למה נסיעה בתוך חיפה עולה 9.10 שח?!

מצב
הנושא נעול.

marcolina

New member
למה נסיעה בתוך חיפה עולה 9.10 שח?!

למה נסיעה בתוך חיפה עולה 9.10 שח?!
למה נסיעות בין ערים שונות בגוד דן. עולה כנסיעה מקומית
ונסיעה מחיפה לקריות עולה כנסיעה בינעירונית ?

למה נסיעה מנו"ש בחיפה לחוצות המפרץ עולה (2 היעדים בתוך חיפה)- עולה 9.10 שח. ולא 5.9 כמו נסיעה מקומית?

למה האפליה בין איזור גוש דן לאיזור חיפה והקריות?

אשמח לדעתכם בנושא .. וגם למי אפשר לפנות בעיניין?
תודה
 

א ווארט

New member
טעות בקוד תיקוף

למה נסיעה בתוך חיפה עולה 9.10 שח?!
למה נסיעות בין ערים שונות בגוד דן. עולה כנסיעה מקומית
ונסיעה מחיפה לקריות עולה כנסיעה בינעירונית ?

למה נסיעה מנו"ש בחיפה לחוצות המפרץ עולה (2 היעדים בתוך חיפה)- עולה 9.10 שח. ולא 5.9 כמו נסיעה מקומית?

למה האפליה בין איזור גוש דן לאיזור חיפה והקריות?

אשמח לדעתכם בנושא .. וגם למי אפשר לפנות בעיניין?
תודה
טעות בקוד תיקוף
זו נסיעה שעולה 5.9. באיזה קו נסעת?
 
זו לא טעות. נסיעות בין העיר חיפה לבין אזורי המפרץ והקריות

טעות בקוד תיקוף
זו נסיעה שעולה 5.9. באיזה קו נסעת?
זו לא טעות. נסיעות בין העיר חיפה לבין אזורי המפרץ והקריות
מצפון למרכזית המפרץ עולות 9.1 ש"ח, כאשר משלמים עם ערך צבור או רוכשים כרטיס לנסיעה בודדת.
 
אני תמיד מתבלבלת

זו לא טעות. נסיעות בין העיר חיפה לבין אזורי המפרץ והקריות
מצפון למרכזית המפרץ עולות 9.1 ש"ח, כאשר משלמים עם ערך צבור או רוכשים כרטיס לנסיעה בודדת.
אני תמיד מתבלבלת
אם אני נוסעת למשל בקו 1 מטרונית מחוף הכרמל ורוצה להגיע למרכזית המפרץ- עולה 5.90?
ואם אני יורדת בלב המפרץ 9.10?
&nbsp
ז"א איפה תחנת הגבול בין 2 האזורים?
 

נתנאל531

Well-known member
מרכזית המפרץ היא נקודת הגבול

אני תמיד מתבלבלת
אם אני נוסעת למשל בקו 1 מטרונית מחוף הכרמל ורוצה להגיע למרכזית המפרץ- עולה 5.90?
ואם אני יורדת בלב המפרץ 9.10?
&nbsp
ז"א איפה תחנת הגבול בין 2 האזורים?
מרכזית המפרץ היא נקודת הגבול
תחנה משותפת לשני האזורים. נסיעה מרפא"ל ועד מרכזית המפרץ = 5, נסיעה ממרכזית חוף הכרמל למרכזית המפרץ = 5.9, נסיעה מהצ'ק פוסט / גשר פז לקניון לב המפרץ עולה 9.10
 
נסיעות בין העיר חיפה לבין אזור המפרץ (צפונית למרכזית המפרץ)

למה נסיעה בתוך חיפה עולה 9.10 שח?!
למה נסיעות בין ערים שונות בגוד דן. עולה כנסיעה מקומית
ונסיעה מחיפה לקריות עולה כנסיעה בינעירונית ?

למה נסיעה מנו"ש בחיפה לחוצות המפרץ עולה (2 היעדים בתוך חיפה)- עולה 9.10 שח. ולא 5.9 כמו נסיעה מקומית?

למה האפליה בין איזור גוש דן לאיזור חיפה והקריות?

אשמח לדעתכם בנושא .. וגם למי אפשר לפנות בעיניין?
תודה
נסיעות בין העיר חיפה לבין אזור המפרץ (צפונית למרכזית המפרץ)
עם ערך צבור או עם כרטיס לנסיעה בודדת עולות 9.10 ש"ח (קוד 4), בגלל שמשרד התחבורה עשה חצי עבודה וביצע את רפורמת התעריפים החדשה רק בכרטיסים תקופתיים ולכן יש שתי מערכות תעריפים מקבילות וסותרות.
לפי מערכת הכרטיסים התקופתיים אזור המפרץ והקריות שייך לטבעת הראשונה במטרופולין חיפה, כמו העיר חיפה עצמה.
לפי מערכת התעריפים לנסיעות בודדות אזור המפרץ והקריות שייך לאזור הקריות ולא לאזור חיפה.
את התלונות יש להפנות לשרי התחבורה והאוצר.
 

נתנאל531

Well-known member
גוש דן זה גוש אורבני אחד, הקריות מופרדות מחיפה

למה נסיעה בתוך חיפה עולה 9.10 שח?!
למה נסיעות בין ערים שונות בגוד דן. עולה כנסיעה מקומית
ונסיעה מחיפה לקריות עולה כנסיעה בינעירונית ?

למה נסיעה מנו"ש בחיפה לחוצות המפרץ עולה (2 היעדים בתוך חיפה)- עולה 9.10 שח. ולא 5.9 כמו נסיעה מקומית?

למה האפליה בין איזור גוש דן לאיזור חיפה והקריות?

אשמח לדעתכם בנושא .. וגם למי אפשר לפנות בעיניין?
תודה
גוש דן זה גוש אורבני אחד, הקריות מופרדות מחיפה
ובנוסף זה מאפשר מחיר זול יותר בקריות (5 ש"ח לנסיעה, קוד 1, וחופשי-חודשי של 135 ש"ח בלבד (קוד 17), בהשוואה למחיר של 5.9 לנסיעה בחיפה, וחופשי חודשי של 213 ש"ח (קוד 500)
&nbsp
חיבור אזורי היה גורם לכך שמחיר הנסיעה הפנימי בקריות היה גבוה יותר, וגם עלות החופשי-חודשי, וכמדומני שתושבי האזור מעדיפים את הוזלת הנסיעה הקרובה בקריות (וגבול האזור מגיע עד מרכזית המפרץ), על פני הוזלת הנסיעה הרחוקה לחיפה.
 

MightyKnight

New member
לא היתי מנסה לדבר בשם תושבי הקריות

גוש דן זה גוש אורבני אחד, הקריות מופרדות מחיפה
ובנוסף זה מאפשר מחיר זול יותר בקריות (5 ש"ח לנסיעה, קוד 1, וחופשי-חודשי של 135 ש"ח בלבד (קוד 17), בהשוואה למחיר של 5.9 לנסיעה בחיפה, וחופשי חודשי של 213 ש"ח (קוד 500)
&nbsp
חיבור אזורי היה גורם לכך שמחיר הנסיעה הפנימי בקריות היה גבוה יותר, וגם עלות החופשי-חודשי, וכמדומני שתושבי האזור מעדיפים את הוזלת הנסיעה הקרובה בקריות (וגבול האזור מגיע עד מרכזית המפרץ), על פני הוזלת הנסיעה הרחוקה לחיפה.
לא היתי מנסה לדבר בשם תושבי הקריות
מהתרשמותי, דווקא אנשים רוצים לנסוע בקריות-חיפה במחיר של 5.9.
 
גם אם רוב הנסיעות של הרבה מתושבי הקריות הן בתוך הקריות

לא היתי מנסה לדבר בשם תושבי הקריות
מהתרשמותי, דווקא אנשים רוצים לנסוע בקריות-חיפה במחיר של 5.9.
גם אם רוב הנסיעות של הרבה מתושבי הקריות הן בתוך הקריות
עדיין הפרש של 3.2 ש"ח (הוזלה של יותר משליש) משמעותית הרבה יותר מהתייקרות של 90 אגורות (פחות מחמישית).
וזה לא מבטל את האפשרות לשמר את החופשי-חודשי של הקריות, כפי שהחופשי-חודשי של בני ברק, למשל, קיים גם היום.
 

marcolina

New member
מסכים איתך. כתושב הקריות. אני רוצה ליסוע ב 5.9 שח

לא היתי מנסה לדבר בשם תושבי הקריות
מהתרשמותי, דווקא אנשים רוצים לנסוע בקריות-חיפה במחיר של 5.9.
מסכים איתך. כתושב הקריות. אני רוצה ליסוע ב 5.9 שח
ושההסדר יהיה בדומה לגוש דן.
(מזל שמשרד התחבורה לא מחלק את הקריות לערים שונות ... עוד היינו משלמים על נסיעה ממוצקין לביאליק נסיעה בינעירונית).
לא ברור לי איך כולם שותקים על זה.. שנסיעה מחוצות המפרץ (שכאמור כתובתו בחיפה) לכל רחוב בתוך חיפה, תעלה כנסיעה בינעירונית..
בנוסף, לא ברור האם לב המפרץ נחשב חיפה או קריות? מוניצפלית זה חיפה.
אז למה ברכבת מת"א לחיפה . כל תחנות חיפה נחשבות באותו המחיר. ובנסיעה מת"א ללב המפרץ משלמים יותר? הרי לב המפרץ כתובתו בחיפה ..(ששולחים דואר לחנות בקניון לב המפרץ, הכתובת היא רחוב ההסתדרות בחיפה).

....אני לא מבין איך כולם שותקים על זה..
 
מרכזית המפרץ נקבעה בעבר כגבול בין אזור חיפה לאזור הקריות

מסכים איתך. כתושב הקריות. אני רוצה ליסוע ב 5.9 שח
ושההסדר יהיה בדומה לגוש דן.
(מזל שמשרד התחבורה לא מחלק את הקריות לערים שונות ... עוד היינו משלמים על נסיעה ממוצקין לביאליק נסיעה בינעירונית).
לא ברור לי איך כולם שותקים על זה.. שנסיעה מחוצות המפרץ (שכאמור כתובתו בחיפה) לכל רחוב בתוך חיפה, תעלה כנסיעה בינעירונית..
בנוסף, לא ברור האם לב המפרץ נחשב חיפה או קריות? מוניצפלית זה חיפה.
אז למה ברכבת מת"א לחיפה . כל תחנות חיפה נחשבות באותו המחיר. ובנסיעה מת"א ללב המפרץ משלמים יותר? הרי לב המפרץ כתובתו בחיפה ..(ששולחים דואר לחנות בקניון לב המפרץ, הכתובת היא רחוב ההסתדרות בחיפה).

....אני לא מבין איך כולם שותקים על זה..
מרכזית המפרץ נקבעה בעבר כגבול בין אזור חיפה לאזור הקריות
ללא קשר לגבולות המוניציפליים של העיר חיפה.
המרכזית עצמה נכללת בשני האזורים ולכן נסיעה בין העיר חיפה למרכזית המפרץ עולה 5.9 ש"ח ונסיעה בין הקריות לחיפה עולה 5 ש"ח.
לגבי האוטובוסים, כל מה שצפונית למרכזית המפרץ נכלל באזור הקריות בלבד (כולל חוצות המפרץ ולב המפרץ) וכל מה שדרומית או מערבית למרכזית המפרץ נכלל באזור חיפה בלבד.
ברפורמת התעריפים של שנת 2016 כללו את שני האזורים בטבעת הראשונה של המטרופולין, אבל רפורמה זו חלה בינתיים רק על כרטיסים תקופתיים.

לגבי הרכבת - תחנת לב המפרץ אכן לא נחשבת כתחנה של חיפה ולכן נסיעה בין ת"א לתחנה זו עולה יותר מנסיעה בין ת"א לשלוש התחנות שנחשבות תחנות של העיר חיפה. כיום, כאשר מרכזית המפרץ+לב המפרץ הופך למרכז תחבורה ראשי שמקשר לעיר חיפה עצמה, הצורך לתקן את העיוות הזה גדל, אבל אין לצפות שתחנות אחרות שנכללות בשטח המוניציפלי של עיריית חיפה, כמו חוצות המפרץ וקרית חיים ייחשבו גם כן לתחנות של העיר חיפה. זה לא יקרה והאמת בצדק.
תחנות חוצות המפרץ, קריית חיים וקרית מוצקין הן תחנות מובהקות של אזור המפרץ והקריות ולא של העיר חיפה. כפי שתחנת צומת חולון שנמצאת מוניציפלית בשטח העיר תל אביב, אינה נחשבת לתחנה של תל אביב.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא ממש, בהתחשב בכך שחיפה כוללת (מוניציפלית) גם את קריית חיים

גוש דן זה גוש אורבני אחד, הקריות מופרדות מחיפה
ובנוסף זה מאפשר מחיר זול יותר בקריות (5 ש"ח לנסיעה, קוד 1, וחופשי-חודשי של 135 ש"ח בלבד (קוד 17), בהשוואה למחיר של 5.9 לנסיעה בחיפה, וחופשי חודשי של 213 ש"ח (קוד 500)
&nbsp
חיבור אזורי היה גורם לכך שמחיר הנסיעה הפנימי בקריות היה גבוה יותר, וגם עלות החופשי-חודשי, וכמדומני שתושבי האזור מעדיפים את הוזלת הנסיעה הקרובה בקריות (וגבול האזור מגיע עד מרכזית המפרץ), על פני הוזלת הנסיעה הרחוקה לחיפה.
לא ממש, בהתחשב בכך שחיפה כוללת (מוניציפלית) גם את קריית חיים
 

אילקו

New member
אמנם לכאורה גוש אורבני אחד

גוש דן זה גוש אורבני אחד, הקריות מופרדות מחיפה
ובנוסף זה מאפשר מחיר זול יותר בקריות (5 ש"ח לנסיעה, קוד 1, וחופשי-חודשי של 135 ש"ח בלבד (קוד 17), בהשוואה למחיר של 5.9 לנסיעה בחיפה, וחופשי חודשי של 213 ש"ח (קוד 500)
&nbsp
חיבור אזורי היה גורם לכך שמחיר הנסיעה הפנימי בקריות היה גבוה יותר, וגם עלות החופשי-חודשי, וכמדומני שתושבי האזור מעדיפים את הוזלת הנסיעה הקרובה בקריות (וגבול האזור מגיע עד מרכזית המפרץ), על פני הוזלת הנסיעה הרחוקה לחיפה.
אמנם לכאורה גוש אורבני אחד
אבל זה לא הגיוני שאפשר לנסוע מפתח תקווה דרך כל רמת גן תל אביב ועד דרומה לראשון לציון ב5.90, אבל לנסוע בתוך תחומי העיר חיפה שכוללת גם את מפרץ חיפה וקרית חיים ושמואל בתוך עיר אחת ולשלם עליה 9.10
 
ואף יותר מזה, עד רמלה - לוד במחיר 5.90

אמנם לכאורה גוש אורבני אחד
אבל זה לא הגיוני שאפשר לנסוע מפתח תקווה דרך כל רמת גן תל אביב ועד דרומה לראשון לציון ב5.90, אבל לנסוע בתוך תחומי העיר חיפה שכוללת גם את מפרץ חיפה וקרית חיים ושמואל בתוך עיר אחת ולשלם עליה 9.10
ואף יותר מזה, עד רמלה - לוד במחיר 5.90
 
מחיר נסיעה בודדת בין ת"א ללוד/רמלה אינו 5.9 אלא 11 ש"ח

ואף יותר מזה, עד רמלה - לוד במחיר 5.90
מחיר נסיעה בודדת בין ת"א ללוד/רמלה אינו 5.9 אלא 11 ש"ח
רמלה ולוד נכללות בטבעת הראשונה של גוש דן במסגרת רפורמת התעריפים החדשה (כפי שהקריות נכללות בטבעת הראשונה של מטרופולין חיפה), אבל, כאמור, רפורמה זו חלה רק על חוזים תקופתיים ולא על מחירי נסיעה בודדת.
 
אוקי, חדש לי. טוב לדעת.

מחיר נסיעה בודדת בין ת"א ללוד/רמלה אינו 5.9 אלא 11 ש"ח
רמלה ולוד נכללות בטבעת הראשונה של גוש דן במסגרת רפורמת התעריפים החדשה (כפי שהקריות נכללות בטבעת הראשונה של מטרופולין חיפה), אבל, כאמור, רפורמה זו חלה רק על חוזים תקופתיים ולא על מחירי נסיעה בודדת.
אוקי, חדש לי. טוב לדעת.
 
ולכן כבר עדיף חופשי יומי

מחיר נסיעה בודדת בין ת"א ללוד/רמלה אינו 5.9 אלא 11 ש"ח
רמלה ולוד נכללות בטבעת הראשונה של גוש דן במסגרת רפורמת התעריפים החדשה (כפי שהקריות נכללות בטבעת הראשונה של מטרופולין חיפה), אבל, כאמור, רפורמה זו חלה רק על חוזים תקופתיים ולא על מחירי נסיעה בודדת.
ולכן כבר עדיף חופשי יומי
לנסיעות מחיפה לקריות ובחזרה בפרק זמן של מעל 90 דקות, או מת"א ללוד במקרה הזה. 13.5 ש"ח בכל זאת משתלם יותר לעומת כ-20 ש"ח כהוצאה כוללת לשני הכיוונים בכרטיסי מעבר.
זה כמובן לא פותר את ההוצאה הגדולה יותר בנסיעה לכיוון אחד, ומסכים שזה סוג של מחדל.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה