פורסמה כתבה שמתארת מה הולכים להעמיס בפ"ת על הקו האדום המסכן

מצב
הנושא נעול.
פורסמה כתבה שמתארת מה הולכים להעמיס בפ"ת על הקו האדום המסכן

פורסמה כתבה שמתארת מה הולכים להעמיס בפ"ת על הקו האדום המסכן
http://en.calameo.com/read/0026270474eeee64d61dc
(הכתבה החל מעמוד 4).

לממשלה יש תוכניות להכפיל את אוכלוסיית העיר ולבנות לאורך ז'בוטינסקי ואזור השוק מגדלים, שאלה בני ה-25 קומות יהיו הנמוכים שבהם.

הכתבה מתארת גם כיצד פתח תקוה נשארה ללא הקו הסגול ושלמעשה ההתנגדות המטופשת שהייתה לו בעיר גרמה להחרמתה על ידי נת"ע.

 

Bus Nerd

Active member
אם היינו במדינה נורמלית

פורסמה כתבה שמתארת מה הולכים להעמיס בפ"ת על הקו האדום המסכן
http://en.calameo.com/read/0026270474eeee64d61dc
(הכתבה החל מעמוד 4).

לממשלה יש תוכניות להכפיל את אוכלוסיית העיר ולבנות לאורך ז'בוטינסקי ואזור השוק מגדלים, שאלה בני ה-25 קומות יהיו הנמוכים שבהם.

הכתבה מתארת גם כיצד פתח תקוה נשארה ללא הקו הסגול ושלמעשה ההתנגדות המטופשת שהייתה לו בעיר גרמה להחרמתה על ידי נת"ע.
אם היינו במדינה נורמלית
אז היו מחליטים לדחות את פעולת הקו האדום במתכונתו המלאה בשנה-שנתיים, ולהפעיל אותו בהתחלה מהדפו עד בת ים בלי המקטע העילי של פ"ת, ולחפור את כל ז'בוטינסקי בcut&cover של תחנות במפלס קרוב לכביש. לא צריך אפילו מנהרה של ממש אלא רק חפיר כדי שהרכבת לא תעבור בצמתים.

ואז היה אפשר להפעיל מערכים ארוכים יותר בתוואי פ"ת-אליפלט ורמת הדיוק הכללית של הקו הייתה משתפרת, וזה היה "פותר את הבעיה" לפחות חלקית.

אבל אנחנו לא מדינה נורמלית והכל אצלנו עקום :(
 

Ynhockey

New member
כתבה מעניינת, אבל אין הרבה קשר לקו האדום

פורסמה כתבה שמתארת מה הולכים להעמיס בפ"ת על הקו האדום המסכן
http://en.calameo.com/read/0026270474eeee64d61dc
(הכתבה החל מעמוד 4).

לממשלה יש תוכניות להכפיל את אוכלוסיית העיר ולבנות לאורך ז'בוטינסקי ואזור השוק מגדלים, שאלה בני ה-25 קומות יהיו הנמוכים שבהם.

הכתבה מתארת גם כיצד פתח תקוה נשארה ללא הקו הסגול ושלמעשה ההתנגדות המטופשת שהייתה לו בעיר גרמה להחרמתה על ידי נת"ע.
כתבה מעניינת, אבל אין הרבה קשר לקו האדום
הכתבה מאוד מעניינת, במיוחד הנושא של כמה העירייה רבה עם המדינה לגבי מתחם סירקין העתידי לעומת מרכז העיר, שם הבעיות אמורות להיות הרבה יותר משמעותיות. בכלל לא הכרתי את התוכניות לסלור ופינסקר לפניכן.
&nbsp
עם זאת, כל הבניה הזו לא קשורה לרכבת הקלה. אמנם רחוב סלור ואזור המצבה קרובים לתחנת אורלוב של הרק"ל, זה עדיין 500–700 מ', כלומר בערך המקסימום שרוב האנשים יהיו מוכנים/יכולים ללכת. הקו הסגול היה אמור לעבור בצד השני, בערך 400–600 מ' מהבניינים המתוכננים.
&nbsp
עיריית פתח תקווה, גם בראשות אוחיון וגם בראשות ברוורמן, עושה כבר שנים בדיוק את ההיפך מהנדרש בנושא תחבורה: היא מנסה לפגוע בתח"צ, מסתכסכת עם משרד התחבורה, ואין לה שום ראיה קדימה. חבל מאוד. הם לא מבינים שהאזור הזה (צפון מרכז העיר) הוא ממילא אחד מהגבוהים ביותר בארץ בשימוש בתח"צ—מעל 40%. לדעתי יותר מבני ברק בממוצע. זה גם אומר שכנראה שמי שרצה להשתמש בתח"צ כבר עושה את זה והרק"ל לא יקל על העומס באזור הזה, וגם שהתושבים רוצים תח"צ טוב יותר ולא עוד מכוניות. הגיע הזמן להחזיר את הקו הסגול למרכז העיר או לתכנן קו חדש לחלוטין.
 
כתוב שם גם על בנייה של בניינים בני 40 קומות לאורך ז'בוטינסקי

כתבה מעניינת, אבל אין הרבה קשר לקו האדום
הכתבה מאוד מעניינת, במיוחד הנושא של כמה העירייה רבה עם המדינה לגבי מתחם סירקין העתידי לעומת מרכז העיר, שם הבעיות אמורות להיות הרבה יותר משמעותיות. בכלל לא הכרתי את התוכניות לסלור ופינסקר לפניכן.
&nbsp
עם זאת, כל הבניה הזו לא קשורה לרכבת הקלה. אמנם רחוב סלור ואזור המצבה קרובים לתחנת אורלוב של הרק"ל, זה עדיין 500–700 מ', כלומר בערך המקסימום שרוב האנשים יהיו מוכנים/יכולים ללכת. הקו הסגול היה אמור לעבור בצד השני, בערך 400–600 מ' מהבניינים המתוכננים.
&nbsp
עיריית פתח תקווה, גם בראשות אוחיון וגם בראשות ברוורמן, עושה כבר שנים בדיוק את ההיפך מהנדרש בנושא תחבורה: היא מנסה לפגוע בתח"צ, מסתכסכת עם משרד התחבורה, ואין לה שום ראיה קדימה. חבל מאוד. הם לא מבינים שהאזור הזה (צפון מרכז העיר) הוא ממילא אחד מהגבוהים ביותר בארץ בשימוש בתח"צ—מעל 40%. לדעתי יותר מבני ברק בממוצע. זה גם אומר שכנראה שמי שרצה להשתמש בתח"צ כבר עושה את זה והרק"ל לא יקל על העומס באזור הזה, וגם שהתושבים רוצים תח"צ טוב יותר ולא עוד מכוניות. הגיע הזמן להחזיר את הקו הסגול למרכז העיר או לתכנן קו חדש לחלוטין.
כתוב שם גם על בנייה של בניינים בני 40 קומות לאורך ז'בוטינסקי
ובסופו של דבר גם בנייה באזור השוק וגם הבנייה בסירקין תעמיס על הקו האדום שיהיה אמצעי התח"צ העיקרי שיקשר בין פתח תקוה ללב גוש דן. גם אזורים שלא נמצאים על התוואי של הקו יזינו אותו באמצעות קווי הזנה.
לכן יש קשר הדוק לקו האדום.
 

Ynhockey

New member
הבניה בז'בוטינסקי היא לתעסוקה

כתוב שם גם על בנייה של בניינים בני 40 קומות לאורך ז'בוטינסקי
ובסופו של דבר גם בנייה באזור השוק וגם הבנייה בסירקין תעמיס על הקו האדום שיהיה אמצעי התח"צ העיקרי שיקשר בין פתח תקוה ללב גוש דן. גם אזורים שלא נמצאים על התוואי של הקו יזינו אותו באמצעות קווי הזנה.
לכן יש קשר הדוק לקו האדום.
הבניה בז'בוטינסקי היא לתעסוקה
ולכן זה פחות רלוונטי למהות הכתבה. למעשה המרכז החדש ימשוך עובדים רבים מפתח תקווה עצמה, ואחרים מערי האזור מזרחה, מה שדווקא יכול להפחית את השימוש הכללי בציר ז'בוטינסקי, אם כי לא בחלק הפתח תקוואי. בכל מקרה ההבדל בעומס על הקו האדום לא יהיה עצום, שכן הרבה מאותם עובדים עובדים על אותו הציר כיום.
&nbsp
הערת אגב בנושא: ראש העיר ברוורמן דווקא מקדיש את כל מעמציו להגדלת אזורי התעסוקה בעיר ובניית משרדים חדשים. אולי זה הדבר הגדול היחיד שהוא עושה. המאבק שמנהלת העיריה היא במפורש בנושא מגורים, את המשרדים הם רצו והביאו בעצמם.
&nbsp
לגבי סירקין, אין סיבה שרוב תושביו ישתמשו בקו האדום ככלי ליוממות (רובם בכלל ישתמשו ברכב פרטי אבל נניח אותם בצד). אין אף ציר נוח שמקשר את סירקין עם תחנת קו אדום כלשהי, ולכן אין היגיון ליומם מסירקין בקו האדום, אלא אם ממש אין ברירה אחרת. כבר היום נסיעה באוטובוס מהשכונות המזרחיות לתחנה המרכזית לוקחת מעל 20 דקות בשעות השיא. כמו שנאמר רבות (כבר שכחתי אם גם הוזכר בכתבה לעיל), תחנת הרכבת סגולה תהיה מאוד הגיונית כאמצעי תחבורה מהיר עבור תושבי סירקין, וכנראה שיהיו אוטובוסים "מהירים" לת"א שנסיעה בהם תיקח זמן קצר יותר מנסיעה למרכז ושם החלפה לרק"ל. בעשורים הבאים אולי יגיע אליהם כבר קו מטרו (בתכנון כיום).
 

משה12333

New member
ציר ז'בוטינסקי המתחדש לא רק שייצור מקומות תעסוקה אלא גם יניב

הבניה בז'בוטינסקי היא לתעסוקה
ולכן זה פחות רלוונטי למהות הכתבה. למעשה המרכז החדש ימשוך עובדים רבים מפתח תקווה עצמה, ואחרים מערי האזור מזרחה, מה שדווקא יכול להפחית את השימוש הכללי בציר ז'בוטינסקי, אם כי לא בחלק הפתח תקוואי. בכל מקרה ההבדל בעומס על הקו האדום לא יהיה עצום, שכן הרבה מאותם עובדים עובדים על אותו הציר כיום.
&nbsp
הערת אגב בנושא: ראש העיר ברוורמן דווקא מקדיש את כל מעמציו להגדלת אזורי התעסוקה בעיר ובניית משרדים חדשים. אולי זה הדבר הגדול היחיד שהוא עושה. המאבק שמנהלת העיריה היא במפורש בנושא מגורים, את המשרדים הם רצו והביאו בעצמם.
&nbsp
לגבי סירקין, אין סיבה שרוב תושביו ישתמשו בקו האדום ככלי ליוממות (רובם בכלל ישתמשו ברכב פרטי אבל נניח אותם בצד). אין אף ציר נוח שמקשר את סירקין עם תחנת קו אדום כלשהי, ולכן אין היגיון ליומם מסירקין בקו האדום, אלא אם ממש אין ברירה אחרת. כבר היום נסיעה באוטובוס מהשכונות המזרחיות לתחנה המרכזית לוקחת מעל 20 דקות בשעות השיא. כמו שנאמר רבות (כבר שכחתי אם גם הוזכר בכתבה לעיל), תחנת הרכבת סגולה תהיה מאוד הגיונית כאמצעי תחבורה מהיר עבור תושבי סירקין, וכנראה שיהיו אוטובוסים "מהירים" לת"א שנסיעה בהם תיקח זמן קצר יותר מנסיעה למרכז ושם החלפה לרק"ל. בעשורים הבאים אולי יגיע אליהם כבר קו מטרו (בתכנון כיום).
ציר ז'בוטינסקי המתחדש לא רק שייצור מקומות תעסוקה אלא גם יניב
שיעורי ארנונה-לעסקים עצומים לעיריית פ"ת.

מטרת כל ראש עיר במדינת ישראל היא לשמור על יחס נכון בין בניית יחידות דיור בעירו לבין בניית מבני מסחר ותעשייה.

יחידת דיור היא נטל על תקציב העירייה.

עסק הוא רווח עצום לתקציב העירייה.

ראשי ערים שהתפתו ע"י הממשלה לבנות בעירם אלפי יחידות דיור במסגרת הסכמי-גג, מבלי להתנות זאת בשמירת היחס הנכון של דיור/עסקים, הם לא באמת ראשי ערים אלא סתם פקידים ממשלתיים שבגדו בכל תושבי עירם, באלה שבחרו בהם ובאלה שלא.

תמיד התוצאה להתנהלות המופקרת הזאת של ראשי הערים היא זהה: העירייה נכנסת לגירעון ואינה יכולה לספק לתושביה שירותים בסיסיים.





 

משה12333

New member
המטרה של עיריית פ"ת היא להרוס את מרכז העיר הישן והמתפורר

כתוב שם גם על בנייה של בניינים בני 40 קומות לאורך ז'בוטינסקי
ובסופו של דבר גם בנייה באזור השוק וגם הבנייה בסירקין תעמיס על הקו האדום שיהיה אמצעי התח"צ העיקרי שיקשר בין פתח תקוה ללב גוש דן. גם אזורים שלא נמצאים על התוואי של הקו יזינו אותו באמצעות קווי הזנה.
לכן יש קשר הדוק לקו האדום.
המטרה של עיריית פ"ת היא להרוס את מרכז העיר הישן והמתפורר
ולחדשו ע"י התחנה המרכזית החדשה, השוק החדש, מגדלי המגורים החדשים (מגדלי השוק, מגדלי הברון) והפרוייקטים הרבים של תמ"א 38.

הבעיה הכי דחופה במרכז העיר הישן היא העדר מקומות החניה כי הבניינים שם נבנו בתקופה שבה לא היו בכלל מכוניות פרטיות במדינת ישראל או היו מעט.

לכן מגדלי המגורים החדשים במרכז העיר כוללים שתי חניות תת-קרקעיות לכל משפחה.

בכלל, כל בנייה היום בפ"ת חייבת להכיל חניות תת-קרקעיות או תוספת של חניות על חשבון חצר הבניין במקרה של פרוייקט תמ"א 38. זהו התנאי הראשוני לאישור הבנייה ע"י העירייה.

מרכז העיר הישן מכיל גם הרבה אתרים היסטוריים לשימור ולכן כל בנייה בו כוללת את שיקומם או את העתקתם ממקומם.

בקשר לתחבורה הציבורית, בפ"ת נכנס אוטובוס לכל רחוב שהתושבים בו דורשים מהעירייה לדאוג לכך. העירייה משקיעה מאמצים רבים בתכנון קווי האוטובוסים ברחובות העיר לטובת התושבים ותמיד משרד התחבורה עונה לכל דרישותיה בנושא.

 
הבאת מפה משנת 2006, מתחילת דרכה של קווים בפ"ת

המטרה של עיריית פ"ת היא להרוס את מרכז העיר הישן והמתפורר
ולחדשו ע"י התחנה המרכזית החדשה, השוק החדש, מגדלי המגורים החדשים (מגדלי השוק, מגדלי הברון) והפרוייקטים הרבים של תמ"א 38.

הבעיה הכי דחופה במרכז העיר הישן היא העדר מקומות החניה כי הבניינים שם נבנו בתקופה שבה לא היו בכלל מכוניות פרטיות במדינת ישראל או היו מעט.

לכן מגדלי המגורים החדשים במרכז העיר כוללים שתי חניות תת-קרקעיות לכל משפחה.

בכלל, כל בנייה היום בפ"ת חייבת להכיל חניות תת-קרקעיות או תוספת של חניות על חשבון חצר הבניין במקרה של פרוייקט תמ"א 38. זהו התנאי הראשוני לאישור הבנייה ע"י העירייה.

מרכז העיר הישן מכיל גם הרבה אתרים היסטוריים לשימור ולכן כל בנייה בו כוללת את שיקומם או את העתקתם ממקומם.

בקשר לתחבורה הציבורית, בפ"ת נכנס אוטובוס לכל רחוב שהתושבים בו דורשים מהעירייה לדאוג לכך. העירייה משקיעה מאמצים רבים בתכנון קווי האוטובוסים ברחובות העיר לטובת התושבים ותמיד משרד התחבורה עונה לכל דרישותיה בנושא.
הבאת מפה משנת 2006, מתחילת דרכה של קווים בפ"ת
 

משה12333

New member
פספסת את הנקודה (התשתית של חב' אפיקים מתבססת על התשתית של

הבאת מפה משנת 2006, מתחילת דרכה של קווים בפ"ת
פספסת את הנקודה (התשתית של חב' אפיקים מתבססת על התשתית של
חב' קווים שמתבססת על התשתית של חב' דן).

הנקודה היא שבפ"ת לכל רחוב שני נכנס אוטובוס.

אף תושב בפ"ת לא יכול להתלונן על כך שאין לו קו אוטובוס שמגיע לביתו.

 

alantan

New member
מה שאני מבין הוא שעיקר הבניה לאורך ז'בוטינסקי בפתח תקווה

פורסמה כתבה שמתארת מה הולכים להעמיס בפ"ת על הקו האדום המסכן
http://en.calameo.com/read/0026270474eeee64d61dc
(הכתבה החל מעמוד 4).

לממשלה יש תוכניות להכפיל את אוכלוסיית העיר ולבנות לאורך ז'בוטינסקי ואזור השוק מגדלים, שאלה בני ה-25 קומות יהיו הנמוכים שבהם.

הכתבה מתארת גם כיצד פתח תקוה נשארה ללא הקו הסגול ושלמעשה ההתנגדות המטופשת שהייתה לו בעיר גרמה להחרמתה על ידי נת"ע.
מה שאני מבין הוא שעיקר הבניה לאורך ז'בוטינסקי בפתח תקווה
תהיה מסחרית/עסקית ולכן היא דווקא תועיל לפיזור עירוב השימושים לאורך הקו האדום. במקום שבבוקר הרכבות תסענה עמוסות לת"א ותחזורנה ריקות לפ"ת, תהיה דרישה גבוהה יותר לנסיעות בכיוון שהוא "נגד השיא".
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה