מה יהיה המיקום הסופי של תחנת האוטובוסים המרכזית בתל אביב?

מצב
הנושא נעול.

aryeri

Member
מה יהיה המיקום הסופי של תחנת האוטובוסים המרכזית בתל אביב?

מה יהיה המיקום הסופי של תחנת האוטובוסים המרכזית בתל אביב?

מתחם התחנה המרכזית החדשה הוא כידוע אחד מהתחנות המרכזיות הכושלות ביותר בעולם המערבי.

לא הצלחתי לעקוב פה בפורום - מה יהיה מיקום התחנה המרכזית של תל אביב על פי התוכניות העדכניות? ישאירו במקום הקיים? יבנו חדשה במסוף 2000? נראה לי הגיוני יותר למקם את התחנה במסוף 2000, ליד תחנת הרכבת תל אביב מרכז. המיקום של התחנה הנוכחית פחות נגיש ממסוף 2000.

מכל מקרה, אני חושב שהעובדה שאוטובוסים מדרום מסיימים במסוף 2000 ואוטובוסים מצפון מסיימים בתמח"ת - לא מיטיבה לפקקים בשדרות בגין ואזור התמח"ת של היום. בדיוק כמו שאני חושב שהטיול של מלא קווים בינעירוניים שמיועדים לציבור החרדי בשדרות גולדה מאיר, רחובות בר אילן, ירמיהו, ושרי ישראל הוא טיול בעייתי מאוד, והוא אפילו גבה חיי אדם מרוב הדחק והצפיפות באזור צומת בר אילן. (אם אני לא טועה היה מקרה שקו 402 דרס ילד למוות).

קווים בינעירוניים לא צריכים לטייל ברחובות העיר הגדולה, ובמיוחד כאלה למרחקים ארוכים. אם אני לא טועה גם בבני ברק קיימת התופעה הזאת של טיול של הרבה קווים בינעירוניים ברחובות העיר כדוגמת קווים לערד, חיפה, מגדל העמק או צפת.

המכנה המשותף לטיול של הקווים הבינעירוניים הללו ברחובות העמוסים בערים ירושלים, תל אביב ובני ברק הצפופות הוא שברוב הקווים הללו המפעילה היא... ---נכון. אגד. אולי חוץ מהקווים לצפת שעברו לנתיב אקספרס - כולם של אגד. האם זאת הסיבה שעדיין הטיולים הללו מתרחשים?

אני לא יודע מה המצב בחיפה - האם גם שם יש טיולים כאלה. ככל הידוע לי - לא כל כך, חוץ מקו 972 שיוצא פעם ביום מירושלים לחיפה במסלול החרדי בירושלים והוא מטייל באזורים חרדיים בחיפה כמו ויז'ניץ, וכנראה קו מקביל מבני ברק. בחיפה יש שתי תחנות מרכזיות, ובצדק שתיים בגלל המבנה והמיקום של העיר וקו החוף. בתל אביב אני חושב שהכפילות של תמח"ת ומסוף 2000 איננה בצדק. אני גם לא מבין למה הולכים להקים סמי תחנה מרכזית בצומת רמות בירושלים בשביל הציבור החרדי. הרי יהיה להם את הקו הירוק של הרכבת הקלה לבנייני האומה ומשם הם יוכלו לקחת אוטובוסים בינעירוניים - או ממרכז התחבורה של בנייני האומה או מהתחנה המרכזית עצמה. אני לא מבין למה יש צורך ל-1.5 תחנות מרכזיות בעיר ולא ל-1. ואני מקווה שלאחר הקמת הסמי-תחנה מרכזית בצומת רמות הקווים יפסיקו לטייל במסלול החרדי הקיים היום אלא ייצאו לכביש 1, ירושלים-תל אביב, דרך מנהרת ארזים, ישירות מצומת רמות.
 

orchilit

New member
בגדול יוקמו שני מסופים מרכזיים

מה יהיה המיקום הסופי של תחנת האוטובוסים המרכזית בתל אביב?

מתחם התחנה המרכזית החדשה הוא כידוע אחד מהתחנות המרכזיות הכושלות ביותר בעולם המערבי.

לא הצלחתי לעקוב פה בפורום - מה יהיה מיקום התחנה המרכזית של תל אביב על פי התוכניות העדכניות? ישאירו במקום הקיים? יבנו חדשה במסוף 2000? נראה לי הגיוני יותר למקם את התחנה במסוף 2000, ליד תחנת הרכבת תל אביב מרכז. המיקום של התחנה הנוכחית פחות נגיש ממסוף 2000.

מכל מקרה, אני חושב שהעובדה שאוטובוסים מדרום מסיימים במסוף 2000 ואוטובוסים מצפון מסיימים בתמח"ת - לא מיטיבה לפקקים בשדרות בגין ואזור התמח"ת של היום. בדיוק כמו שאני חושב שהטיול של מלא קווים בינעירוניים שמיועדים לציבור החרדי בשדרות גולדה מאיר, רחובות בר אילן, ירמיהו, ושרי ישראל הוא טיול בעייתי מאוד, והוא אפילו גבה חיי אדם מרוב הדחק והצפיפות באזור צומת בר אילן. (אם אני לא טועה היה מקרה שקו 402 דרס ילד למוות).

קווים בינעירוניים לא צריכים לטייל ברחובות העיר הגדולה, ובמיוחד כאלה למרחקים ארוכים. אם אני לא טועה גם בבני ברק קיימת התופעה הזאת של טיול של הרבה קווים בינעירוניים ברחובות העיר כדוגמת קווים לערד, חיפה, מגדל העמק או צפת.

המכנה המשותף לטיול של הקווים הבינעירוניים הללו ברחובות העמוסים בערים ירושלים, תל אביב ובני ברק הצפופות הוא שברוב הקווים הללו המפעילה היא... ---נכון. אגד. אולי חוץ מהקווים לצפת שעברו לנתיב אקספרס - כולם של אגד. האם זאת הסיבה שעדיין הטיולים הללו מתרחשים?

אני לא יודע מה המצב בחיפה - האם גם שם יש טיולים כאלה. ככל הידוע לי - לא כל כך, חוץ מקו 972 שיוצא פעם ביום מירושלים לחיפה במסלול החרדי בירושלים והוא מטייל באזורים חרדיים בחיפה כמו ויז'ניץ, וכנראה קו מקביל מבני ברק. בחיפה יש שתי תחנות מרכזיות, ובצדק שתיים בגלל המבנה והמיקום של העיר וקו החוף. בתל אביב אני חושב שהכפילות של תמח"ת ומסוף 2000 איננה בצדק. אני גם לא מבין למה הולכים להקים סמי תחנה מרכזית בצומת רמות בירושלים בשביל הציבור החרדי. הרי יהיה להם את הקו הירוק של הרכבת הקלה לבנייני האומה ומשם הם יוכלו לקחת אוטובוסים בינעירוניים - או ממרכז התחבורה של בנייני האומה או מהתחנה המרכזית עצמה. אני לא מבין למה יש צורך ל-1.5 תחנות מרכזיות בעיר ולא ל-1. ואני מקווה שלאחר הקמת הסמי-תחנה מרכזית בצומת רמות הקווים יפסיקו לטייל במסלול החרדי הקיים היום אלא ייצאו לכביש 1, ירושלים-תל אביב, דרך מנהרת ארזים, ישירות מצומת רמות.
בגדול יוקמו שני מסופים מרכזיים
דרומי - באזור מחלף חולון. האוטובוסים דרומה - ייצאו ממנו.
וצפוני - ברכבת מרכז - שהולך להיות שם מרכז תחבורתי גדול יותר בהרבה (ונדמה לי מפלסי גם). כל האוטובוסים צפונה ייצאו ממנו.
&nbsp
זה בגדול.
 

Bus Nerd

Active member
חשבתי שהתוכנית למסוף 2000 היא דווקא במפלס בודד

בגדול יוקמו שני מסופים מרכזיים
דרומי - באזור מחלף חולון. האוטובוסים דרומה - ייצאו ממנו.
וצפוני - ברכבת מרכז - שהולך להיות שם מרכז תחבורתי גדול יותר בהרבה (ונדמה לי מפלסי גם). כל האוטובוסים צפונה ייצאו ממנו.
&nbsp
זה בגדול.
חשבתי שהתוכנית למסוף 2000 היא דווקא במפלס בודד
 

Bus Nerd

Active member
ניסיון לענות

מה יהיה המיקום הסופי של תחנת האוטובוסים המרכזית בתל אביב?

מתחם התחנה המרכזית החדשה הוא כידוע אחד מהתחנות המרכזיות הכושלות ביותר בעולם המערבי.

לא הצלחתי לעקוב פה בפורום - מה יהיה מיקום התחנה המרכזית של תל אביב על פי התוכניות העדכניות? ישאירו במקום הקיים? יבנו חדשה במסוף 2000? נראה לי הגיוני יותר למקם את התחנה במסוף 2000, ליד תחנת הרכבת תל אביב מרכז. המיקום של התחנה הנוכחית פחות נגיש ממסוף 2000.

מכל מקרה, אני חושב שהעובדה שאוטובוסים מדרום מסיימים במסוף 2000 ואוטובוסים מצפון מסיימים בתמח"ת - לא מיטיבה לפקקים בשדרות בגין ואזור התמח"ת של היום. בדיוק כמו שאני חושב שהטיול של מלא קווים בינעירוניים שמיועדים לציבור החרדי בשדרות גולדה מאיר, רחובות בר אילן, ירמיהו, ושרי ישראל הוא טיול בעייתי מאוד, והוא אפילו גבה חיי אדם מרוב הדחק והצפיפות באזור צומת בר אילן. (אם אני לא טועה היה מקרה שקו 402 דרס ילד למוות).

קווים בינעירוניים לא צריכים לטייל ברחובות העיר הגדולה, ובמיוחד כאלה למרחקים ארוכים. אם אני לא טועה גם בבני ברק קיימת התופעה הזאת של טיול של הרבה קווים בינעירוניים ברחובות העיר כדוגמת קווים לערד, חיפה, מגדל העמק או צפת.

המכנה המשותף לטיול של הקווים הבינעירוניים הללו ברחובות העמוסים בערים ירושלים, תל אביב ובני ברק הצפופות הוא שברוב הקווים הללו המפעילה היא... ---נכון. אגד. אולי חוץ מהקווים לצפת שעברו לנתיב אקספרס - כולם של אגד. האם זאת הסיבה שעדיין הטיולים הללו מתרחשים?

אני לא יודע מה המצב בחיפה - האם גם שם יש טיולים כאלה. ככל הידוע לי - לא כל כך, חוץ מקו 972 שיוצא פעם ביום מירושלים לחיפה במסלול החרדי בירושלים והוא מטייל באזורים חרדיים בחיפה כמו ויז'ניץ, וכנראה קו מקביל מבני ברק. בחיפה יש שתי תחנות מרכזיות, ובצדק שתיים בגלל המבנה והמיקום של העיר וקו החוף. בתל אביב אני חושב שהכפילות של תמח"ת ומסוף 2000 איננה בצדק. אני גם לא מבין למה הולכים להקים סמי תחנה מרכזית בצומת רמות בירושלים בשביל הציבור החרדי. הרי יהיה להם את הקו הירוק של הרכבת הקלה לבנייני האומה ומשם הם יוכלו לקחת אוטובוסים בינעירוניים - או ממרכז התחבורה של בנייני האומה או מהתחנה המרכזית עצמה. אני לא מבין למה יש צורך ל-1.5 תחנות מרכזיות בעיר ולא ל-1. ואני מקווה שלאחר הקמת הסמי-תחנה מרכזית בצומת רמות הקווים יפסיקו לטייל במסלול החרדי הקיים היום אלא ייצאו לכביש 1, ירושלים-תל אביב, דרך מנהרת ארזים, ישירות מצומת רמות.
ניסיון לענות
נתחיל מהקל: ה"טיול" לא קשור ישירות למפעילה, אלא למקומי מסופים ולקהל המשתמש בשירות.

במקרה של בני ברק למשל, זה שילוב של השניים: חרדים לא אוהבים להחליף אוטובוסים (כי לפעמים הם עם הרבה ילדים והחלפה היא מסובכת במצב כזה) ולכן הם רוצים קווים בין עירוניים שיגיעו עד לפתח בייתם. אבל בנוסף על זה, עיריית בני ברק לא מקצה לחברות התח"צ מקום מסודר לתחנות קצה, מה שמכריח אוטובוסים לחכות ברחוב בחלק מהמקרים (או לנסוע "רחוק" למסוף אחר).
משרד התחבורה הוא הקובע את המסלולים והם ישארו כאלו גם אם הקווים יעברו מאגד לחברה אחרת.

עכשיו לגבי התחנה המרכזית בת"א: הבנתי שהתוכנית היא פיצול מתחנה מרכזית אחת לשתי תחנות מרכזיות. במסוף 2000 כבר מתבצעים שיפוצים להרחבתו, מה שיעזור בנושא הזה. הוא יישאר. המרכז התחבורתי השני כנראה יהיה דרומי יותר, בצומת חולון אם אינני טועה. אבל יש עוד הרבה זמן עד שזה יקרה, המרכזית לא תיסגר היום וגם לא מחר.
שמועה אחרת אומרת שירדו מהרעיון של מסוף נוסף בצומת חולון, ושבמקום זה יעבירו את רוב התנועה מהמרכזית למסוף 2000, יפרקו את גשרי האוטובוסים המכוערים ליד התחנה, ויאפשרו להם לנוע במרכז הרחוב (תוך צמצום תנועת האוטובוסים לתוך התחנה למינימום והשמשת השטח שבתוכה לשימושים אחרים).

אגב המרכזית, מאוד ממליץ לשמוע על הסיפור שלה ב99% Invisible
http://99percentinvisible.org/episode/stop-that-bus/
או במקור בעברית ב"סיפור ישראלי"
http://israelstory.org/he/episode/פרק-15-פיל-לבן/
 

orchilit

New member
כן, גם אני שמעתי על פירוק גשרי הויאדוקטים

ניסיון לענות
נתחיל מהקל: ה"טיול" לא קשור ישירות למפעילה, אלא למקומי מסופים ולקהל המשתמש בשירות.

במקרה של בני ברק למשל, זה שילוב של השניים: חרדים לא אוהבים להחליף אוטובוסים (כי לפעמים הם עם הרבה ילדים והחלפה היא מסובכת במצב כזה) ולכן הם רוצים קווים בין עירוניים שיגיעו עד לפתח בייתם. אבל בנוסף על זה, עיריית בני ברק לא מקצה לחברות התח"צ מקום מסודר לתחנות קצה, מה שמכריח אוטובוסים לחכות ברחוב בחלק מהמקרים (או לנסוע "רחוק" למסוף אחר).
משרד התחבורה הוא הקובע את המסלולים והם ישארו כאלו גם אם הקווים יעברו מאגד לחברה אחרת.

עכשיו לגבי התחנה המרכזית בת"א: הבנתי שהתוכנית היא פיצול מתחנה מרכזית אחת לשתי תחנות מרכזיות. במסוף 2000 כבר מתבצעים שיפוצים להרחבתו, מה שיעזור בנושא הזה. הוא יישאר. המרכז התחבורתי השני כנראה יהיה דרומי יותר, בצומת חולון אם אינני טועה. אבל יש עוד הרבה זמן עד שזה יקרה, המרכזית לא תיסגר היום וגם לא מחר.
שמועה אחרת אומרת שירדו מהרעיון של מסוף נוסף בצומת חולון, ושבמקום זה יעבירו את רוב התנועה מהמרכזית למסוף 2000, יפרקו את גשרי האוטובוסים המכוערים ליד התחנה, ויאפשרו להם לנוע במרכז הרחוב (תוך צמצום תנועת האוטובוסים לתוך התחנה למינימום והשמשת השטח שבתוכה לשימושים אחרים).

אגב המרכזית, מאוד ממליץ לשמוע על הסיפור שלה ב99% Invisible
http://99percentinvisible.org/episode/stop-that-bus/
או במקור בעברית ב"סיפור ישראלי"
http://israelstory.org/he/episode/פרק-15-פיל-לבן/
כן, גם אני שמעתי על פירוק גשרי הויאדוקטים
אמן. זה הדבר הראשון שצריך לחרב מהמרחב השכונתי.
 

Bus Nerd

Active member
לפני שעושים את זה חייבים לסיים את שיפוץ מסוף 2000

כן, גם אני שמעתי על פירוק גשרי הויאדוקטים
אמן. זה הדבר הראשון שצריך לחרב מהמרחב השכונתי.
לפני שעושים את זה חייבים לסיים את שיפוץ מסוף 2000
כי צריך להוציא כמה שיותר קווים מהמרכזית לפני. אחרת תנועת האוטובוסים שם (שאיכשהו עדיין יצטרכו להגיע לקומות העליונות, נדמה לי שיש רמפה מאחורה שדרכה יוכלו לעשות זאת) יעמיסו יותר מדי על הרחובות הצרים גם ככה מסביב.
 

orchilit

New member
כן ברור.

לפני שעושים את זה חייבים לסיים את שיפוץ מסוף 2000
כי צריך להוציא כמה שיותר קווים מהמרכזית לפני. אחרת תנועת האוטובוסים שם (שאיכשהו עדיין יצטרכו להגיע לקומות העליונות, נדמה לי שיש רמפה מאחורה שדרכה יוכלו לעשות זאת) יעמיסו יותר מדי על הרחובות הצרים גם ככה מסביב.
כן ברור.
 

aryeri

Member
עדיין זה לא עונה על השאלה על הטיול שיש היום בתל אביב.

ניסיון לענות
נתחיל מהקל: ה"טיול" לא קשור ישירות למפעילה, אלא למקומי מסופים ולקהל המשתמש בשירות.

במקרה של בני ברק למשל, זה שילוב של השניים: חרדים לא אוהבים להחליף אוטובוסים (כי לפעמים הם עם הרבה ילדים והחלפה היא מסובכת במצב כזה) ולכן הם רוצים קווים בין עירוניים שיגיעו עד לפתח בייתם. אבל בנוסף על זה, עיריית בני ברק לא מקצה לחברות התח"צ מקום מסודר לתחנות קצה, מה שמכריח אוטובוסים לחכות ברחוב בחלק מהמקרים (או לנסוע "רחוק" למסוף אחר).
משרד התחבורה הוא הקובע את המסלולים והם ישארו כאלו גם אם הקווים יעברו מאגד לחברה אחרת.

עכשיו לגבי התחנה המרכזית בת"א: הבנתי שהתוכנית היא פיצול מתחנה מרכזית אחת לשתי תחנות מרכזיות. במסוף 2000 כבר מתבצעים שיפוצים להרחבתו, מה שיעזור בנושא הזה. הוא יישאר. המרכז התחבורתי השני כנראה יהיה דרומי יותר, בצומת חולון אם אינני טועה. אבל יש עוד הרבה זמן עד שזה יקרה, המרכזית לא תיסגר היום וגם לא מחר.
שמועה אחרת אומרת שירדו מהרעיון של מסוף נוסף בצומת חולון, ושבמקום זה יעבירו את רוב התנועה מהמרכזית למסוף 2000, יפרקו את גשרי האוטובוסים המכוערים ליד התחנה, ויאפשרו להם לנוע במרכז הרחוב (תוך צמצום תנועת האוטובוסים לתוך התחנה למינימום והשמשת השטח שבתוכה לשימושים אחרים).

אגב המרכזית, מאוד ממליץ לשמוע על הסיפור שלה ב99% Invisible
http://99percentinvisible.org/episode/stop-that-bus/
או במקור בעברית ב"סיפור ישראלי"
http://israelstory.org/he/episode/פרק-15-פיל-לבן/
עדיין זה לא עונה על השאלה על הטיול שיש היום בתל אביב.
בתל אביב הרי לא מדובר בחרדים. למה קווים מצפון לא מסיימים בארלוזרוב וקווים מדרום לא מסיימים בתמח"ת?
 
זה לא בדיוק טיול בת"א. קווים בינעירוניים בת"א לא מסתובבים

עדיין זה לא עונה על השאלה על הטיול שיש היום בתל אביב.
בתל אביב הרי לא מדובר בחרדים. למה קווים מצפון לא מסיימים בארלוזרוב וקווים מדרום לא מסיימים בתמח"ת?
זה לא בדיוק טיול בת"א. קווים בינעירוניים בת"א לא מסתובבים
בשכונות מגורים.
צירי בגין והמסגר בין ארלוזורוב לבין התמח"ת אלה צירים שלכל אורכם יש מוקדי תעסוקה שמושכים אליהם עובדים הן מצפון והן מדרום ומדובר גם במוקדי תחבורה לכל גוש דן.
כך שלא ניתן להשוות בין קווי החרדים בירושלים לבין המסלול של הקווים הבינעירוניים הארציים שנוסעים בצירים המרכזיים בת"א.
לא תמצא קו בינעירוני ארוך מהצפון או מהדרום שנוסע באבן גבירול, בדיזנגוף, באלנבי, בארלזורוב וכד' וודאי שלא ברחובות קטנים יותר.
הקו הבינעירוני הארוך היחיד שחורג במקצת מהצירים הראשיים, זה קו 833 שנכנס לתוך אזור אוניברסיטת תל אביב, שגם היא מוקד משיכה בפני עצמו.
 

Bus Nerd

Active member
תוספת לדבריך

זה לא בדיוק טיול בת"א. קווים בינעירוניים בת"א לא מסתובבים
בשכונות מגורים.
צירי בגין והמסגר בין ארלוזורוב לבין התמח"ת אלה צירים שלכל אורכם יש מוקדי תעסוקה שמושכים אליהם עובדים הן מצפון והן מדרום ומדובר גם במוקדי תחבורה לכל גוש דן.
כך שלא ניתן להשוות בין קווי החרדים בירושלים לבין המסלול של הקווים הבינעירוניים הארציים שנוסעים בצירים המרכזיים בת"א.
לא תמצא קו בינעירוני ארוך מהצפון או מהדרום שנוסע באבן גבירול, בדיזנגוף, באלנבי, בארלזורוב וכד' וודאי שלא ברחובות קטנים יותר.
הקו הבינעירוני הארוך היחיד שחורג במקצת מהצירים הראשיים, זה קו 833 שנכנס לתוך אזור אוניברסיטת תל אביב, שגם היא מוקד משיכה בפני עצמו.
תוספת לדבריך
בנוסף למה שאמרת,

אם יש כמות גדולה של אנשים שצריכים להגיע למוקדי תעסוקה, אחרי שעשו נסיעה ארוכה מהצפון, לא מאוד הגיוני לחייב אותם להחליף באלרוזורוב שהוא רק 5-10 דקות נסיעה מהמוקדים המדוברים.

מילות המפתח כאן הן "כמות גדולה". בניגוד לשכונות מגורים, ששם הביקושים מפוזרים, במוקדי תעסוקה יש ביקושים ממוקדים, וכמות הנוסעים שיורדת בכל מוקד כזה לא מבוטלת.
 

orchilit

New member
כי אין מקום בארלוזורוב לכל מה שמגיע מהצפון

עדיין זה לא עונה על השאלה על הטיול שיש היום בתל אביב.
בתל אביב הרי לא מדובר בחרדים. למה קווים מצפון לא מסיימים בארלוזרוב וקווים מדרום לא מסיימים בתמח"ת?
כי אין מקום בארלוזורוב לכל מה שמגיע מהצפון
אחת הסיבות שהתמח"ת לא נסגרת היא גם שהיא מהווה חניון גדול מאוד מאוד לכל הקווים.
&nbsp
למה פותחים קווים מסויימים מתמח"ת ולא מכרמלית היום (כמו 238 ש38/138 כן מתחילים מכרמלית או 347 שמזכיר את שאר קווי X4X של מטרופולין שיוצאים מהכרמלית) ? כן אין מקום שם. בתמח"ת יש עוד הרבה מקום לאוטובוסים לחנות. היא גם מהווה חניון לילה.
 
לתל אביב דווקא מאוד מתאים המודל של שתי תחנות מרכזיות

מה יהיה המיקום הסופי של תחנת האוטובוסים המרכזית בתל אביב?

מתחם התחנה המרכזית החדשה הוא כידוע אחד מהתחנות המרכזיות הכושלות ביותר בעולם המערבי.

לא הצלחתי לעקוב פה בפורום - מה יהיה מיקום התחנה המרכזית של תל אביב על פי התוכניות העדכניות? ישאירו במקום הקיים? יבנו חדשה במסוף 2000? נראה לי הגיוני יותר למקם את התחנה במסוף 2000, ליד תחנת הרכבת תל אביב מרכז. המיקום של התחנה הנוכחית פחות נגיש ממסוף 2000.

מכל מקרה, אני חושב שהעובדה שאוטובוסים מדרום מסיימים במסוף 2000 ואוטובוסים מצפון מסיימים בתמח"ת - לא מיטיבה לפקקים בשדרות בגין ואזור התמח"ת של היום. בדיוק כמו שאני חושב שהטיול של מלא קווים בינעירוניים שמיועדים לציבור החרדי בשדרות גולדה מאיר, רחובות בר אילן, ירמיהו, ושרי ישראל הוא טיול בעייתי מאוד, והוא אפילו גבה חיי אדם מרוב הדחק והצפיפות באזור צומת בר אילן. (אם אני לא טועה היה מקרה שקו 402 דרס ילד למוות).

קווים בינעירוניים לא צריכים לטייל ברחובות העיר הגדולה, ובמיוחד כאלה למרחקים ארוכים. אם אני לא טועה גם בבני ברק קיימת התופעה הזאת של טיול של הרבה קווים בינעירוניים ברחובות העיר כדוגמת קווים לערד, חיפה, מגדל העמק או צפת.

המכנה המשותף לטיול של הקווים הבינעירוניים הללו ברחובות העמוסים בערים ירושלים, תל אביב ובני ברק הצפופות הוא שברוב הקווים הללו המפעילה היא... ---נכון. אגד. אולי חוץ מהקווים לצפת שעברו לנתיב אקספרס - כולם של אגד. האם זאת הסיבה שעדיין הטיולים הללו מתרחשים?

אני לא יודע מה המצב בחיפה - האם גם שם יש טיולים כאלה. ככל הידוע לי - לא כל כך, חוץ מקו 972 שיוצא פעם ביום מירושלים לחיפה במסלול החרדי בירושלים והוא מטייל באזורים חרדיים בחיפה כמו ויז'ניץ, וכנראה קו מקביל מבני ברק. בחיפה יש שתי תחנות מרכזיות, ובצדק שתיים בגלל המבנה והמיקום של העיר וקו החוף. בתל אביב אני חושב שהכפילות של תמח"ת ומסוף 2000 איננה בצדק. אני גם לא מבין למה הולכים להקים סמי תחנה מרכזית בצומת רמות בירושלים בשביל הציבור החרדי. הרי יהיה להם את הקו הירוק של הרכבת הקלה לבנייני האומה ומשם הם יוכלו לקחת אוטובוסים בינעירוניים - או ממרכז התחבורה של בנייני האומה או מהתחנה המרכזית עצמה. אני לא מבין למה יש צורך ל-1.5 תחנות מרכזיות בעיר ולא ל-1. ואני מקווה שלאחר הקמת הסמי-תחנה מרכזית בצומת רמות הקווים יפסיקו לטייל במסלול החרדי הקיים היום אלא ייצאו לכביש 1, ירושלים-תל אביב, דרך מנהרת ארזים, ישירות מצומת רמות.
לתל אביב דווקא מאוד מתאים המודל של שתי תחנות מרכזיות
בתל אביב יש בין מסוף 2000 לבין צומת חולון גם ציר מסילתי וגם ציר שמתוכנן להיות ציר העדפה לתח"צ (כפי שיש בחיפה בין מרכזית המפרץ למרכזית חוף הכרמל) ולכן יהיה קל ליצור מערך תחבורתי שבמסגרתו קווים בינעירוניים ואזוריים מצפון ומצפון מזרח יגיעו למסוף 2000 וקווים מדרום ומדרום מזרח יגיעו למסוף מרכזי בצומת חולון, כשביניהם יש קישור נרחב גם של רכבות וגם של קווי אוטובוס בציר העדפה ושל קווי רכבת קלה - הירוק בין צומת חולון לקרליבך והאדום בין קרליבך למסוף 2000. ובמערך כזה הקווים הבינעירוניים לא יסעו ברחובות במרכז העיר כמו דרך בגין ורחוב המסגר (כן ימשיכו לנסוע בדרך נמיר).
 
מסוף 2000 לא מורחב בצורה מיוחדת

לתל אביב דווקא מאוד מתאים המודל של שתי תחנות מרכזיות
בתל אביב יש בין מסוף 2000 לבין צומת חולון גם ציר מסילתי וגם ציר שמתוכנן להיות ציר העדפה לתח"צ (כפי שיש בחיפה בין מרכזית המפרץ למרכזית חוף הכרמל) ולכן יהיה קל ליצור מערך תחבורתי שבמסגרתו קווים בינעירוניים ואזוריים מצפון ומצפון מזרח יגיעו למסוף 2000 וקווים מדרום ומדרום מזרח יגיעו למסוף מרכזי בצומת חולון, כשביניהם יש קישור נרחב גם של רכבות וגם של קווי אוטובוס בציר העדפה ושל קווי רכבת קלה - הירוק בין צומת חולון לקרליבך והאדום בין קרליבך למסוף 2000. ובמערך כזה הקווים הבינעירוניים לא יסעו ברחובות במרכז העיר כמו דרך בגין ורחוב המסגר (כן ימשיכו לנסוע בדרך נמיר).
מסוף 2000 לא מורחב בצורה מיוחדת
במסוף 2000 יש לעבודות 3 סיבות
1. לייצר מרחב בטוח יותר להולכי רגל (במקום שרוולים שמערבים הולכי רגל ואוטובוסים שמתאימים למסוף קטן בלי הרבה פעילות, לייצר שיניים עם הפרדה ברורה בין הולכי הרגל לבין האוטובוסים).
2. להעביר את כל הפעילות שבמסוף הכלוא ממול תחנת הרכבת (כל הפעילות של המעפילים הפרטיים) למתחם מסוף ארלוזרוב, במטרה לאפשר התמצאות טובה יותר לנוסעים (הכל במסוף אחד) ולהפוך את המסוף ההוא לכיכר עירונית שתוביל לכניסה לרכבת.
3. הרחבה מינורית שתאפשר גם קצת יותר פעילות במסוף המאוחד.

ולגבי המסוף המרכזי בצומת חולון, הבנתי שזה תקוע.
בקיצור התחנה המרכזית פה כדי להישאר.
עם המעבר לאוטובוסים חשמליים, אפשר יהיה להשמיש מחדש את קומה -1 לפעילות תח"צ.
 

משה12333

New member
המסוף יועתק לבסוף אל מעל לתעלת האיילון כדי לפנות מקום

מסוף 2000 לא מורחב בצורה מיוחדת
במסוף 2000 יש לעבודות 3 סיבות
1. לייצר מרחב בטוח יותר להולכי רגל (במקום שרוולים שמערבים הולכי רגל ואוטובוסים שמתאימים למסוף קטן בלי הרבה פעילות, לייצר שיניים עם הפרדה ברורה בין הולכי הרגל לבין האוטובוסים).
2. להעביר את כל הפעילות שבמסוף הכלוא ממול תחנת הרכבת (כל הפעילות של המעפילים הפרטיים) למתחם מסוף ארלוזרוב, במטרה לאפשר התמצאות טובה יותר לנוסעים (הכל במסוף אחד) ולהפוך את המסוף ההוא לכיכר עירונית שתוביל לכניסה לרכבת.
3. הרחבה מינורית שתאפשר גם קצת יותר פעילות במסוף המאוחד.

ולגבי המסוף המרכזי בצומת חולון, הבנתי שזה תקוע.
בקיצור התחנה המרכזית פה כדי להישאר.
עם המעבר לאוטובוסים חשמליים, אפשר יהיה להשמיש מחדש את קומה -1 לפעילות תח"צ.
המסוף יועתק לבסוף אל מעל לתעלת האיילון כדי לפנות מקום
לבניית מגדלי עסקים ענקיים במקומו הנוכחי.





 
מצב
הנושא נעול.
למעלה