שתי כתבות על השריפה בכרמלית מזוויות שונות

מצב
הנושא נעול.

Bus Nerd

Active member
שתי כתבות על השריפה בכרמלית מזוויות שונות

שתי כתבות על השריפה בכרמלית מזוויות שונות
ב־xnet מדברים על ההיסטוריה של הכרמלית, קצת על ארכיטקטורה, הזנחה, ועתיד (מרמזים שנשקלת האפשרות להחליף את הפוניקולר בטכנולוגיה אחרת):
http://xnet.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4918333,00.html

ב־"הארץ" מדברים על העתיד הלא ברור של עובדי הכרמלית לאחר השריפה:
http://www.haaretz.co.il/news/local/.premium-1.3657952
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא מעודד
ובעיקר לא ברור איך פרצה השרפה ואיך לא נמנעה

שתי כתבות על השריפה בכרמלית מזוויות שונות
ב־xnet מדברים על ההיסטוריה של הכרמלית, קצת על ארכיטקטורה, הזנחה, ועתיד (מרמזים שנשקלת האפשרות להחליף את הפוניקולר בטכנולוגיה אחרת):
http://xnet.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4918333,00.html

ב־"הארץ" מדברים על העתיד הלא ברור של עובדי הכרמלית לאחר השריפה:
http://www.haaretz.co.il/news/local/.premium-1.3657952
לא מעודד
ובעיקר לא ברור איך פרצה השרפה ואיך לא נמנעה
אם התקינו מערכות נגד אש... מה הן שוות אם פרצה שרפה והן לא עצרו אותה?


בין אם יחליפו את הטכנולוגיה (לטובה
) או אפילו ינסו לתכנן מערך רכבת תחתית המשכי מתחת לכרמל (חזון אחרית הימים...) אני יכולה רק לקוות שלא ישביתו את הכרמלית לנצח.

בניגוד לנאמר בכתבה, רוב התחנות של הכרמלית רלוונטיות מאוד ולא נמצאות ב"שום מקום". גם תחנת מסדה מאפשרת גישה נוחה לרחוב בפרט (ויש בו לא מעט תרבות פנאי) ולהדר עליון בכלל. שאר התחנות נמצאות ליד אזורים חשובים (מרכז הכרמל; בית החולים בני ציון; מדעטק; הדר תחתון, באזור שיש בו לא מעט שירותים לציבור; קריית הממשלה ורכבת השמונה).

נכון שהדר פחות רלוונטית מבעבר, אבל עדיין לא חסר מה לעשות בה, ולמען האמת דווקא הכרמלית מאפשרת להגיע במהירות ובקו ישר ממרכז הכרמל לעיר התחתית (ולהפך) בלי להתפתל בכבישים שעוברים דרך הדר (או עוקפים אותה) ובכך יתרונה.

לא לחינם עלה מספר הנוסעים פלאים בינואר. הבעיה לא הייתה הקו הקצר בפני עצמו אלא חוסר היכולת להמשיך בקווים אחרים בלי לשלם כפול (ואף יותר, כי בכרמלית לא ירד מחיר הנסיעה ולא הייתה הנחת ערך צבור). ברגע שהוסר החסם (שנים חיכינו לרגע הזה!) הנסיעה בכרמלית הפכה לדרך קיצור מועדפת.

בשבוע הבא אני צריכה להגיע להדר, ותחנת סולל בונה נמצאת יריקה מנקודת היעד שלי... תכנתתי כמובן לנסוע בכרמלית אבל...
 

אורי404

New member
לפני כמה חודשים, הבחנתי בחשיבות של הכרמלית

לא מעודד
ובעיקר לא ברור איך פרצה השרפה ואיך לא נמנעה
אם התקינו מערכות נגד אש... מה הן שוות אם פרצה שרפה והן לא עצרו אותה?


בין אם יחליפו את הטכנולוגיה (לטובה
) או אפילו ינסו לתכנן מערך רכבת תחתית המשכי מתחת לכרמל (חזון אחרית הימים...) אני יכולה רק לקוות שלא ישביתו את הכרמלית לנצח.

בניגוד לנאמר בכתבה, רוב התחנות של הכרמלית רלוונטיות מאוד ולא נמצאות ב"שום מקום". גם תחנת מסדה מאפשרת גישה נוחה לרחוב בפרט (ויש בו לא מעט תרבות פנאי) ולהדר עליון בכלל. שאר התחנות נמצאות ליד אזורים חשובים (מרכז הכרמל; בית החולים בני ציון; מדעטק; הדר תחתון, באזור שיש בו לא מעט שירותים לציבור; קריית הממשלה ורכבת השמונה).

נכון שהדר פחות רלוונטית מבעבר, אבל עדיין לא חסר מה לעשות בה, ולמען האמת דווקא הכרמלית מאפשרת להגיע במהירות ובקו ישר ממרכז הכרמל לעיר התחתית (ולהפך) בלי להתפתל בכבישים שעוברים דרך הדר (או עוקפים אותה) ובכך יתרונה.

לא לחינם עלה מספר הנוסעים פלאים בינואר. הבעיה לא הייתה הקו הקצר בפני עצמו אלא חוסר היכולת להמשיך בקווים אחרים בלי לשלם כפול (ואף יותר, כי בכרמלית לא ירד מחיר הנסיעה ולא הייתה הנחת ערך צבור). ברגע שהוסר החסם (שנים חיכינו לרגע הזה!) הנסיעה בכרמלית הפכה לדרך קיצור מועדפת.

בשבוע הבא אני צריכה להגיע להדר, ותחנת סולל בונה נמצאת יריקה מנקודת היעד שלי... תכנתתי כמובן לנסוע בכרמלית אבל...
לפני כמה חודשים, הבחנתי בחשיבות של הכרמלית
נסעתי בשישי בערב לאזור אם המושבות. נסעתי במכונית ואחרי זה היה חיפוש חניה. אחרי הנסיעה הזו, חשבתי לעצמי, שפעם הבאה שאני מגיע לאזור הזה, עדיף להגיע ביום חול. בכרמלית זה יהיה מהיר, בהשוואה לפרייבט. נקווה, שלמרות השריפה, תחזור להיות הכרמלית פעילה, במהרה בימינו.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
מהו "אזור אם המושבות" בחיפה?
מעולם לא שמעתי עליו

לפני כמה חודשים, הבחנתי בחשיבות של הכרמלית
נסעתי בשישי בערב לאזור אם המושבות. נסעתי במכונית ואחרי זה היה חיפוש חניה. אחרי הנסיעה הזו, חשבתי לעצמי, שפעם הבאה שאני מגיע לאזור הזה, עדיף להגיע ביום חול. בכרמלית זה יהיה מהיר, בהשוואה לפרייבט. נקווה, שלמרות השריפה, תחזור להיות הכרמלית פעילה, במהרה בימינו.
מהו "אזור אם המושבות" בחיפה?
מעולם לא שמעתי עליו
אני מכירה כמובן את "המושבה הגרמנית" ואת בניין (קניון) "סיני סנטר" (שלפני שנים עוד היה עליו שלט "לב המושבה", אאז"נ).
 

אורי404

New member
אם אחרת. טעות שלי. סליחה

מהו "אזור אם המושבות" בחיפה?
מעולם לא שמעתי עליו
אני מכירה כמובן את "המושבה הגרמנית" ואת בניין (קניון) "סיני סנטר" (שלפני שנים עוד היה עליו שלט "לב המושבה", אאז"נ).
אם אחרת. טעות שלי. סליחה
תחנת "גן האם".
 
לא הבנתי מה הקשר בין הכרמלית לאזור אם המושבות

לפני כמה חודשים, הבחנתי בחשיבות של הכרמלית
נסעתי בשישי בערב לאזור אם המושבות. נסעתי במכונית ואחרי זה היה חיפוש חניה. אחרי הנסיעה הזו, חשבתי לעצמי, שפעם הבאה שאני מגיע לאזור הזה, עדיף להגיע ביום חול. בכרמלית זה יהיה מהיר, בהשוואה לפרייבט. נקווה, שלמרות השריפה, תחזור להיות הכרמלית פעילה, במהרה בימינו.
לא הבנתי מה הקשר בין הכרמלית לאזור אם המושבות
 

Bus Nerd

Active member
אני בספק שיחליפו את הטכנולוגיה

לא מעודד
ובעיקר לא ברור איך פרצה השרפה ואיך לא נמנעה
אם התקינו מערכות נגד אש... מה הן שוות אם פרצה שרפה והן לא עצרו אותה?


בין אם יחליפו את הטכנולוגיה (לטובה
) או אפילו ינסו לתכנן מערך רכבת תחתית המשכי מתחת לכרמל (חזון אחרית הימים...) אני יכולה רק לקוות שלא ישביתו את הכרמלית לנצח.

בניגוד לנאמר בכתבה, רוב התחנות של הכרמלית רלוונטיות מאוד ולא נמצאות ב"שום מקום". גם תחנת מסדה מאפשרת גישה נוחה לרחוב בפרט (ויש בו לא מעט תרבות פנאי) ולהדר עליון בכלל. שאר התחנות נמצאות ליד אזורים חשובים (מרכז הכרמל; בית החולים בני ציון; מדעטק; הדר תחתון, באזור שיש בו לא מעט שירותים לציבור; קריית הממשלה ורכבת השמונה).

נכון שהדר פחות רלוונטית מבעבר, אבל עדיין לא חסר מה לעשות בה, ולמען האמת דווקא הכרמלית מאפשרת להגיע במהירות ובקו ישר ממרכז הכרמל לעיר התחתית (ולהפך) בלי להתפתל בכבישים שעוברים דרך הדר (או עוקפים אותה) ובכך יתרונה.

לא לחינם עלה מספר הנוסעים פלאים בינואר. הבעיה לא הייתה הקו הקצר בפני עצמו אלא חוסר היכולת להמשיך בקווים אחרים בלי לשלם כפול (ואף יותר, כי בכרמלית לא ירד מחיר הנסיעה ולא הייתה הנחת ערך צבור). ברגע שהוסר החסם (שנים חיכינו לרגע הזה!) הנסיעה בכרמלית הפכה לדרך קיצור מועדפת.

בשבוע הבא אני צריכה להגיע להדר, ותחנת סולל בונה נמצאת יריקה מנקודת היעד שלי... תכנתתי כמובן לנסוע בכרמלית אבל...
אני בספק שיחליפו את הטכנולוגיה
למרות העלויות הגבוהות של כבל חדש + קרונות חדשים, להחליף את כל המערכת ל rack railway כנראה יהיה יקר יותר, ויהיו צריכים לזרוק גם את הקרונות שלא נפגעו ולהחליפם בקרונות רק"ל עם rack.

בנוסף להתקנת ה־rack עצמו והקרונות החדשים, שעלותם לא מבוטלת, יהיה צורך גם במערכת איתות שכרגע אין כי פוניקולר לא דורש מערכת איתות. כמו כן העובדה שבטכנולוגיה כזו מדובר בשתי רכבות נפרדות, יהיה צורך לסנכרן ביניהן כדי לתאם את מפגש הרכבות ב"תחנה התפעולית" שהיא לולאת העקיפה, הנקודה היחידה בה המנהרה רחבה מספיק לשתי רכבות.

היתרון המרכזי בהחלפת הטכנולוגיה הוא האפשרות העתידית של אולי להאריך את הקו, אבל הסיכוי שיהיה תקציב לכך מתישהו בקרוב שואף לאפס...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה