הדגמת מיניבוס אוטונומי של DB.

מצב
הנושא נעול.

Ccyclist

Well-known member
הדגמת מיניבוס אוטונומי של DB.

הדגמת מיניבוס אוטונומי של DB.
הסרטון בגרמנית אבל מי שלא מבין את השפה יוכל לראות במה מדובר בהדגמה עצמה ובאנימציות על תוכניותיה לעתיד של DB-Schenker, חטיבת המטענים של דויטשה באהן.

אפשר להמשיך ממנו לכמה סרטונים אחרים של המיניבוס בפעולה בגרמניה ובארה"ב.

לדעתי מציגים את האמצעי הזה כאמצעי קטן ומשלים כדי שלא לאיים בשלב זה על נהגי האוטובוסים הגדולים, אבל אם הם מתכננים משאיות הם יתכננו גם אוטובוסים בגודל רגיל ומפרקיות.

 

alantan

New member
הוא מסוגל גם לעבור את ה-10 קמ"ש?

הדגמת מיניבוס אוטונומי של DB.
הסרטון בגרמנית אבל מי שלא מבין את השפה יוכל לראות במה מדובר בהדגמה עצמה ובאנימציות על תוכניותיה לעתיד של DB-Schenker, חטיבת המטענים של דויטשה באהן.

אפשר להמשיך ממנו לכמה סרטונים אחרים של המיניבוס בפעולה בגרמניה ובארה"ב.

לדעתי מציגים את האמצעי הזה כאמצעי קטן ומשלים כדי שלא לאיים בשלב זה על נהגי האוטובוסים הגדולים, אבל אם הם מתכננים משאיות הם יתכננו גם אוטובוסים בגודל רגיל ומפרקיות.
הוא מסוגל גם לעבור את ה-10 קמ"ש?
 
מענין! יש עוד נסויים, בפאריס התחילו ממש בימים אלה ועד אפריל

הדגמת מיניבוס אוטונומי של DB.
הסרטון בגרמנית אבל מי שלא מבין את השפה יוכל לראות במה מדובר בהדגמה עצמה ובאנימציות על תוכניותיה לעתיד של DB-Schenker, חטיבת המטענים של דויטשה באהן.

אפשר להמשיך ממנו לכמה סרטונים אחרים של המיניבוס בפעולה בגרמניה ובארה"ב.

לדעתי מציגים את האמצעי הזה כאמצעי קטן ומשלים כדי שלא לאיים בשלב זה על נהגי האוטובוסים הגדולים, אבל אם הם מתכננים משאיות הם יתכננו גם אוטובוסים בגודל רגיל ומפרקיות.
מענין! יש עוד נסויים, בפאריס התחילו ממש בימים אלה ועד אפריל
היו גם נסויים בערים Lyon ו La Rochelle בצרפת ובעיר Sion בשוייץ(שמה היתה גם תאונה ״קטנה״).

http://www.leparisien.fr/info-paris...sans-chauffeur-a-paris-22-01-2017-6603237.php

http://www.lepoint.fr/societe/lyon-teste-des-minibus-sans-chauffeur-02-09-2016-2065366_23.php

https://m.youtube.com/watch?v=js6wM_K9sHg

https://www.letemps.ch/suisse/2016/09/22/sion-minibus-chauffeur-ne-circulent-plus-apres-un-incident
 

Ccyclist

Well-known member
לפי הוויקיפדיה מדובר ברכב של Ligier הצרפתית שיוצר בהולנד.

מענין! יש עוד נסויים, בפאריס התחילו ממש בימים אלה ועד אפריל
היו גם נסויים בערים Lyon ו La Rochelle בצרפת ובעיר Sion בשוייץ(שמה היתה גם תאונה ״קטנה״).

http://www.leparisien.fr/info-paris...sans-chauffeur-a-paris-22-01-2017-6603237.php

http://www.lepoint.fr/societe/lyon-teste-des-minibus-sans-chauffeur-02-09-2016-2065366_23.php

https://m.youtube.com/watch?v=js6wM_K9sHg

https://www.letemps.ch/suisse/2016/09/22/sion-minibus-chauffeur-ne-circulent-plus-apres-un-incident
לפי הוויקיפדיה מדובר ברכב של Ligier הצרפתית שיוצר בהולנד.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ligier_EZ-10
&nbsp
DB כנראה מפעילה את הרכב כניסוי וכחלק מתהליך למידה (יתכן שעל הרכב בצבעיה יש טכנולוגיה של DB או הזנת נתונים ממנו לשרתיה). אין בערך הוויקיפדי מידע על המהירות אך מדובר בסוללת לית'יום איון כמו בטסלה ולא בסוללת עופרת-חומצה כמו בכגלות חלב בריטיות משנות השיבעים. באירופה כיום כולם עובדים עם כולם כולל חברת רכבות המשא העיקרית בבריטניה DB Cargo UK שערכה:
&nbsp
https://en.m.wikipedia.org/wiki/DB_Cargo_UK
&nbsp
סטטיסטית ה"רוב" ליציאה מהאיחוד (מנעו ממיליון בריטים באירופה להצביע) ימות לפני שנצא פורמאלית (מה גם שהקיצוץ שכבר קרה בגלל נפילת הליש"ט, 20% מערך הפנסיה של הזקנים מצביעי הברקסיט לא יתרום לחיים ארוכים) אז הסיכוי שההחלטה שלהם תכובד לטווח ארוך אינו גבוה במיוחד במיוחד כשאנחנו עדיין תלויים כל כך בחברות אירופאיות.
 
ומה שאני כתבתי על זה

מענין! יש עוד נסויים, בפאריס התחילו ממש בימים אלה ועד אפריל
היו גם נסויים בערים Lyon ו La Rochelle בצרפת ובעיר Sion בשוייץ(שמה היתה גם תאונה ״קטנה״).

http://www.leparisien.fr/info-paris...sans-chauffeur-a-paris-22-01-2017-6603237.php

http://www.lepoint.fr/societe/lyon-teste-des-minibus-sans-chauffeur-02-09-2016-2065366_23.php

https://m.youtube.com/watch?v=js6wM_K9sHg

https://www.letemps.ch/suisse/2016/09/22/sion-minibus-chauffeur-ne-circulent-plus-apres-un-incident
ומה שאני כתבתי על זה
כאן
 

Ccyclist

Well-known member
פוסט טוב אבל יש בו הנחה לא נכונה של צורך בנתיבים נפרדים.

תוכלו לראות בפוסט
גם את הוידאו של אוטובוס הקונספט האוטונומי של דיימלר בנץ.
פוסט טוב אבל יש בו הנחה לא נכונה של צורך בנתיבים נפרדים.
כל הפואנטה של הרכב האוטונומי על כל סוגיו היא שמדובר באמצעי שנועד להשתמש בתשתית הכבישים הקיימת. בניגוד ל"פתרונות" התחבורה האישית משנות השמונים או התשעים אין צורך במסילות על עמודים, מגנטים בכבישים או נתיבים נפרדים.
&nbsp
גם תהליך הלמידה המתואר הינו מיושן יחסית, טסלה למשל משתמשת בתהליך שדרכו טלמטריה מכל רכביה - בניהוג אנושי ואוטונומי למחצה - מגיע לשרתי החברה ולרשת הניורונית שבבסיס תוכנת הניהוג האוטונומי שלה. המשמעות היא שאין צורך במיפוי מפורט אלא שיש ניסיון מעשרות אלפי רכבים שמגיע לכדי מיליוני שעות נהיגה. כל רכביה מצויידים בחיישנים ולכן לא משנה מה אחוז הניהוג האנושי מול האחוז האוטונומי (למחצה) - המערכת לומדת מכולם. מודל הפעלת צי ייעודי של 100 מכוניות באזור אחד של גוגל עדיין לא השיג את הכיסוי של מודל החיישנים האוניברסאליים בכל רכב של החברה של טסלה ולכן הגיוני יותר שחברות רכב שעובדות על ניהוג אוטונטמי ילכו על המודל של טסלה שמאפשר איסוף מידע רב יותר מלקוחותיהם במקום העסקת צי שמטרתו למידה.
&nbsp
לדעתי הפודים הקטנים האלו הם צורה להצגה לא מאיימת של הטכנולוגיה, כאילו שאם מדובר ברכב קטן יכולת הניהוג אינה רצינית. מתישהו הקיץ טסלה עם סדרת החיישנים 2 החדשה (מבוססת הרדאר, בניגוד לסדרה 1 שהתבססה בעיקר על המצלמות של מובילאיי) תחצה את ארה"ב מחוף לחוף בניהוג אוטונומי לחלוטין כאשר תפקידו של הנוסע יסתכם בחיבור תקע ההטענה (אינני מבין מדוע החברה לא מייצרת אמצעי הטענה שאינו מחייב נוכחות אנושית אם לדעת מאסק אין צורך ברכב זול יותר מהמודל 3 כי מתחת לטווח מחיר זה הכל אמור להיות אוטונומי ושיתופי לדעתו). הדבר הכי רלוונטי מבחינת נושא התח"צ יהיה כשמשאית אוטונומית או אוטובוס רגיל אוטונומי יעשו נסיעה דומה שתדגים את הטווח והיכולת של הטכנולוגיה.
&nbsp
הדוגמה של הקיבוץ עם דרך הגישה הארוכה לצומת מרובת התח"צ היא דוגמה מצויינת לשילוב מזין תדיר במערכת. כך גם "חורים" בינפרבריים במערכות קיימות. את קווי הרק"ל שכל אחד מהם יסיע עשרות אלפי נוסעים בשעה לא יבטלו בגלל הניהוג האוטונומי- להיפך- הניהוג האוטונומי יאפשר הזנה גמישה ויעילה יותר של המערכות רבות הקיבולת תוך החלפת אותם אלמנטים בלתי תדירים ובלתי אטרקטיביים של מערך התח"צ הקיים, אותו קו של 4 פעמים ביום כדוגמתך.
 
מדובר כמובן במצב זמני

פוסט טוב אבל יש בו הנחה לא נכונה של צורך בנתיבים נפרדים.
כל הפואנטה של הרכב האוטונומי על כל סוגיו היא שמדובר באמצעי שנועד להשתמש בתשתית הכבישים הקיימת. בניגוד ל"פתרונות" התחבורה האישית משנות השמונים או התשעים אין צורך במסילות על עמודים, מגנטים בכבישים או נתיבים נפרדים.
&nbsp
גם תהליך הלמידה המתואר הינו מיושן יחסית, טסלה למשל משתמשת בתהליך שדרכו טלמטריה מכל רכביה - בניהוג אנושי ואוטונומי למחצה - מגיע לשרתי החברה ולרשת הניורונית שבבסיס תוכנת הניהוג האוטונומי שלה. המשמעות היא שאין צורך במיפוי מפורט אלא שיש ניסיון מעשרות אלפי רכבים שמגיע לכדי מיליוני שעות נהיגה. כל רכביה מצויידים בחיישנים ולכן לא משנה מה אחוז הניהוג האנושי מול האחוז האוטונומי (למחצה) - המערכת לומדת מכולם. מודל הפעלת צי ייעודי של 100 מכוניות באזור אחד של גוגל עדיין לא השיג את הכיסוי של מודל החיישנים האוניברסאליים בכל רכב של החברה של טסלה ולכן הגיוני יותר שחברות רכב שעובדות על ניהוג אוטונטמי ילכו על המודל של טסלה שמאפשר איסוף מידע רב יותר מלקוחותיהם במקום העסקת צי שמטרתו למידה.
&nbsp
לדעתי הפודים הקטנים האלו הם צורה להצגה לא מאיימת של הטכנולוגיה, כאילו שאם מדובר ברכב קטן יכולת הניהוג אינה רצינית. מתישהו הקיץ טסלה עם סדרת החיישנים 2 החדשה (מבוססת הרדאר, בניגוד לסדרה 1 שהתבססה בעיקר על המצלמות של מובילאיי) תחצה את ארה"ב מחוף לחוף בניהוג אוטונומי לחלוטין כאשר תפקידו של הנוסע יסתכם בחיבור תקע ההטענה (אינני מבין מדוע החברה לא מייצרת אמצעי הטענה שאינו מחייב נוכחות אנושית אם לדעת מאסק אין צורך ברכב זול יותר מהמודל 3 כי מתחת לטווח מחיר זה הכל אמור להיות אוטונומי ושיתופי לדעתו). הדבר הכי רלוונטי מבחינת נושא התח"צ יהיה כשמשאית אוטונומית או אוטובוס רגיל אוטונומי יעשו נסיעה דומה שתדגים את הטווח והיכולת של הטכנולוגיה.
&nbsp
הדוגמה של הקיבוץ עם דרך הגישה הארוכה לצומת מרובת התח"צ היא דוגמה מצויינת לשילוב מזין תדיר במערכת. כך גם "חורים" בינפרבריים במערכות קיימות. את קווי הרק"ל שכל אחד מהם יסיע עשרות אלפי נוסעים בשעה לא יבטלו בגלל הניהוג האוטונומי- להיפך- הניהוג האוטונומי יאפשר הזנה גמישה ויעילה יותר של המערכות רבות הקיבולת תוך החלפת אותם אלמנטים בלתי תדירים ובלתי אטרקטיביים של מערך התח"צ הקיים, אותו קו של 4 פעמים ביום כדוגמתך.
מדובר כמובן במצב זמני
בניגוד לכל ה-PRT למינהם שדורשים הפרדה מוחלטת מכולם, הרכב האוטונמי, בכל מתכונת, מיועד להיות משולב בתנועה, בתחילה עם הולכי רגל, רוכבי אופניים ורכבים פרטיים רגילים, ובהמשך כמובן אולי כל הרכבים הפרטיים יהיו אוטונומיים.

אנחנו בשלבי ניסוי ולמידה, ובדוגמאות שהבאתי, המיניבוס האוטונטמי משולב עם הולכי רגל בלי הפרדה קשיחה (אם כי כמובן הוא על הכביש והם על המדרכה, אבל הם מוזמנים לקפוץ מולו ולראות אותו לא דורס אותם). הוא חוצה מעברי חציה ופועל במקומות מרובי הולכי רגל כמו תחנות רכבת. אגב, בהולנד הוא נסוע בתוך שטח הקמפוס בשטח מעורב לחלוטין (בלי כביש ומדרכה - הכל מדרכה) אבל ללא תנועת רכב פרטי.

בשלב הנוכחי של הניסווים עוד לא עימתו את המיניבוס האוטונומי שנוסע ללא הגה ולא נהג בטחון עם תנועת רכב פרטי, בין אם זה מסיבות רגולטוריות או סתם מתוך פחד מתאונות שיקברו את הפרויקט. אבל אין ספק שהכוונה היא להגיע גם לשם. הוא לא חייב נתיב מופרד מהרכב הפרטי, אך בשלבי הביניים של החדרת הטכנולוגיה יהיה קשה לשכנע את מקבלי ההחלטות לתמוך בהפעלתו ללא נתיב ייעודי.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה