עמוד השדרה
New member
תוכניות התחבורה למתחם סירקין:
תוכניות התחבורה למתחם סירקין:
התוכניות מופיעות באתר מינהל התכנון http://mavat.moin.gov.il/mavatps/forms/sv3.aspx?tid=3
תוכנית שלד לשטח מחנה סירקין המתפנה (מספר: 410-0456814).
המסמך המעניין ביותר את הפורום: תנועה - נספח תחבורה ציבורית מוצע (המסמך מאוגוסט 2016)
לצערי המסמך גדול מדי עבור תפוז.
במסמך זה מופיעים:
- הקו הסגול עד לתחנת סגולה
- קו מתע"ן מכיוון הוד השרון עד צומת גנים (שמכונה צהוב)
- קו מתע"ן מהתחנה המרכזית בפ"ת (חיבור לקווים האדום והסגול) דרך השכונה המתוכננת החדשה עד לראש העין (לא ברור לי האם מדובר בקו נפרד או בהארכה של הקו האדום, כי במסמכים אחרים בתוכנית יש התייחסות להארכת הקו האדום)
- קו מתע"ן נוסף ממחלף ירקון דרך תוואי עוקף 40 המתוכנן לעבור בשכונה החדשה ודרומה בתוואי כביש 40 לכיוון צומת הטייסים
- תחנת רכבת מזרחית לשכונה החדשה (בנוסף לתחנת אלעד המתוכננת שנמצאת דרומית יותר ואף היא מופיעה במסמך)
- מסוף תח"צ מתוכנן בחלק המזרחי של השכונה וחיבור באמצעות כביש חדש בין השכונה לראש העין וכביש 444 (כביש שיהיה דרומית לכביש 483)
בין מסמכי התוכנית יש גם מסמכי התייחסות ועמדות של עיריית פתח תקוה (שאפשר להבחין בהם בדאגתה המיוחדת של העירייה לכלי הרכב הפרטיים).
ציטוט:
"
עמדת עירית פתח תקוה היא שהשלביות המוצעת צריכה להשען על מופע מרחבי בלבד, ולא על החלטות תפעוליות שאינן קשורות לתוכנית, ושבמרבית המקרים אינם בסמכות העיריה.
ונסביר: עמדתנו לגבי נתיבים למתעני"ם היא: היות ותהיה תוספת משמעותית של תושבים למרחב, והיות ועדיין 60% מהנסיעות יהיו ברכב פרטי, יש לכאורה צורך להרחיב כבישים קיימים. אולם ההחלטה היא שמרחיבים דרכים קיימות רק עבור תחבורה ציבורית ולא עבור רכב פרטי, ובכך למעשה מצמצמים באופן יחסי את הנתיבים העומדים לרשות הרכב הפרטי ביחס לכמותו העתידית. כלומר, במידה ומחליטים שיש צורך בתח"צ בנתיב מסויים, יש להסדיר את הנתיב עצמו
על ידי הרחבת רצועת הדרך ולא להסתמך על החלטות תפעוליות שהיום הן כאן ומחר אינן.
לכן עמדתנו היא שקביעת נתיב לתחבורה ציבורית הוא פרוייקט מרחבי שיש לתכנון עבורו רצועות דרך סטטוטוריות ובהמשך לבצע בפועל.
"
תוכניות התחבורה למתחם סירקין:
התוכניות מופיעות באתר מינהל התכנון http://mavat.moin.gov.il/mavatps/forms/sv3.aspx?tid=3
תוכנית שלד לשטח מחנה סירקין המתפנה (מספר: 410-0456814).
המסמך המעניין ביותר את הפורום: תנועה - נספח תחבורה ציבורית מוצע (המסמך מאוגוסט 2016)
לצערי המסמך גדול מדי עבור תפוז.
במסמך זה מופיעים:
- הקו הסגול עד לתחנת סגולה
- קו מתע"ן מכיוון הוד השרון עד צומת גנים (שמכונה צהוב)
- קו מתע"ן מהתחנה המרכזית בפ"ת (חיבור לקווים האדום והסגול) דרך השכונה המתוכננת החדשה עד לראש העין (לא ברור לי האם מדובר בקו נפרד או בהארכה של הקו האדום, כי במסמכים אחרים בתוכנית יש התייחסות להארכת הקו האדום)
- קו מתע"ן נוסף ממחלף ירקון דרך תוואי עוקף 40 המתוכנן לעבור בשכונה החדשה ודרומה בתוואי כביש 40 לכיוון צומת הטייסים
- תחנת רכבת מזרחית לשכונה החדשה (בנוסף לתחנת אלעד המתוכננת שנמצאת דרומית יותר ואף היא מופיעה במסמך)
- מסוף תח"צ מתוכנן בחלק המזרחי של השכונה וחיבור באמצעות כביש חדש בין השכונה לראש העין וכביש 444 (כביש שיהיה דרומית לכביש 483)
בין מסמכי התוכנית יש גם מסמכי התייחסות ועמדות של עיריית פתח תקוה (שאפשר להבחין בהם בדאגתה המיוחדת של העירייה לכלי הרכב הפרטיים).
ציטוט:
"
עמדת עירית פתח תקוה היא שהשלביות המוצעת צריכה להשען על מופע מרחבי בלבד, ולא על החלטות תפעוליות שאינן קשורות לתוכנית, ושבמרבית המקרים אינם בסמכות העיריה.
ונסביר: עמדתנו לגבי נתיבים למתעני"ם היא: היות ותהיה תוספת משמעותית של תושבים למרחב, והיות ועדיין 60% מהנסיעות יהיו ברכב פרטי, יש לכאורה צורך להרחיב כבישים קיימים. אולם ההחלטה היא שמרחיבים דרכים קיימות רק עבור תחבורה ציבורית ולא עבור רכב פרטי, ובכך למעשה מצמצמים באופן יחסי את הנתיבים העומדים לרשות הרכב הפרטי ביחס לכמותו העתידית. כלומר, במידה ומחליטים שיש צורך בתח"צ בנתיב מסויים, יש להסדיר את הנתיב עצמו
על ידי הרחבת רצועת הדרך ולא להסתמך על החלטות תפעוליות שהיום הן כאן ומחר אינן.
לכן עמדתנו היא שקביעת נתיב לתחבורה ציבורית הוא פרוייקט מרחבי שיש לתכנון עבורו רצועות דרך סטטוטוריות ובהמשך לבצע בפועל.
"