אושר: רכבת קלה תחבר בין חיפה לנצרת

מצב
הנושא נעול.
אושר: רכבת קלה תחבר בין חיפה לנצרת

אושר: רכבת קלה תחבר בין חיפה לנצרת
מתוך TheMarker: התוכנית להקמת רכבת קלה שתחבר בין חיפה לנצרת אושרה היום (ב') בוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של תשתיות לאומיות (ות"ל), ותועבר עתה לאישור הממשלה.הקו מיועד להיפתח לתנועת הנוסעים ב-2025.
 
לא דיברו עד כה על TRAM-TRAIN ?

אושר: רכבת קלה תחבר בין חיפה לנצרת
מתוך TheMarker: התוכנית להקמת רכבת קלה שתחבר בין חיפה לנצרת אושרה היום (ב') בוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של תשתיות לאומיות (ות"ל), ותועבר עתה לאישור הממשלה.הקו מיועד להיפתח לתנועת הנוסעים ב-2025.
לא דיברו עד כה על TRAM-TRAIN ?
 

Bus Nerd

Active member
אמרו tram-train אבל טעו במונח

לא דיברו עד כה על TRAM-TRAIN ?
אמרו tram-train אבל טעו במונח
התכוונו פשוט לרכבת קלה בין עירונית. בתוך העיר היא תיסע ברחוב כמו רכבת קלה, מחוץ לעיר היא תיסע בתוואי נפרד, והרבה יותר מהר (אבל עדיין רכבת קלה לכל דבר ועניין)
 

משה12333

New member
המוח היהודי ממציא לנו פטנטים! רק במדינת ישראל הגבולות

אושר: רכבת קלה תחבר בין חיפה לנצרת
מתוך TheMarker: התוכנית להקמת רכבת קלה שתחבר בין חיפה לנצרת אושרה היום (ב') בוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של תשתיות לאומיות (ות"ל), ותועבר עתה לאישור הממשלה.הקו מיועד להיפתח לתנועת הנוסעים ב-2025.
המוח היהודי ממציא לנו פטנטים! רק במדינת ישראל הגבולות
מטשטשים בין רכבת קלה לרכבת כבדה.

רכבת הפרוורים של רכבת ישראל מתפקדת בגוש דן כרכבת קלה לכל דבר עם תחנות שקרובות אחת לשניה.

הרכבת הקלה של גוש דן מתוכננת להיות תת-קרקעית כמו רכבת כבדה תת-קרקעית.

וכעת הקו בין חיפה לנצרת שובר שיאים חדשים: קו רק"ל שיימתח "בין הרים ובין סלעים" כאילו שהוא קו של רכבת כבדה.

מעניין אם מי שהמציא את הרכבת הקלה דמיין לעצמו מחזה שכזה.

 

סנוי

New member
לא קשור לישראל. הקונספט כבר בשימוש עשרות שנים בגרמניה, למשל

המוח היהודי ממציא לנו פטנטים! רק במדינת ישראל הגבולות
מטשטשים בין רכבת קלה לרכבת כבדה.

רכבת הפרוורים של רכבת ישראל מתפקדת בגוש דן כרכבת קלה לכל דבר עם תחנות שקרובות אחת לשניה.

הרכבת הקלה של גוש דן מתוכננת להיות תת-קרקעית כמו רכבת כבדה תת-קרקעית.

וכעת הקו בין חיפה לנצרת שובר שיאים חדשים: קו רק"ל שיימתח "בין הרים ובין סלעים" כאילו שהוא קו של רכבת כבדה.

מעניין אם מי שהמציא את הרכבת הקלה דמיין לעצמו מחזה שכזה.
לא קשור לישראל. הקונספט כבר בשימוש עשרות שנים בגרמניה, למשל
 

משה12333

New member
המוח היהודי יותר חכם! לנצרת תהיה גם רכבת קלה וגם רכבת כבדה

לא קשור לישראל. הקונספט כבר בשימוש עשרות שנים בגרמניה, למשל
המוח היהודי יותר חכם! לנצרת תהיה גם רכבת קלה וגם רכבת כבדה
כי המסילה המזרחית (רכבת כבדה) תמשיך צפונה לטבריה דרך נצרת.

תושבי נצרת יוכלו לבחור איך להגיע לחיפה: ברכבת קלה או בכבדה.

(המסילה המזרחית שמגיעה לטבריה מתחברת למסילת העמק).









 

סנוי

New member
מה קשור "המוח היהודי"? אגב אנחנו לא מיוחדים משאר האנושות

המוח היהודי יותר חכם! לנצרת תהיה גם רכבת קלה וגם רכבת כבדה
כי המסילה המזרחית (רכבת כבדה) תמשיך צפונה לטבריה דרך נצרת.

תושבי נצרת יוכלו לבחור איך להגיע לחיפה: ברכבת קלה או בכבדה.

(המסילה המזרחית שמגיעה לטבריה מתחברת למסילת העמק).
מה קשור "המוח היהודי"? אגב אנחנו לא מיוחדים משאר האנושות
ולתושבי נצרת לא יהיה קישור נוח מספיק לרכבת שבעמק לטעמי - הנגישות בעייתית בגלל הירידה מההר. ברור שעדיף כבר לקחת אוטובוס או רכבת קלה לחיפה.
 

משה12333

New member
אם אתה רוצה להשוות את ישראל למקומות אחרים בעולם, מבחינת

מה קשור "המוח היהודי"? אגב אנחנו לא מיוחדים משאר האנושות
ולתושבי נצרת לא יהיה קישור נוח מספיק לרכבת שבעמק לטעמי - הנגישות בעייתית בגלל הירידה מההר. ברור שעדיף כבר לקחת אוטובוס או רכבת קלה לחיפה.
אם אתה רוצה להשוות את ישראל למקומות אחרים בעולם, מבחינת
תכנון קווי הרכבת, אתה לא תצליח בכך.

אף קו רכבת במדינת ישראל מעולם לא "תוכנן" אלא רק "הוארך" מקו רכבת קיים שהוא בעצמו "שודרג" מקו רכבת היסטורי שהונח לאחר תכנון קפדני ע"י הבריטים/הטורקים.

אתה לא תמצא באף מקום בעולם את מכלול השיקולים המוזרים ואת התנאים המקריים שיצרו את רשת מסילות הברזל שאתה רואה היום בישראל.

(אתה גם לא תמצא באף מקום בעולם אילוצים ייחודיים שקיימים בישראל ושמשפיעים על כל היבט בחיי תושביה. ישראל היא מקום ייחודי מאין סוף בחינות).

 
בנוסף אושרה הקמת מרכז תחבורה במיקום של מרכזית הקריות,

אושר: רכבת קלה תחבר בין חיפה לנצרת
מתוך TheMarker: התוכנית להקמת רכבת קלה שתחבר בין חיפה לנצרת אושרה היום (ב') בוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של תשתיות לאומיות (ות"ל), ותועבר עתה לאישור הממשלה.הקו מיועד להיפתח לתנועת הנוסעים ב-2025.
בנוסף אושרה הקמת מרכז תחבורה במיקום של מרכזית הקריות,
כולל תחנת רכבת.
[URL]http://www.bizportal.co.il/realestates/news/article/477680[/URL]

מפת מערכת הקווים עתירי הנוסעים במטרופולין חיפה מתחילה להתממש, מעבר לשלושת קווי המטרונית הקיימים.
יפה נוף כבר הוציאה מכרזים להעתקת תשתיות בתוואי המטרונית בנשר.
וכפי שפרסמתי לפני מספר ימים, גם בתוכנית לציר רכס הכרמל כבר עוסקים.

כמו כן גם תכנון תחנת זכרון יעקב מתקדם:
תוך שנתיים יסתיים תכנון תחנת רכבת בזכרון יעקב
 

asaf2000

New member
אם אפשר הסבר - מדוע להקים חניונים?

אושר: רכבת קלה תחבר בין חיפה לנצרת
מתוך TheMarker: התוכנית להקמת רכבת קלה שתחבר בין חיפה לנצרת אושרה היום (ב') בוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של תשתיות לאומיות (ות"ל), ותועבר עתה לאישור הממשלה.הקו מיועד להיפתח לתנועת הנוסעים ב-2025.
אם אפשר הסבר - מדוע להקים חניונים?
בכתבה נכתב "בסמוך לתחנות יוקמו 9 חניונים לכלי רכב", האם שוב חוזרים על הטעות ומקימים תחנות רכבת מחוץ לישובים במקום שהתחנות ימוקמו בתוך הישובים? מדובר הרי ברכבת קלה שאמורה לנסוע בתוך הערים...
 
התחנות הבינעירוניות ימוקמו מחוץ לישובים

אם אפשר הסבר - מדוע להקים חניונים?
בכתבה נכתב "בסמוך לתחנות יוקמו 9 חניונים לכלי רכב", האם שוב חוזרים על הטעות ומקימים תחנות רכבת מחוץ לישובים במקום שהתחנות ימוקמו בתוך הישובים? מדובר הרי ברכבת קלה שאמורה לנסוע בתוך הערים...
התחנות הבינעירוניות ימוקמו מחוץ לישובים
זו אמנם רכבת קלה, אבל חלק גדול מהתוואי שלה הוא בינעירוני בין מסלולי כביש 79 ובמקביל לכביש 781.
הרכבת הקלה הזו משמשת במידה מסויימת תחילף לרכבת כבדה, בגלל הטופוגרפיה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה