שאלה לגבי חיוב נסיעות

מצב
הנושא נעול.

oshri1987sg

Active member
שאלה לגבי חיוב נסיעות

שאלה לגבי חיוב נסיעות
האם ניתן יהיה לבצע שינוי בתוכנה של חיוב נסיעה מכרטיס הרב-קו
במכשיר קריאת וחיוב נסיעה מכרטיס הרב-קו כך שמי שמבצע נסיעה ראשונה למשל בקו 204 ועולה עליו לדוגמא ברחוב האצ"ל ורוצה להמשיך אחר כך בקו 248 אל הוד השרון שבמקום מה שקורה היום שהוא צריך לבקש מראש בנסיעה הראשונה שיהיה חיוב בקוד 44 כדי שלא יהיה חיוב כפול(בנסיעה הראשונה חיוב נסיעה בקוד 42 ואחר כך חיוב בקוד 44) שיהיה ניתן לחייב בנסיעה הראשונה בקוד 42 ואחר כך באוטובוס השני נגיד קו 248,249 וכו' להשלים את ההפרש ולשלים את היתרה שנגיד נסיעה בתוך אזור 1 היא 5.90
אז אם רוצים נסיעת המשך לאזור 22 יהיה חיוב של 3.40 ש"ח כדי להשלים ל9.30 ויתאפשר המעבר לקוד 44 מבלי לחייב נסיעה יותר מ9.30 ש"ח ?
 

Bus Nerd

Active member
אני לא מומחה, אבל לדעתי כן

שאלה לגבי חיוב נסיעות
האם ניתן יהיה לבצע שינוי בתוכנה של חיוב נסיעה מכרטיס הרב-קו
במכשיר קריאת וחיוב נסיעה מכרטיס הרב-קו כך שמי שמבצע נסיעה ראשונה למשל בקו 204 ועולה עליו לדוגמא ברחוב האצ"ל ורוצה להמשיך אחר כך בקו 248 אל הוד השרון שבמקום מה שקורה היום שהוא צריך לבקש מראש בנסיעה הראשונה שיהיה חיוב בקוד 44 כדי שלא יהיה חיוב כפול(בנסיעה הראשונה חיוב נסיעה בקוד 42 ואחר כך חיוב בקוד 44) שיהיה ניתן לחייב בנסיעה הראשונה בקוד 42 ואחר כך באוטובוס השני נגיד קו 248,249 וכו' להשלים את ההפרש ולשלים את היתרה שנגיד נסיעה בתוך אזור 1 היא 5.90
אז אם רוצים נסיעת המשך לאזור 22 יהיה חיוב של 3.40 ש"ח כדי להשלים ל9.30 ויתאפשר המעבר לקוד 44 מבלי לחייב נסיעה יותר מ9.30 ש"ח ?
אני לא מומחה, אבל לדעתי כן
קודם כל אסייג בזה שאני לא מומחה, arseny92 בפורום הזה יודע יותר ממני, אז ייתכן שאני טועה, אבל:

לדעתי זה אפשרי טכנולוגית כי על הכרטיס שמור מידע על איזו תחנה עלית, כמה שילמת ובאיזה קוד חיוב. אם היו עושים שינוי מתאים, המכונה בקו המעבר הייתה יכולה לקרוא את זה ולבצע השלמה לפי רשימה סטטית של קווים (ותחנות) שמהם אפשר לבצע השלמה. זה לא הכי "פשוט" אבל זה גם לא בלתי אפשרי.

כמובן שזה דורש שינוי תקנות של משרד התחבורה, פיתוח של הפיצ'ר אצל ספקי התוכנה של המפעילות השונות, בדיקות, והפצה לאוטובוסים עצמם, כך שזה לא משהו שהיה קורה ברגע, אבל אם משרד התחבורה היה מעוניין זה היה יכול לקרות.
 
לצערי לא עובדים על זה אפילו

אני לא מומחה, אבל לדעתי כן
קודם כל אסייג בזה שאני לא מומחה, arseny92 בפורום הזה יודע יותר ממני, אז ייתכן שאני טועה, אבל:

לדעתי זה אפשרי טכנולוגית כי על הכרטיס שמור מידע על איזו תחנה עלית, כמה שילמת ובאיזה קוד חיוב. אם היו עושים שינוי מתאים, המכונה בקו המעבר הייתה יכולה לקרוא את זה ולבצע השלמה לפי רשימה סטטית של קווים (ותחנות) שמהם אפשר לבצע השלמה. זה לא הכי "פשוט" אבל זה גם לא בלתי אפשרי.

כמובן שזה דורש שינוי תקנות של משרד התחבורה, פיתוח של הפיצ'ר אצל ספקי התוכנה של המפעילות השונות, בדיקות, והפצה לאוטובוסים עצמם, כך שזה לא משהו שהיה קורה ברגע, אבל אם משרד התחבורה היה מעוניין זה היה יכול לקרות.
לצערי לא עובדים על זה אפילו
זה פיתוח די מבסובך, ובער אני גם יודע שהיתה בעיה עם אגד שהמכשירים שלה לא תמכו בGPS ולא ידעו את מיקום האוטובוס, אבל היא אמורה להיפתר (המכשירים החדשים כן אמורים לכלול זאת). ועדיין, למיטב ידיעתי הנושא הזה בכלל לא על השולחן.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
הפיצ'ר הזה הוא במתכונת חוזה המשך, בע"צ נגרע מחיר מלא ראו נהל

לצערי לא עובדים על זה אפילו
זה פיתוח די מבסובך, ובער אני גם יודע שהיתה בעיה עם אגד שהמכשירים שלה לא תמכו בGPS ולא ידעו את מיקום האוטובוס, אבל היא אמורה להיפתר (המכשירים החדשים כן אמורים לכלול זאת). ועדיין, למיטב ידיעתי הנושא הזה בכלל לא על השולחן.
הפיצ'ר הזה הוא במתכונת חוזה המשך, בע"צ נגרע מחיר מלא ראו נהל
http://nohal.mot.gov.il/שימוש%20בחוזי%20נסיעה.aspx
&nbsp
http://nohal.mot.gov.il/חוזה%20נסיעה%20מסוג%20המשך%20ומעבר.aspx
&nbsp
http://nohal.mot.gov.il/עקרונות%20הגדרת%20אזורי%20תקפות%20לפי%20אמצעי%20כרטוס.aspx
&nbsp
יש לציין שקופסאות הנהג ומאמתים עדיין לא בהכרח כוללים GPS לכן יישום זה עדיין אינו מעשי כי האוטובוס אינו יודע איפה הוא נמצא. לחילופין ניתן לחבר זאת לממשק ה-SIRI VM הכורז תחנות אך עדיין זה מחייב שמערכת זו תהיה פעילה תמיד ללא יוצא מהכלל ובלעדיה אין לשלוח קו לנסיעה (כמה פעמים עליתם על אוטובוס שהכריזה בו לא פועלת?) ולכן במערכת בקרת כניסה בלבד כמו אוטובוס אינו נשמרת תחנת עלייה (stop_id) ברב-קו אלא רק קו ואשכול. תחנה נחשבת מתחנת מוצא של הקו הנוכחי. תחנת עלייה תמיד נשמר במערך בקרת כניסה וגם יציאה בלבד שבמקרה של ישראל היא רכבת ישראל, לא אוטובוס
 

Bus Nerd

Active member
שאלה טכנית

הפיצ'ר הזה הוא במתכונת חוזה המשך, בע"צ נגרע מחיר מלא ראו נהל
http://nohal.mot.gov.il/שימוש%20בחוזי%20נסיעה.aspx
&nbsp
http://nohal.mot.gov.il/חוזה%20נסיעה%20מסוג%20המשך%20ומעבר.aspx
&nbsp
http://nohal.mot.gov.il/עקרונות%20הגדרת%20אזורי%20תקפות%20לפי%20אמצעי%20כרטוס.aspx
&nbsp
יש לציין שקופסאות הנהג ומאמתים עדיין לא בהכרח כוללים GPS לכן יישום זה עדיין אינו מעשי כי האוטובוס אינו יודע איפה הוא נמצא. לחילופין ניתן לחבר זאת לממשק ה-SIRI VM הכורז תחנות אך עדיין זה מחייב שמערכת זו תהיה פעילה תמיד ללא יוצא מהכלל ובלעדיה אין לשלוח קו לנסיעה (כמה פעמים עליתם על אוטובוס שהכריזה בו לא פועלת?) ולכן במערכת בקרת כניסה בלבד כמו אוטובוס אינו נשמרת תחנת עלייה (stop_id) ברב-קו אלא רק קו ואשכול. תחנה נחשבת מתחנת מוצא של הקו הנוכחי. תחנת עלייה תמיד נשמר במערך בקרת כניסה וגם יציאה בלבד שבמקרה של ישראל היא רכבת ישראל, לא אוטובוס
שאלה טכנית
אתה אומר שלא נשמר stop_id באוטובוס, אז איך במקרה הזה כשאני קורא את הכרטיס עם אפליקציית "רב קו" (זאת https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mosko.ravkav ) אני רואה את שם התחנה שבה עליתי לאוטובוס? נשמר שם פשוט string עם שם התחנה?
 

arseny92

Well-known member
מנהל
תלוי במפעיל, קוד תחנה אינו תמיד נשמר גם איפה שזה כן "פועל"

שאלה טכנית
אתה אומר שלא נשמר stop_id באוטובוס, אז איך במקרה הזה כשאני קורא את הכרטיס עם אפליקציית "רב קו" (זאת https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mosko.ravkav ) אני רואה את שם התחנה שבה עליתי לאוטובוס? נשמר שם פשוט string עם שם התחנה?
תלוי במפעיל, קוד תחנה אינו תמיד נשמר גם איפה שזה כן "פועל"
בחלקם יש קוד, באחרים סטרינג, אין פה אחידות
ליישום כזה חייב שכולם ישתמשו בטבלת שיתוף נכונה משותפת לכולם
&nbsp
זיהוי ETT לכרטיס השלמה כזה אכן קיים (072), אך לא לסוג כרטוס ערך צבור, אלא בברי מניה כתוסף לכרטיס קיים (כרטיס המשך) אז ייתכן שאולי יישמו השלמת ערך צבור אך ממש לא בזמן הקרוב, צריך עדכוני תקן כפי שאמרת קודם. נוסע צריך לתקף קוד בתחילת נסיעה עבור מסלולו ואם זה אולי כולל המשך אז עוד פעולת האימות הראשונה צריכה לרשום תג המשך כארוע מיוחד כדי שהמאמת הבא ייזהה האם יש לתקף את קוד ההמשך (ועדיין נשארת שאלה איזה קוד, בחירה ידנית בלבד) או נסיעה חדשה בקוד גבוה. יכול להיות שיחליטו כלל לא להסתבך אלא להשאר עם מה שקיים היום גם אם זה קצת עקום (במקרה של ירושלים, אם הנוסע בוחר את הקוד הישן השני שהוא ברירת מחדל ( http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/181887143/אקטואליה/תחבורה_ציבורית ) אין לו מעבר שעתי לרק"ל)
&nbsp
http://nohal.mot.gov.il/multimedia/upl_doc/doc_300413_33270.pdf עמוד 19
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה