בקייפ טאון מיפו את מוניות השירות. בישראל עדיין לא
בקייפ טאון מיפו את מוניות השירות. בישראל עדיין לא
קייפ טאון בדרום אפריקה היא אחת הערים היחידות בעולם שעדיין יש בה מוניות שירות. אף פעם לא הייתה להם מפה רשמית, עד שלא מזמן סטארטאפ אחד החליט למפות את המערכת:
http://www.citylab.com/commute/2017...l-minibus-taxi-network-public-transit/516300/
בישראל למוניות שירות אין אף מפה, למרות שהמסלולים רשמיים ומחייבים רישיון ממשרד התחבורה.
כמו שבישראל מוניות שירות הן "פלסטר", פתרון עקום שנועד למלא חסר של התח"צ הציבורית, כך גם בקייפ טאון, שם מוניות השירות צמחו מתוך משטר האפרטהייד: התחבורה הציבורית הרשמית לא שירתה איזורים שבהם גרו בעיקר אנשים שחורים, אלא רק איזורים שבהם גרו בעיקר אנשים לבנים. היום, כשהאפרטהייד מאחורינו, מוניות השירות נשארו שם והתח"צ הרשמית עדיין לא מגיעה למרבית האיזורים האלו.
זה בניגוד לישראל, שבה המדיניות היא של לשרת כל חור (אפילו מושבים עשירים במיוחד שבהם בכל בית יש שלוש מכוניות) ושאצלנו מוניות השירות בעיקר מגשרות על חוסר התחבורה הציבורית הרשמית בשבתות.
קריאה מעניינת, בכל אופן.
בקייפ טאון מיפו את מוניות השירות. בישראל עדיין לא
קייפ טאון בדרום אפריקה היא אחת הערים היחידות בעולם שעדיין יש בה מוניות שירות. אף פעם לא הייתה להם מפה רשמית, עד שלא מזמן סטארטאפ אחד החליט למפות את המערכת:
http://www.citylab.com/commute/2017...l-minibus-taxi-network-public-transit/516300/
בישראל למוניות שירות אין אף מפה, למרות שהמסלולים רשמיים ומחייבים רישיון ממשרד התחבורה.
כמו שבישראל מוניות שירות הן "פלסטר", פתרון עקום שנועד למלא חסר של התח"צ הציבורית, כך גם בקייפ טאון, שם מוניות השירות צמחו מתוך משטר האפרטהייד: התחבורה הציבורית הרשמית לא שירתה איזורים שבהם גרו בעיקר אנשים שחורים, אלא רק איזורים שבהם גרו בעיקר אנשים לבנים. היום, כשהאפרטהייד מאחורינו, מוניות השירות נשארו שם והתח"צ הרשמית עדיין לא מגיעה למרבית האיזורים האלו.
זה בניגוד לישראל, שבה המדיניות היא של לשרת כל חור (אפילו מושבים עשירים במיוחד שבהם בכל בית יש שלוש מכוניות) ושאצלנו מוניות השירות בעיקר מגשרות על חוסר התחבורה הציבורית הרשמית בשבתות.
קריאה מעניינת, בכל אופן.