אתה צריך להבין איזה שינוי עצום הקו הסגול היה גורם לשכ' כפר
גנים ג'.
אסור למכוניות לחצות את המסילות ללא רמזור. כלומר, כל הכיכרות שיש כעת ברח' העצמאות היו הופכות להיות לצמתים מרומזרים. הצמתים המרומזרים האלה היו הופכים את חיי התושבים לסיוט.
בנוסף לכך, עיריית פ"ת היתה מבטלת עשרות כיכרות וצמתים בכל העיר והיתה מאלצת את הנהגים לצאת מביתם אל מס' מצומצם של צמתים. הפקקים שהיו נגרמים מכך היו בלתי נסבלים בנוסף לפקקים שהיו נגרמים מהפקעות הנתיבים לטובת נתיב המסילות.
תושבי שכ' כפר גנים ג' ביקשו מנת"ע להקים את נתיב המסילות במקום המדרון של הצמחייה שנמצא בשוליים הצפוניים של דרך 471. המדרון היה אמור להיעלם ובמקומו היתה אמורה לנוע הרכבת הקלה במפלס הכביש ולשרת גם את שכ' כפר גנים ג' וגם את השכונות הצפוניות של גני תקווה ושל קריית אונו. נת"ע לא הסכימה לכך ובפגישה עם תושבי השכ' היא הסבירה להם את התנגדותה הנחרצת לבקשתם (ריחוק מריכוזי אוכ', ריחוק ממוקדי תעסוקה, קושי תכנוני להתחבר מפ"ת לדרך 471).
עיריית פ"ת ביקשה מנת"ע שתבדוק את האפשרות להפכו לקו תת-קרקעי אבל נת"ע הודיעה חד-משמעית שאין כל הצדקה לכך מבחינת כמויות הנוסעים בפ"ת.
לנת"ע נמאס מפ"ת והיא קיצצה את הקו הסגול באזור אונ' בר-אילן. מאונ' בר-אילן הקו לא ימשיך מזרחה לפ"ת.
בינתיים התעוררו תושבי ר"ג וקינאו בהצלחת פ"ת לבטל את הקו הסגול אצלם. גם הם לא רוצים אותו אצלם כעת.
אתה צריך להבין איזה שינוי עצום הקו הסגול היה גורם לשכ' כפרסעיף 4 לא נכון והוא יוצא מתוך הנחה שגויה שיגיעו מכל פ"ת
לתחנות שתוכננו ברחוב העצמאות.
זה היה תירוץ מטעה ומוטעה שאפילו מי שהשתמש בו השתמש בו בצורה צבועה, כי אלה שהשתמשו בטיעון הזה, הציעו באותה נשימה להעביר את הקו הסגול לתוואי שבין כביש 471 לגדר הצפונית שלו עם גישה משכונת כפר גנים ג' לתחנות בתוואי ההוא, כלומר אותה תעבורה מופרכת שחששו ממנה ברחוב העצמאות, לדידם של משתמשי הטיעון המופרך הזה לא הייתה בעיה שהתעבורה הזו תיכנס לרחובות הקטנים שבין רחוב העצמאות לטיילת שצמודה לחומה של כביש 471.
זה היה טיעון NIMBY מהסוג המטופש ביותר שיכול להיות.
וגם סעיף 5 לא מדוייק מכיוון שעל הקו הסגול היה ידוע לפני שבניית הבניינים ברחוב העצמאות (למעט הקטע המזרחי של הרחוב בכפר גנים ב') התחילה.
ולגבי סעיף 2 - הכיכר הגדולה הייתה אמורה להישאר בכל מקרה והרכבת הקלה הייתה אמורה לעבור דרכה. הכיכרות האחרות אכן היו אמורות להתבטל, אבל ממילא גם כיום יש תלונות על חלק מהכיכרות הללו ובעיקר על הכיכר עם רחוב יפה נוף שגם כך זועקת לרמזור כל בוקר.
גנים ג'.
אסור למכוניות לחצות את המסילות ללא רמזור. כלומר, כל הכיכרות שיש כעת ברח' העצמאות היו הופכות להיות לצמתים מרומזרים. הצמתים המרומזרים האלה היו הופכים את חיי התושבים לסיוט.
בנוסף לכך, עיריית פ"ת היתה מבטלת עשרות כיכרות וצמתים בכל העיר והיתה מאלצת את הנהגים לצאת מביתם אל מס' מצומצם של צמתים. הפקקים שהיו נגרמים מכך היו בלתי נסבלים בנוסף לפקקים שהיו נגרמים מהפקעות הנתיבים לטובת נתיב המסילות.
תושבי שכ' כפר גנים ג' ביקשו מנת"ע להקים את נתיב המסילות במקום המדרון של הצמחייה שנמצא בשוליים הצפוניים של דרך 471. המדרון היה אמור להיעלם ובמקומו היתה אמורה לנוע הרכבת הקלה במפלס הכביש ולשרת גם את שכ' כפר גנים ג' וגם את השכונות הצפוניות של גני תקווה ושל קריית אונו. נת"ע לא הסכימה לכך ובפגישה עם תושבי השכ' היא הסבירה להם את התנגדותה הנחרצת לבקשתם (ריחוק מריכוזי אוכ', ריחוק ממוקדי תעסוקה, קושי תכנוני להתחבר מפ"ת לדרך 471).
עיריית פ"ת ביקשה מנת"ע שתבדוק את האפשרות להפכו לקו תת-קרקעי אבל נת"ע הודיעה חד-משמעית שאין כל הצדקה לכך מבחינת כמויות הנוסעים בפ"ת.
לנת"ע נמאס מפ"ת והיא קיצצה את הקו הסגול באזור אונ' בר-אילן. מאונ' בר-אילן הקו לא ימשיך מזרחה לפ"ת.
בינתיים התעוררו תושבי ר"ג וקינאו בהצלחת פ"ת לבטל את הקו הסגול אצלם. גם הם לא רוצים אותו אצלם כעת.