שלט באתר "קשת מודיעין"

מצב
הנושא נעול.
שלט באתר "קשת מודיעין"

שלט באתר "קשת מודיעין"
ככל שראיתי עדיין לא מופיע באתר. מתנצל אם טעיתי

 

משה12333

New member
קשת מכיוון מודיעין לכיוון ירושלים אל המסילה המהירה של הקו

ואודה ואבוש שאני לא מצליח להתאפס על מה שמופיע בשלט
קשת מכיוון מודיעין לכיוון ירושלים אל המסילה המהירה של הקו
החשמלי המהיר החדש מת"א לירושלים.

הקשת תאפשר לקו המהיר המאסף (לא הישיר) מת"א/מירושלים להיכנס מהר לתחנת פאתי מודיעין ומיד לצאת בחזרה למסילה הראשית בהמשך דרכו.

גם תחנת פאתי מודיעין עוברת שדרוג ענק של תוספת רציפים, מסילות, גשר חדש להולכי רגל וחניית רכבים חדשה כי היא צריכה להיות מוכנה לקו המהיר המאסף לירושלים וגם לקו הרגיל (לא חשמלי) לראשון לציון שייבנה בין נתיבי דרך 431 ואפילו יגיע אל מסילות האיילון לת"א/לצפון/לדרום.



 

amit1270

New member
מניין לך שהקו לראשל"צ דרך כביש 431 לא יהיה חשמלי?

קשת מכיוון מודיעין לכיוון ירושלים אל המסילה המהירה של הקו
החשמלי המהיר החדש מת"א לירושלים.

הקשת תאפשר לקו המהיר המאסף (לא הישיר) מת"א/מירושלים להיכנס מהר לתחנת פאתי מודיעין ומיד לצאת בחזרה למסילה הראשית בהמשך דרכו.

גם תחנת פאתי מודיעין עוברת שדרוג ענק של תוספת רציפים, מסילות, גשר חדש להולכי רגל וחניית רכבים חדשה כי היא צריכה להיות מוכנה לקו המהיר המאסף לירושלים וגם לקו הרגיל (לא חשמלי) לראשון לציון שייבנה בין נתיבי דרך 431 ואפילו יגיע אל מסילות האיילון לת"א/לצפון/לדרום.
מניין לך שהקו לראשל"צ דרך כביש 431 לא יהיה חשמלי?
 

משה12333

New member
כי יש תור לחישמול המסילות. קודם כל הקו בין ת"א לירושלים,

מניין לך שהקו לראשל"צ דרך כביש 431 לא יהיה חשמלי?
כי יש תור לחישמול המסילות. קודם כל הקו בין ת"א לירושלים,
אח"כ הקו בין עכו לכרמיאל, אח"כ הקו בין ת"א לחיפה ואח"כ נראה לגבי השאר אם יש הצדקה לרכבות מהירות (לא בטוח שיש).

בכלל, פרוייקט החישמול נתקע כי תמיד כל פרוייקט של רכבת ישראל מתארך מעבר לעשור מהמועד המתוכנן שלו.

קודם כל יניחו מסילות ממודיעין לראשון לציון ורק אח"כ, אולי, יחשמלו אותן. בכלל לא בטוח שאופי המסילה ואורכה מצריכים חישמול.

 

luckydude

Active member
‏יקח הרבה זמן עד שייבנו את מסילת מודיעין-רשל״צ.

כי יש תור לחישמול המסילות. קודם כל הקו בין ת"א לירושלים,
אח"כ הקו בין עכו לכרמיאל, אח"כ הקו בין ת"א לחיפה ואח"כ נראה לגבי השאר אם יש הצדקה לרכבות מהירות (לא בטוח שיש).

בכלל, פרוייקט החישמול נתקע כי תמיד כל פרוייקט של רכבת ישראל מתארך מעבר לעשור מהמועד המתוכנן שלו.

קודם כל יניחו מסילות ממודיעין לראשון לציון ורק אח"כ, אולי, יחשמלו אותן. בכלל לא בטוח שאופי המסילה ואורכה מצריכים חישמול.
‏יקח הרבה זמן עד שייבנו את מסילת מודיעין-רשל״צ.
כך שמתי שמתי שיתחילו לבנות אותה זה יהיה כבר במתכונת של מסילה חשמלית.
 

amit1270

New member
החשמול הוא לא רק לרכבות "מהירות"

כי יש תור לחישמול המסילות. קודם כל הקו בין ת"א לירושלים,
אח"כ הקו בין עכו לכרמיאל, אח"כ הקו בין ת"א לחיפה ואח"כ נראה לגבי השאר אם יש הצדקה לרכבות מהירות (לא בטוח שיש).

בכלל, פרוייקט החישמול נתקע כי תמיד כל פרוייקט של רכבת ישראל מתארך מעבר לעשור מהמועד המתוכנן שלו.

קודם כל יניחו מסילות ממודיעין לראשון לציון ורק אח"כ, אולי, יחשמלו אותן. בכלל לא בטוח שאופי המסילה ואורכה מצריכים חישמול.
החשמול הוא לא רק לרכבות "מהירות"
אלא גם (ואולי בעיקר) לרכבות פרבריות, שם הוא מהווה יתרון גדול עוד יותר.
&nbsp
וכמובן לא יחשמלו את קו עכו-כרמיאל לפני קו ת"א-חיפה. אין בזה שום היגיון.
 

משה12333

New member
יש בזה היגיון רב. קו עכו-כרמיאל קודם לקו ת"א-חיפה והיה אמור

החשמול הוא לא רק לרכבות "מהירות"
אלא גם (ואולי בעיקר) לרכבות פרבריות, שם הוא מהווה יתרון גדול עוד יותר.
&nbsp
וכמובן לא יחשמלו את קו עכו-כרמיאל לפני קו ת"א-חיפה. אין בזה שום היגיון.
יש בזה היגיון רב. קו עכו-כרמיאל קודם לקו ת"א-חיפה והיה אמור
להיבנות מלכתחילה כקו חשמלי, לא רק בשל המנהרות הארוכות שיש בו, אלא גם בשל העליות התלולות שלו (אלה פני השטח של הגליל).

מיד לאחר סיום עבודות החישמול בקו בין ת"א לירושלים, יתחילו לעבוד על קו עכו-כרמיאל. כבר כל התכנון לכך הסתיים ורכבת ישראל בכלל התכוונה כבר מזמן להתחיל בהן.



 
אין קו עכו-כרמיאל. יש מסילה שמחברת את כרמיאל עם נעמן

יש בזה היגיון רב. קו עכו-כרמיאל קודם לקו ת"א-חיפה והיה אמור
להיבנות מלכתחילה כקו חשמלי, לא רק בשל המנהרות הארוכות שיש בו, אלא גם בשל העליות התלולות שלו (אלה פני השטח של הגליל).

מיד לאחר סיום עבודות החישמול בקו בין ת"א לירושלים, יתחילו לעבוד על קו עכו-כרמיאל. כבר כל התכנון לכך הסתיים ורכבת ישראל בכלל התכוונה כבר מזמן להתחיל בהן.
אין קו עכו-כרמיאל. יש מסילה שמחברת את כרמיאל עם נעמן
עבור קו מתוכנן בין כרמיאל לירושלים האומה (וקו מקוצר בין כרמיאל לחיפה) ולכן החישמול של המסילה לכרמיאל כרוך בחישמול שבין נעמן לחיפה ובחישמול שבין חיפה להרצליה.

 

משה12333

New member
היא לא מחברת את כרמיאל עם נעמן כי תחנת נעמן היא לא תחנת

אין קו עכו-כרמיאל. יש מסילה שמחברת את כרמיאל עם נעמן
עבור קו מתוכנן בין כרמיאל לירושלים האומה (וקו מקוצר בין כרמיאל לחיפה) ולכן החישמול של המסילה לכרמיאל כרוך בחישמול שבין נעמן לחיפה ובחישמול שבין חיפה להרצליה.
היא לא מחברת את כרמיאל עם נעמן כי תחנת נעמן היא לא תחנת
נוסעים אלא תחנת תחזוקה של רכבת ישראל.

מסילת עכו-כרמיאל מחברת בין תחנת כרמיאל לתחנת סביוני-ים שנמצאת בקצה הצפוני של הקריות (בצפון קריית מוצקין) בסמוך למסוף התחבורה "מרכזית הקריות" (מסוף שמשלב בין המטרונית לאוטובוסים לרכבת ישראל).

הקו כרמיאל-סביוני ים יהיה קו חשמלי (לא מיד). בתחנת סביוני ים הנוסעים יוכלו לקחת קו נסיעה אחר לנהריה או לחיפה.

תחנת נעמן רק משמשת, בין השאר, לחיבור בין המסילה לכרמיאל לבין מסילת החוף אבל היא לא משמשת לעליית/ירידת נוסעים.

אין חיבור באמצעות קשת מסילתית מצפון למזרח (וההיפך) ולכן תחנת סביוני ים תשמש כתחנת המעבר בין קו עכו כרמיאל לשאר הקוים (מאד דומה למצב שהיה פעם בין מסילת הירקון למסילה המזרחית. שם לא היתה קשת מצפון למערב וההיפך ולכן תחנת ראש העין-דרום שימשה כתחנת המעבר בין הקוים).

תחנת סביוני ים תהיה למעשה מעין "תחנת נעמן לנוסעים" לפי תפקידה.

 
לא כתבתי תחנת נעמן, כתבתי נעמן, שם המסילה לכרמיאל מתחברת

היא לא מחברת את כרמיאל עם נעמן כי תחנת נעמן היא לא תחנת
נוסעים אלא תחנת תחזוקה של רכבת ישראל.

מסילת עכו-כרמיאל מחברת בין תחנת כרמיאל לתחנת סביוני-ים שנמצאת בקצה הצפוני של הקריות (בצפון קריית מוצקין) בסמוך למסוף התחבורה "מרכזית הקריות" (מסוף שמשלב בין המטרונית לאוטובוסים לרכבת ישראל).

הקו כרמיאל-סביוני ים יהיה קו חשמלי (לא מיד). בתחנת סביוני ים הנוסעים יוכלו לקחת קו נסיעה אחר לנהריה או לחיפה.

תחנת נעמן רק משמשת, בין השאר, לחיבור בין המסילה לכרמיאל לבין מסילת החוף אבל היא לא משמשת לעליית/ירידת נוסעים.

אין חיבור באמצעות קשת מסילתית מצפון למזרח (וההיפך) ולכן תחנת סביוני ים תשמש כתחנת המעבר בין קו עכו כרמיאל לשאר הקוים (מאד דומה למצב שהיה פעם בין מסילת הירקון למסילה המזרחית. שם לא היתה קשת מצפון למערב וההיפך ולכן תחנת ראש העין-דרום שימשה כתחנת המעבר בין הקוים).

תחנת סביוני ים תהיה למעשה מעין "תחנת נעמן לנוסעים" לפי תפקידה.
לא כתבתי תחנת נעמן, כתבתי נעמן, שם המסילה לכרמיאל מתחברת
עם מסילת החוף הקיימת.
תחנת סביוני ים לא קיימת ולא תהיה קיימת בשנים הראשונות להפעלת הקו לכרמיאל.
ואין סיכוי שנוסעים ברכבת בין כרמיאל לחיפה יצטרכו להחליף רכבת באיזושהי תחנה בקריות.
גם סביר להניח שתחנת סביוני ים, כאשר תהיה, לא תהיה תחנת קצה אלא תחנת ביניים.

הן תחנת סביוני ים והן תחנת זכרון יעקב לא מתוכננות לפעול בחמש השנים הקרובות ולא נמצאות בתוכנית החומש של רכבת ישראל. הן ייכללו רק בתוכנית החומש הבאה של הרכבת למחצית הראשונה של העשור הבא.
(ואתה יכול לראות שהתחנה גם לא נכללת במפת קווי הרכבת המתוכננים לשנת 2020)
 

משה12333

New member
זו לא תחנה שתמצא במפה כי אין זמן לחכות לשנת 2020 לגביה.

לא כתבתי תחנת נעמן, כתבתי נעמן, שם המסילה לכרמיאל מתחברת
עם מסילת החוף הקיימת.
תחנת סביוני ים לא קיימת ולא תהיה קיימת בשנים הראשונות להפעלת הקו לכרמיאל.
ואין סיכוי שנוסעים ברכבת בין כרמיאל לחיפה יצטרכו להחליף רכבת באיזושהי תחנה בקריות.
גם סביר להניח שתחנת סביוני ים, כאשר תהיה, לא תהיה תחנת קצה אלא תחנת ביניים.

הן תחנת סביוני ים והן תחנת זכרון יעקב לא מתוכננות לפעול בחמש השנים הקרובות ולא נמצאות בתוכנית החומש של רכבת ישראל. הן ייכללו רק בתוכנית החומש הבאה של הרכבת למחצית הראשונה של העשור הבא.
(ואתה יכול לראות שהתחנה גם לא נכללת במפת קווי הרכבת המתוכננים לשנת 2020)
זו לא תחנה שתמצא במפה כי אין זמן לחכות לשנת 2020 לגביה.
התכנון הפרטני שלה כבר הסתיים ובקרוב היא תיבנה במהירות שיא.

התחנה הזאת חיונית כמו אוויר לנשימה כדי לא לסתום בפקקי רכבות את התחנה השניה של קריית מוצקין עם הקווים החדשים לכרמיאל ומכרמיאל (סתימת התחנה השניה תסתום את כל מסילת החוף כי היא לא בנויה לשמש כתחנת קצה).

אין שום אפשרות להפעלת מסילת עכו כרמיאל ללא תחנת סביוני ים.

זה בדיוק כמו שתגיד שיפעילו את מסילת עכו-כרמיאל ללא תחנת נעמן (גם לא אפשרי כי שם יש את פיצול המסילה כמו שבתחנת סביוני ים יש את פיצול הקווים).



 
הנה המקור של מיודענו:

זו לא תחנה שתמצא במפה כי אין זמן לחכות לשנת 2020 לגביה.
התכנון הפרטני שלה כבר הסתיים ובקרוב היא תיבנה במהירות שיא.

התחנה הזאת חיונית כמו אוויר לנשימה כדי לא לסתום בפקקי רכבות את התחנה השניה של קריית מוצקין עם הקווים החדשים לכרמיאל ומכרמיאל (סתימת התחנה השניה תסתום את כל מסילת החוף כי היא לא בנויה לשמש כתחנת קצה).

אין שום אפשרות להפעלת מסילת עכו כרמיאל ללא תחנת סביוני ים.

זה בדיוק כמו שתגיד שיפעילו את מסילת עכו-כרמיאל ללא תחנת נעמן (גם לא אפשרי כי שם יש את פיצול המסילה כמו שבתחנת סביוני ים יש את פיצול הקווים).
הנה המקור של מיודענו:
[URL]https://he-il.facebook.com/akkonet/posts/1037054376306929[/URL]
 

משה12333

New member
אלה לא שטויות. קח לדוגמא את תחנת הרצליה החדשה ואת תחנת פאתי

וואוו, כמה שטויות. חוסר הבנה מוחלט ומלא דיסאינפורמציה.
אלה לא שטויות. קח לדוגמא את תחנת הרצליה החדשה ואת תחנת פאתי
מודיעין המשודרגת.

הן זהות לתחנת סביוני-ים כי גם הן משמשות לפיצול קוים למסילות חדשות שמתחברות אליהן (מסילת השרון למסילת החוף ומסילת הקו המהיר למסילת 431).

לא ניתן לשדרג את התחנה הקיימת של קריית מוצקין בצורה שכזאת ולא ניתן לבנות אותה מחדש כי התחנה כבר עמוסה לעייפה.

לכן בונים בקריית מוצקין תחנה חדשה בשם: תחנת סביוני-ים שתשמש לפיצול הקווים עם הרבה רציפי נוסעים (התחנה קרויה על שם השכונה שלידה).

התחנה החדשה, שתיבנה במהירות שיא, תהיה במתכונת זהה לתחנת הרצליה החדשה ולתחנת פאתי מודיעין המשודרגת.

כך בדיוק בונים תחנת פיצול קווים לשתי שלוחות של מסילות ממסילה אחת.



 
תחנות הרצליה ופאתי מודיעין לא מיועדות לשום פיצול קווים

אלה לא שטויות. קח לדוגמא את תחנת הרצליה החדשה ואת תחנת פאתי
מודיעין המשודרגת.

הן זהות לתחנת סביוני-ים כי גם הן משמשות לפיצול קוים למסילות חדשות שמתחברות אליהן (מסילת השרון למסילת החוף ומסילת הקו המהיר למסילת 431).

לא ניתן לשדרג את התחנה הקיימת של קריית מוצקין בצורה שכזאת ולא ניתן לבנות אותה מחדש כי התחנה כבר עמוסה לעייפה.

לכן בונים בקריית מוצקין תחנה חדשה בשם: תחנת סביוני-ים שתשמש לפיצול הקווים עם הרבה רציפי נוסעים (התחנה קרויה על שם השכונה שלידה).

התחנה החדשה, שתיבנה במהירות שיא, תהיה במתכונת זהה לתחנת הרצליה החדשה ולתחנת פאתי מודיעין המשודרגת.

כך בדיוק בונים תחנת פיצול קווים לשתי שלוחות של מסילות ממסילה אחת.
תחנות הרצליה ופאתי מודיעין לא מיועדות לשום פיצול קווים
תחנת הרצליה מיועדת לשמש תחנת קצה לרכבות בקו המהיר לירושלים (לרובן באופן זמני, עד אשר מסילת החוף והמסילה לכרמיאל תחושמלנה).
הרכבות במסילת השרון לא תפוצלנה בהרצליה.

ואין שום דמיון בין תחנת הרצליה בת ששת הרציפים לתחנת פאתי מודיעין ולתחנת סביוני ים.
תחנת פאתי מודיעין לא תהיה תחנה ראשית ברשת המסילתית והמרכזיות של תחנת סביוני ים העתידית תהיה רק בגלל שיהיה שם מרכז תחבורתי. מבחינת הרשת המסילתית נטו, זו לא תהיה תחנה גדולה במיוחד.
 

משה12333

New member
בטח שכן. תחנת הרצליה נבנית מחדש כדי להתאימה לקליטת מסילת

תחנות הרצליה ופאתי מודיעין לא מיועדות לשום פיצול קווים
תחנת הרצליה מיועדת לשמש תחנת קצה לרכבות בקו המהיר לירושלים (לרובן באופן זמני, עד אשר מסילת החוף והמסילה לכרמיאל תחושמלנה).
הרכבות במסילת השרון לא תפוצלנה בהרצליה.

ואין שום דמיון בין תחנת הרצליה בת ששת הרציפים לתחנת פאתי מודיעין ולתחנת סביוני ים.
תחנת פאתי מודיעין לא תהיה תחנה ראשית ברשת המסילתית והמרכזיות של תחנת סביוני ים העתידית תהיה רק בגלל שיהיה שם מרכז תחבורתי. מבחינת הרשת המסילתית נטו, זו לא תהיה תחנה גדולה במיוחד.
בטח שכן. תחנת הרצליה נבנית מחדש כדי להתאימה לקליטת מסילת
השרון שמתחברת ממש לידה למסילת החוף. לכן נוספים לה כעת רציפים חדשים.

תחנת פאתי מודיעין משודרגת עם בניית עוד רציפים כדי להתאימה לקליטת מסילת ירושלים-נתב"ג שמתחברת ממש לידה למסילת דרך 431.

המצב של תחנת סביוני-ים הוא "גרוע" בהרבה ממצבן של שתי התחנות האלה כי אין שתי קשתות לחיבור שבין מסילת החוף למסילת עכו-כרמיאל. יש רק קשת אחת ממזרח לדרום ולהיפך. אין קשת ממזרח לצפון ולהיפך.

לכן העומס על התחנה החדשה הזאת בצפון קריית מוצקין יהיה בלתי נסבל, בדיוק כפי שהיה בעבר לתחנת ראש העין-דרום כשלא היתה קשת ממסילת הירקון למסילה המזרחית ממערב לצפון ולהיפך. כל הרכבות היו חייבות לעצור בה ולשנות את כיוון נסיעתן ע"מ להשתמש בקשת הבודדה שלידה.



 
לא יהיה שום פיצול קווים בהרצליה או בפאתי מודיעין

בטח שכן. תחנת הרצליה נבנית מחדש כדי להתאימה לקליטת מסילת
השרון שמתחברת ממש לידה למסילת החוף. לכן נוספים לה כעת רציפים חדשים.

תחנת פאתי מודיעין משודרגת עם בניית עוד רציפים כדי להתאימה לקליטת מסילת ירושלים-נתב"ג שמתחברת ממש לידה למסילת דרך 431.

המצב של תחנת סביוני-ים הוא "גרוע" בהרבה ממצבן של שתי התחנות האלה כי אין שתי קשתות לחיבור שבין מסילת החוף למסילת עכו-כרמיאל. יש רק קשת אחת ממזרח לדרום ולהיפך. אין קשת ממזרח לצפון ולהיפך.

לכן העומס על התחנה החדשה הזאת בצפון קריית מוצקין יהיה בלתי נסבל, בדיוק כפי שהיה בעבר לתחנת ראש העין-דרום כשלא היתה קשת ממסילת הירקון למסילה המזרחית ממערב לצפון ולהיפך. כל הרכבות היו חייבות לעצור בה ולשנות את כיוון נסיעתן ע"מ להשתמש בקשת הבודדה שלידה.
לא יהיה שום פיצול קווים בהרצליה או בפאתי מודיעין
וגם לא בסביוני ים.
ואני שמח שהשתכנעת שמה שכתבת על העברת תחנת הרצליה למיקום אחר היה שטות מוחלטת, כמו הרבה דברים אחרים שאתה כותב בפורום.

הרציפים הנוספים בהרצליה נועדו לקלוט את רכבות מסילת השרון כתחנת ביניים ולקלוט את רכבות הקו המהיר לירושלים כתחנת קצה לכל הרכבות בשלב הראשון וכתחנת קצה לחלק מהרכבות בשלב השני.

לא יהיה עומס מיוחד על תחנת סביוני ים כאשר היא תהיה קיימת. העומס עליה יהיה מצומצם בהרבה מהעומס על תחנת לב המפרץ. תחנת סביוני ים תשמשלרכבות עוד תחנת ביניים. המרכזיות שלה תהיה רק בגלל שהיא תהיה חלק ממרכז תחבורתי הכולל אמצעי תח"צ נוספים.
 

משה12333

New member
זו לא שטות. תחנת הרצליה החדשה תיבנה מחדש ממערב לנתיבי

לא יהיה שום פיצול קווים בהרצליה או בפאתי מודיעין
וגם לא בסביוני ים.
ואני שמח שהשתכנעת שמה שכתבת על העברת תחנת הרצליה למיקום אחר היה שטות מוחלטת, כמו הרבה דברים אחרים שאתה כותב בפורום.

הרציפים הנוספים בהרצליה נועדו לקלוט את רכבות מסילת השרון כתחנת ביניים ולקלוט את רכבות הקו המהיר לירושלים כתחנת קצה לכל הרכבות בשלב הראשון וכתחנת קצה לחלק מהרכבות בשלב השני.

לא יהיה עומס מיוחד על תחנת סביוני ים כאשר היא תהיה קיימת. העומס עליה יהיה מצומצם בהרבה מהעומס על תחנת לב המפרץ. תחנת סביוני ים תשמשלרכבות עוד תחנת ביניים. המרכזיות שלה תהיה רק בגלל שהיא תהיה חלק ממרכז תחבורתי הכולל אמצעי תח"צ נוספים.
זו לא שטות. תחנת הרצליה החדשה תיבנה מחדש ממערב לנתיבי
האיילון עם רכבל ממנה מערבה.

אתה גם לא יכול לכתוב בהודעה אחת ש"לא יהיה פיצול קווים בתחנה" וש"התחנה תשמש כתחנת ביניים".

נוסע שבא מחיפה או שנוסע לחיפה במסילת החוף, איך הוא יגיע ליעדו אם הוא בא מרעננה או נוסע לרעננה?

באיזו תחנה הוא ישתמש כ"תחנת ביניים"? לא בתחנת הרצליה החדשה? האם יש לו אפשרות אחרת ל"תחנת ביניים"?

 
מצב
הנושא נעול.
למעלה