ההבטחה ההזויה לרכבת עד כרמיאל בל"ג בעומר - שלב ההתקפלות

מצב
הנושא נעול.

נתנאל531

Well-known member
ההבטחה ההזויה לרכבת עד כרמיאל בל"ג בעומר - שלב ההתקפלות

ההבטחה ההזויה לרכבת עד כרמיאל בל"ג בעומר - שלב ההתקפלות
לאחר שהדוברים והיחצ"נים קטפו את פירות ההכרזות השונות, הגיע שלב ההתקפלות מהשיקולים הידועים והברורים של מסילה בשלבי בנייה, והעדר חותמת בטיחותית להעברת רכבת נוסעים מבצעית בטרם השלמה מלאה של הקו ומערכותיו, שצפויה רק בקיץ.

מהפעלה מבצעית בל"ג בעומר ירדו לנסיעת מבחן עד כרמיאל, וכעת לנסיעה רק עד תחנת אחיהוד (ורק עם השר כ"ץ
)

בכתבה יש גם תשובה לשאלתו של חברנו יוסף בדבר אפשרות הפעלה מבצעית לקראת פסטיבל המחולות השנתי בכרמיאל, שמתקיים בקיץ - לא יודעים (השר כץ חושב שלא, אבל לא הייתי מסתמך רק עליו, לאחר שהוכיח חוסר מקצועיות בנושא עד כה)

http://blinker.co.il/כללי/רצון-יש-רכבת-לא/115193/

מעניין לעניין באותו עניין, היות והתוואי בין תחנה תפעולית נעמן לאחיהוד הושלם, מדוע לא להפעיל רכבות נוסעים עד אחיהוד בל"ג בעומר, ומשם שאטלים למירון? יש די זמן כדי להכניס את קטע הקו למערכת משוא"ה ולהשלים בדיקות בטיחות לקראת הפעלה מבצעית, אם רוצים, ולא מדובר בתוואי עם חלקים יחודיים שדורשים בדיקות מעמיקות קודם הפעלה. מצד שני יש להסתפק אם השקעה להכשרת שליש מהקו רק לצורך נסיעה בל"ג בעומר הינה סבירה, בזמן שתחנות קרית מוצקין / עכו יכולות לספק שירות בעל ערך דומה לתחנת אחיהוד. והכל כמובן בהנחה שרוצים לשלב את הרכבת במערך הנסיעות לל"ג בעומר, מה שכלל לא ברור כעת.
 

נתנאל531

Well-known member
ואגב, כדאי להקדים רפואה למכה לקראת ל"ג בעומר

ההבטחה ההזויה לרכבת עד כרמיאל בל"ג בעומר - שלב ההתקפלות
לאחר שהדוברים והיחצ"נים קטפו את פירות ההכרזות השונות, הגיע שלב ההתקפלות מהשיקולים הידועים והברורים של מסילה בשלבי בנייה, והעדר חותמת בטיחותית להעברת רכבת נוסעים מבצעית בטרם השלמה מלאה של הקו ומערכותיו, שצפויה רק בקיץ.

מהפעלה מבצעית בל"ג בעומר ירדו לנסיעת מבחן עד כרמיאל, וכעת לנסיעה רק עד תחנת אחיהוד (ורק עם השר כ"ץ
)

בכתבה יש גם תשובה לשאלתו של חברנו יוסף בדבר אפשרות הפעלה מבצעית לקראת פסטיבל המחולות השנתי בכרמיאל, שמתקיים בקיץ - לא יודעים (השר כץ חושב שלא, אבל לא הייתי מסתמך רק עליו, לאחר שהוכיח חוסר מקצועיות בנושא עד כה)

http://blinker.co.il/כללי/רצון-יש-רכבת-לא/115193/

מעניין לעניין באותו עניין, היות והתוואי בין תחנה תפעולית נעמן לאחיהוד הושלם, מדוע לא להפעיל רכבות נוסעים עד אחיהוד בל"ג בעומר, ומשם שאטלים למירון? יש די זמן כדי להכניס את קטע הקו למערכת משוא"ה ולהשלים בדיקות בטיחות לקראת הפעלה מבצעית, אם רוצים, ולא מדובר בתוואי עם חלקים יחודיים שדורשים בדיקות מעמיקות קודם הפעלה. מצד שני יש להסתפק אם השקעה להכשרת שליש מהקו רק לצורך נסיעה בל"ג בעומר הינה סבירה, בזמן שתחנות קרית מוצקין / עכו יכולות לספק שירות בעל ערך דומה לתחנת אחיהוד. והכל כמובן בהנחה שרוצים לשלב את הרכבת במערך הנסיעות לל"ג בעומר, מה שכלל לא ברור כעת.
ואגב, כדאי להקדים רפואה למכה לקראת ל"ג בעומר
השנה ל"ג בעומר במוצ"ש - ראשון במקביל לעומס-יום-א', כאשר החוסר בנהגי תחבורה ציבורית בישראל משמעותי, ומוביל כבר כעת ל'סידורים ריקים' של נסיעות שלא מבוצעות בדרך שגרה. הפניית משאבי אוטובוסים רבים (בעיקר נהגים) לטובת אירוע ל"ג בעומר עשויה להוביל לביטול משמעותי של נסיעות ברחבי הארץ סביב ל"ג בעומר.
&nbsp
הכל שאלה של לחץ פוליטי, במידה וידם של תומכי עולי ל"ג בעומר תהיה על העליונה, נוסעים רבים ברחבי הארץ יתקלו בבעיות בגלל מחסור קריטי בנהגים. במידה וארגוני הנוסעים ישכילו להפעיל די לחץ, השירות הארצי ישאר סביר, ועולי מירון יתקלו בקשיים (העדר די נסיעות לביקוש ממרחקים, תופעה שקרתה גם בשנה שעברה עקב מיצוי-עד-תום של משאבי התחבורה הציבורית בישראל).
&nbsp
לכל הפחות יש להגדיר חסכון ככל האפשר בתשומות, לדרוש צמצום נסיעות 'בזבזניות' תשומות למרחקים ארוכים (בעיקר נסיעות מביתר עילית, מודיעין עילית, בית שמש, אשדוד ונתניה, גם ירושלים במרחק דומה, אך אין לה פתרון רכבתי), ולהחליף אותם במסלול משולב רכבת, שיאפשר הפעלת שאטלים קצרים יחסית. תיאורטית יש אפשרות 'למתוח' את ל"ג בעומר גם עד יום שני ולהקל על הלחץ ביום ראשון (ל"ג בעומר אינו 'חג' אלא 'מנהג', אין לו כמעט משמעות דתית ואפשר להיות גמישים עימו), והכל שאלה של צורך. במידה ומשרד התחבורה יצהיר שאין די משאבים במוצ"ש - ראשון, באופן טבעי חלק מהאירועים ידחו ליום שני. גם הרבנות הראשית תומכת באופן מסורתי בדחייה של ל"ג בעומר ביום במידה וחל במוצאי שבת, משיקולים של צמצום חילול שבת בהכנות לאירוע.
&nbsp
כדאי שארגוני הנוסעים יתחילו להפעילו לחץ בנושא, אחרת נוסעי התחבורה הציבורית ימצאו את עצמם בבוקר יום א' עם תחבורה ציבורית ברמת שירות נמוכה ביותר.
 

oshri1987sg

Active member
צריך שנהגי התחבורה הציבורית ילחצו שיתנו להם

ואגב, כדאי להקדים רפואה למכה לקראת ל"ג בעומר
השנה ל"ג בעומר במוצ"ש - ראשון במקביל לעומס-יום-א', כאשר החוסר בנהגי תחבורה ציבורית בישראל משמעותי, ומוביל כבר כעת ל'סידורים ריקים' של נסיעות שלא מבוצעות בדרך שגרה. הפניית משאבי אוטובוסים רבים (בעיקר נהגים) לטובת אירוע ל"ג בעומר עשויה להוביל לביטול משמעותי של נסיעות ברחבי הארץ סביב ל"ג בעומר.
&nbsp
הכל שאלה של לחץ פוליטי, במידה וידם של תומכי עולי ל"ג בעומר תהיה על העליונה, נוסעים רבים ברחבי הארץ יתקלו בבעיות בגלל מחסור קריטי בנהגים. במידה וארגוני הנוסעים ישכילו להפעיל די לחץ, השירות הארצי ישאר סביר, ועולי מירון יתקלו בקשיים (העדר די נסיעות לביקוש ממרחקים, תופעה שקרתה גם בשנה שעברה עקב מיצוי-עד-תום של משאבי התחבורה הציבורית בישראל).
&nbsp
לכל הפחות יש להגדיר חסכון ככל האפשר בתשומות, לדרוש צמצום נסיעות 'בזבזניות' תשומות למרחקים ארוכים (בעיקר נסיעות מביתר עילית, מודיעין עילית, בית שמש, אשדוד ונתניה, גם ירושלים במרחק דומה, אך אין לה פתרון רכבתי), ולהחליף אותם במסלול משולב רכבת, שיאפשר הפעלת שאטלים קצרים יחסית. תיאורטית יש אפשרות 'למתוח' את ל"ג בעומר גם עד יום שני ולהקל על הלחץ ביום ראשון (ל"ג בעומר אינו 'חג' אלא 'מנהג', אין לו כמעט משמעות דתית ואפשר להיות גמישים עימו), והכל שאלה של צורך. במידה ומשרד התחבורה יצהיר שאין די משאבים במוצ"ש - ראשון, באופן טבעי חלק מהאירועים ידחו ליום שני. גם הרבנות הראשית תומכת באופן מסורתי בדחייה של ל"ג בעומר ביום במידה וחל במוצאי שבת, משיקולים של צמצום חילול שבת בהכנות לאירוע.
&nbsp
כדאי שארגוני הנוסעים יתחילו להפעילו לחץ בנושא, אחרת נוסעי התחבורה הציבורית ימצאו את עצמם בבוקר יום א' עם תחבורה ציבורית ברמת שירות נמוכה ביותר.
צריך שנהגי התחבורה הציבורית ילחצו שיתנו להם
שיפוטר בתנאי התעסוקה והשכר שלהם שיכלול
1.שכר שלא ירד מ58 ש"ח בשעה
2.לחייב בכל תחנת מוצא של קווי אוטובוס שזמן הנסיעה בהם מעל ל50 דקות לכל כיוון יהיה חדר מנוחה ושירותים לרווחת הנהגים באותו קו.
 

Bus Nerd

Active member
סעיף מספר 2 אפילו חשוב יותר מסעיף מספר 1

צריך שנהגי התחבורה הציבורית ילחצו שיתנו להם
שיפוטר בתנאי התעסוקה והשכר שלהם שיכלול
1.שכר שלא ירד מ58 ש"ח בשעה
2.לחייב בכל תחנת מוצא של קווי אוטובוס שזמן הנסיעה בהם מעל ל50 דקות לכל כיוון יהיה חדר מנוחה ושירותים לרווחת הנהגים באותו קו.
סעיף מספר 2 אפילו חשוב יותר מסעיף מספר 1
ורק איגוד מקצועי של נהגים (שיפעל ביחד עם ארגוני הנוסעים) יוכל לעשות מספיק לחץ פוליטי כדי לגרום לדברים כאלו לקרות. נהגים בודדים לא נמצאים בעמדת מיקוח, אבל עם איגוד הם כן יהיו (מה שההסתדרות אמורה להיות וכרגע לא עושה כמו שצריך בכלל).

רוב הנוסעים בתח"צ בארץ לא מבינים שהסיבה העיקרית לתדירות לא מספיקה, אוטובוסים שלא מגיעים, נסיעות שלא יוצאות וכו' היא המחסור החמור שיש בנהגי תח"צ.
ככל שיהיו יותר נהגים כך הדיוק יישתפר, כי אם נהג פספס את הנסיעה הבאה שלו בגלל פקק, יוכלו להוציא נהג חלופי במקומו, למשל.

בנוסף, צעדים שעושה משרד התחבורה לשיפור התח"צ באופן כללי ישפרו גם את נוחות הנהיגה לנהגים: נתצ"ים, עלייה מכל הדלתות, תשלום בקופה אוטומטית במקום לנהג (כמו בדן באר שבע) וכו' יהפכו את העבודה של נהגי האוטובוס לקלה ונוחה יותר, מה שימשוך עוד אנשים לענף.
 

נתנאל531

Well-known member
הפרדת הקופה מהנהג הופכת את הנסיעה לסופר-משעממת

סעיף מספר 2 אפילו חשוב יותר מסעיף מספר 1
ורק איגוד מקצועי של נהגים (שיפעל ביחד עם ארגוני הנוסעים) יוכל לעשות מספיק לחץ פוליטי כדי לגרום לדברים כאלו לקרות. נהגים בודדים לא נמצאים בעמדת מיקוח, אבל עם איגוד הם כן יהיו (מה שההסתדרות אמורה להיות וכרגע לא עושה כמו שצריך בכלל).

רוב הנוסעים בתח"צ בארץ לא מבינים שהסיבה העיקרית לתדירות לא מספיקה, אוטובוסים שלא מגיעים, נסיעות שלא יוצאות וכו' היא המחסור החמור שיש בנהגי תח"צ.
ככל שיהיו יותר נהגים כך הדיוק יישתפר, כי אם נהג פספס את הנסיעה הבאה שלו בגלל פקק, יוכלו להוציא נהג חלופי במקומו, למשל.

בנוסף, צעדים שעושה משרד התחבורה לשיפור התח"צ באופן כללי ישפרו גם את נוחות הנהיגה לנהגים: נתצ"ים, עלייה מכל הדלתות, תשלום בקופה אוטומטית במקום לנהג (כמו בדן באר שבע) וכו' יהפכו את העבודה של נהגי האוטובוס לקלה ונוחה יותר, מה שימשוך עוד אנשים לענף.
הפרדת הקופה מהנהג הופכת את הנסיעה לסופר-משעממת
זה צעד נכון מבחינה בטיחותית ומבחינת יעילות, אבל כך מנתקים את הנהג מקשר עם אנשים והופכים אותו לעובד-על-מכונה למשך שעות... אישית מרחם על נהגי המטרונית שנמצאים ב'כלוב' זכוכית ונוהגים באופן סופר-מונוטני, כמעט בלי השתלבות בנתיבים, עצירה בכל תחנה ללא הפעלת שיקול דעת, תוהה עד כמה הם שורדים לאורך זמן...
&nbsp
המטרונית צריכה להיות כלי התחבורה הראשון שיעבור לניהוג אוטונומי, זה הכי מתאים לה.
 

Bus Nerd

Active member
נכון, קל יותר לעשות ניהוג אוטונומי במסלול סגור ומסומן

הפרדת הקופה מהנהג הופכת את הנסיעה לסופר-משעממת
זה צעד נכון מבחינה בטיחותית ומבחינת יעילות, אבל כך מנתקים את הנהג מקשר עם אנשים והופכים אותו לעובד-על-מכונה למשך שעות... אישית מרחם על נהגי המטרונית שנמצאים ב'כלוב' זכוכית ונוהגים באופן סופר-מונוטני, כמעט בלי השתלבות בנתיבים, עצירה בכל תחנה ללא הפעלת שיקול דעת, תוהה עד כמה הם שורדים לאורך זמן...
&nbsp
המטרונית צריכה להיות כלי התחבורה הראשון שיעבור לניהוג אוטונומי, זה הכי מתאים לה.
נכון, קל יותר לעשות ניהוג אוטונומי במסלול סגור ומסומן
בלי קשר לזה: נהג עדיין יכול לדבר עם הנוסעים אם משעמם לו, ונוסעים עדיין יכולים לשאול אותו שאלות, והוא יכול להקשיב לרדיו / פודקאסטים בזמן הנסיעה...
אני כן חושב שחוסר בהתעסקות עם כסף זה דווקא שדרוג בשביל הנהגים. דן באר שבע אפילו מפרסמים את זה במודעות גיוס הנהגים שלהם, בגלל שהרבה אנשים אומרים "הייתי רוצה להיות נהג, אבל לא בא לי להתעסק עם כסף כל היום"
 

XrayCharlie

New member
מה ההבדל בין מה שאמרת לנהגי רכבת?

הפרדת הקופה מהנהג הופכת את הנסיעה לסופר-משעממת
זה צעד נכון מבחינה בטיחותית ומבחינת יעילות, אבל כך מנתקים את הנהג מקשר עם אנשים והופכים אותו לעובד-על-מכונה למשך שעות... אישית מרחם על נהגי המטרונית שנמצאים ב'כלוב' זכוכית ונוהגים באופן סופר-מונוטני, כמעט בלי השתלבות בנתיבים, עצירה בכל תחנה ללא הפעלת שיקול דעת, תוהה עד כמה הם שורדים לאורך זמן...
&nbsp
המטרונית צריכה להיות כלי התחבורה הראשון שיעבור לניהוג אוטונומי, זה הכי מתאים לה.
מה ההבדל בין מה שאמרת לנהגי רכבת?
האמת היא שנהיגה דורשת ריכוז רב בדרך (בטח לרכב ארוך ורחב שהכל יכול לקרות מסביב) ואני מסופק אם תמצא יותר מידי נהגים שיתגעגעו להתעסקות עם הכסף והנוסעים.
&nbsp
אגב, אם אתה לא נותן שרות (אדם שעובד מול אנשים), אז סביר להניח שהעבודה שלך לרוב היא מול מכונה (בן אם אתה עובד "בתעשייה כבדה" או תוכניתן מול המחשב).
&nbsp
 
למה לא 300 שקל לשעה ועמלה של שקל מכל נוסע?

צריך שנהגי התחבורה הציבורית ילחצו שיתנו להם
שיפוטר בתנאי התעסוקה והשכר שלהם שיכלול
1.שכר שלא ירד מ58 ש"ח בשעה
2.לחייב בכל תחנת מוצא של קווי אוטובוס שזמן הנסיעה בהם מעל ל50 דקות לכל כיוון יהיה חדר מנוחה ושירותים לרווחת הנהגים באותו קו.
למה לא 300 שקל לשעה ועמלה של שקל מכל נוסע?
 

Bus Nerd

Active member
קצת הגזמת

למה לא 300 שקל לשעה ועמלה של שקל מכל נוסע?
קצת הגזמת
העובדות הן פשוטות: יש (עדיין) מחסור חמור בנהגים, ומדובר בעבודה לא קלה בכלל. לכן, אם רוצים לפתור את בעיית המחסור בנהגים, צריך לתגמל בהתאם כדי שעוד אנשים יחליטו לבחור במקצוע הזה במקום במקצועות אחרים.

לא צריך להרחיק לכת למספרים אסטרונומיים ולא סבירים כמו 300 ש"ח בשעה, אבל כן צריך להעלות את השכר הקיים ולשפר את תנאי העבודה.

אחרת אי אפשר להגדיל תדירות, אי אפשר להבטיח שכל נסיעה שתוכננה בלו"ז באמת תצא, אי אפשר לנקוט בצעדי משמעת משמעותיים לנהגים סוררים, ומי שנפגע בסוף זה בעיקר הנוסע.
 
זה היה בציניות כמובן, אני חושב שהוא הגזים

קצת הגזמת
העובדות הן פשוטות: יש (עדיין) מחסור חמור בנהגים, ומדובר בעבודה לא קלה בכלל. לכן, אם רוצים לפתור את בעיית המחסור בנהגים, צריך לתגמל בהתאם כדי שעוד אנשים יחליטו לבחור במקצוע הזה במקום במקצועות אחרים.

לא צריך להרחיק לכת למספרים אסטרונומיים ולא סבירים כמו 300 ש"ח בשעה, אבל כן צריך להעלות את השכר הקיים ולשפר את תנאי העבודה.

אחרת אי אפשר להגדיל תדירות, אי אפשר להבטיח שכל נסיעה שתוכננה בלו"ז באמת תצא, אי אפשר לנקוט בצעדי משמעת משמעותיים לנהגים סוררים, ומי שנפגע בסוף זה בעיקר הנוסע.
זה היה בציניות כמובן, אני חושב שהוא הגזים
למקצוע שצריך פחות משנה הכשרה לא צריך לשלם 60 שקלים לשעה,
צריך להסיר את החסמים שמפריעים לאנשים שרוצים להיות נהגים להיות נהגים.
 
האפשרות 'למתוח' את ל"ג בעומר גם עד יום שני אכן תיאורטית בלבד

ואגב, כדאי להקדים רפואה למכה לקראת ל"ג בעומר
השנה ל"ג בעומר במוצ"ש - ראשון במקביל לעומס-יום-א', כאשר החוסר בנהגי תחבורה ציבורית בישראל משמעותי, ומוביל כבר כעת ל'סידורים ריקים' של נסיעות שלא מבוצעות בדרך שגרה. הפניית משאבי אוטובוסים רבים (בעיקר נהגים) לטובת אירוע ל"ג בעומר עשויה להוביל לביטול משמעותי של נסיעות ברחבי הארץ סביב ל"ג בעומר.
&nbsp
הכל שאלה של לחץ פוליטי, במידה וידם של תומכי עולי ל"ג בעומר תהיה על העליונה, נוסעים רבים ברחבי הארץ יתקלו בבעיות בגלל מחסור קריטי בנהגים. במידה וארגוני הנוסעים ישכילו להפעיל די לחץ, השירות הארצי ישאר סביר, ועולי מירון יתקלו בקשיים (העדר די נסיעות לביקוש ממרחקים, תופעה שקרתה גם בשנה שעברה עקב מיצוי-עד-תום של משאבי התחבורה הציבורית בישראל).
&nbsp
לכל הפחות יש להגדיר חסכון ככל האפשר בתשומות, לדרוש צמצום נסיעות 'בזבזניות' תשומות למרחקים ארוכים (בעיקר נסיעות מביתר עילית, מודיעין עילית, בית שמש, אשדוד ונתניה, גם ירושלים במרחק דומה, אך אין לה פתרון רכבתי), ולהחליף אותם במסלול משולב רכבת, שיאפשר הפעלת שאטלים קצרים יחסית. תיאורטית יש אפשרות 'למתוח' את ל"ג בעומר גם עד יום שני ולהקל על הלחץ ביום ראשון (ל"ג בעומר אינו 'חג' אלא 'מנהג', אין לו כמעט משמעות דתית ואפשר להיות גמישים עימו), והכל שאלה של צורך. במידה ומשרד התחבורה יצהיר שאין די משאבים במוצ"ש - ראשון, באופן טבעי חלק מהאירועים ידחו ליום שני. גם הרבנות הראשית תומכת באופן מסורתי בדחייה של ל"ג בעומר ביום במידה וחל במוצאי שבת, משיקולים של צמצום חילול שבת בהכנות לאירוע.
&nbsp
כדאי שארגוני הנוסעים יתחילו להפעילו לחץ בנושא, אחרת נוסעי התחבורה הציבורית ימצאו את עצמם בבוקר יום א' עם תחבורה ציבורית ברמת שירות נמוכה ביותר.
האפשרות 'למתוח' את ל"ג בעומר גם עד יום שני אכן תיאורטית בלבד
דוקא בגלל שמדובר בהפנינג המוני קשה יותר לדחותו כל עוד אירועי ה'הדלקות' המרכזיים לא ידחו - מה שקשה לראות שיקרה.
 

נתנאל531

Well-known member
אם מזיזים ב'כח' אירועי הדלקה שונים

האפשרות 'למתוח' את ל"ג בעומר גם עד יום שני אכן תיאורטית בלבד
דוקא בגלל שמדובר בהפנינג המוני קשה יותר לדחותו כל עוד אירועי ה'הדלקות' המרכזיים לא ידחו - מה שקשה לראות שיקרה.
אם מזיזים ב'כח' אירועי הדלקה שונים
הכל יזוז איתם. כל מה שצריך הוא להפגין נחישות: אם בעל הבית יודיע שלא יאפשר קיום ההדלקות המסורתיות ביום א' אלא ביום ב', כנראה שכך יהיה. למען האמת, מרבית ההדלקות אינם כה ותיקות, למעט אולי הראשונה, שגם בה יש תיעוד של הדלקה ביום דווקא בסרט משנות ה־40, כנראה באירוע דומה של ל"ג בעומר ביום א'.
&nbsp
אם יוחלט שההדלקה הראשונה של ל"ג בעומר תהיה ביום א' אחר הצהרים, ולאחריה יהיו הדלקות עד למחרת לפי הסדר הרגיל - כך יהיה. יש אפשרות שליטה סבירה במתחם באמצעות שליטה בתחבורה הציבורית המוליכה אליה, בכבישים המוליכים, וברחבות ההדלקה השונות.
&nbsp
עכשיו נשאר רק לבדוק אם בעל הבית באמת רוצה, או שלא ממש אכפת לו, ומצידו שיהיה כאוס תחבורת-אוטובוסים ביום א' בבוקר בכל רחבי הארץ, ושירות מקביל חלש לאירוע במירון (כי גם לאחר דילול הפעילות הארצית, צוואר הבקבוק האמיתי הוא חוסר משמעותי בנהגי אוטובוס בארץ).
&nbsp
 

25306yosef

New member
הכתבה נכתבה ע"י גברת עליזה רוזן

ההבטחה ההזויה לרכבת עד כרמיאל בל"ג בעומר - שלב ההתקפלות
לאחר שהדוברים והיחצ"נים קטפו את פירות ההכרזות השונות, הגיע שלב ההתקפלות מהשיקולים הידועים והברורים של מסילה בשלבי בנייה, והעדר חותמת בטיחותית להעברת רכבת נוסעים מבצעית בטרם השלמה מלאה של הקו ומערכותיו, שצפויה רק בקיץ.

מהפעלה מבצעית בל"ג בעומר ירדו לנסיעת מבחן עד כרמיאל, וכעת לנסיעה רק עד תחנת אחיהוד (ורק עם השר כ"ץ
)

בכתבה יש גם תשובה לשאלתו של חברנו יוסף בדבר אפשרות הפעלה מבצעית לקראת פסטיבל המחולות השנתי בכרמיאל, שמתקיים בקיץ - לא יודעים (השר כץ חושב שלא, אבל לא הייתי מסתמך רק עליו, לאחר שהוכיח חוסר מקצועיות בנושא עד כה)

http://blinker.co.il/כללי/רצון-יש-רכבת-לא/115193/

מעניין לעניין באותו עניין, היות והתוואי בין תחנה תפעולית נעמן לאחיהוד הושלם, מדוע לא להפעיל רכבות נוסעים עד אחיהוד בל"ג בעומר, ומשם שאטלים למירון? יש די זמן כדי להכניס את קטע הקו למערכת משוא"ה ולהשלים בדיקות בטיחות לקראת הפעלה מבצעית, אם רוצים, ולא מדובר בתוואי עם חלקים יחודיים שדורשים בדיקות מעמיקות קודם הפעלה. מצד שני יש להסתפק אם השקעה להכשרת שליש מהקו רק לצורך נסיעה בל"ג בעומר הינה סבירה, בזמן שתחנות קרית מוצקין / עכו יכולות לספק שירות בעל ערך דומה לתחנת אחיהוד. והכל כמובן בהנחה שרוצים לשלב את הרכבת במערך הנסיעות לל"ג בעומר, מה שכלל לא ברור כעת.
הכתבה נכתבה ע"י גברת עליזה רוזן
גברת עליזה רוזן היא אשת יחסי הציבור של פסטיבל המחולות וגם אשת יחסי הציבור של עיריית כרמיאל וראש העיר עדי אלדר.

כל הכתבות של עליזה רוזן במקומון של כרמיאל מוטות לטובת עיריית כרמיאל וראש העיר עדי אלדר ופסטיבל המחולות.

גברת עליזה רוזן היא דוברת ארגון המרקידים וחברת מזכירות ארגון המרקידים וגם חלק ממטה פסטיבל המחולות בכרמיאל. מדי שנה לפני הפסטיבל היא עושה כתבות תדמית על הפסטיבל והמשתתפים בו לצורך יחסי ציבור.

על פי מידע שנמסר לי על ידי עובדת לשעבר בהיכל התרבות בכרמיאל, עליזה רוזן מקבלת תשלום מעיריית כרמיאל (או מתאגיד בשליטתה של עיריית כרמיאל) עבור עבודתה במטה פסטיבל המחולות.

כך שבנסיבות העניין יש להטיל ספק באמינותה של הכתבה ואין לראות במועדים שפורסמו בה כמועדים רשמיים של פתיחת קו הרכבת לכרמיאל.

יש להתייחס לכתבה הזו במקומון הכרמיאלי ככבדהו וחשדהו.
 

25306yosef

New member
ואגב, שימו לב איזה פרסום עושה עליזה רוזן לפסטיבל המחולות

הכתבה נכתבה ע"י גברת עליזה רוזן
גברת עליזה רוזן היא אשת יחסי הציבור של פסטיבל המחולות וגם אשת יחסי הציבור של עיריית כרמיאל וראש העיר עדי אלדר.

כל הכתבות של עליזה רוזן במקומון של כרמיאל מוטות לטובת עיריית כרמיאל וראש העיר עדי אלדר ופסטיבל המחולות.

גברת עליזה רוזן היא דוברת ארגון המרקידים וחברת מזכירות ארגון המרקידים וגם חלק ממטה פסטיבל המחולות בכרמיאל. מדי שנה לפני הפסטיבל היא עושה כתבות תדמית על הפסטיבל והמשתתפים בו לצורך יחסי ציבור.

על פי מידע שנמסר לי על ידי עובדת לשעבר בהיכל התרבות בכרמיאל, עליזה רוזן מקבלת תשלום מעיריית כרמיאל (או מתאגיד בשליטתה של עיריית כרמיאל) עבור עבודתה במטה פסטיבל המחולות.

כך שבנסיבות העניין יש להטיל ספק באמינותה של הכתבה ואין לראות במועדים שפורסמו בה כמועדים רשמיים של פתיחת קו הרכבת לכרמיאל.

יש להתייחס לכתבה הזו במקומון הכרמיאלי ככבדהו וחשדהו.
ואגב, שימו לב איזה פרסום עושה עליזה רוזן לפסטיבל המחולות
לכתבה שאמורה בכלל לעסוק בפתיחתו הרשמית של קו הרכבת לכרמיאל, עליזה רוזן דוחפת את פסטיבל המחולות ואת העובדה שהשנה הפסטיבל יחגוג 30.

זה לא הוכנס ככה סתם לכתבה, עליזה רוזן היא כאמור אשת יחסי הציבור של הפסטיבל והיא גם בעלת עניין בפסטיבל המחולות ובלי כל קשר לאם היא מקבלת על כך שכר ואם לאו.

ואגב, מי שלמעשה הם אנשי יחסי הציבור הרשמיים של פסטיבל המחולת הם מר מוטי דנוס וגברת קרן שרוני ממשרדי יחסי הציבור דנוס מדיה בע"מ והם למעשה אלו העומדים מאחורי הפרסום ויחסי הציבור של הפסטיבל. עליזה רוזן היא למעשה כתבת של מקומון כרמיאלי שהיא גם בעלת עניין בפסטיבל המחולות וגם מקורבת למנהל האמנותי של הפסטיבל שגם הוא חבר בארגון המרקידים וחבר מזכירות הארגון.
 
יש דבר כזה ארגון המרקידים?
לא ייאמן שזה אמיתי!

הכתבה נכתבה ע"י גברת עליזה רוזן
גברת עליזה רוזן היא אשת יחסי הציבור של פסטיבל המחולות וגם אשת יחסי הציבור של עיריית כרמיאל וראש העיר עדי אלדר.

כל הכתבות של עליזה רוזן במקומון של כרמיאל מוטות לטובת עיריית כרמיאל וראש העיר עדי אלדר ופסטיבל המחולות.

גברת עליזה רוזן היא דוברת ארגון המרקידים וחברת מזכירות ארגון המרקידים וגם חלק ממטה פסטיבל המחולות בכרמיאל. מדי שנה לפני הפסטיבל היא עושה כתבות תדמית על הפסטיבל והמשתתפים בו לצורך יחסי ציבור.

על פי מידע שנמסר לי על ידי עובדת לשעבר בהיכל התרבות בכרמיאל, עליזה רוזן מקבלת תשלום מעיריית כרמיאל (או מתאגיד בשליטתה של עיריית כרמיאל) עבור עבודתה במטה פסטיבל המחולות.

כך שבנסיבות העניין יש להטיל ספק באמינותה של הכתבה ואין לראות במועדים שפורסמו בה כמועדים רשמיים של פתיחת קו הרכבת לכרמיאל.

יש להתייחס לכתבה הזו במקומון הכרמיאלי ככבדהו וחשדהו.
יש דבר כזה ארגון המרקידים?
לא ייאמן שזה אמיתי!
 

25306yosef

New member
אכן יש ארגון המרקידים והם גם רשומים כעמותה...

יש דבר כזה ארגון המרקידים?
לא ייאמן שזה אמיתי!
אכן יש ארגון המרקידים והם גם רשומים כעמותה...
ויש להם גם אתר אינטרנט:

http://www.markid.co.il/

האתר אמנם לא עדכני בדברים רבים, אבל ניתן לראות שמר עדי אלדר ראש עיריית כרמיאל הוא יקיר הארגון:

http://www.markid.co.il/?CategoryID=176&ArticleID=260

על עליזה רוזן דוברת ארגון המרקידים ניתן לקרוא באתר הארגון כאן:

http://www.markid.co.il/?CategoryID=122&ArticleID=564

ולמען הסר ספק, אני מצטט את מה שכתוב על עליזה רוזן באתר ארגון המרקידים בקישור למעלה:


"עליזה רוזן-הברמן

תושבת כרמיאל.
בוגרת אולפן קרית שמונה בניהולם של תמר אליגור וסדי עמישי-1977.
הרקידה בבית אלישבע בירושלים בשנת 1978 ,כוריאוגרפית של להקת המחול של הקהילה היהודית בעיר סנטוס בברזיל 1980-1982.
דוברת ארגון היוצרים והמדריכים לריקודי עם
יו"ר ועדת עזרה הדדית בארגון המדריכים וחברה בועדת כרמיאל.
מפיקה באופן קבוע בפסטיבל המחול כרמיאל.
יו"ר איל"ן כרמיאל/משגב ומארגנת מרתון ההתרמה השנתי למוסד."

עד 2015 הם לא היו רשומים כעמותה. ב-2015 הם נרשמו כעמותה והנה הרישום מרשם העמותות:

 

25306yosef

New member
זהו אכן שריד משנת 1945...

מושג בעברית ארכאית משנות הארבעים שצורם לאוזניים מודרניות.
זהו אכן שריד משנת 1945...
בשנת 1945 הוקמה הוועדה הבין קיבוצית לריקודי עם....

בשנת 1954 הוועדה הבין קיבוצית לריקודי עם הפכה למדור לריקודי עם בוועד הפועל של ההסתדרות....

עד לשנת 1977 המדור ההסתדרותי נהנה מתמיכה ממשלתית נדיבה מהממשלה שהיתה בשליטת מפא"י.... ולמעשה ההסתדרות עד אותם הימים היתה מעין זרוע ביצועית של ממשלת מפא"י...

עם עליית הליכוד לשלטון בשנת 1977 הופסקה התמיכה הנדיבה של הממשלה.... אך באותם הימים מונה להיות מנהל האגף לתרבות ולאמנות במשרד החינוך והתרבות ד"ר דן רונן אדם שהיה פעיל ביותר בתנועת ריקודי העם שהיה גם ממפא"י (יליד קרית חיים בשנות ה-30) ....

ד"ר דן רונן הפעיל ממפא"י עמד בראש האגף לתרבות ואמנות עד לפרישתו לגמלאות בשנת 2000 ובמשך השנים הללו הזרים כספים רבים לפעילויות רבות בתחום ריקודי העם כמו: כנסי המחולות בצמח בשנות ה-80, הקמת להקת המחול שלום של גברי לוי, הקמת להקת כרמון החדשה בשנת 1996, הקמת הסניף הישראלי של הסיאו"ף בסוף שנות ה-70 (ביחד עם עיריית חיפה ומר שמואל ביאליק עובד עיריית חיפה) אולפנים להכשרת מדריכים לריקודי עם, גם פסטיבל המחולות בכרמיאל נוסד בסוף שנות ה-80 ובין היתר גם בתמיכתו של ד"ר דן רונן.

בשנת 2000 ד"ר דן רונן פרש לגמלאות לאחר למעלה משני עשורים בשרות המדינה. בסמוך לפרישתו לגמלאות נסגר המדור לריקודי עם בוועד הפועל של הסתדרות.

אך ארגון המרקידים שרד ולאחר 15 שנים של סכסוכים מרובים ומאבקים (כולל מאבקים משפטיים) בין חברי הארגון, הארגון נרשם בשנת 2015 כעמותה ולראשונה מאז ייסודו בתקופת מפא"י...
 

eladgabso01

New member
אין ספק שככל שהרכבת תפעל פחות ללא המעבר

ההבטחה ההזויה לרכבת עד כרמיאל בל"ג בעומר - שלב ההתקפלות
לאחר שהדוברים והיחצ"נים קטפו את פירות ההכרזות השונות, הגיע שלב ההתקפלות מהשיקולים הידועים והברורים של מסילה בשלבי בנייה, והעדר חותמת בטיחותית להעברת רכבת נוסעים מבצעית בטרם השלמה מלאה של הקו ומערכותיו, שצפויה רק בקיץ.

מהפעלה מבצעית בל"ג בעומר ירדו לנסיעת מבחן עד כרמיאל, וכעת לנסיעה רק עד תחנת אחיהוד (ורק עם השר כ"ץ
)

בכתבה יש גם תשובה לשאלתו של חברנו יוסף בדבר אפשרות הפעלה מבצעית לקראת פסטיבל המחולות השנתי בכרמיאל, שמתקיים בקיץ - לא יודעים (השר כץ חושב שלא, אבל לא הייתי מסתמך רק עליו, לאחר שהוכיח חוסר מקצועיות בנושא עד כה)

http://blinker.co.il/כללי/רצון-יש-רכבת-לא/115193/

מעניין לעניין באותו עניין, היות והתוואי בין תחנה תפעולית נעמן לאחיהוד הושלם, מדוע לא להפעיל רכבות נוסעים עד אחיהוד בל"ג בעומר, ומשם שאטלים למירון? יש די זמן כדי להכניס את קטע הקו למערכת משוא"ה ולהשלים בדיקות בטיחות לקראת הפעלה מבצעית, אם רוצים, ולא מדובר בתוואי עם חלקים יחודיים שדורשים בדיקות מעמיקות קודם הפעלה. מצד שני יש להסתפק אם השקעה להכשרת שליש מהקו רק לצורך נסיעה בל"ג בעומר הינה סבירה, בזמן שתחנות קרית מוצקין / עכו יכולות לספק שירות בעל ערך דומה לתחנת אחיהוד. והכל כמובן בהנחה שרוצים לשלב את הרכבת במערך הנסיעות לל"ג בעומר, מה שכלל לא ברור כעת.
אין ספק שככל שהרכבת תפעל פחות ללא המעבר
בכניסה המערבית לכרמיאל יהיה יותר טוב
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה