סגירת תחנת השלום בעקבות החפירות של קו האדום

מצב
הנושא נעול.

matrix200200

Active member
סגירת תחנת השלום בעקבות החפירות של קו האדום

סגירת תחנת השלום בעקבות החפירות של קו האדום
http://www.ynet.co.il/Ext/Comp/CdaNewsFlash/0,2297,L-4928621_184,00.html
דיברנו על זה לא מזמן.
למה בכל זאת סוגרים את התחנה?
הרי חופרים צפונה משם והיה אפשר להשאיר את תחנת השלום בפעולה?
או שפשוט משתמשים בזה כתירוץ בשביל לנצל את ההזדמנות ולקדם בנייה של טרמינל החדש והכנות לחשמול?
 

GLSRA

Active member
לדעתי אתה טועה. כרגע התחילו לחפור מפיר גלי גיל דרומה

סגירת תחנת השלום בעקבות החפירות של קו האדום
http://www.ynet.co.il/Ext/Comp/CdaNewsFlash/0,2297,L-4928621_184,00.html
דיברנו על זה לא מזמן.
למה בכל זאת סוגרים את התחנה?
הרי חופרים צפונה משם והיה אפשר להשאיר את תחנת השלום בפעולה?
או שפשוט משתמשים בזה כתירוץ בשביל לנצל את ההזדמנות ולקדם בנייה של טרמינל החדש והכנות לחשמול?
לדעתי אתה טועה. כרגע התחילו לחפור מפיר גלי גיל דרומה
 

GLSRA

Active member
צודק, היה משתמע ממה שנכתב שחופרים צפונה


הוא צודק שחופרים מצפון לתחנת השלום
צודק, היה משתמע ממה שנכתב שחופרים צפונה
 

orchilit

New member
כנראה כי החפירות חוצות את המסילה בין רכבת מרכז לרכבת השלום

סגירת תחנת השלום בעקבות החפירות של קו האדום
http://www.ynet.co.il/Ext/Comp/CdaNewsFlash/0,2297,L-4928621_184,00.html
דיברנו על זה לא מזמן.
למה בכל זאת סוגרים את התחנה?
הרי חופרים צפונה משם והיה אפשר להשאיר את תחנת השלום בפעולה?
או שפשוט משתמשים בזה כתירוץ בשביל לנצל את ההזדמנות ולקדם בנייה של טרמינל החדש והכנות לחשמול?
כנראה כי החפירות חוצות את המסילה בין רכבת מרכז לרכבת השלום
(הרי גלי גיל ממש צמוד לרכבת מרכז) השאלה למה לסגור את *התחנה* . יותר הגיוני להפסיק את תנועת המסילות בין רכבת השלום לרכבת מרכז.
 
תחנת השלום עם שלושת רציפיה אינה יכולה לשמש תחנת קצה לרכבות

כנראה כי החפירות חוצות את המסילה בין רכבת מרכז לרכבת השלום
(הרי גלי גיל ממש צמוד לרכבת מרכז) השאלה למה לסגור את *התחנה* . יותר הגיוני להפסיק את תנועת המסילות בין רכבת השלום לרכבת מרכז.
תחנת השלום עם שלושת רציפיה אינה יכולה לשמש תחנת קצה לרכבות
בת"א.
 
בגלל שהמכונה עוברת מתחת למסילות שבין תחנות סבידור והשלום

סגירת תחנת השלום בעקבות החפירות של קו האדום
http://www.ynet.co.il/Ext/Comp/CdaNewsFlash/0,2297,L-4928621_184,00.html
דיברנו על זה לא מזמן.
למה בכל זאת סוגרים את התחנה?
הרי חופרים צפונה משם והיה אפשר להשאיר את תחנת השלום בפעולה?
או שפשוט משתמשים בזה כתירוץ בשביל לנצל את ההזדמנות ולקדם בנייה של טרמינל החדש והכנות לחשמול?
בגלל שהמכונה עוברת מתחת למסילות שבין תחנות סבידור והשלום
משמעות סגירת המסילות מדרום לסבידור היא סגירת תחנת השלום שאינה יכולה לשמש תחנת קצה לרכבות. ולכן רכבות מצפון יסיימו בסבידור ורכבות מדרום יסיימו בתחנת ההגנה.
 

matrix200200

Active member
מה שorchilit אמר.

בגלל שהמכונה עוברת מתחת למסילות שבין תחנות סבידור והשלום
משמעות סגירת המסילות מדרום לסבידור היא סגירת תחנת השלום שאינה יכולה לשמש תחנת קצה לרכבות. ולכן רכבות מצפון יסיימו בסבידור ורכבות מדרום יסיימו בתחנת ההגנה.
מה שorchilit אמר.
לא ממש הבנתי את הטיעון שלך שהיא לא יכולה לשמש תחנת קצה.
האם אתה אומר שאין שום מתכונת (ואפילו מצומצמת) שבה הרכבות ימשיכו את נסיעתן עד לרכבת השלום?
סתם דוגמא, צמצום תנועת רכבות כך שיהיו רכבות פעם בשעה להשלום וכל השאר יסיימו את הנסיעה בהגנה.
 
יכול להיות שזה היה יוצר עומס לא סביר על הרכבות האלה, כי זאת

מה שorchilit אמר.
לא ממש הבנתי את הטיעון שלך שהיא לא יכולה לשמש תחנת קצה.
האם אתה אומר שאין שום מתכונת (ואפילו מצומצמת) שבה הרכבות ימשיכו את נסיעתן עד לרכבת השלום?
סתם דוגמא, צמצום תנועת רכבות כך שיהיו רכבות פעם בשעה להשלום וכל השאר יסיימו את הנסיעה בהגנה.
יכול להיות שזה היה יוצר עומס לא סביר על הרכבות האלה, כי זאת
תחנה מאד מבוקשת. ייתכן שעדיף לסגור אותה לגמרי ולעודד אנשים להגיע ליעדם בת״א באוטובוס, מאשר לפרסם כאלו היא פתוחה ולגרום לנוסעים להידחס לרכבות צפופות.
 
תיאורטית זה כנראה אפשרי, אבל לרכבת יותר נוח תפעולית לפצל את

מה שorchilit אמר.
לא ממש הבנתי את הטיעון שלך שהיא לא יכולה לשמש תחנת קצה.
האם אתה אומר שאין שום מתכונת (ואפילו מצומצמת) שבה הרכבות ימשיכו את נסיעתן עד לרכבת השלום?
סתם דוגמא, צמצום תנועת רכבות כך שיהיו רכבות פעם בשעה להשלום וכל השאר יסיימו את הנסיעה בהגנה.
תיאורטית זה כנראה אפשרי, אבל לרכבת יותר נוח תפעולית לפצל את
הרכבות לסבידור ולהגנה.
 

Bus Nerd

Active member
אין מפלגים בצד הדרומי של תחנת השלום

תיאורטית זה כנראה אפשרי, אבל לרכבת יותר נוח תפעולית לפצל את
הרכבות לסבידור ולהגנה.
אין מפלגים בצד הדרומי של תחנת השלום
וזו הסיבה האמיתית שזה פשוט לא אפשרי תפעולית אלא אם מדובר בשירות מצומצם ממש, מה שיבלבל נוסעים וגם יקשה עליהם מאוד
 

orchilit

New member
בקיצור, שוב יפעילו את 777 וחבריו. אמרו בחדשות כי זה יוקדם

בגלל שהמכונה עוברת מתחת למסילות שבין תחנות סבידור והשלום
משמעות סגירת המסילות מדרום לסבידור היא סגירת תחנת השלום שאינה יכולה לשמש תחנת קצה לרכבות. ולכן רכבות מצפון יסיימו בסבידור ורכבות מדרום יסיימו בתחנת ההגנה.
בקיצור, שוב יפעילו את 777 וחבריו. אמרו בחדשות כי זה יוקדם
אולי לשבוע הבא אפילו בגלל הקדמת הפעלת ה-TBM.
 

Bus Nerd

Active member
אני רק לא מבין דבר אחד, וגם אמרתי את זה קודם

סגירת תחנת השלום בעקבות החפירות של קו האדום
http://www.ynet.co.il/Ext/Comp/CdaNewsFlash/0,2297,L-4928621_184,00.html
דיברנו על זה לא מזמן.
למה בכל זאת סוגרים את התחנה?
הרי חופרים צפונה משם והיה אפשר להשאיר את תחנת השלום בפעולה?
או שפשוט משתמשים בזה כתירוץ בשביל לנצל את ההזדמנות ולקדם בנייה של טרמינל החדש והכנות לחשמול?
אני רק לא מבין דבר אחד, וגם אמרתי את זה קודם
כש־TBM חופרת בעומק 30 מטרים מתחת לפני הקרקע, על פני הקרקע לא מרגישים את זה בכלל ולא שומעים את זה. הניטור על הבניינים הוא רק "ליתר ביטחון". אז למה צריך לסגור את מקטע המסילה שהיא תעבור תחתיו? בשביל להיות בטוח שלא ייגרם נזק לרכבות או לנוסעים אפשר פשוט לנסוע *מאוד* לאט במקטע הזה בזמן תקופת החפירה, זה נשמע לי הגיוני יותר.
 
זה כסת"ח כי יש חשש מסויים שייגרם נזק למסילות ולא רוצים לקחת

אני רק לא מבין דבר אחד, וגם אמרתי את זה קודם
כש־TBM חופרת בעומק 30 מטרים מתחת לפני הקרקע, על פני הקרקע לא מרגישים את זה בכלל ולא שומעים את זה. הניטור על הבניינים הוא רק "ליתר ביטחון". אז למה צריך לסגור את מקטע המסילה שהיא תעבור תחתיו? בשביל להיות בטוח שלא ייגרם נזק לרכבות או לנוסעים אפשר פשוט לנסוע *מאוד* לאט במקטע הזה בזמן תקופת החפירה, זה נשמע לי הגיוני יותר.
זה כסת"ח כי יש חשש מסויים שייגרם נזק למסילות ולא רוצים לקחת
שום סיכון.
 

matrix200200

Active member
רשמו בכתבה שהחשש הוא מעיוות המסילות

זה כסת"ח כי יש חשש מסויים שייגרם נזק למסילות ולא רוצים לקחת
שום סיכון.
רשמו בכתבה שהחשש הוא מעיוות המסילות
אמרו גם שבמוצ"ש אחרי סיום מעבר הTBM יבצעו את הבדיקות האם אכן יש עיוות במסילה ואז יחליטו לגבי החזרת השרות.
לגבי העומק יש לי שאלה.
המכונה עצמה היא הרי בקוטר של 7 מטר?
אם יש לנו את גלי גיל שעומקו 30 מטר (נניח) הרי שעובי שכבת האדמה בין המכונה למפלס הרחוב הוא בערך 23 מטר?
או שמכונה "יורדת" למפלס נמוך יותר לפני שהיא מתחילה את החפירה?
 

Bus Nerd

Active member
אני חושב, אבל לא בטוח, שמודדים עד החלק התחתון של המנהרה

רשמו בכתבה שהחשש הוא מעיוות המסילות
אמרו גם שבמוצ"ש אחרי סיום מעבר הTBM יבצעו את הבדיקות האם אכן יש עיוות במסילה ואז יחליטו לגבי החזרת השרות.
לגבי העומק יש לי שאלה.
המכונה עצמה היא הרי בקוטר של 7 מטר?
אם יש לנו את גלי גיל שעומקו 30 מטר (נניח) הרי שעובי שכבת האדמה בין המכונה למפלס הרחוב הוא בערך 23 מטר?
או שמכונה "יורדת" למפלס נמוך יותר לפני שהיא מתחילה את החפירה?
אני חושב, אבל לא בטוח, שמודדים עד החלק התחתון של המנהרה
ולא עד החלק העליון של המנהרה. זה נשמע לי הכי הגיוני.

זה גם אומר שבין המכונה למסילות יש הפרש קטן עוד יותר מ־23 מטרים, כי המסילות נמוכות ממפלס הרחוב. אולי בגלל זה הם קצת חוששים...
 

arseny92

Well-known member
מנהל
רק בישראל יש חכמולוגים כאלה, לא יקרה דבר

אני חושב, אבל לא בטוח, שמודדים עד החלק התחתון של המנהרה
ולא עד החלק העליון של המנהרה. זה נשמע לי הכי הגיוני.

זה גם אומר שבין המכונה למסילות יש הפרש קטן עוד יותר מ־23 מטרים, כי המסילות נמוכות ממפלס הרחוב. אולי בגלל זה הם קצת חוששים...
רק בישראל יש חכמולוגים כאלה, לא יקרה דבר
כשבפריז חפרו מטרו לפני המון שנים ואחריה גם RER שנוסעת עמוק יותר מהמטרו לא היו חששות מיותרות כאלה, לא תוך כדי כריה ולא תוך כדי בניית תחנות (כולל שאטל'ט הענקית שבה נפגשים חמש קוי מטרו (1, 4, 7, 11, ו-14) ושלוש קווי RER (A, B, D)
 

Bus Nerd

Active member
אני מקווה שיחליטו לקצר את זה לפחות מחמישה ימים

רק בישראל יש חכמולוגים כאלה, לא יקרה דבר
כשבפריז חפרו מטרו לפני המון שנים ואחריה גם RER שנוסעת עמוק יותר מהמטרו לא היו חששות מיותרות כאלה, לא תוך כדי כריה ולא תוך כדי בניית תחנות (כולל שאטל'ט הענקית שבה נפגשים חמש קוי מטרו (1, 4, 7, 11, ו-14) ושלוש קווי RER (A, B, D)
אני מקווה שיחליטו לקצר את זה לפחות מחמישה ימים
ברגע שייראו שזו שטות ושלא יקרה שום דבר למסילה.
 

matrix200200

Active member
אני חושב שזה גם קשור בטיב הקרקע

אני מקווה שיחליטו לקצר את זה לפחות מחמישה ימים
ברגע שייראו שזו שטות ושלא יקרה שום דבר למסילה.
אני חושב שזה גם קשור בטיב הקרקע
בתנאים טופוגרפיים ועוד כל מיני סיבות.
לא חושב שזה נכון לשפוט את נת"ע ולהשוות לדוגמאות אחרות של בניית מנהרות מתחת לעיר.
צריך גם לתת להם הנחה מסוימת בגלל שבכל זאת מדובר בפרוייקט ראשון מהסוג הזה בארץ.

אני גם חושב שיש סיכוי שהסגירה תהיה יותר קצרה מהמצופה.
אגב גם הסגירה עצמה הוקדמה ואם הבנתי נכון זה קרא כי בינתים החפירה מתבצעת יותר מהר מהצפוי.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה