נסיעות בתח"ץ שרשור חוויתי

מצב
הנושא נעול.

סנוי

New member
קו פרשת המים של קווי 171-274 למיניהם: ק.עזריאלי ורכבת מרכז

אני אוהב לשים לב באוטובוסים עירוניים מהו "קו פרשת המים"
בקווים שמקשרים בין נקודות קצה דרך מקום מרכזי. לדוגמא אם אני נוסע מפסגת זאב לקטמונים אני עולה על קו 22, כשכמעט כל האוטובוס מתרוקן בשטראוס/יפו ומתמלא במלך ג'ורג' (או המלך קינג ג'ורג' בשפת הירושלמים...
) פינת בן יהודה, ולמצוא את השורדים הבודדים כמוני.
זה היה מצוי עוד יותר בשנים עברו כשלא היה בירושלים מעבר חופשי ומטעמי קמצנות מפסגת זאב לתלפיות נסענו ב-22 וירדנו ליד בי"ס דנמרק והלכנו ברגל, או גרוע יותר - מפסגת זאב לארמון הנציב בקו 8 ז"ל כשבדרך עוברים בערך בכל ירושלים...

כשאני חושב על זה התופעה קיימת גם בקווי הרכבת הבינעירוניים כמו באר שבע- נהריה דרך ת"א וחיפה
קו פרשת המים של קווי 171-274 למיניהם: ק.עזריאלי ורכבת מרכז
 

mister K

New member
בתל אביב תחנות גשר קלקא ועזריאלי הן קו פרשת מים להרבה קווים

אני אוהב לשים לב באוטובוסים עירוניים מהו "קו פרשת המים"
בקווים שמקשרים בין נקודות קצה דרך מקום מרכזי. לדוגמא אם אני נוסע מפסגת זאב לקטמונים אני עולה על קו 22, כשכמעט כל האוטובוס מתרוקן בשטראוס/יפו ומתמלא במלך ג'ורג' (או המלך קינג ג'ורג' בשפת הירושלמים...
) פינת בן יהודה, ולמצוא את השורדים הבודדים כמוני.
זה היה מצוי עוד יותר בשנים עברו כשלא היה בירושלים מעבר חופשי ומטעמי קמצנות מפסגת זאב לתלפיות נסענו ב-22 וירדנו ליד בי"ס דנמרק והלכנו ברגל, או גרוע יותר - מפסגת זאב לארמון הנציב בקו 8 ז"ל כשבדרך עוברים בערך בכל ירושלים...

כשאני חושב על זה התופעה קיימת גם בקווי הרכבת הבינעירוניים כמו באר שבע- נהריה דרך ת"א וחיפה
בתל אביב תחנות גשר קלקא ועזריאלי הן קו פרשת מים להרבה קווים
בקו 40 זה מאוד משמעותי. גם אם האוטובוס מגיע מפוצץ, רוב הנוסעים יורדים בשתי התחנות האלו.
בשתי התחנות הבאות, רכבת מרכז והבורסה, הקו לפעמים מתמלא מחדש. אבל זה קורה רק בחלק מהנסיעות, מכיוון שפה הוא כבר חופף להרבה קווים אחרים.
בקו 42 המצב קצת שונה. גם כאן יש תחלופה בקלקא ובעזריאלי, אבל פה כבר יש יותר אנשים שנוסעים איתו מיפו ודרום תל אביב עד שכונות עבר הירקון ופחות אנשים שעולים ברכבת מרכז ובבורסה ליעדים האלה (הרבה מעדיפים את הקווים המהירים לעתידים 75/76/142).
בבחירה בין 40 ל-42 בבוקר לכיוון צפון במידה ושניהם באים מפוצצים, אני אעדיף את 40. כי אני יודע בוודאות שיתפנו הרבה מקומות, עד כדי אופציה לבחור איזה מקום שאני רוצה בקטע בין עזריאלי לרכבת מרכז. מצד שני, מכיוון שתחלופת הנוסעים גבוהה יותר מאשר בקו 42, השני ברוב המקרים יהיה קצת יותר מהיר (אם כי תמיד יכול להיות איזה פקק באבא הלל שיעכב אותו ואז זה לא משנה).
בכיוון ההפוך 40 מתחיל להתמלא רק בקניון איילון, בעוד שקו 42 כבר מגיע מעבר הירקון כשהוא יותר מלא. אבל בניגוד לבוקר, בשעות אחר"צ לכיוון דרום אין מה להשוות ביניהם בכלל מבחינת זמן הנסיעה. 42 מהיר משמעותית ולו בגלל הפקק שקו 40 אוכל בבן גוריון.
ובכלל, בכיוון הזה אני לרוב נוסע עם 238 שמוריד אותי בחברת חשמל. הוא הכי מהיר בשל מיעוט התחנות ובשל העובדה שלו אין קו פרשת מים כלל. מהבורסה ועד התמח"ת הוא רק מוריד וכמעט שלא מעלה. זאת בעוד 40 ו-42 מתעכבים שניהם כמעט בכל תחנה בדרך.
 

orchilit

New member
גם לקווי X60, עזריאלי ורכבת מרכז הן קו פרשת מים

בתל אביב תחנות גשר קלקא ועזריאלי הן קו פרשת מים להרבה קווים
בקו 40 זה מאוד משמעותי. גם אם האוטובוס מגיע מפוצץ, רוב הנוסעים יורדים בשתי התחנות האלו.
בשתי התחנות הבאות, רכבת מרכז והבורסה, הקו לפעמים מתמלא מחדש. אבל זה קורה רק בחלק מהנסיעות, מכיוון שפה הוא כבר חופף להרבה קווים אחרים.
בקו 42 המצב קצת שונה. גם כאן יש תחלופה בקלקא ובעזריאלי, אבל פה כבר יש יותר אנשים שנוסעים איתו מיפו ודרום תל אביב עד שכונות עבר הירקון ופחות אנשים שעולים ברכבת מרכז ובבורסה ליעדים האלה (הרבה מעדיפים את הקווים המהירים לעתידים 75/76/142).
בבחירה בין 40 ל-42 בבוקר לכיוון צפון במידה ושניהם באים מפוצצים, אני אעדיף את 40. כי אני יודע בוודאות שיתפנו הרבה מקומות, עד כדי אופציה לבחור איזה מקום שאני רוצה בקטע בין עזריאלי לרכבת מרכז. מצד שני, מכיוון שתחלופת הנוסעים גבוהה יותר מאשר בקו 42, השני ברוב המקרים יהיה קצת יותר מהיר (אם כי תמיד יכול להיות איזה פקק באבא הלל שיעכב אותו ואז זה לא משנה).
בכיוון ההפוך 40 מתחיל להתמלא רק בקניון איילון, בעוד שקו 42 כבר מגיע מעבר הירקון כשהוא יותר מלא. אבל בניגוד לבוקר, בשעות אחר"צ לכיוון דרום אין מה להשוות ביניהם בכלל מבחינת זמן הנסיעה. 42 מהיר משמעותית ולו בגלל הפקק שקו 40 אוכל בבן גוריון.
ובכלל, בכיוון הזה אני לרוב נוסע עם 238 שמוריד אותי בחברת חשמל. הוא הכי מהיר בשל מיעוט התחנות ובשל העובדה שלו אין קו פרשת מים כלל. מהבורסה ועד התמח"ת הוא רק מוריד וכמעט שלא מעלה. זאת בעוד 40 ו-42 מתעכבים שניהם כמעט בכל תחנה בדרך.
גם לקווי X60, עזריאלי ורכבת מרכז הן קו פרשת מים
לקו 58 - הבורסה , רכבת מרכז וערבי נחל הן קו פרשת מים
קו 55 - רכבת מרכז, עיריית ת"א וקניון גבעתיים
קו 1 - בתמח"ת, גשר קלקא, עזריאלי, גשר דימול
 

אורי404

New member
הרכבת לבנימינה ולחיפה

נסיעות בתח"ץ שרשור חוויתי
פתחתי שרשור להתמקד באווירה ובחוויות בתח"ץ. להוסיף על השרשורים הטכניים שפה.
הרכבת לבנימינה ולחיפה
הרכבת המהירה מכיוון תל אביב לבנימינה ולחיפה מגיעה, בהשוואה לקווי רכבת אחרים. מהירה יותר מנסיעה בפרייבט, כאשר הכבישים פנויים.
נסעתי פעם אחת בחיפה בעיר התחתית בין תחנת בת גלים לחוף הכרמל. מעט צפונית לחוף הכרמל הרכבת עקפה אותי. בחוף הכרמל הרכבת עצרה. אני בנסיעה. ממשיך לכביש החוף. שם המהירות החוקית 110 קמ"ש ובמהירות הזו נסעתי. בהמשך אותה רכבת שוב חלפה והשאירה אותי מאחור.
גם מתל אביב לבנימינה כחצי שעה נסיעה, זהו זמן נסיעה מצויין. נקווה, שבהמשך ישפרו את המהירויות. כך זמן הנסיעה צפוי לרדת מחיפה ומבנימינה לתל אביב. נקווה, שאותה מגמה תהיה בקווי רכבת אחרים, כמו למשל הקו מבאר שבע.
 

Ccyclist

Well-known member
הרכבת עושה כ150 קמ"ש, ברור שהישירה תנצח.

הרכבת לבנימינה ולחיפה
הרכבת המהירה מכיוון תל אביב לבנימינה ולחיפה מגיעה, בהשוואה לקווי רכבת אחרים. מהירה יותר מנסיעה בפרייבט, כאשר הכבישים פנויים.
נסעתי פעם אחת בחיפה בעיר התחתית בין תחנת בת גלים לחוף הכרמל. מעט צפונית לחוף הכרמל הרכבת עקפה אותי. בחוף הכרמל הרכבת עצרה. אני בנסיעה. ממשיך לכביש החוף. שם המהירות החוקית 110 קמ"ש ובמהירות הזו נסעתי. בהמשך אותה רכבת שוב חלפה והשאירה אותי מאחור.
גם מתל אביב לבנימינה כחצי שעה נסיעה, זהו זמן נסיעה מצויין. נקווה, שבהמשך ישפרו את המהירויות. כך זמן הנסיעה צפוי לרדת מחיפה ומבנימינה לתל אביב. נקווה, שאותה מגמה תהיה בקווי רכבת אחרים, כמו למשל הקו מבאר שבע.
הרכבת עושה כ150 קמ"ש, ברור שהישירה תנצח.
 

אורי404

New member
בקו הרכבת הזה כן. לא בקווים אחרים

הרכבת עושה כ150 קמ"ש, ברור שהישירה תנצח.
בקו הרכבת הזה כן. לא בקווים אחרים
בקו באר שבע-תל אביב, אין לרכבת ניצחון על פרייבט מבחינת זמני הנסיעה, כפי שזה קיים בקו בנימינה/חיפה-תל אביב. גם שם אני חושב, שיש מקטעים, בהם מהירות הרכבת, גבוהה, מהמהירות המותרת למכוניות בכביש. אולי בגלל קטעים איטיים יותר, המכונית מנצחת.
 

down und

New member
גם מנתב"ג להגנה ומהעיר לוד להגנה

הרכבת לבנימינה ולחיפה
הרכבת המהירה מכיוון תל אביב לבנימינה ולחיפה מגיעה, בהשוואה לקווי רכבת אחרים. מהירה יותר מנסיעה בפרייבט, כאשר הכבישים פנויים.
נסעתי פעם אחת בחיפה בעיר התחתית בין תחנת בת גלים לחוף הכרמל. מעט צפונית לחוף הכרמל הרכבת עקפה אותי. בחוף הכרמל הרכבת עצרה. אני בנסיעה. ממשיך לכביש החוף. שם המהירות החוקית 110 קמ"ש ובמהירות הזו נסעתי. בהמשך אותה רכבת שוב חלפה והשאירה אותי מאחור.
גם מתל אביב לבנימינה כחצי שעה נסיעה, זהו זמן נסיעה מצויין. נקווה, שבהמשך ישפרו את המהירויות. כך זמן הנסיעה צפוי לרדת מחיפה ומבנימינה לתל אביב. נקווה, שאותה מגמה תהיה בקווי רכבת אחרים, כמו למשל הקו מבאר שבע.
גם מנתב"ג להגנה ומהעיר לוד להגנה
בעיקר הרכבות שלא עוצרות בכפר חב"ד ובגני אביב
מהירות יותר מרכב פרטי בשעה שהכבישים פנויים.

אם אינני טועה, גם הרכבת מפאתי מודיעין להגנה, דרך נתב"ג,
לא יותר איטית מרכב פרטי בשעה שהכבישים רייקים, או לכל היותר 5 דקות
יותר בזמן הנסיעה.
מזמן לא נסעתי למודיעין וממנה ברכבת, האמת? מאז שאובמה נבחר בפעם
הראשונה לנשיאות זה לא קרה...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה