כתבה של עידן יוסף על קו 485 החדש בין ירושלים לנתב"ג:

מצב
הנושא נעול.
את המסלול עושים קווים 78,74 ו75

אם כבר, צריך לצאת מהחאן
הקו הזה נועד במידה רבה לשרת את התיירים לירושלים יותר מאשר למבקרים בקריית הממשלה, ולכן הגיוני יותר שייסע בציר שתואם את עיקר אזורי המלונות של העיר: תחנת החאן, קרן היסוד, המלך ג'ורג', אגריפס.
שימו לב שמסלול כזה עובר ברובו בנת"צים (הקו הכחול) ולכן הנסיעה תהיה יחסית מהירה (מקטין את חוסר הוודאות בשעת ההגעה לתחנה המרכזית), וגם יש לאורך המסלול הזה קישורים טובים לרוב חלקי העיר, לטובת התושבים המקומיים.
את המסלול עושים קווים 78,74 ו75
ובעתיד הקו הכחול של הרקלת. הקטע שלא במתץ במרכז העיר דווקא מאוד פקוק בשעות העומס ולכן אין וודאות מתי יגיע האוטובוס.
 
וגם מוזיאון ישראל הוא יעד מבוקש לתיירים.

אם כבר, צריך לצאת מהחאן
הקו הזה נועד במידה רבה לשרת את התיירים לירושלים יותר מאשר למבקרים בקריית הממשלה, ולכן הגיוני יותר שייסע בציר שתואם את עיקר אזורי המלונות של העיר: תחנת החאן, קרן היסוד, המלך ג'ורג', אגריפס.
שימו לב שמסלול כזה עובר ברובו בנת"צים (הקו הכחול) ולכן הנסיעה תהיה יחסית מהירה (מקטין את חוסר הוודאות בשעת ההגעה לתחנה המרכזית), וגם יש לאורך המסלול הזה קישורים טובים לרוב חלקי העיר, לטובת התושבים המקומיים.
וגם מוזיאון ישראל הוא יעד מבוקש לתיירים.
 

Ccyclist

Well-known member
למעט אינדיאנה ג'ונס אין תיירים שירצו להגיע מנתב"ג למוזיאון.

וגם מוזיאון ישראל הוא יעד מבוקש לתיירים.
למעט אינדיאנה ג'ונס אין תיירים שירצו להגיע מנתב"ג למוזיאון.
יעדו הראשון של התייר שירד מהטיסה הוא המלון, במיוחד אם זו היתה טיסת לילה או טיסה ארוכה. מהבחינה הזו תחנת רכבת הממילא וקו רק"ל על המלך דוד הם המטרה האולטימטיבית וקו אוטובוס שמגיע למלונות קרן היסוד הוא פתרון ביניים טוב. מוזיאונים ואורקציות זה דבר שעושים אחרי שמתמקמים במלון ולא ישירות משדה התעופה.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
גם עצם העובדה שתחנות הם הורדה בלבד לא נותן אפשרות

למעט אינדיאנה ג'ונס אין תיירים שירצו להגיע מנתב"ג למוזיאון.
יעדו הראשון של התייר שירד מהטיסה הוא המלון, במיוחד אם זו היתה טיסת לילה או טיסה ארוכה. מהבחינה הזו תחנת רכבת הממילא וקו רק"ל על המלך דוד הם המטרה האולטימטיבית וקו אוטובוס שמגיע למלונות קרן היסוד הוא פתרון ביניים טוב. מוזיאונים ואורקציות זה דבר שעושים אחרי שמתמקמים במלון ולא ישירות משדה התעופה.
גם עצם העובדה שתחנות הם הורדה בלבד לא נותן אפשרות
לעלות בתחנה המרכזית לקו החולף שיצא מכיוון נתב"ג כדי להגיע לביהמ"ש, כנסת, מוזיאונים וקרית הממשלה. אפשר רק אם עולים מנתב"ג עם המזוודות. הקו היה צריך להתחיל ולהסתיים במרכזית
 
מה לגבי תייר שהגיע בצהוריים יסתובב במוזאון ויגיע בערב למלון?

למעט אינדיאנה ג'ונס אין תיירים שירצו להגיע מנתב"ג למוזיאון.
יעדו הראשון של התייר שירד מהטיסה הוא המלון, במיוחד אם זו היתה טיסת לילה או טיסה ארוכה. מהבחינה הזו תחנת רכבת הממילא וקו רק"ל על המלך דוד הם המטרה האולטימטיבית וקו אוטובוס שמגיע למלונות קרן היסוד הוא פתרון ביניים טוב. מוזיאונים ואורקציות זה דבר שעושים אחרי שמתמקמים במלון ולא ישירות משדה התעופה.
מה לגבי תייר שהגיע בצהוריים יסתובב במוזאון ויגיע בערב למלון?
ותייר שיש לו עוד כמה שעות בארץ לשרוף ואח"כ יקח אוטובוס לשדה תעופה,
כך עשיתי בתור תייר בחו"ל.
 

Bus Nerd

Active member
להסתובב במוזיאון עם המזוודה?

מה לגבי תייר שהגיע בצהוריים יסתובב במוזאון ויגיע בערב למלון?
ותייר שיש לו עוד כמה שעות בארץ לשרוף ואח"כ יקח אוטובוס לשדה תעופה,
כך עשיתי בתור תייר בחו"ל.
להסתובב במוזיאון עם המזוודה?
בד"כ משאירים אותה בשמירת חפצים במלון ולא מסתובבים איתה כל היום
 
תרמילאים רבים מגיעים עם תיק קטן על הגב

להסתובב במוזיאון עם המזוודה?
בד"כ משאירים אותה בשמירת חפצים במלון ולא מסתובבים איתה כל היום
תרמילאים רבים מגיעים עם תיק קטן על הגב
אני מניח שבמקרה כזה תהיה גם שמירת חפצים במוזאון.
 

Ccyclist

Well-known member
האקרופוליסים של מע. ירושלים דורשים חצי יום במהלך הביקור.

תרמילאים רבים מגיעים עם תיק קטן על הגב
אני מניח שבמקרה כזה תהיה גם שמירת חפצים במוזאון.
האקרופוליסים של מע. ירושלים דורשים חצי יום במהלך הביקור.
אם יש מספר שעות בין שעת הפינוי לשעת הטיסה וצריך לשרוף זמן הגיוני יותר או להסתובב במרכז העיר או לתכנן לשלב נסיעה בקו הנופי ממלחה לת"א ומשם לנתב"ג. בעידן הקו המהיר יתכן שקפיצה של 35 דקות לקניון עזריאלי בתחנת השלום ועלייה למצפה בקומה העליונה תהיה שריפת זמן טובה כניגוד מודרני לטיול הירושלמי וקרובה יותר לנתב"ג. מוקד קרוב למלון שמוכר לתייר מימי הביקור או מוקד תעבורתי פשוט הגיוניים יותר לשריפת זמן.
&nbsp
האקרופוליסים של עידן מערב ירושלים המחולקת: מוזיאון ישראל, הכנסת, יד ושם, הר הרצל מצריכים נסיעה פנימית מאזורי המלונות כך שלהגיע אליהם ביום האחרון זה לא המהלך ההגיוני ביותר גם אם יהיה לאלו מהם שבגבעת רם קו שעתי לנתב"ג.
&nbsp
&nbsp
 

נתנאל531

Well-known member
הקו הזה הוא מהפכה של ממש בהפעלת קווי לילה בירושלים בשגרה

כתבה של עידן יוסף על קו 485 החדש בין ירושלים לנתב"ג:
[URL]http://www.news1.co.il/Archive/001-D-387983-00.html[/URL]
"
החל ב-13 בפברואר 2017 (יום ב') יחל משרד התחבורה, באמצעות חברת אפיקים, להפעיל את קו 485 שיסע במסלול ישיר בין ירושלים לנמל התעופה בן-גוריון.

קו 485 ייצא מרחוב קפלן בירושלים, יעבור בתחנה המרכזית ובמספר תחנות נוספות בעיר, משם ייצא באופן ישיר למסוף הטיסות היוצאות בנתב"ג. גם בכיוון הנגדי, יאסוף את הנוסעים מטרמינל הנחיתות, משם ייצא לכיוון ירושלים.

הקו יפעל פעם בשעה, 24 שעות ביממה, 6 ימים בשבוע, ויספק מענה לתושבי ירושלים והסביבה בדרכי ההגעה והחזרה מנתב"ג. הוא יחל את פעילותו כשעתיים אחרי צאת השבת ויסיים אותה בשעה 14:00. משך הנסיעה המוערך בקו יהיה בין 50 דקות בשעות השפל לשעה ורבע בשעות השיא. בהמשך, תוסיף החברה אפשרות להזמין את כרטיס הנסיעה באמצעות האינטרנט ולשמור מקום באוטובוס.
"
הקו הזה הוא מהפכה של ממש בהפעלת קווי לילה בירושלים בשגרה
אם עד כה קו 480 האחרון (לא כולל חופשים / תקופת הקיץ) שיצא מירושלים היה סביב חצות (וקווים חרדים שונים עד 1 בלילה), כעת יש קו לנתבג בכל שעות היממה (בתדירות שעתית) שמאפשר קישור לרכבות הלילה שיוצאות מנתב"ג ומאפשרות הגעה לאזור תל אביב, תחנות הרכבת בשרון, חיפה, קריות, עכו ונהריה.
&nbsp
זה מאפשר גם קישור עקום מעט לקרית גת ובאר שבע, באמצעות קו הלילה של מטרופולין מנתב"ג לקרית גת ובאר שבע.
&nbsp
גם בכיוון ההפוך זה יוצר דבר גדול, ניתן כעת להגיע לירושלים בשילוב רכבות הלילה לנתב"ג בכל שעות היממה! הבעיה היחידה כעת היא שזמן היציאה מנתב"ג לא מסונכרן עם רכבות הלילה, אלו מגיעות בכל שעה עגולה+10 דקות, בעוד הקו יוצא בשעה עגולה. זה גוזר המתנה מיותרת של 50 דקות... גם בכיוון ההפוך ישנה בעיה דומה, רכבות הלילה מנתב"ג יוצאות זמן קצר לפני שהקו האוטובוס מגיע, מה שגוזר המתנה של כמעט שעה... אם הקו יצא בשני כיווני הנסיעה כל עגולה+30, זה יאפשר קישור נהדר בין אמצעי תחבורה בלילה.
&nbsp
תיאורטית זה מאפשר גם גישה מירושלים לאזור גוש דן תוך עקיפת פקקי הבוקר באיילון דרום ובכניסה לתחנה המרכזית ומסוף 2000, באמצעות מעבר בין אמצעי תחבורה בנתב"ג. זה גם מאפשר קישור ישיר מאזור שורש (לקו יש תחנה שם) לאזור תל אביב, באמצעות החלפה לרכבת בנתב"ג.
&nbsp
(אם כי הכניסה לנתב"ג ובדיקות בטחוניות שונות עשויה לבזבז יותר זמן מאשר יחסך באמצעות נסיעה מנתב"ג לת"א ברכבת).
&nbsp
החשש שלי הוא שהקו יהיה מוצלח מדי עד כדי כך שישאירו נוסעים בתחנת המוצא...
 
לא סביר רוב הנוסעים בהתחלה יסעו איתו עד לנתב"ג ואולי גם לתל

הקו הזה הוא מהפכה של ממש בהפעלת קווי לילה בירושלים בשגרה
אם עד כה קו 480 האחרון (לא כולל חופשים / תקופת הקיץ) שיצא מירושלים היה סביב חצות (וקווים חרדים שונים עד 1 בלילה), כעת יש קו לנתבג בכל שעות היממה (בתדירות שעתית) שמאפשר קישור לרכבות הלילה שיוצאות מנתב"ג ומאפשרות הגעה לאזור תל אביב, תחנות הרכבת בשרון, חיפה, קריות, עכו ונהריה.
&nbsp
זה מאפשר גם קישור עקום מעט לקרית גת ובאר שבע, באמצעות קו הלילה של מטרופולין מנתב"ג לקרית גת ובאר שבע.
&nbsp
גם בכיוון ההפוך זה יוצר דבר גדול, ניתן כעת להגיע לירושלים בשילוב רכבות הלילה לנתב"ג בכל שעות היממה! הבעיה היחידה כעת היא שזמן היציאה מנתב"ג לא מסונכרן עם רכבות הלילה, אלו מגיעות בכל שעה עגולה+10 דקות, בעוד הקו יוצא בשעה עגולה. זה גוזר המתנה מיותרת של 50 דקות... גם בכיוון ההפוך ישנה בעיה דומה, רכבות הלילה מנתב"ג יוצאות זמן קצר לפני שהקו האוטובוס מגיע, מה שגוזר המתנה של כמעט שעה... אם הקו יצא בשני כיווני הנסיעה כל עגולה+30, זה יאפשר קישור נהדר בין אמצעי תחבורה בלילה.
&nbsp
תיאורטית זה מאפשר גם גישה מירושלים לאזור גוש דן תוך עקיפת פקקי הבוקר באיילון דרום ובכניסה לתחנה המרכזית ומסוף 2000, באמצעות מעבר בין אמצעי תחבורה בנתב"ג. זה גם מאפשר קישור ישיר מאזור שורש (לקו יש תחנה שם) לאזור תל אביב, באמצעות החלפה לרכבת בנתב"ג.
&nbsp
(אם כי הכניסה לנתב"ג ובדיקות בטחוניות שונות עשויה לבזבז יותר זמן מאשר יחסך באמצעות נסיעה מנתב"ג לת"א ברכבת).
&nbsp
החשש שלי הוא שהקו יהיה מוצלח מדי עד כדי כך שישאירו נוסעים בתחנת המוצא...
לא סביר רוב הנוסעים בהתחלה יסעו איתו עד לנתב"ג ואולי גם לתל
ואולי לתל אביב, נסיעות אחרות רק אחרי שילמדו את הקו.
 

קו 415

Active member
שיעשו אותה מקבילה ל469

לא סביר רוב הנוסעים בהתחלה יסעו איתו עד לנתב"ג ואולי גם לתל
ואולי לתל אביב, נסיעות אחרות רק אחרי שילמדו את הקו.
שיעשו אותה מקבילה ל469
אני מקווה שיעדכנו את הקו שייפעל בסנכרון עם הרכבת,
&nbsp
גם כדאי לבקש שבלילה הקו ימשיך עד מסוף 2000...
 

olli3

New member
מנהל
מנתב"ג לת"א ולהיפך אפשר לנסוע גם עם 469, לא רק עם הרכבת.

הקו הזה הוא מהפכה של ממש בהפעלת קווי לילה בירושלים בשגרה
אם עד כה קו 480 האחרון (לא כולל חופשים / תקופת הקיץ) שיצא מירושלים היה סביב חצות (וקווים חרדים שונים עד 1 בלילה), כעת יש קו לנתבג בכל שעות היממה (בתדירות שעתית) שמאפשר קישור לרכבות הלילה שיוצאות מנתב"ג ומאפשרות הגעה לאזור תל אביב, תחנות הרכבת בשרון, חיפה, קריות, עכו ונהריה.
&nbsp
זה מאפשר גם קישור עקום מעט לקרית גת ובאר שבע, באמצעות קו הלילה של מטרופולין מנתב"ג לקרית גת ובאר שבע.
&nbsp
גם בכיוון ההפוך זה יוצר דבר גדול, ניתן כעת להגיע לירושלים בשילוב רכבות הלילה לנתב"ג בכל שעות היממה! הבעיה היחידה כעת היא שזמן היציאה מנתב"ג לא מסונכרן עם רכבות הלילה, אלו מגיעות בכל שעה עגולה+10 דקות, בעוד הקו יוצא בשעה עגולה. זה גוזר המתנה מיותרת של 50 דקות... גם בכיוון ההפוך ישנה בעיה דומה, רכבות הלילה מנתב"ג יוצאות זמן קצר לפני שהקו האוטובוס מגיע, מה שגוזר המתנה של כמעט שעה... אם הקו יצא בשני כיווני הנסיעה כל עגולה+30, זה יאפשר קישור נהדר בין אמצעי תחבורה בלילה.
&nbsp
תיאורטית זה מאפשר גם גישה מירושלים לאזור גוש דן תוך עקיפת פקקי הבוקר באיילון דרום ובכניסה לתחנה המרכזית ומסוף 2000, באמצעות מעבר בין אמצעי תחבורה בנתב"ג. זה גם מאפשר קישור ישיר מאזור שורש (לקו יש תחנה שם) לאזור תל אביב, באמצעות החלפה לרכבת בנתב"ג.
&nbsp
(אם כי הכניסה לנתב"ג ובדיקות בטחוניות שונות עשויה לבזבז יותר זמן מאשר יחסך באמצעות נסיעה מנתב"ג לת"א ברכבת).
&nbsp
החשש שלי הוא שהקו יהיה מוצלח מדי עד כדי כך שישאירו נוסעים בתחנת המוצא...
מנתב"ג לת"א ולהיפך אפשר לנסוע גם עם 469, לא רק עם הרכבת.
כל התחנות של 469 הן תחנות לאיסוף+הורדה. ניתן להשתמש בו לנסיעה פנימית בבאר שבע (ויש נוסעים שעושים זאת), ניתן להשתמש בו לנסיעה פנימית בקרית גת וניתן להשתמש בו לנסיעה בין נתב"ג לתל אביב ולהיפך וגם בזה כבר נתקלתי.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
"אחלה של תדירות" יוצרת בעיות עם נוסעים שרוצים חופשי תקופתי

כתבה של עידן יוסף על קו 485 החדש בין ירושלים לנתב"ג:
[URL]http://www.news1.co.il/Archive/001-D-387983-00.html[/URL]
"
החל ב-13 בפברואר 2017 (יום ב') יחל משרד התחבורה, באמצעות חברת אפיקים, להפעיל את קו 485 שיסע במסלול ישיר בין ירושלים לנמל התעופה בן-גוריון.

קו 485 ייצא מרחוב קפלן בירושלים, יעבור בתחנה המרכזית ובמספר תחנות נוספות בעיר, משם ייצא באופן ישיר למסוף הטיסות היוצאות בנתב"ג. גם בכיוון הנגדי, יאסוף את הנוסעים מטרמינל הנחיתות, משם ייצא לכיוון ירושלים.

הקו יפעל פעם בשעה, 24 שעות ביממה, 6 ימים בשבוע, ויספק מענה לתושבי ירושלים והסביבה בדרכי ההגעה והחזרה מנתב"ג. הוא יחל את פעילותו כשעתיים אחרי צאת השבת ויסיים אותה בשעה 14:00. משך הנסיעה המוערך בקו יהיה בין 50 דקות בשעות השפל לשעה ורבע בשעות השיא. בהמשך, תוסיף החברה אפשרות להזמין את כרטיס הנסיעה באמצעות האינטרנט ולשמור מקום באוטובוס.
"
"אחלה של תדירות" יוצרת בעיות עם נוסעים שרוצים חופשי תקופתי
חופשי יומי ושבועי ביומו האחרון (אם הנוסע מכניס שני חוזים גם של אזורי י-ם ות"א לאורך מסלול הקו) פג בארבע לפנות בוקר

אם מתקפים בדיוק לפני יציאת הקו ב-04:00 נוסעים בפועל ללא כרטיס כי פג לו תוקף אחרי דקה ואם רוכשים דקה אחרי ליום שהתחיל זה מסורבל לנהג כי הוא גם נוהג כבר והעלה נוסעים ויש גם נוסעים שעולים ללא תיקוף בדיוק כדי לרכוש את החוזים ב-04:01 ואז לתקפם
 

נתנאל531

Well-known member
זו בעיה שולית לגמרי, כמה נוסעים יש ב־4:00 בכל הארץ?

"אחלה של תדירות" יוצרת בעיות עם נוסעים שרוצים חופשי תקופתי
חופשי יומי ושבועי ביומו האחרון (אם הנוסע מכניס שני חוזים גם של אזורי י-ם ות"א לאורך מסלול הקו) פג בארבע לפנות בוקר

אם מתקפים בדיוק לפני יציאת הקו ב-04:00 נוסעים בפועל ללא כרטיס כי פג לו תוקף אחרי דקה ואם רוכשים דקה אחרי ליום שהתחיל זה מסורבל לנהג כי הוא גם נוהג כבר והעלה נוסעים ויש גם נוסעים שעולים ללא תיקוף בדיוק כדי לרכוש את החוזים ב-04:01 ואז לתקפם
זו בעיה שולית לגמרי, כמה נוסעים יש ב־4:00 בכל הארץ?
 

arseny92

Well-known member
מנהל
היה רצוי שדבר כזה לא יקרה כלל ובקשר לנוסעים יש טיסות גם בליל

זו בעיה שולית לגמרי, כמה נוסעים יש ב־4:00 בכל הארץ?
היה רצוי שדבר כזה לא יקרה כלל ובקשר לנוסעים יש טיסות גם בליל
 
למיטב הבנתי החופשי של היום הבא תקף כבר מחצות, יש חפיפה של 4

"אחלה של תדירות" יוצרת בעיות עם נוסעים שרוצים חופשי תקופתי
חופשי יומי ושבועי ביומו האחרון (אם הנוסע מכניס שני חוזים גם של אזורי י-ם ות"א לאורך מסלול הקו) פג בארבע לפנות בוקר

אם מתקפים בדיוק לפני יציאת הקו ב-04:00 נוסעים בפועל ללא כרטיס כי פג לו תוקף אחרי דקה ואם רוכשים דקה אחרי ליום שהתחיל זה מסורבל לנהג כי הוא גם נוהג כבר והעלה נוסעים ויש גם נוסעים שעולים ללא תיקוף בדיוק כדי לרכוש את החוזים ב-04:01 ואז לתקפם
למיטב הבנתי החופשי של היום הבא תקף כבר מחצות, יש חפיפה של 4
שעות, ולכן אין בעיה.
 
חופשי יומי תקף מחצות ועד 4:30 למחרת, ובכלל אין כרטיסי חופשי

"אחלה של תדירות" יוצרת בעיות עם נוסעים שרוצים חופשי תקופתי
חופשי יומי ושבועי ביומו האחרון (אם הנוסע מכניס שני חוזים גם של אזורי י-ם ות"א לאורך מסלול הקו) פג בארבע לפנות בוקר

אם מתקפים בדיוק לפני יציאת הקו ב-04:00 נוסעים בפועל ללא כרטיס כי פג לו תוקף אחרי דקה ואם רוכשים דקה אחרי ליום שהתחיל זה מסורבל לנהג כי הוא גם נוהג כבר והעלה נוסעים ויש גם נוסעים שעולים ללא תיקוף בדיוק כדי לרכוש את החוזים ב-04:01 ואז לתקפם
חופשי יומי תקף מחצות ועד 4:30 למחרת, ובכלל אין כרטיסי חופשי
אז איזו בעיה יש פה?

בכל מקרה לא זכור לי שיש כרטיס חופשי בין ירושלים לנתב״ג
 

davidfainshtein

Member
מנהל
בעוד כשנתיים, כשאר תתחיל לפעול הרכבת

כתבה של עידן יוסף על קו 485 החדש בין ירושלים לנתב"ג:
[URL]http://www.news1.co.il/Archive/001-D-387983-00.html[/URL]
"
החל ב-13 בפברואר 2017 (יום ב') יחל משרד התחבורה, באמצעות חברת אפיקים, להפעיל את קו 485 שיסע במסלול ישיר בין ירושלים לנמל התעופה בן-גוריון.

קו 485 ייצא מרחוב קפלן בירושלים, יעבור בתחנה המרכזית ובמספר תחנות נוספות בעיר, משם ייצא באופן ישיר למסוף הטיסות היוצאות בנתב"ג. גם בכיוון הנגדי, יאסוף את הנוסעים מטרמינל הנחיתות, משם ייצא לכיוון ירושלים.

הקו יפעל פעם בשעה, 24 שעות ביממה, 6 ימים בשבוע, ויספק מענה לתושבי ירושלים והסביבה בדרכי ההגעה והחזרה מנתב"ג. הוא יחל את פעילותו כשעתיים אחרי צאת השבת ויסיים אותה בשעה 14:00. משך הנסיעה המוערך בקו יהיה בין 50 דקות בשעות השפל לשעה ורבע בשעות השיא. בהמשך, תוסיף החברה אפשרות להזמין את כרטיס הנסיעה באמצעות האינטרנט ולשמור מקום באוטובוס.
"
בעוד כשנתיים, כשאר תתחיל לפעול הרכבת
הקו יהפוך כמובן למיותר.
עד אז - בשורה מעולה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה