בקייפ טאון מיפו את מוניות השירות. בישראל עדיין לא

מצב
הנושא נעול.

Bus Nerd

Active member
בקייפ טאון מיפו את מוניות השירות. בישראל עדיין לא

בקייפ טאון מיפו את מוניות השירות. בישראל עדיין לא
קייפ טאון בדרום אפריקה היא אחת הערים היחידות בעולם שעדיין יש בה מוניות שירות. אף פעם לא הייתה להם מפה רשמית, עד שלא מזמן סטארטאפ אחד החליט למפות את המערכת:

http://www.citylab.com/commute/2017...l-minibus-taxi-network-public-transit/516300/

בישראל למוניות שירות אין אף מפה, למרות שהמסלולים רשמיים ומחייבים רישיון ממשרד התחבורה.

כמו שבישראל מוניות שירות הן "פלסטר", פתרון עקום שנועד למלא חסר של התח"צ הציבורית, כך גם בקייפ טאון, שם מוניות השירות צמחו מתוך משטר האפרטהייד: התחבורה הציבורית הרשמית לא שירתה איזורים שבהם גרו בעיקר אנשים שחורים, אלא רק איזורים שבהם גרו בעיקר אנשים לבנים. היום, כשהאפרטהייד מאחורינו, מוניות השירות נשארו שם והתח"צ הרשמית עדיין לא מגיעה למרבית האיזורים האלו.

זה בניגוד לישראל, שבה המדיניות היא של לשרת כל חור (אפילו מושבים עשירים במיוחד שבהם בכל בית יש שלוש מכוניות) ושאצלנו מוניות השירות בעיקר מגשרות על חוסר התחבורה הציבורית הרשמית בשבתות.

קריאה מעניינת, בכל אופן.
 

משה12333

New member
כנס לאתר משרד התחבורה ותמצא שם, לא רק מפות מפורטות, אלא גם

בקייפ טאון מיפו את מוניות השירות. בישראל עדיין לא
קייפ טאון בדרום אפריקה היא אחת הערים היחידות בעולם שעדיין יש בה מוניות שירות. אף פעם לא הייתה להם מפה רשמית, עד שלא מזמן סטארטאפ אחד החליט למפות את המערכת:

http://www.citylab.com/commute/2017...l-minibus-taxi-network-public-transit/516300/

בישראל למוניות שירות אין אף מפה, למרות שהמסלולים רשמיים ומחייבים רישיון ממשרד התחבורה.

כמו שבישראל מוניות שירות הן "פלסטר", פתרון עקום שנועד למלא חסר של התח"צ הציבורית, כך גם בקייפ טאון, שם מוניות השירות צמחו מתוך משטר האפרטהייד: התחבורה הציבורית הרשמית לא שירתה איזורים שבהם גרו בעיקר אנשים שחורים, אלא רק איזורים שבהם גרו בעיקר אנשים לבנים. היום, כשהאפרטהייד מאחורינו, מוניות השירות נשארו שם והתח"צ הרשמית עדיין לא מגיעה למרבית האיזורים האלו.

זה בניגוד לישראל, שבה המדיניות היא של לשרת כל חור (אפילו מושבים עשירים במיוחד שבהם בכל בית יש שלוש מכוניות) ושאצלנו מוניות השירות בעיקר מגשרות על חוסר התחבורה הציבורית הרשמית בשבתות.

קריאה מעניינת, בכל אופן.
כנס לאתר משרד התחבורה ותמצא שם, לא רק מפות מפורטות, אלא גם
לוחות זמנים, תדירויות, תחנות קצה, נהלים לכל קו וקו של מוניות השירות במדינת ישראל.

משרד התחבורה מפקח על מוניות השירות פיקוח מלא ובקרוב אף יצרף אותן למהפיכת הרב-קו.





 
אני לא בטוח שזה מידע מעודכן

כנס לאתר משרד התחבורה ותמצא שם, לא רק מפות מפורטות, אלא גם
לוחות זמנים, תדירויות, תחנות קצה, נהלים לכל קו וקו של מוניות השירות במדינת ישראל.

משרד התחבורה מפקח על מוניות השירות פיקוח מלא ובקרוב אף יצרף אותן למהפיכת הרב-קו.
אני לא בטוח שזה מידע מעודכן
זה נראה לי המידע שפורסם במסגרת הרפורמה במוניות שירות ב-2006...

ובגדול זה רשיון מאפשר, מוניות השירות לא מחויבות לבצעו אם זה לא רווחי להן ולכן יש שם הרבה קווים לא פעילים.
 

משה12333

New member
הרב-קו לקח והרב-קו ייתן. מהפיכת הרב-קו פגעה אנושות במוניות

אני לא בטוח שזה מידע מעודכן
זה נראה לי המידע שפורסם במסגרת הרפורמה במוניות שירות ב-2006...

ובגדול זה רשיון מאפשר, מוניות השירות לא מחויבות לבצעו אם זה לא רווחי להן ולכן יש שם הרבה קווים לא פעילים.
הרב-קו לקח והרב-קו ייתן. מהפיכת הרב-קו פגעה אנושות במוניות
השירות והנוסעים נטשו אותן לטובת האוטובוסים החינמיים או החצי-חינמיים של נסיעות הרב-קו.

אם זה לא מספיק, אז בא גם קו מס' 1 ובעקבותיו שאר הקווים שמאפשרים לעלות מכל הדלתות כדי לחזק עוד יותר את מעמד האוטובוסים.

אם תיקח לדוגמא את הכרמלית האומללה, כחודש לפני שהיא נשרפה התחילו לנהור אליה המוני נוסעים בזכות הצטרפותה המלאה להסדר הרב-קו בתחילת שנת 2017.

במשך כחודש, היא היתה מלכת הכרמל כשהיא נהנית מהיקפי נסיעה שאף פעם לא היו לה.

רק תאר לך מה יקרה למוניות השירות ולכל הקווים שלהן שלא פעילים כרגע (אבל בעלי רישיון פעיל ותקף ממשרד התחבורה) כשמשרד התחבורה יצרף אותן להסדר הרב-קו.

 
משרד התחבורה לא יצרף את מוניות השירות לחוזים הקיימים ברב-קו

הרב-קו לקח והרב-קו ייתן. מהפיכת הרב-קו פגעה אנושות במוניות
השירות והנוסעים נטשו אותן לטובת האוטובוסים החינמיים או החצי-חינמיים של נסיעות הרב-קו.

אם זה לא מספיק, אז בא גם קו מס' 1 ובעקבותיו שאר הקווים שמאפשרים לעלות מכל הדלתות כדי לחזק עוד יותר את מעמד האוטובוסים.

אם תיקח לדוגמא את הכרמלית האומללה, כחודש לפני שהיא נשרפה התחילו לנהור אליה המוני נוסעים בזכות הצטרפותה המלאה להסדר הרב-קו בתחילת שנת 2017.

במשך כחודש, היא היתה מלכת הכרמל כשהיא נהנית מהיקפי נסיעה שאף פעם לא היו לה.

רק תאר לך מה יקרה למוניות השירות ולכל הקווים שלהן שלא פעילים כרגע (אבל בעלי רישיון פעיל ותקף ממשרד התחבורה) כשמשרד התחבורה יצרף אותן להסדר הרב-קו.
משרד התחבורה לא יצרף את מוניות השירות לחוזים הקיימים ברב-קו
לכל היותר הוא יאפשר למוניות השירות להציע במסגרת כרטיס הרב-קו חוזים משלהם ולחייב באמצעות הרב-קו.
ולכן ההשוואה שעשית בין מוניות השירות לכרמלית מופרכת.
ההשוואה הזו רק מדגישה ששימוש ברב-קו במוניות שירות לא תהיה כזו מהפכה, כפי שאתה צופה. בכרמלית ניתן היה להשתמש ברב-קו כבר הרבה לפני תחילת השנה הנוכחית, אבל העליה המשמעותית במספר הנוסעים הגיעה רק לאחר שהכרמלית שולבה בכרטוס המשותף. זה לא יקרה עם מוניות השירות.
 
זאת מפה של קווים שניתנו למוניות שירות, לא לנסיעות בפועל

כנס לאתר משרד התחבורה ותמצא שם, לא רק מפות מפורטות, אלא גם
לוחות זמנים, תדירויות, תחנות קצה, נהלים לכל קו וקו של מוניות השירות במדינת ישראל.

משרד התחבורה מפקח על מוניות השירות פיקוח מלא ובקרוב אף יצרף אותן למהפיכת הרב-קו.
זאת מפה של קווים שניתנו למוניות שירות, לא לנסיעות בפועל
 

matrix200200

Active member
מאיפה השטות הזאת? "מוניות השירות צמחו מתוך משטר האפרטהייד"

בקייפ טאון מיפו את מוניות השירות. בישראל עדיין לא
קייפ טאון בדרום אפריקה היא אחת הערים היחידות בעולם שעדיין יש בה מוניות שירות. אף פעם לא הייתה להם מפה רשמית, עד שלא מזמן סטארטאפ אחד החליט למפות את המערכת:

http://www.citylab.com/commute/2017...l-minibus-taxi-network-public-transit/516300/

בישראל למוניות שירות אין אף מפה, למרות שהמסלולים רשמיים ומחייבים רישיון ממשרד התחבורה.

כמו שבישראל מוניות שירות הן "פלסטר", פתרון עקום שנועד למלא חסר של התח"צ הציבורית, כך גם בקייפ טאון, שם מוניות השירות צמחו מתוך משטר האפרטהייד: התחבורה הציבורית הרשמית לא שירתה איזורים שבהם גרו בעיקר אנשים שחורים, אלא רק איזורים שבהם גרו בעיקר אנשים לבנים. היום, כשהאפרטהייד מאחורינו, מוניות השירות נשארו שם והתח"צ הרשמית עדיין לא מגיעה למרבית האיזורים האלו.

זה בניגוד לישראל, שבה המדיניות היא של לשרת כל חור (אפילו מושבים עשירים במיוחד שבהם בכל בית יש שלוש מכוניות) ושאצלנו מוניות השירות בעיקר מגשרות על חוסר התחבורה הציבורית הרשמית בשבתות.

קריאה מעניינת, בכל אופן.
מאיפה השטות הזאת? "מוניות השירות צמחו מתוך משטר האפרטהייד"
תגיד גם במוסקווה היה משטר אפרטהייד?
 

Bus Nerd

Active member
מוניות השירות *בקייפ טאון* צמחו מתוך משטר האפרטהייד!

מאיפה השטות הזאת? "מוניות השירות צמחו מתוך משטר האפרטהייד"
תגיד גם במוסקווה היה משטר אפרטהייד?
מוניות השירות *בקייפ טאון* צמחו מתוך משטר האפרטהייד!
תלמד לקרוא.

ובקשר למיפוי: מפות של המסלולים בנפרד במקום לא נגיש זה לא נחשב, זה לא כמו מפה של כל המסלולים ביחד או נגישות שלהם באפליקציות תכנון מסלול.
 

matrix200200

Active member
אני ממש לא רוצה להגיע לחוק גודווין אבל אין לי ברירה


מוניות השירות *בקייפ טאון* צמחו מתוך משטר האפרטהייד!
תלמד לקרוא.

ובקשר למיפוי: מפות של המסלולים בנפרד במקום לא נגיש זה לא נחשב, זה לא כמו מפה של כל המסלולים ביחד או נגישות שלהם באפליקציות תכנון מסלול.
אני ממש לא רוצה להגיע לחוק גודווין אבל אין לי ברירה

הנה לך טענה:
"מערכת כבישים מהירים בגרמניה צמחה ממשטר הנאצי".

אגב, עדיין לא ענית לי לגבי מוסקווה.
 

Bus Nerd

Active member
קיבלת ציון נכשל בהבנת הנקרא

אני ממש לא רוצה להגיע לחוק גודווין אבל אין לי ברירה

הנה לך טענה:
"מערכת כבישים מהירים בגרמניה צמחה ממשטר הנאצי".

אגב, עדיין לא ענית לי לגבי מוסקווה.
קיבלת ציון נכשל בהבנת הנקרא
תקרא את הפאקינג כתבה.

מוניות השירות שם התחילו בגלל שלאיזורים שחורים לא היה שירות תח"צ, כי זו הייתה המדיניות של משטר האפרטהייד. כשמוניות שירות צומחות הן צומחות כדי לגשר על איזשהוא חוסר במערך התח"צ הרשמי. כמו שבישראל הם כאן כי עד לפני עשור בערך התח"צ בארץ היה במצב מזעזע, וגם בגלל שאין תח"צ בארץ בשבת.

אין שום קשר בין אפרטהייד למוניות השירות במוסקווה או בישראל.
 

matrix200200

Active member
עדיין לא מסכים

קיבלת ציון נכשל בהבנת הנקרא
תקרא את הפאקינג כתבה.

מוניות השירות שם התחילו בגלל שלאיזורים שחורים לא היה שירות תח"צ, כי זו הייתה המדיניות של משטר האפרטהייד. כשמוניות שירות צומחות הן צומחות כדי לגשר על איזשהוא חוסר במערך התח"צ הרשמי. כמו שבישראל הם כאן כי עד לפני עשור בערך התח"צ בארץ היה במצב מזעזע, וגם בגלל שאין תח"צ בארץ בשבת.

אין שום קשר בין אפרטהייד למוניות השירות במוסקווה או בישראל.
עדיין לא מסכים
מוניות שרות קיימות שם בגלל מחסור בתחבורה ציבורית ממוסדת.
זה כמובן נכון לדרום אפריקה (וכן לרוב מדינות עולם שלישי)
הן היו קיימות בדיוק באותה מידה גם ללא משטר אפרטהייד.
הנסיון לקשר בין משטר אפרטהייד (שנחשב בעיני רבים כמשהוא שמסמל דברים רעים) הוא טפשי ולא רלוונטי.
ניתן בקלות רבה להוכיח שאין שום קשר נסיבתי ברור בין הפרדה בין גזעים בדרום אפריקה לבין קיום מוניות שרות.
יש מקומות שאין בהם הפרדה בין גזעים (כמו למשל בישראל או במוסקווה) והיו גם מקומות בעולם (דרום ארה"ב בשנות ה60 ולפני) שבהם היתה הפרדה בין גזעים ואין שם ולא היו שם מוניות שרות.
 

Bus Nerd

Active member
אני לא מדבר על "דברים רעים"

עדיין לא מסכים
מוניות שרות קיימות שם בגלל מחסור בתחבורה ציבורית ממוסדת.
זה כמובן נכון לדרום אפריקה (וכן לרוב מדינות עולם שלישי)
הן היו קיימות בדיוק באותה מידה גם ללא משטר אפרטהייד.
הנסיון לקשר בין משטר אפרטהייד (שנחשב בעיני רבים כמשהוא שמסמל דברים רעים) הוא טפשי ולא רלוונטי.
ניתן בקלות רבה להוכיח שאין שום קשר נסיבתי ברור בין הפרדה בין גזעים בדרום אפריקה לבין קיום מוניות שרות.
יש מקומות שאין בהם הפרדה בין גזעים (כמו למשל בישראל או במוסקווה) והיו גם מקומות בעולם (דרום ארה"ב בשנות ה60 ולפני) שבהם היתה הפרדה בין גזעים ואין שם ולא היו שם מוניות שרות.
אני לא מדבר על "דברים רעים"
אני מדבר על היסטוריה נטו! התפחות התח"צ בכל מדינה היא שונה, בארה"ב לא התפתחו מוניות שירות בגלל שהשחורים מאז שנות השלושים ועד שנות השישים קנו מכוניות בהמוניהם כדי להתחמק מאפליה בתח"צ, והם השתמשו בתח"צ פחות מלבנים כל עוד הם יכלו להרשות לעצמם את זה. אפילו פורסם ספר שעוזר להם לטייל במכונית בלי להירצח ע"י גזענים בדרך
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Negro_Motorist_Green_Book

כמו שהסברתי, בקייפ טאון, התחבורה הציבורית לא משרתת את האיזורים שבהם גרים השחורים מסיבות היסטוריות, ולכן צמחו שם מוניות שירות. לא אמרתי שהפרדה בין גזעים היא מה שגורמת ליצירת מוניות שירות, לא ניסיתי כאן להגיד "מוניות שירות זה רשע של אפרטהייד".

אתה מתנהג בצורה תוקפנית וילדותית ואני את הדיון הזה מסיים כאן. אשמח להמשיך לדבר איתך כשתלמד הבנת הנקרא.
 

matrix200200

Active member
מה שאמרתי מופנה לכתבה ולא אליך

אני לא מדבר על "דברים רעים"
אני מדבר על היסטוריה נטו! התפחות התח"צ בכל מדינה היא שונה, בארה"ב לא התפתחו מוניות שירות בגלל שהשחורים מאז שנות השלושים ועד שנות השישים קנו מכוניות בהמוניהם כדי להתחמק מאפליה בתח"צ, והם השתמשו בתח"צ פחות מלבנים כל עוד הם יכלו להרשות לעצמם את זה. אפילו פורסם ספר שעוזר להם לטייל במכונית בלי להירצח ע"י גזענים בדרך
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Negro_Motorist_Green_Book

כמו שהסברתי, בקייפ טאון, התחבורה הציבורית לא משרתת את האיזורים שבהם גרים השחורים מסיבות היסטוריות, ולכן צמחו שם מוניות שירות. לא אמרתי שהפרדה בין גזעים היא מה שגורמת ליצירת מוניות שירות, לא ניסיתי כאן להגיד "מוניות שירות זה רשע של אפרטהייד".

אתה מתנהג בצורה תוקפנית וילדותית ואני את הדיון הזה מסיים כאן. אשמח להמשיך לדבר איתך כשתלמד הבנת הנקרא.
מה שאמרתי מופנה לכתבה ולא אליך
חבל שבחרת לצטט את החלק הכי לא רלוונטי שלה בפוסט המקורי שלך.
ברור לי לגמרי למה הנושא מוזכר בכתבה.
זה ממש אבל ממש לא קשור לתחבורה ציבורית ולבעיותיה.
האיזכור של נושא אפרטהייד בכתבה מגיע מאותם סיבות בדיוק שבגללן בברית המועצות תמיד הזכירו את ניצחון הברור של קומוניזם בעולם ותרומתו של לנין ומרקס לרווחת עמי העולם.
במילים אחרות זה סלוגן של פרופוגנדה זולה וטפשית.
 

Ccyclist

Well-known member
אכן, כשהסברתי את הקונספט למכרה מדרא"פ היא אמרה שזה לשחורים.

בקייפ טאון מיפו את מוניות השירות. בישראל עדיין לא
קייפ טאון בדרום אפריקה היא אחת הערים היחידות בעולם שעדיין יש בה מוניות שירות. אף פעם לא הייתה להם מפה רשמית, עד שלא מזמן סטארטאפ אחד החליט למפות את המערכת:

http://www.citylab.com/commute/2017...l-minibus-taxi-network-public-transit/516300/

בישראל למוניות שירות אין אף מפה, למרות שהמסלולים רשמיים ומחייבים רישיון ממשרד התחבורה.

כמו שבישראל מוניות שירות הן "פלסטר", פתרון עקום שנועד למלא חסר של התח"צ הציבורית, כך גם בקייפ טאון, שם מוניות השירות צמחו מתוך משטר האפרטהייד: התחבורה הציבורית הרשמית לא שירתה איזורים שבהם גרו בעיקר אנשים שחורים, אלא רק איזורים שבהם גרו בעיקר אנשים לבנים. היום, כשהאפרטהייד מאחורינו, מוניות השירות נשארו שם והתח"צ הרשמית עדיין לא מגיעה למרבית האיזורים האלו.

זה בניגוד לישראל, שבה המדיניות היא של לשרת כל חור (אפילו מושבים עשירים במיוחד שבהם בכל בית יש שלוש מכוניות) ושאצלנו מוניות השירות בעיקר מגשרות על חוסר התחבורה הציבורית הרשמית בשבתות.

קריאה מעניינת, בכל אופן.
אכן, כשהסברתי את הקונספט למכרה מדרא"פ היא אמרה שזה לשחורים.
 

matrix200200

Active member
זה ברור שרוב אנשים שחורים בדרום אפריקה עניים

אכן, כשהסברתי את הקונספט למכרה מדרא"פ היא אמרה שזה לשחורים.
זה ברור שרוב אנשים שחורים בדרום אפריקה עניים
וברור שמונית שרות היא אמצעי תחבורה לאנשים עניים.
להזכיר אפרטהייד (שכבר לא קיים בדרום אפריקה יותר משני עשורים) זה דמגוגיה.
יותר מזה, אני בטוח שאנשים לבנים מאוד עניים (נראה לי שיש כאלה שם) גם משתמשים באמצעי תחבורה זה בתנאי שמסלולים של מוניות שרות מביא אותם למקומות אליהם הם צריכים להגיע.
אם אין קווי תחבורה ציבורית באזורים של שחורים אז כנראה שהאשם האמיתי זה ראש העיר בפרט וממשל בדרום אפריקה שלא שם את העדיפויות שלו בסדר הנכון.
 

Ccyclist

Well-known member
אבל זה לא משנה את הסיבה שהמערכת קמה.

זה ברור שרוב אנשים שחורים בדרום אפריקה עניים
וברור שמונית שרות היא אמצעי תחבורה לאנשים עניים.
להזכיר אפרטהייד (שכבר לא קיים בדרום אפריקה יותר משני עשורים) זה דמגוגיה.
יותר מזה, אני בטוח שאנשים לבנים מאוד עניים (נראה לי שיש כאלה שם) גם משתמשים באמצעי תחבורה זה בתנאי שמסלולים של מוניות שרות מביא אותם למקומות אליהם הם צריכים להגיע.
אם אין קווי תחבורה ציבורית באזורים של שחורים אז כנראה שהאשם האמיתי זה ראש העיר בפרט וממשל בדרום אפריקה שלא שם את העדיפויות שלו בסדר הנכון.
אבל זה לא משנה את הסיבה שהמערכת קמה.
או את העובדה שבגלל שיש לה תדמית של אמצעי תחבורה לשחורים הציבור הלבן וציבורים אחרים כמו הקהילה ההודית מדירים את רגליהם ממנה כמו שהציבור הישראלי מדיר את רגליו מקווי מזרח ירושלים למרות שאפשר להגיע איתם מהגבעה הצרפתית לדרך חברון (דרך רחוב צלאח א דין) 7 ימים בשבוע.
&nbsp
נכון שאי יצירת מערכת סדירה לאזורים אלו שתחליף את מוניות השירות היא כישלון של 23 שנות שלטון ה ANC ויתכן שיש סיבות שלטוניות הגיוניות כמו גבולה העירוני של קייפטאון עצמה מול העיירות שסביבה ואירגונן של העיירות השחורות במבנה השלטון המקומי שסביב קייפטאון (למשל - אוטובוס סדיר "החוצה" לסטלנבוש בגלל שיוכה המוניציפלי של העיירה ושם החלפה לרכבת למרכז קייפטאון מול קו שירות שנוסע "פנימה" מהעיירה ישירות לקייפטאון תוך התעלמות מגבולות עירוניים שרירותיים ) אבל זה לא משנה את ההיסטוריה.
&nbsp
כמו כן יש תופעה שלילית בשם Taxi Queens הנלווית למערכת. נערות צעירות מחוזרות ואז מנוצלות מינית ע"י נהגי המוניות. אפשר לגגל South Africa Taxi Queens ולקרוא מספר כתבות בנושא.
&nbsp
&nbsp
 

matrix200200

Active member
הסיבה שמערכת זאת קמה לא רלוונטית לדיון על מוניות שרות

אבל זה לא משנה את הסיבה שהמערכת קמה.
או את העובדה שבגלל שיש לה תדמית של אמצעי תחבורה לשחורים הציבור הלבן וציבורים אחרים כמו הקהילה ההודית מדירים את רגליהם ממנה כמו שהציבור הישראלי מדיר את רגליו מקווי מזרח ירושלים למרות שאפשר להגיע איתם מהגבעה הצרפתית לדרך חברון (דרך רחוב צלאח א דין) 7 ימים בשבוע.
&nbsp
נכון שאי יצירת מערכת סדירה לאזורים אלו שתחליף את מוניות השירות היא כישלון של 23 שנות שלטון ה ANC ויתכן שיש סיבות שלטוניות הגיוניות כמו גבולה העירוני של קייפטאון עצמה מול העיירות שסביבה ואירגונן של העיירות השחורות במבנה השלטון המקומי שסביב קייפטאון (למשל - אוטובוס סדיר "החוצה" לסטלנבוש בגלל שיוכה המוניציפלי של העיירה ושם החלפה לרכבת למרכז קייפטאון מול קו שירות שנוסע "פנימה" מהעיירה ישירות לקייפטאון תוך התעלמות מגבולות עירוניים שרירותיים ) אבל זה לא משנה את ההיסטוריה.
&nbsp
כמו כן יש תופעה שלילית בשם Taxi Queens הנלווית למערכת. נערות צעירות מחוזרות ואז מנוצלות מינית ע"י נהגי המוניות. אפשר לגגל South Africa Taxi Queens ולקרוא מספר כתבות בנושא.
&nbsp
&nbsp
הסיבה שמערכת זאת קמה לא רלוונטית לדיון על מוניות שרות
אני אחזור ואומר שלא ראיתי טיעון משכנע לטובת המסקנה על קשר נסיבתי בין אפרטהייד לקיום של מוניות שרות בדרום אפריקה.
איך אומרים?
"extraordinary claims require extraordinary evidence".
לא ראיתי את זה כאן בשום שלב.
זה שאנשים מקהילות אחרות בדרום אפריקה חושבים שמוניות שרות זה אמצעי תחבורה לשחורים, זה כי הדבר פשוט נכון.
גם העובדה שמאז שאפרטהייד נגמר, היחסים בין הקהילות השונות בדרום אפריקה לא ממש השתפר בהרבה תחומים.
כך שמה שמכרה שלך אמרה דיי הגיוני.
מה שאמרת לגבי קווי מזרח ירושלים זה כנראה גם נכון.
אני אישית לא רואה בזה שום דבר שלילי (או חיובי).
יש לאנשים את הזכות לבחור באמצעי תחבורה שהם מעדיפים ולהשתמש בו.
אם הם בוחרים שלא להשתמש בקווי אוטובוס המופעלים על ידי חברות ממזרח ירושלים זה דבר לגיטימי.

לגבי התופעה של הטרדות מיניות במוניות שרות, אני שמעתי על התופעה.
אני רק לא בטוח שהיא ייחודית למוניות שרות.
בתור אנקדוטה אני יכול להביא את הסיפור שחבר שלי סיפר על טיול שהוא עשה בזמנו לדרום אפריקה.
בוא נגיד שהוא היה מאוד לחוץ מהתנהגות של הנהג מונית (ספיישל) משדה תעופה. הוא דיי היה מוכן לכך שהנהג יעצור בצד ויידרוש ממנו את כל הכסף.
העניין נובע מאווירה כללית בדרום אפריקה ומרמת הפשיעה שיש שם.
לפי מה שאני שמעתי היא דיי גבוהה.
אגב העניין בהחלט יכול להיות קשור לחוסר תחבורה ציבורית סדירה מאזורים מסויימים.
 

yblumann

New member
Do you really know much about public transport in RSA

הסיבה שמערכת זאת קמה לא רלוונטית לדיון על מוניות שרות
אני אחזור ואומר שלא ראיתי טיעון משכנע לטובת המסקנה על קשר נסיבתי בין אפרטהייד לקיום של מוניות שרות בדרום אפריקה.
איך אומרים?
"extraordinary claims require extraordinary evidence".
לא ראיתי את זה כאן בשום שלב.
זה שאנשים מקהילות אחרות בדרום אפריקה חושבים שמוניות שרות זה אמצעי תחבורה לשחורים, זה כי הדבר פשוט נכון.
גם העובדה שמאז שאפרטהייד נגמר, היחסים בין הקהילות השונות בדרום אפריקה לא ממש השתפר בהרבה תחומים.
כך שמה שמכרה שלך אמרה דיי הגיוני.
מה שאמרת לגבי קווי מזרח ירושלים זה כנראה גם נכון.
אני אישית לא רואה בזה שום דבר שלילי (או חיובי).
יש לאנשים את הזכות לבחור באמצעי תחבורה שהם מעדיפים ולהשתמש בו.
אם הם בוחרים שלא להשתמש בקווי אוטובוס המופעלים על ידי חברות ממזרח ירושלים זה דבר לגיטימי.

לגבי התופעה של הטרדות מיניות במוניות שרות, אני שמעתי על התופעה.
אני רק לא בטוח שהיא ייחודית למוניות שרות.
בתור אנקדוטה אני יכול להביא את הסיפור שחבר שלי סיפר על טיול שהוא עשה בזמנו לדרום אפריקה.
בוא נגיד שהוא היה מאוד לחוץ מהתנהגות של הנהג מונית (ספיישל) משדה תעופה. הוא דיי היה מוכן לכך שהנהג יעצור בצד ויידרוש ממנו את כל הכסף.
העניין נובע מאווירה כללית בדרום אפריקה ומרמת הפשיעה שיש שם.
לפי מה שאני שמעתי היא דיי גבוהה.
אגב העניין בהחלט יכול להיות קשור לחוסר תחבורה ציבורית סדירה מאזורים מסויימים.
Do you really know much about public transport in RSA
I don't think you know much about the public transport system in Capetown- it's history, owners, funding, pattern of services , and obviously your knowledge of the history of public transport in Capetown is lacking.

The minibus network in much of Africa- and in the former townships surrounding Capetown in particular- is privately owned, usually the model is of an owner driver.This network developed because there was no public investment allocated to the provision of bus services.
Up to 1994, the SA govn't only subsidised bus services for whites- because the townships were not officially included within the boundary of Capetown
Black people were largely prevented from living within Capetown boundaries..

Therefore, the minibuses step in to fill the gap
.since 1994, the govn't did not provide funding to support and maintain what we regards as a bus service . therefore, things continue very much as before.

Those minivans are usually Toyota Cruisers, 16 seaters. they are cheap, frequent and provide an essential 24/7/365 service to township residents.
They are nothing like the service taxis opearated in Israel.
You have to witness it to understand why.
the Israeli service taxis provide mainly niche service in terms of volume, while the african minivans provide the ONLY service.

Hope this clarify the issue

regards
 

matrix200200

Active member
Thanks for the heads up

Do you really know much about public transport in RSA
I don't think you know much about the public transport system in Capetown- it's history, owners, funding, pattern of services , and obviously your knowledge of the history of public transport in Capetown is lacking.

The minibus network in much of Africa- and in the former townships surrounding Capetown in particular- is privately owned, usually the model is of an owner driver.This network developed because there was no public investment allocated to the provision of bus services.
Up to 1994, the SA govn't only subsidised bus services for whites- because the townships were not officially included within the boundary of Capetown
Black people were largely prevented from living within Capetown boundaries..

Therefore, the minibuses step in to fill the gap
.since 1994, the govn't did not provide funding to support and maintain what we regards as a bus service . therefore, things continue very much as before.

Those minivans are usually Toyota Cruisers, 16 seaters. they are cheap, frequent and provide an essential 24/7/365 service to township residents.
They are nothing like the service taxis opearated in Israel.
You have to witness it to understand why.
the Israeli service taxis provide mainly niche service in terms of volume, while the african minivans provide the ONLY service.

Hope this clarify the issue

regards
Thanks for the heads up
But nothing you said negates my argument here.
Moreover what you said about the government policy since 1994 supports my claim that the current situation has nothing to do with apartheid.
As to comparison with Israel, I am not the one making it.
It is the members of this forum that like to bash service taxis in Israel and who like to use 3d world countries as an example why service taxis are a bad idea.
If these service taxis provide the only service, this is unfortunate, but it only underscores the fact that the service is essential and is not a bad thing in itself.
 
סתם לשפוך שמן על המדורה

זה ברור שרוב אנשים שחורים בדרום אפריקה עניים
וברור שמונית שרות היא אמצעי תחבורה לאנשים עניים.
להזכיר אפרטהייד (שכבר לא קיים בדרום אפריקה יותר משני עשורים) זה דמגוגיה.
יותר מזה, אני בטוח שאנשים לבנים מאוד עניים (נראה לי שיש כאלה שם) גם משתמשים באמצעי תחבורה זה בתנאי שמסלולים של מוניות שרות מביא אותם למקומות אליהם הם צריכים להגיע.
אם אין קווי תחבורה ציבורית באזורים של שחורים אז כנראה שהאשם האמיתי זה ראש העיר בפרט וממשל בדרום אפריקה שלא שם את העדיפויות שלו בסדר הנכון.
סתם לשפוך שמן על המדורה
בטורקיה יש אפליה כלפי המיעוט הכורדי שבמזרח המדינה בכל תחומי החיים.

בין היתר גם יש מחסור בתחבורה ציבורית ממוסדת
לכן באזור הכורדי נפוץ יותר ה"דולמוש" - שירות תחבורה ציבורית לא ממוסד.

ואצלנו בנגב, עד 2008/9 לא היתה שום תחבורה ציבורית ליישובים הבדווים המוסדרים, לרבות העיר רהט בת 50,000 התושבים., חורה בת 20,000 התושבים ומועצות מקומיות גדולות עם אלפי תושבים כל אחת כמו לקיה, שגב שלום, תל שבע וכסייפה. מדובר ביישובים מוכרים לחלוטין שהוקמו בשנות ה-70 על ידי הממשל.
בהיעדר תחבורה ציבורית, ובהינתן אוכלוסייה ענייה עם רמת מינוע נמוכה, רווח הפתרון של הטרנזיטים. שפעלו ממש כמו תחבורה ציבורית מוסדרת עם "תחנה מרכזית" בשוק בבאר שבע. כולם ידעו מה המסלול, כמה זה עולה (מחיר מופקע כמובן), וכל כמה זמן בערך יש טרנזיט.
היה להם כל כך טוב, שהם לא טרחו לגשת למכרז להסדרת מוניות שירות ב-2006 והעדיפו להישאר חאפרים לחלוטין. למיטב ידיעתי על אף כניסת התחבורה הציבורית בהדרגה מ-2009 ליישובים האלה, הם לא נעלמו לחלוטין מהנוף.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה