בקייפ טאון מיפו את מוניות השירות. בישראל עדיין לא

מצב
הנושא נעול.

matrix200200

Active member
תודה על התמיכה


סתם לשפוך שמן על המדורה
בטורקיה יש אפליה כלפי המיעוט הכורדי שבמזרח המדינה בכל תחומי החיים.

בין היתר גם יש מחסור בתחבורה ציבורית ממוסדת
לכן באזור הכורדי נפוץ יותר ה"דולמוש" - שירות תחבורה ציבורית לא ממוסד.

ואצלנו בנגב, עד 2008/9 לא היתה שום תחבורה ציבורית ליישובים הבדווים המוסדרים, לרבות העיר רהט בת 50,000 התושבים., חורה בת 20,000 התושבים ומועצות מקומיות גדולות עם אלפי תושבים כל אחת כמו לקיה, שגב שלום, תל שבע וכסייפה. מדובר ביישובים מוכרים לחלוטין שהוקמו בשנות ה-70 על ידי הממשל.
בהיעדר תחבורה ציבורית, ובהינתן אוכלוסייה ענייה עם רמת מינוע נמוכה, רווח הפתרון של הטרנזיטים. שפעלו ממש כמו תחבורה ציבורית מוסדרת עם "תחנה מרכזית" בשוק בבאר שבע. כולם ידעו מה המסלול, כמה זה עולה (מחיר מופקע כמובן), וכל כמה זמן בערך יש טרנזיט.
היה להם כל כך טוב, שהם לא טרחו לגשת למכרז להסדרת מוניות שירות ב-2006 והעדיפו להישאר חאפרים לחלוטין. למיטב ידיעתי על אף כניסת התחבורה הציבורית בהדרגה מ-2009 ליישובים האלה, הם לא נעלמו לחלוטין מהנוף.
תודה על התמיכה

מה שאמרת על מוניות שרות במגזר הבדאוי, בעצם מוכיח שמוניות שרות זה לא דבר כזה רע.
למה המדינה צריכה בכלל להיכנס בניסיון לפתור את הבעיה הלא קיימת?
רק לא ברור לי למה אמרת מחיר מופקע?
מופקע ביחס למה בדיוק?
אני גם מבין אותם למה הם לא מוכנים לוותר על המוניות שרות האלה למרות קיום תחבורה ציבורית היום.
יש לי הרגשה חזקה שזמני המתנה למונית שרות כזאת משמעותית יותר קצרים מאשר לאוטובוס.
אז אם המדינה כל כך רוצה לתקן משהוא שלא מצריך תיקון, שתתכבד ותיתן שרות יותר טוב מהמתחרים הפרטיים.
 
באותה מידה שפרחח ברחוב יתן חינוך יותר זול לילדים מהמדינה

תודה על התמיכה

מה שאמרת על מוניות שרות במגזר הבדאוי, בעצם מוכיח שמוניות שרות זה לא דבר כזה רע.
למה המדינה צריכה בכלל להיכנס בניסיון לפתור את הבעיה הלא קיימת?
רק לא ברור לי למה אמרת מחיר מופקע?
מופקע ביחס למה בדיוק?
אני גם מבין אותם למה הם לא מוכנים לוותר על המוניות שרות האלה למרות קיום תחבורה ציבורית היום.
יש לי הרגשה חזקה שזמני המתנה למונית שרות כזאת משמעותית יותר קצרים מאשר לאוטובוס.
אז אם המדינה כל כך רוצה לתקן משהוא שלא מצריך תיקון, שתתכבד ותיתן שרות יותר טוב מהמתחרים הפרטיים.
באותה מידה שפרחח ברחוב יתן חינוך יותר זול לילדים מהמדינה
לא קורה, נסה לאבד סלולרי במונית שירות,
 

matrix200200

Active member
אני גם לא אפתח ציפיות אם אשכח אל הסללורי באוטובוס

באותה מידה שפרחח ברחוב יתן חינוך יותר זול לילדים מהמדינה
לא קורה, נסה לאבד סלולרי במונית שירות,
אני גם לא אפתח ציפיות אם אשכח אל הסללורי באוטובוס
בעצם איבדתי פעם ארנק באוטובוס.
לא יאומן כי יסופר, הוא לעולם לא נמצא (פניתי לאבידות אגד בעיר מגוריי).

לא רוצה לסתות יותר מדיי מנושא הפורום אבל הדוגמא שבחרת ממש לא מוצלחת.
יש המון בתי ספר פרטיים שלא רק פחות טובים מבתי ספר ממשלתיים אלה אפילו הרבה יותר טובים.
 
במוניות שירות יש גם טוב וגם רע

אני גם לא אפתח ציפיות אם אשכח אל הסללורי באוטובוס
בעצם איבדתי פעם ארנק באוטובוס.
לא יאומן כי יסופר, הוא לעולם לא נמצא (פניתי לאבידות אגד בעיר מגוריי).

לא רוצה לסתות יותר מדיי מנושא הפורום אבל הדוגמא שבחרת ממש לא מוצלחת.
יש המון בתי ספר פרטיים שלא רק פחות טובים מבתי ספר ממשלתיים אלה אפילו הרבה יותר טובים.
במוניות שירות יש גם טוב וגם רע
וכתבתי על זה בעבר (די מזמן) כאן
ככלל, מקום שמשורת אך ורק על ידי מוניות שירות מקבל רמת שירות גרועה כי מוניות שירות בנויות על העיקרון של רמת מילוי מקסימלית במחיר של השארת נוסעים בתחנות.
במקומות שבהם מוניות שירות פועלות במקביל לשירות אוטובוסים, אז אחת לכמה זמן יגיע אוטובוס שינקה את הנוסעים שמונית השירות לא אספה.

ולגבי המחיר המופקע. החאפרים בין רהט לבאר שבע גבו 13 שקלים, מחיר התחבורה הציבורית ביום הפתיחה היה 8.10. (המחיר הזה לא הומצא כדי להתחרות במוניות השירות, הוא הותאם לעלות הנסיעה באוטובוסים בין צומת להבים/רהט לבאר שבע).
לאוכלוסיה קשת יום זה פער מאד משמעותי.
 

Ccyclist

Well-known member
למוניות השרות פוטנציאל להתפתח לתח"צ לפי דרישה

במוניות שירות יש גם טוב וגם רע
וכתבתי על זה בעבר (די מזמן) כאן
ככלל, מקום שמשורת אך ורק על ידי מוניות שירות מקבל רמת שירות גרועה כי מוניות שירות בנויות על העיקרון של רמת מילוי מקסימלית במחיר של השארת נוסעים בתחנות.
במקומות שבהם מוניות שירות פועלות במקביל לשירות אוטובוסים, אז אחת לכמה זמן יגיע אוטובוס שינקה את הנוסעים שמונית השירות לא אספה.

ולגבי המחיר המופקע. החאפרים בין רהט לבאר שבע גבו 13 שקלים, מחיר התחבורה הציבורית ביום הפתיחה היה 8.10. (המחיר הזה לא הומצא כדי להתחרות במוניות השירות, הוא הותאם לעלות הנסיעה באוטובוסים בין צומת להבים/רהט לבאר שבע).
לאוכלוסיה קשת יום זה פער מאד משמעותי.
למוניות השרות פוטנציאל להתפתח לתח"צ לפי דרישה
הבעיה היא שהן מעדיפות מסלולים חזקים.
&nbsp
תשתית ממוחשבת נוסח וויז / אובר וכדומה יכולה לחשב מסלולים מבוססי דרישה בזמן אמת באזורים עם "חורים ברשת" תוך הפעלה על בסיס שירות מזין לפרוזדורי תח"צ תדיר (מה שמאפיין בין השאר תחנות מוניות Minicab פרבריות בלונדון). באופן מסויים זו התפתחות הגיונית ממה ש"נשר" עשתה זה עידן ועידנים בין ירושלים לנתב"ג לעידן הטכנולוגי הנוכחי שאנו חיים בו.
&nbsp
מה שטוב במונית שירות זו הנכונות של הנוסע לחלוק מונית עם נוסעים אחרים, דבר שלא קיים תמיד במדינות אחרות בהן ישנן מוניות ספשל בלבד ושיתוף מוניות מוגבל לעיתות חירום (שביתות) או קורלציה מדוייקת (מאותו המלון לאותה תחנת רכבת למשל ואז מי שמסדר את זה הוא פקיד הקבלה ולא חברת המוניות).
&nbsp
למרחב הפרברי והכפרי יש בעיות תח"צ חמורות ברשתות קונוונציונליות הבנויות על חיבור מהיר ויעיל למרכזי הערים ובין הערים לערים הראשיות. מוקדי תעסוקה ומסחר פרבריים או בין עירוניים ( out of town ) אינם זוכים למענה תח"צי יעיל וקשה לענות על צרכיהם באמצעי בעל לו"ז נוקשה בגלל שלתדירות גרועה יש אפקט של הדרת משתמשים עם אופציות אחרות מהמערכת.
&nbsp
אני מקווה שבעידן הנוכחי או בעידן האוטונומי יהיה אפשר לכלול אמצעי גמיש במערכת כחלק מאזורי התעריף הרגילים ובאמצעי התשלום הרגילים.
 

Bus Nerd

Active member
דיברתי על הפיכת מוניות השירות לשירות on-demand בשרשור אחר

למוניות השרות פוטנציאל להתפתח לתח"צ לפי דרישה
הבעיה היא שהן מעדיפות מסלולים חזקים.
&nbsp
תשתית ממוחשבת נוסח וויז / אובר וכדומה יכולה לחשב מסלולים מבוססי דרישה בזמן אמת באזורים עם "חורים ברשת" תוך הפעלה על בסיס שירות מזין לפרוזדורי תח"צ תדיר (מה שמאפיין בין השאר תחנות מוניות Minicab פרבריות בלונדון). באופן מסויים זו התפתחות הגיונית ממה ש"נשר" עשתה זה עידן ועידנים בין ירושלים לנתב"ג לעידן הטכנולוגי הנוכחי שאנו חיים בו.
&nbsp
מה שטוב במונית שירות זו הנכונות של הנוסע לחלוק מונית עם נוסעים אחרים, דבר שלא קיים תמיד במדינות אחרות בהן ישנן מוניות ספשל בלבד ושיתוף מוניות מוגבל לעיתות חירום (שביתות) או קורלציה מדוייקת (מאותו המלון לאותה תחנת רכבת למשל ואז מי שמסדר את זה הוא פקיד הקבלה ולא חברת המוניות).
&nbsp
למרחב הפרברי והכפרי יש בעיות תח"צ חמורות ברשתות קונוונציונליות הבנויות על חיבור מהיר ויעיל למרכזי הערים ובין הערים לערים הראשיות. מוקדי תעסוקה ומסחר פרבריים או בין עירוניים ( out of town ) אינם זוכים למענה תח"צי יעיל וקשה לענות על צרכיהם באמצעי בעל לו"ז נוקשה בגלל שלתדירות גרועה יש אפקט של הדרת משתמשים עם אופציות אחרות מהמערכת.
&nbsp
אני מקווה שבעידן הנוכחי או בעידן האוטונומי יהיה אפשר לכלול אמצעי גמיש במערכת כחלק מאזורי התעריף הרגילים ובאמצעי התשלום הרגילים.
דיברתי על הפיכת מוניות השירות לשירות on-demand בשרשור אחר
ואביר מוניות השירות שמתווכח איתי גם בשרשור הזה צעק עלי ארוכות על זה שאני מנסה להרוג את מוניות השירות או משהו, כשכל מה שאמרתי זה שהגיע הזמן שהן ייתקדמו ויתאימו את עצמן לתקופה המודרנית.

יש כבר סטארטאפ אחד שעושה את זה בחו"ל (via), ולדעתי משהו כזה צריך לקרות גם למוניות השירות בארץ.
אני מקווה גם שאחרי שהם ישתדרגו לשירות on-demand (מה שיביא להם הרבה יותר נוסעים) הם גם יחליפו את הטרנזיטים הנוראיים שלא נועדו להסעת אדם למיניבוסים נמוכי רצפה שנגישים גם לנכים.

אם השירות המזין ה־on-demand יהיה לא נגיש לאנשים עם מוגבלות בתנועה אז הוא לעולם לא יוכל להחליף את התח"צ הסדירה.
 

Ccyclist

Well-known member
בלונדון יש שירות ייעודי לנכים בשם Dial a Ride.

דיברתי על הפיכת מוניות השירות לשירות on-demand בשרשור אחר
ואביר מוניות השירות שמתווכח איתי גם בשרשור הזה צעק עלי ארוכות על זה שאני מנסה להרוג את מוניות השירות או משהו, כשכל מה שאמרתי זה שהגיע הזמן שהן ייתקדמו ויתאימו את עצמן לתקופה המודרנית.

יש כבר סטארטאפ אחד שעושה את זה בחו"ל (via), ולדעתי משהו כזה צריך לקרות גם למוניות השירות בארץ.
אני מקווה גם שאחרי שהם ישתדרגו לשירות on-demand (מה שיביא להם הרבה יותר נוסעים) הם גם יחליפו את הטרנזיטים הנוראיים שלא נועדו להסעת אדם למיניבוסים נמוכי רצפה שנגישים גם לנכים.

אם השירות המזין ה־on-demand יהיה לא נגיש לאנשים עם מוגבלות בתנועה אז הוא לעולם לא יוכל להחליף את התח"צ הסדירה.
בלונדון יש שירות ייעודי לנכים בשם Dial a Ride.
גם בעידן הרמפות לפעמים צריך קישור שהרשת אינה מאפשרת וכמובן שיש את אלמנט הסיוע.
&nbsp
https://en.m.wikipedia.org/wiki/London_Dial-a-Ride
&nbsp
בעיקרון זו תחבורה לפי דרישה.
&nbsp
למי שאינו נכה או מלווה נכים תחבורה מבוססת דרישה יכולה להציב מגבלות הגיוניות כדי לאפשר כמה שיותר שירות לכמה שיותר נוסעים:
&nbsp
הגבלה להקפצה של כמה קילומטרים לתחנות הרכבת, הרק"ל ופרוזדורי האוטובוסים התדירים. הגבלה לנסיעות על הרדיוסים או למקומות ללא קישור תח"צי ישיר, נקודות איסוף והורדה במרחק 2-5 דקות הליכה במקום שירות מדלת לדלת. כל זה אפשרי תוך חישוב בקשות הנוסעים, יעדיהם ומסלולם.
&nbsp
העברת התחום לתח"צ תחייב גם פתיחת קווי אוטובוס חדשים לפי מסלולים עתירי דרישה שהרשויות מתעלמות מהם כי אין בהם קווים קיימים או שאין להם התאמה למבנה ההיררכי הקיים כיום.
 

Bus Nerd

Active member
כן, אני *בהחלט* בעד המגבלות האלו.

בלונדון יש שירות ייעודי לנכים בשם Dial a Ride.
גם בעידן הרמפות לפעמים צריך קישור שהרשת אינה מאפשרת וכמובן שיש את אלמנט הסיוע.
&nbsp
https://en.m.wikipedia.org/wiki/London_Dial-a-Ride
&nbsp
בעיקרון זו תחבורה לפי דרישה.
&nbsp
למי שאינו נכה או מלווה נכים תחבורה מבוססת דרישה יכולה להציב מגבלות הגיוניות כדי לאפשר כמה שיותר שירות לכמה שיותר נוסעים:
&nbsp
הגבלה להקפצה של כמה קילומטרים לתחנות הרכבת, הרק"ל ופרוזדורי האוטובוסים התדירים. הגבלה לנסיעות על הרדיוסים או למקומות ללא קישור תח"צי ישיר, נקודות איסוף והורדה במרחק 2-5 דקות הליכה במקום שירות מדלת לדלת. כל זה אפשרי תוך חישוב בקשות הנוסעים, יעדיהם ומסלולם.
&nbsp
העברת התחום לתח"צ תחייב גם פתיחת קווי אוטובוס חדשים לפי מסלולים עתירי דרישה שהרשויות מתעלמות מהם כי אין בהם קווים קיימים או שאין להם התאמה למבנה ההיררכי הקיים כיום.
כן, אני *בהחלט* בעד המגבלות האלו.
זה צריך להיות שירות משלים ולא שירות מחליף. זה יאפשר לחסוך כסף על קווים שברוב היום נוסעים ריקים (כי יהיה אפשר לבטלם ולהחליף אותם בשירות לפי דרישה), וזה גם ייתן שירות הרבה יותר נוח לנוסעים מאשר אוטובוס בלו"ז קבוע (כשמדובר באזורים פרבריים, או בתוך שכונות, מושבים וכפרים וכו').

כל מה שצריך כדי שזה יקרה זה לאפיין את הדרישות, לסדר פתרון טכנולוגי, ואז שמשרד התחבורה יגיע להסכמים עם נהגי מוניות השירות שרישיון הפעלת מונית השירות שלהם הופך לרישיון הפעלת תחבורה לפי דרישה. פוטנציאל הנוסעים הגדול יותר (והעובדה שהנסיעות יהיו פשוטות וקצרות יותר) יהפכו את זה להרבה יותר רווחי לנהגי מוניות השירות, ויאפשר הרחבה משמעותית של הענף, בד ובד עם ביטול הקונספט של מונית שירות במסלול קבוע שמפריעה לקווי השירות הסדירים.

מבחינת מחיר, הוא צריך להיות מסובסד, אבל יקר יותר מנסיעה באוטובוס.
 
גם בארה"ב

בלונדון יש שירות ייעודי לנכים בשם Dial a Ride.
גם בעידן הרמפות לפעמים צריך קישור שהרשת אינה מאפשרת וכמובן שיש את אלמנט הסיוע.
&nbsp
https://en.m.wikipedia.org/wiki/London_Dial-a-Ride
&nbsp
בעיקרון זו תחבורה לפי דרישה.
&nbsp
למי שאינו נכה או מלווה נכים תחבורה מבוססת דרישה יכולה להציב מגבלות הגיוניות כדי לאפשר כמה שיותר שירות לכמה שיותר נוסעים:
&nbsp
הגבלה להקפצה של כמה קילומטרים לתחנות הרכבת, הרק"ל ופרוזדורי האוטובוסים התדירים. הגבלה לנסיעות על הרדיוסים או למקומות ללא קישור תח"צי ישיר, נקודות איסוף והורדה במרחק 2-5 דקות הליכה במקום שירות מדלת לדלת. כל זה אפשרי תוך חישוב בקשות הנוסעים, יעדיהם ומסלולם.
&nbsp
העברת התחום לתח"צ תחייב גם פתיחת קווי אוטובוס חדשים לפי מסלולים עתירי דרישה שהרשויות מתעלמות מהם כי אין בהם קווים קיימים או שאין להם התאמה למבנה ההיררכי הקיים כיום.
גם בארה"ב
שמי שלא יודע, היא מלכת שירות ה-ON_DEMAND עקב חוק פדרלי שמחייב שירות לאנשים עם מוגבלויות (וזו הדרך הזולה ביותר לעשות זאת.

אבל אני מבדיל בין מוניות שירות לבין רכב קטן (מיניבוס) שנקשר אצלנו אסוציאטיבית למוניות שירות.

השירות בארה"ב מופעל על ידי חברות התחבורה הציבורית, אני לא אתפלא אם גם בלונדון הוא מופעל על ידי ה-TFL (לא בדקתי).
גם בארץ שירות האון-דמנד היחידי במשגב מופעל על ידי נתיב אקספרס, מוניות שירות לא יתקרבו לאזורים הדלילים האלה. האמת, אפילו תחנת המוניות הרגילות של סח'נין לא טורחת להציע את שירותיה ליישובי משגב הקטנים.
מוניות שירות אכן יכולות לעבור למתווה און-דמנד ואני בהחלט בעד, אבל לדעתי הן לא יעשו זאת מרצונן ומצד שני היכולת של משרד התחבורה לגרום להן לעשות זאת שלא מרצונן (הסכמים, סובסידיה, פיקוח וכו') די מוגבלת. יהיה לו כבר קל יותר לעשות זאת עם חברות תחבורה ציבורית רגילות ואז גם לדרוש מהן את הכלי המתאים (מיניבוס עירוני מונגש בתוך העיר).
 

matrix200200

Active member
מסכים עם מה שאמרת לגבי מוניות שרות

במוניות שירות יש גם טוב וגם רע
וכתבתי על זה בעבר (די מזמן) כאן
ככלל, מקום שמשורת אך ורק על ידי מוניות שירות מקבל רמת שירות גרועה כי מוניות שירות בנויות על העיקרון של רמת מילוי מקסימלית במחיר של השארת נוסעים בתחנות.
במקומות שבהם מוניות שירות פועלות במקביל לשירות אוטובוסים, אז אחת לכמה זמן יגיע אוטובוס שינקה את הנוסעים שמונית השירות לא אספה.

ולגבי המחיר המופקע. החאפרים בין רהט לבאר שבע גבו 13 שקלים, מחיר התחבורה הציבורית ביום הפתיחה היה 8.10. (המחיר הזה לא הומצא כדי להתחרות במוניות השירות, הוא הותאם לעלות הנסיעה באוטובוסים בין צומת להבים/רהט לבאר שבע).
לאוכלוסיה קשת יום זה פער מאד משמעותי.
מסכים עם מה שאמרת לגבי מוניות שרות
זאת גם דעתי.
לגבי העלות.
לפי מה שאתה יודע, האם הקו מסובסד?
 

tenen

New member
זה לא הגון, שכחתי לפ טופ במונית שירות וקיבלתי אותו בחזרה

באותה מידה שפרחח ברחוב יתן חינוך יותר זול לילדים מהמדינה
לא קורה, נסה לאבד סלולרי במונית שירות,
זה לא הגון, שכחתי לפ טופ במונית שירות וקיבלתי אותו בחזרה
זה היה לפ טופ שעולה הרבה יותר מסלולאר.
הבעיה בלאבד מכשיר יקר בתחבורה ציבורית היא כמעט אף פעם לא הנהג עצמו, בשביל הנהג זו פרנסה, הבעיה היא שלרוב המוצא הוא נוסע אחר ואם הנוסע לא הוגן אז הרבה לפני שהנהג יודע ששכחת משהו המשהו הזה כבר מזמן לא ברכב.
&nbsp
גם ברכבת שם כן יצא לי לשכוח סלולאר קיבלתי המכשיר חזרה ולא הרגשתי שירות טוב יותר בנושא מאשר מה שהיה לי עם הלפ טופ
 
מקרה אחד לא מעיד על הכלל, לחברת אוטובוסים יש מחלקת אבדות

זה לא הגון, שכחתי לפ טופ במונית שירות וקיבלתי אותו בחזרה
זה היה לפ טופ שעולה הרבה יותר מסלולאר.
הבעיה בלאבד מכשיר יקר בתחבורה ציבורית היא כמעט אף פעם לא הנהג עצמו, בשביל הנהג זו פרנסה, הבעיה היא שלרוב המוצא הוא נוסע אחר ואם הנוסע לא הוגן אז הרבה לפני שהנהג יודע ששכחת משהו המשהו הזה כבר מזמן לא ברכב.
&nbsp
גם ברכבת שם כן יצא לי לשכוח סלולאר קיבלתי המכשיר חזרה ולא הרגשתי שירות טוב יותר בנושא מאשר מה שהיה לי עם הלפ טופ
מקרה אחד לא מעיד על הכלל, לחברת אוטובוסים יש מחלקת אבדות
למוניות שירות אין, ניתן רק לסמוך על הנהג שיעשה טובה.
 

tenen

New member
זה עובדתית לא נכון,

מקרה אחד לא מעיד על הכלל, לחברת אוטובוסים יש מחלקת אבדות
למוניות שירות אין, ניתן רק לסמוך על הנהג שיעשה טובה.
זה עובדתית לא נכון,
לכל קו של מוניות שירות יש תחנה ראשית שמשמשת בפועל כמחלקת אבדות וכנראה שאם תשווה אותה מבחינת זמינות למחלקות של האוטובוסים תהיה מופתע לטובה.
&nbsp
 

olli3

New member
מנהל
זה לא מדויק. בעבר הרחוק היו קווי אגד ברהט ובערים נוספות.

סתם לשפוך שמן על המדורה
בטורקיה יש אפליה כלפי המיעוט הכורדי שבמזרח המדינה בכל תחומי החיים.

בין היתר גם יש מחסור בתחבורה ציבורית ממוסדת
לכן באזור הכורדי נפוץ יותר ה"דולמוש" - שירות תחבורה ציבורית לא ממוסד.

ואצלנו בנגב, עד 2008/9 לא היתה שום תחבורה ציבורית ליישובים הבדווים המוסדרים, לרבות העיר רהט בת 50,000 התושבים., חורה בת 20,000 התושבים ומועצות מקומיות גדולות עם אלפי תושבים כל אחת כמו לקיה, שגב שלום, תל שבע וכסייפה. מדובר ביישובים מוכרים לחלוטין שהוקמו בשנות ה-70 על ידי הממשל.
בהיעדר תחבורה ציבורית, ובהינתן אוכלוסייה ענייה עם רמת מינוע נמוכה, רווח הפתרון של הטרנזיטים. שפעלו ממש כמו תחבורה ציבורית מוסדרת עם "תחנה מרכזית" בשוק בבאר שבע. כולם ידעו מה המסלול, כמה זה עולה (מחיר מופקע כמובן), וכל כמה זמן בערך יש טרנזיט.
היה להם כל כך טוב, שהם לא טרחו לגשת למכרז להסדרת מוניות שירות ב-2006 והעדיפו להישאר חאפרים לחלוטין. למיטב ידיעתי על אף כניסת התחבורה הציבורית בהדרגה מ-2009 ליישובים האלה, הם לא נעלמו לחלוטין מהנוף.
זה לא מדויק. בעבר הרחוק היו קווי אגד ברהט ובערים נוספות.
החאפרים הציעו מחירים טובים יותר מאגד ומסלולים טובים יותר עקב כך שהם טרנזיטים ויכולים להיכנס לכל מיני מקומות שהקשו על אגד להיכנס אליהם (מבחינת תשתיות כבישים). היה מדובר בקווים בסדרות 03X,04X,05X כמו שאר קווי האיזור (בית קמה, להבים וכו').

מה שכן, לכסייפה דווקא היה שירות טוב של אגד, קו 52 והוא המשיך לעבוד ועבר במכרז למטרופולין איי שם בשנת 2007.

מה שאתה מתאר ב2009 הוא לאחר שבמשך שנים החאפרים שלטו על הענף. אני אפילו זוכר כתבה כמה שנים לפני החזרת התחבורה ה ציבורית לרהט בה צילמו אנשים ליד תחנת אגד מבטון שנשארה לעמוד במקומה עם דגל תחנה שקצת מחליד ובו כתוב " באר שבע - 041" או מספר קו אחר שאני לא זוכר. משום מה זכור לי דווקא 041...

החאפרים עדיין קיימים והם נותנים שירות שהאוטובוסים לא נותנים, שירות לפזורה הבדוואית, לצד שירות לרהט, לשכונות המרוחקות בעיקר וכך גם ליישובים אחרים. עצם זה שהקווים לרהט מתחילים בצמוד לחאפרים בשוק (ממש רק חומה בגובה של 50 ס"מ מפרידה בין תחנת האוטובוס לחניה בה נמצאים הטרנזיטים), הראתה את הנכונות של המדינה לשבור את החאפרים.
 
אתה צודק

זה לא מדויק. בעבר הרחוק היו קווי אגד ברהט ובערים נוספות.
החאפרים הציעו מחירים טובים יותר מאגד ומסלולים טובים יותר עקב כך שהם טרנזיטים ויכולים להיכנס לכל מיני מקומות שהקשו על אגד להיכנס אליהם (מבחינת תשתיות כבישים). היה מדובר בקווים בסדרות 03X,04X,05X כמו שאר קווי האיזור (בית קמה, להבים וכו').

מה שכן, לכסייפה דווקא היה שירות טוב של אגד, קו 52 והוא המשיך לעבוד ועבר במכרז למטרופולין איי שם בשנת 2007.

מה שאתה מתאר ב2009 הוא לאחר שבמשך שנים החאפרים שלטו על הענף. אני אפילו זוכר כתבה כמה שנים לפני החזרת התחבורה ה ציבורית לרהט בה צילמו אנשים ליד תחנת אגד מבטון שנשארה לעמוד במקומה עם דגל תחנה שקצת מחליד ובו כתוב " באר שבע - 041" או מספר קו אחר שאני לא זוכר. משום מה זכור לי דווקא 041...

החאפרים עדיין קיימים והם נותנים שירות שהאוטובוסים לא נותנים, שירות לפזורה הבדוואית, לצד שירות לרהט, לשכונות המרוחקות בעיקר וכך גם ליישובים אחרים. עצם זה שהקווים לרהט מתחילים בצמוד לחאפרים בשוק (ממש רק חומה בגובה של 50 ס"מ מפרידה בין תחנת האוטובוס לחניה בה נמצאים הטרנזיטים), הראתה את הנכונות של המדינה לשבור את החאפרים.
אתה צודק
למען הצדק ההסטורי, אכן פעל שירות של אגד ברהט, למיטב זכרוני זה היה בשנות ה-90, כשרהט כבר היתה עיר גדולה למשך תקופה קצרה והיה על בסיס נסיעה או שתיים ליום, (גם השירות לכסייפה היה דליל). ברהט ברגע שנזרקה האבן הראשונה (ויכול להיות שהיא נזרקה על ידי חאפרים), השירות בוטל.
לעומת זאת, כאשר נכנסה חברת גלים ב-2007 כמדומני, המשרד הכתיב מראש במכרז המון נסיעות בין רהט לבאר שבע וגם ארבעה קווים עירוניים וגם שירות למכללת ספיר ולתחנת הרכבת להבים-רהט. גם שם היו איומים באלימות ואני לא זוכר אם גם היה מימוש נקודתי של האיומים האלה (אם נזרקה אבן או לא), אבל מראש לא היתה כוונה לאף אחד לבטל את השירות. היה ברור שהוא שם כדי להישאר. החאפרים עדיין קיימים, אבל במתווה של "איסוף מהבית" (מה שקודם הם לא הצטרכו לעשות ולכן גם לא הציעו).
 

olli3

New member
מנהל
זרקו דיי הרבה פעמים על אוטובוסי גלים, היו על זה מספר כתבות

אתה צודק
למען הצדק ההסטורי, אכן פעל שירות של אגד ברהט, למיטב זכרוני זה היה בשנות ה-90, כשרהט כבר היתה עיר גדולה למשך תקופה קצרה והיה על בסיס נסיעה או שתיים ליום, (גם השירות לכסייפה היה דליל). ברהט ברגע שנזרקה האבן הראשונה (ויכול להיות שהיא נזרקה על ידי חאפרים), השירות בוטל.
לעומת זאת, כאשר נכנסה חברת גלים ב-2007 כמדומני, המשרד הכתיב מראש במכרז המון נסיעות בין רהט לבאר שבע וגם ארבעה קווים עירוניים וגם שירות למכללת ספיר ולתחנת הרכבת להבים-רהט. גם שם היו איומים באלימות ואני לא זוכר אם גם היה מימוש נקודתי של האיומים האלה (אם נזרקה אבן או לא), אבל מראש לא היתה כוונה לאף אחד לבטל את השירות. היה ברור שהוא שם כדי להישאר. החאפרים עדיין קיימים, אבל במתווה של "איסוף מהבית" (מה שקודם הם לא הצטרכו לעשות ולכן גם לא הציעו).
זרקו דיי הרבה פעמים על אוטובוסי גלים, היו על זה מספר כתבות
הייתה גם כתבה מצולמת (וידאו) בוואלה חדשות (בתקופה שהחדשות המקומיות של יס הופקו בשיתוף פעולה עם וואלה), אז יש מצב שזה שודר במקומי של יס.

החאפרים עברו גם למעבר מיתר, לוקחים את הפועלים שמגיעים למעבר בבוקר למקומות שונים ומחזירים אותם בצהרים למעבר.

מאז גלים, אתה רואה לא מעט אנשים שממתינים בתחנות לאוטובוסים וכשמגיע חאפר, הם לא עולים איתו אלא ממשיכים להמתמין לאוטובוס. חלקם בעלי חופשי חודשי, חלקם בעלי חופשי סמסטריאלי/שנתי. המגזר הבדוואי מתאפיין באי החזקת רב קו אבל ברהט התרגלו להחזיק רב קו, במיוחד כי גם חברת גלים מנפיקה אותו בעצמה (כך לטעמי). בקווי המגזר של מטרופולין אין כמעט שימוש ברב קו כך שיכול להיות שגם הזמ הרב יותר של פעילות גלים ברהט, הובילה לכך שיש שימוש מוגבר עם הזמן ברב קו וככל שכך, בעלי הרב קו, כמעט ולא משתמשים בחאפרים או בכלל לא משתמשים בהם. כבר יצא לי לראות מספר פעמים נוסעים שהחאפר מצפצף להם והם מציגים בפניו את הרב קו והוא מבין ונוסע מהמקום:)
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה