נראתה יותר כמו מסוף ולא כמו מרכז תחבורה מודרני.

בחיפה יש את מרכזית חוף הכרמל בכניסה הדרומית לעיר (ליד מת"מ) ואת מרכזית המפרץ שמהווה את השער לעיר מכיוונים צפון ומזרח.
מרכזית המפרץ היא למעשה התחנה המרכזית של מטרופולין חיפה, כאשר מרכזית חוף הכרמל מהווה את השער לעיר מדרום וממרכז המדינה.

בבת גלים אין תחנה מרכזית פעילה, אבל יש מסוף ליד תחנת הרכבת בת גלים שמשמש תחנת קצה של לא מעט קווים, כולל של קו 2 של המטרונית.
תחנת קצה ראשית נוספת יש ליד הרכבל בקצה המערבי של בת גלים.

אזור נוסף שמהווה מרכז תחבורתי בחיפה נמצא בסמוך לתחנת הרכבת חיפה מרכז השמונה, שם עוברים קווים 1 ו 2 של המטרונית ועוד קווים בדרך העצמאות והוא גם לא מאוד רחוק מתחנת כיכר פריס של הכרמלית, אבל זה לא מרכז בצורה של מסוף או תחה מרכזית.
מרכז תחבורתי בצורה דומה יש בהדר, מרכז הכרמל, מרכז חורב, מרכז זיו ובאוניברסיטת חיפה.
אפשר לראות במידה מסויימת גם בגרנד קניון ובטכניון כמרכזים תחבורתיים.
בעתיד, כאשר קווים 17 ו 19 יהפכו לקווי מתע"ן ורכבל המפרץ יתחיל לפעול, הטכניון יהפוך למרכז תחבורתי ממשי.
 

danezeq

Member
תודה רבה

מרכזית המפרץ "החדשה" נבנית (בשלבים) במיקום של התחנה הנוכחית
והתחנה ממשיכה לפעול תוך כדי הבנייה.
לב המפרץ הופך למרכז תחבורתי משולב שישלב הרבה אמצעי תח"צ שונים (תחנת רכבת במסילת החוף, תחנת רכבת במסילת העמק, תחנה מרכזית לקווי אוטובוס ולרוב קווי המטרונית כולל אלה שעדיין לא קיימים, תחנת קצה לרכבל המפרץ ותחנת קצה לרכבת הקלה נצרת-חיפה) ויהיה המרכז התחבורתי הראשי בצפון ולכן יש צורך בבניית מרכז חדיש, מודרני, נוח ורחב ידיים.
מרכזית המפרץ "הישנה" נראתה יותר כמו מסוף ולא כמו מרכז תחבורה מודרני.

בחיפה יש את מרכזית חוף הכרמל בכניסה הדרומית לעיר (ליד מת"מ) ואת מרכזית המפרץ שמהווה את השער לעיר מכיוונים צפון ומזרח.
מרכזית המפרץ היא למעשה התחנה המרכזית של מטרופולין חיפה, כאשר מרכזית חוף הכרמל מהווה את השער לעיר מדרום וממרכז המדינה.

בבת גלים אין תחנה מרכזית פעילה, אבל יש מסוף ליד תחנת הרכבת בת גלים שמשמש תחנת קצה של לא מעט קווים, כולל של קו 2 של המטרונית.
תחנת קצה ראשית נוספת יש ליד הרכבל בקצה המערבי של בת גלים.

אזור נוסף שמהווה מרכז תחבורתי בחיפה נמצא בסמוך לתחנת הרכבת חיפה מרכז השמונה, שם עוברים קווים 1 ו 2 של המטרונית ועוד קווים בדרך העצמאות והוא גם לא מאוד רחוק מתחנת כיכר פריס של הכרמלית, אבל זה לא מרכז בצורה של מסוף או תחה מרכזית.
מרכז תחבורתי בצורה דומה יש בהדר, מרכז הכרמל, מרכז חורב, מרכז זיו ובאוניברסיטת חיפה.
אפשר לראות במידה מסויימת גם בגרנד קניון ובטכניון כמרכזים תחבורתיים.
בעתיד, כאשר קווים 17 ו 19 יהפכו לקווי מתע"ן ורכבל המפרץ יתחיל לפעול, הטכניון יהפוך למרכז תחבורתי ממשי.
תודה רבה
אם מישהו יכול לסמן בסכימה בצייר, מה המבנה המקורי, מה מתווסף לו, איפה יהיה הרכבל, וכ' זה יעזור לי.
אם אני מבין נכון במתחם התחבורה יהיו שני תחנות רכבת נפרדות למעשה מחוברות בגשר כלשהו?
איפה התחנות של המטרונית פה?
כבר היום המקום מאורגן במפלסים שונים?

 

danezeq

Member
ההדמיה שעשתה לי הכי הרבה סדר עד כה

תודה רבה
אם מישהו יכול לסמן בסכימה בצייר, מה המבנה המקורי, מה מתווסף לו, איפה יהיה הרכבל, וכ' זה יעזור לי.
אם אני מבין נכון במתחם התחבורה יהיו שני תחנות רכבת נפרדות למעשה מחוברות בגשר כלשהו?
איפה התחנות של המטרונית פה?
כבר היום המקום מאורגן במפלסים שונים?
ההדמיה שעשתה לי הכי הרבה סדר עד כה

 

נתנאל531

Well-known member
אפשר לראות ב־Google Earth את ההתפתחות ההדרגתית של המקום

תודה רבה
אם מישהו יכול לסמן בסכימה בצייר, מה המבנה המקורי, מה מתווסף לו, איפה יהיה הרכבל, וכ' זה יעזור לי.
אם אני מבין נכון במתחם התחבורה יהיו שני תחנות רכבת נפרדות למעשה מחוברות בגשר כלשהו?
איפה התחנות של המטרונית פה?
כבר היום המקום מאורגן במפלסים שונים?
אפשר לראות ב־Google Earth את ההתפתחות ההדרגתית של המקום
יש שם אפשרות לראות צילומים היסטוריים החל מ־2002, הנה לדוגמא הצילום מ־2002.
&nbsp
האיכות לא משהו, אבל בגדול אפשר להבחין במתאר.
&nbsp
הדבר היחידי שנשאר מאז הוא הגג בצד של הרציפים הבין-עירוניים, כל השאר השתנה מאז (חלק מוסתר על ידי הגשרים)

 

נתנאל531

Well-known member
אין היום מפלסים במקום, הכל בגובה הקרקע

תודה רבה
אם מישהו יכול לסמן בסכימה בצייר, מה המבנה המקורי, מה מתווסף לו, איפה יהיה הרכבל, וכ' זה יעזור לי.
אם אני מבין נכון במתחם התחבורה יהיו שני תחנות רכבת נפרדות למעשה מחוברות בגשר כלשהו?
איפה התחנות של המטרונית פה?
כבר היום המקום מאורגן במפלסים שונים?
אין היום מפלסים במקום, הכל בגובה הקרקע
למעט תחנת הרכבת 'לב המפרץ מזרח' שנבנית על גשר הרכבת, אך טרם נפתחה.
 

נתנאל531

Well-known member
מרכזית המפרץ עברה כמה וכמה שינויים במהלך השנים

עזרה מחיפאים
מישהו יכול להציג לי על צילום אוויר את תחנת מרכזית לב המפרץ הקיימת אל מול החדשה?
האם החדשה היא חדשה לחלוטין או הרחבה של הישנה?
האם הישנה היא זו שנבנתה ב2002?
מדוע אחרי עשור החלה בנייה של תחנה חדשה במקומה? או שכאמור, מדובר ב"שלב ב' של התחנה?

האם בחיפה יש 2 תחנות מרכזיות, דרומית וצפונית, כאשר בת-קלים (ה"אמצעית") בוטלה לחלוטין? יש עוד מסוף תחבורה גדול בחיפה?

אני חוקר כמה שנים מרכזי תחבורה, ומרכזית לב המפרץ הוא חור בהשכלה עבורי.
אני מתכנן להגיע עוד יומיים לבקר.
מרכזית המפרץ עברה כמה וכמה שינויים במהלך השנים
היא התחילה בתור רציף בצורת ח' שזרועו השמאלי התחיל בסמוך לשער היציאה המרכזי של היום, ושם יחד עם החלק הראש של הח' היו תחנות הקווים החיפאים, כאשר בשטח הפנימי של הח' הייתה נקודת ההורדה של כל הקווים שהמרכזית הייתה תחנת ההורדה שלהם (כיום חלק מהח' הפנימית היא תחנת המטרונית לכיוון חיפה), רציף הבין-עירוניים היה בערך כמו שהוא היום (הוארך מעט מערבה בהמשך, אפשר להבחין בגג שונה מעט). במהלך הזמן נבנה החיבור והגשר שבין כביש 75 לכביש 22 מעל מרכזית המפרץ, וגם זה הוביל לשינוי שלה.
&nbsp
&nbsp
בהמשך המרכזית שונתה באופן משמעותי, נבנה החלק שמשמש את קווי המטרונית לכיוון צפון ואת קווי ה־1xx של אגד, וכעת בונים את בניין הקבע של התחנה, שנראה כהרחבה של המבנה הקיים.
&nbsp
בחיפה יש כיום 2 תחנות מרכזיות בין-עירוניות: מרכזית המפרץ לכיוון צפון ומזרח (וחריג בודד של קו 960 לירושלים, ולעיתים בשבת קו 909 לתל-אביב), ומרכזית חוף הכרמל שבה הקווים לכיוון דרום. התחנות הם גם נקודת המוצא והיעד של מרבית קווי ה־1xx שמקשרים את העיר חיפה עם שתי המרכזיות במסלולים שונים. בת-גלים שימשה בעבר בחלקה החיצון כמסוף קטן לקווים שעברו שם, כיום כבר אין בה שימוש, המתחם נטוש במלואו ותחנות קטנות ניצבות בצידו (יש מסוף קטן בכניסה לתחנת הרכבת בת-גלים, שם נקודת ההתחלה והסיום של מטרונית 2 ותחנות למספר קווי אגד שעוברים באזור).
&nbsp
מסופי תחבורה קטנים נוספים בחיפה אפשר למצוא בגרנד-קניון (תחנה סופית וראשונה של כמה קווים בודדים, כל הקווים שמגיעים מהמנהרות נכנסים לשם, יש לצורך כך סובה מיוחדת ממזרח לקניון, בכביש לכיוון נווה-שאנן), וכן באוניברסיטה ובטכניון (גם כן תחנה סופית וראשונה למספר קווים), המסוף באזור בת-גלים כבר הוזכר בסעיף הקודם. יש את מרכזית הקריות שהיא נקודת המוצא של קווי הקריות ושתי קווי המטרונית (אבל היא בקצה הצפוני של קרית מוצקין, לא בחיפה), וגם בקרית אתא אמור להיות מסוף קטן לכמה מקווי ה־2x, וכן מסוף קטן לנקודת ההתחלה של קו 2 של המטרונית.
 
עוד בינעירוני חריג ממרכזית המפרץ דרומה


מרכזית המפרץ עברה כמה וכמה שינויים במהלך השנים
היא התחילה בתור רציף בצורת ח' שזרועו השמאלי התחיל בסמוך לשער היציאה המרכזי של היום, ושם יחד עם החלק הראש של הח' היו תחנות הקווים החיפאים, כאשר בשטח הפנימי של הח' הייתה נקודת ההורדה של כל הקווים שהמרכזית הייתה תחנת ההורדה שלהם (כיום חלק מהח' הפנימית היא תחנת המטרונית לכיוון חיפה), רציף הבין-עירוניים היה בערך כמו שהוא היום (הוארך מעט מערבה בהמשך, אפשר להבחין בגג שונה מעט). במהלך הזמן נבנה החיבור והגשר שבין כביש 75 לכביש 22 מעל מרכזית המפרץ, וגם זה הוביל לשינוי שלה.
&nbsp
&nbsp
בהמשך המרכזית שונתה באופן משמעותי, נבנה החלק שמשמש את קווי המטרונית לכיוון צפון ואת קווי ה־1xx של אגד, וכעת בונים את בניין הקבע של התחנה, שנראה כהרחבה של המבנה הקיים.
&nbsp
בחיפה יש כיום 2 תחנות מרכזיות בין-עירוניות: מרכזית המפרץ לכיוון צפון ומזרח (וחריג בודד של קו 960 לירושלים, ולעיתים בשבת קו 909 לתל-אביב), ומרכזית חוף הכרמל שבה הקווים לכיוון דרום. התחנות הם גם נקודת המוצא והיעד של מרבית קווי ה־1xx שמקשרים את העיר חיפה עם שתי המרכזיות במסלולים שונים. בת-גלים שימשה בעבר בחלקה החיצון כמסוף קטן לקווים שעברו שם, כיום כבר אין בה שימוש, המתחם נטוש במלואו ותחנות קטנות ניצבות בצידו (יש מסוף קטן בכניסה לתחנת הרכבת בת-גלים, שם נקודת ההתחלה והסיום של מטרונית 2 ותחנות למספר קווי אגד שעוברים באזור).
&nbsp
מסופי תחבורה קטנים נוספים בחיפה אפשר למצוא בגרנד-קניון (תחנה סופית וראשונה של כמה קווים בודדים, כל הקווים שמגיעים מהמנהרות נכנסים לשם, יש לצורך כך סובה מיוחדת ממזרח לקניון, בכביש לכיוון נווה-שאנן), וכן באוניברסיטה ובטכניון (גם כן תחנה סופית וראשונה למספר קווים), המסוף באזור בת-גלים כבר הוזכר בסעיף הקודם. יש את מרכזית הקריות שהיא נקודת המוצא של קווי הקריות ושתי קווי המטרונית (אבל היא בקצה הצפוני של קרית מוצקין, לא בחיפה), וגם בקרית אתא אמור להיות מסוף קטן לכמה מקווי ה־2x, וכן מסוף קטן לנקודת ההתחלה של קו 2 של המטרונית.
עוד בינעירוני חריג ממרכזית המפרץ דרומה

קו 993 לאילת, שכנראה מתוגבר בתקופת הקיץ ו/או חגים מסוימים ובשאר השנה התדירות שלו נמוכה במיוחד (אחת ליום במקרה הטוב, בשעות הבוקר המוקדמות או בחצות).
 
יש גם את 995 שיש לו נסיעה שבועית אחת ביום שישי מבאר שבע

עוד בינעירוני חריג ממרכזית המפרץ דרומה

קו 993 לאילת, שכנראה מתוגבר בתקופת הקיץ ו/או חגים מסוימים ובשאר השנה התדירות שלו נמוכה במיוחד (אחת ליום במקרה הטוב, בשעות הבוקר המוקדמות או בחצות).
יש גם את 995 שיש לו נסיעה שבועית אחת ביום שישי מבאר שבע
למרכזית המפרץ (בכיוון זה בלבד)..
 

easyJet

New member
אני הוזה או שיש כאן חשמלית ?

עזרה מחיפאים
מישהו יכול להציג לי על צילום אוויר את תחנת מרכזית לב המפרץ הקיימת אל מול החדשה?
האם החדשה היא חדשה לחלוטין או הרחבה של הישנה?
האם הישנה היא זו שנבנתה ב2002?
מדוע אחרי עשור החלה בנייה של תחנה חדשה במקומה? או שכאמור, מדובר ב"שלב ב' של התחנה?

האם בחיפה יש 2 תחנות מרכזיות, דרומית וצפונית, כאשר בת-קלים (ה"אמצעית") בוטלה לחלוטין? יש עוד מסוף תחבורה גדול בחיפה?

אני חוקר כמה שנים מרכזי תחבורה, ומרכזית לב המפרץ הוא חור בהשכלה עבורי.
אני מתכנן להגיע עוד יומיים לבקר.
אני הוזה או שיש כאן חשמלית ?

 

luckydude

Active member
כנראה אמור לייצג את המטרונית.

רק"ל נצרת ?
כנראה אמור לייצג את המטרונית.
יש עוד אחת כזו בתמונה אגב, בין בניין התחנה והגשר של רכבת העמק.
&nbsp
רק״ל נצרת זה הרציף הכי צפוני בתמונה, משמאל לרציפים של מסילת החוף. ניתן להבחין גם שהירידה אליהם הוא מהגשר שמוביל למגרש החנייה (ולא מהגשר של רציפי מסילת החוף).
 
והמסילה נעלמת בתוך השיחים.

כנראה אמור לייצג את המטרונית.
יש עוד אחת כזו בתמונה אגב, בין בניין התחנה והגשר של רכבת העמק.
&nbsp
רק״ל נצרת זה הרציף הכי צפוני בתמונה, משמאל לרציפים של מסילת החוף. ניתן להבחין גם שהירידה אליהם הוא מהגשר שמוביל למגרש החנייה (ולא מהגשר של רציפי מסילת החוף).
והמסילה נעלמת בתוך השיחים.
 

אילקו

New member
כבר יש תכנון מאיפה האוטובוסים ייכנסו וייצאו?

עזרה מחיפאים
מישהו יכול להציג לי על צילום אוויר את תחנת מרכזית לב המפרץ הקיימת אל מול החדשה?
האם החדשה היא חדשה לחלוטין או הרחבה של הישנה?
האם הישנה היא זו שנבנתה ב2002?
מדוע אחרי עשור החלה בנייה של תחנה חדשה במקומה? או שכאמור, מדובר ב"שלב ב' של התחנה?

האם בחיפה יש 2 תחנות מרכזיות, דרומית וצפונית, כאשר בת-קלים (ה"אמצעית") בוטלה לחלוטין? יש עוד מסוף תחבורה גדול בחיפה?

אני חוקר כמה שנים מרכזי תחבורה, ומרכזית לב המפרץ הוא חור בהשכלה עבורי.
אני מתכנן להגיע עוד יומיים לבקר.
כבר יש תכנון מאיפה האוטובוסים ייכנסו וייצאו?
כי במצב כיום האוטובוסים מכיוון חיפה/נשר אחרי התחנה של הצ'ק פוסט ממשיכים לעוד 3 רמזורים בערך והקטע הזה גם יכול לקחת בקלות 10 דקות לפעמים.
היה תקופה קצרה שהיו פונים שמאלה מתחת לגשר של הצ'ק פוסט ואז ישר ימינה במקביל לכביש הקיים
 

ruven7

Active member
מרכזית המפרץ ליד הצ'ק פוסט וחוף הכרמל

עזרה מחיפאים
מישהו יכול להציג לי על צילום אוויר את תחנת מרכזית לב המפרץ הקיימת אל מול החדשה?
האם החדשה היא חדשה לחלוטין או הרחבה של הישנה?
האם הישנה היא זו שנבנתה ב2002?
מדוע אחרי עשור החלה בנייה של תחנה חדשה במקומה? או שכאמור, מדובר ב"שלב ב' של התחנה?

האם בחיפה יש 2 תחנות מרכזיות, דרומית וצפונית, כאשר בת-קלים (ה"אמצעית") בוטלה לחלוטין? יש עוד מסוף תחבורה גדול בחיפה?

אני חוקר כמה שנים מרכזי תחבורה, ומרכזית לב המפרץ הוא חור בהשכלה עבורי.
אני מתכנן להגיע עוד יומיים לבקר.
מרכזית המפרץ ליד הצ'ק פוסט וחוף הכרמל
הראשונה בצפון והשנייה בדרום חיפה
מהמרכזית הקווים יוצאים בגדול למזרח ומערב,מחוף הכרמל צפון ודרום.
בת-גלים היא תחנת רכבת,התחנה המרכזית הקרובה לה (למעשה ליד קרית אליעזר) לא פועלת.
יש 3 קווי מטרונית.
הכרמלית-לצערנו-מושבתת לאחר שנשרפה,דרך נהדרת להגיע בדקות מהעיר התחתית למרכז הכרמל.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה