לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2247822,478 עוקבים אודות עסקים

פורום תחבורה ציבורית

ברוכים הבאים לפורום תחבורה ציבורית!
הפורום עוסק בכל הרבדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: ציוד נייד (רכבות, רכבות קלות, אוטובוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד). מסלולי נסיעה וקווים, מדיניות תעריפים, רב-קו, תכנון נסיעות, מפעילות (אגד, דן, רכבת ישראל, סיטיפס, קווים וכו' וכו')
אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה בנוחות המושב באוטובוס הספציפי שבו נסעתם הבוקר...
*מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.
 

הנהלת הפורום:

אודות הפורום תחבורה ציבורית

ברוכים הבאים לפורום תחבורה ציבורית!
הפורום עוסק בכל הרבדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: ציוד נייד (רכבות, רכבות קלות, אוטובוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד). מסלולי נסיעה וקווים, מדיניות תעריפים, רב-קו, תכנון נסיעות, מפעילות (אגד, דן, רכבת ישראל, סיטיפס, קווים וכו' וכו')
אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה בנוחות המושב באוטובוס הספציפי שבו נסעתם הבוקר...
*מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.
 
x
הודעה מהנהלת הפורום
נא לכתוב שאלות הכוונה ומודיעין תחת השירשור היומי בלבד.  נא לשים לב לתאריך השרשור!
 שאלות הכוונה שלא תשורשרנה כהלכה, תימחקנה ללא התראה מוקדמת.
 
המשך >>

לצפיה ב-'מניחה את זה כאן ובורחת על נפשי'
מניחה את זה כאן ובורחת על נפשי
12/03/2017 | 19:39
38
651
לצפיה ב-'למה לסגת? דווקא אחלה מאמר'
למה לסגת? דווקא אחלה מאמר
12/03/2017 | 22:17
1
339
מעבר ללשון הססגונית ולדימויים המשעשעים, ג'קי צודק.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'ג׳קי צודק למעט....'
ג׳קי צודק למעט....
13/03/2017 | 14:54
32
293
הסיבה שישראלים לא יכולים לעבור לתחבורה ציבורית היא שהמערכת מושבתת כחודשיים שלמים בשנה. במצב כזה אין בר דעת שיסמוך על התחבורה הציבורית במדינה שבה רוב הציבור נוסע בשבת ובחג. מכאן שכל אחד נאלץ לרכוש רכב פרטי ומכאן הפקקים. עד שלא יבינו את זה שם למעלה בממשלה, אין סיכוי לפתרון הבעיה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'ולמי שלא יודע-ג'קי הוא חובש כיפה'
ולמי שלא יודע-ג'קי הוא חובש כיפה
13/03/2017 | 16:31
220
אם כי איני מכירה את דעתו בסוגיית התחבורה הציבורית בשבת.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'כי כידוע באזור חיפה והקריות אחוז השימוש השימוש ברכב פרטי'
כי כידוע באזור חיפה והקריות אחוז השימוש השימוש ברכב פרטי
13/03/2017 | 17:47
30
225
נמוך באופן מובהק מבשאר הארץ.
 
לא כך? פופולרי לטעון שיש קשר בין השניים, אבל מחכה לשמוע תושב מהאזור שיספר שמכר את רכבו הפרטי בזכות הפעלת תחבורה ציבורית בשבת, טרם שמעתי על כך.
 
אין ספק שהפעלת תחבורה ציבורית בשבת תסייע לנוסעים מחוסרי רכב (לכאורה, מנגד יתכן שתגביר לחץ על שכירים לעבוד בשבת כי יש אופציה זולה להגעה למקום העבודה), אבל אף אחד לא ימכור את רכבו בעקבות כך. רכב פרטי זה נוחות שתחבורה ציבורית לא מסוגלת לספק. אם השיקול היה כלכלי נטו, היה משתלם לסוע לכל צורך במונית ספיישל בשבת, וזה היה יוצא זול משמעותית מאחזקת רכב, זה לא קורה כי רכב פרטי מספק נוחות וגמישות שתחבורה ציבורית לא יכולה לספק.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אתה מניח שאין להם יעדים מחוץ לחיפה.'
אתה מניח שאין להם יעדים מחוץ לחיפה.
13/03/2017 | 19:23
25
159
אם חיפה היתה אי בודד היית צודק, אבל לתושבי חיפה יש קשרים לשאר חלקי המדינה וכדי להגיע למקום בילוי בתל אביב או לקרובים ביוקנעם או נתניה אי אפשר להשתמש בתח"צ המקומית הפועלת בתחומי חיפה בלבד. כמו כן יש למערכת הפועלת כיום בחיפה בעיות תדירות ובעיות בשעות הפעילות כגון חלון של מספר שעות בערב שישי או הפעלה משעות הצהריים המאוחרות בלבד בשבת. בנוסף המערכת משמרת מצב היסטורי בן 70 ולכן היא אינה משרתת שכונות חדשות אלא אם קוויה הוארכו אליהן.
 
עדיף להשוות למקומות אחרים בעולם עם מערכת סופ"ש שנועדה לשרת את צרכי האוכלוסייה ולא את צרכי ההיסטוריה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'חאלס חרטוטים.'
חאלס חרטוטים.
14/03/2017 | 10:29
3
145
בכל העולם יש תח"ץ 7 ימים בשבוע ולא כמו בישראל.
​וראה זה פלא, בכל העולם המערבי ואפילו ברוב העולם השני (מזרח אירופה),
​רמת המינוע פר 1,000 נפש גבוהה מאשר ביזגרוּאל מדינת.

​זו ההוכחה שאין שום קשר בין קיום תח"ץ 7 ימים בשבוע לבין אי קניית רכב פרטי.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'וראיה לכאורה לקשר בין מיסוי רכב לבין היקף השימוש'
וראיה לכאורה לקשר בין מיסוי רכב לבין היקף השימוש
14/03/2017 | 11:14
2
103
כלומר לכאורה ככל שמיסוי הרכב (ישיר, עקיף) גבוה יותר, כמקובל בישראל-מדינה (בהשוואה בינלאומית) - כך היקף השימוש בו נמוך יותר, גם היקף הנסועה הממוצע הגבוה ברכב ליסינג בהשוואה לרכב רגיל, תומך בהשערה זו.
 
לא אומר שצריך להעלות את המיסים על רכבים פרטיים כדי להגביר שימוש בתחבורה ציבורית, אבל יש לחשוב פעמיים לפני תכנון הוזלה (למעט באביזרי בטיחות לרכב, בהם מוטב שהשיקול הכספי יהיה שולי).
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'יש שיטות חוקיות להתחמק ממיסוי וכן בשאלה היא על ברירה.'
יש שיטות חוקיות להתחמק ממיסוי וכן בשאלה היא על ברירה.
14/03/2017 | 12:38
1
85
בבריטניה יש מיסומ גבוה אבל מחירי הרכב המשומש הם נמוכים יחסית, ואפשר בקלות וחוקיות מוחלטת לשלם ביטוח ומיסי דלק בלבד- פשוט קונים קכב משומש שעולה £500-£1,000 פעם בשנה ומוכרים מקניית הרכב המשומש הבא ואם לא אז שמים בצד כסף לחדש. השיפוצניק שלי השתמש בשיטה הזו במשך שנים. זה חוסך לא רק את מס הכביש אלא גם את הטסט השנתי ותיקוני מוסך למיניהם.
 
וזו לא השיטה הבריטית היחידה שמוכיחה שלאנשים אין סנטימנטים לרכב מסויים אלא אולי ליצרן, עד לשינוי שיטת הרישום בתחילת שנות האלפיים היה מקובל לחלוטין "לרדוף" אחרי אות הרישוי הנוכחית ע"י טרייד-אין שנתי כדי שלוחית הרישוי של הרכב תסתיים באות הרישוי של אותה השנה. אנשים האמינו שזה שומר להם על ערך הרכב.
 
באזורים כפריים וכן באזורים פרבריים עם שירות גרוע (גם בפרברי חיפה יש שכונות חדשות עם "קו שכונתי" שבא פעם בשעה במקרה הטוב) וכן למי שרוצה חופש תנועה בשבת בכל רחבי הארץ המיסוי על הרכב אינו שונה מהותית מהמיסוי על סיגריות - מי שמכור פשוט משלם והמחיר אינו מרתיע כי העניין נתפס כצורך. מה שמעביר נהגים לתח"צ הוא הפוטנציאל להתגבר על בעיות כמו עומס ומחסור בחנייה. כך בימי השבוע רכבת ישראל מושכת נהגים רבים להגיע עם רכביהם לתחנותיה כי היא נתפסת כעדיפה על נהיגה לתל אביב. הגזר חזק מהמקל.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'(הקלדה על מסך שטוח)'
(הקלדה על מסך שטוח)
14/03/2017 | 15:03
17
לצפיה ב-'ישראל במקום ה-46 ברמת המינוע פר נפש בעולם'
ישראל במקום ה-46 ברמת המינוע פר נפש בעולם
14/03/2017 | 18:32
17
124
אם נוריד 3 או 4 מדינות ננסיות, כגון מונאקו וסן מארינו, שבחלקן יש יותר מכוניות
מאנשים(!!!)
​נקבל שישראל במקום ה-40 בעולם בקרב מדינות נורמליות בגודלן (שטח/אוכלוסיה.
​הכוונה לא מדינות ננסיות).
​לפחות 5 מדינות מזרח אירופאיות משיגות אותנו. ליטא, פולין, סלובניה, קרואטיה ובולגריה.

​בכל 40 המדינות שמנצחות אותנו ברמת המינוע יש תח"ץ 7 ימים בשבוע ובחלק
​מהן אפילו בערים הגדולות 24 שעות ביממה.
ובכל זאת לא מעט מחזיקים שם ברכב פרטי.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'כמה דברים חשובים שפיספסת'
כמה דברים חשובים שפיספסת
14/03/2017 | 18:41
6
110
המדינות האלו הרבה יותר גדולות והרבה פחות צפופות. יש בהם הרבה כפרים רחוקים שאין בהם שירות תח"צ מוצלח (או שירות בכלל).
 
ישראל לעומת זאת היא מדינה שרוב תושביה חיים בערים הגדולות או בסביבתן, ובכל זאת מחזיקים רכב.
 
בחו"ל הרבה אנשים שחיים בקרבת או בתוך עיר גדולה לא צריכים (ולא רוצים) להחזיק רכב, ולכן הפקקים שם לא חמורים כמו אצלנו. לא סתם אנחנו הכי פקוקים בOECD.
 
להסתכל רק על הנתון של רמת המינוע לנפש בלי לבחון קריטריונים גיאוגרפים אחרים אף פעם לא ייתן לך את התמונה המלאה.
 
חשוב גם לזכור שאין אף מדינה שבה התח"צ "מנצחת" את הרכב הפרטי ב"עוגת השימושים", אבל כן יש ערים ספציפיות שבהן יש יותר אנשים שנוסעים בתח"צ / אופניים מאנשים שנוהגים. אף אחד כאן לא אומר שאם תהיה תחבורה ציבורית 24/7 יותר אנשים ינטשו את רכבם הפרטי, אבל בהחלט אומרים שאם הייתה תחבורה ציבורית זמינה 24/7 הרבה אנשים היו כנראה משנים תפיסה לגבי הרכב הפרטי ועוגת השימושים הייתה משתנה לטובת התח"צ.
 
כמובן שזמינות 7 ימים בשבוע זה לא הגורם היחיד שיגרום לאנשים לעבור לתח"צ, צריך גם שיפורים אחרים (כמו מערכות הסעת המונים, נתיבי העדפה, וכו'), אבל השיפורים האלו נעשים.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'חבל, אתה סותר את עצמך.'
חבל, אתה סותר את עצמך.
14/03/2017 | 20:28
3
76
והמצחיק הוא שאתה עצמך, במו תגובתך, בעיקר החל מהאמצע שלה ועד לקראת הסיפא כותב את מה שאני אומר.
​שזה שיש או אין תח"ץ 7 ימים לעומת 6 ימים זה ממש אבל ממש לא משנה את התמונה
בהיבט הכלל מדינתי של החזקת או אי החזקת רכב פרטי.

​בכל המדינות הללו הרוב המוחץ, לא סתם רוב אלא רוב מוחץ גר בערים.
​אם מה שכתבת נכון לגבי כפרים מבודדים הרי שהסטטיסטיקה הכלל מדינתית
היתה של מיעוט כלי רכב ל-1,000 נפש.
לכן, טכנית-פיסית או סטטיסטית או מתמטית, עדיין מרבית המכוניות הפרטיות
​שייכות בעולם הראשון והשני לאנשים שגרים בערים בינוניות, גדולות וענקיות.

​אפילו בעיר ניו יורק שיש לה את אחד התח"צים הטובים בעולם, יש להערכתי מעל
​ל-100 מכוניות פר 1,000 נפש (בארץ זה בסביבות 350 עד 400).
​ובניו יורק יש תח"ץ 24/7 365 יום בשנה ופעם ב-4 שנים 366 יום בשנה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'תבדוק את עצמך'
תבדוק את עצמך
14/03/2017 | 21:12
2
55
רוב תושבי ארה"ב למשל גרים בכפרים, לא בערים. תחבר את כל תושבי המרחב הכפרי והפרברים המרוחקים ביחד ותקבל הרבה יותר תושבים מבמרכזי הערים.
 
ובקשר לרמת המינוע בניו יורק העיר: 56% בלי מכונית זה רוב, לא מיעוט.
וכן, שוב כמו שאמרתי מדובר על עוגת השימושים: נדיר למצוא מקומות שבהם רוב האנשים משתמשים בתח"צ בלבד, וכשכן אז זה כמו ניו יורק - לא רוב מוחץ.
 
תחבורה בכל ימות השבוע בהחלט מגדילה את חלקה של התח"צ בעוגת השימושים.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'עוד משהו ששכחת, קרדיט לחברים בניו יורק ששאלתי אותם'
עוד משהו ששכחת, קרדיט לחברים בניו יורק ששאלתי אותם
14/03/2017 | 21:31
1
54
השטח המוניציפלי של ניו יורק (העיר) כולל המון פרברים שלא נגישים כמו שצריך בתחבורה ציבורית. אם תסתכל רק על איזורים כמו מנהטן וברוקלין למשל תגלה שכמעט לאף אחד שם אין מכונית.
 
בכל מקרה, אני לא חושב שאני סותר את עצמי כמו שאתה טוען. מה שאני אומר זה שאתה טועה, בוודאי שיש השפעה לנגישות של תחבורה ציבורית 7 ימים בשבוע על שימוש ברכב פרטי ורכישתו, אבל מה שאני טוען זה שאם התח"צ עכשיו בארץ יעבוד 7 ימים בשבוע זה עדיין לא יהיה מספיק כדי לשנות את התפיסה הישראלית ולא יגרום לשינוי *משמעותי* בעוגת השימושים.
 
יש אנשים שאומרים שתח"צ 24/7 הוא "פתרון קסם". הוא לא, הוא רק צעד אחד מתוך המון צעדים *הכרחיים* כדי לגרום ליותר אנשים בארץ להשתמש בתח"צ.
 
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'ניו יורק זה בעיית חניה אחת גדולה'
ניו יורק זה בעיית חניה אחת גדולה
14/03/2017 | 23:41
58
משהו שמזכיר אזורים צפופים בתל אביב הישנה, במקרה כזה הרכב הופך למטרד לא קטן וזה גם מגדיל משמעותית את ההוצאות עליו (חניה = כסף, ערכה של חניה פרטית מגולם במחיר דירה, חניה ציבורית זה תשלום לחניונים שונים, או בזבוז זמן ניכר בחיפוש חניה באחת הסימטאות).
 
נראה שאפשר לדמות את ניו יורק למרכז תל אביב ושלוחותיו (הקטנה בכמה סדרי גודל כמובן), אבל לא לאזורים אחרים בארץ, אולי גם למרכז ירושלים ולעיר העתיקה, אבל שם סוג האוכלוסייה שונה לגמרי.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'איזה קטע, מסתבר שטעיתי לכוון שמחזק את טענתי'
איזה קטע, מסתבר שטעיתי לכוון שמחזק את טענתי
14/03/2017 | 20:36
1
72
בניו יורק העיר יש ל 44% מבתי האב מכונית אחת, לפחות.


https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_U.S._cities_...
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אני לגמרי מסכים איתך לגבי הטענה של ההקשר תחבורה ציבורית אבל'
אני לגמרי מסכים איתך לגבי הטענה של ההקשר תחבורה ציבורית אבל
15/03/2017 | 16:13
35
אני חושב שניו יורק זה לא דוגמא טובה.
בכל זאת מדובר בעיר אמריקאית ויש בארה"ב עניין תרבותי של החזקת רכב פרטי.
אפילו תעודת זהות לרוב אמריקאים זה רשיון נהיגה.
יש בניו יורק הרבה אנשים שלא נולדו בעיר אלה בחלקים אחרים של המדינה ויש מצב שהם קונים מכונית פרטית מכח ההרגל.
יש כמובן את הנושא של יציאה מהעיר שזה הדבר כמעט בלתי אפשרי בניו יורק.
אם אתה רוצה לצאת לקניות למשל לאיזה outlet בפרברים, אתה עדיין צריך אוטו.
תוסיף לזה את העובדה שמכוניות די זולות שם, וגם הדלק זול, אז די ברור שגם להרבה אנשים בעיר הזאת יהיה אוטו.
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'במונאקו יש יותר מכוניות שהםתיירים מצרפת ואירופה מאשר מקומיים'
במונאקו יש יותר מכוניות שהםתיירים מצרפת ואירופה מאשר מקומיים
14/03/2017 | 19:05
8
218
בהיותה מדינת ננס אנכית בהר אפילו לא נוח להסתובב שם עם מכונית כלל, הכל שם במרחק רגלי ועם מעליות ציבוריות כדי לעלות או לרדת מפלס לרחוב המקביל, אך תיירים לרוב אינם מודעים לכך
 
בסן מארינו כמעט אותו הדבר עם מכוניות רשומות לאיטליה, יש פחות מכוניות מקומיות לסן מארינו, אפילו לוחיות הרישוי שלהם הם ארבע ספרות
 
הייתי בשניהם, אז אני יודע על מה מדבר
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אני נרגש בשבילך על שהיית שם (אני הייתי במונאקו לפני ימבה'
אני נרגש בשבילך על שהיית שם (אני הייתי במונאקו לפני ימבה
14/03/2017 | 20:23
97
שנים ובפראג פגשתי אנשים מסן מארינו. באמת).

​עדיין לא הסברת את רמת המינוע הגבוהה בכל העולם המערבי ובמרבית מזרח אירופה
​יחסית לישראל כאשר שם, בכל המקומות הללו ללא יוצא מן הכלל, יש תח"ץ 7 ימים
​בשבוע ובחלק מן המקומות גם תחבורה בלילה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'שתיהן בשנגן, איך יש לך חותמות? '
שתיהן בשנגן, איך יש לך חותמות?
14/03/2017 | 20:55
6
184
במונקו אין ביקורת גבולות בתחנת הרכבת הגם שברור שכל הנוסעים הגיעו מצרפת. לשתי המדינות הסכמי מכס אחיד עם שכנתן הגדולה הרבה לפני האיחוד האירופאי.
 
וספציפית לגבי סטטיסטיקה במונאקו - תושבותו של אדם או רישומו של רכב שם לא מעידים בהכרח שזהו מקומם הקבוע כל השנה. המקום הוא מקלט מס אחד גדול ומבחינת עשירי אירופה דירה במונאקו זה פטור ממס במקומות אחרים ורכב עם רישום מונאגסקי זו קצת אקזוטיקה מוטורית בכל מרינה שיגיעו אליה.
 
לגבי הצורך בתחבורה מוטורית בתוך מונאקו - אפילו מהנמל למונטה קארלו לא הכי נוח ללכת ברגל למרות שבכיוון ההפוך זה סביר בירידה. אורכה הכולל של הנסיכות כ 3 ק"מ והמסלול מהחוף לאזורים העיליים תלול. אלמנט הכסף הופך את השימוש במוניות לכדאי יותר עבור תושביה החדשים שממילא היו צריכים להראות מיליון או שניים כדי לגור שם, אך עבור השכבות הנמוכות יותר שם וכן בקרב העובדים שבאים לשם כל יום מהריביירה הצרפתית התח"צ היא דרך להגיע למקומות שאינם ישירות באזור תחנת הרכבת מבלי להביא רכב לתוך הנסיכות.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'החתמת דרכון בשתיהן הוא אופציונלי ונעשה ע"י מבקר'
החתמת דרכון בשתיהן הוא אופציונלי ונעשה ע"י מבקר
14/03/2017 | 22:09
5
156
גבול שיושב בתוריסט אופיס של שתיהן, במונטה קרלו זה בתחנת הרכבת ובסן מארינו זה במרכז העיר סן מארינו, כפי שצויין זה אופציונלי ולא חייב לגשת אליו אלא אם רוצים סובניר ממשלתי מוכיח שהיית שם
 
אגב כפי שניתן לראות נכנסתי לשנגן מאוקראינה/לסלובקיה ויצאתי מליסבון/פורטוגל. חוץ ממונקו בתוואי נסיעתי גם הספקתי לעבור דרך אנדורה, אך שם בשני הגבולות לא היה אף אחד משום מה, רק תשלום כביש אגרה ששילמו נהגי האוטובוסים בכניסה מצרפת ויציאה לספרד (אנדורה לא חתמה שנגן וטכנית יש שם ביקורת (כולל דלפקים לביקורת גבולות) אך מעשית לא תמיד מקפידים על זה שם...)
 
ביקרתי אפילו בגיברלטר קצת לפני הנסיעה לפורטוגל, אך שם לא עושים החתמות לאלה שבאו מספרד וחוזרים אליה (חותמים יציאת שנגן מספרד רק לאלה שמתכוונים לצאת בשדה התעופה של גיברלטר לאפריקה/מדינות לא שנגן וכניסת שנגן לספרד לאלה שבאו ממדינות לא שנגן בנמל התעופה ועוברים לספרד)
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'יש לציין שבריטניה וגיברלטר אינן בשנגן. '
יש לציין שבריטניה וגיברלטר אינן בשנגן.
14/03/2017 | 22:21
4
73
חלק מה"חגיגה" שהספרדים עשו לנו בחזית בשנים האחרונות נובע מכך שבריטניה אינה בשנגן ולכן הם יכלו לבדוק כל רכב במקום בדיקות מדגמיות. כרגע העניין די נרגע הודות לאיחוד אבל האסון שקרה בבריטניה עלול לתת להם תירוצים להתעלל בנו בכל פעם שנבוא לעשות קצת שופינג בסופר הגדול שם.
 
מה שקורה במעבר הגבול עם גיברלטר הוא שמרבית העוברים הם אזרחי האיחוד ולכן יש להם זכות אוטומטית לבקר בבריטניה ובגיברלטר. המשמעות היא שהביקורת קלה יחסית ואין צורך להחתים דרכונים אירופאיים. אני מקווה שפאביאן פיקארדי ימצא דרך להמשיך את המצב הקיים כי גיברלטר אינה חלק מהממלכה המאוחדת אלא טריטוריה בריטית ויש בהן כאלו שנמצאות באיחוד האירופאי וכאלו שאינן.
 
לאזרחי מדינות מפותחות ובכללן ישראל ניתן לאפשר ויזה בעת ההגעה לגיברלטר, אך יש רשימה ארוכה של מדינות עולם שלישי שאזרחיהן צריכים ויזה כדי להכנס לטריטוריה:
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'כפי שאמרתי שם היה כך: בבוקר יציאה מספרד, הדרכוניסט שואל'
כפי שאמרתי שם היה כך: בבוקר יציאה מספרד, הדרכוניסט שואל
<< ההודעה הנוכחית
14/03/2017 | 23:04
3
78
האם חוזר, אני עונה כן, הוא אומר אוקי ומחזיר את הדרכון בלי שום חותמות נוספות. עשר מטר אחרי, הדרכוניסט האנגלי מעביר גם בלי חותמות עם אותה השאלה. ואחר כך עוברים את הנמל ברגל כפי שבתמונות ומגיעים לגיברלטר
 
בערב, בחזרה לספרד בצד השני של הכביש לכיוון הנגדי, הדרכוניסט הספרדי אינו מוצא יציאה משנגן היום/כניסה לגיברלטר אלא את הכניסה מסלובקיה (וגם כניסת/יציאת שנגן בדף הקודם שהייתה סגורה קודם לכן במרץ-1אפריל (ושבמהלכה עברתי באיטליה ובסן מרינו) - כניסה מבולגריה/ליוון ויציאה מפינלנד/לרוסיה) ומעביר ללא שאלות כלל
 
ויזות וחותמות לגיברלטר בעת הגעה לישראלים זה רק אם אתה נוחת בנמל התעופה של גיברלטר או יוצא ממנו בטיסה
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'מעל עשור שאני מבקר בסלע קיומינו 6-7 פעמים כל חורף.'
מעל עשור שאני מבקר בסלע קיומינו 6-7 פעמים כל חורף.
15/03/2017 | 10:15
2
67
כמובן שעל דרכון בריטי זה שונה, ניפנוף קל ורק הגיברלטריים מבקשים לאחוז בדרכון מדי פעם אם הכניסה היא ברגל וברכב הנוסע מחזיק אותם לשימשה והם אף פעם לא יוצאים מהחלון הרכב. למעט מדינת אי אחת הדרכון הבריטי שלי נקי לחלוטין מחותמות והדרכון הישראלי מכיל רק חותמות כניסה ויציאה מישראל.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'כבר שנים שישראל לא מחתימה בדרכון '
כבר שנים שישראל לא מחתימה בדרכון
15/03/2017 | 11:01
1
62
אלא מצרפת פתק של אישור כניסה\יציאה
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'כן מחתימה באילת, עובדה, חיפה (טיסות מיוון), מעברים יבשתיים'
כן מחתימה באילת, עובדה, חיפה (טיסות מיוון), מעברים יבשתיים
15/03/2017 | 22:21
42
וימיים אם באת בצוות של איזו ספינת משא לחיפה/אשדוד או קרויז לחיפה במעבורת
 
פתק אישור כניסה ויציאה זה רק בנתב"ג
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'גם אם אתה מנכה את אוכלוסיית החרדים?'
גם אם אתה מנכה את אוכלוסיית החרדים?
15/03/2017 | 10:13
29
לצפיה ב-'ראשית, הקישור מתיחס לכלי רכב ולא למכוניות'
ראשית, הקישור מתיחס לכלי רכב ולא למכוניות
15/03/2017 | 11:08
1
44
אבל זו לא הנקודה העיקרית ואתעלם ממנה.
 
ארשה לעצמי להיות קצת גזען ולהתייחס לאוכלוסיה היהודית (75% מהאוכלוסיה שהיא כנראה מייצגת יותר את התל"ג האירופי).
 
לצערי אין לי את מספר כלי הרכב בקבוצה זו, אז אנחש לפי תל"ג לפי מגזר. על פי יוזמת קרן אברהם, התל"ג ב-2009 של המגזר הערבי היה 8000 דולר לנפש לעומת 22000 דולר בכלל האוכלוסייה. לפי השיעור של המגזרים באוכלוסיה, אני מגיע לכך שהמגזר היהודי מייצג כ-90% מסך התל"ג במדינה.
 
כלומר, אפשר לנחש שבמגזר היהודי יש 2.81 מליון כלי רכב, ובטבלה שהבאת, זה מעמיד את מספר כלי הרכב ל-1000 תושבים על 444. אם אנכה מכך את החרדים (10% מהיהודים ואני מנחש שגם שם התל"ג דומה לזו של המגזר הערבי), אני מגיע ל-479.
 
זה כבר כמו דנמרק, מדינה דומה לישראל מבחינה גיאוגרפית. שם יש את נטל המיסוי הגבוה בעולם על קנית רכב פרטי (180%) אבל מצד שני בדנמרק ההכנסה למשק בית (ב-2011) הוא $27,000 לעומת $17,000 אצלנו.
 
עריכה: עוד הערת אגב על דנמרק - שיעור המהגרים שם ממדינות שאינן נחשבות מדינות מערביות (אירופה המערבית, ארה"ב, קנדה, אוסטרליה וניו זילנד) הוא כ-5% מהאוכלוסיה הכללית, כלומר כ-95% מהאוכלוסיה היא הטרוגנית וכך אין צורך לעשות את אותם חישובים שביצעתי.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'מצד שני, האוכלוסייה הלא-יהודית זקוקה לרכב יותר'
מצד שני, האוכלוסייה הלא-יהודית זקוקה לרכב יותר
15/03/2017 | 12:28
46
מהאוכלוסייה היהודית, בגלל הפיזור וחוסר הסדר הנרחב של ישובים לא-יהודיים בישראל והעדר תחבורה ציבורית אפקטיבית במשך זמן רב.
 
נדמה לי שהאוכלוסייה הלא-יהודית מאזנת את האוכלוסייה החרדית, ולכן מספר כלי הרכב ל־1,000 נפש אינו זקוק להתאמות חברתיות.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'למכור את הרכב לא, כי אין לי, אבל בהחלט מעכב קניה של אחד כזה.'
למכור את הרכב לא, כי אין לי, אבל בהחלט מעכב קניה של אחד כזה.
13/03/2017 | 20:20
1
128
אין לי רכב, אבל בזכות התחבורה הציבורית שפועלת בחיפה בשבת, לא לחוץ לי לקנות אחד כזה, לפחות לא בשנים הקרובות (אחרי הכל, עדיין אני סטודנט). מה שיש בחיפה נגיש וזמין בשבילי כמעט בכל זמן שאני צריך.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'וכמוך יש עוד לא מעט אנשים.'
וכמוך יש עוד לא מעט אנשים.
14/03/2017 | 10:59
31
לצפיה ב-'יש לך את % השימוש ברכב הפרטי לגילאי 20-30 בחיפה?'
יש לך את % השימוש ברכב הפרטי לגילאי 20-30 בחיפה?
14/03/2017 | 10:54
85
מבוגרים אמידים לרוב רגילים לרכב ויסעו בו גם אם יש תחץ טוב ליעד,
בנוסף התחץ התחילה להשתפר לפני כעשור מי שקנה רכב קודם לא מודע לשינויים.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'ועצמאות. אי-תלות בשביתות ושלל הנחתות מלמעלה'
ועצמאות. אי-תלות בשביתות ושלל הנחתות מלמעלה
15/03/2017 | 13:22
39
אגב, זכור לי יום שבו פספסתי את האוטובוס וניסיתי לקחת מונית ספיישל לעבודה בשעות השיא בבוקר. זה היה בלתי אפשרי.
 
יש צרכים רבים שתחבורה ציבורית לא יכולה לספק מעצם טיבה (גם לא מוניות) ולכן לא מפתיע שכמעט כל משפחה (שיכולה) מחזיקה בד"כ לפחות רכב אחד. אבל שהתחבורה הציבורית טובה ויעילה, אפשר להשאיר אותו בחניה במקרים רבים, ובעיקר אין צורך לקנות רכב נוסף.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'נצל''ש'
נצל''ש
13/03/2017 | 18:49
1
122
הפיגוע בקו 5 - 1994
ראיתי בתמונות שהאוטובוס היה בכלל אוטובוס בינעירוני
האם זה היה נהוג אז לשלב אוטובוסים בינעירוניים בקו כל כך עירוני
כמו קו 5?
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'נראה לי נצל"שת לשרשור הלא נכון'
נראה לי נצל"שת לשרשור הלא נכון
13/03/2017 | 19:08
36
לצפיה ב-'הטור נכון ונוגע מלמעלה בנקודה אחת '
הטור נכון ונוגע מלמעלה בנקודה אחת
14/03/2017 | 10:50
113
פרוייקט גשר מוצא ומנהרות הראל בעיקר תוכננו באופן לקוי כשלעצמם. 
נראה שמישהו שכח שהקטע משמש ככניסה ראשית לירושלים, ובעתיד אמור לנקז כניסה/יציאה מהירה נוספת שתתפצל ממנו (כביש 16). 
 
נכון שבקרוב אמור להפתח נתיב שלישי שיקל על העומס לפי ההבטחות, אבל עדיין זה קצת מדי לצוואר בקבוק שמנקז כיום שתי יציאות ובעתיד שלוש יציאות, במיוחד אם ירצו להתקדם קצת ולתת נתיב תח"צ בשעות העומס. 
 
תחבורה ציבורית >>

הודעות אחרונות

18:10 | 25.01.20 אורי404
21:08 | 24.01.20 עמוד השדרה
20:25 | 23.01.20 ברק תחת ענן
13:56 | 23.01.20 סוכריה חמצמצה
11:22 | 23.01.20 rotem1977
11:04 | 23.01.20 האלמוני המאושר
22:33 | 22.01.20 יניב2016
19:48 | 21.01.20 its not really me

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ