האם בעקבות הסילוק הצפוי של מיכל האמוניה גדלים הסיכויים ששדה

מצב
הנושא נעול.

אורח117

New member
האם בעקבות הסילוק הצפוי של מיכל האמוניה גדלים הסיכויים ששדה

האם בעקבות הסילוק הצפוי של מיכל האמוניה גדלים הסיכויים ששדה
התעופה המשלים לנתב״ג יהיה בחיפה?
 
לא. את המסלול בחיפה מתכננים להאריך ב-300 מטרים בלבד

האם בעקבות הסילוק הצפוי של מיכל האמוניה גדלים הסיכויים ששדה
התעופה המשלים לנתב״ג יהיה בחיפה?
לא. את המסלול בחיפה מתכננים להאריך ב-300 מטרים בלבד
ולא עד הים.
 
חבל מאוד. טבעי שלעיר כמו חיפה יהיה שדה בינלאומי מלא

לא. את המסלול בחיפה מתכננים להאריך ב-300 מטרים בלבד
ולא עד הים.
חבל מאוד. טבעי שלעיר כמו חיפה יהיה שדה בינלאומי מלא
ולא לחור כמו רמת דויד
מה גם שהמטוסים בחיפה מרעישים מעל הים
בעוד שברמת דויד הם מרעישים מעל חיפה
 

WarDog

New member
חיפה הוא שדה בין לאומי

חבל מאוד. טבעי שלעיר כמו חיפה יהיה שדה בינלאומי מלא
ולא לחור כמו רמת דויד
מה גם שהמטוסים בחיפה מרעישים מעל הים
בעוד שברמת דויד הם מרעישים מעל חיפה
חיפה הוא שדה בין לאומי
יש עמדת מכס וביקורת גבולות(בתיאום מראש אאל"ט), וגם טיסות סדירות ללרנקה.
 
מוגבל מבחינת גודל המטוסים והמרחק הדרוש להמראה

חיפה הוא שדה בין לאומי
יש עמדת מכס וביקורת גבולות(בתיאום מראש אאל"ט), וגם טיסות סדירות ללרנקה.
מוגבל מבחינת גודל המטוסים והמרחק הדרוש להמראה
 
יש לגבי השטחים שבין שדה התעופה לים אינטרסים שחזקים יותר

חבל מאוד. טבעי שלעיר כמו חיפה יהיה שדה בינלאומי מלא
ולא לחור כמו רמת דויד
מה גם שהמטוסים בחיפה מרעישים מעל הים
בעוד שברמת דויד הם מרעישים מעל חיפה
יש לגבי השטחים שבין שדה התעופה לים אינטרסים שחזקים יותר
מהאינטרס של הרחבת שדה התעופה.
אינטרסים של חברת נמלי ישראל ושל עיריית חיפה.
ואם עיריית חיפה החליטה שהיא מעדיפה את רמת דויד על פני נמל תעופה מלא בחיפה (עמדה שונה מהעמדה שלה בעבר), אז הסיכוי להפוך את השדה בחיפה לנמל תעופה בינלאומי רציני קלוש.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אה, עיריית חיפה...


יש לגבי השטחים שבין שדה התעופה לים אינטרסים שחזקים יותר
מהאינטרס של הרחבת שדה התעופה.
אינטרסים של חברת נמלי ישראל ושל עיריית חיפה.
ואם עיריית חיפה החליטה שהיא מעדיפה את רמת דויד על פני נמל תעופה מלא בחיפה (עמדה שונה מהעמדה שלה בעבר), אז הסיכוי להפוך את השדה בחיפה לנמל תעופה בינלאומי רציני קלוש.
אה, עיריית חיפה...
 

Bus Nerd

Active member
אני חושב שהתוכניות הנוכחיות הן שהמשלים לנתב"ג יהיה רמת דוד

האם בעקבות הסילוק הצפוי של מיכל האמוניה גדלים הסיכויים ששדה
התעופה המשלים לנתב״ג יהיה בחיפה?
אני חושב שהתוכניות הנוכחיות הן שהמשלים לנתב"ג יהיה רמת דוד
 

davidfainshtein

Member
מנהל
לא, אבל מחר יתקיים בשדה תעופה חיפה טקס

האם בעקבות הסילוק הצפוי של מיכל האמוניה גדלים הסיכויים ששדה
התעופה המשלים לנתב״ג יהיה בחיפה?
לא, אבל מחר יתקיים בשדה תעופה חיפה טקס
פתיחת קו טיסה קבוע בין חיפה לאתונה של חברת TUS Airways ע"י מטוסי ה- SAAB 2000 של החברה הקפריסאית.
בהמשך, בנוסף טיסות ללרנקה ופטפוס תופעלנה טיסות נוספות לרודוס וקוס.
 

אורח117

New member
"לחיפה הזדמנות היסטורית וחד פעמית להקמת שדה תעופה בינלאומי"

לא, אבל מחר יתקיים בשדה תעופה חיפה טקס
פתיחת קו טיסה קבוע בין חיפה לאתונה של חברת TUS Airways ע"י מטוסי ה- SAAB 2000 של החברה הקפריסאית.
בהמשך, בנוסף טיסות ללרנקה ופטפוס תופעלנה טיסות נוספות לרודוס וקוס.
"לחיפה הזדמנות היסטורית וחד פעמית להקמת שדה תעופה בינלאומי"
http://www.local.co.il/haifa/142685/Article/
 

XrayCharlie

New member
כל אחד מושך לכיוון שלו אבל הבעיה היא שאין כאן הנהגה

כל אחד מושך לכיוון שלו אבל הבעיה היא שאין כאן הנהגה
שתיקח אחריות, "תחתוך" עניינים, תחליט על מיקום סופי בהחלט (למרות שאין לי ספק שלא משנה היכן זה יהיה, נפגש בבג"צ) ושיתחילו לעבוד.
רק מושכים דברים לאין קץ.
&nbsp
אגב, בבלוג הזה ישנם דברים בכלל ובסעיף ההיתרונות של חיפה בפרט שמוטב והכותב ימחק אותם במהרה (בשל השטויות שהוא כתב שם) לפני פרסום הבלוג אי שם בנובמבר 17.
&nbsp

 

luckydude

Active member
זה אותו טמטום כמו בראשון לציון עם הרכבת.

"לחיפה הזדמנות היסטורית וחד פעמית להקמת שדה תעופה בינלאומי"
http://www.local.co.il/haifa/142685/Article/
זה אותו טמטום כמו בראשון לציון עם הרכבת.
האופציה של הארכת המסלול במסגרת בניית הנמל החדש היתה התוכנית המאושרת במשך שנים. זו היתה תוכנית הגיונית שדווקא השתלבה יפה עם הנמל החדש. אחר כך, לפני מספר שנים ובהסכמת העיריה, שינו את התוכנית והוציאו את האופציה של הארכת המסלול ממנה והכניסו בה שינויים שמאוד יסבכו מהלך כזה בעתיד. אבל עכשיו פתאום כן רוצים להאריך את המסלול לצד הנמל החדש? (לא מדובר על ההארכה ל1600 מ׳ אלא ל2400 מ׳, מה שיאפשר פעילות בינלאומית עם מטוסים צרי גוף מהשדה).
&nbsp
אני לא יודע אבל אולי כדאי בשלב זה לשלוח את העובדים באגפי התכנון בעיריות להשתלות מוח כי מה שיש להם היום לא ממש עובד.
 

Bus Nerd

Active member
לדעתי האשמים העיקריים הם הפוליטיקאים המקומיים, לא המתכננים

זה אותו טמטום כמו בראשון לציון עם הרכבת.
האופציה של הארכת המסלול במסגרת בניית הנמל החדש היתה התוכנית המאושרת במשך שנים. זו היתה תוכנית הגיונית שדווקא השתלבה יפה עם הנמל החדש. אחר כך, לפני מספר שנים ובהסכמת העיריה, שינו את התוכנית והוציאו את האופציה של הארכת המסלול ממנה והכניסו בה שינויים שמאוד יסבכו מהלך כזה בעתיד. אבל עכשיו פתאום כן רוצים להאריך את המסלול לצד הנמל החדש? (לא מדובר על ההארכה ל1600 מ׳ אלא ל2400 מ׳, מה שיאפשר פעילות בינלאומית עם מטוסים צרי גוף מהשדה).
&nbsp
אני לא יודע אבל אולי כדאי בשלב זה לשלוח את העובדים באגפי התכנון בעיריות להשתלות מוח כי מה שיש להם היום לא ממש עובד.
לדעתי האשמים העיקריים הם הפוליטיקאים המקומיים, לא המתכננים
הפוליטקאים המקומיים מכתיבים למתכננים, ולא להפך...
 
הבעיה היא גם מתחם בתי הזיקוק שמפריע את הארכת המסלול אליו

האם בעקבות הסילוק הצפוי של מיכל האמוניה גדלים הסיכויים ששדה
התעופה המשלים לנתב״ג יהיה בחיפה?
הבעיה היא גם מתחם בתי הזיקוק שמפריע את הארכת המסלול אליו
כי גם בהנחה שלא רוצים לחרוג מקו החוף עם מסלול תעופה על הים (שהקמתו יכולה לעלות מיליארד שקל) ואפילו רוצים לשמור את השטח הכי סמוך לחוף לצורכי הנמל הימי, ניתן היה להאריך את המסלול גם מצידו השני דרומה. זה אומנם היה דורש השקעה של עשרות מיליונים להסטת כביש עוקף קריות ודרך יגאל ידין או "שיקועם" ככבישים תת קרקעיים שהמסלול יעבור מעליהם לצד ייצוב הקרקע הסמוכה לנחל הקישון וכל הנראה גם היו נאלצים להקצות שטחים נוספים לשדה התעופה לצד הקטע הדרומי לצורך יצירת מסלול הסעה ואפילו לבנות טרמינל חדש ומודרני של מעל 20,000 מ"ר. ועדיין זה היה יותר זול מהארכת המסלול לכיוון החוף ולא פוגע בנמל הימי. הבעיה היא שהארכת המסלול דרומה מקרבת אותו למתחם בתי הזיקוק.
&nbsp
חוץ מזה אומנם הארכת המסלול היתה מאפשרת הרחבה לפעילות התעופה בנמל לפחות למטוסים של כ200 נוסעים (במסלול של לפחות 2000 מטר). אבל הפעילות המירבית האפשרית בו מצומצמת הן בכמות הטיסות האפשרית והן בגודל המטוסים מעל 200 נוסעים משום שאין לו עתודות הרחבה סביבו או מקום ליצירת מסלול נוסף כדי שיתאפשר להשתמש באחד להמראות ובשני לנחיתות או ליצור מסלול שבמקום נחיתה מצפון לדרום יאפשר נחיתה ממערב למזרח בשונה מרמת דוד. ואגב רמת דוד לא עד כדי כך נידח מכיוון שהוא סמוך למסילת העמק.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה