מתי יגיע הציוד החדש לרכבת ישראל

מצב
הנושא נעול.

נייף

New member
מתי יגיע הציוד החדש לרכבת ישראל

מתי יגיע הציוד החדש לרכבת ישראל
פורסם שבמהלך 2017 תקבל רכבת ישראל קרונות וקטרים וחדשים.
האם ידוע תאריך מדוייק למשלוח הראשון ?
 

Bus Nerd

Active member
בין מרץ ליולי, לפי הודעה לעיתונות של בומברדייה

מתי יגיע הציוד החדש לרכבת ישראל
פורסם שבמהלך 2017 תקבל רכבת ישראל קרונות וקטרים וחדשים.
האם ידוע תאריך מדוייק למשלוח הראשון ?
בין מרץ ליולי, לפי הודעה לעיתונות של בומברדייה
http://www.bombardier.com/en/media/...dditional-60-twindexx-vari.bombardiercom.html?
 

נייף

New member


בין מרץ ליולי, לפי הודעה לעיתונות של בומברדייה
http://www.bombardier.com/en/media/...dditional-60-twindexx-vari.bombardiercom.html?
 
קטר חשמלי ראשון יגיע במרץ

מתי יגיע הציוד החדש לרכבת ישראל
פורסם שבמהלך 2017 תקבל רכבת ישראל קרונות וקטרים וחדשים.
האם ידוע תאריך מדוייק למשלוח הראשון ?
קטר חשמלי ראשון יגיע במרץ
לפי ״כלכליסט״ מ 25.09.2016.
לא ברור מה יעשו איתו!
האם בסוד מקימים מסילה קטנה מחושמלת כדי שיתאמנו נהגים ואנשי תחזוקה?
הקרונות החדשים של בומברדיה מיועדים למהירות של 160קמ״ש, כלומר שרק בהם ישתמשו ב A1, כי אלה שברשות ר״י כמדומני מיועדים ל 140קמ״ש בלבד.
מעניין שבהודעה של בומברדיה שהביא Bus Nerd כתוב שהקרונות החדשים מיועדים למערכים של 8 יחידות, כאשר מאידך היו כבר פרסומים שבקו החדש לירושלים יש כוונה להפעיל רכבות של 10 קרונות; משהו לא מסתדר לי!
סביר להניח שהקרונות החדשים כבר מותאמים לחשמל למרות שהם הוזמנו הרבה זמן לפני הזמנת הקטרים החשמליים(לא היה פרסום בנדון).
סביר גם להניח שחלק מהקרונות החדשים הם עם תא נהיגה לתפעול ב מו-דו, עד כה לא היה פירסום על כמות, כמדומני (צריכים 62 יחידות?).
הסימולטור מסוג Full mission simulator המדמה את הקטר החשמלי של בומברדיה יגיע מצרפת רק בסוף השנה, זה אומר שיקח עוד זמן עד שאפשר יהיה להתאמן עליו.
נכון להיום, סימן השאילה הגדול הוא, מי הזוכה במכרז 330 הקרונועים החשמליים, כנראה קשה לר״י להחליט, מכאן שהיא בטח לא תוכל לקבל את הראשונים ב 2019 כפי שהיא פירסמה?
 

david80

Member
לא רק הקומתיים החדשים יופעלו עם קטרים חשמליים

קטר חשמלי ראשון יגיע במרץ
לפי ״כלכליסט״ מ 25.09.2016.
לא ברור מה יעשו איתו!
האם בסוד מקימים מסילה קטנה מחושמלת כדי שיתאמנו נהגים ואנשי תחזוקה?
הקרונות החדשים של בומברדיה מיועדים למהירות של 160קמ״ש, כלומר שרק בהם ישתמשו ב A1, כי אלה שברשות ר״י כמדומני מיועדים ל 140קמ״ש בלבד.
מעניין שבהודעה של בומברדיה שהביא Bus Nerd כתוב שהקרונות החדשים מיועדים למערכים של 8 יחידות, כאשר מאידך היו כבר פרסומים שבקו החדש לירושלים יש כוונה להפעיל רכבות של 10 קרונות; משהו לא מסתדר לי!
סביר להניח שהקרונות החדשים כבר מותאמים לחשמל למרות שהם הוזמנו הרבה זמן לפני הזמנת הקטרים החשמליים(לא היה פרסום בנדון).
סביר גם להניח שחלק מהקרונות החדשים הם עם תא נהיגה לתפעול ב מו-דו, עד כה לא היה פירסום על כמות, כמדומני (צריכים 62 יחידות?).
הסימולטור מסוג Full mission simulator המדמה את הקטר החשמלי של בומברדיה יגיע מצרפת רק בסוף השנה, זה אומר שיקח עוד זמן עד שאפשר יהיה להתאמן עליו.
נכון להיום, סימן השאילה הגדול הוא, מי הזוכה במכרז 330 הקרונועים החשמליים, כנראה קשה לר״י להחליט, מכאן שהיא בטח לא תוכל לקבל את הראשונים ב 2019 כפי שהיא פירסמה?
לא רק הקומתיים החדשים יופעלו עם קטרים חשמליים
אלא כל קרונות הקומותיים שהגיעו ארצה מאז מרץ 2014 + קומותיים ישנים יותר שעברו התאמה (בעלי מדבקה "הוסב לחשמול").
 

Bus Nerd

Active member
בקשר לקרונות

קטר חשמלי ראשון יגיע במרץ
לפי ״כלכליסט״ מ 25.09.2016.
לא ברור מה יעשו איתו!
האם בסוד מקימים מסילה קטנה מחושמלת כדי שיתאמנו נהגים ואנשי תחזוקה?
הקרונות החדשים של בומברדיה מיועדים למהירות של 160קמ״ש, כלומר שרק בהם ישתמשו ב A1, כי אלה שברשות ר״י כמדומני מיועדים ל 140קמ״ש בלבד.
מעניין שבהודעה של בומברדיה שהביא Bus Nerd כתוב שהקרונות החדשים מיועדים למערכים של 8 יחידות, כאשר מאידך היו כבר פרסומים שבקו החדש לירושלים יש כוונה להפעיל רכבות של 10 קרונות; משהו לא מסתדר לי!
סביר להניח שהקרונות החדשים כבר מותאמים לחשמל למרות שהם הוזמנו הרבה זמן לפני הזמנת הקטרים החשמליים(לא היה פרסום בנדון).
סביר גם להניח שחלק מהקרונות החדשים הם עם תא נהיגה לתפעול ב מו-דו, עד כה לא היה פירסום על כמות, כמדומני (צריכים 62 יחידות?).
הסימולטור מסוג Full mission simulator המדמה את הקטר החשמלי של בומברדיה יגיע מצרפת רק בסוף השנה, זה אומר שיקח עוד זמן עד שאפשר יהיה להתאמן עליו.
נכון להיום, סימן השאילה הגדול הוא, מי הזוכה במכרז 330 הקרונועים החשמליים, כנראה קשה לר״י להחליט, מכאן שהיא בטח לא תוכל לקבל את הראשונים ב 2019 כפי שהיא פירסמה?
בקשר לקרונות
אם אני לא טועה (אני צריך לבדוק בצד הקרון בפעם הבאה שיוצא לי לנסוע במערך מהסדרה החדשה, אבל לא יודע מתי הפעם הבא שייצא לי לנסוע ברכבת. אם אתה נוסע, שים לב למידע הרישוי בצידי הקרונות) הסדרה הכי חדשה שיש בר"י בימים אלו כבר מותאמת להפעלה חשמלית מראש וגם למהירות 160 קמ"ש, ואני מניח שאפשר לחבר קרונות מההזמנה החדשה לקרונות הקיימים.

ויקיפדיה העברית תומכת בטענה שלי עם מקור שהוא כתבה בגלובס מ־2014: http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000928150

חלק מהקרונות הישנים יותר הוסבו גם הם להפעלה חשמלית ועליהם יש מדבקה "הוסב לחשמל", אבל אני חושב שהמהירות המקסימלית שלהם נשארה 140 קמ"ש.

גם קרונות הסימנס, שיועדו במקור לקו לירושלים, מותאמים כבר ל־160 קמ"ש, ואם ר"י תפעיל אותם בקו לירושלים (לא סביר, הם רוצים את קיבולת הנוסעים הגבוהה יותר של קרונות הדאבל-דק) הם בהחלט יופעלו במערכים של 10 קרונות.

מבחינת מסילה לניסוי, כבר יש קטע mockup של עמודים אז אני מניח שתוך כמה חודשים גם תהיה שם חשמולת ויהיה אפשר לעשות שם נסיעות ניסוי (בקטע בין ענבה לכניסה למנהרות). אני בספק שמקימים מסילת ניסוי מחושמלת במקום אחר כדי להתאמן על הקטר. איפה היו בונים אותה? החשמול לא מגיע עדיין לבאר שבע או חיפה, אז המקום ההגיוני היחיד הוא לוד, ושם אין הרבה שטח לניסיונות. יכולים גם בבית הספר למקצועות הרכבת בהולץ, אבל זו תהיה מסילה מאוד קצרה שמתחברת ל־main line, אז זה לא יהיה מאוד שימושי לניסויים
 

נתנאל531

Well-known member
לא יוכלו להשתמש במסילה לניסוי

בקשר לקרונות
אם אני לא טועה (אני צריך לבדוק בצד הקרון בפעם הבאה שיוצא לי לנסוע במערך מהסדרה החדשה, אבל לא יודע מתי הפעם הבא שייצא לי לנסוע ברכבת. אם אתה נוסע, שים לב למידע הרישוי בצידי הקרונות) הסדרה הכי חדשה שיש בר"י בימים אלו כבר מותאמת להפעלה חשמלית מראש וגם למהירות 160 קמ"ש, ואני מניח שאפשר לחבר קרונות מההזמנה החדשה לקרונות הקיימים.

ויקיפדיה העברית תומכת בטענה שלי עם מקור שהוא כתבה בגלובס מ־2014: http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000928150

חלק מהקרונות הישנים יותר הוסבו גם הם להפעלה חשמלית ועליהם יש מדבקה "הוסב לחשמל", אבל אני חושב שהמהירות המקסימלית שלהם נשארה 140 קמ"ש.

גם קרונות הסימנס, שיועדו במקור לקו לירושלים, מותאמים כבר ל־160 קמ"ש, ואם ר"י תפעיל אותם בקו לירושלים (לא סביר, הם רוצים את קיבולת הנוסעים הגבוהה יותר של קרונות הדאבל-דק) הם בהחלט יופעלו במערכים של 10 קרונות.

מבחינת מסילה לניסוי, כבר יש קטע mockup של עמודים אז אני מניח שתוך כמה חודשים גם תהיה שם חשמולת ויהיה אפשר לעשות שם נסיעות ניסוי (בקטע בין ענבה לכניסה למנהרות). אני בספק שמקימים מסילת ניסוי מחושמלת במקום אחר כדי להתאמן על הקטר. איפה היו בונים אותה? החשמול לא מגיע עדיין לבאר שבע או חיפה, אז המקום ההגיוני היחיד הוא לוד, ושם אין הרבה שטח לניסיונות. יכולים גם בבית הספר למקצועות הרכבת בהולץ, אבל זו תהיה מסילה מאוד קצרה שמתחברת ל־main line, אז זה לא יהיה מאוד שימושי לניסויים
לא יוכלו להשתמש במסילה לניסוי
ללא חיבור למוסך ואזור החניה בלוד, אחרת היכן ישאירו את הקטר בין לבין?
&nbsp
מתקשה להאמין שגרירתו באמצעות קטר דיזל היא אופציה סבירה לתקופה שלפני השלמת החשמול לאזור המוסך בלוד.
 

Bus Nerd

Active member
זו אופציה אם רוצים להתאמן עליו לפני השלמת החשמול עד לוד.

לא יוכלו להשתמש במסילה לניסוי
ללא חיבור למוסך ואזור החניה בלוד, אחרת היכן ישאירו את הקטר בין לבין?
&nbsp
מתקשה להאמין שגרירתו באמצעות קטר דיזל היא אופציה סבירה לתקופה שלפני השלמת החשמול לאזור המוסך בלוד.
זו אופציה אם רוצים להתאמן עליו לפני השלמת החשמול עד לוד.
השאלה אם מתכננים לעשות את זה או לא. נראה לי שהם יהיו חייבים או לעשות את זה או להגביר *משמעותית* את קצב העבודה על החשמול כדי שיהיה מספיק זמן להכשיר את נהגי הקטרים לפני פתיחת הקו.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
בקשר לנסיעות מבחן וניסוי מערכים חשמליים,מה קורה עם תת"ל 18א?

זו אופציה אם רוצים להתאמן עליו לפני השלמת החשמול עד לוד.
השאלה אם מתכננים לעשות את זה או לא. נראה לי שהם יהיו חייבים או לעשות את זה או להגביר *משמעותית* את קצב העבודה על החשמול כדי שיהיה מספיק זמן להכשיר את נהגי הקטרים לפני פתיחת הקו.
בקשר לנסיעות מבחן וניסוי מערכים חשמליים,מה קורה עם תת"ל 18א?
http://www.rail.co.il/HE/Development/Pages/ttl18a.aspx
 

sweetums

New member
איפה יש מידע רישוי,בחלק החיצוני?

בקשר לקרונות
אם אני לא טועה (אני צריך לבדוק בצד הקרון בפעם הבאה שיוצא לי לנסוע במערך מהסדרה החדשה, אבל לא יודע מתי הפעם הבא שייצא לי לנסוע ברכבת. אם אתה נוסע, שים לב למידע הרישוי בצידי הקרונות) הסדרה הכי חדשה שיש בר"י בימים אלו כבר מותאמת להפעלה חשמלית מראש וגם למהירות 160 קמ"ש, ואני מניח שאפשר לחבר קרונות מההזמנה החדשה לקרונות הקיימים.

ויקיפדיה העברית תומכת בטענה שלי עם מקור שהוא כתבה בגלובס מ־2014: http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000928150

חלק מהקרונות הישנים יותר הוסבו גם הם להפעלה חשמלית ועליהם יש מדבקה "הוסב לחשמל", אבל אני חושב שהמהירות המקסימלית שלהם נשארה 140 קמ"ש.

גם קרונות הסימנס, שיועדו במקור לקו לירושלים, מותאמים כבר ל־160 קמ"ש, ואם ר"י תפעיל אותם בקו לירושלים (לא סביר, הם רוצים את קיבולת הנוסעים הגבוהה יותר של קרונות הדאבל-דק) הם בהחלט יופעלו במערכים של 10 קרונות.

מבחינת מסילה לניסוי, כבר יש קטע mockup של עמודים אז אני מניח שתוך כמה חודשים גם תהיה שם חשמולת ויהיה אפשר לעשות שם נסיעות ניסוי (בקטע בין ענבה לכניסה למנהרות). אני בספק שמקימים מסילת ניסוי מחושמלת במקום אחר כדי להתאמן על הקטר. איפה היו בונים אותה? החשמול לא מגיע עדיין לבאר שבע או חיפה, אז המקום ההגיוני היחיד הוא לוד, ושם אין הרבה שטח לניסיונות. יכולים גם בבית הספר למקצועות הרכבת בהולץ, אבל זו תהיה מסילה מאוד קצרה שמתחברת ל־main line, אז זה לא יהיה מאוד שימושי לניסויים
איפה יש מידע רישוי,בחלק החיצוני?
 

Bus Nerd

Active member
בצידי הקרון, מתחת למפלס הדלתות

איפה יש מידע רישוי,בחלק החיצוני?
בצידי הקרון, מתחת למפלס הדלתות
אם ה־gap בין הרציף לרכבת גדול מספיק, תוכל לראות את זה, אבל זה מתחת לגובה הרציף. יותר קל לראות את זה כשמסתכלים על רכבות שעוצרות ברציף אחר (שלא נמצא באותו אי רציפים שעליו אתה עומד).

שם כתובה המהירות המקסימלית ולידה המילה VMAX (משמעות: maximum velocity), ועוד כמה פרטים על הקרון עצמו, כולל מספר רישוי.
 
הנה תמונה יפה של קרון ל 160קמ״ש, מה זה IR? לא יודע.

בצידי הקרון, מתחת למפלס הדלתות
אם ה־gap בין הרציף לרכבת גדול מספיק, תוכל לראות את זה, אבל זה מתחת לגובה הרציף. יותר קל לראות את זה כשמסתכלים על רכבות שעוצרות ברציף אחר (שלא נמצא באותו אי רציפים שעליו אתה עומד).

שם כתובה המהירות המקסימלית ולידה המילה VMAX (משמעות: maximum velocity), ועוד כמה פרטים על הקרון עצמו, כולל מספר רישוי.
הנה תמונה יפה של קרון ל 160קמ״ש, מה זה IR? לא יודע.

 

arseny92

Well-known member
מנהל
לא, InterRegional, קרונות אלא משתמשים גם במדינות אחרות

לא, InterRegional, קרונות אלא משתמשים גם במדינות אחרות
רק צבועים אחרת

הקיצורים האלה הם מידע אשר נותן לנוסע ידיעה על סוג הקרון או רכבת, יש גם IC אשר משמעותו InterCity - רכבת בין עירונית

InterRegional רכבת בין אזורית

יש גם קיצורים אחרים, רובם אף מופיעים בלוחות זמנים אירופאיות
 

Bus Nerd

Active member
נכון

לא, InterRegional, קרונות אלא משתמשים גם במדינות אחרות
רק צבועים אחרת

הקיצורים האלה הם מידע אשר נותן לנוסע ידיעה על סוג הקרון או רכבת, יש גם IC אשר משמעותו InterCity - רכבת בין עירונית

InterRegional רכבת בין אזורית

יש גם קיצורים אחרים, רובם אף מופיעים בלוחות זמנים אירופאיות
נכון
אם הכוונה הייתה Israel Railways אז היה כתוב ISR שזה הקוד הבינ"ל לרכבת ישראל. ישראל אומנם לא מחוברת רכבתית למדינות אחרות, אבל לפחות יש לנו קוד בינ"ל למקרה שאי פעם כן נתחבר :)
 

arseny92

Well-known member
מנהל
ISR הוא לא קוד בינ"ל רכבתי אלא קוד בינ"ל לכמעט הכל עקב

נכון
אם הכוונה הייתה Israel Railways אז היה כתוב ISR שזה הקוד הבינ"ל לרכבת ישראל. ישראל אומנם לא מחוברת רכבתית למדינות אחרות, אבל לפחות יש לנו קוד בינ"ל למקרה שאי פעם כן נתחבר :)
ISR הוא לא קוד בינ"ל רכבתי אלא קוד בינ"ל לכמעט הכל עקב
ISO 3166-1-A3.

קוד 3166-1-A2 דו תווי : IL
קוד 3166-1-A3 תלת תווי : ISR
קוד 639 (שפות) : he, heb
קוד 4217 (מטבע) : ILS
וכו'

(לא לפתוח דיון דמגוגי מהעובדה ש-IR ב-3166-1 הוא איראן)
 

Ccyclist

Well-known member
IR הגדולה ביותר היא Indian Railways

ISR הוא לא קוד בינ"ל רכבתי אלא קוד בינ"ל לכמעט הכל עקב
ISO 3166-1-A3.

קוד 3166-1-A2 דו תווי : IL
קוד 3166-1-A3 תלת תווי : ISR
קוד 639 (שפות) : he, heb
קוד 4217 (מטבע) : ILS
וכו'

(לא לפתוח דיון דמגוגי מהעובדה ש-IR ב-3166-1 הוא איראן)
IR הגדולה ביותר היא Indian Railways
והנה מפת רשת סכמטית:
&nbsp
http://wikitravel.org/upload/shared...ap.png/1920px-India_railway_schematic_map.png
 

Bus Nerd

Active member
זה לא עובד לפי ISO

ISR הוא לא קוד בינ"ל רכבתי אלא קוד בינ"ל לכמעט הכל עקב
ISO 3166-1-A3.

קוד 3166-1-A2 דו תווי : IL
קוד 3166-1-A3 תלת תווי : ISR
קוד 639 (שפות) : he, heb
קוד 4217 (מטבע) : ILS
וכו'

(לא לפתוח דיון דמגוגי מהעובדה ש-IR ב-3166-1 הוא איראן)
זה לא עובד לפי ISO
כי יש מפעילות רכבת פרטיות שאינן שייכות לממשלה כלשהיא, ואז קוד ISO לא היה אומר כלום. הקוד הוא של המפעילה במקרה הזה, לא של המדינה.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
אכן אתה צודק, זה עובד עפ"י UIC RICS וחפיפה עם ISO הוא במקרה

זה לא עובד לפי ISO
כי יש מפעילות רכבת פרטיות שאינן שייכות לממשלה כלשהיא, ואז קוד ISO לא היה אומר כלום. הקוד הוא של המפעילה במקרה הזה, לא של המדינה.
אכן אתה צודק, זה עובד עפ"י UIC RICS וחפיפה עם ISO הוא במקרה
http://www.uic.org/spip.php?action=telecharger&arg=1832 (קובץ Excel)
 
RIC בא מאיטלקית ואומץ על ידי רשויות רכבתיות כמעט בכל אירופה

אכן אתה צודק, זה עובד עפ"י UIC RICS וחפיפה עם ISO הוא במקרה
http://www.uic.org/spip.php?action=telecharger&arg=1832 (קובץ Excel)
RIC בא מאיטלקית ואומץ על ידי רשויות רכבתיות כמעט בכל אירופה
זה קצור של
Regolamento Internazionale delle Carroze
כלומר: קרון מאושר לתנועה בכל הרשתות, במהירות מירבית של 200קמ״ש ללא תנאים מגבילים; בתמונה המצורפת מדובר על קרון מאושר גם לעליה על Ferry(ראה את העוגן המודפס).

 
מצב
הנושא נעול.
למעלה