מספר הקו בתוך האוטובוס

מצב
הנושא נעול.

danezeq

Member
מספר הקו בתוך האוטובוס

מספר הקו בתוך האוטובוס
בחלק מהאוטובוסים של דן (די נדיר) מופיע מספר הקו על הצג בתוך האוטובוס.
לדעתי רעיון טוב. דעתכם/ן?
האם זה ניסוי? האם תקלה? יורחב? יופסק?

 

Bus Nerd

Active member
זה יכול להיות מבלבל כי אנשים עלולים לחשוב שזה מספר בית

מספר הקו בתוך האוטובוס
בחלק מהאוטובוסים של דן (די נדיר) מופיע מספר הקו על הצג בתוך האוטובוס.
לדעתי רעיון טוב. דעתכם/ן?
האם זה ניסוי? האם תקלה? יורחב? יופסק?
זה יכול להיות מבלבל כי אנשים עלולים לחשוב שזה מספר בית
ואם זה מופיע במקום שם התחנה הבאה אז זה רע מאוד.
 

alantan

New member
רצוי למסגר את זה במרובע - שהמספר יהיה שחור ע"ג ירוק

זה יכול להיות מבלבל כי אנשים עלולים לחשוב שזה מספר בית
ואם זה מופיע במקום שם התחנה הבאה אז זה רע מאוד.
רצוי למסגר את זה במרובע - שהמספר יהיה שחור ע"ג ירוק
 

Ccyclist

Well-known member
לגמרי. כמו באובאהן ובאסבאהן

רצוי למסגר את זה במרובע - שהמספר יהיה שחור ע"ג ירוק
לגמרי. כמו באובאהן ובאסבאהן
הכריזה תמיד היתה " U-X, רכבת ל(סוף הקו)". "דינג - שם התחנה".
&nbsp
היתרון הוא שבתחנה מרובת קווים בת רציף אחד לכיוון אפשר למשל לעלות לכל מה שנמצא ברציף בלי לחשוב ולרדת מייד אם זה הקו הלא נכון.
&nbsp
דבר אחר שיכול להיות יעיל ואף להציל חיים הוא מספר קו על צידו השמאלי החיצוני של האוטובוס. זה ימנע חציות כביש מסוכנות בנסיון לתפוס את הקו הלא נכון.
 

Bus Nerd

Active member
כרגע מספר מבחוץ יש רק מאחורה, מקדימה, ומימין

לגמרי. כמו באובאהן ובאסבאהן
הכריזה תמיד היתה " U-X, רכבת ל(סוף הקו)". "דינג - שם התחנה".
&nbsp
היתרון הוא שבתחנה מרובת קווים בת רציף אחד לכיוון אפשר למשל לעלות לכל מה שנמצא ברציף בלי לחשוב ולרדת מייד אם זה הקו הלא נכון.
&nbsp
דבר אחר שיכול להיות יעיל ואף להציל חיים הוא מספר קו על צידו השמאלי החיצוני של האוטובוס. זה ימנע חציות כביש מסוכנות בנסיון לתפוס את הקו הלא נכון.
כרגע מספר מבחוץ יש רק מאחורה, מקדימה, ומימין
(כשמימין זה חדש ורק באוטובוסים חדשים יותר או כאלו שעשו להם רטרופיט של שלט כזה)

באמת כדאי להוסיף גם בצד שמאל (אבל לא חייבים שלט גדול עם שם היעד כמו שיש היום מימין, מספיק רק מספר).
 

Ccyclist

Well-known member
מספר מימין היה כבר בשנות השמונים והתשעים.

כרגע מספר מבחוץ יש רק מאחורה, מקדימה, ומימין
(כשמימין זה חדש ורק באוטובוסים חדשים יותר או כאלו שעשו להם רטרופיט של שלט כזה)

באמת כדאי להוסיף גם בצד שמאל (אבל לא חייבים שלט גדול עם שם היעד כמו שיש היום מימין, מספיק רק מספר).
מספר מימין היה כבר בשנות השמונים והתשעים.
העריכה כי נזכרתי איפה המדרכה בארץ. אני מחליף צד כל חודש חודשיים אז זה מבלבל.
 

Bus Nerd

Active member
היה ונעלם ואז שוב חזר

מספר מימין היה כבר בשנות השמונים והתשעים.
העריכה כי נזכרתי איפה המדרכה בארץ. אני מחליף צד כל חודש חודשיים אז זה מבלבל.
היה ונעלם ואז שוב חזר
לפני שנתיים לא היה ממש אם אינני טועה, ואם היה אז היה קטן ובלי שילוט יעד. עכשיו יש מימין עם שילוט יעד (headsign) בנוסף למספר.
 
מספר בצד ימין חובה על פי התקנות מנובמבר 87

היה ונעלם ואז שוב חזר
לפני שנתיים לא היה ממש אם אינני טועה, ואם היה אז היה קטן ובלי שילוט יעד. עכשיו יש מימין עם שילוט יעד (headsign) בנוסף למספר.
מספר בצד ימין חובה על פי התקנות מנובמבר 87
 

Ccyclist

Well-known member
ומספר שמאלי שימנע חציות מסוכנות לאוטובוס הלא נכון ?

מספר בצד ימין חובה על פי התקנות מנובמבר 87
ומספר שמאלי שימנע חציות מסוכנות לאוטובוס הלא נכון ?
היה לי פעם מצב מאד ספציפי של תחנת אוטובוס בצידו השני של הכביש מחוץ לשערי בית הספר, ואני מניח שזה אפשרי מול כניסה למתחמים אחרים, שבעת ההליכה עד לשער אי אפשר לראות את המספר בגלל הגדר אך בשער אפשר לראות בבירור את האוטובוס העומד בתחנה ואת צידו השמאלי חסר המספר. במצב כזה אי אפשר לדעת אם סתם עבר אוטובוס או אם הפסדת את הקו שלך, ולכן מספר גם בצד השמאלי הפונה לכביש ולמדרכה שבעברו השני יכול להיות שימושי לנוסעים.
&nbsp
הכוונה שמאל בארץ ובמדינות שנוהגות בצד ימין או ימין בבריטניה ומדינות שנוהגות בצד שמאל. בגלל המעבר התמידי בין בריטניה לספרד יש לי מה שאני מכנה Road lag בכל הקשור לתיאורים חיצוניים של כלי רכב. מבחינתי כל כמה חודשים מחליפים כיוון נסיעה לאיזה שבוע. השבוע כולם נסעו בצד ימין (ספרד), בשבוע שעבר בצד שמאל (בריטניה) ובזה שלפניו שוב בצד ימין (ספרד) ועד כמה שקל לרכוב או לנהוג כי כולם נוסעים באותו כיוון קשה לזכור לאן הזיזו את מושב הנהג או את דלתות האוטובוס במשחק הכיסאות המוזיקליים הזה.
 

alantan

New member
אני לא בטוח שצריך לעודד ריצה לאוטובוס מהצד השני של הכביש

ומספר שמאלי שימנע חציות מסוכנות לאוטובוס הלא נכון ?
היה לי פעם מצב מאד ספציפי של תחנת אוטובוס בצידו השני של הכביש מחוץ לשערי בית הספר, ואני מניח שזה אפשרי מול כניסה למתחמים אחרים, שבעת ההליכה עד לשער אי אפשר לראות את המספר בגלל הגדר אך בשער אפשר לראות בבירור את האוטובוס העומד בתחנה ואת צידו השמאלי חסר המספר. במצב כזה אי אפשר לדעת אם סתם עבר אוטובוס או אם הפסדת את הקו שלך, ולכן מספר גם בצד השמאלי הפונה לכביש ולמדרכה שבעברו השני יכול להיות שימושי לנוסעים.
&nbsp
הכוונה שמאל בארץ ובמדינות שנוהגות בצד ימין או ימין בבריטניה ומדינות שנוהגות בצד שמאל. בגלל המעבר התמידי בין בריטניה לספרד יש לי מה שאני מכנה Road lag בכל הקשור לתיאורים חיצוניים של כלי רכב. מבחינתי כל כמה חודשים מחליפים כיוון נסיעה לאיזה שבוע. השבוע כולם נסעו בצד ימין (ספרד), בשבוע שעבר בצד שמאל (בריטניה) ובזה שלפניו שוב בצד ימין (ספרד) ועד כמה שקל לרכוב או לנהוג כי כולם נוסעים באותו כיוון קשה לזכור לאן הזיזו את מושב הנהג או את דלתות האוטובוס במשחק הכיסאות המוזיקליים הזה.
אני לא בטוח שצריך לעודד ריצה לאוטובוס מהצד השני של הכביש
אם האוטובוס בתחנה ואתה בצד השני של הכביש, רוב הסיכויים הם שפספסת את האוטובוס אלא אם אתה רוצה לסכן את חייך בריצת אמוק לכביש.
 

Ccyclist

Well-known member
אבל בהנחה שיש מספר קווים תוכל לדעת שלא פיספסת את שלך.

אני לא בטוח שצריך לעודד ריצה לאוטובוס מהצד השני של הכביש
אם האוטובוס בתחנה ואתה בצד השני של הכביש, רוב הסיכויים הם שפספסת את האוטובוס אלא אם אתה רוצה לסכן את חייך בריצת אמוק לכביש.
אבל בהנחה שיש מספר קווים תוכל לדעת שלא פיספסת את שלך.
וכשאתה מגיע לתחנה אתה לא חייב לשאול אם הקו שלך עבר.
&nbsp
בתחנה עם 3 קווים בתדירות דומה זה ירגיע את הנוסע שמעבר לכביש כי ברוב המקרים המספר יראה לו שאין סיבה להסתכן ולחצות.
 

DanBus43Maalit72

Active member
זה באג שקיים במספר אוטובוסים בדן.

מספר הקו בתוך האוטובוס
בחלק מהאוטובוסים של דן (די נדיר) מופיע מספר הקו על הצג בתוך האוטובוס.
לדעתי רעיון טוב. דעתכם/ן?
האם זה ניסוי? האם תקלה? יורחב? יופסק?
זה באג שקיים במספר אוטובוסים בדן.
בעיקרון זה לא אמור להציג את מספר הקו.

הבאג נפוץ במכונות מסדרות 74XX ו 75XX בעיקר.
 
באגד חיפה אני דווקא רואה את זה מדי פעם

מספר הקו בתוך האוטובוס
בחלק מהאוטובוסים של דן (די נדיר) מופיע מספר הקו על הצג בתוך האוטובוס.
לדעתי רעיון טוב. דעתכם/ן?
האם זה ניסוי? האם תקלה? יורחב? יופסק?
באגד חיפה אני דווקא רואה את זה מדי פעם
לא ממש התעמקתי אבל ממה שאני רואה בקווים של אגד חיפה, או בחלקם לפחות, בין הנתונים המתחלפים על הצג הדיגיטלי הפנימי הם התאריך והשעה, וגם מספר הקו. לרוב זה כמובן "התחנה הבאה/נוכחית", ובכל זאת, זה נהוג.
וגם לדעתי רעיון טוב וידידותי לנוסע.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה