קצת ממני
בחמש עשרה שנות פעילותו של הפורום הבאמת ייחודי הזה, כמו שציין מאיט חלקיקים, קרו הרבה דברים.
ראשית ובאופן כללי, התחבורה הציבורית בארץ עברה מהפכה מקצה לקצה. אי שם בתחילת שנות האלפיים, כאשר נולד הפורום, רכבת ישראל הייתה רק בתחילתו של המהפך שהביא אותה לאימפריה המפוארת שהיא כיום. אינספור קווים חדשים ותחנות חדשות הוקמו מאז. אינספור פרוייקטי תשתיות בוצעו במדינת ישראל.
התח"צ נשלט עדיין בידי הקואופרטיבים הוותיקים וכל הרפורמות הטובות והרעות רק נועדו לקרות.
המושג "קיימות" לא היה קיים אז...
ובפן הפרטי של הפורום - הקמנו פה קהילה ורשת חברתית עוד לפני שהמושג "רשתות חברתיות" היה קיים. אני מזכיר לכם שאנחנו פה עוד לפני פייסבוק, לפני טוויטר. YNET עוד לא היה YNET, האינטרנט עוד לא היה כמו שאנחנו מכירים אותו כיום.
בזכות הפורום הזה נוצרו חברויות, קמו גם אוייבים, קרו המון קוריוזים מצחיקים עד דמעות. פרויקטים מדהימים נולדו בזכות הפורום, קשרים עסקיים ופוליטיים נרקמו.
אני לא אגזים אם אומר שלפורום הייתה השפעה כבדת משקל בתחום השיפור בתח"צ בישראל, בהנגשתו לציבור ובהנגשת המידע לקהל הרחב.
הפורום תפס את מקומו גם בתודעת מקבלי ההחלטות בתחום התח"צ ואף משמש ארכיון יקר ערך לתיעוד היסטוריית התח"צ של מדינת ישראל.
נכון שעם התפתחות המדיה החברתית, התהפוכות שעברו ועוברות על פורטל תפוז, חלה ירידה מסויימת בפעילות הפורום אבל זה לא ייחודי לנו. זו תופעה גלובלית מוכרת במרחב האינטרנטי. יחד עם זאת לא בטוח שזה דבר שלילי. באיזשהו מקום זה הופך את הפורום למלוכד ומקצועי יותר. אם בעבר הפורום היה נחלתם של טרולים רבים, הרי שהיום הם מוצאים את מקומם בווינט ופייסבוק ומשאירים את תפוז לאנשים יותר רציניים ולדיונים יותר עמוקים ופורים.
ההתעסקות של מנהלי הפורום בנושאי אכיפה ומשמעת ירדה פלאים בשנים האחרונות. אם בעבר חווינו תקופות סוערות של מתקפות טרולים עד לרמות שהיינו חייבים להפעיל ניטור בפורום ולקרוא כל הודעה והודעה לפני פירסומה כאילו היינו אחרוני הפורומים מתחום הכדורגל, הרי שהיום אני יכול לספור על אצבעות יד אחת את מספר הפעמים שהייתי צריך לחבוש את כובע השוטר/גננת שלי ואני מאוד מברך על כך.
אני מאחל לכולנו עוד 15 שנות פעילות פורה ומועילה, עוד הרבה מפגשים, חברויות, חוויות ותח"צ מושלם!
פורים שמח!