שאלה קצת חצי אופ טופיק. מה המהירות המיירבית המותרת

מצב
הנושא נעול.

down und

New member
שאלה קצת חצי אופ טופיק. מה המהירות המיירבית המותרת

שאלה קצת חצי אופ טופיק. מה המהירות המיירבית המותרת
על פי החוק לאוטובוס בישראל?
האם היא 120 כמו שיש לאורך כמחצית מאורכו של כביש 6?

ושאלה נוספת, האם ידוע לכם על עוד כבישים שפורמלית מותר בהם 120/110
מעבר לכבישים הבאים:
1
2 - לאורך חלקים גדולים מהדרך בין אולגה לחיפה
4 - בעיקר בין ראשון לאשדוד
6
431
471
 

alantan

New member
לפי תקנות התעבורה סעיף 54 א

שאלה קצת חצי אופ טופיק. מה המהירות המיירבית המותרת
על פי החוק לאוטובוס בישראל?
האם היא 120 כמו שיש לאורך כמחצית מאורכו של כביש 6?

ושאלה נוספת, האם ידוע לכם על עוד כבישים שפורמלית מותר בהם 120/110
מעבר לכבישים הבאים:
1
2 - לאורך חלקים גדולים מהדרך בין אולגה לחיפה
4 - בעיקר בין ראשון לאשדוד
6
431
471
לפי תקנות התעבורה סעיף 54 א
אוטובוס ציבורי מוגבל ל-100 קמ"ש:
&nbsp
(2) אוטובוס שאינו אוטובוס זעיר:
דרך מהירה: 100
דרך מהירה שמוצב בה תמרור ב-20: כמצוין בתמרור ולא עולה על 100
 

down und

New member
תודה על התשובה. ומה עם השאלה היותר חשובה מבחינתי?

לפי תקנות התעבורה סעיף 54 א
אוטובוס ציבורי מוגבל ל-100 קמ"ש:
&nbsp
(2) אוטובוס שאינו אוטובוס זעיר:
דרך מהירה: 100
דרך מהירה שמוצב בה תמרור ב-20: כמצוין בתמרור ולא עולה על 100
תודה על התשובה. ומה עם השאלה היותר חשובה מבחינתי?
איזה עוד כבישים יש בהם היתר מפורש ורשמי של 110 קמ"ש
מעבר לששת הכבישים שהבאתי ברשימה הקצרה?
 

alantan

New member
עניתי לך על מה שאני יודע. לא ידוע לי על אף כביש אחר...

תודה על התשובה. ומה עם השאלה היותר חשובה מבחינתי?
איזה עוד כבישים יש בהם היתר מפורש ורשמי של 110 קמ"ש
מעבר לששת הכבישים שהבאתי ברשימה הקצרה?
עניתי לך על מה שאני יודע. לא ידוע לי על אף כביש אחר...
 

אורי404

New member
היו פרסומים להורדה ל-85 קמ"ש

לפי תקנות התעבורה סעיף 54 א
אוטובוס ציבורי מוגבל ל-100 קמ"ש:
&nbsp
(2) אוטובוס שאינו אוטובוס זעיר:
דרך מהירה: 100
דרך מהירה שמוצב בה תמרור ב-20: כמצוין בתמרור ולא עולה על 100
היו פרסומים להורדה ל-85 קמ"ש
[URL]http://he.mot.gov.il/index.php?option=com_content&view=article&id=3223:dover-2015-07-22&catid=56:dover-c-1&Itemid=65[/URL]
אלא אם לבסוף הדבר לא יצא לפועל והמהירות המותרת היא, אכן 95 קמ"ש.
כמו גם התקנה למראה בחזית אוטובוסים בינעירוניים. יצאה התקנה הזו לפועל?
הפרסומים האלה היו לפני יותר משנה.
 

XrayCharlie

New member
בקישור שלך מהירות 85 מתייחסת למשאיות קטנות, לא אוטובוסים

היו פרסומים להורדה ל-85 קמ"ש
[URL]http://he.mot.gov.il/index.php?option=com_content&view=article&id=3223:dover-2015-07-22&catid=56:dover-c-1&Itemid=65[/URL]
אלא אם לבסוף הדבר לא יצא לפועל והמהירות המותרת היא, אכן 95 קמ"ש.
כמו גם התקנה למראה בחזית אוטובוסים בינעירוניים. יצאה התקנה הזו לפועל?
הפרסומים האלה היו לפני יותר משנה.
בקישור שלך מהירות 85 מתייחסת למשאיות קטנות, לא אוטובוסים
 

אורי404

New member
אתה צודק. בפרסומים ראשונים זה היה 85 קמ"ש

בקישור שלך מהירות 85 מתייחסת למשאיות קטנות, לא אוטובוסים
אתה צודק. בפרסומים ראשונים זה היה 85 קמ"ש
בפרסומים ראשונים הפרסום היה גם לגבי אוטובוסים. אולי דברים השתנו. לחילופין המידע, שנמסר לא היה מדויק.
למשל [URL]http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4682935,00.html[/URL]
 

XrayCharlie

New member
ההודעה באתר של משרד התחבורה היא מ-22/7/15,

אתה צודק. בפרסומים ראשונים זה היה 85 קמ"ש
בפרסומים ראשונים הפרסום היה גם לגבי אוטובוסים. אולי דברים השתנו. לחילופין המידע, שנמסר לא היה מדויק.
למשל [URL]http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4682935,00.html[/URL]
ההודעה באתר של משרד התחבורה היא מ-22/7/15,
הכתבה בטמקא היא מה-23/7/15 (יום אחרי) וכנראה נעשתה על בסיס הודעת משרד התחבורה.
זה סתם נראה כאי הבנת הנקרא (ראה תגובה 126).
&nbsp
 

אורי404

New member
כנראה זה מה שקרה

ההודעה באתר של משרד התחבורה היא מ-22/7/15,
הכתבה בטמקא היא מה-23/7/15 (יום אחרי) וכנראה נעשתה על בסיס הודעת משרד התחבורה.
זה סתם נראה כאי הבנת הנקרא (ראה תגובה 126).
&nbsp
כנראה זה מה שקרה
 
מדובר בתקנות לא מעודכנות

לפי תקנות התעבורה סעיף 54 א
אוטובוס ציבורי מוגבל ל-100 קמ"ש:
&nbsp
(2) אוטובוס שאינו אוטובוס זעיר:
דרך מהירה: 100
דרך מהירה שמוצב בה תמרור ב-20: כמצוין בתמרור ולא עולה על 100
מדובר בתקנות לא מעודכנות
מהתקופה, הלא כל כך רחוקה שלא היה אף כביש בישראל עם מגבלת מהירות מעל 100 קמ"ש.

צריך לעדכן את התקנות כמובן, וכל עוד הן לא מעודכנות אז חובה להישמע להן, אבל ברמת העקרון. רכב נוסע באופן הכי בטיחותי כשהוא נוסע במהירות של כל כלי הרכב שסביבו. אם הוא נוסע לאט יותר הוא מסכן את עצמו ואת הרכבים האחרים.

לכן אני לא אתפלא עם בכבישים מהירים יותר הנהגים נוסעים לפי המהירות המותרת בשלט מהירות הכביש, ולא לפי התקנה הזו. ואני לא אתפלא אם המהירות שנאכפת (על ידי המשטרה לדוגמה) היא המהירות לפי שלט הכביש ולא לפי התקנה הזו. וכך זה גם צריך להיות.
 

alantan

New member
התקנות הללו דומות גם בבריטניה, שם מאז ומעולם המהירות בכביש

מדובר בתקנות לא מעודכנות
מהתקופה, הלא כל כך רחוקה שלא היה אף כביש בישראל עם מגבלת מהירות מעל 100 קמ"ש.

צריך לעדכן את התקנות כמובן, וכל עוד הן לא מעודכנות אז חובה להישמע להן, אבל ברמת העקרון. רכב נוסע באופן הכי בטיחותי כשהוא נוסע במהירות של כל כלי הרכב שסביבו. אם הוא נוסע לאט יותר הוא מסכן את עצמו ואת הרכבים האחרים.

לכן אני לא אתפלא עם בכבישים מהירים יותר הנהגים נוסעים לפי המהירות המותרת בשלט מהירות הכביש, ולא לפי התקנה הזו. ואני לא אתפלא אם המהירות שנאכפת (על ידי המשטרה לדוגמה) היא המהירות לפי שלט הכביש ולא לפי התקנה הזו. וכך זה גם צריך להיות.
התקנות הללו דומות גם בבריטניה, שם מאז ומעולם המהירות בכביש
מהיר היא 70 מייל לשעה (112 קמ"ש). המהירות המותרת לאוטובוסים ומשאיות מעל 7.5 טונות (מקסימום ברוטו) היא 60 מייל לשעה (96 קמ"ש) בתיאוריה בלבד*. אגב, עד לשנה שעברה, משאיות היו מוגבלות ל-50 מייל לשעה גם בכבישים מהירים, אבל מישהו למעלה הבין כנראה שזה מגוחך.
&nbsp
https://www.gov.uk/speed-limits
&nbsp
מסכים איתך לחלוטין שהדבר גורם לבעיות ואי נוחות בכבישים מהירים, לא באופן ישיר בגלל המהירות האיטית, שכן בניגוד למקרה של רכב פרטי איטי, קשה "לפספס" את המהירות האיטית של המשאית. הסיכון נובע מיציאות לעקיפה ברגע האחרון של כלי רכב קטנים שמנסים לעקוף את המשאיות כאשר הן יוצאות לעקיפה באיטיות בגלל המשאית.
&nbsp
*מגביל מהירות מותקן בכל רכב מסחרי כבד באיחוד האירופי, והוא קבוע במהירות של 90 קמ"ש (56 מייל לשעה). הדבר גורם למה שמכנים "מירוצי פילים" בכבישים מהירים, כאשר משאית שנוסעת 56 מייל לשעה עוקפת משאית שנוסעת 53 מייל לשעה. עקב ההפרש הקטן בגלל אי היכולת לעבור את המהירות המוגבלת, העקיפות הללו נמשכות לפעמים מעל דקה! הדבר גורם לעיכובים ניכרים לכלל משתמשי הכביש.
 

Ccyclist

Well-known member
את העקיפות בהילוך איטי צריך להוציא מחוץ לחוק.

התקנות הללו דומות גם בבריטניה, שם מאז ומעולם המהירות בכביש
מהיר היא 70 מייל לשעה (112 קמ"ש). המהירות המותרת לאוטובוסים ומשאיות מעל 7.5 טונות (מקסימום ברוטו) היא 60 מייל לשעה (96 קמ"ש) בתיאוריה בלבד*. אגב, עד לשנה שעברה, משאיות היו מוגבלות ל-50 מייל לשעה גם בכבישים מהירים, אבל מישהו למעלה הבין כנראה שזה מגוחך.
&nbsp
https://www.gov.uk/speed-limits
&nbsp
מסכים איתך לחלוטין שהדבר גורם לבעיות ואי נוחות בכבישים מהירים, לא באופן ישיר בגלל המהירות האיטית, שכן בניגוד למקרה של רכב פרטי איטי, קשה "לפספס" את המהירות האיטית של המשאית. הסיכון נובע מיציאות לעקיפה ברגע האחרון של כלי רכב קטנים שמנסים לעקוף את המשאיות כאשר הן יוצאות לעקיפה באיטיות בגלל המשאית.
&nbsp
*מגביל מהירות מותקן בכל רכב מסחרי כבד באיחוד האירופי, והוא קבוע במהירות של 90 קמ"ש (56 מייל לשעה). הדבר גורם למה שמכנים "מירוצי פילים" בכבישים מהירים, כאשר משאית שנוסעת 56 מייל לשעה עוקפת משאית שנוסעת 53 מייל לשעה. עקב ההפרש הקטן בגלל אי היכולת לעבור את המהירות המוגבלת, העקיפות הללו נמשכות לפעמים מעל דקה! הדבר גורם לעיכובים ניכרים לכלל משתמשי הכביש.
את העקיפות בהילוך איטי צריך להוציא מחוץ לחוק.
למעט מקרים של רכב כבד ב40 מייל / 65 קמ"ש ורכב ב 50-60 מייל / 80-100 קמ"ש אין לרכב הכבד העוקף יתרון אמיתי בעקיפה והחסימה היא מטרד לשאר מדתמשי הכביש.
 

down und

New member
האם יש תשובה לגבי הכבישים המהירים בישראל?

שאלה קצת חצי אופ טופיק. מה המהירות המיירבית המותרת
על פי החוק לאוטובוס בישראל?
האם היא 120 כמו שיש לאורך כמחצית מאורכו של כביש 6?

ושאלה נוספת, האם ידוע לכם על עוד כבישים שפורמלית מותר בהם 120/110
מעבר לכבישים הבאים:
1
2 - לאורך חלקים גדולים מהדרך בין אולגה לחיפה
4 - בעיקר בין ראשון לאשדוד
6
431
471
האם יש תשובה לגבי הכבישים המהירים בישראל?
 

Bus Nerd

Active member
חיפשתי לך בOSM

האם יש תשובה לגבי הכבישים המהירים בישראל?
חיפשתי לך בOSM
הכביש היחיד שמופיע שם שלא מופיע ברשימה שלך עם maxspeed=110 הוא כביש 9. איני יודע אם ניתן לסמוך על מידע זה ואם הוא מדוייק, כי מעולם לא נסעתי בכביש 9.
&nbsp
הכביש היחיד שבו פורמלית מותר לנסוע יותר מ110 הוא כביש 6, שבחלקו המרכזי מותר לנסוע ב120.
&nbsp
כמובן שיש הבדל בין החוק היבש לרף האכיפה של המשטרה.
 

down und

New member
תודה.

חיפשתי לך בOSM
הכביש היחיד שמופיע שם שלא מופיע ברשימה שלך עם maxspeed=110 הוא כביש 9. איני יודע אם ניתן לסמוך על מידע זה ואם הוא מדוייק, כי מעולם לא נסעתי בכביש 9.
&nbsp
הכביש היחיד שבו פורמלית מותר לנסוע יותר מ110 הוא כביש 6, שבחלקו המרכזי מותר לנסוע ב120.
&nbsp
כמובן שיש הבדל בין החוק היבש לרף האכיפה של המשטרה.
תודה.
אגב, מה זה ה-OSM הזה?

בכביש 9 יצא לי לנסוע (וגם לנהוג) מספר פעמים במקטעים קצרים שלו, לא זוכר
האם היה תמרור של 100 או 110.
בוודאות זה לא היה 80 או 90 אלא 100 או 110, אך לצערי אינני זוכר.

גם בכביש 531 החדש נסעתי (יותר נכון נהגתי) מספר פעמים
וגם שם בוודאות המהירות היתה מעל 90 אבל, שוב, אינני זוכר האם התמרור
הורה על 100 או 110.
 

Bus Nerd

Active member
OpenStreetMap, כמו ויקיפדיה רק למפות

תודה.
אגב, מה זה ה-OSM הזה?

בכביש 9 יצא לי לנסוע (וגם לנהוג) מספר פעמים במקטעים קצרים שלו, לא זוכר
האם היה תמרור של 100 או 110.
בוודאות זה לא היה 80 או 90 אלא 100 או 110, אך לצערי אינני זוכר.

גם בכביש 531 החדש נסעתי (יותר נכון נהגתי) מספר פעמים
וגם שם בוודאות המהירות היתה מעל 90 אבל, שוב, אינני זוכר האם התמרור
הורה על 100 או 110.
OpenStreetMap, כמו ויקיפדיה רק למפות
http://www.openstreetmap.org/
&nbsp
מדובר במפה שנערכת ע"י גולשים (ולעיתים ע"י חברות שמשתמשות בה לאפליקציה שלהן, למשל מוביט) ובארץ היא אחת המפות המדוייקות ביותר, בעיקר באיזור עירוני.
&nbsp
govmap מדוייקת ממנה לכבישים ורחובות, אבל OSM מתעדכנת על כבישים ורחובות חדשים מהר יותר (אפילו כאלו שרק בבנייה) וגם מכילה המון מידע שימושי להולכי רגל ורוכבי אופניים שאין באף מפה אחרת בארץ.
&nbsp
כדי לבדוק את מה שביקשת פשוט עשיתי שאילתא באמצעות הכלי overpass-turbo שבה ביקשתי ממנו להוציא לי רשימה של מספר+שם של כל כביש שמהירות הנסיעה המותרת בו רשומה במאגר המידע ומוגדרת ל110.
כמובן שייתכן שיש כבישים שבהם המידע על המהירות המותרת לא מדוייק או חסר, ולכן זו לא בהכרח רשימה מלאה.
&nbsp
הנה השאילתא שהרצתי אם מעניין אותך: http://overpass-turbo.eu/s/lG7
(לחץ על Run בצד שמאל למעלה כדי להריץ). הכפילויות בתוצאה היא בגלל שבצורה שבה שמור המידע בOSM, מקטעי כביש נפרדים הם אובייקטים נפרדים.
 

אורי404

New member
כיום בכביש 531, לדעתי זה בחלק מהקטעים

תודה.
אגב, מה זה ה-OSM הזה?

בכביש 9 יצא לי לנסוע (וגם לנהוג) מספר פעמים במקטעים קצרים שלו, לא זוכר
האם היה תמרור של 100 או 110.
בוודאות זה לא היה 80 או 90 אלא 100 או 110, אך לצערי אינני זוכר.

גם בכביש 531 החדש נסעתי (יותר נכון נהגתי) מספר פעמים
וגם שם בוודאות המהירות היתה מעל 90 אבל, שוב, אינני זוכר האם התמרור
הורה על 100 או 110.
כיום בכביש 531, לדעתי זה בחלק מהקטעים
דווקא אתמול נסעתי באיילון הצפוני (הקטע החדש-ישן מגלילות לאזור תחנת רכבת הרצליה ובקטע החדש הצפוני יותר). לא זוכר מהירות
. אבל אם אני לא טועה, המספור היה כחול ולא אדום, של קטע מהיר. המהירות - אני חושב, ש-100 ולא 90.
הקטע החדש המערבי של כביש 531 (מהרצליה לכיוון צומת רעננה וכפר סבא) הוא אולי 100 קמ"ש. אבל יש קטעים עם עבודות וההגבלה היא ל-70 קמ"ש.
בקטע המזרחי ממחלף מלל לכיוון כביש 6, המהירות המותרת בחלקו לפחות היא 90 קמ"ש.
 

alantan

New member
בקטע המזרחי ממחלף ג'לג'וליה עד סוקולוב המהירות היא 100

כיום בכביש 531, לדעתי זה בחלק מהקטעים
דווקא אתמול נסעתי באיילון הצפוני (הקטע החדש-ישן מגלילות לאזור תחנת רכבת הרצליה ובקטע החדש הצפוני יותר). לא זוכר מהירות
. אבל אם אני לא טועה, המספור היה כחול ולא אדום, של קטע מהיר. המהירות - אני חושב, ש-100 ולא 90.
הקטע החדש המערבי של כביש 531 (מהרצליה לכיוון צומת רעננה וכפר סבא) הוא אולי 100 קמ"ש. אבל יש קטעים עם עבודות וההגבלה היא ל-70 קמ"ש.
בקטע המזרחי ממחלף מלל לכיוון כביש 6, המהירות המותרת בחלקו לפחות היא 90 קמ"ש.
בקטע המזרחי ממחלף ג'לג'וליה עד סוקולוב המהירות היא 100
ויש גם שלט של כניסה לכביש מהיר "רשמי".
&nbsp
לא ברור לי למה יש הבדל במהירויות בשני הכיוונים. אולי כשיסיימו את מחלף חורשים ולא יהיה שם צומת יעלו את המהירות ל-100 גם לכיוון מזרח וישלטו עם תמרור של כביש מהיר רשמי.
 

אורי404

New member
אז הקטע הזה מהיר יותר

בקטע המזרחי ממחלף ג'לג'וליה עד סוקולוב המהירות היא 100
ויש גם שלט של כניסה לכביש מהיר "רשמי".
&nbsp
לא ברור לי למה יש הבדל במהירויות בשני הכיוונים. אולי כשיסיימו את מחלף חורשים ולא יהיה שם צומת יעלו את המהירות ל-100 גם לכיוון מזרח וישלטו עם תמרור של כביש מהיר רשמי.
אז הקטע הזה מהיר יותר
מודה שלא יצא לי לנסוע תקופה ארוכה בקטע הזה.
אולי באמת אחרי סיום מחלף שורשים ולמעשה כל פרויקט 531, תועלה המהירות המותרת ל-100.
 

Ccyclist

Well-known member
בבריטניה יש תמרור שחור לבן למהירות לאומית שמשמעותו ברורה.

האם יש תשובה לגבי הכבישים המהירים בישראל?
בבריטניה יש תמרור שחור לבן למהירות לאומית שמשמעותו ברורה.
כך הוא נראה, ללא ציון מהירות מפורש: http://www.drivingtesttips.biz/images/national-speed-limit-sign.jpg
&nbsp
המשמעות היא שבכביש בינעירוני המהירות המקסימלית אחרי הופעת שלט זה וללא הוראה אחרת היא 70 מייל לשעה (110 קמ"ש) באוטוסטרדות וכבישים עם מחיצה ושני נתיבים לכל כיוון, או 60 מייל לשעה (100 קמ"ש) בנתיב בודד. שתי המהירויות הן אחידות וארציות, באוטוסטרדות ברור שהמהירות המקסימלית היא תמיד 70/110 אלא אם יש שילוט אלקטרוני שמודיע אחרת וחבל שבארץ אין מיספור שונה לכבישים המסומנים בכחול שיבהיר שהם כבישים מהירים.
&nbsp
באזורים עירוניים המהירות הסטנדרטית ללא שילוט מיוחד היא 30 מייל / 50 קמ"ש אך יש אזורי 20 מייל / 30 קמ"ש, וישנן שתי מהירויות ביניים בדרכים כפריות ופרבריות: 40 מייל / 65 קמ"ש לדרכים ללא הפרדה בין הכיוונים ונתיב אחד לכל כיוון או קטעים שהוחלט שיש להאיט, ו 50 מייל לשעה / 80 קמ"ש בדרכים פרבריות מופרדות עם שני נתיבים לכיוון.
&nbsp
לתת למהירות העליונה לחוג בין 100 ל 120 ללא אחידות זה חוסר אחריות כי במקום שישנו כלל אחיד לסוג כביש מסויים לכל כביש יש חוקים משלו.
&nbsp
באירופה כשאתה חוצה גבול ברכב יש תמרור די אחיד המראה את המהירויות החוקיות במדינה לפי סוגי כביש:
https://www.google.co.uk/search?q=b...8LHwvPRAhXMFsAKHcDxBAwQ7AkIHQ&biw=360&bih=512
&nbsp
אם החיפוש לא עולה הנה שלט אופייני:
https://upload.wikimedia.org/wikipe...g/567px-Belgian_speed_limits_border_2.svg.png
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה