שריפה בכרמלית בחיפה

מצב
הנושא נעול.

Ccyclist

Well-known member
גם בטמקא, שם מדווחים שנשרף המערך בכיכר פריס.

שריפה בכרמלית בחיפה
עשן שחור יוצא מכל התחנות, כפי הנראה השריפה התחילה בנביאים

http://newshaifakrayot.net/2017/02/04/ברגעים-אלו-שריפה-ועשן-כבד-מהכרמלית-ברח-3/
גם בטמקא, שם מדווחים שנשרף המערך בכיכר פריס.
http://m.ynet.co.il/Articles/4917412
 

Bus Nerd

Active member
והנה בהארץ (בלי הרבה מידע)

גם בטמקא, שם מדווחים שנשרף המערך בכיכר פריס.
http://m.ynet.co.il/Articles/4917412
והנה בהארץ (בלי הרבה מידע)
http://www.haaretz.co.il/news/local/.premium-1.3626582
&nbsp
לכרמלית אין מזל, הא? :(
בטח עכשיו היא תהיה סגורה לשיפוצים חודשים ארוכים, חבל... מעניין אם זו הייתה הצתה מכוונת ע"י ונדליסטים שפרצו לאחת התחנות, הרי הכרמלית לא נוסעת בשבת.
 

Bus Nerd

Active member
השמועות באינטרנט הוא שאחד הקרונות נשרף לחלוטין

והנה בהארץ (בלי הרבה מידע)
http://www.haaretz.co.il/news/local/.premium-1.3626582
&nbsp
לכרמלית אין מזל, הא? :(
בטח עכשיו היא תהיה סגורה לשיפוצים חודשים ארוכים, חבל... מעניין אם זו הייתה הצתה מכוונת ע"י ונדליסטים שפרצו לאחת התחנות, הרי הכרמלית לא נוסעת בשבת.
השמועות באינטרנט הוא שאחד הקרונות נשרף לחלוטין
מעניין אם יש לכרמלית קרון ישן לגיבוי או שזרקו את הישנים מזמן. אם צריך להזמין אחד כזה חדש משוויץ כנראה שהכרמלית תהיה סגורה להרבה מאוד זמן.
&nbsp
ודווקא שבועיים לפני שבאים אלי חברים מחו"ל שהסתקרנו לראות את הכרמלית בפעולה :(
 

Bus Nerd

Active member
הכתבה בטמקא התעדכנה עם תמונת הקרון השרוף

השמועות באינטרנט הוא שאחד הקרונות נשרף לחלוטין
מעניין אם יש לכרמלית קרון ישן לגיבוי או שזרקו את הישנים מזמן. אם צריך להזמין אחד כזה חדש משוויץ כנראה שהכרמלית תהיה סגורה להרבה מאוד זמן.
&nbsp
ודווקא שבועיים לפני שבאים אלי חברים מחו"ל שהסתקרנו לראות את הכרמלית בפעולה :(
הכתבה בטמקא התעדכנה עם תמונת הקרון השרוף
נראה שהשריפה התחילה בתא הניהוג. קצר חשמלי? לא מכבים את החשמל לקרונות בזמן שהם לא עובדים?

 

Bus Nerd

Active member
עוד תמונה

הכתבה בטמקא התעדכנה עם תמונת הקרון השרוף
נראה שהשריפה התחילה בתא הניהוג. קצר חשמלי? לא מכבים את החשמל לקרונות בזמן שהם לא עובדים?
עוד תמונה
טעיתי. אין סיכוי שזה התחיל בתא הניהוג שראו בתמונה הקודמת. הנה תמונה מהצד.

 

mister K

New member
איך שזה נראה, היא תיסגר לא לכמה חודשים אלא לכמה שנים

והנה בהארץ (בלי הרבה מידע)
http://www.haaretz.co.il/news/local/.premium-1.3626582
&nbsp
לכרמלית אין מזל, הא? :(
בטח עכשיו היא תהיה סגורה לשיפוצים חודשים ארוכים, חבל... מעניין אם זו הייתה הצתה מכוונת ע"י ונדליסטים שפרצו לאחת התחנות, הרי הכרמלית לא נוסעת בשבת.
איך שזה נראה, היא תיסגר לא לכמה חודשים אלא לכמה שנים
לפי התמונות הנזק אדיר והקרונות הלכו פייפן.
יצטרכו עכשיו להזמין קרונות חדשים שייבנו במיוחד וההליך הזה יכול לקחת הרבה זמן.
אני מקווה מאוד שיחליטו לשקמה ושזהו לא סופה המוחלט של הכרמלית.
 

Bus Nerd

Active member
אולי אפשר לשפץ אותם בארץ?

איך שזה נראה, היא תיסגר לא לכמה חודשים אלא לכמה שנים
לפי התמונות הנזק אדיר והקרונות הלכו פייפן.
יצטרכו עכשיו להזמין קרונות חדשים שייבנו במיוחד וההליך הזה יכול לקחת הרבה זמן.
אני מקווה מאוד שיחליטו לשקמה ושזהו לא סופה המוחלט של הכרמלית.
אולי אפשר לשפץ אותם בארץ?
"הארגז" הרכיבו בעבר קרונות רכבת לרכבת ישראל. למה שלא יוכלו לשפץ גם את קרונות הכרמלית השרופים?
 

mister K

New member
אני לא מומחה אבל זה נראה נזק שלא ניתן לשפץ

אולי אפשר לשפץ אותם בארץ?
"הארגז" הרכיבו בעבר קרונות רכבת לרכבת ישראל. למה שלא יוכלו לשפץ גם את קרונות הכרמלית השרופים?
אני לא מומחה אבל זה נראה נזק שלא ניתן לשפץ
 

Bus Nerd

Active member
בכל מקרה אני לא חושב שזה יהיה סופה של הכרמלית

אני לא מומחה אבל זה נראה נזק שלא ניתן לשפץ
בכל מקרה אני לא חושב שזה יהיה סופה של הכרמלית
הרי מדווחים על עליה דרמטית במספר הנוסעים מתחילת 2017 (בגלל השינוי של הרב קו). משמע שזה כלי שיש לו ביקוש נרחב.
&nbsp
אני מאמין שיתקנו אותה ושהיא תמשיך לעבוד, גם אם זה ייקח הרבה זמן.
מקווה שמישהו בחברת הכרמלית כבר שלח אימייל לחברה שייצרה את הקרונות בשוויץ כדי לבקש הצעת מחיר...
 
סביר שעניין הבעלות והשליטה על הכרמלית יעלה עכשיו מחדש

בכל מקרה אני לא חושב שזה יהיה סופה של הכרמלית
הרי מדווחים על עליה דרמטית במספר הנוסעים מתחילת 2017 (בגלל השינוי של הרב קו). משמע שזה כלי שיש לו ביקוש נרחב.
&nbsp
אני מאמין שיתקנו אותה ושהיא תמשיך לעבוד, גם אם זה ייקח הרבה זמן.
מקווה שמישהו בחברת הכרמלית כבר שלח אימייל לחברה שייצרה את הקרונות בשוויץ כדי לבקש הצעת מחיר...
סביר שעניין הבעלות והשליטה על הכרמלית יעלה עכשיו מחדש
עיריית חיפה ודאי תרצה סיוע של המדינה והמדינה תרצה שהפעלת הכרמלית תעבור למפעיל שאינו חברה עירונית.
אם יוחלט להפעיל את הכרמלית מחדש, לא מן הנמנע שזה יהיה כרוך בשינוי מבני.
 

Ccyclist

Well-known member
מעניין אם אפשר להפעיל מערך בודד ומשקל נגד.

סביר שעניין הבעלות והשליטה על הכרמלית יעלה עכשיו מחדש
עיריית חיפה ודאי תרצה סיוע של המדינה והמדינה תרצה שהפעלת הכרמלית תעבור למפעיל שאינו חברה עירונית.
אם יוחלט להפעיל את הכרמלית מחדש, לא מן הנמנע שזה יהיה כרוך בשינוי מבני.
מעניין אם אפשר להפעיל מערך בודד ומשקל נגד.
להזמין מערך חדש יקח כמה חודשים עד שנה פלוס. אם אפשר לעבור להפעלה מצומצמת של מערך בודד מחד ומשקל נגד מנגד זה עדיף מסגירה ארוכת טווח.
&nbsp
כמו כן, חבל שאין תוכניות להכפלת המנהרה כדי לאפשר 4 מערכים כי אז היה אפשר לנצל את תקופת הסגירה ליישום ההכפלה.
 
קיבולת אינה הבעיה.

מעניין אם אפשר להפעיל מערך בודד ומשקל נגד.
להזמין מערך חדש יקח כמה חודשים עד שנה פלוס. אם אפשר לעבור להפעלה מצומצמת של מערך בודד מחד ומשקל נגד מנגד זה עדיף מסגירה ארוכת טווח.
&nbsp
כמו כן, חבל שאין תוכניות להכפלת המנהרה כדי לאפשר 4 מערכים כי אז היה אפשר לנצל את תקופת הסגירה ליישום ההכפלה.
קיבולת אינה הבעיה.
זה לא שהקרונות מפוצצים עד 0 מקום. הבעיה היא התוואי.. אם יאריכו את התוואי שלה זה יוסיף מאוד.
אפילו אם רק יחפרו המשך מנהרה שיגיע ממש עד רכבת מרכז.
 
איך אפשר מבחינה טכנית להאריך את התוואי של הכרמלית במישור

קיבולת אינה הבעיה.
זה לא שהקרונות מפוצצים עד 0 מקום. הבעיה היא התוואי.. אם יאריכו את התוואי שלה זה יוסיף מאוד.
אפילו אם רק יחפרו המשך מנהרה שיגיע ממש עד רכבת מרכז.
איך אפשר מבחינה טכנית להאריך את התוואי של הכרמלית במישור
ובזווית שונה מהתוואי שלה?
הכרמלית אינה רכבת.
 
אפשר לפרק את הכבל ולשים מסילה.

איך אפשר מבחינה טכנית להאריך את התוואי של הכרמלית במישור
ובזווית שונה מהתוואי שלה?
הכרמלית אינה רכבת.
אפשר לפרק את הכבל ולשים מסילה.
יכול להיות שזה רעיון פרוע.. אבל ברמה העקרונית אם יצאו לרגע מהאופציה רק לעשות בדיוק את מה שהיה לפני, אולי ימצאו גם פתרונות יצירתיים.
 

Bus Nerd

Active member
אני די בטוח שהשיפוע תלול מדי לרק"ל

אפשר לפרק את הכבל ולשים מסילה.
יכול להיות שזה רעיון פרוע.. אבל ברמה העקרונית אם יצאו לרגע מהאופציה רק לעשות בדיוק את מה שהיה לפני, אולי ימצאו גם פתרונות יצירתיים.
אני די בטוח שהשיפוע תלול מדי לרק"ל
אז אי אפשר "לשים מסילה"
 
אני די בטוח שאפשר למצוא פתרון להכל

אני די בטוח שהשיפוע תלול מדי לרק"ל
אז אי אפשר "לשים מסילה"
אני די בטוח שאפשר למצוא פתרון להכל
השאלה היא האם חושבים במסגרת הקיים או שמנסים גם לחשוב מחוץ לקופסא.
בוא נאמר את האמת, כמעט כל אתגר הנדסי בעולם הזה יכול להפתר בצורה מיטבית אם רק ישקיעו כסף.
 

Bus Nerd

Active member
יש מגבלות פיזיות לרק"ל.

אני די בטוח שאפשר למצוא פתרון להכל
השאלה היא האם חושבים במסגרת הקיים או שמנסים גם לחשוב מחוץ לקופסא.
בוא נאמר את האמת, כמעט כל אתגר הנדסי בעולם הזה יכול להפתר בצורה מיטבית אם רק ישקיעו כסף.
יש מגבלות פיזיות לרק"ל.
גם עם rack railway יש מגבלה לשיפוע המקסימלי. בגלל זה יש פוניקולרים כמו הכרמלית בהרבה ערים אנכיות בעולם. פוניקולר זה בדיוק הפתרון ל"אתגר ההנדסי" הזה.
&nbsp
אם רוצים להשתמש ברק"ל רגיל או בrack railway בתוואי דומה לכרמלית אי אפשר להשתמש במנהרות הקיימות, צריך לחפור מנהרה בשיפוע הרבה יותר מתון, ולגשר על פערי הגבהים באמצעות בניית התחנות עמוקות יותר + דרגנועים ארוכים, וזה פשוט יקר מדי.
&nbsp
הסיכוי שזה יקרה שואף לאפס.
 

amit1270

New member
כסף זה מגבלה די רצינית...

אני די בטוח שאפשר למצוא פתרון להכל
השאלה היא האם חושבים במסגרת הקיים או שמנסים גם לחשוב מחוץ לקופסא.
בוא נאמר את האמת, כמעט כל אתגר הנדסי בעולם הזה יכול להפתר בצורה מיטבית אם רק ישקיעו כסף.
כסף זה מגבלה די רצינית...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה