בשביל יוסף, תשלום באוטובוסים בהוראת קבע בכרטיס אשראי

מצב
הנושא נעול.

25306yosef

New member
הדבר פסול לחלוטין כל עוד התשלום הוא לנהג בלבד ובמזומן בלבד

בשביל יוסף, תשלום באוטובוסים בהוראת קבע בכרטיס אשראי
כמובן עם רב־קו
http://www.themarker.com/dynamo/1.3429829
הדבר פסול לחלוטין כל עוד התשלום הוא לנהג בלבד ובמזומן בלבד
אין כל פתרון למקרה של תקלה בכרטיס הרב קו באוטובוס ובמקרה שכזה אין לנוסע כל אפשרות להוכיח דבר, ולכן במקרה של תקלה ברב קו באוטובוס הנוסע ידרש לשלם לנהג בלבד ובמזומן בלבד!!!

ולכן הפתרון הזה או הרעיון הזה הוא פסול לחלוטין כל עוד התשלום עבור הנסיעה באוטובוס מתבצע לנהג בלבד ובמזומן בלבד!!!

ואילו ברכבת / בכרמלית / במטרונית, אין לי כל צורך בפתרון שכזה מאחר ושם אין לי שום בעיה ומעולם לא היתה לי שם בעיה. הבעיה היא רק באוטובוסים והפתרון הזה לא מביא כאמור כל תועלת ולמעשה לא פותר את הבעיה האמיתית. אם רק היו פותרים את הבעיה האמיתית, אין כל צורך בספין הזה.

בניגוד לטענתך, הפתרון הזה הוא לא בשבילי מאחר ובשלב זה הפתרון לא מביא לי כל תועלת וגם לא יכול להביא לי כל תועלת כל עוד נהג האוטובוס ונהג האוטובוס בלבד עוסק בכספים ואין כל אפשרות לרכוש כרטיסים במכונות אוטומטיות.
 

Bus Nerd

Active member
אני לא מבין אותך, יוסף

הדבר פסול לחלוטין כל עוד התשלום הוא לנהג בלבד ובמזומן בלבד
אין כל פתרון למקרה של תקלה בכרטיס הרב קו באוטובוס ובמקרה שכזה אין לנוסע כל אפשרות להוכיח דבר, ולכן במקרה של תקלה ברב קו באוטובוס הנוסע ידרש לשלם לנהג בלבד ובמזומן בלבד!!!

ולכן הפתרון הזה או הרעיון הזה הוא פסול לחלוטין כל עוד התשלום עבור הנסיעה באוטובוס מתבצע לנהג בלבד ובמזומן בלבד!!!

ואילו ברכבת / בכרמלית / במטרונית, אין לי כל צורך בפתרון שכזה מאחר ושם אין לי שום בעיה ומעולם לא היתה לי שם בעיה. הבעיה היא רק באוטובוסים והפתרון הזה לא מביא כאמור כל תועלת ולמעשה לא פותר את הבעיה האמיתית. אם רק היו פותרים את הבעיה האמיתית, אין כל צורך בספין הזה.

בניגוד לטענתך, הפתרון הזה הוא לא בשבילי מאחר ובשלב זה הפתרון לא מביא לי כל תועלת וגם לא יכול להביא לי כל תועלת כל עוד נהג האוטובוס ונהג האוטובוס בלבד עוסק בכספים ואין כל אפשרות לרכוש כרטיסים במכונות אוטומטיות.
אני לא מבין אותך, יוסף
אם אתה הולך לחנות ועושה קניות ונופל להם האינטרנט אז אי אפשר לשלם באשראי, אתה לא משלם במזומן? זו גם דוגמה לתקלה שקורת. כרטיסי אשראי לא חפים מתקלות בדיוק כמו כרטיס רב קו.
 

25306yosef

New member
אם נופל להם האינטרנט אז אפשר לבצע עיסקה באישור ידני...

אני לא מבין אותך, יוסף
אם אתה הולך לחנות ועושה קניות ונופל להם האינטרנט אז אי אפשר לשלם באשראי, אתה לא משלם במזומן? זו גם דוגמה לתקלה שקורת. כרטיסי אשראי לא חפים מתקלות בדיוק כמו כרטיס רב קו.
אם נופל להם האינטרנט אז אפשר לבצע עיסקה באישור ידני...
כאשר מבצעים עיסקה באישור ידני, ניתן לבצע את העיסקה במקרה ואין תקשורת.

על מנת לבצע עיסקה באישור ידני יש להתקשר טלפונית למוקד האישורים של חברת האשראי ולבקש אישור עבור העיסקה ולקבל מחברת האשראי מספר אישור.

(קיימת גם אפשרות נוספת על מנת לחסוך זמן בה אפשר לתקוע מספר סתם... החיסרון של הקשת מספר סתמי הוא בכך שחברת האשראי לא תזכה את בית העסק במקרה של כרטיס חסום / גנוב / או במקרה של עיסקה בסכום גבוה וחריג מעל מסגרת האשראי בכרטיס. ולכן יש סיכון לבית העסק בביצוע עיסקה בהקשת מספר סתמי. ולמרות זאת ברשת המזון שאני קונה בוחרים להקיש מספר סתמי ולהסתכן...).

במקרה של הפסקת חשמל או תקלה במחשב, אפשר למסור להם (לחנות) את פרטי כרטיס האשראי לצורך חיוב עתידי (נקרא עיסקה טלפונית או עיסקת חתימה בלבד).

מה שכתבתי לעייל אלה הם הדרכים שאני משלם בכרטיס אשראי במקרה של תקלה כשנופל קו התקשורת או כשיש תקלה במחשב או הפסקת חשמל. הרוב דווקא בוחרים לתקוע מספר אישור סתמי ולהסתכן. את כל מה שתארתי לעייל לא ניתן לבצע באוטובוס.

ולשאלתך, אני אף פעם לא משתמש בכסף מזומן ואף פעם אין ברשותי כסף מזומן. אני לא מלכלך את הידיים שלי בכסף מזומן ואני עושה את הכל על מנת שלא אצטרך חלילה וחס ללכלך את הידיים שלי בכסף מזומן. והאמת היא שבשנים האחרונות אין ברשותי אפילו פנקס שיקים. אני מחזיק בארנק רק כרטיסים מגנטים (כרטיסי אשראי של חברות מתחרות וכרטיסי מועדון של בתי עסק שונים).

אופס... ויש לי בארנק גם כרטיס רב קו אנונימי עם יתרת 0, כרטיס שלא בשימוש. (בבית שוכבים אצלי במגירה נסתרת שני כרטיסי רב קו אישיים שאינם בשימוש שבעבר הזמנתי אותם דרך אתרי האינטרנט של חברת קווים ורכבת ישראל)
 

Ofekalef1

New member
יוסף, הטענות שלך מתבססות על בסיס חוקי?

הדבר פסול לחלוטין כל עוד התשלום הוא לנהג בלבד ובמזומן בלבד
אין כל פתרון למקרה של תקלה בכרטיס הרב קו באוטובוס ובמקרה שכזה אין לנוסע כל אפשרות להוכיח דבר, ולכן במקרה של תקלה ברב קו באוטובוס הנוסע ידרש לשלם לנהג בלבד ובמזומן בלבד!!!

ולכן הפתרון הזה או הרעיון הזה הוא פסול לחלוטין כל עוד התשלום עבור הנסיעה באוטובוס מתבצע לנהג בלבד ובמזומן בלבד!!!

ואילו ברכבת / בכרמלית / במטרונית, אין לי כל צורך בפתרון שכזה מאחר ושם אין לי שום בעיה ומעולם לא היתה לי שם בעיה. הבעיה היא רק באוטובוסים והפתרון הזה לא מביא כאמור כל תועלת ולמעשה לא פותר את הבעיה האמיתית. אם רק היו פותרים את הבעיה האמיתית, אין כל צורך בספין הזה.

בניגוד לטענתך, הפתרון הזה הוא לא בשבילי מאחר ובשלב זה הפתרון לא מביא לי כל תועלת וגם לא יכול להביא לי כל תועלת כל עוד נהג האוטובוס ונהג האוטובוס בלבד עוסק בכספים ואין כל אפשרות לרכוש כרטיסים במכונות אוטומטיות.
יוסף, הטענות שלך מתבססות על בסיס חוקי?
לי נראה שאם הרב קו אינו עובד, אין שום בסיס חוקי שיכול לחייב אותי לשלם על הנסיעה בכלל, ודאי שלא במזומן (ואם אין לי מזומן עליי? זה אשמתם שהמכשיר או הכרטיס לא עובד.) האם אתה מכיר חוק אחר?
וכך גם נשמע לי שיהיה בכל פתרון אחר שיהיה.
 

Bus Nerd

Active member
האמת שבזה יוסף צודק חלקית

יוסף, הטענות שלך מתבססות על בסיס חוקי?
לי נראה שאם הרב קו אינו עובד, אין שום בסיס חוקי שיכול לחייב אותי לשלם על הנסיעה בכלל, ודאי שלא במזומן (ואם אין לי מזומן עליי? זה אשמתם שהמכשיר או הכרטיס לא עובד.) האם אתה מכיר חוק אחר?
וכך גם נשמע לי שיהיה בכל פתרון אחר שיהיה.
האמת שבזה יוסף צודק חלקית
אם הרב קו לא עובד *לכולם* (תקלה בקופסת הנהג) הנהג מעלה אנשים בלי תשלום בד"כ.
&nbsp
אם הרב קו לא עובד לאדם ספציפי (והוא לא יכול להטעין אותו באמצעות רב קו אונליין ודומיו), אז אותו אדם ספציפי חייב או לשלם במזומן או לרדת מהאוטובוס, אחרת עלול לחטוף קנס.
&nbsp
אבל הטעות של יוסף הוא שהוא חושב שהתקלות האלו הם דבר שקורה בשגרה (וגם זה שהוא נמנע מלהשתמש בכסף מזומן אבל זה כבר סיפור אחר)
 

cwen

New member
ואם יתקלקל כרטיס האשראי?

האמת שבזה יוסף צודק חלקית
אם הרב קו לא עובד *לכולם* (תקלה בקופסת הנהג) הנהג מעלה אנשים בלי תשלום בד"כ.
&nbsp
אם הרב קו לא עובד לאדם ספציפי (והוא לא יכול להטעין אותו באמצעות רב קו אונליין ודומיו), אז אותו אדם ספציפי חייב או לשלם במזומן או לרדת מהאוטובוס, אחרת עלול לחטוף קנס.
&nbsp
אבל הטעות של יוסף הוא שהוא חושב שהתקלות האלו הם דבר שקורה בשגרה (וגם זה שהוא נמנע מלהשתמש בכסף מזומן אבל זה כבר סיפור אחר)
ואם יתקלקל כרטיס האשראי?
גם אז ידרשו ממנו תשלום במזומן.
 

25306yosef

New member
אפשר להקיש ידנית את מספר כרטיס האשראי

ואם יתקלקל כרטיס האשראי?
גם אז ידרשו ממנו תשלום במזומן.
אפשר להקיש ידנית את מספר כרטיס האשראי
בכל הקופות הרושמות ובכל מסופי האשראי ניתן לבצע הקשה ידנית של פרטי כרטיס האשראי. כך שבמקרה שיתקלקל כרטיס האשראי ניתן עדיין להשתמש בו.

חברות האשראי חכמות הרבה הרבה יותר מחבורת השלומפרים שהמציאה את כרטיס הרב קו ואת תקן הקליפסו.

חברות האשראי פעלו על מנת שניתן יהיה אפשר להשתמש בכרטיס גם במקרה של תקלות. והכל כבר הוטמה לפני שנים רבות בתוך התוכנה כולל אפשרות הקשת מספר CVV ועוד כל מיני פרמטרים ופיצ'רים שונים.

ומה בדיוק עשו חבורת השלומפרים שהמציאה את כרטיס הרב קו?

באוטובוסים במקרה של תקלה אין כל אפשרות לבצע הקשה ידנית של פרטי זיהוי הלקוח וחלה החובה על הנוסע לשלם לנהג בלבד (אין כל אפשרות לקנות כרטיס בקופה מאוישת או במכונה אוטומטית), והתשלום לנהג אפשרי במזומן בלבד. אין כל אפשרות למסור לנהג האוטובוס את פרטי כרטיס האשראי על מנת שחברת האוטובוסים תבצע חיוב עתידי ממשרדי המרכז הלוגיסטי של החברה.
 

25306yosef

New member
תמונה במיוחד בשבילך כיצד עובדת השיטה החכמה של חברות האשראי

ואם יתקלקל כרטיס האשראי?
גם אז ידרשו ממנו תשלום במזומן.
תמונה במיוחד בשבילך כיצד עובדת השיטה החכמה של חברות האשראי
באוטובוסים אין מערכת חכמה שכזו. כרטיס הרב קו הוא למעשה כרטיס טיפש מאחר ובמקרה של תקלה למחזיק בו אין כל אפשרות להוכיח דבר בעת המפגש עם נהג האוטובוס.

 

sweetums

New member
ברוב בתי העסק לא יתעסקו עם אישור ידני בגלל הטרחה והסכנה

תמונה במיוחד בשבילך כיצד עובדת השיטה החכמה של חברות האשראי
באוטובוסים אין מערכת חכמה שכזו. כרטיס הרב קו הוא למעשה כרטיס טיפש מאחר ובמקרה של תקלה למחזיק בו אין כל אפשרות להוכיח דבר בעת המפגש עם נהג האוטובוס.
ברוב בתי העסק לא יתעסקו עם אישור ידני בגלל הטרחה והסכנה
אשראית פועלת במכונות הכרטיסים של דן ב"ש- גם אשראי,גם כרטיס נייר וגם אשראית.
&nbsp
 

25306yosef

New member
בשביל לקוחות כמוני גם יזמינו במיוחד טכנאי מחשבים...

ברוב בתי העסק לא יתעסקו עם אישור ידני בגלל הטרחה והסכנה
אשראית פועלת במכונות הכרטיסים של דן ב"ש- גם אשראי,גם כרטיס נייר וגם אשראית.
&nbsp
בשביל לקוחות כמוני גם יזמינו במיוחד טכנאי מחשבים...
בבתי העסק המיוחדים שבהם אני נוהג לערוך קניות, יבצעו במקרה של תקלה (שזה דבר נדיר ביותר) הקשה ידנית של פרטי כרטיס האשראי. ובמקרה שהעובדת או מנהל החנות או הבעלים של החנות לא יודעים לעשות זאת הם יתקשרו טלפונית למוקד התמיכה הטכנית של בית התוכנה לצורך קבלת עזרה (למרכז התמיכה יש אפשרות להיכנס מרחוק לקופה הרושמת באמצעות תוכנות כמו pcAnywhere וכו...). הרוב דווקא יודעים לעשות זאת היטב וזה נדיר ביותר שעובד צריך להתקשר טלפונית לתמיכה. נדיר עוד יותר זה שעובד מתקשר טלפונית למוקד האישורים של חברת האשראי לצורך קבלת אישור עבור העסקה, הרוב מעדיפים להקיש מספר אישור סתמי.

כמובן שגם קיימת האפשרות להשאיר בבית העסק את פרטי כרטיס האשראי על מנת שהם יבצעו חיוב עתידי (כמו עיסקה טלפונית).

אבל באוטובוסים בישראל כמו באוטובוסים בישראל הכל הולך עקום ומעוות לחלוטין והתשלום הוא לנהג האוטובוס בלבד ובמזומן בלבד ולא קיימת שום אפשרות לרכוש כרטיסי נסיעה בקופות מאוישות או במכונות אוטומטיות למכירת כרטיסי נסיעה למעט באוטובוסים בעיר באר שבע שהזכרת בתגובתך.
 

Ofekalef1

New member
על מה מבוססת הטענה שלך?

האמת שבזה יוסף צודק חלקית
אם הרב קו לא עובד *לכולם* (תקלה בקופסת הנהג) הנהג מעלה אנשים בלי תשלום בד"כ.
&nbsp
אם הרב קו לא עובד לאדם ספציפי (והוא לא יכול להטעין אותו באמצעות רב קו אונליין ודומיו), אז אותו אדם ספציפי חייב או לשלם במזומן או לרדת מהאוטובוס, אחרת עלול לחטוף קנס.
&nbsp
אבל הטעות של יוסף הוא שהוא חושב שהתקלות האלו הם דבר שקורה בשגרה (וגם זה שהוא נמנע מלהשתמש בכסף מזומן אבל זה כבר סיפור אחר)
על מה מבוססת הטענה שלך?
לא נראה לי הגיוני, מבחינה חוקית, שאני אהיה חייב לרדת מאמצעי תחבורה ציבורית (נניח שאין לי מזומן) אם יש תקלה במכשיר או ברב קו.
&nbsp
ודווקא בתקנות התעבורה אני מבין את זה כמו שאני מציין.
תקנה 385א: לא יסרב בעל רישיון קו או כל מי שפועל מטעמו להסיע מכל תחנה בקו השירות אדם המבקש לנסוע באוטובוס והמוכן לשלם את שכר הנסיעה אלא אם כן אין מקום באוטובוס לנוסע נוסף או אם המקום שמור באופן סביר לנוסעים בתחנות הבאות של הקו.
&nbsp
לא נכתב כאן שהנוסע צריך לשלם אלא זה שהוא מוכן לשלם. אם הבאתי את הרב קו והוא לא עובד, זה לא אשמתי ונראה שהם מחוייבים להסיע אותי.
&nbsp
מה שכן, לפי התקנות האלה, קנס ניתן לנוסע שאינו מוכן להציג את כרטיס הנסיעה הרלוונטי לנסיעה הזו למבקר. מהבחינה הזו דווקא נראה שזה לא כל כך מתאים לפרשנות הזו.
לא יודע...
 

Bus Nerd

Active member
אני יודע מניסיון שלי ושל אנשים נוספים

על מה מבוססת הטענה שלך?
לא נראה לי הגיוני, מבחינה חוקית, שאני אהיה חייב לרדת מאמצעי תחבורה ציבורית (נניח שאין לי מזומן) אם יש תקלה במכשיר או ברב קו.
&nbsp
ודווקא בתקנות התעבורה אני מבין את זה כמו שאני מציין.
תקנה 385א: לא יסרב בעל רישיון קו או כל מי שפועל מטעמו להסיע מכל תחנה בקו השירות אדם המבקש לנסוע באוטובוס והמוכן לשלם את שכר הנסיעה אלא אם כן אין מקום באוטובוס לנוסע נוסף או אם המקום שמור באופן סביר לנוסעים בתחנות הבאות של הקו.
&nbsp
לא נכתב כאן שהנוסע צריך לשלם אלא זה שהוא מוכן לשלם. אם הבאתי את הרב קו והוא לא עובד, זה לא אשמתי ונראה שהם מחוייבים להסיע אותי.
&nbsp
מה שכן, לפי התקנות האלה, קנס ניתן לנוסע שאינו מוכן להציג את כרטיס הנסיעה הרלוונטי לנסיעה הזו למבקר. מהבחינה הזו דווקא נראה שזה לא כל כך מתאים לפרשנות הזו.
לא יודע...
אני יודע מניסיון שלי ושל אנשים נוספים
שכשהרב קו לא עובד (נניח חוזה הערך הצבור התפצל והפסיק לעבוד למרות שטכנית יש על הכרטיס כסף) הנהג בד"כ יכריח אותך לרדת אלא אם הוא ממש נחמד, והפקחים יקנסו אותך כי מבחינתם לא שילמת.
&nbsp
&nbsp
 

Ofekalef1

New member
זה לא ממש רלוונטי מה אנשים עושים.

אני יודע מניסיון שלי ושל אנשים נוספים
שכשהרב קו לא עובד (נניח חוזה הערך הצבור התפצל והפסיק לעבוד למרות שטכנית יש על הכרטיס כסף) הנהג בד"כ יכריח אותך לרדת אלא אם הוא ממש נחמד, והפקחים יקנסו אותך כי מבחינתם לא שילמת.
&nbsp
&nbsp
זה לא ממש רלוונטי מה אנשים עושים.
אנשים עושים מה שבא להם כי הם לא מכירים את החוק.
כמו המקרה שנפסק (בבית משפט אאל"ט) שלא ניתן לקנוס מישהו על שימוש ברב קו שאינו שלו באותו פרופיל.
&nbsp
אז לגבי האם מותר לקנוס מישהו שלא שילם כי המכונה לא קיבלה את הרב קו שלו - לדעתי זו סוגיה משפטית שצריך לבדוק.
 

25306yosef

New member
אם המכונה לא מקבלת את הרב קו של הנוסע

זה לא ממש רלוונטי מה אנשים עושים.
אנשים עושים מה שבא להם כי הם לא מכירים את החוק.
כמו המקרה שנפסק (בבית משפט אאל"ט) שלא ניתן לקנוס מישהו על שימוש ברב קו שאינו שלו באותו פרופיל.
&nbsp
אז לגבי האם מותר לקנוס מישהו שלא שילם כי המכונה לא קיבלה את הרב קו שלו - לדעתי זו סוגיה משפטית שצריך לבדוק.
אם המכונה לא מקבלת את הרב קו של הנוסע
אז למפעיל התח"צ (נהג האוטובוס) אין כל אפשרות לדעת האם בכלל יש לנוסע זכאות לנסיעה באוטובוס. ולכן הוא דורש מהנוסע לשלם עבור הנסיעה באופן חד פעמי מאחר וכאמור אין לנוסע כל אפשרות להוכיח דבר בעת המפגש עם נהג האוטובוס. אם מפעיל התח"צ מקבל כסף ממשרד התחבורה על פי כמות הנוסעים, אז למעשה מפעיל התח"צ מפסיד כסף על נוסעים שנסעו בחינם בגלל רב קו מקולקל ולכן הגיוני וגם חוקי שנהג האוטובוס יבקש מהנוסע לשלם עבור הנסיעה במקרה של תקלה.

זה חוקי וכשר לחלוטין וגם הגיוני ביותר. אם כרטיס הרב קו תקול אז זה בדיוק כמו שאין לנוסע כרטיס כלל (הנהג כאמור לא יכול לדעת מה יש או אין ברב קו). ודווקא אם הנהג מאפשר לנוסע לנסוע בחינם כאשר הרב קו תקול, זה לא חוקי וזה בניגוד לנהלים.

בדיקה משפטית תיתן לך את אותה התשובה בדיוק. נוסע המסרב לשלם בגלל שאין לו כסף זה בדיוק אותו הדבר כמו נוסע שיש לו כסף ומסרב לשלם.

כרטיס הרב קו לא נותן לנוסע ולא יכול לתת לנוסע שום הגנה משפטית ושום הגנה אחרת בעת המפגש עם נהג האוטובוס. אם הכרטיס תקול זה כאמור בדיוק אותו הדבר כמו שאין כרטיס כלל.

מה גם שלמיטב ידיעתי ועל פי ובהסתמך על תקדימים משפטיים בנושאים אחרים (לא היה מעולם תקדים משפטי בעניין הרב קו), דינה של תביעה להידחות על הסף מאחר והנוסע הודה באשמה ולכן דינה של התביעה להידחות (אדם ששילם הוא למעשה אדם המודה באשמה ולכן הוא לא זכאי להחזרים כספיים או לפיצוי בשל טעות. שאם לא כן, הוא לא היה צריך לשלם ואם שילם אז כאמור הוא מודה באשמה ודינה של התביעה להידחות על הסף).

כך שלמיטב ידיעתי הנוסע באוטובוס נופל בין הכיסאות. הוא לא יכול שלא לשלם עבור הנסיעה מאחר ואם יסרב לשלם נהג האוטובוס יסלק אותו מהאוטובוס בטענה שסרב לשלם עבור הנסיעה. אך אם ישלם לא יוכל לעתור לבית המשפט ותביעתו תידחה על הסף בטענה שהנוסע הודה באשמה (כי בחר מרצונו לשלם) ולכן הוא לא זכאי להחזר כספי או לפיצוי.

ולכן בנסיבות העניין שהנוסע בתח"צ נופל בין הכיסאות ואין לו כל הגנה משפטית המגנה עליו ומשרד התחבורה מתנער בצורה משפטית מאחריותו לדבר והנוסע לא מעוניין להתווכח עם נהגי האוטובוסים, אז האפשרות היחידה העומדת בפני הנוסע להגנתו היא להימנע לחלוטין מנסיעה באוטובוסים אם איננו מעוניין ללכלך את ידיו בכסף מזומן.
 
רק שתקלה כזאת מתרחשת אחת לכמה שנים

אם המכונה לא מקבלת את הרב קו של הנוסע
אז למפעיל התח"צ (נהג האוטובוס) אין כל אפשרות לדעת האם בכלל יש לנוסע זכאות לנסיעה באוטובוס. ולכן הוא דורש מהנוסע לשלם עבור הנסיעה באופן חד פעמי מאחר וכאמור אין לנוסע כל אפשרות להוכיח דבר בעת המפגש עם נהג האוטובוס. אם מפעיל התח"צ מקבל כסף ממשרד התחבורה על פי כמות הנוסעים, אז למעשה מפעיל התח"צ מפסיד כסף על נוסעים שנסעו בחינם בגלל רב קו מקולקל ולכן הגיוני וגם חוקי שנהג האוטובוס יבקש מהנוסע לשלם עבור הנסיעה במקרה של תקלה.

זה חוקי וכשר לחלוטין וגם הגיוני ביותר. אם כרטיס הרב קו תקול אז זה בדיוק כמו שאין לנוסע כרטיס כלל (הנהג כאמור לא יכול לדעת מה יש או אין ברב קו). ודווקא אם הנהג מאפשר לנוסע לנסוע בחינם כאשר הרב קו תקול, זה לא חוקי וזה בניגוד לנהלים.

בדיקה משפטית תיתן לך את אותה התשובה בדיוק. נוסע המסרב לשלם בגלל שאין לו כסף זה בדיוק אותו הדבר כמו נוסע שיש לו כסף ומסרב לשלם.

כרטיס הרב קו לא נותן לנוסע ולא יכול לתת לנוסע שום הגנה משפטית ושום הגנה אחרת בעת המפגש עם נהג האוטובוס. אם הכרטיס תקול זה כאמור בדיוק אותו הדבר כמו שאין כרטיס כלל.

מה גם שלמיטב ידיעתי ועל פי ובהסתמך על תקדימים משפטיים בנושאים אחרים (לא היה מעולם תקדים משפטי בעניין הרב קו), דינה של תביעה להידחות על הסף מאחר והנוסע הודה באשמה ולכן דינה של התביעה להידחות (אדם ששילם הוא למעשה אדם המודה באשמה ולכן הוא לא זכאי להחזרים כספיים או לפיצוי בשל טעות. שאם לא כן, הוא לא היה צריך לשלם ואם שילם אז כאמור הוא מודה באשמה ודינה של התביעה להידחות על הסף).

כך שלמיטב ידיעתי הנוסע באוטובוס נופל בין הכיסאות. הוא לא יכול שלא לשלם עבור הנסיעה מאחר ואם יסרב לשלם נהג האוטובוס יסלק אותו מהאוטובוס בטענה שסרב לשלם עבור הנסיעה. אך אם ישלם לא יוכל לעתור לבית המשפט ותביעתו תידחה על הסף בטענה שהנוסע הודה באשמה (כי בחר מרצונו לשלם) ולכן הוא לא זכאי להחזר כספי או לפיצוי.

ולכן בנסיבות העניין שהנוסע בתח"צ נופל בין הכיסאות ואין לו כל הגנה משפטית המגנה עליו ומשרד התחבורה מתנער בצורה משפטית מאחריותו לדבר והנוסע לא מעוניין להתווכח עם נהגי האוטובוסים, אז האפשרות היחידה העומדת בפני הנוסע להגנתו היא להימנע לחלוטין מנסיעה באוטובוסים אם איננו מעוניין ללכלך את ידיו בכסף מזומן.
רק שתקלה כזאת מתרחשת אחת לכמה שנים
אם תשתמש ברב קו אולי פעם בעשור הוא לא יעבוד.
 

25306yosef

New member
אבל הבעיה היא שאין כל אפשרות לחזות מתי בדיוק תתרחש התקלה

רק שתקלה כזאת מתרחשת אחת לכמה שנים
אם תשתמש ברב קו אולי פעם בעשור הוא לא יעבוד.
אבל הבעיה היא שאין כל אפשרות לחזות מתי בדיוק תתרחש התקלה
וצריך לקחת סיכון. אם חלילה תתרחש תקלה אז צריך להתווכח עם הנהג של האוטובוס.

אין לי כל עניין להתווכח עם הנהג של האוטובוס ואני לא רוצה להתווכח עם הנהג של האוטובוס. אני רוצה חופש פעולה מוחלט כמו במטרונית בחיפה ללא כל התערבות של נהג האוטובוס. הנהג צריך להתעסק בנהיגה בלבד ולא להתעסק בכספים ובוויכוחים עם הנוסעים.
 
שוב הסיכוי לתקלה כל כך נמוך בפעם בכמה שנים שתתרחש

אבל הבעיה היא שאין כל אפשרות לחזות מתי בדיוק תתרחש התקלה
וצריך לקחת סיכון. אם חלילה תתרחש תקלה אז צריך להתווכח עם הנהג של האוטובוס.

אין לי כל עניין להתווכח עם הנהג של האוטובוס ואני לא רוצה להתווכח עם הנהג של האוטובוס. אני רוצה חופש פעולה מוחלט כמו במטרונית בחיפה ללא כל התערבות של נהג האוטובוס. הנהג צריך להתעסק בנהיגה בלבד ולא להתעסק בכספים ובוויכוחים עם הנוסעים.
שוב הסיכוי לתקלה כל כך נמוך בפעם בכמה שנים שתתרחש
תשלם ברב קו אחר שטעונים בו 50 שקלים, הסיכוי שבשניהם תהיה תקלה הוא אפסי.
ואז תזמין מונית שמשולמת מראש באשראי או תלך ברגל.
&nbsp
 

tenen

New member
אני כנראה לוקח יותר אוטובוסים ממך.

שוב הסיכוי לתקלה כל כך נמוך בפעם בכמה שנים שתתרחש
תשלם ברב קו אחר שטעונים בו 50 שקלים, הסיכוי שבשניהם תהיה תקלה הוא אפסי.
ואז תזמין מונית שמשולמת מראש באשראי או תלך ברגל.
&nbsp
אני כנראה לוקח יותר אוטובוסים ממך.
בזמנו לנתיב אקספרס הייתה בעיה רצינית ואחד הקווים שלהם פשוט לא זיהה רב קו שהוטען בקווים האחרים.
מה הבעיה? שרוב הנוסעים נוסעים רק באותו קו ומשום שהטעינו בו אצלם הכרטיס עבר ואני החריג מה שאומר שהם לא מיהרו לתקן את התקלה.

כל פעם כזו הבהרתי לנהג שאין לי שום כוונה לשלם מזומן ואז לרוץ לבקש בחזרה אצלם במשרד, אני הטענתי הכרטיס פעם אחת בתחילת החודש ושירוצו הם אחרי התקלות ולא אני.
הנהג במצב כזה יכול לבחור בין לעצור את האוטובוס, להתווכח עם 40 נוסעים שכועסים שאת הוויכוח שלו איתי הוא מנהל בזמן שהוא תוקע אותם לבין לתת לי לנסוע.
גם אם יגיע פקח זה לא מפריע לי, משום שהמכשיר של הפקח יכל לקרוא את הכרטיס שלי.

היום התקלה היותר נפוצה זה שלא כל הנהגים יודעים להסתכל על מפה ושאני עולה על אוטובוס עם קוד שיתוף 150 הם קוראים את השם של הקוד שנקרא תל אביב חדרה ואם האוטובוס נוסע דרומה מת"א חלקם מתווכחים איתי כי זה לא רשום להם בחוברת וכדי לקצר ויכוחים אני תמיד עולה עם המפה של משרד התחבורה לקוד שיתוף 150 פתוחה על הסלולאר.

נהג שאומר לנוסע שיש לו כרטיס לרדת מהאוטובוס או לשלם במזומן סה"כ עובד בשיטת מצליח ואם הלקוח אסרטיבי מספיק זה לא מצליח.
 
אכן מצדיק את הטענה שרב קו כמעט תמיד

אני כנראה לוקח יותר אוטובוסים ממך.
בזמנו לנתיב אקספרס הייתה בעיה רצינית ואחד הקווים שלהם פשוט לא זיהה רב קו שהוטען בקווים האחרים.
מה הבעיה? שרוב הנוסעים נוסעים רק באותו קו ומשום שהטעינו בו אצלם הכרטיס עבר ואני החריג מה שאומר שהם לא מיהרו לתקן את התקלה.

כל פעם כזו הבהרתי לנהג שאין לי שום כוונה לשלם מזומן ואז לרוץ לבקש בחזרה אצלם במשרד, אני הטענתי הכרטיס פעם אחת בתחילת החודש ושירוצו הם אחרי התקלות ולא אני.
הנהג במצב כזה יכול לבחור בין לעצור את האוטובוס, להתווכח עם 40 נוסעים שכועסים שאת הוויכוח שלו איתי הוא מנהל בזמן שהוא תוקע אותם לבין לתת לי לנסוע.
גם אם יגיע פקח זה לא מפריע לי, משום שהמכשיר של הפקח יכל לקרוא את הכרטיס שלי.

היום התקלה היותר נפוצה זה שלא כל הנהגים יודעים להסתכל על מפה ושאני עולה על אוטובוס עם קוד שיתוף 150 הם קוראים את השם של הקוד שנקרא תל אביב חדרה ואם האוטובוס נוסע דרומה מת"א חלקם מתווכחים איתי כי זה לא רשום להם בחוברת וכדי לקצר ויכוחים אני תמיד עולה עם המפה של משרד התחבורה לקוד שיתוף 150 פתוחה על הסלולאר.

נהג שאומר לנוסע שיש לו כרטיס לרדת מהאוטובוס או לשלם במזומן סה"כ עובד בשיטת מצליח ואם הלקוח אסרטיבי מספיק זה לא מצליח.
אכן מצדיק את הטענה שרב קו כמעט תמיד
ושני רבי קו לחוששים יעבדו תמיד.
בנוסף תקלה כמו שקרתה לך עדיף להתלונן למשרד התחבורה כי זאת בעיית מערכת ולא רב קו ספציפי שנדפק.
 

25306yosef

New member
בעיית המערכת היא בכך שאין קופות למכירת כרטיסי נסיעה

אכן מצדיק את הטענה שרב קו כמעט תמיד
ושני רבי קו לחוששים יעבדו תמיד.
בנוסף תקלה כמו שקרתה לך עדיף להתלונן למשרד התחבורה כי זאת בעיית מערכת ולא רב קו ספציפי שנדפק.
בעיית המערכת היא בכך שאין קופות למכירת כרטיסי נסיעה
ונהגי האוטובוס והם בלבד עסוקים בוויכוחים טיפשיים ומיותרים עם נוסעים במקום להיות מרוכזים בנהיגה לעסוק בנהיגה בלבד. לפני כשנה אף קרתה תאונת דרכים עם הרוגים במנהרות הכרמל בגלל שהנהג עסק בוויכוח עם נוסעים במקום להיות מרוכז בנהיגה בלבד. את תאונת הדרכים הזו עם ההרוגים כולם כאן בפורום כבר שכחו...

את משרד התחבורה לא מעניינים בעיות מערכתיות, שאם לא כן, הוא היה מקים בעצמו קופות לצורך מכירת כרטיסי נסיעה או מחייב את המפעילים להקים קופות מאוישות ו/או מכונות אוטומטיות למכירת כרטיסי נסיעה ומוציא לחלוטין מן הנהגים את העיסוק בכספים.

לפנות למשרד התחבורה זה כמו כוסות רוח למת.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה