דרישות סותרות של נת"ע והעיריות מפריעות להתחדשות עירונית

מצב
הנושא נעול.

Bus Nerd

Active member
דרישות סותרות של נת"ע והעיריות מפריעות להתחדשות עירונית

דרישות סותרות של נת"ע והעיריות מפריעות להתחדשות עירונית
http://www.calcalist.co.il/real_estate/articles/0,7340,L-3708194,00.html

לדעתי האישית הדרישות של נת"ע הגיוניות: אי אפשר לסמן רחבת כיבוי אש במקום בו אמורה להיות תחנת רק"ל, ואי אפשר לאפשר חניון תת קרקעי שהמכוניות שיצאו ממנו יחצו קו רכבת - שדה הראיה המצומצם ביציאה מהחניון (ונהגי הרכבת לא בהכרח יוכלו לראות מכוניות יוצאות) יהפוך את זה למסוכן מבחינה בטיחותית, ומכוניות שיחצו את קו הרק"ל יפריעו לתנועת הרכבות הסדירה.
 

משה12333

New member
"התחדשות עירונית" היא סתם סיסמת פרסום של נת"ע שמנסה לשווק את

דרישות סותרות של נת"ע והעיריות מפריעות להתחדשות עירונית
http://www.calcalist.co.il/real_estate/articles/0,7340,L-3708194,00.html

לדעתי האישית הדרישות של נת"ע הגיוניות: אי אפשר לסמן רחבת כיבוי אש במקום בו אמורה להיות תחנת רק"ל, ואי אפשר לאפשר חניון תת קרקעי שהמכוניות שיצאו ממנו יחצו קו רכבת - שדה הראיה המצומצם ביציאה מהחניון (ונהגי הרכבת לא בהכרח יוכלו לראות מכוניות יוצאות) יהפוך את זה למסוכן מבחינה בטיחותית, ומכוניות שיחצו את קו הרק"ל יפריעו לתנועת הרכבות הסדירה.
"התחדשות עירונית" היא סתם סיסמת פרסום של נת"ע שמנסה לשווק את
עצמה לציבור הרחב אבל הציבור אינו קונה זאת ובכל הערים שבהן אמורה היתה להיבנות רכבת קלה, התושבים אמרו: "לא".

הגדיל לעשות ראש עיריית ת"א שהחזיר לנת"ע באותו המטבע והודיע לשר התחבורה כץ שתוואי הקו הירוק המתוכנן בעירו מפריע לו לפרוייקט התחדשות עירונית שעליו הוא פתאום החליט בציר אבן גבירול.

 
דיסאינפורמציה- ציטוט "משה" מימי תרפפו ללא ציון תאריך

"התחדשות עירונית" היא סתם סיסמת פרסום של נת"ע שמנסה לשווק את
עצמה לציבור הרחב אבל הציבור אינו קונה זאת ובכל הערים שבהן אמורה היתה להיבנות רכבת קלה, התושבים אמרו: "לא".

הגדיל לעשות ראש עיריית ת"א שהחזיר לנת"ע באותו המטבע והודיע לשר התחבורה כץ שתוואי הקו הירוק המתוכנן בעירו מפריע לו לפרוייקט התחדשות עירונית שעליו הוא פתאום החליט בציר אבן גבירול.
דיסאינפורמציה- ציטוט "משה" מימי תרפפו ללא ציון תאריך
ומקור וללא תיאור המציאות כיום שנים לאחר שנחתם בין הממשלה לעיריה הסכם "הקו הירוק" שכולל תוואי תת-קרקעי גם באבן גבירול, תמורת בנייה עניפה במתחמים שונים בתל אביב.
 

bralor4247

New member
מי פינוקיו?

"התחדשות עירונית" היא סתם סיסמת פרסום של נת"ע שמנסה לשווק את
עצמה לציבור הרחב אבל הציבור אינו קונה זאת ובכל הערים שבהן אמורה היתה להיבנות רכבת קלה, התושבים אמרו: "לא".

הגדיל לעשות ראש עיריית ת"א שהחזיר לנת"ע באותו המטבע והודיע לשר התחבורה כץ שתוואי הקו הירוק המתוכנן בעירו מפריע לו לפרוייקט התחדשות עירונית שעליו הוא פתאום החליט בציר אבן גבירול.
מי פינוקיו?
 

LG123456

New member
אפשר ליצור מפגשי כביש- מסילה מבוקרים ללא שום בעיה

דרישות סותרות של נת"ע והעיריות מפריעות להתחדשות עירונית
http://www.calcalist.co.il/real_estate/articles/0,7340,L-3708194,00.html

לדעתי האישית הדרישות של נת"ע הגיוניות: אי אפשר לסמן רחבת כיבוי אש במקום בו אמורה להיות תחנת רק"ל, ואי אפשר לאפשר חניון תת קרקעי שהמכוניות שיצאו ממנו יחצו קו רכבת - שדה הראיה המצומצם ביציאה מהחניון (ונהגי הרכבת לא בהכרח יוכלו לראות מכוניות יוצאות) יהפוך את זה למסוכן מבחינה בטיחותית, ומכוניות שיחצו את קו הרק"ל יפריעו לתנועת הרכבות הסדירה.
אפשר ליצור מפגשי כביש- מסילה מבוקרים ללא שום בעיה
זה קיים בהמון מערכות רק"ל בעולם, כולל ברכבת הקלה בירושלים (בכניסות וביציאות מחניות בתים פרטיים). ניתן אפילו להשתמש במחסומי הרכבת הפועלים כיום במסילות ר"י. מכיוון שמהירותה של הרק"ל אינה גבוהה, זמן המחסום יהיה קצר משמעותית מזמן מחסום של רכבת כבדה ולא ייצור בעיות מיוחדות.
 

משה12333

New member
אתה לא יכול להשוות את ראש העיר של ירושלים לראש העיר של

אפשר ליצור מפגשי כביש- מסילה מבוקרים ללא שום בעיה
זה קיים בהמון מערכות רק"ל בעולם, כולל ברכבת הקלה בירושלים (בכניסות וביציאות מחניות בתים פרטיים). ניתן אפילו להשתמש במחסומי הרכבת הפועלים כיום במסילות ר"י. מכיוון שמהירותה של הרק"ל אינה גבוהה, זמן המחסום יהיה קצר משמעותית מזמן מחסום של רכבת כבדה ולא ייצור בעיות מיוחדות.
אתה לא יכול להשוות את ראש העיר של ירושלים לראש העיר של
ת"א/ר"ג/פ"ת/הרצליה/נתניה...

ראש העיר של ירושלים הוא בסך הכל פקיד ממשלתי שמחוייב לחתום על כל תכנית שמשרדי הממשלה מנחיתים עליו כי אמנם באופן רשמי הוא נבחר ע"י תושבי עירו היהודים אך באופן מעשי אין לו כסף בקופת העירייה אפילו לדאוג להם לפינוי אשפה (אצל תושביו הערבים הוא לא מפנה אשפה כי מסוכן מידי לעובדי העירייה להיכנס למז' העיר).

אז איך יש בכל זאת פינוי אשפה ליהודי ירושלים? ממשלת ישראל תומכת בעיריית ירושליים באופן קבוע ע"י מענקים עצומים שמפורטים בחוק היסוד "ירושלים בירת ישראל" ורק בזכותם יש לעיר שירותים מתפקדים.

ירושלים היא העיר הכי ענייה במדינת ישראל, יותר אפילו מבני ברק ולכן ראש העיר שלה תלוי לחלוטין בחסדי הממשלה.

אם הממשלה אומרת לראש העיר שלה שתהיה אצלו רכבת קלה, אז אין לו שום יכולת להתנגד לכך.

לעומת זאת, אם הממשלה אומרת לראש העיר של ת"א או פ"ת שתהיה אצלו רכבת קלה אז הוא טורק לה מיד את הטלפון בפרצוף.

 
קבל כתבה אקטואלית, מלפני 5 ימים, במיוחד בשבילך:

אתה לא יכול להשוות את ראש העיר של ירושלים לראש העיר של
ת"א/ר"ג/פ"ת/הרצליה/נתניה...

ראש העיר של ירושלים הוא בסך הכל פקיד ממשלתי שמחוייב לחתום על כל תכנית שמשרדי הממשלה מנחיתים עליו כי אמנם באופן רשמי הוא נבחר ע"י תושבי עירו היהודים אך באופן מעשי אין לו כסף בקופת העירייה אפילו לדאוג להם לפינוי אשפה (אצל תושביו הערבים הוא לא מפנה אשפה כי מסוכן מידי לעובדי העירייה להיכנס למז' העיר).

אז איך יש בכל זאת פינוי אשפה ליהודי ירושלים? ממשלת ישראל תומכת בעיריית ירושליים באופן קבוע ע"י מענקים עצומים שמפורטים בחוק היסוד "ירושלים בירת ישראל" ורק בזכותם יש לעיר שירותים מתפקדים.

ירושלים היא העיר הכי ענייה במדינת ישראל, יותר אפילו מבני ברק ולכן ראש העיר שלה תלוי לחלוטין בחסדי הממשלה.

אם הממשלה אומרת לראש העיר שלה שתהיה אצלו רכבת קלה, אז אין לו שום יכולת להתנגד לכך.

לעומת זאת, אם הממשלה אומרת לראש העיר של ת"א או פ"ת שתהיה אצלו רכבת קלה אז הוא טורק לה מיד את הטלפון בפרצוף.
קבל כתבה אקטואלית, מלפני 5 ימים, במיוחד בשבילך:
"לא מחכים למדינה": ראשון לציון תקים בעצמה קו של הרכבת הקלה

"
עיריית ראשון לציון החליטה לקחת לידיה את הקמת "הקו החום" של הרכבת הקלה שיעבור בשטחה של העיר. לוואלה! NEWS נודע כי בימים האחרונים משרדי האוצר והתחבורה החליפו עם העירייה טיוטות תוכנית לגיבוש החלטת ממשלה שתאפשר את הקמת הקו.

הקו החום של הרכבת הקלה מתוכנן לשרת בעיקר את תושבי העיר ראשון לציון, ולחצות אותה לכל רוחבה, ממערב למזרח, דרך באר יעקב, ועד לרמלה ולוד. על פי נתוני חברת נת"ע, שמופקדת על תכנון ויישום עבודות הרכבת הקלה, הקו יתחיל במערב העיר ראשון לציון במתחם חניה ותחזוקה, ויעבור דרך מתחם המגורים והתעסוקה החדש המתוכנן במערב העיר וממשיך מזרחה דרך מרכז העיר ראשון לציון. עוד נודע כי ראש העירייה דב צור נועד עם ד"ר מייקל הורדיציאנו, נשיא חברת התשתיות של הרכבת התחתית בניו יורק כדי ללמוד לעומק את אתגרי הפרוייקט העתידי.

לפי ההערכות, הקו החדש צפוי לעלות כעשרה מיליארד שקלים, שאותם מתכננת העירייה לגייס באמצעות גופי השקעות בינלאומיים. על הגיוס תהיה אמונה חברה עירונית שתוקם למען הפרוייקט ובו ייקחו חלק הרשויות המקומיות שבשטחן עובר הקו: רמלה, לוד ובאר יעקב. הקו מתוכנן לעבור בשטח מחנה צריפין שפינויו החל לטובת אזורי מגורים ותעסוקה ומקשר למתחם בית החולים אסף הרופא. המשך הקו לכיוון מזרח דרך מרכז העיר החדש המתוכנן בבאר יעקב לעיר רמלה, משם ימשיך למרכז העיר לוד ויצור חיבור לבסיסי הצבא המתוכננים בצפון העיר. בימים אלו מצויה נת"ע בעיצומו של תהליך תכנון הקו מול גורמי הממשלה, אך טרם התחיל תכנונו המפורט שעל פי הערכות, צפוי להתבצע בעוד שנים רבות.

בעיריית ראשון לציון הבינו כי המדינה לא מציבה בראש מעייניה את קידום הקו החום בשלב זה. "סדר העדיפויות של המדינה נותן בשלב זה עדיפות לקווי הרכבת הקלה הנעים בתוך המטרופולין ולא לקווים עירוניים. על כן, החלטנו לקחת את המושכות בידיינו ולהוביל את המהלך", אמר גורם בעירייה.

"אנחנו לא נוכל לשבת בתחנה ולחכות שהמדינה תיתן מענה. עלינו לקחת את האחריות אלינו ולקדם כבר היום פתרונות של הסעת המונים בתוך העיר", אמר צור לוואלה! NEWS. ראש העירייה התייחס לצורך בפתרון שיקל על הצפיפות בעיר הרביעית בגודלה בישראל: "העיר צפויה להוסיף לשטחה עוד כמאה אלף תושבים ב-15 השנים הקרובות, כבר היום תשתיות הכבישים בתוך העיר לא עומדות בעומס, קיים מחסור גדול במקומות חנייה, הכבישים הבינעירוניים עמוסים וגדושים שעות רבות ביממה, והתופעות הללו רק יחמירו".

מדובר במהלך ראשון מסוגו בארץ, אשר מחייב החלטת ממשלה ושינוי חקיקה, שיאפשרו לעירייה לפעול להקמת רכבת קלה. בעיריית ראשון לציון מאמינים כי אישור המתווה הוא אינטרס מובהק של הממשלה, שמבינה היטב את הצורך בהעברת נוסעים מן הרכב הפרטי לתחבורה הציבורית. "אני מודה לשר האוצר ולשר התחבורה על עצם הנכונות ללכת למהלך כה מרחיק לכת, זה לא מובן מאליו", הוסיף צור. ראש העירייה הודה לנת"ע על שיתוף הפעולה לה זוכה העירייה כבר היום ואמר, "בכל תרחיש, נלך יד ביד עם נת"ע ונישען על הידע והמומחיות של החברה".
"
 

Bus Nerd

Active member
או, זה מעניין!

קבל כתבה אקטואלית, מלפני 5 ימים, במיוחד בשבילך:
"לא מחכים למדינה": ראשון לציון תקים בעצמה קו של הרכבת הקלה

"
עיריית ראשון לציון החליטה לקחת לידיה את הקמת "הקו החום" של הרכבת הקלה שיעבור בשטחה של העיר. לוואלה! NEWS נודע כי בימים האחרונים משרדי האוצר והתחבורה החליפו עם העירייה טיוטות תוכנית לגיבוש החלטת ממשלה שתאפשר את הקמת הקו.

הקו החום של הרכבת הקלה מתוכנן לשרת בעיקר את תושבי העיר ראשון לציון, ולחצות אותה לכל רוחבה, ממערב למזרח, דרך באר יעקב, ועד לרמלה ולוד. על פי נתוני חברת נת"ע, שמופקדת על תכנון ויישום עבודות הרכבת הקלה, הקו יתחיל במערב העיר ראשון לציון במתחם חניה ותחזוקה, ויעבור דרך מתחם המגורים והתעסוקה החדש המתוכנן במערב העיר וממשיך מזרחה דרך מרכז העיר ראשון לציון. עוד נודע כי ראש העירייה דב צור נועד עם ד"ר מייקל הורדיציאנו, נשיא חברת התשתיות של הרכבת התחתית בניו יורק כדי ללמוד לעומק את אתגרי הפרוייקט העתידי.

לפי ההערכות, הקו החדש צפוי לעלות כעשרה מיליארד שקלים, שאותם מתכננת העירייה לגייס באמצעות גופי השקעות בינלאומיים. על הגיוס תהיה אמונה חברה עירונית שתוקם למען הפרוייקט ובו ייקחו חלק הרשויות המקומיות שבשטחן עובר הקו: רמלה, לוד ובאר יעקב. הקו מתוכנן לעבור בשטח מחנה צריפין שפינויו החל לטובת אזורי מגורים ותעסוקה ומקשר למתחם בית החולים אסף הרופא. המשך הקו לכיוון מזרח דרך מרכז העיר החדש המתוכנן בבאר יעקב לעיר רמלה, משם ימשיך למרכז העיר לוד ויצור חיבור לבסיסי הצבא המתוכננים בצפון העיר. בימים אלו מצויה נת"ע בעיצומו של תהליך תכנון הקו מול גורמי הממשלה, אך טרם התחיל תכנונו המפורט שעל פי הערכות, צפוי להתבצע בעוד שנים רבות.

בעיריית ראשון לציון הבינו כי המדינה לא מציבה בראש מעייניה את קידום הקו החום בשלב זה. "סדר העדיפויות של המדינה נותן בשלב זה עדיפות לקווי הרכבת הקלה הנעים בתוך המטרופולין ולא לקווים עירוניים. על כן, החלטנו לקחת את המושכות בידיינו ולהוביל את המהלך", אמר גורם בעירייה.

"אנחנו לא נוכל לשבת בתחנה ולחכות שהמדינה תיתן מענה. עלינו לקחת את האחריות אלינו ולקדם כבר היום פתרונות של הסעת המונים בתוך העיר", אמר צור לוואלה! NEWS. ראש העירייה התייחס לצורך בפתרון שיקל על הצפיפות בעיר הרביעית בגודלה בישראל: "העיר צפויה להוסיף לשטחה עוד כמאה אלף תושבים ב-15 השנים הקרובות, כבר היום תשתיות הכבישים בתוך העיר לא עומדות בעומס, קיים מחסור גדול במקומות חנייה, הכבישים הבינעירוניים עמוסים וגדושים שעות רבות ביממה, והתופעות הללו רק יחמירו".

מדובר במהלך ראשון מסוגו בארץ, אשר מחייב החלטת ממשלה ושינוי חקיקה, שיאפשרו לעירייה לפעול להקמת רכבת קלה. בעיריית ראשון לציון מאמינים כי אישור המתווה הוא אינטרס מובהק של הממשלה, שמבינה היטב את הצורך בהעברת נוסעים מן הרכב הפרטי לתחבורה הציבורית. "אני מודה לשר האוצר ולשר התחבורה על עצם הנכונות ללכת למהלך כה מרחיק לכת, זה לא מובן מאליו", הוסיף צור. ראש העירייה הודה לנת"ע על שיתוף הפעולה לה זוכה העירייה כבר היום ואמר, "בכל תרחיש, נלך יד ביד עם נת"ע ונישען על הידע והמומחיות של החברה".
"
או, זה מעניין!
אני מניח שלפחות המימון יהיה חצי ממשלתי?
וגם, האם יש מצב שהם רוצים להקים את זה בעצמם כדי שיהיה להם יותר כוח מקומי לעשות NIMBY במקומות מסויימים? יש לזכור שמדובר בעירייה שעשתה כבר NIMBY משמעותי במיוחד לרכבת ישראל.
 
לראשון לציון אין שום אינטרס NIMBY בקשר לקו החום

או, זה מעניין!
אני מניח שלפחות המימון יהיה חצי ממשלתי?
וגם, האם יש מצב שהם רוצים להקים את זה בעצמם כדי שיהיה להם יותר כוח מקומי לעשות NIMBY במקומות מסויימים? יש לזכור שמדובר בעירייה שעשתה כבר NIMBY משמעותי במיוחד לרכבת ישראל.
לראשון לציון אין שום אינטרס NIMBY בקשר לקו החום
כבר שנים שעיריית ראשון לציון מעוניינת לקחת על עצמה את הקו הזה.
הקו החום זה אחת הסיבות שמאפשרות לראשון לציון להביע את העמדה שהיא מביעה בקשר לקו הרכבת הכבדה.
אגב, אחד האינטרסים של עיריית ראשון לציון לגבי הרכבת הכבדה אינו אינטרס NIMBY אלא דווקא אינטרס IMBY - תחנה במתחם מעויין שורק.
כך שאי אפשר להאשים את עיריית ראשון לציון ב NIMBY קלאסי וצריך לבחון את העמדה הכוללת שלה.
אפשר לסבור שהעמדה שלה בקשר לרכבת הכבדה מוטעית, אבל עיריית ראשון לציון (בניגוד לעיריה אחרת שמהוללת כאן בפורום בזמן האחרון) אינה נגד תח"צ.
 
הנה הודעה באתר העירייה עם מפה של הקו:

לראשון לציון אין שום אינטרס NIMBY בקשר לקו החום
כבר שנים שעיריית ראשון לציון מעוניינת לקחת על עצמה את הקו הזה.
הקו החום זה אחת הסיבות שמאפשרות לראשון לציון להביע את העמדה שהיא מביעה בקשר לקו הרכבת הכבדה.
אגב, אחד האינטרסים של עיריית ראשון לציון לגבי הרכבת הכבדה אינו אינטרס NIMBY אלא דווקא אינטרס IMBY - תחנה במתחם מעויין שורק.
כך שאי אפשר להאשים את עיריית ראשון לציון ב NIMBY קלאסי וצריך לבחון את העמדה הכוללת שלה.
אפשר לסבור שהעמדה שלה בקשר לרכבת הכבדה מוטעית, אבל עיריית ראשון לציון (בניגוד לעיריה אחרת שמהוללת כאן בפורום בזמן האחרון) אינה נגד תח"צ.
הנה הודעה באתר העירייה עם מפה של הקו:
[URL]http://www.rishonlezion.muni.il/Articals/Pages/kav_hom20.2.aspx[/URL]
[URL]http://www.rishonlezion.muni.il/Articals/Documents/%D7%94%D7%A7%D7%95%20%D7%94%D7%97%D7%95%D7%9D.jpg[/URL]
 
לעיריית פ"ת, שאתה כה מהלל, יש מה ללמוד מעיריית ראשל"צ

אתה לא יכול להשוות את ראש העיר של ירושלים לראש העיר של
ת"א/ר"ג/פ"ת/הרצליה/נתניה...

ראש העיר של ירושלים הוא בסך הכל פקיד ממשלתי שמחוייב לחתום על כל תכנית שמשרדי הממשלה מנחיתים עליו כי אמנם באופן רשמי הוא נבחר ע"י תושבי עירו היהודים אך באופן מעשי אין לו כסף בקופת העירייה אפילו לדאוג להם לפינוי אשפה (אצל תושביו הערבים הוא לא מפנה אשפה כי מסוכן מידי לעובדי העירייה להיכנס למז' העיר).

אז איך יש בכל זאת פינוי אשפה ליהודי ירושלים? ממשלת ישראל תומכת בעיריית ירושליים באופן קבוע ע"י מענקים עצומים שמפורטים בחוק היסוד "ירושלים בירת ישראל" ורק בזכותם יש לעיר שירותים מתפקדים.

ירושלים היא העיר הכי ענייה במדינת ישראל, יותר אפילו מבני ברק ולכן ראש העיר שלה תלוי לחלוטין בחסדי הממשלה.

אם הממשלה אומרת לראש העיר שלה שתהיה אצלו רכבת קלה, אז אין לו שום יכולת להתנגד לכך.

לעומת זאת, אם הממשלה אומרת לראש העיר של ת"א או פ"ת שתהיה אצלו רכבת קלה אז הוא טורק לה מיד את הטלפון בפרצוף.
לעיריית פ"ת, שאתה כה מהלל, יש מה ללמוד מעיריית ראשל"צ
שתי ערים עם גודל אוכלוסיה דומה, שתי ערים שעומדות לגדול משמעותית, העיר הרביעית בגודלה במדינה והעיר החמישית בגודלה במדינה. שתיהן חלק ממטרופולין גוש דן.
אחת מקדמת את הקו החום, שניה קברה את הקו הסגול בשטחה.
 
עם כל הצער שבדבר (כפתח תקוואי)


לעיריית פ"ת, שאתה כה מהלל, יש מה ללמוד מעיריית ראשל"צ
שתי ערים עם גודל אוכלוסיה דומה, שתי ערים שעומדות לגדול משמעותית, העיר הרביעית בגודלה במדינה והעיר החמישית בגודלה במדינה. שתיהן חלק ממטרופולין גוש דן.
אחת מקדמת את הקו החום, שניה קברה את הקו הסגול בשטחה.
עם כל הצער שבדבר (כפתח תקוואי)
 

משה12333

New member
כפתח תקוואי אתה צריך לשמוח על ביטול הקו הסגול. הקו הזה היה

עם כל הצער שבדבר (כפתח תקוואי)
כפתח תקוואי אתה צריך לשמוח על ביטול הקו הסגול. הקו הזה היה
מבטל לך עשרות קוי אוטובוס והיה גורם לך לפקקי תנועה עצומים בכל העיר.

דרך אגב, האם אתה היית מוכן לגור ליד תחנת השנאה חדשה מתחת לבניין שלך?

כפתח תקוואי אתה צריך לדעת שהיא מכונה בעיר בשם: הרעכבת הקלה.

 
לא מבטל עשרות קווי אוטובוס אלא מבטל מספר מצומצם של קווים

כפתח תקוואי אתה צריך לשמוח על ביטול הקו הסגול. הקו הזה היה
מבטל לך עשרות קוי אוטובוס והיה גורם לך לפקקי תנועה עצומים בכל העיר.

דרך אגב, האם אתה היית מוכן לגור ליד תחנת השנאה חדשה מתחת לבניין שלך?

כפתח תקוואי אתה צריך לדעת שהיא מכונה בעיר בשם: הרעכבת הקלה.
לא מבטל עשרות קווי אוטובוס אלא מבטל מספר מצומצם של קווים
ואת השאר משנה את מסלולם לקווים מזינים.
ראה בעקבות פתיחת הרכבת הקלה בירושלים לא בוטלו עשרות קווי אוטובוס , אלא שונה מסלולם של הקווים.
 

משה12333

New member
הכלל הוא מאד פשוט: עושים רשימה של הרחובות בפ"ת שבהם היתה

לא מבטל עשרות קווי אוטובוס אלא מבטל מספר מצומצם של קווים
ואת השאר משנה את מסלולם לקווים מזינים.
ראה בעקבות פתיחת הרכבת הקלה בירושלים לא בוטלו עשרות קווי אוטובוס , אלא שונה מסלולם של הקווים.
הכלל הוא מאד פשוט: עושים רשימה של הרחובות בפ"ת שבהם היתה
אמורה לעבור הרכבת הקלה בקו הסגול, עושים רשימה של קווי האוטובוס שעוברים ברחובות אלה ואז מבטלים את כולם או "מאחדים" את כולם לקו אחד "מאסף".

הפעלת הרכבת הקלה עולה למדינה כסף רב וכדי להתמודד עם הגירעון התקציבי שהיא יוצרת אין ברירה למשרד האוצר אלא להורות למשרד התחבורה לבטל קווי אוטובוסים בכמות עצומה.

ועדיין הגירעון נשאר גדול לאחר הביטול של האוטובוסים.

 
בבקשה, בוא תפרט כמה קווי אוטובוס עוברים ברחובות הללו

הכלל הוא מאד פשוט: עושים רשימה של הרחובות בפ"ת שבהם היתה
אמורה לעבור הרכבת הקלה בקו הסגול, עושים רשימה של קווי האוטובוס שעוברים ברחובות אלה ואז מבטלים את כולם או "מאחדים" את כולם לקו אחד "מאסף".

הפעלת הרכבת הקלה עולה למדינה כסף רב וכדי להתמודד עם הגירעון התקציבי שהיא יוצרת אין ברירה למשרד האוצר אלא להורות למשרד התחבורה לבטל קווי אוטובוסים בכמות עצומה.

ועדיין הגירעון נשאר גדול לאחר הביטול של האוטובוסים.
בבקשה, בוא תפרט כמה קווי אוטובוס עוברים ברחובות הללו
 

משה12333

New member
כל האוטובוסים של פ"ת עוברים ברחובות האלה כי הקו הסגול תוכנן

בבקשה, בוא תפרט כמה קווי אוטובוס עוברים ברחובות הללו
כל האוטובוסים של פ"ת עוברים ברחובות האלה כי הקו הסגול תוכנן
לעבור ברח' בן ציון גליס, בצומת סגולה, בציר 481 עד ממש בסמוך לתחנה המרכזית, ברח' המכבים, ברח' שטמפפר, ברח' חיים עוזר, מול עיריית פ"ת, ברח' פינס, בקצה של רח' רוטשילד, ברח' העצמאות.

הוא תוכנן להחליף את נתיב נסיעתם של כל האוטובוסים בפ"ת. הוא ממש עובר בכל המוקדים החשובים של העיר.

משרד התחבורה היה מקצץ את כל קווי פ"ת ומתיר להם לנסוע אך ורק עד בסמוך לנתיב של הקו הסגול ובחזרה. מהרבה קיצוצי קווים הוא היה עושה קו אחד חדש. הוא לא היה מרשה לאף קו לחפוף בחלק מהנסיעה שלו לנתיב של הקו הסגול. כך הוא היה מכריח את הנוסעים להשתמש ברכבת הקלה.

לסיכום, כולם היו מפסידים: גם נהגי הרכבים הפרטיים שהיו עומדים בפקקים וגם נוסעי האוטובוסים שהתרגלו לנסוע בקווים ארוכים ונוחים למחוז חפצם מקצה העיר ועד לקצה השני. מבחינתם, הרכבת הקלה סתם חצתה את פ"ת לשני חלקים ואילצה אותם להאריך את נסיעתם עם אוטובוס+רכבת קלה+אוטובוס.

 
הקו הסגול יושלם אולי עוד עשור, תגיד לי בבקשה אילו

הכלל הוא מאד פשוט: עושים רשימה של הרחובות בפ"ת שבהם היתה
אמורה לעבור הרכבת הקלה בקו הסגול, עושים רשימה של קווי האוטובוס שעוברים ברחובות אלה ואז מבטלים את כולם או "מאחדים" את כולם לקו אחד "מאסף".

הפעלת הרכבת הקלה עולה למדינה כסף רב וכדי להתמודד עם הגירעון התקציבי שהיא יוצרת אין ברירה למשרד האוצר אלא להורות למשרד התחבורה לבטל קווי אוטובוסים בכמות עצומה.

ועדיין הגירעון נשאר גדול לאחר הביטול של האוטובוסים.
הקו הסגול יושלם אולי עוד עשור, תגיד לי בבקשה אילו
קווים בוטלו כאשר נפתח הקו האדום בירושלים. לא תמצא חמישה כאלו.
מה שקרה שמסלולים של קווים קוצרו ונהיו יותר אמינים כתוצאה מכך,
בנוסף שונו מסלולים לחלק מהקווים ואף נוספו קווים חדשים.
 
למה אתה מגיב לו בכלל


הקו הסגול יושלם אולי עוד עשור, תגיד לי בבקשה אילו
קווים בוטלו כאשר נפתח הקו האדום בירושלים. לא תמצא חמישה כאלו.
מה שקרה שמסלולים של קווים קוצרו ונהיו יותר אמינים כתוצאה מכך,
בנוסף שונו מסלולים לחלק מהקווים ואף נוספו קווים חדשים.
למה אתה מגיב לו בכלל
 
סעיף 4 לא נכון והוא יוצא מתוך הנחה שגויה שיגיעו מכל פ"ת

כפתח תקוואי אתה צריך לשמוח על ביטול הקו הסגול. הקו הזה היה
מבטל לך עשרות קוי אוטובוס והיה גורם לך לפקקי תנועה עצומים בכל העיר.

דרך אגב, האם אתה היית מוכן לגור ליד תחנת השנאה חדשה מתחת לבניין שלך?

כפתח תקוואי אתה צריך לדעת שהיא מכונה בעיר בשם: הרעכבת הקלה.
סעיף 4 לא נכון והוא יוצא מתוך הנחה שגויה שיגיעו מכל פ"ת
לתחנות שתוכננו ברחוב העצמאות.
זה היה תירוץ מטעה ומוטעה שאפילו מי שהשתמש בו השתמש בו בצורה צבועה, כי אלה שהשתמשו בטיעון הזה, הציעו באותה נשימה להעביר את הקו הסגול לתוואי שבין כביש 471 לגדר הצפונית שלו עם גישה משכונת כפר גנים ג' לתחנות בתוואי ההוא, כלומר אותה תעבורה מופרכת שחששו ממנה ברחוב העצמאות, לדידם של משתמשי הטיעון המופרך הזה לא הייתה בעיה שהתעבורה הזו תיכנס לרחובות הקטנים שבין רחוב העצמאות לטיילת שצמודה לחומה של כביש 471.
זה היה טיעון NIMBY מהסוג המטופש ביותר שיכול להיות.

וגם סעיף 5 לא מדוייק מכיוון שעל הקו הסגול היה ידוע לפני שבניית הבניינים ברחוב העצמאות (למעט הקטע המזרחי של הרחוב בכפר גנים ב') התחילה.

ולגבי סעיף 2 - הכיכר הגדולה הייתה אמורה להישאר בכל מקרה והרכבת הקלה הייתה אמורה לעבור דרכה. הכיכרות האחרות אכן היו אמורות להתבטל, אבל ממילא גם כיום יש תלונות על חלק מהכיכרות הללו ובעיקר על הכיכר עם רחוב יפה נוף שגם כך זועקת לרמזור כל בוקר.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה