מניחה את זה כאן ובורחת על נפשי

מצב
הנושא נעול.

raminec

New member


למה לסגת? דווקא אחלה מאמר
מעבר ללשון הססגונית ולדימויים המשעשעים, ג'קי צודק.
 

bralor4247

New member
ג׳קי צודק למעט....

מניחה את זה כאן ובורחת על נפשי
http://www.israelhayom.co.il/article/458917
טור ב"ישראל היום"
ג׳קי צודק למעט....
הסיבה שישראלים לא יכולים לעבור לתחבורה ציבורית היא שהמערכת מושבתת כחודשיים שלמים בשנה. במצב כזה אין בר דעת שיסמוך על התחבורה הציבורית במדינה שבה רוב הציבור נוסע בשבת ובחג. מכאן שכל אחד נאלץ לרכוש רכב פרטי ומכאן הפקקים. עד שלא יבינו את זה שם למעלה בממשלה, אין סיכוי לפתרון הבעיה.
 
ולמי שלא יודע-ג'קי הוא חובש כיפה

ג׳קי צודק למעט....
הסיבה שישראלים לא יכולים לעבור לתחבורה ציבורית היא שהמערכת מושבתת כחודשיים שלמים בשנה. במצב כזה אין בר דעת שיסמוך על התחבורה הציבורית במדינה שבה רוב הציבור נוסע בשבת ובחג. מכאן שכל אחד נאלץ לרכוש רכב פרטי ומכאן הפקקים. עד שלא יבינו את זה שם למעלה בממשלה, אין סיכוי לפתרון הבעיה.
ולמי שלא יודע-ג'קי הוא חובש כיפה
אם כי איני מכירה את דעתו בסוגיית התחבורה הציבורית בשבת.
 

נתנאל531

Well-known member
כי כידוע באזור חיפה והקריות אחוז השימוש השימוש ברכב פרטי

ג׳קי צודק למעט....
הסיבה שישראלים לא יכולים לעבור לתחבורה ציבורית היא שהמערכת מושבתת כחודשיים שלמים בשנה. במצב כזה אין בר דעת שיסמוך על התחבורה הציבורית במדינה שבה רוב הציבור נוסע בשבת ובחג. מכאן שכל אחד נאלץ לרכוש רכב פרטי ומכאן הפקקים. עד שלא יבינו את זה שם למעלה בממשלה, אין סיכוי לפתרון הבעיה.
כי כידוע באזור חיפה והקריות אחוז השימוש השימוש ברכב פרטי
נמוך באופן מובהק מבשאר הארץ.
&nbsp
לא כך? פופולרי לטעון שיש קשר בין השניים, אבל מחכה לשמוע תושב מהאזור שיספר שמכר את רכבו הפרטי בזכות הפעלת תחבורה ציבורית בשבת, טרם שמעתי על כך.
&nbsp
אין ספק שהפעלת תחבורה ציבורית בשבת תסייע לנוסעים מחוסרי רכב (לכאורה, מנגד יתכן שתגביר לחץ על שכירים לעבוד בשבת כי יש אופציה זולה להגעה למקום העבודה), אבל אף אחד לא ימכור את רכבו בעקבות כך. רכב פרטי זה נוחות שתחבורה ציבורית לא מסוגלת לספק. אם השיקול היה כלכלי נטו, היה משתלם לסוע לכל צורך במונית ספיישל בשבת, וזה היה יוצא זול משמעותית מאחזקת רכב, זה לא קורה כי רכב פרטי מספק נוחות וגמישות שתחבורה ציבורית לא יכולה לספק.
 

Ccyclist

Well-known member
אתה מניח שאין להם יעדים מחוץ לחיפה.

כי כידוע באזור חיפה והקריות אחוז השימוש השימוש ברכב פרטי
נמוך באופן מובהק מבשאר הארץ.
&nbsp
לא כך? פופולרי לטעון שיש קשר בין השניים, אבל מחכה לשמוע תושב מהאזור שיספר שמכר את רכבו הפרטי בזכות הפעלת תחבורה ציבורית בשבת, טרם שמעתי על כך.
&nbsp
אין ספק שהפעלת תחבורה ציבורית בשבת תסייע לנוסעים מחוסרי רכב (לכאורה, מנגד יתכן שתגביר לחץ על שכירים לעבוד בשבת כי יש אופציה זולה להגעה למקום העבודה), אבל אף אחד לא ימכור את רכבו בעקבות כך. רכב פרטי זה נוחות שתחבורה ציבורית לא מסוגלת לספק. אם השיקול היה כלכלי נטו, היה משתלם לסוע לכל צורך במונית ספיישל בשבת, וזה היה יוצא זול משמעותית מאחזקת רכב, זה לא קורה כי רכב פרטי מספק נוחות וגמישות שתחבורה ציבורית לא יכולה לספק.
אתה מניח שאין להם יעדים מחוץ לחיפה.
אם חיפה היתה אי בודד היית צודק, אבל לתושבי חיפה יש קשרים לשאר חלקי המדינה וכדי להגיע למקום בילוי בתל אביב או לקרובים ביוקנעם או נתניה אי אפשר להשתמש בתח"צ המקומית הפועלת בתחומי חיפה בלבד. כמו כן יש למערכת הפועלת כיום בחיפה בעיות תדירות ובעיות בשעות הפעילות כגון חלון של מספר שעות בערב שישי או הפעלה משעות הצהריים המאוחרות בלבד בשבת. בנוסף המערכת משמרת מצב היסטורי בן 70 ולכן היא אינה משרתת שכונות חדשות אלא אם קוויה הוארכו אליהן.
&nbsp
עדיף להשוות למקומות אחרים בעולם עם מערכת סופ"ש שנועדה לשרת את צרכי האוכלוסייה ולא את צרכי ההיסטוריה.
 

down und

New member
חאלס חרטוטים.

אתה מניח שאין להם יעדים מחוץ לחיפה.
אם חיפה היתה אי בודד היית צודק, אבל לתושבי חיפה יש קשרים לשאר חלקי המדינה וכדי להגיע למקום בילוי בתל אביב או לקרובים ביוקנעם או נתניה אי אפשר להשתמש בתח"צ המקומית הפועלת בתחומי חיפה בלבד. כמו כן יש למערכת הפועלת כיום בחיפה בעיות תדירות ובעיות בשעות הפעילות כגון חלון של מספר שעות בערב שישי או הפעלה משעות הצהריים המאוחרות בלבד בשבת. בנוסף המערכת משמרת מצב היסטורי בן 70 ולכן היא אינה משרתת שכונות חדשות אלא אם קוויה הוארכו אליהן.
&nbsp
עדיף להשוות למקומות אחרים בעולם עם מערכת סופ"ש שנועדה לשרת את צרכי האוכלוסייה ולא את צרכי ההיסטוריה.
חאלס חרטוטים.
בכל העולם יש תח"ץ 7 ימים בשבוע ולא כמו בישראל.
וראה זה פלא, בכל העולם המערבי ואפילו ברוב העולם השני (מזרח אירופה),
רמת המינוע פר 1,000 נפש גבוהה מאשר ביזגרוּאל מדינת.

זו ההוכחה שאין שום קשר בין קיום תח"ץ 7 ימים בשבוע לבין אי קניית רכב פרטי.
 

נתנאל531

Well-known member
וראיה לכאורה לקשר בין מיסוי רכב לבין היקף השימוש

חאלס חרטוטים.
בכל העולם יש תח"ץ 7 ימים בשבוע ולא כמו בישראל.
וראה זה פלא, בכל העולם המערבי ואפילו ברוב העולם השני (מזרח אירופה),
רמת המינוע פר 1,000 נפש גבוהה מאשר ביזגרוּאל מדינת.

זו ההוכחה שאין שום קשר בין קיום תח"ץ 7 ימים בשבוע לבין אי קניית רכב פרטי.
וראיה לכאורה לקשר בין מיסוי רכב לבין היקף השימוש
כלומר לכאורה ככל שמיסוי הרכב (ישיר, עקיף) גבוה יותר, כמקובל בישראל-מדינה (בהשוואה בינלאומית) - כך היקף השימוש בו נמוך יותר, גם היקף הנסועה הממוצע הגבוה ברכב ליסינג בהשוואה לרכב רגיל, תומך בהשערה זו.
&nbsp
לא אומר שצריך להעלות את המיסים על רכבים פרטיים כדי להגביר שימוש בתחבורה ציבורית, אבל יש לחשוב פעמיים לפני תכנון הוזלה (למעט באביזרי בטיחות לרכב, בהם מוטב שהשיקול הכספי יהיה שולי).
 

Ccyclist

Well-known member
יש שיטות חוקיות להתחמק ממיסוי וכן בשאלה היא על ברירה.

וראיה לכאורה לקשר בין מיסוי רכב לבין היקף השימוש
כלומר לכאורה ככל שמיסוי הרכב (ישיר, עקיף) גבוה יותר, כמקובל בישראל-מדינה (בהשוואה בינלאומית) - כך היקף השימוש בו נמוך יותר, גם היקף הנסועה הממוצע הגבוה ברכב ליסינג בהשוואה לרכב רגיל, תומך בהשערה זו.
&nbsp
לא אומר שצריך להעלות את המיסים על רכבים פרטיים כדי להגביר שימוש בתחבורה ציבורית, אבל יש לחשוב פעמיים לפני תכנון הוזלה (למעט באביזרי בטיחות לרכב, בהם מוטב שהשיקול הכספי יהיה שולי).
יש שיטות חוקיות להתחמק ממיסוי וכן בשאלה היא על ברירה.
בבריטניה יש מיסומ גבוה אבל מחירי הרכב המשומש הם נמוכים יחסית, ואפשר בקלות וחוקיות מוחלטת לשלם ביטוח ומיסי דלק בלבד- פשוט קונים קכב משומש שעולה £500-£1,000 פעם בשנה ומוכרים מקניית הרכב המשומש הבא ואם לא אז שמים בצד כסף לחדש. השיפוצניק שלי השתמש בשיטה הזו במשך שנים. זה חוסך לא רק את מס הכביש אלא גם את הטסט השנתי ותיקוני מוסך למיניהם.
&nbsp
וזו לא השיטה הבריטית היחידה שמוכיחה שלאנשים אין סנטימנטים לרכב מסויים אלא אולי ליצרן, עד לשינוי שיטת הרישום בתחילת שנות האלפיים היה מקובל לחלוטין "לרדוף" אחרי אות הרישוי הנוכחית ע"י טרייד-אין שנתי כדי שלוחית הרישוי של הרכב תסתיים באות הרישוי של אותה השנה. אנשים האמינו שזה שומר להם על ערך הרכב.
&nbsp
באזורים כפריים וכן באזורים פרבריים עם שירות גרוע (גם בפרברי חיפה יש שכונות חדשות עם "קו שכונתי" שבא פעם בשעה במקרה הטוב) וכן למי שרוצה חופש תנועה בשבת בכל רחבי הארץ המיסוי על הרכב אינו שונה מהותית מהמיסוי על סיגריות - מי שמכור פשוט משלם והמחיר אינו מרתיע כי העניין נתפס כצורך. מה שמעביר נהגים לתח"צ הוא הפוטנציאל להתגבר על בעיות כמו עומס ומחסור בחנייה. כך בימי השבוע רכבת ישראל מושכת נהגים רבים להגיע עם רכביהם לתחנותיה כי היא נתפסת כעדיפה על נהיגה לתל אביב. הגזר חזק מהמקל.
 

Ccyclist

Well-known member
(הקלדה על מסך שטוח)

יש שיטות חוקיות להתחמק ממיסוי וכן בשאלה היא על ברירה.
בבריטניה יש מיסומ גבוה אבל מחירי הרכב המשומש הם נמוכים יחסית, ואפשר בקלות וחוקיות מוחלטת לשלם ביטוח ומיסי דלק בלבד- פשוט קונים קכב משומש שעולה £500-£1,000 פעם בשנה ומוכרים מקניית הרכב המשומש הבא ואם לא אז שמים בצד כסף לחדש. השיפוצניק שלי השתמש בשיטה הזו במשך שנים. זה חוסך לא רק את מס הכביש אלא גם את הטסט השנתי ותיקוני מוסך למיניהם.
&nbsp
וזו לא השיטה הבריטית היחידה שמוכיחה שלאנשים אין סנטימנטים לרכב מסויים אלא אולי ליצרן, עד לשינוי שיטת הרישום בתחילת שנות האלפיים היה מקובל לחלוטין "לרדוף" אחרי אות הרישוי הנוכחית ע"י טרייד-אין שנתי כדי שלוחית הרישוי של הרכב תסתיים באות הרישוי של אותה השנה. אנשים האמינו שזה שומר להם על ערך הרכב.
&nbsp
באזורים כפריים וכן באזורים פרבריים עם שירות גרוע (גם בפרברי חיפה יש שכונות חדשות עם "קו שכונתי" שבא פעם בשעה במקרה הטוב) וכן למי שרוצה חופש תנועה בשבת בכל רחבי הארץ המיסוי על הרכב אינו שונה מהותית מהמיסוי על סיגריות - מי שמכור פשוט משלם והמחיר אינו מרתיע כי העניין נתפס כצורך. מה שמעביר נהגים לתח"צ הוא הפוטנציאל להתגבר על בעיות כמו עומס ומחסור בחנייה. כך בימי השבוע רכבת ישראל מושכת נהגים רבים להגיע עם רכביהם לתחנותיה כי היא נתפסת כעדיפה על נהיגה לתל אביב. הגזר חזק מהמקל.
(הקלדה על מסך שטוח)
 

down und

New member
ישראל במקום ה-46 ברמת המינוע פר נפש בעולם

אתה מניח שאין להם יעדים מחוץ לחיפה.
אם חיפה היתה אי בודד היית צודק, אבל לתושבי חיפה יש קשרים לשאר חלקי המדינה וכדי להגיע למקום בילוי בתל אביב או לקרובים ביוקנעם או נתניה אי אפשר להשתמש בתח"צ המקומית הפועלת בתחומי חיפה בלבד. כמו כן יש למערכת הפועלת כיום בחיפה בעיות תדירות ובעיות בשעות הפעילות כגון חלון של מספר שעות בערב שישי או הפעלה משעות הצהריים המאוחרות בלבד בשבת. בנוסף המערכת משמרת מצב היסטורי בן 70 ולכן היא אינה משרתת שכונות חדשות אלא אם קוויה הוארכו אליהן.
&nbsp
עדיף להשוות למקומות אחרים בעולם עם מערכת סופ"ש שנועדה לשרת את צרכי האוכלוסייה ולא את צרכי ההיסטוריה.
ישראל במקום ה-46 ברמת המינוע פר נפש בעולם
אם נוריד 3 או 4 מדינות ננסיות, כגון מונאקו וסן מארינו, שבחלקן יש יותר מכוניות
מאנשים(!!!)
נקבל שישראל במקום ה-40 בעולם בקרב מדינות נורמליות בגודלן (שטח/אוכלוסיה.
הכוונה לא מדינות ננסיות).
לפחות 5 מדינות מזרח אירופאיות משיגות אותנו. ליטא, פולין, סלובניה, קרואטיה ובולגריה.

בכל 40 המדינות שמנצחות אותנו ברמת המינוע יש תח"ץ 7 ימים בשבוע ובחלק
מהן אפילו בערים הגדולות 24 שעות ביממה.
ובכל זאת לא מעט מחזיקים שם ברכב פרטי.
 

Bus Nerd

Active member
כמה דברים חשובים שפיספסת

ישראל במקום ה-46 ברמת המינוע פר נפש בעולם
אם נוריד 3 או 4 מדינות ננסיות, כגון מונאקו וסן מארינו, שבחלקן יש יותר מכוניות
מאנשים(!!!)
נקבל שישראל במקום ה-40 בעולם בקרב מדינות נורמליות בגודלן (שטח/אוכלוסיה.
הכוונה לא מדינות ננסיות).
לפחות 5 מדינות מזרח אירופאיות משיגות אותנו. ליטא, פולין, סלובניה, קרואטיה ובולגריה.

בכל 40 המדינות שמנצחות אותנו ברמת המינוע יש תח"ץ 7 ימים בשבוע ובחלק
מהן אפילו בערים הגדולות 24 שעות ביממה.
ובכל זאת לא מעט מחזיקים שם ברכב פרטי.
כמה דברים חשובים שפיספסת
המדינות האלו הרבה יותר גדולות והרבה פחות צפופות. יש בהם הרבה כפרים רחוקים שאין בהם שירות תח"צ מוצלח (או שירות בכלל).

ישראל לעומת זאת היא מדינה שרוב תושביה חיים בערים הגדולות או בסביבתן, ובכל זאת מחזיקים רכב.

בחו"ל הרבה אנשים שחיים בקרבת או בתוך עיר גדולה לא צריכים (ולא רוצים) להחזיק רכב, ולכן הפקקים שם לא חמורים כמו אצלנו. לא סתם אנחנו הכי פקוקים בOECD.

להסתכל רק על הנתון של רמת המינוע לנפש בלי לבחון קריטריונים גיאוגרפים אחרים אף פעם לא ייתן לך את התמונה המלאה.

חשוב גם לזכור שאין אף מדינה שבה התח"צ "מנצחת" את הרכב הפרטי ב"עוגת השימושים", אבל כן יש ערים ספציפיות שבהן יש יותר אנשים שנוסעים בתח"צ / אופניים מאנשים שנוהגים. אף אחד כאן לא אומר שאם תהיה תחבורה ציבורית 24/7 יותר אנשים ינטשו את רכבם הפרטי, אבל בהחלט אומרים שאם הייתה תחבורה ציבורית זמינה 24/7 הרבה אנשים היו כנראה משנים תפיסה לגבי הרכב הפרטי ועוגת השימושים הייתה משתנה לטובת התח"צ.

כמובן שזמינות 7 ימים בשבוע זה לא הגורם היחיד שיגרום לאנשים לעבור לתח"צ, צריך גם שיפורים אחרים (כמו מערכות הסעת המונים, נתיבי העדפה, וכו'), אבל השיפורים האלו נעשים.
 

down und

New member
חבל, אתה סותר את עצמך.

כמה דברים חשובים שפיספסת
המדינות האלו הרבה יותר גדולות והרבה פחות צפופות. יש בהם הרבה כפרים רחוקים שאין בהם שירות תח"צ מוצלח (או שירות בכלל).

ישראל לעומת זאת היא מדינה שרוב תושביה חיים בערים הגדולות או בסביבתן, ובכל זאת מחזיקים רכב.

בחו"ל הרבה אנשים שחיים בקרבת או בתוך עיר גדולה לא צריכים (ולא רוצים) להחזיק רכב, ולכן הפקקים שם לא חמורים כמו אצלנו. לא סתם אנחנו הכי פקוקים בOECD.

להסתכל רק על הנתון של רמת המינוע לנפש בלי לבחון קריטריונים גיאוגרפים אחרים אף פעם לא ייתן לך את התמונה המלאה.

חשוב גם לזכור שאין אף מדינה שבה התח"צ "מנצחת" את הרכב הפרטי ב"עוגת השימושים", אבל כן יש ערים ספציפיות שבהן יש יותר אנשים שנוסעים בתח"צ / אופניים מאנשים שנוהגים. אף אחד כאן לא אומר שאם תהיה תחבורה ציבורית 24/7 יותר אנשים ינטשו את רכבם הפרטי, אבל בהחלט אומרים שאם הייתה תחבורה ציבורית זמינה 24/7 הרבה אנשים היו כנראה משנים תפיסה לגבי הרכב הפרטי ועוגת השימושים הייתה משתנה לטובת התח"צ.

כמובן שזמינות 7 ימים בשבוע זה לא הגורם היחיד שיגרום לאנשים לעבור לתח"צ, צריך גם שיפורים אחרים (כמו מערכות הסעת המונים, נתיבי העדפה, וכו'), אבל השיפורים האלו נעשים.
חבל, אתה סותר את עצמך.
והמצחיק הוא שאתה עצמך, במו תגובתך, בעיקר החל מהאמצע שלה ועד לקראת הסיפא כותב את מה שאני אומר.
שזה שיש או אין תח"ץ 7 ימים לעומת 6 ימים זה ממש אבל ממש לא משנה את התמונה
בהיבט הכלל מדינתי של החזקת או אי החזקת רכב פרטי.

בכל המדינות הללו הרוב המוחץ, לא סתם רוב אלא רוב מוחץ גר בערים.
אם מה שכתבת נכון לגבי כפרים מבודדים הרי שהסטטיסטיקה הכלל מדינתית
היתה של מיעוט כלי רכב ל-1,000 נפש.
לכן, טכנית-פיסית או סטטיסטית או מתמטית, עדיין מרבית המכוניות הפרטיות
שייכות בעולם הראשון והשני לאנשים שגרים בערים בינוניות, גדולות וענקיות.

אפילו בעיר ניו יורק שיש לה את אחד התח"צים הטובים בעולם, יש להערכתי מעל
ל-100 מכוניות פר 1,000 נפש (בארץ זה בסביבות 350 עד 400).
ובניו יורק יש תח"ץ 24/7 365 יום בשנה ופעם ב-4 שנים 366 יום בשנה.
 

Bus Nerd

Active member
תבדוק את עצמך

חבל, אתה סותר את עצמך.
והמצחיק הוא שאתה עצמך, במו תגובתך, בעיקר החל מהאמצע שלה ועד לקראת הסיפא כותב את מה שאני אומר.
שזה שיש או אין תח"ץ 7 ימים לעומת 6 ימים זה ממש אבל ממש לא משנה את התמונה
בהיבט הכלל מדינתי של החזקת או אי החזקת רכב פרטי.

בכל המדינות הללו הרוב המוחץ, לא סתם רוב אלא רוב מוחץ גר בערים.
אם מה שכתבת נכון לגבי כפרים מבודדים הרי שהסטטיסטיקה הכלל מדינתית
היתה של מיעוט כלי רכב ל-1,000 נפש.
לכן, טכנית-פיסית או סטטיסטית או מתמטית, עדיין מרבית המכוניות הפרטיות
שייכות בעולם הראשון והשני לאנשים שגרים בערים בינוניות, גדולות וענקיות.

אפילו בעיר ניו יורק שיש לה את אחד התח"צים הטובים בעולם, יש להערכתי מעל
ל-100 מכוניות פר 1,000 נפש (בארץ זה בסביבות 350 עד 400).
ובניו יורק יש תח"ץ 24/7 365 יום בשנה ופעם ב-4 שנים 366 יום בשנה.
תבדוק את עצמך
רוב תושבי ארה"ב למשל גרים בכפרים, לא בערים. תחבר את כל תושבי המרחב הכפרי והפרברים המרוחקים ביחד ותקבל הרבה יותר תושבים מבמרכזי הערים.

ובקשר לרמת המינוע בניו יורק העיר: 56% בלי מכונית זה רוב, לא מיעוט.
וכן, שוב כמו שאמרתי מדובר על עוגת השימושים: נדיר למצוא מקומות שבהם רוב האנשים משתמשים בתח"צ בלבד, וכשכן אז זה כמו ניו יורק - לא רוב מוחץ.

תחבורה בכל ימות השבוע בהחלט מגדילה את חלקה של התח"צ בעוגת השימושים.
 

Bus Nerd

Active member
עוד משהו ששכחת, קרדיט לחברים בניו יורק ששאלתי אותם

תבדוק את עצמך
רוב תושבי ארה"ב למשל גרים בכפרים, לא בערים. תחבר את כל תושבי המרחב הכפרי והפרברים המרוחקים ביחד ותקבל הרבה יותר תושבים מבמרכזי הערים.

ובקשר לרמת המינוע בניו יורק העיר: 56% בלי מכונית זה רוב, לא מיעוט.
וכן, שוב כמו שאמרתי מדובר על עוגת השימושים: נדיר למצוא מקומות שבהם רוב האנשים משתמשים בתח"צ בלבד, וכשכן אז זה כמו ניו יורק - לא רוב מוחץ.

תחבורה בכל ימות השבוע בהחלט מגדילה את חלקה של התח"צ בעוגת השימושים.
עוד משהו ששכחת, קרדיט לחברים בניו יורק ששאלתי אותם
השטח המוניציפלי של ניו יורק (העיר) כולל המון פרברים שלא נגישים כמו שצריך בתחבורה ציבורית. אם תסתכל רק על איזורים כמו מנהטן וברוקלין למשל תגלה שכמעט לאף אחד שם אין מכונית.

בכל מקרה, אני לא חושב שאני סותר את עצמי כמו שאתה טוען. מה שאני אומר זה שאתה טועה, בוודאי שיש השפעה לנגישות של תחבורה ציבורית 7 ימים בשבוע על שימוש ברכב פרטי ורכישתו, אבל מה שאני טוען זה שאם התח"צ עכשיו בארץ יעבוד 7 ימים בשבוע זה עדיין לא יהיה מספיק כדי לשנות את התפיסה הישראלית ולא יגרום לשינוי *משמעותי* בעוגת השימושים.

יש אנשים שאומרים שתח"צ 24/7 הוא "פתרון קסם". הוא לא, הוא רק צעד אחד מתוך המון צעדים *הכרחיים* כדי לגרום ליותר אנשים בארץ להשתמש בתח"צ.
 

נתנאל531

Well-known member
ניו יורק זה בעיית חניה אחת גדולה

עוד משהו ששכחת, קרדיט לחברים בניו יורק ששאלתי אותם
השטח המוניציפלי של ניו יורק (העיר) כולל המון פרברים שלא נגישים כמו שצריך בתחבורה ציבורית. אם תסתכל רק על איזורים כמו מנהטן וברוקלין למשל תגלה שכמעט לאף אחד שם אין מכונית.

בכל מקרה, אני לא חושב שאני סותר את עצמי כמו שאתה טוען. מה שאני אומר זה שאתה טועה, בוודאי שיש השפעה לנגישות של תחבורה ציבורית 7 ימים בשבוע על שימוש ברכב פרטי ורכישתו, אבל מה שאני טוען זה שאם התח"צ עכשיו בארץ יעבוד 7 ימים בשבוע זה עדיין לא יהיה מספיק כדי לשנות את התפיסה הישראלית ולא יגרום לשינוי *משמעותי* בעוגת השימושים.

יש אנשים שאומרים שתח"צ 24/7 הוא "פתרון קסם". הוא לא, הוא רק צעד אחד מתוך המון צעדים *הכרחיים* כדי לגרום ליותר אנשים בארץ להשתמש בתח"צ.
ניו יורק זה בעיית חניה אחת גדולה
משהו שמזכיר אזורים צפופים בתל אביב הישנה, במקרה כזה הרכב הופך למטרד לא קטן וזה גם מגדיל משמעותית את ההוצאות עליו (חניה = כסף, ערכה של חניה פרטית מגולם במחיר דירה, חניה ציבורית זה תשלום לחניונים שונים, או בזבוז זמן ניכר בחיפוש חניה באחת הסימטאות).
&nbsp
נראה שאפשר לדמות את ניו יורק למרכז תל אביב ושלוחותיו (הקטנה בכמה סדרי גודל כמובן), אבל לא לאזורים אחרים בארץ, אולי גם למרכז ירושלים ולעיר העתיקה, אבל שם סוג האוכלוסייה שונה לגמרי.
 

down und

New member
איזה קטע, מסתבר שטעיתי לכוון שמחזק את טענתי

כמה דברים חשובים שפיספסת
המדינות האלו הרבה יותר גדולות והרבה פחות צפופות. יש בהם הרבה כפרים רחוקים שאין בהם שירות תח"צ מוצלח (או שירות בכלל).

ישראל לעומת זאת היא מדינה שרוב תושביה חיים בערים הגדולות או בסביבתן, ובכל זאת מחזיקים רכב.

בחו"ל הרבה אנשים שחיים בקרבת או בתוך עיר גדולה לא צריכים (ולא רוצים) להחזיק רכב, ולכן הפקקים שם לא חמורים כמו אצלנו. לא סתם אנחנו הכי פקוקים בOECD.

להסתכל רק על הנתון של רמת המינוע לנפש בלי לבחון קריטריונים גיאוגרפים אחרים אף פעם לא ייתן לך את התמונה המלאה.

חשוב גם לזכור שאין אף מדינה שבה התח"צ "מנצחת" את הרכב הפרטי ב"עוגת השימושים", אבל כן יש ערים ספציפיות שבהן יש יותר אנשים שנוסעים בתח"צ / אופניים מאנשים שנוהגים. אף אחד כאן לא אומר שאם תהיה תחבורה ציבורית 24/7 יותר אנשים ינטשו את רכבם הפרטי, אבל בהחלט אומרים שאם הייתה תחבורה ציבורית זמינה 24/7 הרבה אנשים היו כנראה משנים תפיסה לגבי הרכב הפרטי ועוגת השימושים הייתה משתנה לטובת התח"צ.

כמובן שזמינות 7 ימים בשבוע זה לא הגורם היחיד שיגרום לאנשים לעבור לתח"צ, צריך גם שיפורים אחרים (כמו מערכות הסעת המונים, נתיבי העדפה, וכו'), אבל השיפורים האלו נעשים.
איזה קטע, מסתבר שטעיתי לכוון שמחזק את טענתי
בניו יורק העיר יש ל 44% מבתי האב מכונית אחת, לפחות.


https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_U.S._cities_with_most_households_without_a_car
 

matrix200200

Active member
אני לגמרי מסכים איתך לגבי הטענה של ההקשר תחבורה ציבורית אבל

איזה קטע, מסתבר שטעיתי לכוון שמחזק את טענתי
בניו יורק העיר יש ל 44% מבתי האב מכונית אחת, לפחות.


https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_U.S._cities_with_most_households_without_a_car
אני לגמרי מסכים איתך לגבי הטענה של ההקשר תחבורה ציבורית אבל
אני חושב שניו יורק זה לא דוגמא טובה.
בכל זאת מדובר בעיר אמריקאית ויש בארה"ב עניין תרבותי של החזקת רכב פרטי.
אפילו תעודת זהות לרוב אמריקאים זה רשיון נהיגה.
יש בניו יורק הרבה אנשים שלא נולדו בעיר אלה בחלקים אחרים של המדינה ויש מצב שהם קונים מכונית פרטית מכח ההרגל.
יש כמובן את הנושא של יציאה מהעיר שזה הדבר כמעט בלתי אפשרי בניו יורק.
אם אתה רוצה לצאת לקניות למשל לאיזה outlet בפרברים, אתה עדיין צריך אוטו.
תוסיף לזה את העובדה שמכוניות די זולות שם, וגם הדלק זול, אז די ברור שגם להרבה אנשים בעיר הזאת יהיה אוטו.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
במונאקו יש יותר מכוניות שהםתיירים מצרפת ואירופה מאשר מקומיים

ישראל במקום ה-46 ברמת המינוע פר נפש בעולם
אם נוריד 3 או 4 מדינות ננסיות, כגון מונאקו וסן מארינו, שבחלקן יש יותר מכוניות
מאנשים(!!!)
נקבל שישראל במקום ה-40 בעולם בקרב מדינות נורמליות בגודלן (שטח/אוכלוסיה.
הכוונה לא מדינות ננסיות).
לפחות 5 מדינות מזרח אירופאיות משיגות אותנו. ליטא, פולין, סלובניה, קרואטיה ובולגריה.

בכל 40 המדינות שמנצחות אותנו ברמת המינוע יש תח"ץ 7 ימים בשבוע ובחלק
מהן אפילו בערים הגדולות 24 שעות ביממה.
ובכל זאת לא מעט מחזיקים שם ברכב פרטי.
במונאקו יש יותר מכוניות שהםתיירים מצרפת ואירופה מאשר מקומיים
בהיותה מדינת ננס אנכית בהר אפילו לא נוח להסתובב שם עם מכונית כלל, הכל שם במרחק רגלי ועם מעליות ציבוריות כדי לעלות או לרדת מפלס לרחוב המקביל, אך תיירים לרוב אינם מודעים לכך
&nbsp
בסן מארינו כמעט אותו הדבר עם מכוניות רשומות לאיטליה, יש פחות מכוניות מקומיות לסן מארינו, אפילו לוחיות הרישוי שלהם הם ארבע ספרות
&nbsp
הייתי בשניהם, אז אני יודע על מה מדבר
&nbsp

 
מצב
הנושא נעול.
למעלה