היום 11.3.2017, 15 שנים לפעילות פורום תח"צ בתפוז

מצב
הנושא נעול.

oshri1987sg

Active member
היום 11.3.2017, 15 שנים לפעילות פורום תח"צ בתפוז

היום 11.3.2017, 15 שנים לפעילות פורום תח"צ בתפוז
היום לפני 15 שנה,בתאריך 11.3.2002 החל לפעול פורום 394 בתפוז שהוא פורום
תחבורה ציבורית.
 

XrayCharlie

New member
ולהבדיל אלף הבדלות היום יום השנה ה-39 לאוטובוס הדמים

ולהבדיל אלף הבדלות היום יום השנה ה-39 לאוטובוס הדמים
בכביש החוף (שגם אז היה יום שבת).
35 נהרגו בפיגוע הקשה בהיסטוריה שלנו.
 

raya

Well-known member
ואם מדברים על אוטובוס הדמים , מן הראוי להזכיר

ולהבדיל אלף הבדלות היום יום השנה ה-39 לאוטובוס הדמים
בכביש החוף (שגם אז היה יום שבת).
35 נהרגו בפיגוע הקשה בהיסטוריה שלנו.
ואם מדברים על אוטובוס הדמים , מן הראוי להזכיר
גם את אוטובוס האמהות .
29 שנים לאירוע שהיה בתאריך 07-03-1988.
רעיה
ומזל טוב לפורום כמובן.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
החלטתי להפריד את ההודעה לשרשור נפרד.

ולהבדיל אלף הבדלות היום יום השנה ה-39 לאוטובוס הדמים
בכביש החוף (שגם אז היה יום שבת).
35 נהרגו בפיגוע הקשה בהיסטוריה שלנו.
החלטתי להפריד את ההודעה לשרשור נפרד.
חבל לערבב שמחה באירוע כ"כ מצער.
 

down und

New member
וגם 13 שנה לפיגוע הרכבות במדריד בירת ספרד

ולהבדיל אלף הבדלות היום יום השנה ה-39 לאוטובוס הדמים
בכביש החוף (שגם אז היה יום שבת).
35 נהרגו בפיגוע הקשה בהיסטוריה שלנו.
וגם 13 שנה לפיגוע הרכבות במדריד בירת ספרד
 

down und

New member
אשר הוא, הפיגוע במדריד, התרחש בדיוק 911 יום

ולהבדיל אלף הבדלות היום יום השנה ה-39 לאוטובוס הדמים
בכביש החוף (שגם אז היה יום שבת).
35 נהרגו בפיגוע הקשה בהיסטוריה שלנו.
אשר הוא, הפיגוע במדריד, התרחש בדיוק 911 יום
לאחר הטבח הברוטלי של ה-911 (11 בספטמבר באמריקאית נכתב 911 ולא 119).
אם כי, למעשה, הפיגוע במדריד היה 912 יום לאחר הטבח הברוטלי והברברי של
האחד עשר בספטמבר (אני לא קורא לזה אסון כי אסון זה מעשה של הטבע או תאונה
ואפילו לא פיגוע. זה היה טבח המוני נפשע ובזוי באופן קיצוני ביותר)
אבל למה להרוס סיפור טוב בשל יום אחד.
 
והפורום עדיין משמש בית ומקום ידע לתחבורה ציבורית בארץ

היום 11.3.2017, 15 שנים לפעילות פורום תח"צ בתפוז
היום לפני 15 שנה,בתאריך 11.3.2002 החל לפעול פורום 394 בתפוז שהוא פורום
תחבורה ציבורית.
והפורום עדיין משמש בית ומקום ידע לתחבורה ציבורית בארץ
 
היתרון של הפורום הזה בתפוז שהוא מקצועי וניתן להתמקד בו

והפורום עדיין משמש בית ומקום ידע לתחבורה ציבורית בארץ
היתרון של הפורום הזה בתפוז שהוא מקצועי וניתן להתמקד בו
יש כאן מספר גדול של כותבים שכל אחד מביא את הידע והדעות שלו לכן הפורום כה מעניין.
בנוסף יותר קל להתמקד בשרשור אחד וליצור דיון טקסטואלי מאשר בפלטפורמות אחרות לכן אני אוהב את הפורום.
 

אורי404

New member
לפורום. מקווה להמשך טוב

היום 11.3.2017, 15 שנים לפעילות פורום תח"צ בתפוז
היום לפני 15 שנה,בתאריך 11.3.2002 החל לפעול פורום 394 בתפוז שהוא פורום
תחבורה ציבורית.
לפורום. מקווה להמשך טוב
הפורומים השונים ב"תפוז" ובתוך זה הפורום הזה, לא באותו היקף פעילות, כפי שזה היה בשנים הקודמות.
אני מקווה, שזה מצב זמני ושיהיה טוב יותר.
לפורום
 

Ccyclist

Well-known member
לדעתי, כיוצר שירשורים הפורום הרבה יותר פעיל.

לפורום. מקווה להמשך טוב
הפורומים השונים ב"תפוז" ובתוך זה הפורום הזה, לא באותו היקף פעילות, כפי שזה היה בשנים הקודמות.
אני מקווה, שזה מצב זמני ושיהיה טוב יותר.
לפורום
לדעתי, כיוצר שירשורים הפורום הרבה יותר פעיל.
עד לשנתיים-שלושה האחרונים שירשור תוכן כמו שירשור מסע היה מחזיק שבוע וקצת. כשעשיתי את שירשורי טהראן שבהם הדגמתי את התח"צ שם בימי שישי השירשור היה מחזיק שבוע ולעיתים עדיין היה בתחתית העמוד הראשון ביום שהעלתי את השירשור הבא.
&nbsp
כיום שירשור תוכן יכול ליפול לעמוד השני אחרי יומיים שלושה בגלל היקף ההשתתפות הנרחב בפורום והיקף החומר והדיונים העולים בו.
&nbsp
ומשום שהעליתי את עניין איראן - קליפ מ 2012 של גוגוש, הדיווה הלאומית האיראנית, כיום אופוזיציה מוזיקלית ושופטת בתוכנית כוכב נולד שנקראת על שמה באחד מערוצי הלווין הגולים. אני ממתין לידיעה משמחת מטהרן שאני מקווה להעלות בפורום בחודשים הקרובים.

 

אורי404

New member
אולי יש יותר פעילות מלפני שנתיים-שלוש

לדעתי, כיוצר שירשורים הפורום הרבה יותר פעיל.
עד לשנתיים-שלושה האחרונים שירשור תוכן כמו שירשור מסע היה מחזיק שבוע וקצת. כשעשיתי את שירשורי טהראן שבהם הדגמתי את התח"צ שם בימי שישי השירשור היה מחזיק שבוע ולעיתים עדיין היה בתחתית העמוד הראשון ביום שהעלתי את השירשור הבא.
&nbsp
כיום שירשור תוכן יכול ליפול לעמוד השני אחרי יומיים שלושה בגלל היקף ההשתתפות הנרחב בפורום והיקף החומר והדיונים העולים בו.
&nbsp
ומשום שהעליתי את עניין איראן - קליפ מ 2012 של גוגוש, הדיווה הלאומית האיראנית, כיום אופוזיציה מוזיקלית ושופטת בתוכנית כוכב נולד שנקראת על שמה באחד מערוצי הלווין הגולים. אני ממתין לידיעה משמחת מטהרן שאני מקווה להעלות בפורום בחודשים הקרובים.
אולי יש יותר פעילות מלפני שנתיים-שלוש
אבל עדיין בפורום הזה ובפורומים אחרים ב"תפוז" ירד היקף הפעילות, באופן משמעותי, בהשוואה למה, שהיה כמה שנים קודם לכן.
אבל כפי, שכתבתי זוהי לא הבעיה של הפורום הספציפי הזה. בפורומים שונים אחרים ב"תפוז", היקף הפעילות עוד יותר ירד. כך, שבאופן יחסי המצב כאן פחות חמור.
אולי זה קשור לכך, שהגלישה בסלולארי לא ממש נוחה ובוודאי, שלא ידידותית. אולי זה גם בגלל, שעדיין מסורבל לעלות לפורום תמונות. גם הפרסומות הקופצות לא עושות חסד לאופן הגלישה.
לא רק זה. בפורומים השונים בפורטלים השונים הפעילות עוד יותר ירדה. אם אני לא טועה, בפורומים ב-Y-NET, זוהי לא אותה פעילות, כפי שהייתה פעם. פורטל אחר "נענע" שינה את שמו ל"נענע 10" וסגר את הפורומים השונים, עם כל ההשקעה של מנהלי הפורום ושל הגולשים.
כך, שיחסית לפורטלים שונים ובהשוואה לפורומים אחרים בתוך "תפוז" המצב כאן לא רע. ועדיין; הייתי מקווה שתהיה מעט יותר פעילות. עדיין זהו פורום ייחודי, בנושא שלו. להבדיל, ממה שהיה לפני מספר שנים יש כאן התפתחויות, שלא ממש היו קודם. דברים ששווים כתיבה.
למשל קווי רכבת שונים לקראת פתיחה (בין השאר A1 המהיר לירושלים או הקו לכרמיאל). כמו כן יש התפתחות ברכבת הקלה בגוש דן, אחרי הרבה שנים, שזה היה באוויר. בשירות האוטובוסים, גם אם המצב כיום עדיין לא משביע רצון, חלו שיפורים. למשל בפתיחת קווים חדשים או הרחבת השירות.
לחלק מהדברים יש סקירה, כמו למשל מעקב תשתיות של קווי הרכבת או ניתוח נתונים של כמות המשתמשים בתחנות הרכבת או הסברים אחרים. על כך
לגולשים.
גם לך, Ccyclist, שהיית מסביר לי דברים שונים. בעיקר מה יש מחוץ לישראל ומה חסר כאן.
 
מזל טוב לפורום הבאמת מיוחד הזה.

היום 11.3.2017, 15 שנים לפעילות פורום תח"צ בתפוז
היום לפני 15 שנה,בתאריך 11.3.2002 החל לפעול פורום 394 בתפוז שהוא פורום
תחבורה ציבורית.
מזל טוב לפורום הבאמת מיוחד הזה.
בהיסטוריה שלו נכללות מריבות קשות בין גולשים, סכסוכים מתמשכים שהביאו פילוגים, אך מעל הכל נוצרו כאן גם חברויות וקשרים בין אנשים, שהולידו דברים ממש יפים, כאשר מבחינתי הדוגמאות הטובות והבולטות מכולן הן חבורת האנשים האחראית להבאת שני אוטובוסים מסוג לילנד רויאל טייגר למצב נסיעה+רישוי של רכב אספנות, או את הצלתו של קטר 101, שלמיטב ידיעתי הקשר בין האנשים שעשו זאת נולד כאן בפורום (ותקנו אותי אם אני טועה).

אז מזל טוב לפורום


 

אורי404

New member
מסכים איתך מתן

מזל טוב לפורום הבאמת מיוחד הזה.
בהיסטוריה שלו נכללות מריבות קשות בין גולשים, סכסוכים מתמשכים שהביאו פילוגים, אך מעל הכל נוצרו כאן גם חברויות וקשרים בין אנשים, שהולידו דברים ממש יפים, כאשר מבחינתי הדוגמאות הטובות והבולטות מכולן הן חבורת האנשים האחראית להבאת שני אוטובוסים מסוג לילנד רויאל טייגר למצב נסיעה+רישוי של רכב אספנות, או את הצלתו של קטר 101, שלמיטב ידיעתי הקשר בין האנשים שעשו זאת נולד כאן בפורום (ותקנו אותי אם אני טועה).

אז מזל טוב לפורום
מסכים איתך מתן
אני גם חושב, כמוך שהקשר בין האנשים נולד כאן בפורום.
לגבי אנשים - זכינו לאנשים מוכשרים. צלמים למשל. גם "מישהו", שמעולה בפוטושופים השונים. משנה צבעים לאוטובוסים או לרכבות וזה נראה אמין ביותר
. מתן, אם אנשים לא הבינו. יש כאן אנשים טובים אחרים, שטוב לראות את השתתפותם בפורום.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
וואו! ואני פיספתי את התאריך!

היום 11.3.2017, 15 שנים לפעילות פורום תח"צ בתפוז
היום לפני 15 שנה,בתאריך 11.3.2002 החל לפעול פורום 394 בתפוז שהוא פורום
תחבורה ציבורית.
וואו! ואני פיספתי את התאריך!
וכבר חמש שנים עברו מאז מפגש העשור שלנו במוזיאון הרכבת בחיפה. איך שהזמן רץ.
כל הכבוד אושרי.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
קצת ממני

היום 11.3.2017, 15 שנים לפעילות פורום תח"צ בתפוז
היום לפני 15 שנה,בתאריך 11.3.2002 החל לפעול פורום 394 בתפוז שהוא פורום
תחבורה ציבורית.
קצת ממני
בחמש עשרה שנות פעילותו של הפורום הבאמת ייחודי הזה, כמו שציין מאיט חלקיקים, קרו הרבה דברים.
ראשית ובאופן כללי, התחבורה הציבורית בארץ עברה מהפכה מקצה לקצה. אי שם בתחילת שנות האלפיים, כאשר נולד הפורום, רכבת ישראל הייתה רק בתחילתו של המהפך שהביא אותה לאימפריה המפוארת שהיא כיום. אינספור קווים חדשים ותחנות חדשות הוקמו מאז. אינספור פרוייקטי תשתיות בוצעו במדינת ישראל.
התח"צ נשלט עדיין בידי הקואופרטיבים הוותיקים וכל הרפורמות הטובות והרעות רק נועדו לקרות.
המושג "קיימות" לא היה קיים אז...

ובפן הפרטי של הפורום - הקמנו פה קהילה ורשת חברתית עוד לפני שהמושג "רשתות חברתיות" היה קיים. אני מזכיר לכם שאנחנו פה עוד לפני פייסבוק, לפני טוויטר. YNET עוד לא היה YNET, האינטרנט עוד לא היה כמו שאנחנו מכירים אותו כיום.

בזכות הפורום הזה נוצרו חברויות, קמו גם אוייבים, קרו המון קוריוזים מצחיקים עד דמעות. פרויקטים מדהימים נולדו בזכות הפורום, קשרים עסקיים ופוליטיים נרקמו.

אני לא אגזים אם אומר שלפורום הייתה השפעה כבדת משקל בתחום השיפור בתח"צ בישראל, בהנגשתו לציבור ובהנגשת המידע לקהל הרחב.
הפורום תפס את מקומו גם בתודעת מקבלי ההחלטות בתחום התח"צ ואף משמש ארכיון יקר ערך לתיעוד היסטוריית התח"צ של מדינת ישראל.

נכון שעם התפתחות המדיה החברתית, התהפוכות שעברו ועוברות על פורטל תפוז, חלה ירידה מסויימת בפעילות הפורום אבל זה לא ייחודי לנו. זו תופעה גלובלית מוכרת במרחב האינטרנטי. יחד עם זאת לא בטוח שזה דבר שלילי. באיזשהו מקום זה הופך את הפורום למלוכד ומקצועי יותר. אם בעבר הפורום היה נחלתם של טרולים רבים, הרי שהיום הם מוצאים את מקומם בווינט ופייסבוק ומשאירים את תפוז לאנשים יותר רציניים ולדיונים יותר עמוקים ופורים.

ההתעסקות של מנהלי הפורום בנושאי אכיפה ומשמעת ירדה פלאים בשנים האחרונות. אם בעבר חווינו תקופות סוערות של מתקפות טרולים עד לרמות שהיינו חייבים להפעיל ניטור בפורום ולקרוא כל הודעה והודעה לפני פירסומה כאילו היינו אחרוני הפורומים מתחום הכדורגל, הרי שהיום אני יכול לספור על אצבעות יד אחת את מספר הפעמים שהייתי צריך לחבוש את כובע השוטר/גננת שלי ואני מאוד מברך על כך.

אני מאחל לכולנו עוד 15 שנות פעילות פורה ומועילה, עוד הרבה מפגשים, חברויות, חוויות ותח"צ מושלם!
פורים שמח!
 

alantan

New member
מה אוכל להוסיף? דוד כתב ב-100% את מה שאני מרגיש לגבי הפורום

קצת ממני
בחמש עשרה שנות פעילותו של הפורום הבאמת ייחודי הזה, כמו שציין מאיט חלקיקים, קרו הרבה דברים.
ראשית ובאופן כללי, התחבורה הציבורית בארץ עברה מהפכה מקצה לקצה. אי שם בתחילת שנות האלפיים, כאשר נולד הפורום, רכבת ישראל הייתה רק בתחילתו של המהפך שהביא אותה לאימפריה המפוארת שהיא כיום. אינספור קווים חדשים ותחנות חדשות הוקמו מאז. אינספור פרוייקטי תשתיות בוצעו במדינת ישראל.
התח"צ נשלט עדיין בידי הקואופרטיבים הוותיקים וכל הרפורמות הטובות והרעות רק נועדו לקרות.
המושג "קיימות" לא היה קיים אז...

ובפן הפרטי של הפורום - הקמנו פה קהילה ורשת חברתית עוד לפני שהמושג "רשתות חברתיות" היה קיים. אני מזכיר לכם שאנחנו פה עוד לפני פייסבוק, לפני טוויטר. YNET עוד לא היה YNET, האינטרנט עוד לא היה כמו שאנחנו מכירים אותו כיום.

בזכות הפורום הזה נוצרו חברויות, קמו גם אוייבים, קרו המון קוריוזים מצחיקים עד דמעות. פרויקטים מדהימים נולדו בזכות הפורום, קשרים עסקיים ופוליטיים נרקמו.

אני לא אגזים אם אומר שלפורום הייתה השפעה כבדת משקל בתחום השיפור בתח"צ בישראל, בהנגשתו לציבור ובהנגשת המידע לקהל הרחב.
הפורום תפס את מקומו גם בתודעת מקבלי ההחלטות בתחום התח"צ ואף משמש ארכיון יקר ערך לתיעוד היסטוריית התח"צ של מדינת ישראל.

נכון שעם התפתחות המדיה החברתית, התהפוכות שעברו ועוברות על פורטל תפוז, חלה ירידה מסויימת בפעילות הפורום אבל זה לא ייחודי לנו. זו תופעה גלובלית מוכרת במרחב האינטרנטי. יחד עם זאת לא בטוח שזה דבר שלילי. באיזשהו מקום זה הופך את הפורום למלוכד ומקצועי יותר. אם בעבר הפורום היה נחלתם של טרולים רבים, הרי שהיום הם מוצאים את מקומם בווינט ופייסבוק ומשאירים את תפוז לאנשים יותר רציניים ולדיונים יותר עמוקים ופורים.

ההתעסקות של מנהלי הפורום בנושאי אכיפה ומשמעת ירדה פלאים בשנים האחרונות. אם בעבר חווינו תקופות סוערות של מתקפות טרולים עד לרמות שהיינו חייבים להפעיל ניטור בפורום ולקרוא כל הודעה והודעה לפני פירסומה כאילו היינו אחרוני הפורומים מתחום הכדורגל, הרי שהיום אני יכול לספור על אצבעות יד אחת את מספר הפעמים שהייתי צריך לחבוש את כובע השוטר/גננת שלי ואני מאוד מברך על כך.

אני מאחל לכולנו עוד 15 שנות פעילות פורה ומועילה, עוד הרבה מפגשים, חברויות, חוויות ותח"צ מושלם!
פורים שמח!
מה אוכל להוסיף? דוד כתב ב-100% את מה שאני מרגיש לגבי הפורום
הזה. לדעתי בזכות הפורום הזה נוצרה מודעות ציבורית רחבה לתחבורה ציבורית. הרבה מעבר למה שהיה קורה בעקבות הרחבת הרכבת. כמו שציין דוד, נרקמו קשרים ולדעתי גם ארגוני הצרכנים התאספו והתלכדו בזכות הפורום.
&nbsp
אכן, שתהיינה לנו עוד שנים רבות של פעילות מקצועית - לפחות עוד 15, הלוואי שהרבה יותר!
&nbsp
פורים שמח!
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה