בשביל יוסף, תשלום באוטובוסים בהוראת קבע בכרטיס אשראי

מצב
הנושא נעול.

arseny92

Well-known member
מנהל
זה יעבוד רק עם מסלקה מקוונת לגמרי

בשביל יוסף, תשלום באוטובוסים בהוראת קבע בכרטיס אשראי
כמובן עם רב־קו
http://www.themarker.com/dynamo/1.3429829
זה יעבוד רק עם מסלקה מקוונת לגמרי
והתקן לא יאפשר זאת, כי קאליפסו הוא תקן ללא אשראי ועובד בצורה לא מקוונת עם חוזים אשר טעונים פיזית על גבי כרטיס הרב-קו והשימושים נמסרים למטה האחורי ע"י המערכות של קופסאות נהג ומאמתים פעם בכמה ימים עד לחודש. כדי לאפשר צבירת פרטי נסיעות בזמן אמת וגם כדי "להקשיב" ללקוח (חייבת פה תמסורת דו-כיוונית) ולצבור נסיעות לחיוב עתידי צריך שהתח"צ תהיה מחוברת לרשת כל הזמן ואנו עדים לאיך המפעילות אינן עושות את זה

כרטיס אשראי לעומת זאת אינו שומר יתרת חשבונך על גבי הכרטיס אלא רק פרטי זיהוי אשר מועברים לסולק האשראי כאשר אתה מעביר כרטיס או פריטיו במסוף (שגם יכול לדחות עסקאות לביצוע על כולן בסוף יום העסקים...)
 
אין צורך כאן בזמן אמת

זה יעבוד רק עם מסלקה מקוונת לגמרי
והתקן לא יאפשר זאת, כי קאליפסו הוא תקן ללא אשראי ועובד בצורה לא מקוונת עם חוזים אשר טעונים פיזית על גבי כרטיס הרב-קו והשימושים נמסרים למטה האחורי ע"י המערכות של קופסאות נהג ומאמתים פעם בכמה ימים עד לחודש. כדי לאפשר צבירת פרטי נסיעות בזמן אמת וגם כדי "להקשיב" ללקוח (חייבת פה תמסורת דו-כיוונית) ולצבור נסיעות לחיוב עתידי צריך שהתח"צ תהיה מחוברת לרשת כל הזמן ואנו עדים לאיך המפעילות אינן עושות את זה

כרטיס אשראי לעומת זאת אינו שומר יתרת חשבונך על גבי הכרטיס אלא רק פרטי זיהוי אשר מועברים לסולק האשראי כאשר אתה מעביר כרטיס או פריטיו במסוף (שגם יכול לדחות עסקאות לביצוע על כולן בסוף יום העסקים...)
אין צורך כאן בזמן אמת
בסוף כל יום הדיווחים מגיעים למרכז, ורק פעם בחודש יש חיוב מכרטיס האשראי או מחשבון הבנק.
&nbsp
כמו שפעם עבדו המגהצים של כרטיסי האשראי, היו מגהצים טופס, אחרי זה מפקידים בבנק.
&nbsp
 

Bus Nerd

Active member
צודק בהחלט

אין צורך כאן בזמן אמת
בסוף כל יום הדיווחים מגיעים למרכז, ורק פעם בחודש יש חיוב מכרטיס האשראי או מחשבון הבנק.
&nbsp
כמו שפעם עבדו המגהצים של כרטיסי האשראי, היו מגהצים טופס, אחרי זה מפקידים בבנק.
&nbsp
צודק בהחלט
ולכן אמרו שם שהחיוב יהיה אחת לחודש לפי כמות הנסיעות שביצעת.
&nbsp
 

arseny92

Well-known member
מנהל
זמן אמת לזיהוי חשבון מקוון של נוסע בלי קשר לאמצעי התשלום

אין צורך כאן בזמן אמת
בסוף כל יום הדיווחים מגיעים למרכז, ורק פעם בחודש יש חיוב מכרטיס האשראי או מחשבון הבנק.
&nbsp
כמו שפעם עבדו המגהצים של כרטיסי האשראי, היו מגהצים טופס, אחרי זה מפקידים בבנק.
&nbsp
זמן אמת לזיהוי חשבון מקוון של נוסע בלי קשר לאמצעי התשלום
המוגדר. קופת נהג וולידטורים צריכים לדעת לזהות נוסע מקוון עפ"י מספר רב-קו ולא לחייב בחוזה פיזי ברב-קו בפני עצמו אלא לרשום פעולת חיוב במרחוק על החשבון שאליו מצורף אמצעי התשלום, ולזה צריך הקשבה וחיבור
 

Bus Nerd

Active member
לא צריך זיהוי זמן אמת.

זמן אמת לזיהוי חשבון מקוון של נוסע בלי קשר לאמצעי התשלום
המוגדר. קופת נהג וולידטורים צריכים לדעת לזהות נוסע מקוון עפ"י מספר רב-קו ולא לחייב בחוזה פיזי ברב-קו בפני עצמו אלא לרשום פעולת חיוב במרחוק על החשבון שאליו מצורף אמצעי התשלום, ולזה צריך הקשבה וחיבור
לא צריך זיהוי זמן אמת.
המערכת כנראה תעבוד כך:
חוזה נוסף ברב קו, דומה לחוזה הערך הצבור שקיים היום, שמסמן לקופסאות הנהג / הולידטורים לרשום את החיוב למספר כרטיס הרב קו הזה כמו שרושמים חיוב במכולת. בסוף היום הנתונים מקופסאות הנהג מסונכרנים למסלקה של משרד התחבורה (זה תהליך שקורה כבר היום וזה מה שמאפשר לשחזר כרטיס שאבד) והמסלקה תחבר את כל החיובים של כל כרטיס רב קו, ותוסיף אותם לחשבון במסד הנתונים שלה.
ואז, בתאריך מוגדר בחודש, המסלקה תחייב את כרטיס האשראי המשוייך בdatabase שלה לכרטיס הרב קו האמור בסכום הנדרש לפי הנתונים שהועברו מקופסאות הנהג.
&nbsp
לא צריך בדיקה מקוונת.
 
כן צריך לרשום יתרה שלילית בחוזה ברב קו

זמן אמת לזיהוי חשבון מקוון של נוסע בלי קשר לאמצעי התשלום
המוגדר. קופת נהג וולידטורים צריכים לדעת לזהות נוסע מקוון עפ"י מספר רב-קו ולא לחייב בחוזה פיזי ברב-קו בפני עצמו אלא לרשום פעולת חיוב במרחוק על החשבון שאליו מצורף אמצעי התשלום, ולזה צריך הקשבה וחיבור
כן צריך לרשום יתרה שלילית בחוזה ברב קו
ולכן אין צורך בתקשורת און ליין.
רק לקראת סוף החודש היתרה שמופיעה בשרת תשודר ללקוח.
&nbsp
 

arseny92

Well-known member
מנהל
לא יכולה להיות יתרה שלילית בקליפסו

כן צריך לרשום יתרה שלילית בחוזה ברב קו
ולכן אין צורך בתקשורת און ליין.
רק לקראת סוף החודש היתרה שמופיעה בשרת תשודר ללקוח.
&nbsp
לא יכולה להיות יתרה שלילית בקליפסו
ה-counter ערך צבור, או נסיעות מכל סוג שהוא ללא קשר אם הוטען עם קוד שיתוף או לא (המאפשר שימוש במספר מפעילים) אינה יכולה להיות שלילית. זהו מספר קסדצימלי חיובי ללא שברים (uint) בין 0 ל 40000 - כאשר מחייבים לך ערך צבור 5.90 לדוגמה יורד ב-counter 590 שהם 0x24eh

בתקן יש רק חוזה קאונטר (ערך צבור), כמות נסיעות (כרטיסיה שגם היא אינה יכולה לרדת מתחת לאפס) ותקופתי אשר תלוי מהזמן הנוכחי , כל החוזים פועלים שמורים פיזית על כרטיס
 

Bus Nerd

Active member
שוב, לא צריך ייתרה שלילית על הכרטיס

לא יכולה להיות יתרה שלילית בקליפסו
ה-counter ערך צבור, או נסיעות מכל סוג שהוא ללא קשר אם הוטען עם קוד שיתוף או לא (המאפשר שימוש במספר מפעילים) אינה יכולה להיות שלילית. זהו מספר קסדצימלי חיובי ללא שברים (uint) בין 0 ל 40000 - כאשר מחייבים לך ערך צבור 5.90 לדוגמה יורד ב-counter 590 שהם 0x24eh

בתקן יש רק חוזה קאונטר (ערך צבור), כמות נסיעות (כרטיסיה שגם היא אינה יכולה לרדת מתחת לאפס) ותקופתי אשר תלוי מהזמן הנוכחי , כל החוזים פועלים שמורים פיזית על כרטיס
שוב, לא צריך ייתרה שלילית על הכרטיס
החוזה שיישמר על הכרטיס יכול להיראות כמו חוזה חופשי חודשי לכל דבר. קופסת הנהג במילא רושמת איזה כרטיס ביצע איזו נסיעה. אז כל מה שצריך זה לגרום לקופסאות הנהג תמיד "לאשר" חוזה מסוג זה, ואז בסוף היום המסלקה יכולה לסכם את הנתונים כשהיא במילא אוספת אותן מכל קופסאות הנהג.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
במקרה הזה ירשם רק שימוש בחוזה ולא פרטים משתנים

שוב, לא צריך ייתרה שלילית על הכרטיס
החוזה שיישמר על הכרטיס יכול להיראות כמו חוזה חופשי חודשי לכל דבר. קופסת הנהג במילא רושמת איזה כרטיס ביצע איזו נסיעה. אז כל מה שצריך זה לגרום לקופסאות הנהג תמיד "לאשר" חוזה מסוג זה, ואז בסוף היום המסלקה יכולה לסכם את הנתונים כשהיא במילא אוספת אותן מכל קופסאות הנהג.
במקרה הזה ירשם רק שימוש בחוזה ולא פרטים משתנים
כגון קודים לחיוב עפ"י מרחק נסיעה משתנה, חוץ מזה ילך היישום של מעבר שעתי או המשך
אם תטעין איזה חוזה כזה (איזה "חופשי שנתי" או בכלל "חופשי תקף ל-8 שנים ברצף" תכנית זה אפשרי) יירשם רק השימוש בו

על השלילי עניתי לחול נטוש שזה אין סיכוי עפ"י תקן
 

Bus Nerd

Active member
אני לא מבין למה אתה חושב שלא יהיה המשך או מעבר שעתי

במקרה הזה ירשם רק שימוש בחוזה ולא פרטים משתנים
כגון קודים לחיוב עפ"י מרחק נסיעה משתנה, חוץ מזה ילך היישום של מעבר שעתי או המשך
אם תטעין איזה חוזה כזה (איזה "חופשי שנתי" או בכלל "חופשי תקף ל-8 שנים ברצף" תכנית זה אפשרי) יירשם רק השימוש בו

על השלילי עניתי לחול נטוש שזה אין סיכוי עפ"י תקן
אני לא מבין למה אתה חושב שלא יהיה המשך או מעבר שעתי
כשאני מתקף חוזה חופשי שנתי (למשל) התיקוף נרשם בכרטיס כולל שעה ותאריך.
קופסת הנהג אמורה להקליט את מצב הכרטיס (כולל היסטוריית נסיעות) בכל תיקוף, כדי שיהיה אפשר להשתמש בזה לסטטיסטיקות. זה מספיק נתונים כדי לחשב את המעבר השעתי ונסיעות המשך. גם פרטים משתנים אפשר לעשות בתיקוף כזה, כמו שכשאני נכנס ברכבת אז נרשם לי "שימוש בחוזה 1, כניסה" ו"שימוש בחוזה 1, יציאה" ואת שם התחנה.
כמו שכתוב כניסה ויציאה ואת התחנה אפשר לרשום גם את קוד המחיר, כדי שישתמשו בזה לחישוב נסיעת המשך.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
אפשר אבל

אני לא מבין למה אתה חושב שלא יהיה המשך או מעבר שעתי
כשאני מתקף חוזה חופשי שנתי (למשל) התיקוף נרשם בכרטיס כולל שעה ותאריך.
קופסת הנהג אמורה להקליט את מצב הכרטיס (כולל היסטוריית נסיעות) בכל תיקוף, כדי שיהיה אפשר להשתמש בזה לסטטיסטיקות. זה מספיק נתונים כדי לחשב את המעבר השעתי ונסיעות המשך. גם פרטים משתנים אפשר לעשות בתיקוף כזה, כמו שכשאני נכנס ברכבת אז נרשם לי "שימוש בחוזה 1, כניסה" ו"שימוש בחוזה 1, יציאה" ואת שם התחנה.
כמו שכתוב כניסה ויציאה ואת התחנה אפשר לרשום גם את קוד המחיר, כדי שישתמשו בזה לחישוב נסיעת המשך.
אפשר אבל
מה שכתבת ניתן כבר כיום רק בערך צבור וכרטיסיות. חוזה תקופתי אינו כולל את התת-מאפיינים שבהם נרשם המעבר, אלא רושם רק "כניסה" או יציאה.

פרטים משתנים בתיקוף חוזה תקופתי איך לדעתך? אוטובוס הנוסע דרך מספר אזורים עם מחיר שונה לכל קטע, אבל תיקוף חוזה תקופתי מתקף רק כניסה וכשאתה יוצא בתח"צ זה או אחר מהאזור של החוזה שלך אתה ניגש לשיחות בירור לנהג ותשלום את מה שחסר ידנית בערך צבור

זה היה יכול להיות "קצת" יותר מסודר אם היו תמיד מקפידים על שימוש בקודי אזור הנכונים, כך שאם תח"צ בין אזורי היה משנה לאזור האחר נכון תוך כדי נסיעה אתה היית צריך רק לתקף שוב את ה"כניסה" בחופשי שנתי ואז בפרופיל המקוון זה היה אחר כך מחושב כנסיעה בין אזורית. אך כמה נוסעים יתקפו שוב בחציית אזורים? בלונדון אולי זה עובד במעבר למערכת הארצית אבל בישראל זה לא ילך, נוסעים ימצאו תרוצים לא לתקף שנית ("לא רוצה חיובים כפולים") ואז יוצא שבנסיעה "המקוונת" ישלמו 5.90 על נסיעה שהיתה אמורה לעבור ב-9.30
 

Bus Nerd

Active member
לא מבין מה הבעיה

אפשר אבל
מה שכתבת ניתן כבר כיום רק בערך צבור וכרטיסיות. חוזה תקופתי אינו כולל את התת-מאפיינים שבהם נרשם המעבר, אלא רושם רק "כניסה" או יציאה.

פרטים משתנים בתיקוף חוזה תקופתי איך לדעתך? אוטובוס הנוסע דרך מספר אזורים עם מחיר שונה לכל קטע, אבל תיקוף חוזה תקופתי מתקף רק כניסה וכשאתה יוצא בתח"צ זה או אחר מהאזור של החוזה שלך אתה ניגש לשיחות בירור לנהג ותשלום את מה שחסר ידנית בערך צבור

זה היה יכול להיות "קצת" יותר מסודר אם היו תמיד מקפידים על שימוש בקודי אזור הנכונים, כך שאם תח"צ בין אזורי היה משנה לאזור האחר נכון תוך כדי נסיעה אתה היית צריך רק לתקף שוב את ה"כניסה" בחופשי שנתי ואז בפרופיל המקוון זה היה אחר כך מחושב כנסיעה בין אזורית. אך כמה נוסעים יתקפו שוב בחציית אזורים? בלונדון אולי זה עובד במעבר למערכת הארצית אבל בישראל זה לא ילך, נוסעים ימצאו תרוצים לא לתקף שנית ("לא רוצה חיובים כפולים") ואז יוצא שבנסיעה "המקוונת" ישלמו 5.90 על נסיעה שהיתה אמורה לעבור ב-9.30
לא מבין מה הבעיה
כמו שכשאני נכנס ברכבת אז בlog כתוב "כניסה" וכשאני יוצא כתוב "יציאה" אפשר להחליף את הstring הזה של הכניסה/יציאה בstring שיגיד איזה קוד תוקף.
&nbsp
וכל הדיון הזה זה רק כי אני בטוח שאפשר לממש את זה offline. אם משרד התחבורה רוצה הוא יכול גם להורות על מימוש online, שחלק מקופסאות הנהג שקיימות כיום כבר מתאימות לו מבחינת חומרה (מודם סלולרי) כי הן מותאמות גם לתקן contactless לאשראי שדורש חיבור לאינטרנט (הפיצ'ר קיים בחומרה אבל לא משתמשים בו בגרסה הישראלית של התוכנה, לפחות כך בקופסאות הנהג של דן)
 

arseny92

Well-known member
מנהל
החלפת ה-string במקרה של חוזה תקופתי זה לא דבר מעשי כי

לא מבין מה הבעיה
כמו שכשאני נכנס ברכבת אז בlog כתוב "כניסה" וכשאני יוצא כתוב "יציאה" אפשר להחליף את הstring הזה של הכניסה/יציאה בstring שיגיד איזה קוד תוקף.
&nbsp
וכל הדיון הזה זה רק כי אני בטוח שאפשר לממש את זה offline. אם משרד התחבורה רוצה הוא יכול גם להורות על מימוש online, שחלק מקופסאות הנהג שקיימות כיום כבר מתאימות לו מבחינת חומרה (מודם סלולרי) כי הן מותאמות גם לתקן contactless לאשראי שדורש חיבור לאינטרנט (הפיצ'ר קיים בחומרה אבל לא משתמשים בו בגרסה הישראלית של התוכנה, לפחות כך בקופסאות הנהג של דן)
החלפת ה-string במקרה של חוזה תקופתי זה לא דבר מעשי כי
הוא לא string אלא מערך פרמטרים שלם ובסוג חוזה תקופתי (contract type: periodic) אין לשדה הזה פרמטרים שמאפשרים לקבוע קוד מחיר וכמה לרשום חיוב. דבר זה יש בפרמטרי תיקוף חוזה counter ערך צבור שבמקרה של הרכבת גם תלוי ב-"אישור מוקדם" על כמה לחייב ואיזה קוד כשאתה מתקף בטרום תיקוף ואז עובר בשער שעושה את החיוב בפועל

אז עם תקופתי יש לך רק "כניסה/יציאה" אך ללא פרמטרי קוד, ואין לך פה אפשרות להגדיר כמה לחייב בכניסה כדי לאפשר יציאה בתחנה מרוחקת מחוץ לאזור. אך אולי כן אפשר לחייב חוזה חצי מקוון כזה אחר כך במסלקה ברכבת כשאתה עובר בשער יציאה בתלוי איפה הייתה כניסה אז זה פותר את הבעיה של הלא יכול לצאת שהזכרת כאן, אך עדיין יהיה בלבול בין נוסעים ה"חצי מקוונים" עם חיוב מרחוק ביציאה לבין נוסעים קלאסיים של היום שנדרשים לטרום תיקוף וחיוב בכניסה או טעינות חוזה, כי אף אחד לא זוכר מה יש לו ברב-קו והאם הוא צריך טרום תיקוף או לא

אני מניח שאתה רואה רק את ההיסטוריה שבחרו לך להציג ברב-קו אונליין? אז קח את קורא הכרטיסים ופשוט פתח את הרב-קו בזה, הוא יראה לך המון פרטי קליפסו אשר הממשק "למשתמש הרגיל" אינו מציג, ובצורה משורשרת אם פתיחת כל הפרמטרים, ומיד תראה על מה אני מדבר

כפי שהזכרתי, ובמקרה של אוטובוס, תיקוף תקופתי "חצי מקוון" כשלא מבוצע חיוב בפועל בחוזה אלא רושם לא מקוון בסוף היום במסלקה אפשרי אם יקפידו להשתמש בקודי אזור נכונים, וכל המתקפים יגדירו קוד אזור מה-GPS, ויהיה תיקוף אמצע נסיעה במעבר בין אזורי כשהאוטובוס משנה אזור. דבר שלא יהיה כי כבר השוותי את הישראלים ללונדונים (שבמקרה שלהם זה גם מאוכף ע"י קנס קטן בחיוב יתר בכניסה הבאה אם אתה עובר בלי תיקוף המעבר) וגם אז כל משתמשי חוזה החצי מקוון יידרשו לזכור שאליהם לתקף מספר פעמים פעם בכל אזור וזה יגרום לבילבולים כי ישארו המון משתמשים קלאסיים עם חיוב תיקוף על פני הכרטיס ללא "חוזים מרוחקים" שיתקפו כרגיל רק במעמד הכניסה לתח"צ

אשר לעדכוני מסד הנתונים ליישום מקוון - רכבת ומטרונית כבר עושים את זה בחצי מקוון כי יש פער בין עדכון המסד, כשאתה קונה חוזה כאן או כאן עליך לחכות 30/45 דקות לפני הנסיעה כדי עדיין לבצע טעינה בפועל על כרטיס ותיקוף מיידי בשער המעבר/עמדת מטרונית ראשית. אילו זה היה מתעדכן תוך שניות ספורות אז זה היה מקוון, אך לא יהיה כי הדבר כרוך בהעברת הרבה נתונים ועומס על חיבור לאינטרנט (מצריך ידע על סטטוס של כל נוסע) שלא מעשי באוטובוס עם מודם סלולרי. שלא קשור לחיובי טווח קצר באשראי כי את אלה אפשר לשמור לחיוב אחר כך בהגעה לקליטה טובה
 

Bus Nerd

Active member
עם תקופתי יש לי כניסה/יציאה גם עם פרמטר של שם תחנה

החלפת ה-string במקרה של חוזה תקופתי זה לא דבר מעשי כי
הוא לא string אלא מערך פרמטרים שלם ובסוג חוזה תקופתי (contract type: periodic) אין לשדה הזה פרמטרים שמאפשרים לקבוע קוד מחיר וכמה לרשום חיוב. דבר זה יש בפרמטרי תיקוף חוזה counter ערך צבור שבמקרה של הרכבת גם תלוי ב-"אישור מוקדם" על כמה לחייב ואיזה קוד כשאתה מתקף בטרום תיקוף ואז עובר בשער שעושה את החיוב בפועל

אז עם תקופתי יש לך רק "כניסה/יציאה" אך ללא פרמטרי קוד, ואין לך פה אפשרות להגדיר כמה לחייב בכניסה כדי לאפשר יציאה בתחנה מרוחקת מחוץ לאזור. אך אולי כן אפשר לחייב חוזה חצי מקוון כזה אחר כך במסלקה ברכבת כשאתה עובר בשער יציאה בתלוי איפה הייתה כניסה אז זה פותר את הבעיה של הלא יכול לצאת שהזכרת כאן, אך עדיין יהיה בלבול בין נוסעים ה"חצי מקוונים" עם חיוב מרחוק ביציאה לבין נוסעים קלאסיים של היום שנדרשים לטרום תיקוף וחיוב בכניסה או טעינות חוזה, כי אף אחד לא זוכר מה יש לו ברב-קו והאם הוא צריך טרום תיקוף או לא

אני מניח שאתה רואה רק את ההיסטוריה שבחרו לך להציג ברב-קו אונליין? אז קח את קורא הכרטיסים ופשוט פתח את הרב-קו בזה, הוא יראה לך המון פרטי קליפסו אשר הממשק "למשתמש הרגיל" אינו מציג, ובצורה משורשרת אם פתיחת כל הפרמטרים, ומיד תראה על מה אני מדבר

כפי שהזכרתי, ובמקרה של אוטובוס, תיקוף תקופתי "חצי מקוון" כשלא מבוצע חיוב בפועל בחוזה אלא רושם לא מקוון בסוף היום במסלקה אפשרי אם יקפידו להשתמש בקודי אזור נכונים, וכל המתקפים יגדירו קוד אזור מה-GPS, ויהיה תיקוף אמצע נסיעה במעבר בין אזורי כשהאוטובוס משנה אזור. דבר שלא יהיה כי כבר השוותי את הישראלים ללונדונים (שבמקרה שלהם זה גם מאוכף ע"י קנס קטן בחיוב יתר בכניסה הבאה אם אתה עובר בלי תיקוף המעבר) וגם אז כל משתמשי חוזה החצי מקוון יידרשו לזכור שאליהם לתקף מספר פעמים פעם בכל אזור וזה יגרום לבילבולים כי ישארו המון משתמשים קלאסיים עם חיוב תיקוף על פני הכרטיס ללא "חוזים מרוחקים" שיתקפו כרגיל רק במעמד הכניסה לתח"צ

אשר לעדכוני מסד הנתונים ליישום מקוון - רכבת ומטרונית כבר עושים את זה בחצי מקוון כי יש פער בין עדכון המסד, כשאתה קונה חוזה כאן או כאן עליך לחכות 30/45 דקות לפני הנסיעה כדי עדיין לבצע טעינה בפועל על כרטיס ותיקוף מיידי בשער המעבר/עמדת מטרונית ראשית. אילו זה היה מתעדכן תוך שניות ספורות אז זה היה מקוון, אך לא יהיה כי הדבר כרוך בהעברת הרבה נתונים ועומס על חיבור לאינטרנט (מצריך ידע על סטטוס של כל נוסע) שלא מעשי באוטובוס עם מודם סלולרי. שלא קשור לחיובי טווח קצר באשראי כי את אלה אפשר לשמור לחיוב אחר כך בהגעה לקליטה טובה
עם תקופתי יש לי כניסה/יציאה גם עם פרמטר של שם תחנה
שם התחנה הוא string. סע ברכבת ובדוק עם האפליקציה "רב קו"
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mosko.ravkav
&nbsp
כתוב אצלי "רכבת ישראל, אשכול רכבת ישראל ראשי, תחנה: תל אביב אוניברסיטה"
ברב קו אונליין כתוב גם אם זו כניסה או יציאה.
&nbsp
אם יש שם מספיק מקום לשם אשכול ולשם תחנה, יש שם מספיק מקום לקוד מחיר, לא?
 

arseny92

Well-known member
מנהל
כאמור נסה את cardpeek שיראה לך דברים שאפליקציות אינן מראות

עם תקופתי יש לי כניסה/יציאה גם עם פרמטר של שם תחנה
שם התחנה הוא string. סע ברכבת ובדוק עם האפליקציה "רב קו"
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mosko.ravkav
&nbsp
כתוב אצלי "רכבת ישראל, אשכול רכבת ישראל ראשי, תחנה: תל אביב אוניברסיטה"
ברב קו אונליין כתוב גם אם זו כניסה או יציאה.
&nbsp
אם יש שם מספיק מקום לשם אשכול ולשם תחנה, יש שם מספיק מקום לקוד מחיר, לא?
כאמור נסה את cardpeek שיראה לך דברים שאפליקציות אינן מראות
(וכך הוא קורא) שם תחנה הוא מספר קסדצימלי לכל דבר וקיימות טבלאות שיוך (לא מעודכן פה) מספרים אלה לשמות קודים, תחנות, קוים, חוזים וכו' . ראה תמונה מצורפת. זה תיקוף ערך צבור של הכרטיס הזה
לו היה זה חוזה תקופתי, לא נרשם ביומן הפעולה Fare code/Debit amount (שכן נרשם בתיקוף חוזה מסוג ערך צבור), אבל כפי שאפשר לראות, עדיין נשארים כל המאפיינים האחרים הלא קשורים ישירות לכרטיס, כולל קוד אזור, קוד קו, קוד אשכול, קוד שיתוף אם הוגדר, קוד תחנה נוכחית (תחנת עלייה אך באוטובוסים לא מקפידים על זה ומתקפים רוב מתחנת מוצא), מספר אוטובוס, מספר מכשיר תיקוף/קופת נהג... רק מספר רישוי חסר ושם נהג חחחחח

או שמידע יותר מעודכן על הממשק וטבלת שיוכים מעודכנת יותר תקבל אם תפתח את ה-dll הזה באיזה דקומפילטור (הקובץ חלק מה-service שבאמצעותו טוענים דרך אתר הופ-און, אגב מאת שימקוטק ולודן טק). הפורום לא נתן לצרף להודעה, אז העליתי לאתר שיתוף קבצים



 

Bus Nerd

Active member
יש לך שם "fare code" אז מה הבעיה?

כאמור נסה את cardpeek שיראה לך דברים שאפליקציות אינן מראות
(וכך הוא קורא) שם תחנה הוא מספר קסדצימלי לכל דבר וקיימות טבלאות שיוך (לא מעודכן פה) מספרים אלה לשמות קודים, תחנות, קוים, חוזים וכו' . ראה תמונה מצורפת. זה תיקוף ערך צבור של הכרטיס הזה
לו היה זה חוזה תקופתי, לא נרשם ביומן הפעולה Fare code/Debit amount (שכן נרשם בתיקוף חוזה מסוג ערך צבור), אבל כפי שאפשר לראות, עדיין נשארים כל המאפיינים האחרים הלא קשורים ישירות לכרטיס, כולל קוד אזור, קוד קו, קוד אשכול, קוד שיתוף אם הוגדר, קוד תחנה נוכחית (תחנת עלייה אך באוטובוסים לא מקפידים על זה ומתקפים רוב מתחנת מוצא), מספר אוטובוס, מספר מכשיר תיקוף/קופת נהג... רק מספר רישוי חסר ושם נהג חחחחח

או שמידע יותר מעודכן על הממשק וטבלת שיוכים מעודכנת יותר תקבל אם תפתח את ה-dll הזה באיזה דקומפילטור (הקובץ חלק מה-service שבאמצעותו טוענים דרך אתר הופ-און, אגב מאת שימקוטק ולודן טק). הפורום לא נתן לצרף להודעה, אז העליתי לאתר שיתוף קבצים
יש לך שם "fare code" אז מה הבעיה?
הנה בעצמך הראית שיש שדה שמאפשר לשמור את קוד המחיר, מה שיאפשר מימוש של כל הדברים שצריך.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
יש כי במקרה הזה זה ערך צבור, אך בתקופתי אין fare code

יש לך שם "fare code" אז מה הבעיה?
הנה בעצמך הראית שיש שדה שמאפשר לשמור את קוד המחיר, מה שיאפשר מימוש של כל הדברים שצריך.
יש כי במקרה הזה זה ערך צבור, אך בתקופתי אין fare code
ו-debit amount אשר מקושרים לחוזה ערך צבור ברשימת החוזים ול-counter המתאים ברשימת ה-counters

שדה זה יש עם סוג חוזה ערך צבור וברי מניה, לא בתקופתי

עכשיו מובן?
 
את התקן תמיד אפשר לעדכן, ובכל מקרה השימוש בישראל לא תואם מאה

לא יכולה להיות יתרה שלילית בקליפסו
ה-counter ערך צבור, או נסיעות מכל סוג שהוא ללא קשר אם הוטען עם קוד שיתוף או לא (המאפשר שימוש במספר מפעילים) אינה יכולה להיות שלילית. זהו מספר קסדצימלי חיובי ללא שברים (uint) בין 0 ל 40000 - כאשר מחייבים לך ערך צבור 5.90 לדוגמה יורד ב-counter 590 שהם 0x24eh

בתקן יש רק חוזה קאונטר (ערך צבור), כמות נסיעות (כרטיסיה שגם היא אינה יכולה לרדת מתחת לאפס) ותקופתי אשר תלוי מהזמן הנוכחי , כל החוזים פועלים שמורים פיזית על כרטיס
את התקן תמיד אפשר לעדכן, ובכל מקרה השימוש בישראל לא תואם מאה
אחוז לתקן.
 

david80

Member
אני אופטימי זהיר אבל נשמע טוב!

בשביל יוסף, תשלום באוטובוסים בהוראת קבע בכרטיס אשראי
כמובן עם רב־קו
http://www.themarker.com/dynamo/1.3429829
אני אופטימי זהיר אבל נשמע טוב!
במקרה הפסימי, מדובר סה"כ על שימוש ברב קו כמעין "כרטיס אשראי" והנוסע עדיין יצטרך לבחור מראש את סוג הכרטיס בהתאם לצרכיו.
במקרה האופטימי, הנוסע רק מתקף את הכרטיס בכל עלייה והמערכת מחשבת אוטומטית האם לחייב נסיעה חד פעמית או מנוי תקופתי כלשהו.

אני מנחש שהתרחיש הפסימי יתרחש בשלב ראשון ובהדרגה ישפרו לכיוון התרחיש האופטימי תוך הכנסת מערכת תעריפים ארצית לנסיעות חד פעמיות ומנויים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה