ישראל כץ: רכבת לכרמיאל בלג בעומר

מצב
הנושא נעול.

londonisrael

New member
ישראל כץ: רכבת לכרמיאל בלג בעומר

ישראל כץ: רכבת לכרמיאל בלג בעומר
מבטיח נסיעות מבחן עם שאטלים למירון, כבר באמצע מאי.
קשה לי להבין, איך ניתן לעשות נסיעות מבחן באירוע של מאות אלפי אנשים.

 

נתנאל531

Well-known member
זו התחכמות יח"צית, אבל נדמה שאין קשר בין השניים

ישראל כץ: רכבת לכרמיאל בלג בעומר
מבטיח נסיעות מבחן עם שאטלים למירון, כבר באמצע מאי.
קשה לי להבין, איך ניתן לעשות נסיעות מבחן באירוע של מאות אלפי אנשים.
זו התחכמות יח"צית, אבל נדמה שאין קשר בין השניים
תהיה נסיעת מבחן (קטר / קרונית לבד לכל אורך התוואי) סביב ל"ג בעומר, יופעלו שאטלים מ(חניון הרכב הפרטי ב)כרמיאל למירון בל"ג בעומר...
&nbsp
אין הכוונה שתופעל רכבת נוסעים בל"ג בעומר שתגיע לכרמיאל, כי אי-אפשר מבחינה בטיחותית לעשות דבר כזה על מסילה טרייה, כך אני מבין את המשמעות האמיתית של ההודעה הזו.
 

LG123456

New member
עד כמה שאני זוכר, מערכת האיתות טרם נפרסה והקו טרם הוגדר

ישראל כץ: רכבת לכרמיאל בלג בעומר
מבטיח נסיעות מבחן עם שאטלים למירון, כבר באמצע מאי.
קשה לי להבין, איך ניתן לעשות נסיעות מבחן באירוע של מאות אלפי אנשים.
עד כמה שאני זוכר, מערכת האיתות טרם נפרסה והקו טרם הוגדר
במשוא"ה. ובכלל, טרם הותקן מחסום במפגש עם כביש 784.
 

נתנאל531

Well-known member
מעניין לעניין באותו עניין - ניצול תחנת עפולה לל"ג בעומר?

ישראל כץ: רכבת לכרמיאל בלג בעומר
מבטיח נסיעות מבחן עם שאטלים למירון, כבר באמצע מאי.
קשה לי להבין, איך ניתן לעשות נסיעות מבחן באירוע של מאות אלפי אנשים.
מעניין לעניין באותו עניין - ניצול תחנת עפולה לל"ג בעומר?
מה דעתכם על שימוש בתחנת הרכבת בעפולה לצורך אירוע התחבורה הציבורית של ל"ג בעומר?
&nbsp
רכבות מיוחדות מאזורים רחוקים (ביתר עלית ובית שמש באמצעות תחנת הרכבת בית שמש, אשדוד, ואפשרות אופוצינאלית למעוניינים מבני ברק ונתניה) לתחנת הרכבת בעפולה, וממנה שאטלים דרך כביש 65 החדש וכביש 866 למירון (ואם תהיה תקלה שתדרוש הסטת תנועה - דרך כביש 65, כביש 85, כביש 90 עד מחלף אליפלט וכביש 89).
&nbsp
היתרון הוא חסכון בתשומות של נסיעות נהגים (שהם צוואר הבקבוק האמיתי של תח"צ בישראל 2017) למרחקים ארוכים, ונוחות נסיעה לציבור ברכבת (שכוללת שירותים, ניתן לקום באמצע הנסיעה, ישיבה מרווחת יותר). החסרון הוא הארכת משך הנסיעה לכאורה.
&nbsp
הכל בשילוב של הסדר נסיעה מיוחד בכרטיס רב-קו, שיכלול נסיעה עירונית (אפשרית) ביום ל"ג בעומר לתחנת הרכבת, נסיעה ברכבת לתחנת עפולה ונסיעה מתחנת הרכבת בעפולה בשאטל למירון, בכיוון אחד או הלוך-חזור.
&nbsp
עקרונית אפשר ליישם את הרעיון גם על תחנות רכבת אחרות, כדוגמת קרית מוצקין (בשטח שסביב התחנה יש אזורי חניה נרחבים), עכו ונהריה, אבל במקרה של 2 הראשונות, זה יוסיף מעט לעומס על כביש 85, במקרה של נהריה זו תהיה חלוקת עומסים טובה על כביש 89 שאינו עמוס בגלל נתיבו הצפוני.
 
מהיכן בארץ יהיה כדאי לנסוע ברכבת עד עפולה בשביל להגיע

מעניין לעניין באותו עניין - ניצול תחנת עפולה לל"ג בעומר?
מה דעתכם על שימוש בתחנת הרכבת בעפולה לצורך אירוע התחבורה הציבורית של ל"ג בעומר?
&nbsp
רכבות מיוחדות מאזורים רחוקים (ביתר עלית ובית שמש באמצעות תחנת הרכבת בית שמש, אשדוד, ואפשרות אופוצינאלית למעוניינים מבני ברק ונתניה) לתחנת הרכבת בעפולה, וממנה שאטלים דרך כביש 65 החדש וכביש 866 למירון (ואם תהיה תקלה שתדרוש הסטת תנועה - דרך כביש 65, כביש 85, כביש 90 עד מחלף אליפלט וכביש 89).
&nbsp
היתרון הוא חסכון בתשומות של נסיעות נהגים (שהם צוואר הבקבוק האמיתי של תח"צ בישראל 2017) למרחקים ארוכים, ונוחות נסיעה לציבור ברכבת (שכוללת שירותים, ניתן לקום באמצע הנסיעה, ישיבה מרווחת יותר). החסרון הוא הארכת משך הנסיעה לכאורה.
&nbsp
הכל בשילוב של הסדר נסיעה מיוחד בכרטיס רב-קו, שיכלול נסיעה עירונית (אפשרית) ביום ל"ג בעומר לתחנת הרכבת, נסיעה ברכבת לתחנת עפולה ונסיעה מתחנת הרכבת בעפולה בשאטל למירון, בכיוון אחד או הלוך-חזור.
&nbsp
עקרונית אפשר ליישם את הרעיון גם על תחנות רכבת אחרות, כדוגמת קרית מוצקין (בשטח שסביב התחנה יש אזורי חניה נרחבים), עכו ונהריה, אבל במקרה של 2 הראשונות, זה יוסיף מעט לעומס על כביש 85, במקרה של נהריה זו תהיה חלוקת עומסים טובה על כביש 89 שאינו עמוס בגלל נתיבו הצפוני.
מהיכן בארץ יהיה כדאי לנסוע ברכבת עד עפולה בשביל להגיע
למירון?
מכל מקום במרכז או בדרום הארץ ממילא צריך לעבור דרך חיפה, אם נוסעים ברכבת, ואם כך למה לנסוע מחיפה דרום-מזרחה לעפולה בקו שאינו מהיר במיוחד?
תחנות עכו ונהריה (כל עוד לא נפתחת תחנת כרמיאל) הרבה יותר מתאימות לשילוב הרכבת בהסעות למירון.
 

נתנאל531

Well-known member
היתרון של עפולה הוא ציר 65

מהיכן בארץ יהיה כדאי לנסוע ברכבת עד עפולה בשביל להגיע
למירון?
מכל מקום במרכז או בדרום הארץ ממילא צריך לעבור דרך חיפה, אם נוסעים ברכבת, ואם כך למה לנסוע מחיפה דרום-מזרחה לעפולה בקו שאינו מהיר במיוחד?
תחנות עכו ונהריה (כל עוד לא נפתחת תחנת כרמיאל) הרבה יותר מתאימות לשילוב הרכבת בהסעות למירון.
היתרון של עפולה הוא ציר 65
זמן הנסיעה בין חיפה לעכו שווה בערך לזמן הנסיעה מחיפה לעפולה, אבל כך מרוויחים את עקיפת ציר 85 העמוס למדי (ושבחלקו המזרחי הינו בעל נתיב אחד לכיוון נסיעה), ושימוש בציר 65 הרחב והמשופץ.
 

XrayCharlie

New member
אם כבר אז לעפולה יש יתרון אחר

היתרון של עפולה הוא ציר 65
זמן הנסיעה בין חיפה לעכו שווה בערך לזמן הנסיעה מחיפה לעפולה, אבל כך מרוויחים את עקיפת ציר 85 העמוס למדי (ושבחלקו המזרחי הינו בעל נתיב אחד לכיוון נסיעה), ושימוש בציר 65 הרחב והמשופץ.
אם כבר אז לעפולה יש יתרון אחר
קודם כל, גם מעפולה (עלית) למחלף גולני יש נתיב אחד בלבד ומדובר בכביש אדום אז זה לא בהכרח יתרון אבל בעכו או נהריה אין מקום להחנות עשרות אוטובוסים שימתינו לקליטת אלפי הנוסעים בעוד שבעפולה כן יש מקום.
&nbsp
 

נתנאל531

Well-known member
בשילוב של כל התחנות ביחד - יש די מקום

אם כבר אז לעפולה יש יתרון אחר
קודם כל, גם מעפולה (עלית) למחלף גולני יש נתיב אחד בלבד ומדובר בכביש אדום אז זה לא בהכרח יתרון אבל בעכו או נהריה אין מקום להחנות עשרות אוטובוסים שימתינו לקליטת אלפי הנוסעים בעוד שבעפולה כן יש מקום.
&nbsp
בשילוב של כל התחנות ביחד - יש די מקום
קצת בקרית חיים, קצת בקרית מוצקין, קצת בעכו וקצת בנהריה. אם מוכנים להשקיע מעט יותר (לחסום כבישים ולבטל זמנית חלק מהחניון סביב תחנת הרכבת), אפשר להסתפק בתחנה קרית מוצקין לבד: לחסום חלקית כביש בצד של קרית שמואל (להפוך אותו לחד מסלולי, כל כמה דקות מצד אחר, כמו שעושים לעיתים בכבישים בשיפוצים), אפשר להחנות שם עשרות אוטובוסים מצפון ומדרום לתחנה, רק שחלק מהנוסעים יצטרכו ללכת מרחק בינוני עד לאוטובוסים. אם מחלקים את הנוסעים לכמה תחנות רכבת, אפשר בנחת להחנות כמה אוטובוסים בודדים בכל תחנת רכבת. מצד שני, בעפולה כתחנה חדשה זה קל בהרבה.
 

XrayCharlie

New member
איך זה בדיוק אמור לעבוד?

בשילוב של כל התחנות ביחד - יש די מקום
קצת בקרית חיים, קצת בקרית מוצקין, קצת בעכו וקצת בנהריה. אם מוכנים להשקיע מעט יותר (לחסום כבישים ולבטל זמנית חלק מהחניון סביב תחנת הרכבת), אפשר להסתפק בתחנה קרית מוצקין לבד: לחסום חלקית כביש בצד של קרית שמואל (להפוך אותו לחד מסלולי, כל כמה דקות מצד אחר, כמו שעושים לעיתים בכבישים בשיפוצים), אפשר להחנות שם עשרות אוטובוסים מצפון ומדרום לתחנה, רק שחלק מהנוסעים יצטרכו ללכת מרחק בינוני עד לאוטובוסים. אם מחלקים את הנוסעים לכמה תחנות רכבת, אפשר בנחת להחנות כמה אוטובוסים בודדים בכל תחנת רכבת. מצד שני, בעפולה כתחנה חדשה זה קל בהרבה.
איך זה בדיוק אמור לעבוד?
אתה תגיד למישהו "אתה יורד בקריית חיים" ולאחר "אתה יורד בעכו" וכדומה?
למה שמישהו יסכים לרדת בקריית חיים ולא בעכו (התחנה הטובה ביותר) אם יש הסעות משני המקומות?

תחנת קריית חיים (וגם מוצקין) הן תחנות קטנות ומקומיות ולא מגיע להן (ולתושבים) את "העונש" שבתנועת ההמונים הזאת.
 

נתנאל531

Well-known member
נוסעים ממקומות שונים יתחלקו לתחנות שונות

איך זה בדיוק אמור לעבוד?
אתה תגיד למישהו "אתה יורד בקריית חיים" ולאחר "אתה יורד בעכו" וכדומה?
למה שמישהו יסכים לרדת בקריית חיים ולא בעכו (התחנה הטובה ביותר) אם יש הסעות משני המקומות?

תחנת קריית חיים (וגם מוצקין) הן תחנות קטנות ומקומיות ולא מגיע להן (ולתושבים) את "העונש" שבתנועת ההמונים הזאת.
נוסעים ממקומות שונים יתחלקו לתחנות שונות
לדוגמא: נוסעים מביתר-עילית לקרית חיים, מבית שמש לקרית מוצקין, מנתניה לעכו ומבני ברק לנהריה.
&nbsp
אם מוכרים מראש חוזה מיוחד שמאפשר כניסה רק בתחנה מסויימת ויציאה רק בתחנה אחרת, יש פה 'ברירה טבעית'...
&nbsp
נכון שזה פוגע מעט ביוממים המקומיים (תופס מעט מקומות חנייה), אבל אפשר להערך מראש בהודעה שחלק מהאזור יחסם, ומנגד לחייב נוסעים ממקומות רחוקים שמעוניינים להגיע למירון בל"ג בעומר להאריך את הדרך ולסוע לפי מסלול משולב-רכבת. יש פה פגיעה ביוממים (תפיסת חניה) ופגיעה בעולי מירון (הארכת הדרך), לטעמי מדובר בפגיעה מידתית בכולם, למען מטרה חשובה יותר של חסכון בתשומות נהגים סביב ל"ג בעומר, ואפשר לחיות עם זה.
&nbsp
אגב, בתכנון יעיל של חוזים מסוג זה, ניתן יהיה לראות בזמן אמת כמה נוסעים עם חוזה 'ל"ג בעומר משולב רכבת' עברו בשער הכניסה של כל תחנה, ולהערך עם כמות אוטובוסים מדוייקת כעבור שעה-שעתיים בנקודת הירידה הצפויה שלהם.
 

25306yosef

New member
האם אתה באמת חושב שאפשר להוסיף רכבות מיוחדות לעפולה?

מעניין לעניין באותו עניין - ניצול תחנת עפולה לל"ג בעומר?
מה דעתכם על שימוש בתחנת הרכבת בעפולה לצורך אירוע התחבורה הציבורית של ל"ג בעומר?
&nbsp
רכבות מיוחדות מאזורים רחוקים (ביתר עלית ובית שמש באמצעות תחנת הרכבת בית שמש, אשדוד, ואפשרות אופוצינאלית למעוניינים מבני ברק ונתניה) לתחנת הרכבת בעפולה, וממנה שאטלים דרך כביש 65 החדש וכביש 866 למירון (ואם תהיה תקלה שתדרוש הסטת תנועה - דרך כביש 65, כביש 85, כביש 90 עד מחלף אליפלט וכביש 89).
&nbsp
היתרון הוא חסכון בתשומות של נסיעות נהגים (שהם צוואר הבקבוק האמיתי של תח"צ בישראל 2017) למרחקים ארוכים, ונוחות נסיעה לציבור ברכבת (שכוללת שירותים, ניתן לקום באמצע הנסיעה, ישיבה מרווחת יותר). החסרון הוא הארכת משך הנסיעה לכאורה.
&nbsp
הכל בשילוב של הסדר נסיעה מיוחד בכרטיס רב-קו, שיכלול נסיעה עירונית (אפשרית) ביום ל"ג בעומר לתחנת הרכבת, נסיעה ברכבת לתחנת עפולה ונסיעה מתחנת הרכבת בעפולה בשאטל למירון, בכיוון אחד או הלוך-חזור.
&nbsp
עקרונית אפשר ליישם את הרעיון גם על תחנות רכבת אחרות, כדוגמת קרית מוצקין (בשטח שסביב התחנה יש אזורי חניה נרחבים), עכו ונהריה, אבל במקרה של 2 הראשונות, זה יוסיף מעט לעומס על כביש 85, במקרה של נהריה זו תהיה חלוקת עומסים טובה על כביש 89 שאינו עמוס בגלל נתיבו הצפוני.
האם אתה באמת חושב שאפשר להוסיף רכבות מיוחדות לעפולה?
כל עוד מדובר במסילה בודדת, אז אין אפשרות להוסיף רכבות מיוחדות לעפולה. למיטב ידיעתי, אין בתחנות העמק מסילות פנויות לצורך הרכבות המיוחדות.


לקריות עכו נהריה אפשר להוסיף רכבות מיוחדות מאחר ושם יש מסילה כפולה.
 

נתנאל531

Well-known member
אפשר לחבר את הרכבות הרגילות שמתחילות בעתלית

האם אתה באמת חושב שאפשר להוסיף רכבות מיוחדות לעפולה?
כל עוד מדובר במסילה בודדת, אז אין אפשרות להוסיף רכבות מיוחדות לעפולה. למיטב ידיעתי, אין בתחנות העמק מסילות פנויות לצורך הרכבות המיוחדות.


לקריות עכו נהריה אפשר להוסיף רכבות מיוחדות מאחר ושם יש מסילה כפולה.
אפשר לחבר את הרכבות הרגילות שמתחילות בעתלית
עם רכבות מיוחדות מהדרום, כך שהרכבות לעפולה יצאו מבית שמש / אשדוד באופן חריג...
&nbsp
אכן אם יהיה צורך במעבר רכבת בין לבין זה יקשה מעט על הנוסעים, מצד שני נסיעה ארוכה כזו זה חוויה לא רגילה לעולי רגל חרדים מהמרכז והדרום שלא משתמשים בשגרה ברכבת לנסיעות ארוכות, והיות והם בדרך לחוויה אחרת במירון, יתכן שזה יעבור...
&nbsp
לגבי דיור עקרוני של הרכבות, בכל אחת מתחנות העמק יש 2 רציפים, והיות ורק תחנה אחת נדרשת להחלפת המסילה בין 2 הרכבות, אפשר להשתמש ב־2 הרציפים האחרים לדיור, ובדוחק גם בתחנת בית שאן הרחוקה יותר. נדמה לי שיש גם תחנות שיש בהם מסילה שלישית קצרה, אפשר לבדוק בסרטון של נסיעת המבחן בהילוך מהיר שהתפרסם ב־Youtube.
 

25306yosef

New member
בכל אחת מתחנות העמק יש 2 מסילות והן חייבות להיות פנויות

אפשר לחבר את הרכבות הרגילות שמתחילות בעתלית
עם רכבות מיוחדות מהדרום, כך שהרכבות לעפולה יצאו מבית שמש / אשדוד באופן חריג...
&nbsp
אכן אם יהיה צורך במעבר רכבת בין לבין זה יקשה מעט על הנוסעים, מצד שני נסיעה ארוכה כזו זה חוויה לא רגילה לעולי רגל חרדים מהמרכז והדרום שלא משתמשים בשגרה ברכבת לנסיעות ארוכות, והיות והם בדרך לחוויה אחרת במירון, יתכן שזה יעבור...
&nbsp
לגבי דיור עקרוני של הרכבות, בכל אחת מתחנות העמק יש 2 רציפים, והיות ורק תחנה אחת נדרשת להחלפת המסילה בין 2 הרכבות, אפשר להשתמש ב־2 הרציפים האחרים לדיור, ובדוחק גם בתחנת בית שאן הרחוקה יותר. נדמה לי שיש גם תחנות שיש בהם מסילה שלישית קצרה, אפשר לבדוק בסרטון של נסיעת המבחן בהילוך מהיר שהתפרסם ב־Youtube.
בכל אחת מתחנות העמק יש 2 מסילות והן חייבות להיות פנויות
לצורך מפגשי רכבות. וצריך לקחת בחשבון שיתכן ויהיה שינוי בתחנות המפגשים עקב איחורי רכבות ולכן כל המסילות צריכות להיות פנויות ולא ניתן לדייר בהן רכבות.

האפשרות היחידה האפשרית היא להוציא את רכבות העמק מבית שמש או מאשדוד וליצור לו"ז שתהיה רכבת כל חצי שעה. בחזרה רכבות העמק ימשיכו לבית שמש או לאשדוד.
 

tenen

New member
לא צריך להוסיף רכבות אלא קרונות לרכבות הקיימות

האם אתה באמת חושב שאפשר להוסיף רכבות מיוחדות לעפולה?
כל עוד מדובר במסילה בודדת, אז אין אפשרות להוסיף רכבות מיוחדות לעפולה. למיטב ידיעתי, אין בתחנות העמק מסילות פנויות לצורך הרכבות המיוחדות.


לקריות עכו נהריה אפשר להוסיף רכבות מיוחדות מאחר ושם יש מסילה כפולה.
לא צריך להוסיף רכבות אלא קרונות לרכבות הקיימות
מקסימום ילכו ברגל קרון שניים כדי לרדת ברציף אם הוא קצר מהרכבת המוארכת.
 

Ccyclist

Well-known member
אי אפשר להאריך רכבות בתחנות מפגש.

לא צריך להוסיף רכבות אלא קרונות לרכבות הקיימות
מקסימום ילכו ברגל קרון שניים כדי לרדת ברציף אם הוא קצר מהרכבת המוארכת.
אי אפשר להאריך רכבות בתחנות מפגש.
החיסרון הגדול של בניית מסילת העמק כמסילה בודדת היא שעל מנת ששתי רכבות יעברו האחת את השניה עליהן להשתמש במפגש רכבות כפי שקיים בכל תחנות הקו ובמספר תחנות תפעוליות לאורכו (תל יוסף למשל) ולכן על הרכבות להתאים לאורכן של מסילות המפגש הנפרדות. אי אפשר להאריך את הרכבות הלאה והלאה מעבר לאורכן של מסילות המפגש כי אז הן תצטרכנה להשתמש באותה המסילה בבת אחת.
 

tenen

New member
כמה יעלה כבר להאריך מסילת מפגש בכמה מטרים?

אי אפשר להאריך רכבות בתחנות מפגש.
החיסרון הגדול של בניית מסילת העמק כמסילה בודדת היא שעל מנת ששתי רכבות יעברו האחת את השניה עליהן להשתמש במפגש רכבות כפי שקיים בכל תחנות הקו ובמספר תחנות תפעוליות לאורכו (תל יוסף למשל) ולכן על הרכבות להתאים לאורכן של מסילות המפגש הנפרדות. אי אפשר להאריך את הרכבות הלאה והלאה מעבר לאורכן של מסילות המפגש כי אז הן תצטרכנה להשתמש באותה המסילה בבת אחת.
כמה יעלה כבר להאריך מסילת מפגש בכמה מטרים?
 
נראה לי שהתבלבל בין נסיעות מבחן לנסיעות ניסיון

ישראל כץ: רכבת לכרמיאל בלג בעומר
מבטיח נסיעות מבחן עם שאטלים למירון, כבר באמצע מאי.
קשה לי להבין, איך ניתן לעשות נסיעות מבחן באירוע של מאות אלפי אנשים.
נראה לי שהתבלבל בין נסיעות מבחן לנסיעות ניסיון
המבחן בטח יהיה כבר לפני ל״ג בעומר.
בל״ג בעומר עצמה יהיו הנסיעות ניסיון, כמו שברכבת העמק היו נסיעות ניסיון (עם נוסעים) של שבועיים.
הבעיה בנסיעות ניסיון, שלא מובטח לו״ז.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה