DanBus43Maalit72
Active member
אתן לך 2 דוגמאות מתחנות אחרות של רכבת ישראל:
1. תחנת הרב-מכר:
התחנה של רמת-השרון תיבנה מתחת לגשר גנדי בסמוך לתחנת הרצליה, מדרום לה.
התחנה הזאת היתה אמורה להיבנות כבר לפני 14 שנה על מסילת החוף אבל היה חשש (שאכן התממש בהרצליה) שהיא תתנגש עם הארכה עתידית של נתיבי האיילון. תושבי רמת-השרון מחו, ראש העיר של רמת-השרון מחה, אבל שר התחבורה ושר האוצר הסבירו להם שהם לא מוכנים לבנות תחנה זמנית שתהרס בעתיד.
לא היה ניתן להאריך אז את נתיבי האיילון בגלל צה"ל ובגלל עיריית הרצליה.
2. תחנת ראש העין דרום (דוגמא הפוכה):
כרגע היא משמשת רק כמסוף מטענים אך היא מיועדת להיות משודרגת/מורחבת כבר במהלך השנה כדי שהיא תוכל להיפתח מחדש לנוסעים. ראש עיריית ראש-העין סיכם על כך עם שר התחבורה כץ.
ייבנה לה גשר חדש להולכי רגל ולרוכבי אופניים מראש העין מעל לכביש 6 ומעל למסילה.
אצלה, לא נבנית תחנה חדשה עם רכבל במיקום אחר. אצלה, שום דבר לא ייהרס. אצלה- זו הרחבה. בהרצליה- זו הזזה.
ומסילת החוף נמצאת בהארכה כעת. כנראה שלא נסעת בשנים האחרונות בתח"צ.
קח את הדברים שלך ותחזור לחור הזה ליד בני ברק וצפון תל אביב שנקרא פתח תקווה.