איך המכוניות האוטונומיות ישפיעו על התח"צ ומתי?

מצב
הנושא נעול.

aryeri

Member
איך המכוניות האוטונומיות ישפיעו על התח"צ ומתי?

איך המכוניות האוטונומיות ישפיעו על התח"צ ומתי?
הבנתי מעיתון "ישראל היום" של היום שהמכוניות הללו יהפכו למונית ללא נהג. בהתחלה זה יהיה יקר מאוד, אבל כשיפיצו את המכוניות הללו יותר ויותר המחיר אמור לרדת.
האם כל מערכות התח"צ ישתנו? נראה שהמכוניות הללו יהפכו לתח"צ. האם זה אומר שיהיו פחות ופחות מסלולים קבועים ויותר מסלולים משתנים על פי מוצא או יעד הנוסעים? כל פעם המערכת תחשב את המסלול היעיל ביותר מחדש?
האם המכוניות האוטונומיות באמת יפחיתו או יבטלו פקקים בכניסות והיציאות מהמטרופולינים כמו שאומרים? מה יהיה עם התחבורה המסילתית - כבדה או קלה? מה יהיה עם האוטובוסים?

מתי כל זה צפוי לקרות?
 

Bus Nerd

Active member
תשובה לא מפורטת

איך המכוניות האוטונומיות ישפיעו על התח"צ ומתי?
הבנתי מעיתון "ישראל היום" של היום שהמכוניות הללו יהפכו למונית ללא נהג. בהתחלה זה יהיה יקר מאוד, אבל כשיפיצו את המכוניות הללו יותר ויותר המחיר אמור לרדת.
האם כל מערכות התח"צ ישתנו? נראה שהמכוניות הללו יהפכו לתח"צ. האם זה אומר שיהיו פחות ופחות מסלולים קבועים ויותר מסלולים משתנים על פי מוצא או יעד הנוסעים? כל פעם המערכת תחשב את המסלול היעיל ביותר מחדש?
האם המכוניות האוטונומיות באמת יפחיתו או יבטלו פקקים בכניסות והיציאות מהמטרופולינים כמו שאומרים? מה יהיה עם התחבורה המסילתית - כבדה או קלה? מה יהיה עם האוטובוסים?

מתי כל זה צפוי לקרות?
תשובה לא מפורטת
אין לי זמן לתת לך תשובה מפורטת לכל שאלותיך, אבל כן יש לי זמן לתת כמה קישורים:
https://israelbikebus.blogspot.co.il/2014/10/blog-post_12.html

https://israelbikebus.blogspot.co.il/2017/02/blog-post.html

http://humantransit.org/2016/07/elon-musk-doesnt-understand-geometry.html

בגדול: לפחות בהתחלה, רוב המכוניות האוטונומיות לא יהיו מוניות, אלא מכוניות פרטיות, ורמת האוטומציה לא תהיה גבוהה מספיק כדי לאפשר להן (מבחינה בטיחותית וחוקית) לנסוע בלי שיש נהג ברכב. ע"ע "הטייס האוטומטי" של טסלה.

בעתיד הרחוק יותר (הרבה אחרי 2030 לדעתי), מוניות כאלו יהפכו לנפוצות מאוד, ויהיו זולות יותר ממוניות רגילות כי לא צריך לשלם לנהגים, רק לתחזוקה של הרכבים. אבל זה לעולם לא יוכל להחליף תחבורה ציבורית מבוססת אוטובוסים, רכבות, מטרו וכו' בגלל הבעיה של הקיבולת - אם בכל רכב כזה יושבים בבמוצע נוסע וחצי כמו במכוניות של היום, או עשרה נוסעים בסגנון מוניות שירות, הקיבולת לא תהיה גבוהה מספיק כדי להעביר אותה כמות אנשים שאוטובוס או רכבת יכולים להעביר.

לכן הגיוני שאלו יעבדו בתור שירות משלים, למשל להביא אותך מהבית לציר ראשי שם תוכל לתפוס אוטובוס תדיר / רק"ל להמשך הדרך. זה אומר שתשומות שעד היום הושקעו לקווים שכונתיים לא תדירים ייתפנו לשיפור התדירות בצירים פופולריים, ושקווים שהיום נכנסים לשכונות כדי לאסוף אנשים אולי יעשו את זה פחות - משמע מערכת התח"צ בקווים קבועים תישאר ותתייעל, ולא תיעלם. שירות משלים כזה יכול להפוך תח"צ לפופולרי ביותר, בעיקר אם ייווצרו רגולציות שימנעו שימוש בו בצירים שיש עליהם קו תח"צ תדיר.

מבחינת "יבטלו את הפקקים" - זה מיתוס של טכנוקרטים. רכבים אוטונומיים אולי יפתרו חלק מהפקקים בדרכים בין עירוניות, אבל הפקקים בערים יישארו מכמה סיבות:
1) פקק נוצר בגלל צוואר בקבוק, כשהרבה אנשים מגיעים לרחוב, צומת או מחלף שצרים מלהכיל את כולם. כל עוד יש הרבה מכוניות קטנות (במקום שאנשים ייסעו בתח"צ) צוואר הבקבוק יישאר.

2) רמזורים חייבים להישאר, בגלל שיש משתמשי דרך אחרים שאינם מכוניות, כגון הולכי רגל, רוכבי אופניים, וכו'. רמזור גם יכול להיות צוואר בקבוק, אבל כמו הרבה אחרים הוא צוואר בקבוק הכרחי.

3) ייקח *המון* שנים עד היום שבו כל המכוניות על הכביש יהיו אוטונומיות - לדעתי 20 שנה מהיום שבו כל המכוניות החדשות שיימכרו יהיו אוטונומיות, והיום הזה עוד רחוק. זה בגלל שמכונית מחזיקה הרבה זמן, וכל עוד יש מכוניות לא אוטונומיות בשוק, אנשים ינהגו בהם, אלא אם יווצרו רגולציות שאוסרות על נהיגה אנושית - וזה משהו שקשה לחזות, אבל לדעתי זה יקרה רק כשנהגים אנושיים יהיו מיעוט נכחד. ומספיק נהג אחד שמאט איפשהו כדי ליצור פקק גדול.

בקיצור - הפקקים כאן והפקקים ישארו, ושום חידוש טכנולוגי שמשפר רכבים פרטיים לא ייפתור אותם.
 

Ccyclist

Well-known member
הטייס האוטומטי של טסלה דור 1 נועד לשימוש ספציפי מאד

תשובה לא מפורטת
אין לי זמן לתת לך תשובה מפורטת לכל שאלותיך, אבל כן יש לי זמן לתת כמה קישורים:
https://israelbikebus.blogspot.co.il/2014/10/blog-post_12.html

https://israelbikebus.blogspot.co.il/2017/02/blog-post.html

http://humantransit.org/2016/07/elon-musk-doesnt-understand-geometry.html

בגדול: לפחות בהתחלה, רוב המכוניות האוטונומיות לא יהיו מוניות, אלא מכוניות פרטיות, ורמת האוטומציה לא תהיה גבוהה מספיק כדי לאפשר להן (מבחינה בטיחותית וחוקית) לנסוע בלי שיש נהג ברכב. ע"ע "הטייס האוטומטי" של טסלה.

בעתיד הרחוק יותר (הרבה אחרי 2030 לדעתי), מוניות כאלו יהפכו לנפוצות מאוד, ויהיו זולות יותר ממוניות רגילות כי לא צריך לשלם לנהגים, רק לתחזוקה של הרכבים. אבל זה לעולם לא יוכל להחליף תחבורה ציבורית מבוססת אוטובוסים, רכבות, מטרו וכו' בגלל הבעיה של הקיבולת - אם בכל רכב כזה יושבים בבמוצע נוסע וחצי כמו במכוניות של היום, או עשרה נוסעים בסגנון מוניות שירות, הקיבולת לא תהיה גבוהה מספיק כדי להעביר אותה כמות אנשים שאוטובוס או רכבת יכולים להעביר.

לכן הגיוני שאלו יעבדו בתור שירות משלים, למשל להביא אותך מהבית לציר ראשי שם תוכל לתפוס אוטובוס תדיר / רק"ל להמשך הדרך. זה אומר שתשומות שעד היום הושקעו לקווים שכונתיים לא תדירים ייתפנו לשיפור התדירות בצירים פופולריים, ושקווים שהיום נכנסים לשכונות כדי לאסוף אנשים אולי יעשו את זה פחות - משמע מערכת התח"צ בקווים קבועים תישאר ותתייעל, ולא תיעלם. שירות משלים כזה יכול להפוך תח"צ לפופולרי ביותר, בעיקר אם ייווצרו רגולציות שימנעו שימוש בו בצירים שיש עליהם קו תח"צ תדיר.

מבחינת "יבטלו את הפקקים" - זה מיתוס של טכנוקרטים. רכבים אוטונומיים אולי יפתרו חלק מהפקקים בדרכים בין עירוניות, אבל הפקקים בערים יישארו מכמה סיבות:
1) פקק נוצר בגלל צוואר בקבוק, כשהרבה אנשים מגיעים לרחוב, צומת או מחלף שצרים מלהכיל את כולם. כל עוד יש הרבה מכוניות קטנות (במקום שאנשים ייסעו בתח"צ) צוואר הבקבוק יישאר.

2) רמזורים חייבים להישאר, בגלל שיש משתמשי דרך אחרים שאינם מכוניות, כגון הולכי רגל, רוכבי אופניים, וכו'. רמזור גם יכול להיות צוואר בקבוק, אבל כמו הרבה אחרים הוא צוואר בקבוק הכרחי.

3) ייקח *המון* שנים עד היום שבו כל המכוניות על הכביש יהיו אוטונומיות - לדעתי 20 שנה מהיום שבו כל המכוניות החדשות שיימכרו יהיו אוטונומיות, והיום הזה עוד רחוק. זה בגלל שמכונית מחזיקה הרבה זמן, וכל עוד יש מכוניות לא אוטונומיות בשוק, אנשים ינהגו בהם, אלא אם יווצרו רגולציות שאוסרות על נהיגה אנושית - וזה משהו שקשה לחזות, אבל לדעתי זה יקרה רק כשנהגים אנושיים יהיו מיעוט נכחד. ומספיק נהג אחד שמאט איפשהו כדי ליצור פקק גדול.

בקיצור - הפקקים כאן והפקקים ישארו, ושום חידוש טכנולוגי שמשפר רכבים פרטיים לא ייפתור אותם.
הטייס האוטומטי של טסלה דור 1 נועד לשימוש ספציפי מאד
נסעתי בנסיעת מבחן ברכב כזה והיינו במצב אוטומטי לחלק מהנסיעה. הכללים היו מאד ברורים: המערכת ההיא התאימה רק לכביש רב נתיבי מהיר ממוחלף. היא לא התאימה לצמתים (כפי שהיה במקום התאונה) או מעגלי תנועה (כפי שנהוג בכבישי 80 קמ"ש באירופה) ולא נועדה להתמודד איתם. המערכת הזו הראתה שיפורים ניכרים בביצועיה בתנאים המתאימים (התאמת מהירויות לפניות, שמירת נתיבים גם כשהסימון מחוק) משום שהיא קיבלה מידע הן ממערכות אוטונומות והן מנהיגה אנושית
&nbsp
דור 2 יפעל על סט חיישנים רב כיווני הכולל מצלמות ורדאר הבנוי לנהיגה אוטונומית מלאה. אין לשפוט את המערכת המשופרת הזו על בסיס המערכת המוגבלת הראשונה. חיישני דור 2 מותקנים על כל רכב חדש של החברה מתחילת 2017 והתוכנה עצמה תותקן בעתיד הקרוב (כרגע יש גירסאת מבחן המסוגלת להתמודד עם נסיעה ב50 קמ"ש). עד שהמודל 3 שלי יגיע בתחילת 2018 הרכב יהיה אוטונומי מלא. החזון, לפי מאסק עצמו, הוא שתוכל להכנס לרכב, להרדם ולקום כשאתה בבית.
 
אוסיף שפורסם מחקר

תשובה לא מפורטת
אין לי זמן לתת לך תשובה מפורטת לכל שאלותיך, אבל כן יש לי זמן לתת כמה קישורים:
https://israelbikebus.blogspot.co.il/2014/10/blog-post_12.html

https://israelbikebus.blogspot.co.il/2017/02/blog-post.html

http://humantransit.org/2016/07/elon-musk-doesnt-understand-geometry.html

בגדול: לפחות בהתחלה, רוב המכוניות האוטונומיות לא יהיו מוניות, אלא מכוניות פרטיות, ורמת האוטומציה לא תהיה גבוהה מספיק כדי לאפשר להן (מבחינה בטיחותית וחוקית) לנסוע בלי שיש נהג ברכב. ע"ע "הטייס האוטומטי" של טסלה.

בעתיד הרחוק יותר (הרבה אחרי 2030 לדעתי), מוניות כאלו יהפכו לנפוצות מאוד, ויהיו זולות יותר ממוניות רגילות כי לא צריך לשלם לנהגים, רק לתחזוקה של הרכבים. אבל זה לעולם לא יוכל להחליף תחבורה ציבורית מבוססת אוטובוסים, רכבות, מטרו וכו' בגלל הבעיה של הקיבולת - אם בכל רכב כזה יושבים בבמוצע נוסע וחצי כמו במכוניות של היום, או עשרה נוסעים בסגנון מוניות שירות, הקיבולת לא תהיה גבוהה מספיק כדי להעביר אותה כמות אנשים שאוטובוס או רכבת יכולים להעביר.

לכן הגיוני שאלו יעבדו בתור שירות משלים, למשל להביא אותך מהבית לציר ראשי שם תוכל לתפוס אוטובוס תדיר / רק"ל להמשך הדרך. זה אומר שתשומות שעד היום הושקעו לקווים שכונתיים לא תדירים ייתפנו לשיפור התדירות בצירים פופולריים, ושקווים שהיום נכנסים לשכונות כדי לאסוף אנשים אולי יעשו את זה פחות - משמע מערכת התח"צ בקווים קבועים תישאר ותתייעל, ולא תיעלם. שירות משלים כזה יכול להפוך תח"צ לפופולרי ביותר, בעיקר אם ייווצרו רגולציות שימנעו שימוש בו בצירים שיש עליהם קו תח"צ תדיר.

מבחינת "יבטלו את הפקקים" - זה מיתוס של טכנוקרטים. רכבים אוטונומיים אולי יפתרו חלק מהפקקים בדרכים בין עירוניות, אבל הפקקים בערים יישארו מכמה סיבות:
1) פקק נוצר בגלל צוואר בקבוק, כשהרבה אנשים מגיעים לרחוב, צומת או מחלף שצרים מלהכיל את כולם. כל עוד יש הרבה מכוניות קטנות (במקום שאנשים ייסעו בתח"צ) צוואר הבקבוק יישאר.

2) רמזורים חייבים להישאר, בגלל שיש משתמשי דרך אחרים שאינם מכוניות, כגון הולכי רגל, רוכבי אופניים, וכו'. רמזור גם יכול להיות צוואר בקבוק, אבל כמו הרבה אחרים הוא צוואר בקבוק הכרחי.

3) ייקח *המון* שנים עד היום שבו כל המכוניות על הכביש יהיו אוטונומיות - לדעתי 20 שנה מהיום שבו כל המכוניות החדשות שיימכרו יהיו אוטונומיות, והיום הזה עוד רחוק. זה בגלל שמכונית מחזיקה הרבה זמן, וכל עוד יש מכוניות לא אוטונומיות בשוק, אנשים ינהגו בהם, אלא אם יווצרו רגולציות שאוסרות על נהיגה אנושית - וזה משהו שקשה לחזות, אבל לדעתי זה יקרה רק כשנהגים אנושיים יהיו מיעוט נכחד. ומספיק נהג אחד שמאט איפשהו כדי ליצור פקק גדול.

בקיצור - הפקקים כאן והפקקים ישארו, ושום חידוש טכנולוגי שמשפר רכבים פרטיים לא ייפתור אותם.
אוסיף שפורסם מחקר
על התחבורה בניו-יורק עם פריחת אפליקציות האובר למינהן, שמראה שבזכות הנוחות הרבה של הזמנה דרך אפליקציה גדל מאד מספר המשתמשים בהם על חשבון התחבורה הציבורית הקלאסית (אוטובוסים ורכבות תחתיות), התוצאה - גידול בהיקף הנסועה של רכבים פרטיים ופקקים גדולים יותר בכל ניו-יורק.

מאחר ואובר מצהירה בראש חוצות שהיא רוצה להיות בחזית המעבר למכוניות אוטונומיות, ורכבי אובר הקיימים מתנהגים במידה רבה כמו שמכוניות אוטונומיות יתנהגו (מינוס הנהג), הרי שהתיד, כל עוד הוא מסתמך על רכבים מיעוטי קיבולת, נראה פקוק מתמיד.

הרווח של המכוניות האוטונומיות כתוצאה מיעילות תפעולית (צרווח קטן יותר בין פגוש לפגוש וכו'), בטל בשישים לעומת העובדה שכל מכונית תיסע הרבה יותר. ושרבים מהלקוחות שלהם יגיעו מתח"צ מסורתית (יעילה יותר מבחינת ניצול שטח המסעה).
 
מה שמדגיש את חשיבותה של התחבורה הציבורית

אוסיף שפורסם מחקר
על התחבורה בניו-יורק עם פריחת אפליקציות האובר למינהן, שמראה שבזכות הנוחות הרבה של הזמנה דרך אפליקציה גדל מאד מספר המשתמשים בהם על חשבון התחבורה הציבורית הקלאסית (אוטובוסים ורכבות תחתיות), התוצאה - גידול בהיקף הנסועה של רכבים פרטיים ופקקים גדולים יותר בכל ניו-יורק.

מאחר ואובר מצהירה בראש חוצות שהיא רוצה להיות בחזית המעבר למכוניות אוטונומיות, ורכבי אובר הקיימים מתנהגים במידה רבה כמו שמכוניות אוטונומיות יתנהגו (מינוס הנהג), הרי שהתיד, כל עוד הוא מסתמך על רכבים מיעוטי קיבולת, נראה פקוק מתמיד.

הרווח של המכוניות האוטונומיות כתוצאה מיעילות תפעולית (צרווח קטן יותר בין פגוש לפגוש וכו'), בטל בשישים לעומת העובדה שכל מכונית תיסע הרבה יותר. ושרבים מהלקוחות שלהם יגיעו מתח"צ מסורתית (יעילה יותר מבחינת ניצול שטח המסעה).
מה שמדגיש את חשיבותה של התחבורה הציבורית
גם כאשר יהיו מכוניות ללא נהג.
 

Ccyclist

Well-known member
ההשפעה הגדולה ביותר תהיה בנקודות התורפה של המערכת

איך המכוניות האוטונומיות ישפיעו על התח"צ ומתי?
הבנתי מעיתון "ישראל היום" של היום שהמכוניות הללו יהפכו למונית ללא נהג. בהתחלה זה יהיה יקר מאוד, אבל כשיפיצו את המכוניות הללו יותר ויותר המחיר אמור לרדת.
האם כל מערכות התח"צ ישתנו? נראה שהמכוניות הללו יהפכו לתח"צ. האם זה אומר שיהיו פחות ופחות מסלולים קבועים ויותר מסלולים משתנים על פי מוצא או יעד הנוסעים? כל פעם המערכת תחשב את המסלול היעיל ביותר מחדש?
האם המכוניות האוטונומיות באמת יפחיתו או יבטלו פקקים בכניסות והיציאות מהמטרופולינים כמו שאומרים? מה יהיה עם התחבורה המסילתית - כבדה או קלה? מה יהיה עם האוטובוסים?

מתי כל זה צפוי לקרות?
ההשפעה הגדולה ביותר תהיה בנקודות התורפה של המערכת
האפקט החשוב ביותר של הרכב האוטונומי ציבורי הוא שלא יהיה צורך לשלם משכרות של ₪60,000 - ₪120,000 לשנה על נהג (או בעצם - פי 2 מכך אם מפעילים את הרכב בשתי "משמרות") לכל רכב. זו הורדת עלויות משמעותית גם בצורה של מונית "ספשל" ובהחלט הורדת הוצאות משמעותית בפורמט שיתופי כמו מונית שירות.
&nbsp
באזורים שמצריכים כלי רכב רבי קיבולת כמו רכבת עירונית המכילה מאות עד אלף נוסעים ליחידה אי אפשר לדבר על מאות רכבים אוטונומיים במקום כל רכבת, או כל BRT. רכבת ישראל גם היא לא עומדת בפני סכנה מהרכב האוטונומי שאם כבר יקל על הגישה לתחנותיה שמשום מה נמצאות מחוץ לישובים ומצריכות הקפצה ברכב.
&nbsp
השאלה הגדולה היא הפריסה ורמת המחירים. אם הפריסה היא לפי מודל "תחנות מונית" אז הפריסה לא תאפשר נסיעות ארוכות משום שיהיה קשה להשיג נוסעים בחזור, והתימחור ישתנה מ"תחנה" ל"תחנה". אם הפריסה היא ארצית כמו המודל שטסלה מציעה (החברה מתעתדת להפעיל את רכביה כמוניות אוטונומיות ולאפשר לבעלי רכבים לתרום את רכביהם להסעות) אז היא תהיה בשיטת תימחור אחידה ואם קנה המידה יהיה של מיניבוס שיתופי אז בארץ אפשר אפילו לכלול אותה במערכת הרב-קו.
&nbsp
ההשפעה החשובה ביותר תהיה על מקומות בינפרבריים שאינם נגישים בתח"צ היררכית המבוססת על מרכזי הערים. בימינו מקומות כאלו הן נקודת התורפה הגדולה ביותר של מערכת התח"צ המסודרת. הסיפורים האלו של אזור תעשייה שנמצא 10 דקות ברכב מהבית אך שעה ו10 דקות בתח"צ, קווים שבאים פעם בשעה או 6 פעמים ביום, נסיעות בינעירוניות ארוכות שמצריכות המתנות ארוכות בהחלפות או לו"ז שמסתיים בצורה מוקדמת מדי - כל אלו יעברו מהעולם אם יצרניות הרכבים האוטונומיים יעברו מהתרכזות ברכבים פרטיים לרכבים שיתופיים.
&nbsp
לפי החזון של טסלה לא יהיה צורך במכונית זולה יותר מהמודל 3 כי מתחת לרמת המחיר הזו הניהוג האוטונומי יאפשר שכירת רכב / שימוש ברכב כמונית לפי הצורך. השיטה הזו נשענת גם על בעלי רכבים שיאפשרו לרכבם להשכיר את עצמו דרך טסלה. מקומות מגוריי באנגליה וספרד הם מקומות של נופש שלא נהוג להגיע אליהם עם יותר מרכב אחד למשפחה ואני רואה איך משפחה שלא רוצה לבלות כל היום ביחד תרצה לשכור רכב שני כדי לאפשר התפצלות בין למשל "אלמנות הגולף" שרוצות לעשות שופינג לבעליהן שרוצים לשחק גולף. אם אצבור מספיק אשראי מהמערכת יתכן שאם אוריד את הרכב מבריטניה לספרד אז בעת ביקור קצר בבריטניה לא אצטרך לשכור רכב לצרכי הפרבריים אלא אוכל פשוט להזמין רכב מטסלה.
&nbsp
באזור היעד של מקור ראשון זה אומר חיסול הטרמפיאדות, אך באזור היעד של ישראל היום זה לא יוריד את הפקקים בכניסה לערים הגדולות אלא יעביר את הנוסע הפרברי לאמצעי רב קיבולת בנקודת הקפצה נוחה יותר ורחוקה מהפקקים.
&nbsp
 

matrix200200

Active member
דעתי בנושא

איך המכוניות האוטונומיות ישפיעו על התח"צ ומתי?
הבנתי מעיתון "ישראל היום" של היום שהמכוניות הללו יהפכו למונית ללא נהג. בהתחלה זה יהיה יקר מאוד, אבל כשיפיצו את המכוניות הללו יותר ויותר המחיר אמור לרדת.
האם כל מערכות התח"צ ישתנו? נראה שהמכוניות הללו יהפכו לתח"צ. האם זה אומר שיהיו פחות ופחות מסלולים קבועים ויותר מסלולים משתנים על פי מוצא או יעד הנוסעים? כל פעם המערכת תחשב את המסלול היעיל ביותר מחדש?
האם המכוניות האוטונומיות באמת יפחיתו או יבטלו פקקים בכניסות והיציאות מהמטרופולינים כמו שאומרים? מה יהיה עם התחבורה המסילתית - כבדה או קלה? מה יהיה עם האוטובוסים?

מתי כל זה צפוי לקרות?
דעתי בנושא
לדעתי אנחנו נמצאים במרחק בין 5 ל 10 שנים עד למכוניות אוטונומיות לגמרי.
לדעתי גם בשנים הראשונות ההשפעה העיקרית בכלל תהיה על שוק המשאיות ופחות תשפיע על תחבורה ציבורית ופרטית.
תחבורה פרטית לא תושפע בצורה ניכרת בהתחלה כי זו טכנולוגיה יקרה ותהיה זמינה בעיקר במכוניות יקרות.
כנ"ל תחבורה ציבורית.
אין ממש הצדקה לשקיע מיליארדים בשדרוג תחבורה ציבורית.
לא ברור גם מי יממן פיתוח אוטובוסים כאלה (אובר כנראה אכן תשקיע במוניות אוטונומיות).
בארה"ב גם אין ממש עיניין כי אוטובוסים לא מהווים מרכיב חשוב בתחבורה שם.
באירופה גם לא ממש ברורה הצדקה, כי ברוב הערים יש מספיק רכבות,טראמים,רכבת תחתית.
התחום של הסעת מטענים הוא זה שעלול להחזיר את ההשקעה בצורה הכי מהירה ושם יתרכז המאמץ העיקרי.
 

Ccyclist

Well-known member
עוד 12 חודשים ואני ממסגר את הרישיון כקוריוז.

דעתי בנושא
לדעתי אנחנו נמצאים במרחק בין 5 ל 10 שנים עד למכוניות אוטונומיות לגמרי.
לדעתי גם בשנים הראשונות ההשפעה העיקרית בכלל תהיה על שוק המשאיות ופחות תשפיע על תחבורה ציבורית ופרטית.
תחבורה פרטית לא תושפע בצורה ניכרת בהתחלה כי זו טכנולוגיה יקרה ותהיה זמינה בעיקר במכוניות יקרות.
כנ"ל תחבורה ציבורית.
אין ממש הצדקה לשקיע מיליארדים בשדרוג תחבורה ציבורית.
לא ברור גם מי יממן פיתוח אוטובוסים כאלה (אובר כנראה אכן תשקיע במוניות אוטונומיות).
בארה"ב גם אין ממש עיניין כי אוטובוסים לא מהווים מרכיב חשוב בתחבורה שם.
באירופה גם לא ממש ברורה הצדקה, כי ברוב הערים יש מספיק רכבות,טראמים,רכבת תחתית.
התחום של הסעת מטענים הוא זה שעלול להחזיר את ההשקעה בצורה הכי מהירה ושם יתרכז המאמץ העיקרי.
עוד 12 חודשים ואני ממסגר את הרישיון כקוריוז.
תאריך מסירה לטסלה מודל 3 (טייס אוטומטי 2, הגירסה האוטונומית) ששמנו עליה פיקדון באפריל שעבר עדיין אין אך סביר להניח שהקיץ נדע בוודאות. כרגע הדיבורים לפי מספר הפיקדון הם על ה 20% הראשונים אבל בגלל ההגה בצד ימין יתכן שזה יקח יותר זמן, ובמקום תאריך בסוף 2017 תחילת 2018 אפריל 2018 ריאלי יותר. עד מועד זה מערכת הניהוג האוטונומית מבוססת החיישנים ההיקפיים תהיה מוכנה משום שצורת הלמידה שלה מבוססת על מידע מעשרות אלפי (ועד שנקבל את שלנו- מאות אלפי) רכבים של טסלה בניהוג אוטונומי ואנושי כאחד. הסיכון המחושב שלקחתי בקיץ 2013 תוך חישוב לפיו לא יהיה לנו רכב אוטומטי לפני 2022 יגמר ב 2018 אחרי 4 שנות " גורם אנושי " בלבד. בחודשים הבאים בעלי ימצא כנראה ערוץ יוטיוב של "נהג" טסלה אוטונומית בטייס 2 (אנחנו צופים בכמה ערוצים של בעלי טסלות ורכבים חשמליים המפיקים תוכניות יומיות) אז אוכל לשתף את הפורום עוד לפני שנזמין את הרכב שלנו.
 

matrix200200

Active member
לפי החוק עדיין תצטרך להשאיר את הידיים על ההגה לא?

עוד 12 חודשים ואני ממסגר את הרישיון כקוריוז.
תאריך מסירה לטסלה מודל 3 (טייס אוטומטי 2, הגירסה האוטונומית) ששמנו עליה פיקדון באפריל שעבר עדיין אין אך סביר להניח שהקיץ נדע בוודאות. כרגע הדיבורים לפי מספר הפיקדון הם על ה 20% הראשונים אבל בגלל ההגה בצד ימין יתכן שזה יקח יותר זמן, ובמקום תאריך בסוף 2017 תחילת 2018 אפריל 2018 ריאלי יותר. עד מועד זה מערכת הניהוג האוטונומית מבוססת החיישנים ההיקפיים תהיה מוכנה משום שצורת הלמידה שלה מבוססת על מידע מעשרות אלפי (ועד שנקבל את שלנו- מאות אלפי) רכבים של טסלה בניהוג אוטונומי ואנושי כאחד. הסיכון המחושב שלקחתי בקיץ 2013 תוך חישוב לפיו לא יהיה לנו רכב אוטומטי לפני 2022 יגמר ב 2018 אחרי 4 שנות " גורם אנושי " בלבד. בחודשים הבאים בעלי ימצא כנראה ערוץ יוטיוב של "נהג" טסלה אוטונומית בטייס 2 (אנחנו צופים בכמה ערוצים של בעלי טסלות ורכבים חשמליים המפיקים תוכניות יומיות) אז אוכל לשתף את הפורום עוד לפני שנזמין את הרכב שלנו.
לפי החוק עדיין תצטרך להשאיר את הידיים על ההגה לא?
באמת מעניין מה קורה בתחום החקיקה על רכבים אוטונומיים.
האם יש גם איזה שהיא תזוזה בתחום הביטוח?
 

Ccyclist

Well-known member
לפי התקנות מ2015 עלי "לפקח" ותו לא. מקדמים חקיקה חדשה בנושא.

לפי החוק עדיין תצטרך להשאיר את הידיים על ההגה לא?
באמת מעניין מה קורה בתחום החקיקה על רכבים אוטונומיים.
האם יש גם איזה שהיא תזוזה בתחום הביטוח?
לפי התקנות מ2015 עלי "לפקח" ותו לא. מקדמים חקיקה חדשה בנושא.
לגבי הביטוח: טסלה מנסה ליצור חברת ביטוח ייעודית או מוצר ייעודי בחברת ביטוח אמריקנית גדולה, אינני יודע מתי הרעיון יועתק לממלכה המאוחדת אך כרגע כשנכנסים לאתרי חברות ביטוח עדיין שואלים על "נפח מנוע" שלא יהיה לנו. עד 2030 דרישות ביטוח ורישוי מחדש יהפכו נהיגה אנושית לבלתי כדאית כלכלית והיא תקביל לרישיון טייס.
&nbsp
לגבי התקנות מ2015 שאיפשר נהיגה אוטונומית על כבישי הממלכה המאוחדת ובכלל זה את הטייס האוטומטי של טסלה:
&nbsp
http://www.bbc.com/news/business-31424047
&nbsp
החקיקה החדשה בנושא כוללת חשיבה על נושא הביטוח (הביטוח האישי של בעל הרכב יהיה אחראי במקום היצרן) וכן הצהרה מפורשת של שר התחבורה הנוכחי שמטרתה של הטכנולוגיה היא לתת ניידות לאלו שאינם יכולים לנהוג, כלומר שבטווח הארוך הכוונה אינה לחייב המצאות נהג בעל רישיון ברכב האוטונומי.
&nbsp
https://www.google.es/amp/s/www.eng...-government-vehicle-technology-aviation-bill/
&nbsp
משום שהממשלה הבריטית מממנת את הכבישים, את מערכת הבריאות הלאומית , את רשת הרווחה וכן היא מסבסדת קווי תח"צ לא ריווחיים מסביב למערכות הרווחיות הפרטיות יש לה מספר אינטרסים כלכליים ברורים בהגדלת הניידות וצימצום התאונות במדינה שמרבית תושביה גרים באזורים פרבריים שמצריכים רכב פרטי לנסיעות היקפיות.
&nbsp
הטכנולוגיות הבריטיות נמצאות בפיגור מסויים בהשוואה לאלו שבארה"ב, גרמניה, קוריאה ויפן שמסוגלות לנסוע על כבישים מהירים והניסיונות המקומיים המתוקשרים בבריטניה נמצאים בשלב הפוד האיטי ולפעמים אפילו בשלב מוקדם יותר של נסיעה איטית במדרחוב. הנושא נכלל בתוכנית הממשלה (נאום המלכה, שבו היא מקריאה את תוכנית החקיקה בעת פתיחת מושב הפרלמנט) מאז 2016 ותרזה מיי חזרה על הנושא ביום רביעי שעבר כהדגשה לסוגי המחקר והטכנולוגיה שעל בריטניה להתרכז בהם כיום.
 

matrix200200

Active member
תודה רבה על התשובה המפורטת

לפי התקנות מ2015 עלי "לפקח" ותו לא. מקדמים חקיקה חדשה בנושא.
לגבי הביטוח: טסלה מנסה ליצור חברת ביטוח ייעודית או מוצר ייעודי בחברת ביטוח אמריקנית גדולה, אינני יודע מתי הרעיון יועתק לממלכה המאוחדת אך כרגע כשנכנסים לאתרי חברות ביטוח עדיין שואלים על "נפח מנוע" שלא יהיה לנו. עד 2030 דרישות ביטוח ורישוי מחדש יהפכו נהיגה אנושית לבלתי כדאית כלכלית והיא תקביל לרישיון טייס.
&nbsp
לגבי התקנות מ2015 שאיפשר נהיגה אוטונומית על כבישי הממלכה המאוחדת ובכלל זה את הטייס האוטומטי של טסלה:
&nbsp
http://www.bbc.com/news/business-31424047
&nbsp
החקיקה החדשה בנושא כוללת חשיבה על נושא הביטוח (הביטוח האישי של בעל הרכב יהיה אחראי במקום היצרן) וכן הצהרה מפורשת של שר התחבורה הנוכחי שמטרתה של הטכנולוגיה היא לתת ניידות לאלו שאינם יכולים לנהוג, כלומר שבטווח הארוך הכוונה אינה לחייב המצאות נהג בעל רישיון ברכב האוטונומי.
&nbsp
https://www.google.es/amp/s/www.eng...-government-vehicle-technology-aviation-bill/
&nbsp
משום שהממשלה הבריטית מממנת את הכבישים, את מערכת הבריאות הלאומית , את רשת הרווחה וכן היא מסבסדת קווי תח"צ לא ריווחיים מסביב למערכות הרווחיות הפרטיות יש לה מספר אינטרסים כלכליים ברורים בהגדלת הניידות וצימצום התאונות במדינה שמרבית תושביה גרים באזורים פרבריים שמצריכים רכב פרטי לנסיעות היקפיות.
&nbsp
הטכנולוגיות הבריטיות נמצאות בפיגור מסויים בהשוואה לאלו שבארה"ב, גרמניה, קוריאה ויפן שמסוגלות לנסוע על כבישים מהירים והניסיונות המקומיים המתוקשרים בבריטניה נמצאים בשלב הפוד האיטי ולפעמים אפילו בשלב מוקדם יותר של נסיעה איטית במדרחוב. הנושא נכלל בתוכנית הממשלה (נאום המלכה, שבו היא מקריאה את תוכנית החקיקה בעת פתיחת מושב הפרלמנט) מאז 2016 ותרזה מיי חזרה על הנושא ביום רביעי שעבר כהדגשה לסוגי המחקר והטכנולוגיה שעל בריטניה להתרכז בהם כיום.
תודה רבה על התשובה המפורטת
לא ברור לי הרצון של הממשל הבריטי להשקיע כסף של משלמי המיסים בפיתוח הטכנולוגיה.
לדעתי אין שום צורך בזה וחברות פרטיות יביאו את הרכב האוטונומי לכבישים גם ללא תמיכה פיננסית.
לדעתי מדובר בטכנולוגיה שתהפוך ל "commodity" כך שלא ממש ברור היתרון הכלכלי למדינה שלכאורה תשקיעה יותר בתחום.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה