כתבה של עידן יוסף על קו 485 החדש בין ירושלים לנתב"ג:

מצב
הנושא נעול.
כתבה של עידן יוסף על קו 485 החדש בין ירושלים לנתב"ג:

כתבה של עידן יוסף על קו 485 החדש בין ירושלים לנתב"ג:
[URL]http://www.news1.co.il/Archive/001-D-387983-00.html[/URL]
"
החל ב-13 בפברואר 2017 (יום ב') יחל משרד התחבורה, באמצעות חברת אפיקים, להפעיל את קו 485 שיסע במסלול ישיר בין ירושלים לנמל התעופה בן-גוריון.

קו 485 ייצא מרחוב קפלן בירושלים, יעבור בתחנה המרכזית ובמספר תחנות נוספות בעיר, משם ייצא באופן ישיר למסוף הטיסות היוצאות בנתב"ג. גם בכיוון הנגדי, יאסוף את הנוסעים מטרמינל הנחיתות, משם ייצא לכיוון ירושלים.

הקו יפעל פעם בשעה, 24 שעות ביממה, 6 ימים בשבוע, ויספק מענה לתושבי ירושלים והסביבה בדרכי ההגעה והחזרה מנתב"ג. הוא יחל את פעילותו כשעתיים אחרי צאת השבת ויסיים אותה בשעה 14:00. משך הנסיעה המוערך בקו יהיה בין 50 דקות בשעות השפל לשעה ורבע בשעות השיא. בהמשך, תוסיף החברה אפשרות להזמין את כרטיס הנסיעה באמצעות האינטרנט ולשמור מקום באוטובוס.
"
 

dror2110

New member
קו כזה צריך לפעול 24/7

כתבה של עידן יוסף על קו 485 החדש בין ירושלים לנתב"ג:
[URL]http://www.news1.co.il/Archive/001-D-387983-00.html[/URL]
"
החל ב-13 בפברואר 2017 (יום ב') יחל משרד התחבורה, באמצעות חברת אפיקים, להפעיל את קו 485 שיסע במסלול ישיר בין ירושלים לנמל התעופה בן-גוריון.

קו 485 ייצא מרחוב קפלן בירושלים, יעבור בתחנה המרכזית ובמספר תחנות נוספות בעיר, משם ייצא באופן ישיר למסוף הטיסות היוצאות בנתב"ג. גם בכיוון הנגדי, יאסוף את הנוסעים מטרמינל הנחיתות, משם ייצא לכיוון ירושלים.

הקו יפעל פעם בשעה, 24 שעות ביממה, 6 ימים בשבוע, ויספק מענה לתושבי ירושלים והסביבה בדרכי ההגעה והחזרה מנתב"ג. הוא יחל את פעילותו כשעתיים אחרי צאת השבת ויסיים אותה בשעה 14:00. משך הנסיעה המוערך בקו יהיה בין 50 דקות בשעות השפל לשעה ורבע בשעות השיא. בהמשך, תוסיף החברה אפשרות להזמין את כרטיס הנסיעה באמצעות האינטרנט ולשמור מקום באוטובוס.
"
קו כזה צריך לפעול 24/7
ולמה בחרו דווקא באפיקים ולא באגד?
 
כי אגד נמצאת בסכסוך עם המדינה ובמצבה כיום מאיימים להוציא

קו כזה צריך לפעול 24/7
ולמה בחרו דווקא באפיקים ולא באגד?
כי אגד נמצאת בסכסוך עם המדינה ובמצבה כיום מאיימים להוציא
ממנה קווים ולא לתת לה עוד קווים.
 

orenhz

Member
אז למה דווקא אפיקים?

כי אגד נמצאת בסכסוך עם המדינה ובמצבה כיום מאיימים להוציא
ממנה קווים ולא לתת לה עוד קווים.
אז למה דווקא אפיקים?
א. לאפיקים יש מחסור חמור גם ככה בנהגים
ב. קווים נראה לי יותר קשורים לנתב"ג מאשר אפיקים
 


אז למה דווקא אפיקים?
א. לאפיקים יש מחסור חמור גם ככה בנהגים
ב. קווים נראה לי יותר קשורים לנתב"ג מאשר אפיקים
 

DanBus43Maalit72

Active member
כנראה שבגלל שאשכול חשמונאים של קווים פחות עוסק בירושלים.

אז למה דווקא אפיקים?
א. לאפיקים יש מחסור חמור גם ככה בנהגים
ב. קווים נראה לי יותר קשורים לנתב"ג מאשר אפיקים
כנראה שבגלל שאשכול חשמונאים של קווים פחות עוסק בירושלים.
הקווים של קווים מירושלים באשכול חשמונאים הם רק הקווים ממודיעין, מודיעין עילית וקו בודד מבאר יעקב.
 
תחנות וזמני נסיעה

כתבה של עידן יוסף על קו 485 החדש בין ירושלים לנתב"ג:
[URL]http://www.news1.co.il/Archive/001-D-387983-00.html[/URL]
"
החל ב-13 בפברואר 2017 (יום ב') יחל משרד התחבורה, באמצעות חברת אפיקים, להפעיל את קו 485 שיסע במסלול ישיר בין ירושלים לנמל התעופה בן-גוריון.

קו 485 ייצא מרחוב קפלן בירושלים, יעבור בתחנה המרכזית ובמספר תחנות נוספות בעיר, משם ייצא באופן ישיר למסוף הטיסות היוצאות בנתב"ג. גם בכיוון הנגדי, יאסוף את הנוסעים מטרמינל הנחיתות, משם ייצא לכיוון ירושלים.

הקו יפעל פעם בשעה, 24 שעות ביממה, 6 ימים בשבוע, ויספק מענה לתושבי ירושלים והסביבה בדרכי ההגעה והחזרה מנתב"ג. הוא יחל את פעילותו כשעתיים אחרי צאת השבת ויסיים אותה בשעה 14:00. משך הנסיעה המוערך בקו יהיה בין 50 דקות בשעות השפל לשעה ורבע בשעות השיא. בהמשך, תוסיף החברה אפשרות להזמין את כרטיס הנסיעה באמצעות האינטרנט ולשמור מקום באוטובוס.
"
תחנות וזמני נסיעה
לא ברור לי למה דווקא קרית הממשלה צריכה קו ישיר לנתב״ג, ולא נניח שכונות מגורים בעיר.
&nbsp

 
נראה שהוא יעצור ברחוב יפו מחוץ לתחנה מרכזית

תחנות וזמני נסיעה
לא ברור לי למה דווקא קרית הממשלה צריכה קו ישיר לנתב״ג, ולא נניח שכונות מגורים בעיר.
&nbsp
נראה שהוא יעצור ברחוב יפו מחוץ לתחנה מרכזית
ואני משער שהוא עובר במסלול משרדי הממשלה והמוזאון בגלל ששאר הקווים לנתיב המהיר עוברים באותו מסלול, אולי גם כי זה נוח לעובדי המשרדים שהחליטו על הקו.
בכל אופן לשכונות בעיר אין מספיק ביקוש לכל שכונה בנפרד וקו שיעבור בכמה שכונות יהיה איטי.
 
תחשוב לא רק על תושבי ירושלים, אלא על המגיעים לירושלים מבחוץ

תחנות וזמני נסיעה
לא ברור לי למה דווקא קרית הממשלה צריכה קו ישיר לנתב״ג, ולא נניח שכונות מגורים בעיר.
&nbsp
תחשוב לא רק על תושבי ירושלים, אלא על המגיעים לירושלים מבחוץ
קרית הממשלה זה יעד מבוקש להרבה נוסעים כולל לנוסעים שיוכלו להגיע ממקומות שונים בארץ ברכבת לתחנת נתב"ג וממנה להמשיך בקו 485 לקרית הממשלה.
תחליף נוח לקו 100 של אגד תעבורה.

שכונות בירושלים יש הרבה מאוד, איך תבחר אילו שכונות הקו ישרת?

למעשה מיישמים בקו הזה אגרגציה של ביקוש לנתב"ג כנמל תעופה וביקוש לקרית הממשלה בירושלים תוך ניצול השילוב עם תחנת הרכבת בנתב"ג.
 

Ccyclist

Well-known member
זה קו שעתי בלבד. רכבת ו480 עדיפים מהסתמכות עליו.

תחשוב לא רק על תושבי ירושלים, אלא על המגיעים לירושלים מבחוץ
קרית הממשלה זה יעד מבוקש להרבה נוסעים כולל לנוסעים שיוכלו להגיע ממקומות שונים בארץ ברכבת לתחנת נתב"ג וממנה להמשיך בקו 485 לקרית הממשלה.
תחליף נוח לקו 100 של אגד תעבורה.

שכונות בירושלים יש הרבה מאוד, איך תבחר אילו שכונות הקו ישרת?

למעשה מיישמים בקו הזה אגרגציה של ביקוש לנתב"ג כנמל תעופה וביקוש לקרית הממשלה בירושלים תוך ניצול השילוב עם תחנת הרכבת בנתב"ג.
זה קו שעתי בלבד. רכבת ו480 עדיפים מהסתמכות עליו.
למי שיעדו בקריית הממשלה עדיף שההחלפה מהרכבת לאוטובוס תהיה במקום עם תדירות גבוהה יותר כמו מסוף ארלוזרוב. הרעיון שנוסע ארצי לירושלים יתכנן החלפה עם אמצעי שבא פעם בשעה הוא מגוכח כאשר אפשר לקחת אוטובוס שבא פעם ברבע שעה עשרים דקות ומעלה והחלפה לאוטובוס עירוני תדיר שבא פעם ב10 דקות בתחנה המרכזית. ההמתנה המקסימלית באמצעים התדירים היא חצי מההמתנה המקסימלית לקו השעתי.
&nbsp
יתכן שעובדי משרדי הממשלה רוצים לבוא לעבודה עם מזוודת טרולי קטנה ערב פגישה בחו"ל ולהמשיך מהמשרד לנתב"ג. זה איכשהו פרקטי אם רוצים לסכם משהו פנים מול פנים בירושלים בבוקר ולפגוש את מי שצריך בארה"ב בערב ( טיסה של 12 שעות, הבדל זמנים של 7 שעות כך שאם מגיעים לפגישה בניו יורק ב4 בצהריים שזה 11 בלילה בארץ אפשר לעשות סיכום אחרון במשרד ב 9 או אולי אפילו 10 בבוקר שעון ישראל. )
 
זה נכון, אבל הרבה אנשים מעדיפים לתכנן מראש תיאום עם אוטובוס

זה קו שעתי בלבד. רכבת ו480 עדיפים מהסתמכות עליו.
למי שיעדו בקריית הממשלה עדיף שההחלפה מהרכבת לאוטובוס תהיה במקום עם תדירות גבוהה יותר כמו מסוף ארלוזרוב. הרעיון שנוסע ארצי לירושלים יתכנן החלפה עם אמצעי שבא פעם בשעה הוא מגוכח כאשר אפשר לקחת אוטובוס שבא פעם ברבע שעה עשרים דקות ומעלה והחלפה לאוטובוס עירוני תדיר שבא פעם ב10 דקות בתחנה המרכזית. ההמתנה המקסימלית באמצעים התדירים היא חצי מההמתנה המקסימלית לקו השעתי.
&nbsp
יתכן שעובדי משרדי הממשלה רוצים לבוא לעבודה עם מזוודת טרולי קטנה ערב פגישה בחו"ל ולהמשיך מהמשרד לנתב"ג. זה איכשהו פרקטי אם רוצים לסכם משהו פנים מול פנים בירושלים בבוקר ולפגוש את מי שצריך בארה"ב בערב ( טיסה של 12 שעות, הבדל זמנים של 7 שעות כך שאם מגיעים לפגישה בניו יורק ב4 בצהריים שזה 11 בלילה בארץ אפשר לעשות סיכום אחרון במשרד ב 9 או אולי אפילו 10 בבוקר שעון ישראל. )
זה נכון, אבל הרבה אנשים מעדיפים לתכנן מראש תיאום עם אוטובוס
שעתי ולחסוך החלפות.
אנשים שעובדים בקרית הממשלה ובאופן די קבוע מגיעים בשעה מסויימת ויוצאים בשעה מסויימת יעדיפו לתכנן נסיעה עם פחות החלפות.
לנוסעים מזדמנים או לנוסעים ללא שעות קבועות, מה שכתבת נכון.
 

Ccyclist

Well-known member
מספיק שהרכבת מאחרת ב5 דקות וברור שעדיף בת"א מרכז וארלוזרוב.

זה נכון, אבל הרבה אנשים מעדיפים לתכנן מראש תיאום עם אוטובוס
שעתי ולחסוך החלפות.
אנשים שעובדים בקרית הממשלה ובאופן די קבוע מגיעים בשעה מסויימת ויוצאים בשעה מסויימת יעדיפו לתכנן נסיעה עם פחות החלפות.
לנוסעים מזדמנים או לנוסעים ללא שעות קבועות, מה שכתבת נכון.
מספיק שהרכבת מאחרת ב5 דקות וברור שעדיף בת"א מרכז וארלוזרוב.
ר"י אינה SBB-CFF-FFS השוויצרית ואיחורים קטנים הם עניין יומיומי. אי אפשר להשתמש באמצעי שמאחר ב 5 דקות להחלפה לאמצעי שעתי כי הסיכוי שהנוסע הכי מדייק יתקע בנתב"ג לשעה די גבוה. ברכבת מרכז ומסוף ארלוזרוב ההפסד מהאיחור פחות קריטי בגלל התדירות הגבוהה.
&nbsp
אם היה מדובר בתחנת רכבת בשפירים וקווי החניון שהם תדירים יותר זו היתה אולי אלטרנטיבה ראויה אבל החלפה מפורפקת לאמצעי שעתי היא יותר עניין לחובבים שאוהבים להשוויץ בידע תחבורתי אקזוטי וממש לא בסיס פרקטי להחלפה ממערכת הרכבות למערכת האוטובוסים.
 

Sephiroth

Member
אפשר לחשוב שיש רכבת לת"א כל 10 דק

זה קו שעתי בלבד. רכבת ו480 עדיפים מהסתמכות עליו.
למי שיעדו בקריית הממשלה עדיף שההחלפה מהרכבת לאוטובוס תהיה במקום עם תדירות גבוהה יותר כמו מסוף ארלוזרוב. הרעיון שנוסע ארצי לירושלים יתכנן החלפה עם אמצעי שבא פעם בשעה הוא מגוכח כאשר אפשר לקחת אוטובוס שבא פעם ברבע שעה עשרים דקות ומעלה והחלפה לאוטובוס עירוני תדיר שבא פעם ב10 דקות בתחנה המרכזית. ההמתנה המקסימלית באמצעים התדירים היא חצי מההמתנה המקסימלית לקו השעתי.
&nbsp
יתכן שעובדי משרדי הממשלה רוצים לבוא לעבודה עם מזוודת טרולי קטנה ערב פגישה בחו"ל ולהמשיך מהמשרד לנתב"ג. זה איכשהו פרקטי אם רוצים לסכם משהו פנים מול פנים בירושלים בבוקר ולפגוש את מי שצריך בארה"ב בערב ( טיסה של 12 שעות, הבדל זמנים של 7 שעות כך שאם מגיעים לפגישה בניו יורק ב4 בצהריים שזה 11 בלילה בארץ אפשר לעשות סיכום אחרון במשרד ב 9 או אולי אפילו 10 בבוקר שעון ישראל. )
אפשר לחשוב שיש רכבת לת"א כל 10 דק
תדירות של פעם בחצי שעה, נסיעה לכיוון ההפוך של 15 דקות, המתנה של מספר דק לקו 480, ונסיעה לירושלים? נראה לי שעדיף קו ישיר שעתי.
 

Ccyclist

Well-known member
השאלה אינה על קו נתב"ג י-ם אלא שימוש ברכבת כדי להשתמש בקו זה

אפשר לחשוב שיש רכבת לת"א כל 10 דק
תדירות של פעם בחצי שעה, נסיעה לכיוון ההפוך של 15 דקות, המתנה של מספר דק לקו 480, ונסיעה לירושלים? נראה לי שעדיף קו ישיר שעתי.
השאלה אינה על קו נתב"ג י-ם אלא שימוש ברכבת כדי להשתמש בקו זה
לא מדובר בדיון על נוסעים מנתב"ג לירושלים אלא על הצעה שהועלתה שלנוסעים מאזורים אחרים בארץ ישתלם לקחת רכבת לנתב"ג ולהחליף לקו השעתי הזה כשברור שעדיף להם להחליף בת"א מרכז.
 

olli3

New member
מנהל
תדירות זה לא הכל, אתה שוכח שפקוק להחריד בנתיבי איילון...

זה קו שעתי בלבד. רכבת ו480 עדיפים מהסתמכות עליו.
למי שיעדו בקריית הממשלה עדיף שההחלפה מהרכבת לאוטובוס תהיה במקום עם תדירות גבוהה יותר כמו מסוף ארלוזרוב. הרעיון שנוסע ארצי לירושלים יתכנן החלפה עם אמצעי שבא פעם בשעה הוא מגוכח כאשר אפשר לקחת אוטובוס שבא פעם ברבע שעה עשרים דקות ומעלה והחלפה לאוטובוס עירוני תדיר שבא פעם ב10 דקות בתחנה המרכזית. ההמתנה המקסימלית באמצעים התדירים היא חצי מההמתנה המקסימלית לקו השעתי.
&nbsp
יתכן שעובדי משרדי הממשלה רוצים לבוא לעבודה עם מזוודת טרולי קטנה ערב פגישה בחו"ל ולהמשיך מהמשרד לנתב"ג. זה איכשהו פרקטי אם רוצים לסכם משהו פנים מול פנים בירושלים בבוקר ולפגוש את מי שצריך בארה"ב בערב ( טיסה של 12 שעות, הבדל זמנים של 7 שעות כך שאם מגיעים לפגישה בניו יורק ב4 בצהריים שזה 11 בלילה בארץ אפשר לעשות סיכום אחרון במשרד ב 9 או אולי אפילו 10 בבוקר שעון ישראל. )
תדירות זה לא הכל, אתה שוכח שפקוק להחריד בנתיבי איילון...
 

מנכל אחד

Active member
משער שהרעיון היה להוציא את הקו מתחנה מרכזית

תחנות וזמני נסיעה
לא ברור לי למה דווקא קרית הממשלה צריכה קו ישיר לנתב״ג, ולא נניח שכונות מגורים בעיר.
&nbsp
משער שהרעיון היה להוציא את הקו מתחנה מרכזית
רק שהתחנה מרכזית לא פעילה 24 שעות ולכן בחרו יעד קרוב.
 
יכלו לבחור תחנה אחת בסביבת התחנה המרכזית כתחנת קצה

משער שהרעיון היה להוציא את הקו מתחנה מרכזית
רק שהתחנה מרכזית לא פעילה 24 שעות ולכן בחרו יעד קרוב.
יכלו לבחור תחנה אחת בסביבת התחנה המרכזית כתחנת קצה
כמו שקיים בהרבה קווים אחרים.
אבל הקו עושה מסלול שלם בקרית הממשלה, כך שכנראה זו לא הסיבה העיקרית.
 
אם כבר, צריך לצאת מהחאן

תחנות וזמני נסיעה
לא ברור לי למה דווקא קרית הממשלה צריכה קו ישיר לנתב״ג, ולא נניח שכונות מגורים בעיר.
&nbsp
אם כבר, צריך לצאת מהחאן
הקו הזה נועד במידה רבה לשרת את התיירים לירושלים יותר מאשר למבקרים בקריית הממשלה, ולכן הגיוני יותר שייסע בציר שתואם את עיקר אזורי המלונות של העיר: תחנת החאן, קרן היסוד, המלך ג'ורג', אגריפס.
שימו לב שמסלול כזה עובר ברובו בנת"צים (הקו הכחול) ולכן הנסיעה תהיה יחסית מהירה (מקטין את חוסר הוודאות בשעת ההגעה לתחנה המרכזית), וגם יש לאורך המסלול הזה קישורים טובים לרוב חלקי העיר, לטובת התושבים המקומיים.
 
אבל כדי שקו כזה יוכל להחזיק לאורך זמן כקו פעיל כל היום

אם כבר, צריך לצאת מהחאן
הקו הזה נועד במידה רבה לשרת את התיירים לירושלים יותר מאשר למבקרים בקריית הממשלה, ולכן הגיוני יותר שייסע בציר שתואם את עיקר אזורי המלונות של העיר: תחנת החאן, קרן היסוד, המלך ג'ורג', אגריפס.
שימו לב שמסלול כזה עובר ברובו בנת"צים (הקו הכחול) ולכן הנסיעה תהיה יחסית מהירה (מקטין את חוסר הוודאות בשעת ההגעה לתחנה המרכזית), וגם יש לאורך המסלול הזה קישורים טובים לרוב חלקי העיר, לטובת התושבים המקומיים.
אבל כדי שקו כזה יוכל להחזיק לאורך זמן כקו פעיל כל היום
צריך ליצור בו צירוף ביקושים ושימושים.
קו שמיועד בעיקר לתיירים, סיכויי שרידותו נמוכים בהרבה.
לקו במסלול שנקבע יש, עד להפעלת קו הרכבת המהיר, סיכויים גם לתגבור מעבר לתדירות שעתית בחלקים מהיממה.
 
המסלול שאני מציע אינו מיועד בעיקר לתיירים

אבל כדי שקו כזה יוכל להחזיק לאורך זמן כקו פעיל כל היום
צריך ליצור בו צירוף ביקושים ושימושים.
קו שמיועד בעיקר לתיירים, סיכויי שרידותו נמוכים בהרבה.
לקו במסלול שנקבע יש, עד להפעלת קו הרכבת המהיר, סיכויים גם לתגבור מעבר לתדירות שעתית בחלקים מהיממה.
המסלול שאני מציע אינו מיועד בעיקר לתיירים
קודם כל, גם מסלול שמתחיל בחאן יעבור במתחם התחנה המרכזית ולכן יהיה נגיש לכל תושבי ירושלים וסביבותיה. בנוסף, הארכת המסלול לתוך העיר תספק קישור טוב גם לשכונות אחרות (למשל הקטמונים).
כלומר- גם בהצעה שלי יש עירוב שימושים.

השאל ההעיקרית היא האפשרות של מעבר בתחנה המרכזית. אם הקו ייתקע בפקקים בעיר והיציאה שלו מהתחנה המרכזית לא תהיה אמינה זו בעיה. אם בנוסף לכך הביקוש של התיירים מהקטע חאן-מרכזית הוא נמוך, יש פגיעה באמינות עבור כלל האוכלוסיה בעיר לטובת מיעוט תיירים (+ הכנסת עוד אוטובוס לתוך העיר), ובמקרה כזה בוודאי שאין טעם במסלול מהחאן.

השאלה בעיניי היא למה דווקא קפלן. קריית הלאום היא לא בדיוק יעד שדורש קישור לנמל התעופה. בעיניי הרבה יותר הגיוני שייצא ממתחם התחנה המרכזית עצמו.

כפי שכתבתי בכותרת ההודעה הקודמת: "אם כבר, צריך לצאת מהחאן", כלומר: קו לנתב"ג צריך לצאת מהתחנה המרכזית, כמו ברוב הערים הנורמליות באירופה שבהן האוטובוס או הרכבת מנמל-התעופה מגיעים למוקד תחבורתי אחד או שניים. אם מסיבות תפעוליות רוצים שהקו רק יעבור דרך מתחם המרכזית בלי שתחנת הקצה שלו תהיה שם, אני לא רואה יתרון לקפלן פרט לקרבה היחסית. אוטובוס שייכנס לירושלים עם 50 נוסעים, בטח יוריד 45+ מהם בתחנה המרכזית. אבל, מבין אותם 45+ סביר להניח שלפחות שליש יירצו להמשיך למלון (התיירים). כמובן שיש מספיק קווים עירוניים כדי לפזר אותם, וגם את המקומיים שימשיכו לשכונות השונות, ולכן תחנת קצה במרכזית היא הגיונית לגמרי.
אבל, אם כבר צריכים שהקו ימשיך מהמרכזית לאנשהו, למה למשרד האוצר? לא יותר הגיוני להמשיך אותו למקום שאשכרה יכול להיות אליו ביקוש, כמו מלונות לתיירים או שכונות שסביר שהקישור לנתב"ג יועיל להן במיוחד?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה