מניחה את זה כאן ובורחת על נפשי

מצב
הנושא נעול.

down und

New member
אני נרגש בשבילך על שהיית שם (אני הייתי במונאקו לפני ימבה

במונאקו יש יותר מכוניות שהםתיירים מצרפת ואירופה מאשר מקומיים
בהיותה מדינת ננס אנכית בהר אפילו לא נוח להסתובב שם עם מכונית כלל, הכל שם במרחק רגלי ועם מעליות ציבוריות כדי לעלות או לרדת מפלס לרחוב המקביל, אך תיירים לרוב אינם מודעים לכך
&nbsp
בסן מארינו כמעט אותו הדבר עם מכוניות רשומות לאיטליה, יש פחות מכוניות מקומיות לסן מארינו, אפילו לוחיות הרישוי שלהם הם ארבע ספרות
&nbsp
הייתי בשניהם, אז אני יודע על מה מדבר
&nbsp
אני נרגש בשבילך על שהיית שם (אני הייתי במונאקו לפני ימבה
שנים ובפראג פגשתי אנשים מסן מארינו. באמת).

עדיין לא הסברת את רמת המינוע הגבוהה בכל העולם המערבי ובמרבית מזרח אירופה
יחסית לישראל כאשר שם, בכל המקומות הללו ללא יוצא מן הכלל, יש תח"ץ 7 ימים
בשבוע ובחלק מן המקומות גם תחבורה בלילה.
 

Ccyclist

Well-known member
שתיהן בשנגן, איך יש לך חותמות?

במונאקו יש יותר מכוניות שהםתיירים מצרפת ואירופה מאשר מקומיים
בהיותה מדינת ננס אנכית בהר אפילו לא נוח להסתובב שם עם מכונית כלל, הכל שם במרחק רגלי ועם מעליות ציבוריות כדי לעלות או לרדת מפלס לרחוב המקביל, אך תיירים לרוב אינם מודעים לכך
&nbsp
בסן מארינו כמעט אותו הדבר עם מכוניות רשומות לאיטליה, יש פחות מכוניות מקומיות לסן מארינו, אפילו לוחיות הרישוי שלהם הם ארבע ספרות
&nbsp
הייתי בשניהם, אז אני יודע על מה מדבר
&nbsp
שתיהן בשנגן, איך יש לך חותמות?
במונקו אין ביקורת גבולות בתחנת הרכבת הגם שברור שכל הנוסעים הגיעו מצרפת. לשתי המדינות הסכמי מכס אחיד עם שכנתן הגדולה הרבה לפני האיחוד האירופאי.
&nbsp
וספציפית לגבי סטטיסטיקה במונאקו - תושבותו של אדם או רישומו של רכב שם לא מעידים בהכרח שזהו מקומם הקבוע כל השנה. המקום הוא מקלט מס אחד גדול ומבחינת עשירי אירופה דירה במונאקו זה פטור ממס במקומות אחרים ורכב עם רישום מונאגסקי זו קצת אקזוטיקה מוטורית בכל מרינה שיגיעו אליה.
&nbsp
לגבי הצורך בתחבורה מוטורית בתוך מונאקו - אפילו מהנמל למונטה קארלו לא הכי נוח ללכת ברגל למרות שבכיוון ההפוך זה סביר בירידה. אורכה הכולל של הנסיכות כ 3 ק"מ והמסלול מהחוף לאזורים העיליים תלול. אלמנט הכסף הופך את השימוש במוניות לכדאי יותר עבור תושביה החדשים שממילא היו צריכים להראות מיליון או שניים כדי לגור שם, אך עבור השכבות הנמוכות יותר שם וכן בקרב העובדים שבאים לשם כל יום מהריביירה הצרפתית התח"צ היא דרך להגיע למקומות שאינם ישירות באזור תחנת הרכבת מבלי להביא רכב לתוך הנסיכות.

 

arseny92

Well-known member
מנהל
החתמת דרכון בשתיהן הוא אופציונלי ונעשה ע"י מבקר

שתיהן בשנגן, איך יש לך חותמות?
במונקו אין ביקורת גבולות בתחנת הרכבת הגם שברור שכל הנוסעים הגיעו מצרפת. לשתי המדינות הסכמי מכס אחיד עם שכנתן הגדולה הרבה לפני האיחוד האירופאי.
&nbsp
וספציפית לגבי סטטיסטיקה במונאקו - תושבותו של אדם או רישומו של רכב שם לא מעידים בהכרח שזהו מקומם הקבוע כל השנה. המקום הוא מקלט מס אחד גדול ומבחינת עשירי אירופה דירה במונאקו זה פטור ממס במקומות אחרים ורכב עם רישום מונאגסקי זו קצת אקזוטיקה מוטורית בכל מרינה שיגיעו אליה.
&nbsp
לגבי הצורך בתחבורה מוטורית בתוך מונאקו - אפילו מהנמל למונטה קארלו לא הכי נוח ללכת ברגל למרות שבכיוון ההפוך זה סביר בירידה. אורכה הכולל של הנסיכות כ 3 ק"מ והמסלול מהחוף לאזורים העיליים תלול. אלמנט הכסף הופך את השימוש במוניות לכדאי יותר עבור תושביה החדשים שממילא היו צריכים להראות מיליון או שניים כדי לגור שם, אך עבור השכבות הנמוכות יותר שם וכן בקרב העובדים שבאים לשם כל יום מהריביירה הצרפתית התח"צ היא דרך להגיע למקומות שאינם ישירות באזור תחנת הרכבת מבלי להביא רכב לתוך הנסיכות.
החתמת דרכון בשתיהן הוא אופציונלי ונעשה ע"י מבקר
גבול שיושב בתוריסט אופיס של שתיהן, במונטה קרלו זה בתחנת הרכבת ובסן מארינו זה במרכז העיר סן מארינו, כפי שצויין זה אופציונלי ולא חייב לגשת אליו אלא אם רוצים סובניר ממשלתי מוכיח שהיית שם
&nbsp
אגב כפי שניתן לראות נכנסתי לשנגן מאוקראינה/לסלובקיה ויצאתי מליסבון/פורטוגל. חוץ ממונקו בתוואי נסיעתי גם הספקתי לעבור דרך אנדורה, אך שם בשני הגבולות לא היה אף אחד משום מה, רק תשלום כביש אגרה ששילמו נהגי האוטובוסים בכניסה מצרפת ויציאה לספרד (אנדורה לא חתמה שנגן וטכנית יש שם ביקורת (כולל דלפקים לביקורת גבולות) אך מעשית לא תמיד מקפידים על זה שם...)
&nbsp
ביקרתי אפילו בגיברלטר קצת לפני הנסיעה לפורטוגל, אך שם לא עושים החתמות לאלה שבאו מספרד וחוזרים אליה (חותמים יציאת שנגן מספרד רק לאלה שמתכוונים לצאת בשדה התעופה של גיברלטר לאפריקה/מדינות לא שנגן וכניסת שנגן לספרד לאלה שבאו ממדינות לא שנגן בנמל התעופה ועוברים לספרד)



















 

Ccyclist

Well-known member
יש לציין שבריטניה וגיברלטר אינן בשנגן.

החתמת דרכון בשתיהן הוא אופציונלי ונעשה ע"י מבקר
גבול שיושב בתוריסט אופיס של שתיהן, במונטה קרלו זה בתחנת הרכבת ובסן מארינו זה במרכז העיר סן מארינו, כפי שצויין זה אופציונלי ולא חייב לגשת אליו אלא אם רוצים סובניר ממשלתי מוכיח שהיית שם
&nbsp
אגב כפי שניתן לראות נכנסתי לשנגן מאוקראינה/לסלובקיה ויצאתי מליסבון/פורטוגל. חוץ ממונקו בתוואי נסיעתי גם הספקתי לעבור דרך אנדורה, אך שם בשני הגבולות לא היה אף אחד משום מה, רק תשלום כביש אגרה ששילמו נהגי האוטובוסים בכניסה מצרפת ויציאה לספרד (אנדורה לא חתמה שנגן וטכנית יש שם ביקורת (כולל דלפקים לביקורת גבולות) אך מעשית לא תמיד מקפידים על זה שם...)
&nbsp
ביקרתי אפילו בגיברלטר קצת לפני הנסיעה לפורטוגל, אך שם לא עושים החתמות לאלה שבאו מספרד וחוזרים אליה (חותמים יציאת שנגן מספרד רק לאלה שמתכוונים לצאת בשדה התעופה של גיברלטר לאפריקה/מדינות לא שנגן וכניסת שנגן לספרד לאלה שבאו ממדינות לא שנגן בנמל התעופה ועוברים לספרד)
יש לציין שבריטניה וגיברלטר אינן בשנגן.
חלק מה"חגיגה" שהספרדים עשו לנו בחזית בשנים האחרונות נובע מכך שבריטניה אינה בשנגן ולכן הם יכלו לבדוק כל רכב במקום בדיקות מדגמיות. כרגע העניין די נרגע הודות לאיחוד אבל האסון שקרה בבריטניה עלול לתת להם תירוצים להתעלל בנו בכל פעם שנבוא לעשות קצת שופינג בסופר הגדול שם.
&nbsp
מה שקורה במעבר הגבול עם גיברלטר הוא שמרבית העוברים הם אזרחי האיחוד ולכן יש להם זכות אוטומטית לבקר בבריטניה ובגיברלטר. המשמעות היא שהביקורת קלה יחסית ואין צורך להחתים דרכונים אירופאיים. אני מקווה שפאביאן פיקארדי ימצא דרך להמשיך את המצב הקיים כי גיברלטר אינה חלק מהממלכה המאוחדת אלא טריטוריה בריטית ויש בהן כאלו שנמצאות באיחוד האירופאי וכאלו שאינן.
&nbsp
לאזרחי מדינות מפותחות ובכללן ישראל ניתן לאפשר ויזה בעת ההגעה לגיברלטר, אך יש רשימה ארוכה של מדינות עולם שלישי שאזרחיהן צריכים ויזה כדי להכנס לטריטוריה:
&nbsp
https://www.gibraltar.gov.gi/new/visas-and-immigration
 

arseny92

Well-known member
מנהל
כפי שאמרתי שם היה כך: בבוקר יציאה מספרד, הדרכוניסט שואל

יש לציין שבריטניה וגיברלטר אינן בשנגן.
חלק מה"חגיגה" שהספרדים עשו לנו בחזית בשנים האחרונות נובע מכך שבריטניה אינה בשנגן ולכן הם יכלו לבדוק כל רכב במקום בדיקות מדגמיות. כרגע העניין די נרגע הודות לאיחוד אבל האסון שקרה בבריטניה עלול לתת להם תירוצים להתעלל בנו בכל פעם שנבוא לעשות קצת שופינג בסופר הגדול שם.
&nbsp
מה שקורה במעבר הגבול עם גיברלטר הוא שמרבית העוברים הם אזרחי האיחוד ולכן יש להם זכות אוטומטית לבקר בבריטניה ובגיברלטר. המשמעות היא שהביקורת קלה יחסית ואין צורך להחתים דרכונים אירופאיים. אני מקווה שפאביאן פיקארדי ימצא דרך להמשיך את המצב הקיים כי גיברלטר אינה חלק מהממלכה המאוחדת אלא טריטוריה בריטית ויש בהן כאלו שנמצאות באיחוד האירופאי וכאלו שאינן.
&nbsp
לאזרחי מדינות מפותחות ובכללן ישראל ניתן לאפשר ויזה בעת ההגעה לגיברלטר, אך יש רשימה ארוכה של מדינות עולם שלישי שאזרחיהן צריכים ויזה כדי להכנס לטריטוריה:
&nbsp
https://www.gibraltar.gov.gi/new/visas-and-immigration
כפי שאמרתי שם היה כך: בבוקר יציאה מספרד, הדרכוניסט שואל
האם חוזר, אני עונה כן, הוא אומר אוקי ומחזיר את הדרכון בלי שום חותמות נוספות. עשר מטר אחרי, הדרכוניסט האנגלי מעביר גם בלי חותמות עם אותה השאלה. ואחר כך עוברים את הנמל ברגל כפי שבתמונות ומגיעים לגיברלטר
&nbsp
בערב, בחזרה לספרד בצד השני של הכביש לכיוון הנגדי, הדרכוניסט הספרדי אינו מוצא יציאה משנגן היום/כניסה לגיברלטר אלא את הכניסה מסלובקיה (וגם כניסת/יציאת שנגן בדף הקודם שהייתה סגורה קודם לכן במרץ-1אפריל (ושבמהלכה עברתי באיטליה ובסן מרינו) - כניסה מבולגריה/ליוון ויציאה מפינלנד/לרוסיה) ומעביר ללא שאלות כלל
&nbsp
ויזות וחותמות לגיברלטר בעת הגעה לישראלים זה רק אם אתה נוחת בנמל התעופה של גיברלטר או יוצא ממנו בטיסה
 

Ccyclist

Well-known member
מעל עשור שאני מבקר בסלע קיומינו 6-7 פעמים כל חורף.

כפי שאמרתי שם היה כך: בבוקר יציאה מספרד, הדרכוניסט שואל
האם חוזר, אני עונה כן, הוא אומר אוקי ומחזיר את הדרכון בלי שום חותמות נוספות. עשר מטר אחרי, הדרכוניסט האנגלי מעביר גם בלי חותמות עם אותה השאלה. ואחר כך עוברים את הנמל ברגל כפי שבתמונות ומגיעים לגיברלטר
&nbsp
בערב, בחזרה לספרד בצד השני של הכביש לכיוון הנגדי, הדרכוניסט הספרדי אינו מוצא יציאה משנגן היום/כניסה לגיברלטר אלא את הכניסה מסלובקיה (וגם כניסת/יציאת שנגן בדף הקודם שהייתה סגורה קודם לכן במרץ-1אפריל (ושבמהלכה עברתי באיטליה ובסן מרינו) - כניסה מבולגריה/ליוון ויציאה מפינלנד/לרוסיה) ומעביר ללא שאלות כלל
&nbsp
ויזות וחותמות לגיברלטר בעת הגעה לישראלים זה רק אם אתה נוחת בנמל התעופה של גיברלטר או יוצא ממנו בטיסה
מעל עשור שאני מבקר בסלע קיומינו 6-7 פעמים כל חורף.
כמובן שעל דרכון בריטי זה שונה, ניפנוף קל ורק הגיברלטריים מבקשים לאחוז בדרכון מדי פעם אם הכניסה היא ברגל וברכב הנוסע מחזיק אותם לשימשה והם אף פעם לא יוצאים מהחלון הרכב. למעט מדינת אי אחת הדרכון הבריטי שלי נקי לחלוטין מחותמות והדרכון הישראלי מכיל רק חותמות כניסה ויציאה מישראל.
 
כבר שנים שישראל לא מחתימה בדרכון

מעל עשור שאני מבקר בסלע קיומינו 6-7 פעמים כל חורף.
כמובן שעל דרכון בריטי זה שונה, ניפנוף קל ורק הגיברלטריים מבקשים לאחוז בדרכון מדי פעם אם הכניסה היא ברגל וברכב הנוסע מחזיק אותם לשימשה והם אף פעם לא יוצאים מהחלון הרכב. למעט מדינת אי אחת הדרכון הבריטי שלי נקי לחלוטין מחותמות והדרכון הישראלי מכיל רק חותמות כניסה ויציאה מישראל.
כבר שנים שישראל לא מחתימה בדרכון
אלא מצרפת פתק של אישור כניסה\יציאה
 

arseny92

Well-known member
מנהל
כן מחתימה באילת, עובדה, חיפה (טיסות מיוון), מעברים יבשתיים

כבר שנים שישראל לא מחתימה בדרכון
אלא מצרפת פתק של אישור כניסה\יציאה
כן מחתימה באילת, עובדה, חיפה (טיסות מיוון), מעברים יבשתיים
וימיים אם באת בצוות של איזו ספינת משא לחיפה/אשדוד או קרויז לחיפה במעבורת
&nbsp
פתק אישור כניסה ויציאה זה רק בנתב"ג
 

alantan

New member
גם אם אתה מנכה את אוכלוסיית החרדים?

ישראל במקום ה-46 ברמת המינוע פר נפש בעולם
אם נוריד 3 או 4 מדינות ננסיות, כגון מונאקו וסן מארינו, שבחלקן יש יותר מכוניות
מאנשים(!!!)
נקבל שישראל במקום ה-40 בעולם בקרב מדינות נורמליות בגודלן (שטח/אוכלוסיה.
הכוונה לא מדינות ננסיות).
לפחות 5 מדינות מזרח אירופאיות משיגות אותנו. ליטא, פולין, סלובניה, קרואטיה ובולגריה.

בכל 40 המדינות שמנצחות אותנו ברמת המינוע יש תח"ץ 7 ימים בשבוע ובחלק
מהן אפילו בערים הגדולות 24 שעות ביממה.
ובכל זאת לא מעט מחזיקים שם ברכב פרטי.
גם אם אתה מנכה את אוכלוסיית החרדים?
 

down und

New member
הנה הקישור ששכחתי להביא

אתה מניח שאין להם יעדים מחוץ לחיפה.
אם חיפה היתה אי בודד היית צודק, אבל לתושבי חיפה יש קשרים לשאר חלקי המדינה וכדי להגיע למקום בילוי בתל אביב או לקרובים ביוקנעם או נתניה אי אפשר להשתמש בתח"צ המקומית הפועלת בתחומי חיפה בלבד. כמו כן יש למערכת הפועלת כיום בחיפה בעיות תדירות ובעיות בשעות הפעילות כגון חלון של מספר שעות בערב שישי או הפעלה משעות הצהריים המאוחרות בלבד בשבת. בנוסף המערכת משמרת מצב היסטורי בן 70 ולכן היא אינה משרתת שכונות חדשות אלא אם קוויה הוארכו אליהן.
&nbsp
עדיף להשוות למקומות אחרים בעולם עם מערכת סופ"ש שנועדה לשרת את צרכי האוכלוסייה ולא את צרכי ההיסטוריה.
הנה הקישור ששכחתי להביא
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_vehicles_per_capita
 

alantan

New member
ראשית, הקישור מתיחס לכלי רכב ולא למכוניות

ראשית, הקישור מתיחס לכלי רכב ולא למכוניות
אבל זו לא הנקודה העיקרית ואתעלם ממנה.

ארשה לעצמי להיות קצת גזען ולהתייחס לאוכלוסיה היהודית (75% מהאוכלוסיה שהיא כנראה מייצגת יותר את התל"ג האירופי).

לצערי אין לי את מספר כלי הרכב בקבוצה זו, אז אנחש לפי תל"ג לפי מגזר. על פי יוזמת קרן אברהם, התל"ג ב-2009 של המגזר הערבי היה 8000 דולר לנפש לעומת 22000 דולר בכלל האוכלוסייה. לפי השיעור של המגזרים באוכלוסיה, אני מגיע לכך שהמגזר היהודי מייצג כ-90% מסך התל"ג במדינה.

כלומר, אפשר לנחש שבמגזר היהודי יש 2.81 מליון כלי רכב, ובטבלה שהבאת, זה מעמיד את מספר כלי הרכב ל-1000 תושבים על 444. אם אנכה מכך את החרדים (10% מהיהודים ואני מנחש שגם שם התל"ג דומה לזו של המגזר הערבי), אני מגיע ל-479.

זה כבר כמו דנמרק, מדינה דומה לישראל מבחינה גיאוגרפית. שם יש את נטל המיסוי הגבוה בעולם על קנית רכב פרטי (180%) אבל מצד שני בדנמרק ההכנסה למשק בית (ב-2011) הוא $27,000 לעומת $17,000 אצלנו.

עריכה: עוד הערת אגב על דנמרק - שיעור המהגרים שם ממדינות שאינן נחשבות מדינות מערביות (אירופה המערבית, ארה"ב, קנדה, אוסטרליה וניו זילנד) הוא כ-5% מהאוכלוסיה הכללית, כלומר כ-95% מהאוכלוסיה היא הטרוגנית וכך אין צורך לעשות את אותם חישובים שביצעתי.
 

נתנאל531

Well-known member
מצד שני, האוכלוסייה הלא-יהודית זקוקה לרכב יותר

ראשית, הקישור מתיחס לכלי רכב ולא למכוניות
אבל זו לא הנקודה העיקרית ואתעלם ממנה.

ארשה לעצמי להיות קצת גזען ולהתייחס לאוכלוסיה היהודית (75% מהאוכלוסיה שהיא כנראה מייצגת יותר את התל"ג האירופי).

לצערי אין לי את מספר כלי הרכב בקבוצה זו, אז אנחש לפי תל"ג לפי מגזר. על פי יוזמת קרן אברהם, התל"ג ב-2009 של המגזר הערבי היה 8000 דולר לנפש לעומת 22000 דולר בכלל האוכלוסייה. לפי השיעור של המגזרים באוכלוסיה, אני מגיע לכך שהמגזר היהודי מייצג כ-90% מסך התל"ג במדינה.

כלומר, אפשר לנחש שבמגזר היהודי יש 2.81 מליון כלי רכב, ובטבלה שהבאת, זה מעמיד את מספר כלי הרכב ל-1000 תושבים על 444. אם אנכה מכך את החרדים (10% מהיהודים ואני מנחש שגם שם התל"ג דומה לזו של המגזר הערבי), אני מגיע ל-479.

זה כבר כמו דנמרק, מדינה דומה לישראל מבחינה גיאוגרפית. שם יש את נטל המיסוי הגבוה בעולם על קנית רכב פרטי (180%) אבל מצד שני בדנמרק ההכנסה למשק בית (ב-2011) הוא $27,000 לעומת $17,000 אצלנו.

עריכה: עוד הערת אגב על דנמרק - שיעור המהגרים שם ממדינות שאינן נחשבות מדינות מערביות (אירופה המערבית, ארה"ב, קנדה, אוסטרליה וניו זילנד) הוא כ-5% מהאוכלוסיה הכללית, כלומר כ-95% מהאוכלוסיה היא הטרוגנית וכך אין צורך לעשות את אותם חישובים שביצעתי.
מצד שני, האוכלוסייה הלא-יהודית זקוקה לרכב יותר
מהאוכלוסייה היהודית, בגלל הפיזור וחוסר הסדר הנרחב של ישובים לא-יהודיים בישראל והעדר תחבורה ציבורית אפקטיבית במשך זמן רב.
&nbsp
נדמה לי שהאוכלוסייה הלא-יהודית מאזנת את האוכלוסייה החרדית, ולכן מספר כלי הרכב ל־1,000 נפש אינו זקוק להתאמות חברתיות.
 
למכור את הרכב לא, כי אין לי, אבל בהחלט מעכב קניה של אחד כזה.

כי כידוע באזור חיפה והקריות אחוז השימוש השימוש ברכב פרטי
נמוך באופן מובהק מבשאר הארץ.
&nbsp
לא כך? פופולרי לטעון שיש קשר בין השניים, אבל מחכה לשמוע תושב מהאזור שיספר שמכר את רכבו הפרטי בזכות הפעלת תחבורה ציבורית בשבת, טרם שמעתי על כך.
&nbsp
אין ספק שהפעלת תחבורה ציבורית בשבת תסייע לנוסעים מחוסרי רכב (לכאורה, מנגד יתכן שתגביר לחץ על שכירים לעבוד בשבת כי יש אופציה זולה להגעה למקום העבודה), אבל אף אחד לא ימכור את רכבו בעקבות כך. רכב פרטי זה נוחות שתחבורה ציבורית לא מסוגלת לספק. אם השיקול היה כלכלי נטו, היה משתלם לסוע לכל צורך במונית ספיישל בשבת, וזה היה יוצא זול משמעותית מאחזקת רכב, זה לא קורה כי רכב פרטי מספק נוחות וגמישות שתחבורה ציבורית לא יכולה לספק.
למכור את הרכב לא, כי אין לי, אבל בהחלט מעכב קניה של אחד כזה.
אין לי רכב, אבל בזכות התחבורה הציבורית שפועלת בחיפה בשבת, לא לחוץ לי לקנות אחד כזה, לפחות לא בשנים הקרובות (אחרי הכל, עדיין אני סטודנט). מה שיש בחיפה נגיש וזמין בשבילי כמעט בכל זמן שאני צריך.
 
וכמוך יש עוד לא מעט אנשים.

למכור את הרכב לא, כי אין לי, אבל בהחלט מעכב קניה של אחד כזה.
אין לי רכב, אבל בזכות התחבורה הציבורית שפועלת בחיפה בשבת, לא לחוץ לי לקנות אחד כזה, לפחות לא בשנים הקרובות (אחרי הכל, עדיין אני סטודנט). מה שיש בחיפה נגיש וזמין בשבילי כמעט בכל זמן שאני צריך.
וכמוך יש עוד לא מעט אנשים.
 
יש לך את % השימוש ברכב הפרטי לגילאי 20-30 בחיפה?

כי כידוע באזור חיפה והקריות אחוז השימוש השימוש ברכב פרטי
נמוך באופן מובהק מבשאר הארץ.
&nbsp
לא כך? פופולרי לטעון שיש קשר בין השניים, אבל מחכה לשמוע תושב מהאזור שיספר שמכר את רכבו הפרטי בזכות הפעלת תחבורה ציבורית בשבת, טרם שמעתי על כך.
&nbsp
אין ספק שהפעלת תחבורה ציבורית בשבת תסייע לנוסעים מחוסרי רכב (לכאורה, מנגד יתכן שתגביר לחץ על שכירים לעבוד בשבת כי יש אופציה זולה להגעה למקום העבודה), אבל אף אחד לא ימכור את רכבו בעקבות כך. רכב פרטי זה נוחות שתחבורה ציבורית לא מסוגלת לספק. אם השיקול היה כלכלי נטו, היה משתלם לסוע לכל צורך במונית ספיישל בשבת, וזה היה יוצא זול משמעותית מאחזקת רכב, זה לא קורה כי רכב פרטי מספק נוחות וגמישות שתחבורה ציבורית לא יכולה לספק.
יש לך את % השימוש ברכב הפרטי לגילאי 20-30 בחיפה?
מבוגרים אמידים לרוב רגילים לרכב ויסעו בו גם אם יש תחץ טוב ליעד,
בנוסף התחץ התחילה להשתפר לפני כעשור מי שקנה רכב קודם לא מודע לשינויים.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
ועצמאות. אי-תלות בשביתות ושלל הנחתות מלמעלה

כי כידוע באזור חיפה והקריות אחוז השימוש השימוש ברכב פרטי
נמוך באופן מובהק מבשאר הארץ.
&nbsp
לא כך? פופולרי לטעון שיש קשר בין השניים, אבל מחכה לשמוע תושב מהאזור שיספר שמכר את רכבו הפרטי בזכות הפעלת תחבורה ציבורית בשבת, טרם שמעתי על כך.
&nbsp
אין ספק שהפעלת תחבורה ציבורית בשבת תסייע לנוסעים מחוסרי רכב (לכאורה, מנגד יתכן שתגביר לחץ על שכירים לעבוד בשבת כי יש אופציה זולה להגעה למקום העבודה), אבל אף אחד לא ימכור את רכבו בעקבות כך. רכב פרטי זה נוחות שתחבורה ציבורית לא מסוגלת לספק. אם השיקול היה כלכלי נטו, היה משתלם לסוע לכל צורך במונית ספיישל בשבת, וזה היה יוצא זול משמעותית מאחזקת רכב, זה לא קורה כי רכב פרטי מספק נוחות וגמישות שתחבורה ציבורית לא יכולה לספק.
ועצמאות. אי-תלות בשביתות ושלל הנחתות מלמעלה
אגב, זכור לי יום שבו פספסתי את האוטובוס וניסיתי לקחת מונית ספיישל לעבודה בשעות השיא בבוקר. זה היה בלתי אפשרי.

יש צרכים רבים שתחבורה ציבורית לא יכולה לספק מעצם טיבה (גם לא מוניות) ולכן לא מפתיע שכמעט כל משפחה (שיכולה) מחזיקה בד"כ לפחות רכב אחד. אבל שהתחבורה הציבורית טובה ויעילה, אפשר להשאיר אותו בחניה במקרים רבים, ובעיקר אין צורך לקנות רכב נוסף.
 

oshlick1

New member

Bus Nerd

Active member
נראה לי נצל"שת לשרשור הלא נכון

נצל''ש
הפיגוע בקו 5 - 1994
ראיתי בתמונות שהאוטובוס היה בכלל אוטובוס בינעירוני
האם זה היה נהוג אז לשלב אוטובוסים בינעירוניים בקו כל כך עירוני
כמו קו 5?
נראה לי נצל"שת לשרשור הלא נכון
 
הטור נכון ונוגע מלמעלה בנקודה אחת

מניחה את זה כאן ובורחת על נפשי
http://www.israelhayom.co.il/article/458917
טור ב"ישראל היום"
הטור נכון ונוגע מלמעלה בנקודה אחת
פרוייקט גשר מוצא ומנהרות הראל בעיקר תוכננו באופן לקוי כשלעצמם.
נראה שמישהו שכח שהקטע משמש ככניסה ראשית לירושלים, ובעתיד אמור לנקז כניסה/יציאה מהירה נוספת שתתפצל ממנו (כביש 16).

נכון שבקרוב אמור להפתח נתיב שלישי שיקל על העומס לפי ההבטחות, אבל עדיין זה קצת מדי לצוואר בקבוק שמנקז כיום שתי יציאות ובעתיד שלוש יציאות, במיוחד אם ירצו להתקדם קצת ולתת נתיב תח"צ בשעות העומס.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה