התחנה המרכזית החדשה של פ"ת יוצאת לדרך.
התחנה המרכזית החדשה של פ"ת יוצאת לדרך.
התחנה המרכזית הזמנית:
במשך כ-5 שנים תפעל התחנה המרכזית של פ"ת במיקום חדש: חניון ציבורי של עיריית פ"ת שנמצא בין ציר גיסין לבין רח' מבצע קדש.
האוטובוסים ייצאו/ייכנסו לתחנה המרכזית הזמנית מצפון ומדרום.
מדרום: האוטובוסים יגיעו כרגיל לרח' בר-כוכבא אך במקום לפנות ימינה, כפי שהם פונים היום לתוך התחנה המרכזית הישנה, הם יפנו שמאלה לרח' חלוצת הפרדסנות ודרכו ייכנסו/ייצאו לתחנה הזמנית.
מצפון: האוטובוסים ייצאו/ייכנסו לתחנה הזמנית מציר גיסין.
התחנה המרכזית החדשה:
התחנה הקיימת תהרס ובמקומה תיבנה התחנה המרכזית המתקדמת ביותר בארץ ואחת המתקדמות באירופה.
התחנה המרכזית החדשה תכלול 4 קומות מרתף תת-קרקעיות, מעליהן 3 קומות מסחר (קניון) ומעליהן 4 קומות משרדים.
היא תיבנה בצורה של גליל אנכי ענק חלול במרכזה, שאינו נראה מבחוץ ושמקשר בין כל הקומות, מקומת המרתף התחתונה ועד לקומת המשרדים העליונה. הגליל החלול הזה יכיל תנועה לוליינית של גרמי מדרגות נעות בין כל קומות התחנה.
מסביב לגליל הזה, מבנה התחנה יהיה בעיצוב עתידני מרשים של בלוקים מוארכים שמונחים בתפזורת מעגלית זה על גבי זה ושכאילו עומדים ליפול מחוסר יציבות בתפזורת.
קומות המרתף:
לאוטובוסים ולכלי הרכב הפרטיים לא תהיה גישה בכלל לקומת הקרקע של התחנה המרכזית. רק להולכי הרגל ולרוכבי האופניים תהיה גישה לקומת הכניסה של התחנה. לרוכבי האופניים תהיה ליד הכניסה הראשית מהרחוב חנייה ענקית מאובטחת לאופניים שלהם.
האוטובוסים ייכנסו לקומות המרתף אך ורק מרח' בר-כוכבא (כמו היום) וייצאו אך ורק לרח' המכבים.
כלי הרכב ייכנסו וייצאו לקומות המרתף משני הרחובות האלה, בשונה מהאוטובוסים ובנתיבים אחרים.
מסוף האוטובוסים (הרי לשם כך בונים את התחנה):
בקומת המרתף העליונה, כל תחנות האוטובוסים יהיו מסביב לגליל החלול ובצמוד אליו. הנוסעים ייכנסו מקומת הרחוב, יילכו לגליל החלול שבמרכז התחנה המרכזית, יירדו במדרגות הנעות הלולייניות קומה אחת ואז ייצאו מהגליל אל תחנות האוטובוסים התת-קרקעיות.
חניות כלי הרכב: המבלים בקניון והעובדים בקומות המשרדים יחנו בקומות המרתף התת-קרקעיות.
קומות הקניון: למבלים בקניון יהיו בכל קומה צגי ענק של זמני יציאות/כניסות האוטובוסים.
קומות המשרדים: עיריית פ"ת תתפנה ממשרדיה הישנים שבבניין העירייה המיתולוגי ותעבור למשרדים מפוארים בתחנה החדשה. המשרדים גם יכילו אולמות חדשים וממוחשבים של קבלת קהל לעירייה/למרפאות/לסוכנויות/ל...
מוניות שירות: מוניות השירות של קו 51 יתפנו מרח' פינסקר ויעברו לקומות המרתף.
בעוד כ-5 שנים התחנה המרכזית החדשה תתחיל לפעול.
מסביב לתחנה, ברחובות הסמוכים, מתוכננים להיהרס מבנים ישנים ומוזנחים במסגרת פרוייקט של התחדשות עירונית, כך שכל האזור של התחנה המרכזית החדשה יהיה מושך לקהל הנוסעים/הקונים/העובדים/המבלים בה.
התחנה המרכזית החדשה של פ"ת יוצאת לדרך.
התחנה המרכזית הזמנית:
במשך כ-5 שנים תפעל התחנה המרכזית של פ"ת במיקום חדש: חניון ציבורי של עיריית פ"ת שנמצא בין ציר גיסין לבין רח' מבצע קדש.
האוטובוסים ייצאו/ייכנסו לתחנה המרכזית הזמנית מצפון ומדרום.
מדרום: האוטובוסים יגיעו כרגיל לרח' בר-כוכבא אך במקום לפנות ימינה, כפי שהם פונים היום לתוך התחנה המרכזית הישנה, הם יפנו שמאלה לרח' חלוצת הפרדסנות ודרכו ייכנסו/ייצאו לתחנה הזמנית.
מצפון: האוטובוסים ייצאו/ייכנסו לתחנה הזמנית מציר גיסין.
התחנה המרכזית החדשה:
התחנה הקיימת תהרס ובמקומה תיבנה התחנה המרכזית המתקדמת ביותר בארץ ואחת המתקדמות באירופה.
התחנה המרכזית החדשה תכלול 4 קומות מרתף תת-קרקעיות, מעליהן 3 קומות מסחר (קניון) ומעליהן 4 קומות משרדים.
היא תיבנה בצורה של גליל אנכי ענק חלול במרכזה, שאינו נראה מבחוץ ושמקשר בין כל הקומות, מקומת המרתף התחתונה ועד לקומת המשרדים העליונה. הגליל החלול הזה יכיל תנועה לוליינית של גרמי מדרגות נעות בין כל קומות התחנה.
מסביב לגליל הזה, מבנה התחנה יהיה בעיצוב עתידני מרשים של בלוקים מוארכים שמונחים בתפזורת מעגלית זה על גבי זה ושכאילו עומדים ליפול מחוסר יציבות בתפזורת.
קומות המרתף:
לאוטובוסים ולכלי הרכב הפרטיים לא תהיה גישה בכלל לקומת הקרקע של התחנה המרכזית. רק להולכי הרגל ולרוכבי האופניים תהיה גישה לקומת הכניסה של התחנה. לרוכבי האופניים תהיה ליד הכניסה הראשית מהרחוב חנייה ענקית מאובטחת לאופניים שלהם.
האוטובוסים ייכנסו לקומות המרתף אך ורק מרח' בר-כוכבא (כמו היום) וייצאו אך ורק לרח' המכבים.
כלי הרכב ייכנסו וייצאו לקומות המרתף משני הרחובות האלה, בשונה מהאוטובוסים ובנתיבים אחרים.
מסוף האוטובוסים (הרי לשם כך בונים את התחנה):
בקומת המרתף העליונה, כל תחנות האוטובוסים יהיו מסביב לגליל החלול ובצמוד אליו. הנוסעים ייכנסו מקומת הרחוב, יילכו לגליל החלול שבמרכז התחנה המרכזית, יירדו במדרגות הנעות הלולייניות קומה אחת ואז ייצאו מהגליל אל תחנות האוטובוסים התת-קרקעיות.
חניות כלי הרכב: המבלים בקניון והעובדים בקומות המשרדים יחנו בקומות המרתף התת-קרקעיות.
קומות הקניון: למבלים בקניון יהיו בכל קומה צגי ענק של זמני יציאות/כניסות האוטובוסים.
קומות המשרדים: עיריית פ"ת תתפנה ממשרדיה הישנים שבבניין העירייה המיתולוגי ותעבור למשרדים מפוארים בתחנה החדשה. המשרדים גם יכילו אולמות חדשים וממוחשבים של קבלת קהל לעירייה/למרפאות/לסוכנויות/ל...
מוניות שירות: מוניות השירות של קו 51 יתפנו מרח' פינסקר ויעברו לקומות המרתף.
בעוד כ-5 שנים התחנה המרכזית החדשה תתחיל לפעול.
מסביב לתחנה, ברחובות הסמוכים, מתוכננים להיהרס מבנים ישנים ומוזנחים במסגרת פרוייקט של התחדשות עירונית, כך שכל האזור של התחנה המרכזית החדשה יהיה מושך לקהל הנוסעים/הקונים/העובדים/המבלים בה.