ניתוק קטע ישן ממסילת החוף והפיכת המסילה הנטושה הזאת לפארק.

מצב
הנושא נעול.

DanBus43Maalit72

Active member
מעולם לא הייתה תחנה ברמת השרון

אתן לך 2 דוגמאות מתחנות אחרות של רכבת ישראל:
1. תחנת הרב-מכר:

התחנה של רמת-השרון תיבנה מתחת לגשר גנדי בסמוך לתחנת הרצליה, מדרום לה.

התחנה הזאת היתה אמורה להיבנות כבר לפני 14 שנה על מסילת החוף אבל היה חשש (שאכן התממש בהרצליה) שהיא תתנגש עם הארכה עתידית של נתיבי האיילון. תושבי רמת-השרון מחו, ראש העיר של רמת-השרון מחה, אבל שר התחבורה ושר האוצר הסבירו להם שהם לא מוכנים לבנות תחנה זמנית שתהרס בעתיד.

לא היה ניתן להאריך אז את נתיבי האיילון בגלל צה"ל ובגלל עיריית הרצליה.


2. תחנת ראש העין דרום (דוגמא הפוכה):

כרגע היא משמשת רק כמסוף מטענים אך היא מיועדת להיות משודרגת/מורחבת כבר במהלך השנה כדי שהיא תוכל להיפתח מחדש לנוסעים. ראש עיריית ראש-העין סיכם על כך עם שר התחבורה כץ.

ייבנה לה גשר חדש להולכי רגל ולרוכבי אופניים מראש העין מעל לכביש 6 ומעל למסילה.

אצלה, לא נבנית תחנה חדשה עם רכבל במיקום אחר. אצלה, שום דבר לא ייהרס. אצלה- זו הרחבה. בהרצליה- זו הזזה.
מעולם לא הייתה תחנה ברמת השרון
ומסילת החוף נמצאת בהארכה כעת. כנראה שלא נסעת בשנים האחרונות בתח"צ.

קח את הדברים שלך ותחזור לחור הזה ליד בני ברק וצפון תל אביב שנקרא פתח תקווה.

 
א. זה לא חור

מעולם לא הייתה תחנה ברמת השרון
ומסילת החוף נמצאת בהארכה כעת. כנראה שלא נסעת בשנים האחרונות בתח"צ.

קח את הדברים שלך ותחזור לחור הזה ליד בני ברק וצפון תל אביב שנקרא פתח תקווה.
א. זה לא חור
ב. שמו איציק ברוורמן
ג.כאמור, למעט המשפט האחרון הכל נכון.
 

DanBus43Maalit72

Active member
תודה על התיקון על שמו של ראש עיריית פתח תקווה.

א. זה לא חור
ב. שמו איציק ברוורמן
ג.כאמור, למעט המשפט האחרון הכל נכון.
תודה על התיקון על שמו של ראש עיריית פתח תקווה.
המשתמש משה12333 הינו טרול שמטריל פה בפורום ובפורום פיתוח אורבני ותשתיות. הוא נוטה להציג את מה שהולך ודעותיו של ברוורמן באור חיובי. ברוורמן ידוע פה כראש עיר עם דעות אנטי תח"צ שמנסה להרוג את התח"צ בפתח תקווה. וזה הדעות שהמשתמש מפיץ פה בפורום. דיסאי פורמציה של משתמשים ועמדה מנוגדת לכמעט כל משתמשי הפורום
 

משה12333

New member
אתה חוזר על דבריי. מעולם לא היתה תחנה ברמת השרון. היה תכנון

מעולם לא הייתה תחנה ברמת השרון
ומסילת החוף נמצאת בהארכה כעת. כנראה שלא נסעת בשנים האחרונות בתח"צ.

קח את הדברים שלך ותחזור לחור הזה ליד בני ברק וצפון תל אביב שנקרא פתח תקווה.
אתה חוזר על דבריי. מעולם לא היתה תחנה ברמת השרון. היה תכנון
לפני 14 שנה להקים אותה, כפי שאתה רואה בתשריט, אך שר התחבורה ושר האוצר החליטו בשנת 2003, ממש בשניה האחרונה לפני העברת הכסף לבנייתה, לבטלה.

ובצדק.

ובקשר ל"הארכת מסילת החוף", בכלל טעית. אולי התכוונת להארכת האיילון. מסילת החוף קיימת כבר משנות ה-50.

 
והיה עוד שיקול

אתן לך 2 דוגמאות מתחנות אחרות של רכבת ישראל:
1. תחנת הרב-מכר:

התחנה של רמת-השרון תיבנה מתחת לגשר גנדי בסמוך לתחנת הרצליה, מדרום לה.

התחנה הזאת היתה אמורה להיבנות כבר לפני 14 שנה על מסילת החוף אבל היה חשש (שאכן התממש בהרצליה) שהיא תתנגש עם הארכה עתידית של נתיבי האיילון. תושבי רמת-השרון מחו, ראש העיר של רמת-השרון מחה, אבל שר התחבורה ושר האוצר הסבירו להם שהם לא מוכנים לבנות תחנה זמנית שתהרס בעתיד.

לא היה ניתן להאריך אז את נתיבי האיילון בגלל צה"ל ובגלל עיריית הרצליה.


2. תחנת ראש העין דרום (דוגמא הפוכה):

כרגע היא משמשת רק כמסוף מטענים אך היא מיועדת להיות משודרגת/מורחבת כבר במהלך השנה כדי שהיא תוכל להיפתח מחדש לנוסעים. ראש עיריית ראש-העין סיכם על כך עם שר התחבורה כץ.

ייבנה לה גשר חדש להולכי רגל ולרוכבי אופניים מראש העין מעל לכביש 6 ומעל למסילה.

אצלה, לא נבנית תחנה חדשה עם רכבל במיקום אחר. אצלה, שום דבר לא ייהרס. אצלה- זו הרחבה. בהרצליה- זו הזזה.
והיה עוד שיקול
תחנת הרב מכר נמצאת במקום שהוא כרגע שום מקום, יש על האזור תילי תילים של תוכניות אבל בשלב זה היה פשוט מוקדם מדי להקים את התחנה.

רכבת ישראל וגם חלק גדול מיועצי משרד התחבורה ממנתגדים לריבוי תחנות מסיבות מובנות. כל תחנה כזו פוגעת באטרקטיביות הרכבת.
אחת האמירות בקשר לרב מכר, שלא קשורה לנתיבי איילון, היתה שעד שלא יהיה חישמול, שיקטין את הפגיעה של התחנה בזמן הנסיעה של הרכבת, אסור להקים אותה. קשה לומר לא. קל יותר להגיד כן אבל לא עכשיו.

מובן שהלחצים הפוליטיים עושים את שלהם. תחנת כפר מנחם (סליחה, קרית מלאכי מזרח-מזרח-מזרח) היא דוגמה לכך שלא הכל מקצועי בארץ. כנ"ל, אם כי במידה פחותה תחנת מזכרת בתיה. וכמעט כל תחנה משנית אחרת שקיימת או מתוכננת בארץ, בחלקן הלחצים מכריעים את השיקול המקצועי.

דוגמה טריה היא תחנת אחיהוד, שנבנתה בלחץ מועצה אזורית משגב שרוצה להפוך את אזור התעשיה הקטן בר-לב למשהו אטרקטיבי יותר בעתיד שיניב לה יותר ארנונה. לא בטוח שהיא תצליח, אבל גם אם כן, בינתיים משתמשי רכבת כרמיאל יסבלו ממהירות נסיעה איטית בגלל התחנה הזו שתשמש מעט מאד נוסעים.
 

משה12333

New member
הבעיה עם תחנת הרב מכר היתה שמצד אחד היא חיכתה להארכת האיילון

והיה עוד שיקול
תחנת הרב מכר נמצאת במקום שהוא כרגע שום מקום, יש על האזור תילי תילים של תוכניות אבל בשלב זה היה פשוט מוקדם מדי להקים את התחנה.

רכבת ישראל וגם חלק גדול מיועצי משרד התחבורה ממנתגדים לריבוי תחנות מסיבות מובנות. כל תחנה כזו פוגעת באטרקטיביות הרכבת.
אחת האמירות בקשר לרב מכר, שלא קשורה לנתיבי איילון, היתה שעד שלא יהיה חישמול, שיקטין את הפגיעה של התחנה בזמן הנסיעה של הרכבת, אסור להקים אותה. קשה לומר לא. קל יותר להגיד כן אבל לא עכשיו.

מובן שהלחצים הפוליטיים עושים את שלהם. תחנת כפר מנחם (סליחה, קרית מלאכי מזרח-מזרח-מזרח) היא דוגמה לכך שלא הכל מקצועי בארץ. כנ"ל, אם כי במידה פחותה תחנת מזכרת בתיה. וכמעט כל תחנה משנית אחרת שקיימת או מתוכננת בארץ, בחלקן הלחצים מכריעים את השיקול המקצועי.

דוגמה טריה היא תחנת אחיהוד, שנבנתה בלחץ מועצה אזורית משגב שרוצה להפוך את אזור התעשיה הקטן בר-לב למשהו אטרקטיבי יותר בעתיד שיניב לה יותר ארנונה. לא בטוח שהיא תצליח, אבל גם אם כן, בינתיים משתמשי רכבת כרמיאל יסבלו ממהירות נסיעה איטית בגלל התחנה הזו שתשמש מעט מאד נוסעים.
הבעיה עם תחנת הרב מכר היתה שמצד אחד היא חיכתה להארכת האיילון
אבל מהצד השני בסיסי המודיעין של צה"ל והמתקנים של עיריית הרצליה, שהיו במקום לפני 14 שנה, לא איפשרו את הארכתו.

תושבי רמת השרון הרגישו שהם באמצע מערכון של הגשש, בגלל מצב זה. שר התחבורה ושר האוצר הודיעו לראש העיר ולהם "שיחכו 15 שנה" (ממש במילים המדויקות האלה) עד להקמת התחנה הזאת כי אין להם שום כוונה לבנות תחנה זמנית שתהרס בעוד 15 שנה.

(אם אתה זוכר את המקום, אפילו לפני שגשר גנדי נבנה או קצת אחרי שבנו אותו, בסיס המודיעין הגיע ממש עד למסילת הרכבת ועד למחסום הכביש-רכבת שהיה שם/עד לתחילת העליה לגשר גנדי. אולי אתה זוכר גם שחיילת מחיל המודיעין שצעדה שם נדרסה ע"י רכבת כי היא חצתה מסילה אחת, לא הסתכלה לכיוון המסילה השניה ואז רכבת שהגיעה מהכיוון השני דרסה אותה למוות).

 
יוצא דופן אחד

אתה צריך להבין דבר חשוב: קודם כל נותנים קדימות לתכנון עבור
כלי הרכב ורק אח"כ חושבים על מתקני הרכבת, שלא יפריעו לזרימת התנועה שלהם.

אתה כל הזמן חושב שההיפך הוא הנכון. תחנות הרכבת הן תמיד משניות בכל פרוייקט תחבורתי.

חייבים להזיז את תחנת הרכבת הקיימת ואת הרציפים הקיימים כי הם מפריעים לנתיבים, לעקומות ולחניות החדשות של כלי הרכב.

הבעיה עם תחנת הרכבת בהרצליה (ובבני ברק) היא שהתכנון שלה היה הרבה לפני שמישהו ידע בכלל איך תתבצע הארכת האיילון ואם היא בכלל תתבצע (היו כמה מחשבות על חלופות שונות).

תמיד, כשתכנון כביש מתנגש עם תחנת רכבת, תחנת הרכבת זזה לטובתו.

דרך אגב, בלי שום קשר, האם באמת אתה חושב שמסילת השרון ותחנותיה היו באות לאוויר העולם אם כביש 531 לא היה נסלל?

האם אתה חושב שמסילת האיילון ותחנותיה היו קיימות אם לא היתה מוקמת תעלת האיילון לכלי הרכב?

אתה צריך לקבל זאת כעובדה: בעולם תכנון התחבורה בישראל, המקום הראשון שמור לכלי הרכב מבחינת עדיפות, המקום השני לרכבות המשא ואח"כ באים כל אמצעי התחבורה הציבורית, בתנאי שהם לא מפריעים לשני המקומות הראשונים.

אם הם מפריעים אז הם זזים כדי לפנות מקום או שבכלל הם מבוטלים.

תחשוב על זה ותראה שהכלל הזה תמיד מתקיים בישראל.

ובצדק.
יוצא דופן אחד
המסילה מעפולה לחיפה שחותכת את השדות צמוד לגדר רמת דוד בעוד שהשירות בכבישים הוא מסביב.
כמובן שיש תוכנית, שאולי גם יום אחד תצא לפועל להארכת כביש 71 בצמוד למסילה. אבל כרגע יש רק מסילה (ולא כביש + מסילה).

זה אומר שעקרונית גם היו יכולים לעשות מסילה בלי 531. הם לא בהכרח תלויים אחד בשני. אבל אתה צודק שהחשיבה השלטת בימינו היא עדיין מאד כבישיסטית.

והנה פוסט שלי שמתייחס לתופעה זו.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה