שאלה קצת חצי אופ טופיק. מה המהירות המיירבית המותרת

מצב
הנושא נעול.

Bus Nerd

Active member
גם בישראל!

בבריטניה יש תמרור שחור לבן למהירות לאומית שמשמעותו ברורה.
כך הוא נראה, ללא ציון מהירות מפורש: http://www.drivingtesttips.biz/images/national-speed-limit-sign.jpg
&nbsp
המשמעות היא שבכביש בינעירוני המהירות המקסימלית אחרי הופעת שלט זה וללא הוראה אחרת היא 70 מייל לשעה (110 קמ"ש) באוטוסטרדות וכבישים עם מחיצה ושני נתיבים לכל כיוון, או 60 מייל לשעה (100 קמ"ש) בנתיב בודד. שתי המהירויות הן אחידות וארציות, באוטוסטרדות ברור שהמהירות המקסימלית היא תמיד 70/110 אלא אם יש שילוט אלקטרוני שמודיע אחרת וחבל שבארץ אין מיספור שונה לכבישים המסומנים בכחול שיבהיר שהם כבישים מהירים.
&nbsp
באזורים עירוניים המהירות הסטנדרטית ללא שילוט מיוחד היא 30 מייל / 50 קמ"ש אך יש אזורי 20 מייל / 30 קמ"ש, וישנן שתי מהירויות ביניים בדרכים כפריות ופרבריות: 40 מייל / 65 קמ"ש לדרכים ללא הפרדה בין הכיוונים ונתיב אחד לכל כיוון או קטעים שהוחלט שיש להאיט, ו 50 מייל לשעה / 80 קמ"ש בדרכים פרבריות מופרדות עם שני נתיבים לכיוון.
&nbsp
לתת למהירות העליונה לחוג בין 100 ל 120 ללא אחידות זה חוסר אחריות כי במקום שישנו כלל אחיד לסוג כביש מסויים לכל כביש יש חוקים משלו.
&nbsp
באירופה כשאתה חוצה גבול ברכב יש תמרור די אחיד המראה את המהירויות החוקיות במדינה לפי סוגי כביש:
https://www.google.co.uk/search?q=b...8LHwvPRAhXMFsAKHcDxBAwQ7AkIHQ&biw=360&bih=512
&nbsp
אם החיפוש לא עולה הנה שלט אופייני:
https://upload.wikimedia.org/wikipe...g/567px-Belgian_speed_limits_border_2.svg.png
גם בישראל!
השלט בקישור הראשון הוא שלט שקיים גם בארץ, אבל בארץ משמעותו שונה - הוא מסמן ביטול של שלט "שטח עירוני" (המגביל מהירות נסיעה ל50 קמ"ש), הכוונה ברגע שתראה אותו אתה יוצא משטח עירוני.
&nbsp
לאחרונה הוא הוחלף בשלט שעליו מצוייר בית באפור ועליו קו אלכסוני, כדי שיהיה ברור יותר.
&nbsp
התמרור החדש הוא תמרור מספר 425 כאן:
http://media.mot.gov.il/PDF/HE_TRAFFIC_PLANNING/tamrurim2010.pdf
&nbsp
יש גם תמרור דומה שבו רשום מספר מאחורי הקו האלכסוני, ואז זה אומר "זה סוף המקטע שבו הייתה הגבלת מהירות ל־X קמ"ש".
&nbsp
כשמבוטלת הגבלת מהירות קודמת, המהירות המותרת היא לפי סוג הכביש.
&nbsp
יש גם את תמרור "כניסה לדרך מהירה" (מספר 216) שבהיעדר שלט הגבלת מהירות אחר המשמעות היא שהגבלת המהירות היא 110 קמ"ש.
&nbsp
גם השלט בחציית הגבול קיים בישראל, ביציאה מנתב"ג. איני יודע אם הוא קיים במעברי הגבול היבשתיים.
&nbsp
בעיקרון התמוררים שבארץ דומים מאוד לתמרורים של ועידת וינה לסימון ושילוט דרכים (התמרורים המקובלים ברוב מדינות אירופה) https://en.wikipedia.org/wiki/Vienna_Convention_on_Road_Signs_and_Signals
&nbsp
למרות שישראל לא חברה רשמית שם, כנראה כי ישראל רוצה וריאציות מקומיות לחלק מהתמוררים.
 

alantan

New member
יש בארץ כמה הבדלים לעומת בריטניה בכל הנוגע לכבישים מהירים

גם בישראל!
השלט בקישור הראשון הוא שלט שקיים גם בארץ, אבל בארץ משמעותו שונה - הוא מסמן ביטול של שלט "שטח עירוני" (המגביל מהירות נסיעה ל50 קמ"ש), הכוונה ברגע שתראה אותו אתה יוצא משטח עירוני.
&nbsp
לאחרונה הוא הוחלף בשלט שעליו מצוייר בית באפור ועליו קו אלכסוני, כדי שיהיה ברור יותר.
&nbsp
התמרור החדש הוא תמרור מספר 425 כאן:
http://media.mot.gov.il/PDF/HE_TRAFFIC_PLANNING/tamrurim2010.pdf
&nbsp
יש גם תמרור דומה שבו רשום מספר מאחורי הקו האלכסוני, ואז זה אומר "זה סוף המקטע שבו הייתה הגבלת מהירות ל־X קמ"ש".
&nbsp
כשמבוטלת הגבלת מהירות קודמת, המהירות המותרת היא לפי סוג הכביש.
&nbsp
יש גם את תמרור "כניסה לדרך מהירה" (מספר 216) שבהיעדר שלט הגבלת מהירות אחר המשמעות היא שהגבלת המהירות היא 110 קמ"ש.
&nbsp
גם השלט בחציית הגבול קיים בישראל, ביציאה מנתב"ג. איני יודע אם הוא קיים במעברי הגבול היבשתיים.
&nbsp
בעיקרון התמוררים שבארץ דומים מאוד לתמרורים של ועידת וינה לסימון ושילוט דרכים (התמרורים המקובלים ברוב מדינות אירופה) https://en.wikipedia.org/wiki/Vienna_Convention_on_Road_Signs_and_Signals
&nbsp
למרות שישראל לא חברה רשמית שם, כנראה כי ישראל רוצה וריאציות מקומיות לחלק מהתמוררים.
יש בארץ כמה הבדלים לעומת בריטניה בכל הנוגע לכבישים מהירים
נדמה לי שאולי כתבתי על כך בעבר, אז אני מתנצל אם אני חופר.
&nbsp
בבריטניה תמרור 216 משמעותו שאתה נכנס לדרך מהירה - כלומר, אין כניסה לאופניים, קטנועים, טרקטורים ורכב ללימוד נהיגה. אומנם התמרור מעיד על מהירות מירבית של 70 מייל לשעה (בהעדר תמרור אחר), אבל עיקר המשמעות שלו הוא להגביל ולא להתיר. הוא מופיע כבר בנקודה שממנה אין דרך חזרה. אם יש מגבלת מהירות בשל עבודות או מסיבה אחרת, אין מבטלים את הדרך המהירה, כי המגבלות נשארו בעינן. פשוט שמים שלט הגבלת מהירות ובסוף הקטע, שלט לבן עם פס שחור שמחזיר את ברירת המחדל של 70 מייל לשעה.
&nbsp
בארץ תמרור 216 מעיד על איכות הכביש ועל המהירות המותרת ולא על מגבלת הכניסה לכביש. אם יש עבודות אז הדרך המהירה מתבטלת זמנית עם תמרור 217. מציבים את תמרור 216 הרחק אחרי נקודת האל-חזור ברגע שמחליטים שהמהירות המותרת יכולה להיות 110 (אלא אם צויין אחרת באמצעות תמרור הגבלת מהירות רגילה). כדי למנוע כניסה של רכב אסור לדרך מהירה שמים את תמרור 218 עם מהירות של 55 קמ"ש בנקודת האל חזור, ומשמעו "דרך לרכב מנועי שמסוגל ומורשה לנוע במהירות שאינה פחותה מזו בקמ"ש. שצויינה בתמרור".
&nbsp
לדעתי השיטה הבריטית טובה יותר אבל אני לא חושב שיש סיכוי שהיא תיושם בארץ.
&nbsp
אגב, יש מקום בארץ שקצת מרגיז אותי:
https://goo.gl/maps/u5PHwE476xy
ממילא מתבטל הכביש המהיר, אז למה לשים שלט 427 "קצה הקטע של מהירות מיוחדת.". בדרך כלל המשמעות של תמרור זה היא שהמהירות המיוחדת בוטלה, כלומר המהירות עולה. מן הסתם שהמהירות עוברת למהירות ברירת המחדל של כביש בינעירוני דו מסלולי, כלומר ירידה מ-100 קמ"ש ל-90 קמ"ש, ולכן שימוש ב-427 הוא מבלבל.
&nbsp
אם כבר מרגישים צורך להדגיש זאת, אז היה עדיף לשים שלט הגבלת מהירות 426 עם 90 קמ"ש כתזכורת, אולי כ-50 מטר אחרי שלט ה-217.
 

Bus Nerd

Active member
לפי לוח התמרורים תמרור 216 מעיד גם על איסור

יש בארץ כמה הבדלים לעומת בריטניה בכל הנוגע לכבישים מהירים
נדמה לי שאולי כתבתי על כך בעבר, אז אני מתנצל אם אני חופר.
&nbsp
בבריטניה תמרור 216 משמעותו שאתה נכנס לדרך מהירה - כלומר, אין כניסה לאופניים, קטנועים, טרקטורים ורכב ללימוד נהיגה. אומנם התמרור מעיד על מהירות מירבית של 70 מייל לשעה (בהעדר תמרור אחר), אבל עיקר המשמעות שלו הוא להגביל ולא להתיר. הוא מופיע כבר בנקודה שממנה אין דרך חזרה. אם יש מגבלת מהירות בשל עבודות או מסיבה אחרת, אין מבטלים את הדרך המהירה, כי המגבלות נשארו בעינן. פשוט שמים שלט הגבלת מהירות ובסוף הקטע, שלט לבן עם פס שחור שמחזיר את ברירת המחדל של 70 מייל לשעה.
&nbsp
בארץ תמרור 216 מעיד על איכות הכביש ועל המהירות המותרת ולא על מגבלת הכניסה לכביש. אם יש עבודות אז הדרך המהירה מתבטלת זמנית עם תמרור 217. מציבים את תמרור 216 הרחק אחרי נקודת האל-חזור ברגע שמחליטים שהמהירות המותרת יכולה להיות 110 (אלא אם צויין אחרת באמצעות תמרור הגבלת מהירות רגילה). כדי למנוע כניסה של רכב אסור לדרך מהירה שמים את תמרור 218 עם מהירות של 55 קמ"ש בנקודת האל חזור, ומשמעו "דרך לרכב מנועי שמסוגל ומורשה לנוע במהירות שאינה פחותה מזו בקמ"ש. שצויינה בתמרור".
&nbsp
לדעתי השיטה הבריטית טובה יותר אבל אני לא חושב שיש סיכוי שהיא תיושם בארץ.
&nbsp
אגב, יש מקום בארץ שקצת מרגיז אותי:
https://goo.gl/maps/u5PHwE476xy
ממילא מתבטל הכביש המהיר, אז למה לשים שלט 427 "קצה הקטע של מהירות מיוחדת.". בדרך כלל המשמעות של תמרור זה היא שהמהירות המיוחדת בוטלה, כלומר המהירות עולה. מן הסתם שהמהירות עוברת למהירות ברירת המחדל של כביש בינעירוני דו מסלולי, כלומר ירידה מ-100 קמ"ש ל-90 קמ"ש, ולכן שימוש ב-427 הוא מבלבל.
&nbsp
אם כבר מרגישים צורך להדגיש זאת, אז היה עדיף לשים שלט הגבלת מהירות 426 עם 90 קמ"ש כתזכורת, אולי כ-50 מטר אחרי שלט ה-217.
לפי לוח התמרורים תמרור 216 מעיד גם על איסור
בלוח התמרורים כתוב:
כניסה לדרך מהירה: אסורה הכניסה להולכי רגל, לאופניים, לרכב איטי, לעגלות יד, לבעלי חיים או לכל רכב אשר אינו מסוגל או מורשה לנוע במהירות שצויינה בתמרור 218המוצב לפני הכניסה לדרך המהירה.
&nbsp
חבר מגרמניה שביקר בארץ פעם אמר לי שהשלט הזה שם אומר שיש לך זכות קדימה לכל אורך הדרך. בישראל המשמעות הזו היא implicit ולא explicit כי אם תהיה צומת שבה אין לך זכות קדימה אז כנראה יהיה שם שלט שמורה על יציאה מדרך מהירה.
 

alantan

New member
אני מניח שההנחה היא שכל אותם גורמים

לפי לוח התמרורים תמרור 216 מעיד גם על איסור
בלוח התמרורים כתוב:
כניסה לדרך מהירה: אסורה הכניסה להולכי רגל, לאופניים, לרכב איטי, לעגלות יד, לבעלי חיים או לכל רכב אשר אינו מסוגל או מורשה לנוע במהירות שצויינה בתמרור 218המוצב לפני הכניסה לדרך המהירה.
&nbsp
חבר מגרמניה שביקר בארץ פעם אמר לי שהשלט הזה שם אומר שיש לך זכות קדימה לכל אורך הדרך. בישראל המשמעות הזו היא implicit ולא explicit כי אם תהיה צומת שבה אין לך זכות קדימה אז כנראה יהיה שם שלט שמורה על יציאה מדרך מהירה.
אני מניח שההנחה היא שכל אותם גורמים
(הולכי רגל, אופניים, רכב איטי, עגלות יד ובעלי חיים) נחשבים כאלה שאינם מסוגלים לנוע במהירות שצויינה בתמרור 218 ולכן תמרור 218 נחשב מספק כדי למנוע את כניסתם. עם זאת, כנראה שלא לקחו בחשבון את הצ'יטה שנע במהירות שבין 110 ל-120 קמ"ש, ולכן מותר לצ'יטה לעבור את תמרור 218 אבל מכיוון שבעל חי הוא, אסור לו להמצא בדרך מהירה...
&nbsp
אתה צודק שדה יורה, תמרור 216 מעיד על איסור, אבל אין האיסור רלוונטי דה פקטו שכן מי שכבר עבר את 218 ממילא מותר לו להיות בדרך מהירה (חוץ מאותן צ'יטות).
 

Bus Nerd

Active member
מה עם דרך מהירה שבכניסה אליה לא מופיע 218?

אני מניח שההנחה היא שכל אותם גורמים
(הולכי רגל, אופניים, רכב איטי, עגלות יד ובעלי חיים) נחשבים כאלה שאינם מסוגלים לנוע במהירות שצויינה בתמרור 218 ולכן תמרור 218 נחשב מספק כדי למנוע את כניסתם. עם זאת, כנראה שלא לקחו בחשבון את הצ'יטה שנע במהירות שבין 110 ל-120 קמ"ש, ולכן מותר לצ'יטה לעבור את תמרור 218 אבל מכיוון שבעל חי הוא, אסור לו להמצא בדרך מהירה...
&nbsp
אתה צודק שדה יורה, תמרור 216 מעיד על איסור, אבל אין האיסור רלוונטי דה פקטו שכן מי שכבר עבר את 218 ממילא מותר לו להיות בדרך מהירה (חוץ מאותן צ'יטות).
מה עם דרך מהירה שבכניסה אליה לא מופיע 218?
תיאורטית זה אפשרי, לא?
 

alantan

New member
אם שוכחים לשים 218 אז כן זה אפשרי - זה לא אמור לקרות אבל

מה עם דרך מהירה שבכניסה אליה לא מופיע 218?
תיאורטית זה אפשרי, לא?
אם שוכחים לשים 218 אז כן זה אפשרי - זה לא אמור לקרות אבל
טעויות קורות...
 

down und

New member
את התמרור המלבני של ביטול כביש מהיר אין לבטל

יש בארץ כמה הבדלים לעומת בריטניה בכל הנוגע לכבישים מהירים
נדמה לי שאולי כתבתי על כך בעבר, אז אני מתנצל אם אני חופר.
&nbsp
בבריטניה תמרור 216 משמעותו שאתה נכנס לדרך מהירה - כלומר, אין כניסה לאופניים, קטנועים, טרקטורים ורכב ללימוד נהיגה. אומנם התמרור מעיד על מהירות מירבית של 70 מייל לשעה (בהעדר תמרור אחר), אבל עיקר המשמעות שלו הוא להגביל ולא להתיר. הוא מופיע כבר בנקודה שממנה אין דרך חזרה. אם יש מגבלת מהירות בשל עבודות או מסיבה אחרת, אין מבטלים את הדרך המהירה, כי המגבלות נשארו בעינן. פשוט שמים שלט הגבלת מהירות ובסוף הקטע, שלט לבן עם פס שחור שמחזיר את ברירת המחדל של 70 מייל לשעה.
&nbsp
בארץ תמרור 216 מעיד על איכות הכביש ועל המהירות המותרת ולא על מגבלת הכניסה לכביש. אם יש עבודות אז הדרך המהירה מתבטלת זמנית עם תמרור 217. מציבים את תמרור 216 הרחק אחרי נקודת האל-חזור ברגע שמחליטים שהמהירות המותרת יכולה להיות 110 (אלא אם צויין אחרת באמצעות תמרור הגבלת מהירות רגילה). כדי למנוע כניסה של רכב אסור לדרך מהירה שמים את תמרור 218 עם מהירות של 55 קמ"ש בנקודת האל חזור, ומשמעו "דרך לרכב מנועי שמסוגל ומורשה לנוע במהירות שאינה פחותה מזו בקמ"ש. שצויינה בתמרור".
&nbsp
לדעתי השיטה הבריטית טובה יותר אבל אני לא חושב שיש סיכוי שהיא תיושם בארץ.
&nbsp
אגב, יש מקום בארץ שקצת מרגיז אותי:
https://goo.gl/maps/u5PHwE476xy
ממילא מתבטל הכביש המהיר, אז למה לשים שלט 427 "קצה הקטע של מהירות מיוחדת.". בדרך כלל המשמעות של תמרור זה היא שהמהירות המיוחדת בוטלה, כלומר המהירות עולה. מן הסתם שהמהירות עוברת למהירות ברירת המחדל של כביש בינעירוני דו מסלולי, כלומר ירידה מ-100 קמ"ש ל-90 קמ"ש, ולכן שימוש ב-427 הוא מבלבל.
&nbsp
אם כבר מרגישים צורך להדגיש זאת, אז היה עדיף לשים שלט הגבלת מהירות 426 עם 90 קמ"ש כתזכורת, אולי כ-50 מטר אחרי שלט ה-217.
את התמרור המלבני של ביטול כביש מהיר אין לבטל
אבל תמרור הגבלת מהירות חדש, של נניח 90, הרי הוא מתבטל בצומת הקרוב.
על מנת להדגיש שההגבלה, במקרה הזה ההיפך מהגבלה כלומר ה"צ'ופר" של 100
במקום 90 לא הולך להתבטל עד להודעה חדשה ושום צומת שישנו בדרך לא יבטל אותו, את מהירות ברירת המחדל 90.
אם היו שמים סתם שלט של 90, לכאורה דה פקטו באמת כל הדרך היא 90 אבל
על מנת להדגיש שאין יותר הגבלות עד הודעה חדשה שמו גם את סוף ההגבלה ל-100.
עניין של דקות משפטית כלשהי. לא יותר.
 

alantan

New member
אבל מן הסתם שגם הצ'ופר של 100 היה מתבטל בצומת קרוב

את התמרור המלבני של ביטול כביש מהיר אין לבטל
אבל תמרור הגבלת מהירות חדש, של נניח 90, הרי הוא מתבטל בצומת הקרוב.
על מנת להדגיש שההגבלה, במקרה הזה ההיפך מהגבלה כלומר ה"צ'ופר" של 100
במקום 90 לא הולך להתבטל עד להודעה חדשה ושום צומת שישנו בדרך לא יבטל אותו, את מהירות ברירת המחדל 90.
אם היו שמים סתם שלט של 90, לכאורה דה פקטו באמת כל הדרך היא 90 אבל
על מנת להדגיש שאין יותר הגבלות עד הודעה חדשה שמו גם את סוף ההגבלה ל-100.
עניין של דקות משפטית כלשהי. לא יותר.
אבל מן הסתם שגם הצ'ופר של 100 היה מתבטל בצומת קרוב
הרי הצ'ופר (שבעצם היה ההפך מצ'ופר בהיותו בכביש מהיר) נקבע באמצעות שלט רגיל של מהירות בדיוק כמו המהירות 90 בתמרור עגול?
&nbsp
אם בכל זאת יש איזה פתח משפטי, עדיף כבר לפתור אותו באמצעות קביעת מהירות 90 כ-50 מטר לפני השלט לביטול הכביש המהיר. כך ה-90 מחמיר את המגבלה של ה-100.
&nbsp
ביטול ה-100 במקום הזה בצורה שבה הוא נעשה פשוט נוגד את האינטואיציה.
 

אורי404

New member
לא ממש מובן לי מדוע אין היתר ל-100 קמ"ש בעוד קטעים בכביש 4

שאלה קצת חצי אופ טופיק. מה המהירות המיירבית המותרת
על פי החוק לאוטובוס בישראל?
האם היא 120 כמו שיש לאורך כמחצית מאורכו של כביש 6?

ושאלה נוספת, האם ידוע לכם על עוד כבישים שפורמלית מותר בהם 120/110
מעבר לכבישים הבאים:
1
2 - לאורך חלקים גדולים מהדרך בין אולגה לחיפה
4 - בעיקר בין ראשון לאשדוד
6
431
471
לא ממש מובן לי מדוע אין היתר ל-100 קמ"ש בעוד קטעים בכביש 4
אני לא הולך רחוק על 110 קמ"ש, אלא אפילו על 100 קמ"ש. מה הסיבה שבין מחלף גהה למחלף דרור וחזרה, לא תהיה המהירות המותרת 100 קמ"ש, במקום 90 קמ"ש כיום?
מעט צפונית למחלף ראשון לציון, המהירות המותרת יורדת מ-100 קמ"ש ל-90 קמ"ש. דווקא עד אזור מסובים, התנועה לרב יותר זורמת מאזור ראשון לציון. לא ממש מובן לי מדוע גם שם אין היתר ל-100 קמ"ש.
 

alantan

New member
שמרנות...

לא ממש מובן לי מדוע אין היתר ל-100 קמ"ש בעוד קטעים בכביש 4
אני לא הולך רחוק על 110 קמ"ש, אלא אפילו על 100 קמ"ש. מה הסיבה שבין מחלף גהה למחלף דרור וחזרה, לא תהיה המהירות המותרת 100 קמ"ש, במקום 90 קמ"ש כיום?
מעט צפונית למחלף ראשון לציון, המהירות המותרת יורדת מ-100 קמ"ש ל-90 קמ"ש. דווקא עד אזור מסובים, התנועה לרב יותר זורמת מאזור ראשון לציון. לא ממש מובן לי מדוע גם שם אין היתר ל-100 קמ"ש.
שמרנות...
 

down und

New member
אז ככה, להלן הכבישים המהירים (לאו דוקא בהגדרה של free way)

שאלה קצת חצי אופ טופיק. מה המהירות המיירבית המותרת
על פי החוק לאוטובוס בישראל?
האם היא 120 כמו שיש לאורך כמחצית מאורכו של כביש 6?

ושאלה נוספת, האם ידוע לכם על עוד כבישים שפורמלית מותר בהם 120/110
מעבר לכבישים הבאים:
1
2 - לאורך חלקים גדולים מהדרך בין אולגה לחיפה
4 - בעיקר בין ראשון לאשדוד
6
431
471
אז ככה, להלן הכבישים המהירים (לאו דוקא בהגדרה של free way)
ביזגרוּאל מדינת.
קרי, הכבישים שרשמית מותר מינימום 100 קמ"ש ודה פקטו ואפילו שר התחבורה
כתב על כך במסמך רשמי שפורסם בתקשורת, 110 ומעלה (המשטרה מחוייבת
לתת חסד של 10 קמ"ש מעל המהירות המותרת. בפועל הם אפילו מרשים
25 עד 30 קמ"ש מעל המותר. מנסיון אישי, הנני מתנדב במשטרת התנועה).

1
2
4
5 - מותרת רשמית מהירות 100 קמ"ש
6 - (כמעט) בכל הכביש מותר 110 ובחלק מרכזי שלו אפילו 120 רשמית כלומר מעשית 145 קמ"ש
9 - אכן בכביש 9 מותר רשמית 110 קמ"ש (מעשית 135 קמ"ש)
22 - הבנתי מאתרי אינטרנט שונים שרשמית מותר 100 קמ"ש
40 - מותר רשמית 100 קמ"ש באזור של עוקף באר שבע
431 - מותר בכמחצית מאורכו רשמית 110 והשאר 100
471 - מותרת מהירות רשמית של 110
531 - מותרת ברובו, לפחות בשלב זה, רשמית 100 קמ"ש
 

luckydude

Active member
מהו ה״חסד״ במצלמות המהירות בכבישים המהירים?

אז ככה, להלן הכבישים המהירים (לאו דוקא בהגדרה של free way)
ביזגרוּאל מדינת.
קרי, הכבישים שרשמית מותר מינימום 100 קמ"ש ודה פקטו ואפילו שר התחבורה
כתב על כך במסמך רשמי שפורסם בתקשורת, 110 ומעלה (המשטרה מחוייבת
לתת חסד של 10 קמ"ש מעל המהירות המותרת. בפועל הם אפילו מרשים
25 עד 30 קמ"ש מעל המותר. מנסיון אישי, הנני מתנדב במשטרת התנועה).

1
2
4
5 - מותרת רשמית מהירות 100 קמ"ש
6 - (כמעט) בכל הכביש מותר 110 ובחלק מרכזי שלו אפילו 120 רשמית כלומר מעשית 145 קמ"ש
9 - אכן בכביש 9 מותר רשמית 110 קמ"ש (מעשית 135 קמ"ש)
22 - הבנתי מאתרי אינטרנט שונים שרשמית מותר 100 קמ"ש
40 - מותר רשמית 100 קמ"ש באזור של עוקף באר שבע
431 - מותר בכמחצית מאורכו רשמית 110 והשאר 100
471 - מותרת מהירות רשמית של 110
531 - מותרת ברובו, לפחות בשלב זה, רשמית 100 קמ"ש
מהו ה״חסד״ במצלמות המהירות בכבישים המהירים?
 

down und

New member
בוודאות מולטת של 117%, לא 100% אלא 117

מהו ה״חסד״ במצלמות המהירות בכבישים המהירים?
בוודאות מולטת של 117%, לא 100% אלא 117
שזה אומר מאה אחוז וודאות פלוס שבעה עשר אחוז מע"ם,
המהירות היא לפחות, לפחות, 16 קמ"ש מעל המותר.

כלומר מצלמה בקטע בו מותר 70 תפעל החל מ-85 או 86 ומעלה או אפילו
יותר מ-90

בקטע כביש בו מותר 100 (יש באמת מצלמה כזו בכביש 5 למזרח מיד לאחר מחלף
מורשה) המצלמות בוודאות של מיליארד אחוז לא מתעסקות בכלל עם מי שנוסע
על עד 116 קמ"ש.
יתכן שגם אפילו יותר מהר.

אבל בוודאות מוחלטת 16 קמ"ש במינימום של המינימום.
 

luckydude

Active member
אוקיי, תודה.

בוודאות מולטת של 117%, לא 100% אלא 117
שזה אומר מאה אחוז וודאות פלוס שבעה עשר אחוז מע"ם,
המהירות היא לפחות, לפחות, 16 קמ"ש מעל המותר.

כלומר מצלמה בקטע בו מותר 70 תפעל החל מ-85 או 86 ומעלה או אפילו
יותר מ-90

בקטע כביש בו מותר 100 (יש באמת מצלמה כזו בכביש 5 למזרח מיד לאחר מחלף
מורשה) המצלמות בוודאות של מיליארד אחוז לא מתעסקות בכלל עם מי שנוסע
על עד 116 קמ"ש.
יתכן שגם אפילו יותר מהר.

אבל בוודאות מוחלטת 16 קמ"ש במינימום של המינימום.
אוקיי, תודה.
 

alantan

New member
וזה עוד תוספת על המהירות האמיתית של הרכב, לא על המהירות

בוודאות מולטת של 117%, לא 100% אלא 117
שזה אומר מאה אחוז וודאות פלוס שבעה עשר אחוז מע"ם,
המהירות היא לפחות, לפחות, 16 קמ"ש מעל המותר.

כלומר מצלמה בקטע בו מותר 70 תפעל החל מ-85 או 86 ומעלה או אפילו
יותר מ-90

בקטע כביש בו מותר 100 (יש באמת מצלמה כזו בכביש 5 למזרח מיד לאחר מחלף
מורשה) המצלמות בוודאות של מיליארד אחוז לא מתעסקות בכלל עם מי שנוסע
על עד 116 קמ"ש.
יתכן שגם אפילו יותר מהר.

אבל בוודאות מוחלטת 16 קמ"ש במינימום של המינימום.
וזה עוד תוספת על המהירות האמיתית של הרכב, לא על המהירות
המוצגת בספידומטר? ברוב המקרים,המהירות בספידומטר מראה מהירות שהיא כ-5% יותר מהמהירות בפועל.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה