מעניין לעניין באותו עניין - ניצול תחנת עפולה לל"ג בעומר?
מה דעתכם על שימוש בתחנת הרכבת בעפולה לצורך אירוע התחבורה הציבורית של ל"ג בעומר?
 
רכבות מיוחדות מאזורים רחוקים (ביתר עלית ובית שמש באמצעות תחנת הרכבת בית שמש, אשדוד, ואפשרות אופוצינאלית למעוניינים מבני ברק ונתניה) לתחנת הרכבת בעפולה, וממנה שאטלים דרך כביש 65 החדש וכביש 866 למירון (ואם תהיה תקלה שתדרוש הסטת תנועה - דרך כביש 65, כביש 85, כביש 90 עד מחלף אליפלט וכביש 89).
 
היתרון הוא חסכון בתשומות של נסיעות נהגים (שהם צוואר הבקבוק האמיתי של תח"צ בישראל 2017) למרחקים ארוכים, ונוחות נסיעה לציבור ברכבת (שכוללת שירותים, ניתן לקום באמצע הנסיעה, ישיבה מרווחת יותר). החסרון הוא הארכת משך הנסיעה לכאורה.
 
הכל בשילוב של הסדר נסיעה מיוחד בכרטיס רב-קו, שיכלול נסיעה עירונית (אפשרית) ביום ל"ג בעומר לתחנת הרכבת, נסיעה ברכבת לתחנת עפולה ונסיעה מתחנת הרכבת בעפולה בשאטל למירון, בכיוון אחד או הלוך-חזור.
 
עקרונית אפשר ליישם את הרעיון גם על תחנות רכבת אחרות, כדוגמת קרית מוצקין (בשטח שסביב התחנה יש אזורי חניה נרחבים), עכו ונהריה, אבל במקרה של 2 הראשונות, זה יוסיף מעט לעומס על כביש 85, במקרה של נהריה זו תהיה חלוקת עומסים טובה על כביש 89 שאינו עמוס בגלל נתיבו הצפוני.