הופקדה תוכנית למסילת משה דיין - ראשונים

מצב
הנושא נעול.
הופקדה תוכנית למסילת משה דיין - ראשונים

הופקדה תוכנית למסילת משה דיין - ראשונים
הופקדה תוכנית 413-0351288 למסילת משה דיין - ראשונים

מטרת התוכנית:
השלמת רשת מסילות הברזל הארצית ליצירת מערך מסילתי - מסילת רוחב, המחבר בין מסילת החוף למודיעין ולקו תל-אביב-ירושלים המהיר, דרך מסילת 431.
התוואי המוצע לאורך של כ-6.5 ק"מ יחבר בין שתי תחנות רכבת קיימות; ראשונים ומשה דיין. כמו כן, התכנית מציעה הקמת תחנה חדשה - "מעוין שורק".
התכנית הוגשה ע"י רכבת ישראל. התוכנית בסמכות ועדה מחוזית, תוך שהיא תואמת לתמ"מ 21/3 ומסדירה את התוויתה.

בעקבות ישיבתה מתאריך 26/09/2016, הוועדה המחוזית לתו"ב מרכז פירסמה את התוכנית להפקדה בתאריך 21/02/2017.

קישור למסמכי התוכנית: https://goo.gl/UWYz0a
 

raminec

New member
אני מאוד שמח לשמוע שמקדמים

הופקדה תוכנית למסילת משה דיין - ראשונים
הופקדה תוכנית 413-0351288 למסילת משה דיין - ראשונים

מטרת התוכנית:
השלמת רשת מסילות הברזל הארצית ליצירת מערך מסילתי - מסילת רוחב, המחבר בין מסילת החוף למודיעין ולקו תל-אביב-ירושלים המהיר, דרך מסילת 431.
התוואי המוצע לאורך של כ-6.5 ק"מ יחבר בין שתי תחנות רכבת קיימות; ראשונים ומשה דיין. כמו כן, התכנית מציעה הקמת תחנה חדשה - "מעוין שורק".
התכנית הוגשה ע"י רכבת ישראל. התוכנית בסמכות ועדה מחוזית, תוך שהיא תואמת לתמ"מ 21/3 ומסדירה את התוויתה.

בעקבות ישיבתה מתאריך 26/09/2016, הוועדה המחוזית לתו"ב מרכז פירסמה את התוכנית להפקדה בתאריך 21/02/2017.

קישור למסמכי התוכנית: https://goo.gl/UWYz0a
אני מאוד שמח לשמוע שמקדמים
את סגירת המעגל של ראשונים, אבל חייב לציין שתחנת רכבת במעויין שורק זה אחד הדברים היותר מיותרים שאפשר לחשוב עליהם.
 
חבל שוויתרו על התוכנית להכניס את הרכבת לראשון

הופקדה תוכנית למסילת משה דיין - ראשונים
הופקדה תוכנית 413-0351288 למסילת משה דיין - ראשונים

מטרת התוכנית:
השלמת רשת מסילות הברזל הארצית ליצירת מערך מסילתי - מסילת רוחב, המחבר בין מסילת החוף למודיעין ולקו תל-אביב-ירושלים המהיר, דרך מסילת 431.
התוואי המוצע לאורך של כ-6.5 ק"מ יחבר בין שתי תחנות רכבת קיימות; ראשונים ומשה דיין. כמו כן, התכנית מציעה הקמת תחנה חדשה - "מעוין שורק".
התכנית הוגשה ע"י רכבת ישראל. התוכנית בסמכות ועדה מחוזית, תוך שהיא תואמת לתמ"מ 21/3 ומסדירה את התוויתה.

בעקבות ישיבתה מתאריך 26/09/2016, הוועדה המחוזית לתו"ב מרכז פירסמה את התוכנית להפקדה בתאריך 21/02/2017.

קישור למסמכי התוכנית: https://goo.gl/UWYz0a
חבל שוויתרו על התוכנית להכניס את הרכבת לראשון
דרך תחנה מרכזית ושדרות רבין, רכבת חשמלית מרעישה פחות, והזמן לתל אביב וגם העומס במשה דיין יקטנו.
 

david80

Member
מה חדש?!

חבל שוויתרו על התוכנית להכניס את הרכבת לראשון
דרך תחנה מרכזית ושדרות רבין, רכבת חשמלית מרעישה פחות, והזמן לתל אביב וגם העומס במשה דיין יקטנו.
מה חדש?!
ככה עשו באופקים, ככה עושים בכפר שמריהו וככה יעשו בבנימינה!
 
לא אותו הדבר, שם היה תכנון ורצועה שנשמרה

מה חדש?!
ככה עשו באופקים, ככה עושים בכפר שמריהו וככה יעשו בבנימינה!
לא אותו הדבר, שם היה תכנון ורצועה שנשמרה
במיוחד לרכבת, ולא עיירה שנבנתה ללא מחשבה על הרכבת.
וראשון לציון קצתתתת יותר גדולה.
 

luckydude

Active member
מדינת חלם.

הופקדה תוכנית למסילת משה דיין - ראשונים
הופקדה תוכנית 413-0351288 למסילת משה דיין - ראשונים

מטרת התוכנית:
השלמת רשת מסילות הברזל הארצית ליצירת מערך מסילתי - מסילת רוחב, המחבר בין מסילת החוף למודיעין ולקו תל-אביב-ירושלים המהיר, דרך מסילת 431.
התוואי המוצע לאורך של כ-6.5 ק"מ יחבר בין שתי תחנות רכבת קיימות; ראשונים ומשה דיין. כמו כן, התכנית מציעה הקמת תחנה חדשה - "מעוין שורק".
התכנית הוגשה ע"י רכבת ישראל. התוכנית בסמכות ועדה מחוזית, תוך שהיא תואמת לתמ"מ 21/3 ומסדירה את התוויתה.

בעקבות ישיבתה מתאריך 26/09/2016, הוועדה המחוזית לתו"ב מרכז פירסמה את התוכנית להפקדה בתאריך 21/02/2017.

קישור למסמכי התוכנית: https://goo.gl/UWYz0a
מדינת חלם.
בזמן אישור תוכנית כביש 431 התוכנית הזו נשקלה ונדחתה לטובת מעבר המסילה ליד התחנה המרכזית. לכן נבנתה מנהרת הרכבת מדרום למשה דיין, ולכן בכוונה לא הושארה רצועה למסילת רכבת בתוואי שמוצע בתוכנית הזו לאורך כביש 431.
&nbsp
התוכנית ה״מחודשת״ הזו היא התוצאה של מסע ההפחדה נגד הרכבת של עיריית ראשון שדואגת להקשות על הנגישות של התושבים לרכבת כמו שערים אחרות התעקשו על הרחקות דומות.
&nbsp
העיקר הוא שאחר כך כולם מתלוננים על כך שתחנות הרכבת מרוחקות ממרכזי הערים ועל כך שאין שילוב נוח בין אמצעי תחבורה ציבורית שונים. מה גם שלעיתים קרובות מאשימים את הגורם המבצע (הרכבת בדרך כלל) במקום את הפוליטיקאים שהם אלו שייצרו את המצב הזה.
 

Bus Nerd

Active member
כן, זה NIMBY במלוא מובן המילה.

מדינת חלם.
בזמן אישור תוכנית כביש 431 התוכנית הזו נשקלה ונדחתה לטובת מעבר המסילה ליד התחנה המרכזית. לכן נבנתה מנהרת הרכבת מדרום למשה דיין, ולכן בכוונה לא הושארה רצועה למסילת רכבת בתוואי שמוצע בתוכנית הזו לאורך כביש 431.
&nbsp
התוכנית ה״מחודשת״ הזו היא התוצאה של מסע ההפחדה נגד הרכבת של עיריית ראשון שדואגת להקשות על הנגישות של התושבים לרכבת כמו שערים אחרות התעקשו על הרחקות דומות.
&nbsp
העיקר הוא שאחר כך כולם מתלוננים על כך שתחנות הרכבת מרוחקות ממרכזי הערים ועל כך שאין שילוב נוח בין אמצעי תחבורה ציבורית שונים. מה גם שלעיתים קרובות מאשימים את הגורם המבצע (הרכבת בדרך כלל) במקום את הפוליטיקאים שהם אלו שייצרו את המצב הזה.
כן, זה NIMBY במלוא מובן המילה.
 

amit1270

New member


מדינת חלם.
בזמן אישור תוכנית כביש 431 התוכנית הזו נשקלה ונדחתה לטובת מעבר המסילה ליד התחנה המרכזית. לכן נבנתה מנהרת הרכבת מדרום למשה דיין, ולכן בכוונה לא הושארה רצועה למסילת רכבת בתוואי שמוצע בתוכנית הזו לאורך כביש 431.
&nbsp
התוכנית ה״מחודשת״ הזו היא התוצאה של מסע ההפחדה נגד הרכבת של עיריית ראשון שדואגת להקשות על הנגישות של התושבים לרכבת כמו שערים אחרות התעקשו על הרחקות דומות.
&nbsp
העיקר הוא שאחר כך כולם מתלוננים על כך שתחנות הרכבת מרוחקות ממרכזי הערים ועל כך שאין שילוב נוח בין אמצעי תחבורה ציבורית שונים. מה גם שלעיתים קרובות מאשימים את הגורם המבצע (הרכבת בדרך כלל) במקום את הפוליטיקאים שהם אלו שייצרו את המצב הזה.
 

אורי404

New member
תודה על העדכון. מה זה אומר בפועל?

הופקדה תוכנית למסילת משה דיין - ראשונים
הופקדה תוכנית 413-0351288 למסילת משה דיין - ראשונים

מטרת התוכנית:
השלמת רשת מסילות הברזל הארצית ליצירת מערך מסילתי - מסילת רוחב, המחבר בין מסילת החוף למודיעין ולקו תל-אביב-ירושלים המהיר, דרך מסילת 431.
התוואי המוצע לאורך של כ-6.5 ק"מ יחבר בין שתי תחנות רכבת קיימות; ראשונים ומשה דיין. כמו כן, התכנית מציעה הקמת תחנה חדשה - "מעוין שורק".
התכנית הוגשה ע"י רכבת ישראל. התוכנית בסמכות ועדה מחוזית, תוך שהיא תואמת לתמ"מ 21/3 ומסדירה את התוויתה.

בעקבות ישיבתה מתאריך 26/09/2016, הוועדה המחוזית לתו"ב מרכז פירסמה את התוכנית להפקדה בתאריך 21/02/2017.

קישור למסמכי התוכנית: https://goo.gl/UWYz0a
תודה על העדכון. מה זה אומר בפועל?
מתי יש סיכוי לראות רכבות נוסעות (ומסיעות נוסעים) בין תחנת הראשונים למשה דיין? מדובר כאן על כ-6.5 ק"מ. נקווה, שזה לא משהו רחוק. חבל למעשה, שעד כה המסילה הזו לא פעילה.
מה לגבי התכנית, שתהיה מסילה ותחנות באזור התחנה המרכזית ובאזור המכלל למנהל? האם התכנית נקברה סופית או יש סיכוי, שכן תתממש התכנית הזו?

אני גם לא כל כך הבנתי לגבי תחנת "מעוין שורק" המתוכננת מול התחנות המבוטלות. אני כמובן מקווה, שכן תהיינה קיימות כל התחנות. במידה והן תהיינה קיימות, לא יהיה ניתן טכנית להקים תחנה באזור התעשייה שורק? התוואי שונה, שזה לא אפשרי או הדבר אפשרי?
 
לפי התוכנית החדשה התוואי לאורך כביש 431 עד למחלף עם כביש 20

תודה על העדכון. מה זה אומר בפועל?
מתי יש סיכוי לראות רכבות נוסעות (ומסיעות נוסעים) בין תחנת הראשונים למשה דיין? מדובר כאן על כ-6.5 ק"מ. נקווה, שזה לא משהו רחוק. חבל למעשה, שעד כה המסילה הזו לא פעילה.
מה לגבי התכנית, שתהיה מסילה ותחנות באזור התחנה המרכזית ובאזור המכלל למנהל? האם התכנית נקברה סופית או יש סיכוי, שכן תתממש התכנית הזו?

אני גם לא כל כך הבנתי לגבי תחנת "מעוין שורק" המתוכננת מול התחנות המבוטלות. אני כמובן מקווה, שכן תהיינה קיימות כל התחנות. במידה והן תהיינה קיימות, לא יהיה ניתן טכנית להקים תחנה באזור התעשייה שורק? התוואי שונה, שזה לא אפשרי או הדבר אפשרי?
לפי התוכנית החדשה התוואי לאורך כביש 431 עד למחלף עם כביש 20
ולכן היא מבטלת את התחנות שתוכננו באזורי התחנה המרכזית והמכללה למינהל.
בתוואי הקודם המסילה לא הייתה עוברת בסמוך למעויין שורק.

בינתיים מדובר רק בהפקדת תוכנית.
הפרויקט הזה עוד רחוק ממימוש. הוא לא מתוקצב לביצוע וביצועו לא נכלל בתוכנית החומש של הרכבת לחמש השנים הקרובות.
 

matrix200200

Active member
כמה הפרוייקט הזה עלול לקחת זמן אחרי החלטה על תחילת ביצוע?

לפי התוכנית החדשה התוואי לאורך כביש 431 עד למחלף עם כביש 20
ולכן היא מבטלת את התחנות שתוכננו באזורי התחנה המרכזית והמכללה למינהל.
בתוואי הקודם המסילה לא הייתה עוברת בסמוך למעויין שורק.

בינתיים מדובר רק בהפקדת תוכנית.
הפרויקט הזה עוד רחוק ממימוש. הוא לא מתוקצב לביצוע וביצועו לא נכלל בתוכנית החומש של הרכבת לחמש השנים הקרובות.
כמה הפרוייקט הזה עלול לקחת זמן אחרי החלטה על תחילת ביצוע?
ומה עלולות להיות העלויות?
היות ואין הכנה, יהיה צורך בהפקעות ופינוי תשתיות.
נדמה לי גם שיהיה צורך לבנות קירות אקוסטים איפה שהרכבת תעבור ליד שכונות מגורים.
בטח ראש העיר ירצה גם למנהר חלק מהמסילה בגלל איזה תירוץ עלוב כמו שיונה יהב עושה בחיפה.
הסיפור לא יהיה זול בכלל.
 
התוואי החדש שלא היה בתוכנית הקודמת לא עובר ליד שכונות מגורים

כמה הפרוייקט הזה עלול לקחת זמן אחרי החלטה על תחילת ביצוע?
ומה עלולות להיות העלויות?
היות ואין הכנה, יהיה צורך בהפקעות ופינוי תשתיות.
נדמה לי גם שיהיה צורך לבנות קירות אקוסטים איפה שהרכבת תעבור ליד שכונות מגורים.
בטח ראש העיר ירצה גם למנהר חלק מהמסילה בגלל איזה תירוץ עלוב כמו שיונה יהב עושה בחיפה.
הסיפור לא יהיה זול בכלל.
התוואי החדש שלא היה בתוכנית הקודמת לא עובר ליד שכונות מגורים
 

Bus Nerd

Active member
עוד 30 שנה כשזה כבר תהיה עובדה מגומרת, הרשלאצ"ים יתלוננו

התוואי החדש שלא היה בתוכנית הקודמת לא עובר ליד שכונות מגורים
עוד 30 שנה כשזה כבר תהיה עובדה מגומרת, הרשלאצ"ים יתלוננו
"למה תמיד בונים תחנות רכבת כל כך רחוק ממרכז העיר"
 

אורי404

New member
תודה על כל ההסברים

לפי התוכנית החדשה התוואי לאורך כביש 431 עד למחלף עם כביש 20
ולכן היא מבטלת את התחנות שתוכננו באזורי התחנה המרכזית והמכללה למינהל.
בתוואי הקודם המסילה לא הייתה עוברת בסמוך למעויין שורק.

בינתיים מדובר רק בהפקדת תוכנית.
הפרויקט הזה עוד רחוק ממימוש. הוא לא מתוקצב לביצוע וביצועו לא נכלל בתוכנית החומש של הרכבת לחמש השנים הקרובות.
תודה על כל ההסברים
גם חבל, שזו התכנית החדשה ולא התכנית דרך מרכז ראשון לציון. גם חבל, שה-6.5 ק"מ (פחות או יותר) קצרים, יהיו עוד הרבה זמן.
היו הזדמנויות שונות, כמו למשל להגדיל את השימוש בתחנת הראשונים, שקיימת. בינתיים התחנה לא מנוצלת טוב.
 

raminec

New member
תחנת ראשונים

תודה על כל ההסברים
גם חבל, שזו התכנית החדשה ולא התכנית דרך מרכז ראשון לציון. גם חבל, שה-6.5 ק"מ (פחות או יותר) קצרים, יהיו עוד הרבה זמן.
היו הזדמנויות שונות, כמו למשל להגדיל את השימוש בתחנת הראשונים, שקיימת. בינתיים התחנה לא מנוצלת טוב.
תחנת ראשונים
באיזור התחנה יש בניה מסיבית של שכונות עם מגדלי מגורים וגם קניון עזריאלי חדש די גדול עם מגדל משרדים רב קומות. התחנה בהחלט הולכת לצמוח במספר המשתמשים שלה בשנתיים שלוש הקרובות.
בנוסף, מבחינת קווי אוטובוסים מזינים יש לתחנה חיבור לא רע בכלל עם כל האוטובוסים הבינעירוניים על הכביש הראשי שבין נס ציונה ומרכז ראשון.
 

GLSRA

Active member
צודק, כל זה הולך לקרות תוך חודש חודשיים - הקניון עומד להיפתח

תחנת ראשונים
באיזור התחנה יש בניה מסיבית של שכונות עם מגדלי מגורים וגם קניון עזריאלי חדש די גדול עם מגדל משרדים רב קומות. התחנה בהחלט הולכת לצמוח במספר המשתמשים שלה בשנתיים שלוש הקרובות.
בנוסף, מבחינת קווי אוטובוסים מזינים יש לתחנה חיבור לא רע בכלל עם כל האוטובוסים הבינעירוניים על הכביש הראשי שבין נס ציונה ומרכז ראשון.
צודק, כל זה הולך לקרות תוך חודש חודשיים - הקניון עומד להיפתח
 

אורי404

New member
אני חושב, שגם סמוך לתחנה יוצאים קווים עירוניים

תחנת ראשונים
באיזור התחנה יש בניה מסיבית של שכונות עם מגדלי מגורים וגם קניון עזריאלי חדש די גדול עם מגדל משרדים רב קומות. התחנה בהחלט הולכת לצמוח במספר המשתמשים שלה בשנתיים שלוש הקרובות.
בנוסף, מבחינת קווי אוטובוסים מזינים יש לתחנה חיבור לא רע בכלל עם כל האוטובוסים הבינעירוניים על הכביש הראשי שבין נס ציונה ומרכז ראשון.
אני חושב, שגם סמוך לתחנה יוצאים קווים עירוניים
כיום תדירות הרכבות בתחנת הראשונים נמוכה - כל שעה.
כיום תחנת הראשונים היא, במובן מסויים שלוחה ממסילת לוד-רחובות. אולי פחות מוצדק, מבחינה תפעולית להוסיף רכבות. לא ככה, כשיהיה החיבור לעבר תחנת משה דיין. אחרי החיבור (וגם חשמול הרכבת), יהיה ניתן להגדיל את התדירות, לכל הפחות לשלוש רכבות, בכל שעה.
לא ממש מובן לי מדוע, לא בצעו את החיבור בפועל בין התחנות, כאשר עבדו על כביש 431. זה בדומה לכביש 531 וחיבור "מסילת השרון" בין תחנת סוקולוב להרצליה. לא לתפוס אותי במלה, אבל אני חושב, שהמרחק מהראשונים למשה דיין, קטן, בהשוואה למרחק בין סוקולוב (הוד השרון/כפר סבא) להרצליה. קרוב לוודאי, שפרויקט הביצוע בחיבור בין תחנות ראשל"צ, פחות מורכב, בהשוואה לפרויקט בשרון. בשרון יש את המנהרה באזור צומת רעננה ואת המחלף המסילתי מערבה יותר. אולי בגלל שיקולי תקציב או סדר עדיפויות שונה (או שמא משונה?), לא בצעו את הפרויקט הזה.
 

Bus Nerd

Active member
שלוש רכבות בשעה? ולאן ייסעו?

אני חושב, שגם סמוך לתחנה יוצאים קווים עירוניים
כיום תדירות הרכבות בתחנת הראשונים נמוכה - כל שעה.
כיום תחנת הראשונים היא, במובן מסויים שלוחה ממסילת לוד-רחובות. אולי פחות מוצדק, מבחינה תפעולית להוסיף רכבות. לא ככה, כשיהיה החיבור לעבר תחנת משה דיין. אחרי החיבור (וגם חשמול הרכבת), יהיה ניתן להגדיל את התדירות, לכל הפחות לשלוש רכבות, בכל שעה.
לא ממש מובן לי מדוע, לא בצעו את החיבור בפועל בין התחנות, כאשר עבדו על כביש 431. זה בדומה לכביש 531 וחיבור "מסילת השרון" בין תחנת סוקולוב להרצליה. לא לתפוס אותי במלה, אבל אני חושב, שהמרחק מהראשונים למשה דיין, קטן, בהשוואה למרחק בין סוקולוב (הוד השרון/כפר סבא) להרצליה. קרוב לוודאי, שפרויקט הביצוע בחיבור בין תחנות ראשל"צ, פחות מורכב, בהשוואה לפרויקט בשרון. בשרון יש את המנהרה באזור צומת רעננה ואת המחלף המסילתי מערבה יותר. אולי בגלל שיקולי תקציב או סדר עדיפויות שונה (או שמא משונה?), לא בצעו את הפרויקט הזה.
שלוש רכבות בשעה? ולאן ייסעו?
צוואר הבקבוק באיילון עדיין איתנו, והוא לא מאפשר להוסיף כל כך הרבה רכבות, בטח שלא לשלוחה כזו קצרה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה