משרד התחבורה מתכנן חופשי שנתי לכולם (לא רק לסטודנטים)

מצב
הנושא נעול.

Bus Nerd

Active member
משרד התחבורה מתכנן חופשי שנתי לכולם (לא רק לסטודנטים)

משרד התחבורה מתכנן חופשי שנתי לכולם (לא רק לסטודנטים)
http://www.themarker.com/dynamo/1.3628246

כתבתי על זה הודעה לפני כמה דקות אבל נראה שתפוז אכל אותה. הנה ניסיון שני.

נראה שמשרד התחבורה מעוניין לאפשר לכלל האוכלוסיה לרכוש חוזה חופשי שנתי, שעד היום היה נחלתם של סטודנטים בלבד. האוצר לא כל כך בעד כי זה מהלך מאוד יקר.

אני לא בטוח שעוד הוזלות בתח"צ זה *ה*צעד שצריך עכשיו, לדעתי עדיף להשקיע את התקציב בשיפור השירות והגדלת האמינות.
 
הגיע הזמן , זה צעד מתבקש

משרד התחבורה מתכנן חופשי שנתי לכולם (לא רק לסטודנטים)
http://www.themarker.com/dynamo/1.3628246

כתבתי על זה הודעה לפני כמה דקות אבל נראה שתפוז אכל אותה. הנה ניסיון שני.

נראה שמשרד התחבורה מעוניין לאפשר לכלל האוכלוסיה לרכוש חוזה חופשי שנתי, שעד היום היה נחלתם של סטודנטים בלבד. האוצר לא כל כך בעד כי זה מהלך מאוד יקר.

אני לא בטוח שעוד הוזלות בתח"צ זה *ה*צעד שצריך עכשיו, לדעתי עדיף להשקיע את התקציב בשיפור השירות והגדלת האמינות.
הגיע הזמן , זה צעד מתבקש
בלי קשר להנחה שתתלווה להסדר.
רוב רובם של משתמשי החודשי חופשי לא מחליפים מקום עבודה או מקום מגורים כל שני וחמישי, וחודשי שנתי ארוך טווח הוא רעיון מצוין, בלי להתעסק בהטענת חודשי חופשי כל חודש מחדש.
אמנם לא רשמו את זה בכתבה , אבל אני מניח שמי שירצה באמצע השנה לבטל, יוכל לעשות זאת עם זיכוי מתאים שיקח בחשבון את ההטבה שקיבל .
 

Bus Nerd

Active member
לא כל כך בטוח שתהיה אפשרות לבטל

הגיע הזמן , זה צעד מתבקש
בלי קשר להנחה שתתלווה להסדר.
רוב רובם של משתמשי החודשי חופשי לא מחליפים מקום עבודה או מקום מגורים כל שני וחמישי, וחודשי שנתי ארוך טווח הוא רעיון מצוין, בלי להתעסק בהטענת חודשי חופשי כל חודש מחדש.
אמנם לא רשמו את זה בכתבה , אבל אני מניח שמי שירצה באמצע השנה לבטל, יוכל לעשות זאת עם זיכוי מתאים שיקח בחשבון את ההטבה שקיבל .
לא כל כך בטוח שתהיה אפשרות לבטל
סטודנטים לא יכולים לבטל את החופשי השנתי שלהם באמצע השנה.
 
התקווה דווקא שאנשים ישארו עם החופשי שנתי וידחו

הגיע הזמן , זה צעד מתבקש
בלי קשר להנחה שתתלווה להסדר.
רוב רובם של משתמשי החודשי חופשי לא מחליפים מקום עבודה או מקום מגורים כל שני וחמישי, וחודשי שנתי ארוך טווח הוא רעיון מצוין, בלי להתעסק בהטענת חודשי חופשי כל חודש מחדש.
אמנם לא רשמו את זה בכתבה , אבל אני מניח שמי שירצה באמצע השנה לבטל, יוכל לעשות זאת עם זיכוי מתאים שיקח בחשבון את ההטבה שקיבל .
התקווה דווקא שאנשים ישארו עם החופשי שנתי וידחו
את קניית הרכב לשנה הבאה, אחרת תמיד כדאי לעשות מנוי תקופתי אם בכל מקרה אפשר לבטל ולקבל את ההפרש.
 
תקבל את ההפרש בקיזוז ההנחה שקבלת.

התקווה דווקא שאנשים ישארו עם החופשי שנתי וידחו
את קניית הרכב לשנה הבאה, אחרת תמיד כדאי לעשות מנוי תקופתי אם בכל מקרה אפשר לבטל ולקבל את ההפרש.
תקבל את ההפרש בקיזוז ההנחה שקבלת.
אחרת באמת כולם יבקשו חודשי שנתי עם הנחה ואחרי חודש יבטלו..
משרדי האוצר והתחבורה לא כאלה פראיירים..
 

david80

Member
או דמי ביטול כלשהם

תקבל את ההפרש בקיזוז ההנחה שקבלת.
אחרת באמת כולם יבקשו חודשי שנתי עם הנחה ואחרי חודש יבטלו..
משרדי האוצר והתחבורה לא כאלה פראיירים..
או דמי ביטול כלשהם
 

Ccyclist

Well-known member
יתכן שזו העתקה אחת יותר מדי.

משרד התחבורה מתכנן חופשי שנתי לכולם (לא רק לסטודנטים)
http://www.themarker.com/dynamo/1.3628246

כתבתי על זה הודעה לפני כמה דקות אבל נראה שתפוז אכל אותה. הנה ניסיון שני.

נראה שמשרד התחבורה מעוניין לאפשר לכלל האוכלוסיה לרכוש חוזה חופשי שנתי, שעד היום היה נחלתם של סטודנטים בלבד. האוצר לא כל כך בעד כי זה מהלך מאוד יקר.

אני לא בטוח שעוד הוזלות בתח"צ זה *ה*צעד שצריך עכשיו, לדעתי עדיף להשקיע את התקציב בשיפור השירות והגדלת האמינות.
יתכן שזו העתקה אחת יותר מדי.
בבריטניה יש כרטיסי חופשי שנתי אך השכר מחושב לפי שכר שנתי ולכן גם אם זו הוצאה גדולה בתחילת השנה (כנראה הפיסקלית ב6 לאפריל) הרי שיש לזה קונטקסט. בישראל מחשבים משכורות לפי חודש. יש גם אלמנט בריטי שיכול להיות יפה להעתיק לחופשי שנתי בארץ - כרטיסים שנתיים של חברות הרכבת מקנות למחזיקיהם הנחה של 33% בנסיעות מזדמנות בקווים אחרים.
&nbsp
אם מדובר במשהו שהמעסיק צריך להתעסק איתו פעם בשנה זה עניין חיובי אבל אם מי שמשלם הוא הנוסע ורק אחר כך יש החזר (או שזה בכלל מכיסו) אז יתכן שזה רעיון שאי אפשר לייבא.
 

Bus Nerd

Active member
מעסיקים לא הולכים להתעסק בזה בעצמם

יתכן שזו העתקה אחת יותר מדי.
בבריטניה יש כרטיסי חופשי שנתי אך השכר מחושב לפי שכר שנתי ולכן גם אם זו הוצאה גדולה בתחילת השנה (כנראה הפיסקלית ב6 לאפריל) הרי שיש לזה קונטקסט. בישראל מחשבים משכורות לפי חודש. יש גם אלמנט בריטי שיכול להיות יפה להעתיק לחופשי שנתי בארץ - כרטיסים שנתיים של חברות הרכבת מקנות למחזיקיהם הנחה של 33% בנסיעות מזדמנות בקווים אחרים.
&nbsp
אם מדובר במשהו שהמעסיק צריך להתעסק איתו פעם בשנה זה עניין חיובי אבל אם מי שמשלם הוא הנוסע ורק אחר כך יש החזר (או שזה בכלל מכיסו) אז יתכן שזה רעיון שאי אפשר לייבא.
מעסיקים לא הולכים להתעסק בזה בעצמם
למרות שיש שירות של הנפקת (והטענת) רב קו "בהזמנה גדולה" לעסקים, הסיכוי שמעסיקים ירצו להתעסק בזה קלוש, בעיקר עם תרבות הרכב הפרטי ששולטת בארץ.

אם יהיה חופשי שנתי כזה כנראה שההחזר ימשיך להיות חודשי, וכנראה ייקטן כי יחושב לפי עלות של חופשי שנתי ולא חופשי חודשי. זאת אומרת שבפועל הצעד הזה לא באמת יחסוך לנוסעים בתח"צ (למרות שזה ייראה כך למי שלא מסתכל על התמונה המלאה) אלא למעסיקים, שבמילא משלמים החזר נסיעות לעובדיהם. אז זה בעצם הורדה זעומה בשכר בחסות משרד התחבורה.

הרווח היחידי לנוסעים יהיה לאלו שהמעסיק שלהם לא מעודכן (וימשיך לשלם לפי תעריף של חופשי חודשי) וגם זה שלקנות חופשי שנתי זו "פחות טרחה" (למי שיש לו סכום כסף גדול מראש) מאשר להטעין כל חודש.
 
צריך רק לעדכן ארגוני עובדים למקרים שבהם מחזירים על חופשי שנת

מעסיקים לא הולכים להתעסק בזה בעצמם
למרות שיש שירות של הנפקת (והטענת) רב קו "בהזמנה גדולה" לעסקים, הסיכוי שמעסיקים ירצו להתעסק בזה קלוש, בעיקר עם תרבות הרכב הפרטי ששולטת בארץ.

אם יהיה חופשי שנתי כזה כנראה שההחזר ימשיך להיות חודשי, וכנראה ייקטן כי יחושב לפי עלות של חופשי שנתי ולא חופשי חודשי. זאת אומרת שבפועל הצעד הזה לא באמת יחסוך לנוסעים בתח"צ (למרות שזה ייראה כך למי שלא מסתכל על התמונה המלאה) אלא למעסיקים, שבמילא משלמים החזר נסיעות לעובדיהם. אז זה בעצם הורדה זעומה בשכר בחסות משרד התחבורה.

הרווח היחידי לנוסעים יהיה לאלו שהמעסיק שלהם לא מעודכן (וימשיך לשלם לפי תעריף של חופשי חודשי) וגם זה שלקנות חופשי שנתי זו "פחות טרחה" (למי שיש לו סכום כסף גדול מראש) מאשר להטעין כל חודש.
צריך רק לעדכן ארגוני עובדים למקרים שבהם מחזירים על חופשי שנת
ומפטרים את המועסק לפני סוף השנה. כך שבעצם לא היה צריך לקנות חופשי שנתי לעבודה הזאת. לכן לדעתי עדיף להחזיר לפי חופשי חודשי.
 

FiReBall

New member
צו ההרחבה כיום מדבר על כרטיס חודשי

צריך רק לעדכן ארגוני עובדים למקרים שבהם מחזירים על חופשי שנת
ומפטרים את המועסק לפני סוף השנה. כך שבעצם לא היה צריך לקנות חופשי שנתי לעבודה הזאת. לכן לדעתי עדיף להחזיר לפי חופשי חודשי.
צו ההרחבה כיום מדבר על כרטיס חודשי
ולכן אם ירצו לשלם החזר נסיעות עבור סכום נמוך יותר לפי מחיר שנתי יהיו בעיקרון צריכים להוציא צו הרחבה מתוקן.
 

tenen

New member
לא צריך לעדכן אף אחד

צריך רק לעדכן ארגוני עובדים למקרים שבהם מחזירים על חופשי שנת
ומפטרים את המועסק לפני סוף השנה. כך שבעצם לא היה צריך לקנות חופשי שנתי לעבודה הזאת. לכן לדעתי עדיף להחזיר לפי חופשי חודשי.
לא צריך לעדכן אף אחד
לפי צו ההרחבה סעיף 4:
&nbsp
4. הוצאות הנסיעה ייקבעו לפי מחיר נסיעה מוזל באוטובוס ציבורי או כרטיס מינוי חודשי מוזל ממקום מגורי העובד למקום עבודתו, על יסוד כרטיס הנחה של כמה נסיעות, אם קיים כרטיס הנחה כזה.
&nbsp
כלומר המעסיק ימשיך לשלם לעובד לפי חופשי חודשי, מה שהעובד ירצה לקנות עם הכסף שיקנה, אם ירצה לשלם על החופשי שנתי הוא זה שיקבל את הכסף של ההנחה.
&nbsp
ממילא מאז הרפורמה משלמים לפי אזור ולא לפי חברת אוטובוסים כך שגם אם העובד מחליף מחר עבודה החופשי שנתי שלו ימשיך לעבוד ופשוט מישהו אחר ישלם ההחזרים החודשיים.
 

FiReBall

New member
בדיוק

לא צריך לעדכן אף אחד
לפי צו ההרחבה סעיף 4:
&nbsp
4. הוצאות הנסיעה ייקבעו לפי מחיר נסיעה מוזל באוטובוס ציבורי או כרטיס מינוי חודשי מוזל ממקום מגורי העובד למקום עבודתו, על יסוד כרטיס הנחה של כמה נסיעות, אם קיים כרטיס הנחה כזה.
&nbsp
כלומר המעסיק ימשיך לשלם לעובד לפי חופשי חודשי, מה שהעובד ירצה לקנות עם הכסף שיקנה, אם ירצה לשלם על החופשי שנתי הוא זה שיקבל את הכסף של ההנחה.
&nbsp
ממילא מאז הרפורמה משלמים לפי אזור ולא לפי חברת אוטובוסים כך שגם אם העובד מחליף מחר עבודה החופשי שנתי שלו ימשיך לעבוד ופשוט מישהו אחר ישלם ההחזרים החודשיים.
בדיוק
לפי צו ההרחבה המעסיק נדרש לשלם את המינימום הנדרש.
&nbsp
אם העלות של חופשי שנתי נמוכה יותר מחופשי חודשי, לפי צו ההרחבה הוא לא יוכל לשלם את המינימום הנדרש, אלא רק לפי חופשי חודשי. לכן אם יהיה חופשי שנתי, סביר להניח שהתאחדות התעשיינית תדרוש לשנות את ההסכמים הקיבוציים ואת צווי ההרחבה המוצאים להם, לפיו התשלום יהיה לפי הכרטיס התקופתי הזול ביותר.
 

tenen

New member
אף אחד לא חייב להסכים לדרישה כזו

בדיוק
לפי צו ההרחבה המעסיק נדרש לשלם את המינימום הנדרש.
&nbsp
אם העלות של חופשי שנתי נמוכה יותר מחופשי חודשי, לפי צו ההרחבה הוא לא יוכל לשלם את המינימום הנדרש, אלא רק לפי חופשי חודשי. לכן אם יהיה חופשי שנתי, סביר להניח שהתאחדות התעשיינית תדרוש לשנות את ההסכמים הקיבוציים ואת צווי ההרחבה המוצאים להם, לפיו התשלום יהיה לפי הכרטיס התקופתי הזול ביותר.
אף אחד לא חייב להסכים לדרישה כזו
אם המדינה החליטה לתת צ'ופר לאזרחים היא לא חייבת להעביר אותו לעסקים רק משום שהם מבקשים.
&nbsp
אני דווקא הייתי מוותר על ההנחה ומעדיף שישתמשו בכסף בשביל לשפר התחבורה הציבורית מבחינת תדירות.
&nbsp
במחיר התחבורה הציבורית כבר עקפה בסיבוב את הפרטית, אם רוצים להגדיל השימוש צריך להגדיל את התדירות ולא להמשיך להוריד את המחיר.
 
אם ההחזר יהיה לפי שנתי, אז הוא יהיה בתשלום אחד בזמן הקנייה

מעסיקים לא הולכים להתעסק בזה בעצמם
למרות שיש שירות של הנפקת (והטענת) רב קו "בהזמנה גדולה" לעסקים, הסיכוי שמעסיקים ירצו להתעסק בזה קלוש, בעיקר עם תרבות הרכב הפרטי ששולטת בארץ.

אם יהיה חופשי שנתי כזה כנראה שההחזר ימשיך להיות חודשי, וכנראה ייקטן כי יחושב לפי עלות של חופשי שנתי ולא חופשי חודשי. זאת אומרת שבפועל הצעד הזה לא באמת יחסוך לנוסעים בתח"צ (למרות שזה ייראה כך למי שלא מסתכל על התמונה המלאה) אלא למעסיקים, שבמילא משלמים החזר נסיעות לעובדיהם. אז זה בעצם הורדה זעומה בשכר בחסות משרד התחבורה.

הרווח היחידי לנוסעים יהיה לאלו שהמעסיק שלהם לא מעודכן (וימשיך לשלם לפי תעריף של חופשי חודשי) וגם זה שלקנות חופשי שנתי זו "פחות טרחה" (למי שיש לו סכום כסף גדול מראש) מאשר להטעין כל חודש.
אם ההחזר יהיה לפי שנתי, אז הוא יהיה בתשלום אחד בזמן הקנייה
לא חושב שהרבה מעסיקים יסכימו לזה, ולכן ימשיכו לשלם על חודשי.
 

tenen

New member
צעד מצויין בכיוון הנכון

משרד התחבורה מתכנן חופשי שנתי לכולם (לא רק לסטודנטים)
http://www.themarker.com/dynamo/1.3628246

כתבתי על זה הודעה לפני כמה דקות אבל נראה שתפוז אכל אותה. הנה ניסיון שני.

נראה שמשרד התחבורה מעוניין לאפשר לכלל האוכלוסיה לרכוש חוזה חופשי שנתי, שעד היום היה נחלתם של סטודנטים בלבד. האוצר לא כל כך בעד כי זה מהלך מאוד יקר.

אני לא בטוח שעוד הוזלות בתח"צ זה *ה*צעד שצריך עכשיו, לדעתי עדיף להשקיע את התקציב בשיפור השירות והגדלת האמינות.
צעד מצויין בכיוון הנכון
גם אם ההנחה הנוספת תהיה זניחה זה צעד מצויין בכיוון הנכון.
זה יקצר תורים לקופות ברכבת בצורה דרסטית, יוריד מאוד את ההתעסקות של נהגי אוטובוסים בכסף (אף אחד לא יקנה כרטיס באלפי שקלים במזומן אלא בקופה בכרטיס אשראי)
&nbsp
השירות והאמינות ישתפרו משום שהתורים יתקצרו מרגע שיצטרכו להתעסק הרבה פחות בכסף והרבה יותר בנסיעה.
&nbsp
עכשיו רק נשאר שיפסיקו עם השטות הנוראית הזו של חיילים שמוציאים כרטיסי נייר, בשביל מה בדיוק זה טוב, שרכבת ישראל תעביר את המידע שלהם לצבא על סמך הנסיעות שעשו (הרי רושמים כניסות ויציאות לפי הכרטיס המגנטי) ותעלים לחלוטין את התורים בקופות.
&nbsp
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה