סיוט ושמו מחלף חמד-ותודה למשרד התחבורה שהביאנו עד הלום

מצב
הנושא נעול.

סילון91

New member
סיוט ושמו מחלף חמד-ותודה למשרד התחבורה שהביאנו עד הלום

סיוט ושמו מחלף חמד-ותודה למשרד התחבורה שהביאנו עד הלום
זה כבר פשוט בלתי נסבל פשוט התעללות בנוסעים לשמה עמדנו היום עם האוטובוס כמעט רבע שעה וזאת עוד לאחר הפקק הקבוע והמסיוט ביציאה מהעיר. וכל זה בשביל 2 נוסעים מסכנים שעלו על האוטובוס ואני שואל למה פשוט למה למרר את חיי הנוסעים המחלף הזה רע. פשוט רע. תוקע את התנועה..תוקע את כל כביש 1 פשוט מחדל לאומי המחלף הזה. אני מתגעגע לכביש 1 הישן
 

משה12333

New member
מה הקשר למשרד התחבורה ולמחלף? אתה צריך לשנות את כל תפיסתך

סיוט ושמו מחלף חמד-ותודה למשרד התחבורה שהביאנו עד הלום
זה כבר פשוט בלתי נסבל פשוט התעללות בנוסעים לשמה עמדנו היום עם האוטובוס כמעט רבע שעה וזאת עוד לאחר הפקק הקבוע והמסיוט ביציאה מהעיר. וכל זה בשביל 2 נוסעים מסכנים שעלו על האוטובוס ואני שואל למה פשוט למה למרר את חיי הנוסעים המחלף הזה רע. פשוט רע. תוקע את התנועה..תוקע את כל כביש 1 פשוט מחדל לאומי המחלף הזה. אני מתגעגע לכביש 1 הישן
מה הקשר למשרד התחבורה ולמחלף? אתה צריך לשנות את כל תפיסתך
לגבי הנסיעה באוטובוס.

הנסיעה באוטובוס לא אמורה להיות נוחה/מהירה/יעילה.

היא אמורה להיות זולה ואכן היא מאד זולה לנוסע בה (ויקרה למשלם המיסים).

הנסיעה לא נוחה כי אתה נוסע עם הרבה אנשים, היא לא מהירה כי אתה עוצר בכל תחנה והנהג לא יכול לבחור מסלול נסיעה חליפי מהיר יותר, היא לא יעילה כי היא מביאה אותך בסופה למרחק עצום מהיעד האמיתי שלך.

כמו בכל דבר בחיים, כל מה שציבורי וזול הוא מאד נחות.

כל מה שפרטי ויקר הוא מאד משתלם.

(אתה מתגעגע לכביש 1 הישן? אתה בכלל לא יודע על מה שאתה מדבר. אתה לא זוכר את הכביש הצר, התלול והמפותל ההוא. כביש 1 החדש הוא פלא הנדסי נדיר באיכותו שנבנה במהירות-שיא).

 

Bus Nerd

Active member
בטח שנסיעה באוטובוס אמורה להיות נוחה ומהירה

מה הקשר למשרד התחבורה ולמחלף? אתה צריך לשנות את כל תפיסתך
לגבי הנסיעה באוטובוס.

הנסיעה באוטובוס לא אמורה להיות נוחה/מהירה/יעילה.

היא אמורה להיות זולה ואכן היא מאד זולה לנוסע בה (ויקרה למשלם המיסים).

הנסיעה לא נוחה כי אתה נוסע עם הרבה אנשים, היא לא מהירה כי אתה עוצר בכל תחנה והנהג לא יכול לבחור מסלול נסיעה חליפי מהיר יותר, היא לא יעילה כי היא מביאה אותך בסופה למרחק עצום מהיעד האמיתי שלך.

כמו בכל דבר בחיים, כל מה שציבורי וזול הוא מאד נחות.

כל מה שפרטי ויקר הוא מאד משתלם.

(אתה מתגעגע לכביש 1 הישן? אתה בכלל לא יודע על מה שאתה מדבר. אתה לא זוכר את הכביש הצר, התלול והמפותל ההוא. כביש 1 החדש הוא פלא הנדסי נדיר באיכותו שנבנה במהירות-שיא).
בטח שנסיעה באוטובוס אמורה להיות נוחה ומהירה
משה, אם אתה לא בקטע של תח"צ אתה באמת מוזמן להתחפף מכאן.
 

Ccyclist

Well-known member
מה עם הטענה שהמחלף מעכב את כלל התחבורה בכביש ?

בטח שנסיעה באוטובוס אמורה להיות נוחה ומהירה
משה, אם אתה לא בקטע של תח"צ אתה באמת מוזמן להתחפף מכאן.
מה עם הטענה שהמחלף מעכב את כלל התחבורה בכביש ?
כבר שנתיים שלושה שאני נתקע בפקק שנובע מיציאה ללא קיבולת מספקת מכביש מהיר שנכנס לקטע ממונהר. 3 ק"מ לפני היציאה הכביש הופך לפקק אחד גדול למרות שהמנהרה פתרה את כל הפקקים שאחריה ותענוג לנסוע בה בכיוון ההפוך. מהתיאורים על מחלף חמד אמור להיות בו אפקט דומה בגלל ביטול מחלף הראל וזה אמור להשפיע על כל התנועה למבשרת, פרטית וציבורית כאחד.
&nbsp
כמובן שהטרול לא מבין שמדובר בקווי אוטובוס בינעירוניים ללא תחנות ביניים בין התחנה המרכזית בירושלים והתחנה במחלף חמד / הראל דאז. כמו כן אם כל נוסעי האוטובוס ממבשרת היו עולים לירושלים ברכב פרטי זו היתה תוספת נכבדת לפקקי הכניסה לעיר.
&nbsp
 

Bus Nerd

Active member
אני חושב שמוקדם מדי לשפוט

מה עם הטענה שהמחלף מעכב את כלל התחבורה בכביש ?
כבר שנתיים שלושה שאני נתקע בפקק שנובע מיציאה ללא קיבולת מספקת מכביש מהיר שנכנס לקטע ממונהר. 3 ק"מ לפני היציאה הכביש הופך לפקק אחד גדול למרות שהמנהרה פתרה את כל הפקקים שאחריה ותענוג לנסוע בה בכיוון ההפוך. מהתיאורים על מחלף חמד אמור להיות בו אפקט דומה בגלל ביטול מחלף הראל וזה אמור להשפיע על כל התנועה למבשרת, פרטית וציבורית כאחד.
&nbsp
כמובן שהטרול לא מבין שמדובר בקווי אוטובוס בינעירוניים ללא תחנות ביניים בין התחנה המרכזית בירושלים והתחנה במחלף חמד / הראל דאז. כמו כן אם כל נוסעי האוטובוס ממבשרת היו עולים לירושלים ברכב פרטי זו היתה תוספת נכבדת לפקקי הכניסה לעיר.
&nbsp
אני חושב שמוקדם מדי לשפוט
עוד לא הסתיימו כל העבודות בכביש 1. הבנתי שצפוייה הוספת נתיב שם כשכל העבודות הסתיימו (שייתקנו אותי ירושלמים אם אני טועה). עד אז כנראה שמוקדם מדי לשפוט את מחלף חמד וגם את מחלף הראל בנושא של השפעה ארוכת טווח על מצב התנועה.
&nbsp
אני מקווה שהשיפור בכביש יביא באמת להפחתת הפקקים ולא להחמרתם, למרות שיש מצב גדול שרוב השיפור שיורגש יהיה בסגנון "הרבי והעז" - הכוונה שאולי העבודות יסתיימו והפקקים יחזרו למצב שדומה למצב לפני תחילת העבודות, ואז אנשים ירגישו הקלה משמעותית בכל זאת כי הם התרגלו לפקקים גדולים יותר.
&nbsp
בכל מקרה עוד שנתיים-שלוש תהיה רכבת ואז נוסעי התח"צ יגיעו לת"א הרבה יותר מהר מנוסעי הרכב הפרטי.
 
צודק ברוב הדברים

אני חושב שמוקדם מדי לשפוט
עוד לא הסתיימו כל העבודות בכביש 1. הבנתי שצפוייה הוספת נתיב שם כשכל העבודות הסתיימו (שייתקנו אותי ירושלמים אם אני טועה). עד אז כנראה שמוקדם מדי לשפוט את מחלף חמד וגם את מחלף הראל בנושא של השפעה ארוכת טווח על מצב התנועה.
&nbsp
אני מקווה שהשיפור בכביש יביא באמת להפחתת הפקקים ולא להחמרתם, למרות שיש מצב גדול שרוב השיפור שיורגש יהיה בסגנון "הרבי והעז" - הכוונה שאולי העבודות יסתיימו והפקקים יחזרו למצב שדומה למצב לפני תחילת העבודות, ואז אנשים ירגישו הקלה משמעותית בכל זאת כי הם התרגלו לפקקים גדולים יותר.
&nbsp
בכל מקרה עוד שנתיים-שלוש תהיה רכבת ואז נוסעי התח"צ יגיעו לת"א הרבה יותר מהר מנוסעי הרכב הפרטי.
צודק ברוב הדברים
כנראה שהפקקים יהיו פחותים מלפני שהתחילו לעבוד, או שיעברו לקטע מחלף ענבה עד שער הגיא בו 2 נתיבים או הוא מישורי ברובו.
כמובן עוד כמה שנים אם ימשך קצב הגידול של כלי הרכב שוב יהיו פקקים.
 

משה12333

New member
דווקא כחובב אוטובוסים, אתה צריך להיות עצוב מפתיחת קו הרכבת

אני חושב שמוקדם מדי לשפוט
עוד לא הסתיימו כל העבודות בכביש 1. הבנתי שצפוייה הוספת נתיב שם כשכל העבודות הסתיימו (שייתקנו אותי ירושלמים אם אני טועה). עד אז כנראה שמוקדם מדי לשפוט את מחלף חמד וגם את מחלף הראל בנושא של השפעה ארוכת טווח על מצב התנועה.
&nbsp
אני מקווה שהשיפור בכביש יביא באמת להפחתת הפקקים ולא להחמרתם, למרות שיש מצב גדול שרוב השיפור שיורגש יהיה בסגנון "הרבי והעז" - הכוונה שאולי העבודות יסתיימו והפקקים יחזרו למצב שדומה למצב לפני תחילת העבודות, ואז אנשים ירגישו הקלה משמעותית בכל זאת כי הם התרגלו לפקקים גדולים יותר.
&nbsp
בכל מקרה עוד שנתיים-שלוש תהיה רכבת ואז נוסעי התח"צ יגיעו לת"א הרבה יותר מהר מנוסעי הרכב הפרטי.
דווקא כחובב אוטובוסים, אתה צריך להיות עצוב מפתיחת קו הרכבת
הזה ולא לשמוח.

מיד עם פתיחתו, משרד התחבורה יבטל עשרות קווי אוטובוס (זו לא הגזמה) בת"א ובירושלים כדי לממן את קו הרכבת הזה.

כפי שהוכח במקרה של ביטול קווי האוטובוסים בגלל הרכבת הקלה בירושלים, הנוסעים המאוכזבים לא יחליפו את האוטובוס ברכבת אלא הם יחליפו את האוטובוס במכונית פרטית.

זו המציאות, גם אם היא מנוגדת לתפיסת עולמך.

 

Bus Nerd

Active member


דווקא כחובב אוטובוסים, אתה צריך להיות עצוב מפתיחת קו הרכבת
הזה ולא לשמוח.

מיד עם פתיחתו, משרד התחבורה יבטל עשרות קווי אוטובוס (זו לא הגזמה) בת"א ובירושלים כדי לממן את קו הרכבת הזה.

כפי שהוכח במקרה של ביטול קווי האוטובוסים בגלל הרכבת הקלה בירושלים, הנוסעים המאוכזבים לא יחליפו את האוטובוס ברכבת אלא הם יחליפו את האוטובוס במכונית פרטית.

זו המציאות, גם אם היא מנוגדת לתפיסת עולמך.
 

משה12333

New member
זה לא קשור לטרול. יש כרגע שני נתיבים במנהרות הראל כדי להגן

מה עם הטענה שהמחלף מעכב את כלל התחבורה בכביש ?
כבר שנתיים שלושה שאני נתקע בפקק שנובע מיציאה ללא קיבולת מספקת מכביש מהיר שנכנס לקטע ממונהר. 3 ק"מ לפני היציאה הכביש הופך לפקק אחד גדול למרות שהמנהרה פתרה את כל הפקקים שאחריה ותענוג לנסוע בה בכיוון ההפוך. מהתיאורים על מחלף חמד אמור להיות בו אפקט דומה בגלל ביטול מחלף הראל וזה אמור להשפיע על כל התנועה למבשרת, פרטית וציבורית כאחד.
&nbsp
כמובן שהטרול לא מבין שמדובר בקווי אוטובוס בינעירוניים ללא תחנות ביניים בין התחנה המרכזית בירושלים והתחנה במחלף חמד / הראל דאז. כמו כן אם כל נוסעי האוטובוס ממבשרת היו עולים לירושלים ברכב פרטי זו היתה תוספת נכבדת לפקקי הכניסה לעיר.
&nbsp
זה לא קשור לטרול. יש כרגע שני נתיבים במנהרות הראל כדי להגן
על הפועלים שעובדים בשולי הכביש. כך זה בכל כביש חדש. כשהפועלים יגמרו את עבודתם, שלושת הנתיבים יסומנו בצבע חדש בכביש.

עדיף היה לפתוח שני נתיבים מתוך השלושה מיד, מאשר לפתוח 0 נתיבים ולהמשיך להזרים את התנועה בתוואי הישן תוך גרימת עיכוב לפתיחת כל המשך התוואי החדש.


ולמה אתה חושב שאוטובוס בין-עירוני הוא יותר מהיר ממכונית פרטית, אפילו בקו מהיר ולא מאסף?

האם נהג האוטובוס מחכה ליד פתח ביתך כדי לקחת אותך ומביא אותך עד לפתח היעד שלך? מכונית פרטית מבצעת זאת.

האם נהג האוטובוס יכול להסתכל ב-וויז ולבחור לעצמו מסלול יותר מהיר? נהג מכונית פרטית יכול.


תפנים זאת- אף אמצעי תחבורה ציבורית לא יכול להיות יותר מהיר ממכונית פרטית, אף פעם.

 

משה12333

New member
אתה צריך לשאול את עצמך שאלה פשוטה: איך זה יכול להיות שבאפס

בטח שנסיעה באוטובוס אמורה להיות נוחה ומהירה
משה, אם אתה לא בקטע של תח"צ אתה באמת מוזמן להתחפף מכאן.
אתה צריך לשאול את עצמך שאלה פשוטה: איך זה יכול להיות שבאפס
זמן, פרוייקט אדיר מימדים שכזה עם בעיות הנדסיות שלא ייאמנו, עם התמודדות עם שטח הררי סלעי, עם התמודדות עם תהום, עם בניית מחלפים, מנהרות, תוואי חדש לכביש ללא הפרעה לנסיעה בתוואי הישן, התבצע? ההגדרה של אפס זמן היא לא הגזמה. היא נכונה.

כעת תשווה את זה לקו המהיר של הרכבת לירושלים מבחינת זמן הביצוע (תכף נדון בהיבט הכלכלי שלו).

העבודות על כביש מס' 1 החדש החלו מעל לעשור לאחר שהעבודות על קו הרכבת הזה החלו והם הסתיימו הרבה שנים לפני שהרכבת הראשונה בכלל תתחיל לנסוע בקו הזה.

אין יותר צורך לתחזק את כביש מס' 1 החדש, על כל מחלפיו ומנהרותיו. הוא מוכן לעשורים הקרובים (בקרוב גם הנתיב השלישי שבו, יסומן בצבע וייפתח במנהרות הראל).


כעת, מבחינה כלכלית אינך יכול להשוות בכלל את עלות הקמת קו הרכבת הזה לעלות הקמת כביש מס' 1 החדש. אלה שני סדרי גודל שונים של עלויות כשקו הרכבת מביס בענק, מבחינת הסכומים שהושקעו בו, את כביש מס' 1 החדש.

גם מבחינת עלויות התחזוקה השוטפת, תחזוקת כביש מס' 1 החדש עולה בדיוק אפס ותחזוקת המסילה המהירה החדשה עולה בדיוק אין-סוף (ללא קשר לעלויות החשמל ותחזוקת מתקני החשמל הרבים שלאורך המסילה הזאת).


אבל עכשיו אנחנו מגיעים ללב העניין: קו הרכבת הזה מסוגל להסיע מת"א לירושלים ולהיפך, ביום אחד, בדיוק אחוז אחד נוסעים מאשר כביש 1 החדש מסוגל להסיע.

איפה ההגיון הכלכלי בהקמתו? למה תקציב המדינה צריך להיות משועבד אליו היום ובעשורים הקרובים?

שר האוצר רוני בר-און ושר התחבורה שאול מופז הודו באופן פומבי ב-2008 שאם הם היו יודעים שעלות הקמת הקו תהיה כל כך יקרה הם לא היו מאשרים אותו.

פשוט רכבת ישראל נתנה בכוונה לממשלה אומדן לא נכון לפני הקמתו של הקו הזה.

 

raminec

New member


מה הקשר למשרד התחבורה ולמחלף? אתה צריך לשנות את כל תפיסתך
לגבי הנסיעה באוטובוס.

הנסיעה באוטובוס לא אמורה להיות נוחה/מהירה/יעילה.

היא אמורה להיות זולה ואכן היא מאד זולה לנוסע בה (ויקרה למשלם המיסים).

הנסיעה לא נוחה כי אתה נוסע עם הרבה אנשים, היא לא מהירה כי אתה עוצר בכל תחנה והנהג לא יכול לבחור מסלול נסיעה חליפי מהיר יותר, היא לא יעילה כי היא מביאה אותך בסופה למרחק עצום מהיעד האמיתי שלך.

כמו בכל דבר בחיים, כל מה שציבורי וזול הוא מאד נחות.

כל מה שפרטי ויקר הוא מאד משתלם.

(אתה מתגעגע לכביש 1 הישן? אתה בכלל לא יודע על מה שאתה מדבר. אתה לא זוכר את הכביש הצר, התלול והמפותל ההוא. כביש 1 החדש הוא פלא הנדסי נדיר באיכותו שנבנה במהירות-שיא).
 
וכאשר אני נסעתי לתל אביב וחזרתי משם התעכבתי במחלף כ2 דקות

סיוט ושמו מחלף חמד-ותודה למשרד התחבורה שהביאנו עד הלום
זה כבר פשוט בלתי נסבל פשוט התעללות בנוסעים לשמה עמדנו היום עם האוטובוס כמעט רבע שעה וזאת עוד לאחר הפקק הקבוע והמסיוט ביציאה מהעיר. וכל זה בשביל 2 נוסעים מסכנים שעלו על האוטובוס ואני שואל למה פשוט למה למרר את חיי הנוסעים המחלף הזה רע. פשוט רע. תוקע את התנועה..תוקע את כל כביש 1 פשוט מחדל לאומי המחלף הזה. אני מתגעגע לכביש 1 הישן
וכאשר אני נסעתי לתל אביב וחזרתי משם התעכבתי במחלף כ2 דקות
פשוט תענוג במנהרות והחסכון שאין את העליה למחלף הראל והרמזור שם משמעותי!
כל נוסע והחוויה שלו
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה