סגירת תחנת השלום בעקבות החפירות של קו האדום

מצב
הנושא נעול.

Bus Nerd

Active member
חשבתי שהתכוונו הוקדמה כי הפעלת הTBM הוקדמה

אני חושב שזה גם קשור בטיב הקרקע
בתנאים טופוגרפיים ועוד כל מיני סיבות.
לא חושב שזה נכון לשפוט את נת"ע ולהשוות לדוגמאות אחרות של בניית מנהרות מתחת לעיר.
צריך גם לתת להם הנחה מסוימת בגלל שבכל זאת מדובר בפרוייקט ראשון מהסוג הזה בארץ.

אני גם חושב שיש סיכוי שהסגירה תהיה יותר קצרה מהמצופה.
אגב גם הסגירה עצמה הוקדמה ואם הבנתי נכון זה קרא כי בינתים החפירה מתבצעת יותר מהר מהצפוי.
חשבתי שהתכוונו הוקדמה כי הפעלת הTBM הוקדמה
וכן, אתה צודק, אני קצת לא הוגן כלפי נת"ע כאן.
 

Ccyclist

Well-known member
יש לזכור שבין החפירה לביטון יש שלב של אי יציבות.

חשבתי שהתכוונו הוקדמה כי הפעלת הTBM הוקדמה
וכן, אתה צודק, אני קצת לא הוגן כלפי נת"ע כאן.
יש לזכור שבין החפירה לביטון יש שלב של אי יציבות.
בשלב הזה יש סיכון מסויים ובמסילות שבנויות על רבד יש כנראה סיכון גדול יותר מבכביד הבנוי על בטון.
 

cwen

New member
better safe then sorry

רק בישראל יש חכמולוגים כאלה, לא יקרה דבר
כשבפריז חפרו מטרו לפני המון שנים ואחריה גם RER שנוסעת עמוק יותר מהמטרו לא היו חששות מיותרות כאלה, לא תוך כדי כריה ולא תוך כדי בניית תחנות (כולל שאטל'ט הענקית שבה נפגשים חמש קוי מטרו (1, 4, 7, 11, ו-14) ושלוש קווי RER (A, B, D)
better safe then sorry
עדיף לסגור לחינם מאשר שרכבת תרד מהפסים ואז, "אופפס.... אולי היינו צריכים לסגור ליתר ביטחון. איחולי החלמה לפצועים".
 
היית שם כשחפרו את Chatelet לפני 100 שנה? אגב חכמולוגים.

רק בישראל יש חכמולוגים כאלה, לא יקרה דבר
כשבפריז חפרו מטרו לפני המון שנים ואחריה גם RER שנוסעת עמוק יותר מהמטרו לא היו חששות מיותרות כאלה, לא תוך כדי כריה ולא תוך כדי בניית תחנות (כולל שאטל'ט הענקית שבה נפגשים חמש קוי מטרו (1, 4, 7, 11, ו-14) ושלוש קווי RER (A, B, D)
היית שם כשחפרו את Chatelet לפני 100 שנה? אגב חכמולוגים.
 

Ccyclist

Well-known member
בקרוסרייל וקו היובל היו צריכים להזריק בטון לקרקע כדי לחזקה.

לא,אבל אפשר לתת המוןדוגמאות חדשות יותר באותו אופןברחבי העולם
בקרוסרייל וקו היובל היו צריכים להזריק בטון לקרקע כדי לחזקה.
בעת בניית הקו המהיר (230 קמ"ש בתחום העיר) בין סט' פנקרס למנהרת התעלה היו גינות במזרח לונדון שנבלעו בגלל חפירה לא זהירה.
&nbsp
הכל תלוי בסוג הקרקע. בפריז יש קרקעות גיר שניתן לחפור בהן ללא חשש התמוטטות וכן מערכת קטקומבות (מנהרות קבורה) מסובכת, אך גם קרקעות בוציות שהצריכו שיקוע של תחנות מטרו וקטעי מנהרה מתכתיים ע"י תהליך מסובך של הוצאת בוץ תוך איפשור שקיעת המבנה לתוך הקרקע הבוצית.
 

Bus Nerd

Active member
אני חושב שבת"א הזריקו בטון ליד הפיר של גלי גיל,

בקרוסרייל וקו היובל היו צריכים להזריק בטון לקרקע כדי לחזקה.
בעת בניית הקו המהיר (230 קמ"ש בתחום העיר) בין סט' פנקרס למנהרת התעלה היו גינות במזרח לונדון שנבלעו בגלל חפירה לא זהירה.
&nbsp
הכל תלוי בסוג הקרקע. בפריז יש קרקעות גיר שניתן לחפור בהן ללא חשש התמוטטות וכן מערכת קטקומבות (מנהרות קבורה) מסובכת, אך גם קרקעות בוציות שהצריכו שיקוע של תחנות מטרו וקטעי מנהרה מתכתיים ע"י תהליך מסובך של הוצאת בוץ תוך איפשור שקיעת המבנה לתוך הקרקע הבוצית.
אני חושב שבת"א הזריקו בטון ליד הפיר של גלי גיל,
בתוך תעלת הנחל.
 
זה נכון לכל הקו למעט ציר האיילון

רשמו בכתבה שהחשש הוא מעיוות המסילות
אמרו גם שבמוצ"ש אחרי סיום מעבר הTBM יבצעו את הבדיקות האם אכן יש עיוות במסילה ואז יחליטו לגבי החזרת השרות.
לגבי העומק יש לי שאלה.
המכונה עצמה היא הרי בקוטר של 7 מטר?
אם יש לנו את גלי גיל שעומקו 30 מטר (נניח) הרי שעובי שכבת האדמה בין המכונה למפלס הרחוב הוא בערך 23 מטר?
או שמכונה "יורדת" למפלס נמוך יותר לפני שהיא מתחילה את החפירה?
זה נכון לכל הקו למעט ציר האיילון
מאחר וציר האיילון נמוך יותר מסביבתו באיזה 10 מ', זה המקום שבו הTBM חופר הכי קרוב לפני השטח.
אני מניח שלא רצו לקחת סיכון, כנראה אף מהנדס לא הסכים להבטיח ב-100% שלא תהיה שום בעיה.
 

אילקו

New member
לפי אתר הרכבת יישתמשו במסילה המזרחית בקו נהריה-ב"ש

סגירת תחנת השלום בעקבות החפירות של קו האדום
http://www.ynet.co.il/Ext/Comp/CdaNewsFlash/0,2297,L-4928621_184,00.html
דיברנו על זה לא מזמן.
למה בכל זאת סוגרים את התחנה?
הרי חופרים צפונה משם והיה אפשר להשאיר את תחנת השלום בפעולה?
או שפשוט משתמשים בזה כתירוץ בשביל לנצל את ההזדמנות ולקדם בנייה של טרמינל החדש והכנות לחשמול?
לפי אתר הרכבת יישתמשו במסילה המזרחית בקו נהריה-ב"ש
"לשירות הנוסעים יופעל מסלול נסיעה ייעודי עוקף תחנות ת"א:
- מכיוון צפון: מתחנת נהריה/ תחנות חיפה, הרצליה, לוד, רמלה, קריית גת, להבים-רהט ועד תחנות ב"ש.
- מכיוון דרום: מתחנות ב"ש, להבים-רהט, קרית גת, רמלה, לוד, הרצליה ועד תחנות חיפה/ נהרייה
העצירה בתחנת רמלה בימים א'-ה'
העצירה בתחנת בנימינה ביום ו' בלבד"

מה שכן, זה בעצם מצמצם ממש את התדירות של חיפה - ת"א מרכז שכן פעילה לחצי?

https://www.rail.co.il/Pages/hashalomclosing.aspx

 

amitof2

New member
וואי וואי תוסיפו לזה את כל החיילים של יום ראשון וחמישי ותראו

סגירת תחנת השלום בעקבות החפירות של קו האדום
http://www.ynet.co.il/Ext/Comp/CdaNewsFlash/0,2297,L-4928621_184,00.html
דיברנו על זה לא מזמן.
למה בכל זאת סוגרים את התחנה?
הרי חופרים צפונה משם והיה אפשר להשאיר את תחנת השלום בפעולה?
או שפשוט משתמשים בזה כתירוץ בשביל לנצל את ההזדמנות ולקדם בנייה של טרמינל החדש והכנות לחשמול?
וואי וואי תוסיפו לזה את כל החיילים של יום ראשון וחמישי ותראו
מה נקבל
מעניין כמה חיילים יקבלו שבת על האיחורים לבסיס...
יום ראשון ברכבת
 
טעינת חוזה פיצוי (גמיש 7 וגמיש30)

סגירת תחנת השלום בעקבות החפירות של קו האדום
http://www.ynet.co.il/Ext/Comp/CdaNewsFlash/0,2297,L-4928621_184,00.html
דיברנו על זה לא מזמן.
למה בכל זאת סוגרים את התחנה?
הרי חופרים צפונה משם והיה אפשר להשאיר את תחנת השלום בפעולה?
או שפשוט משתמשים בזה כתירוץ בשביל לנצל את ההזדמנות ולקדם בנייה של טרמינל החדש והכנות לחשמול?
טעינת חוזה פיצוי (גמיש 7 וגמיש30)
היום נסעתי ברכבת ורציתי לברר משהו על הכרטיסים שיש לי ברב קו, אז הלכתי למכונה לרכישת כרטיסים והצמדתי את הרב קו שלי.
ההודעה הראשונה שקפצה הייתה "טוען חוזה..." ואז נזכרתי בפיצוי על ימי הסגירה..




 
מצב
הנושא נעול.
למעלה