מה יהיה מבנה הרכבת שתופעל בעוד כשנה מת״א לי״ם?

מצב
הנושא נעול.
מה יהיה מבנה הרכבת שתופעל בעוד כשנה מת״א לי״ם?

מה יהיה מבנה הרכבת שתופעל בעוד כשנה מת״א לי״ם?
קטר מושך בראש הרכבת + 9 קרונות נגררים + קרון נגרר(עם תא נהיגה) אחורי,
או
קרון נדחף (עם תא נהיגה) בראש הרכבת + 9 קרונות נדחפים + קטר אחורי דוחף,
או
קטר מושך בראש הרכבת + 10 קרונות נגררים ונדחפים + קטר אחורי דוחף (הכי בטיחותי כדי לעבור במנהרה בת 11.6 ק״מ)?

גם לא לשכוח: הרכבת צריכה להיות באורך כזה, שבמקרה של ארוע מסוכן לשלום הנוסעים בתוך המנהרה, לפחות קרון אחד ימצא, מול אחד מהמעברים למנהרה השניה, שמיועדים לפנוי מהיר והצלה.

מי נותן(או יתן) רשיון הפעלה( משרד התחבורה, משרד הפנים, המשרד לביטחון פנים, מכבי אש ....)?

האם ישראל צריכה להצטייד ברכבת הצלה מהסוג
המוזכר להלן(יקר מאוד)?
http://www.railjournal.com/index.php/europe/sbb-orders-firefighting-and-rescue-trains.html

פרוט טכני של רכבת ההצלה השוויצרית
(לרוב המדינות אין ציוד כזה)
אפשר לראות במסמך המצורף(השוויצרים מבטיחים, עם 14 הרכבות מהסוג הזה שברשותם,הגעה לכל מקום ברשת שלהם בו יהיה תאונה/פגוע, תוך 15-30דקות).
https://www.cff.ch/content/sbb/fr/d...ist/_p_train_d_extinctio.spooler.download.pdf
 

h0m3r

New member
למערך הכיבוי נגררים יעודיים לאירועים במנהרות

מה יהיה מבנה הרכבת שתופעל בעוד כשנה מת״א לי״ם?
קטר מושך בראש הרכבת + 9 קרונות נגררים + קרון נגרר(עם תא נהיגה) אחורי,
או
קרון נדחף (עם תא נהיגה) בראש הרכבת + 9 קרונות נדחפים + קטר אחורי דוחף,
או
קטר מושך בראש הרכבת + 10 קרונות נגררים ונדחפים + קטר אחורי דוחף (הכי בטיחותי כדי לעבור במנהרה בת 11.6 ק״מ)?

גם לא לשכוח: הרכבת צריכה להיות באורך כזה, שבמקרה של ארוע מסוכן לשלום הנוסעים בתוך המנהרה, לפחות קרון אחד ימצא, מול אחד מהמעברים למנהרה השניה, שמיועדים לפנוי מהיר והצלה.

מי נותן(או יתן) רשיון הפעלה( משרד התחבורה, משרד הפנים, המשרד לביטחון פנים, מכבי אש ....)?

האם ישראל צריכה להצטייד ברכבת הצלה מהסוג
המוזכר להלן(יקר מאוד)?
http://www.railjournal.com/index.php/europe/sbb-orders-firefighting-and-rescue-trains.html

פרוט טכני של רכבת ההצלה השוויצרית
(לרוב המדינות אין ציוד כזה)
אפשר לראות במסמך המצורף(השוויצרים מבטיחים, עם 14 הרכבות מהסוג הזה שברשותם,הגעה לכל מקום ברשת שלהם בו יהיה תאונה/פגוע, תוך 15-30דקות).
https://www.cff.ch/content/sbb/fr/d...ist/_p_train_d_extinctio.spooler.download.pdf
למערך הכיבוי נגררים יעודיים לאירועים במנהרות
יש אחד כזה בתחנת מודיעין, עם ציוד עזר נשימתי לשלוש שעות עבודה.
לא בטוח שצריך מערך כל כך מורכב לשתי מנהרות ארוכות והמון קצרות.
 
הודעתי היא חומר למחשבה, באמת לא בטוח שצריך מערך כל כך מורכב

למערך הכיבוי נגררים יעודיים לאירועים במנהרות
יש אחד כזה בתחנת מודיעין, עם ציוד עזר נשימתי לשלוש שעות עבודה.
לא בטוח שצריך מערך כל כך מורכב לשתי מנהרות ארוכות והמון קצרות.
הודעתי היא חומר למחשבה, באמת לא בטוח שצריך מערך כל כך מורכב
שעלותו גבוהה; אבל כדאי להתיחס לנושא.
מאידך כאשר יש סיכויים לארועים חבלניים, לא רע לדעת, שקיים, בין היתר,קרון הצלה אטום(עם על-לחץ קל) ל 60 איש או 40 + 6 אלונקות.
המערך של השוויצרים הוא רב-תכליתי, מאוד מיוחד, בעל אופיונים יוצאיי דופן, המאפשרים לעבוד במהירות ונוחות בתוך המנהרה, אף כי מקור האנרגיה באותם קרונות ההצלה הוא דיזל(!).
אולי הדיון בפורום עשוי למשוך תורמים לרכישת מערך מהסוג הזה(כמו על אמבולנסים, שמם ינשא על הקרונות )?לדעתי ר״י לא צריכה לממן את המערך וגם לא את צוות התפעול שלו.
אגב מערך כזה עשוי להיות יעיל, גם בכל מקום אחר ולא רק במנהרה הארוכה לירושלים, כמו למשל על הגשרים הגבוהים שבהם אין גישה לרכבי הצלה רבים(למעט היברידיים כביש/מסילה; יש כאלה בר״י?).
אפשר אולי להרים גבה, אבל כאשר מדברים על הגנה אזרחית, יש המון מה ללמוד מהשוייצרים(בקום המדינה, מהם למדנו איך לארגן את מערך המלואים של צהל).
 

Bus Nerd

Active member
שתי האפשרויות הראשונות שהעלית הן אותה אפשרות כמובן

מה יהיה מבנה הרכבת שתופעל בעוד כשנה מת״א לי״ם?
קטר מושך בראש הרכבת + 9 קרונות נגררים + קרון נגרר(עם תא נהיגה) אחורי,
או
קרון נדחף (עם תא נהיגה) בראש הרכבת + 9 קרונות נדחפים + קטר אחורי דוחף,
או
קטר מושך בראש הרכבת + 10 קרונות נגררים ונדחפים + קטר אחורי דוחף (הכי בטיחותי כדי לעבור במנהרה בת 11.6 ק״מ)?

גם לא לשכוח: הרכבת צריכה להיות באורך כזה, שבמקרה של ארוע מסוכן לשלום הנוסעים בתוך המנהרה, לפחות קרון אחד ימצא, מול אחד מהמעברים למנהרה השניה, שמיועדים לפנוי מהיר והצלה.

מי נותן(או יתן) רשיון הפעלה( משרד התחבורה, משרד הפנים, המשרד לביטחון פנים, מכבי אש ....)?

האם ישראל צריכה להצטייד ברכבת הצלה מהסוג
המוזכר להלן(יקר מאוד)?
http://www.railjournal.com/index.php/europe/sbb-orders-firefighting-and-rescue-trains.html

פרוט טכני של רכבת ההצלה השוויצרית
(לרוב המדינות אין ציוד כזה)
אפשר לראות במסמך המצורף(השוויצרים מבטיחים, עם 14 הרכבות מהסוג הזה שברשותם,הגעה לכל מקום ברשת שלהם בו יהיה תאונה/פגוע, תוך 15-30דקות).
https://www.cff.ch/content/sbb/fr/d...ist/_p_train_d_extinctio.spooler.download.pdf
שתי האפשרויות הראשונות שהעלית הן אותה אפשרות כמובן
וכמובן שחלק מהרכבות האלו יהיו קרונועים בכלל, כשיגיעו הקרונועים החשמליים.
&nbsp
ואני בספק שישתמשו בשני קטרים באותה רכבת, זה נשמע לי מיותר לרכבות נוסעים. הרי לא מדובר כאן על מנהרה מתחת לים או משהו כזה.
&nbsp
כמו כן יש במנהרות של A1 הרבה יותר פתחי מילוט ומנהרות מקשרות ממה שנהוג בשאר העולם.
 
אופציה1 ≠ אופציה2(פחות מאמצים מכניים על המחברים בין הקרונות)

שתי האפשרויות הראשונות שהעלית הן אותה אפשרות כמובן
וכמובן שחלק מהרכבות האלו יהיו קרונועים בכלל, כשיגיעו הקרונועים החשמליים.
&nbsp
ואני בספק שישתמשו בשני קטרים באותה רכבת, זה נשמע לי מיותר לרכבות נוסעים. הרי לא מדובר כאן על מנהרה מתחת לים או משהו כזה.
&nbsp
כמו כן יש במנהרות של A1 הרבה יותר פתחי מילוט ומנהרות מקשרות ממה שנהוג בשאר העולם.
אופציה1 ≠ אופציה2(פחות מאמצים מכניים על המחברים בין הקרונות)
ע״פ אופיון ר״י לקטרים חשמליים, אכן צריך רק קטר בודד.
אני חושב על 2 אבל לא מעיז להתווכח. לגבי הבטיחות: אם קטר בודד ״נופל״ דווקא במנהרה הארוכה..........?!
הקרונוועים החשמליים מיועדים בעדיפות לקווים עם תחנות רבות.
פתחי מלוט אמורים להיות כל 250מ׳, אם אינני טועה, אז רצוי שגם אורך הרכבת יהיה כך או קרוב למידה הזו.
 

Bus Nerd

Active member
אם אינני טועה

אופציה1 ≠ אופציה2(פחות מאמצים מכניים על המחברים בין הקרונות)
ע״פ אופיון ר״י לקטרים חשמליים, אכן צריך רק קטר בודד.
אני חושב על 2 אבל לא מעיז להתווכח. לגבי הבטיחות: אם קטר בודד ״נופל״ דווקא במנהרה הארוכה..........?!
הקרונוועים החשמליים מיועדים בעדיפות לקווים עם תחנות רבות.
פתחי מלוט אמורים להיות כל 250מ׳, אם אינני טועה, אז רצוי שגם אורך הרכבת יהיה כך או קרוב למידה הזו.
אם אינני טועה
הרכבות יהיו קצת יותר ארוכות מ250 מטר (לא מאריכים את רציפי סבידור ל300 בשביל הרכבות הארוכות יותר לקו לירושלים? איני זוכר את המספר המדוייק)
&nbsp
ובוודאי שאופציה 1 = אופציה 2, כי אין בתחנת האומה מקום לסובב רכבות וגם לא יהיה, בר"י כל רכבת עם קטר מושך הופכת בכיוון ההפוך לרכבת עם קטר דוחף. כך יהיה גם בקו לירושלים.
&nbsp
מה הסיכוי שקטר בודד ייפול במנהרה הארוכה? מדובר בקטרים חשמליים אמינים במיוחד. זה לא אמור להיות מקרה שבשגרה. ואם זה קורה אפשר להביא קטר חלופי מלוד שיגיע לשם בזריזות יחסית, אלא אם הרכבת שבאה אחרי שהרכבת שנתקעה מחכה בסימנור וחוסמת את הדרך, ואז במקרה הזה הלוגיסטיקה קצת יותר מסובכת, אבל אפשרית - למשל הרכבת השנייה יכולה לנסוע לאחור עד לתחנה התפעולית הקרובה ולחכות שם בעקלתון עד שקטר החילוץ יעקוף אותה, או שקטר החילוץ יוכל לעקוף את הרכבת במסילה לכיוון הנגדי גם אם לא יהיו מפלגים בכניסה למנהרה הארוכה - יוכל לנסוע "בכיוון ההפוך" עד תחנת האומה, ומשם לרדת לעבר הרכבת שנתקעה כדי לחלצה.
&nbsp
נכון שזה ייקח יותר זמן במקרה של רכבת נתקעת, אבל הסיכוי שרכבת תיתקע הוא נמוך יחסית וקטר זה לא דבר זול.
 
אולי לא שמת לב שבהודעתי כתבתי על רכבות --מתל אביב לירושלים--

אם אינני טועה
הרכבות יהיו קצת יותר ארוכות מ250 מטר (לא מאריכים את רציפי סבידור ל300 בשביל הרכבות הארוכות יותר לקו לירושלים? איני זוכר את המספר המדוייק)
&nbsp
ובוודאי שאופציה 1 = אופציה 2, כי אין בתחנת האומה מקום לסובב רכבות וגם לא יהיה, בר"י כל רכבת עם קטר מושך הופכת בכיוון ההפוך לרכבת עם קטר דוחף. כך יהיה גם בקו לירושלים.
&nbsp
מה הסיכוי שקטר בודד ייפול במנהרה הארוכה? מדובר בקטרים חשמליים אמינים במיוחד. זה לא אמור להיות מקרה שבשגרה. ואם זה קורה אפשר להביא קטר חלופי מלוד שיגיע לשם בזריזות יחסית, אלא אם הרכבת שבאה אחרי שהרכבת שנתקעה מחכה בסימנור וחוסמת את הדרך, ואז במקרה הזה הלוגיסטיקה קצת יותר מסובכת, אבל אפשרית - למשל הרכבת השנייה יכולה לנסוע לאחור עד לתחנה התפעולית הקרובה ולחכות שם בעקלתון עד שקטר החילוץ יעקוף אותה, או שקטר החילוץ יוכל לעקוף את הרכבת במסילה לכיוון הנגדי גם אם לא יהיו מפלגים בכניסה למנהרה הארוכה - יוכל לנסוע "בכיוון ההפוך" עד תחנת האומה, ומשם לרדת לעבר הרכבת שנתקעה כדי לחלצה.
&nbsp
נכון שזה ייקח יותר זמן במקרה של רכבת נתקעת, אבל הסיכוי שרכבת תיתקע הוא נמוך יחסית וקטר זה לא דבר זול.
אולי לא שמת לב שבהודעתי כתבתי על רכבות --מתל אביב לירושלים--
כלומר שנתתי להן כוון.
אופציה 2 מועדפת, הקטר דוחף מאחור ומתגבר גם על הכח הנוסף בגלל השפועים.
בכוון בחזרה הקטר מושך וגם נעזר בכח הנוסף בגלל השפועים.
איש לא העלה על דעתו ש ב ״האומה -יצחק נבון״ הקטר ישנה מיקום ברכבת(היה ברור שלא).
הכוונה לעת עתה היא לבנות רכבות בנות 10 קרונות( בומברדיה או סימנס בלבד, לא אלסטום), כלומר שהאורך הכולל שלהן ללא קטר יהיה בערך 260מ׳, וזה ממש בסדר! היה וחלילה וחס תיהיה בעיה רצינית במנהרה הארוכה, הנוסעים יעברו מקרון לקרון וירדו דרך הדלת של הקרון הקרוב ביותר למעבר מילוט( המרחק בין מעברי המילוט הוא 250מ׳, קרי יותר קצר מאורך הרכבות).
מסכים איתך שהסכוי שרכבת תתקע הוא נמוך יחסית, איך חובב רכבות כמוני יגיד ההיפך? כולנו גם חושבים תמיד שמחלות קשות ״מופיעות אצל אחרים״, אבל אנחנו טועים! לכן לי נדמה, שמי שאחראי על הבטחון פנים צריך לתת את דעתו על הנושא;
זו ממש לא קריטיקה לרעה, פשוט רצוי לא להזניח את העניין, סתם לדוגמה: מישהוא חשב פעם שיכולות לפרוץ(או ״לפרוץ״) בעת ובעונה אחת כל כך הרבה שריפות ושלא יהיה לנו ציוד להתמודד איתן?
אגב: אין לשכוח שהקטרים החשמליים שהוזמנו הם מטיפוס Last Mile של Bombardier, כלומר שבעזרת מנוע דיזל הם יוכלו לנסוע ״עוד קצת״ עד למקום בטוח אם תיהיה תקלה, השאילה היא: אם בפועל בעליה לירושלים עם רכבת מלאת נוסעים התאוריה תתממש? אין תשובה בנתיים.
אם כבר מדברים על בעיות , אפשר גם לשאול את עצמנו , מה יקרה עם תקלה או חבלה,בדיוק כאשר הרכבת תיהיה על הגשר הארוך בגובה 90מ׳, או שדוקא שמה החשמולת תיפול בגלל מזג אויר גרוע?
 

Bus Nerd

Active member
נקווה שיחזקו את החשמולת גם נגד רוחות חזקות

אולי לא שמת לב שבהודעתי כתבתי על רכבות --מתל אביב לירושלים--
כלומר שנתתי להן כוון.
אופציה 2 מועדפת, הקטר דוחף מאחור ומתגבר גם על הכח הנוסף בגלל השפועים.
בכוון בחזרה הקטר מושך וגם נעזר בכח הנוסף בגלל השפועים.
איש לא העלה על דעתו ש ב ״האומה -יצחק נבון״ הקטר ישנה מיקום ברכבת(היה ברור שלא).
הכוונה לעת עתה היא לבנות רכבות בנות 10 קרונות( בומברדיה או סימנס בלבד, לא אלסטום), כלומר שהאורך הכולל שלהן ללא קטר יהיה בערך 260מ׳, וזה ממש בסדר! היה וחלילה וחס תיהיה בעיה רצינית במנהרה הארוכה, הנוסעים יעברו מקרון לקרון וירדו דרך הדלת של הקרון הקרוב ביותר למעבר מילוט( המרחק בין מעברי המילוט הוא 250מ׳, קרי יותר קצר מאורך הרכבות).
מסכים איתך שהסכוי שרכבת תתקע הוא נמוך יחסית, איך חובב רכבות כמוני יגיד ההיפך? כולנו גם חושבים תמיד שמחלות קשות ״מופיעות אצל אחרים״, אבל אנחנו טועים! לכן לי נדמה, שמי שאחראי על הבטחון פנים צריך לתת את דעתו על הנושא;
זו ממש לא קריטיקה לרעה, פשוט רצוי לא להזניח את העניין, סתם לדוגמה: מישהוא חשב פעם שיכולות לפרוץ(או ״לפרוץ״) בעת ובעונה אחת כל כך הרבה שריפות ושלא יהיה לנו ציוד להתמודד איתן?
אגב: אין לשכוח שהקטרים החשמליים שהוזמנו הם מטיפוס Last Mile של Bombardier, כלומר שבעזרת מנוע דיזל הם יוכלו לנסוע ״עוד קצת״ עד למקום בטוח אם תיהיה תקלה, השאילה היא: אם בפועל בעליה לירושלים עם רכבת מלאת נוסעים התאוריה תתממש? אין תשובה בנתיים.
אם כבר מדברים על בעיות , אפשר גם לשאול את עצמנו , מה יקרה עם תקלה או חבלה,בדיוק כאשר הרכבת תיהיה על הגשר הארוך בגובה 90מ׳, או שדוקא שמה החשמולת תיפול בגלל מזג אויר גרוע?
נקווה שיחזקו את החשמולת גם נגד רוחות חזקות
אם לקטר יש אפשרות לפעול עם דיזל למרחקים קצרים, זה יהיה הפתרון כדי לרדת מהגשר.
&nbsp
במקרה של מקרה חירום אחר שמחייב עצירה, נהג הקטר יכול להשהות את פעולת בלמי החירום עד שהרכבת תעבור את הגשר.
&nbsp
אם בכל זאת חייבים לעצור על הגשר אז זו אכן בעיה, ויש מדרגות חירום בתוך העמוד של הגשר (אם כי אין לי מושג איפה נמצא הפתח העליון שלהן). כמו כן מסוק יכול לנחות ליד הגשר (הכינו שטח מתאים) במקרה שיש צורך לפינוי מהיר יותר.
 
במקרה ראיתי שנושא הבטיחות במנהרות והגשרים כבר זכה בעבר

נקווה שיחזקו את החשמולת גם נגד רוחות חזקות
אם לקטר יש אפשרות לפעול עם דיזל למרחקים קצרים, זה יהיה הפתרון כדי לרדת מהגשר.
&nbsp
במקרה של מקרה חירום אחר שמחייב עצירה, נהג הקטר יכול להשהות את פעולת בלמי החירום עד שהרכבת תעבור את הגשר.
&nbsp
אם בכל זאת חייבים לעצור על הגשר אז זו אכן בעיה, ויש מדרגות חירום בתוך העמוד של הגשר (אם כי אין לי מושג איפה נמצא הפתח העליון שלהן). כמו כן מסוק יכול לנחות ליד הגשר (הכינו שטח מתאים) במקרה שיש צורך לפינוי מהיר יותר.
במקרה ראיתי שנושא הבטיחות במנהרות והגשרים כבר זכה בעבר
להתיחסות בפורום.

http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/179143715/אקטואליה/תחבורה_ציבורית
 

arseny92

Well-known member
מנהל
ובקשר לכך שצפונה מהרצלייה לא תהיה חשמולת בזמן עד חיפה

שתי האפשרויות הראשונות שהעלית הן אותה אפשרות כמובן
וכמובן שחלק מהרכבות האלו יהיו קרונועים בכלל, כשיגיעו הקרונועים החשמליים.
&nbsp
ואני בספק שישתמשו בשני קטרים באותה רכבת, זה נשמע לי מיותר לרכבות נוסעים. הרי לא מדובר כאן על מנהרה מתחת לים או משהו כזה.
&nbsp
כמו כן יש במנהרות של A1 הרבה יותר פתחי מילוט ומנהרות מקשרות ממה שנהוג בשאר העולם.
ובקשר לכך שצפונה מהרצלייה לא תהיה חשמולת בזמן עד חיפה
העלו לפני מספר ימים פה הצעה על להשאיר קטר דיזל בהרצליה כדי להמשיך עם הרכבת הלאה לחיפה, נכון שאי אפשר לחסום מסילה, אבל מה עם ה-IC3 המגיעים מי-ם מלחה? הרי הוא יכול חוץ מחיבור עם עצמו גם להתחבר ל-IR4, גרסתו החשמלית, זה אומר קו תלת שלוחתי, רכבת המגיעה מצפון תתפצל - ה-IC3 יסע כרגיל למלחה, ה-IR4 להאומה
 

אורי404

New member
אפשרויות אחרות: למשל החלפת רכבת

ובקשר לכך שצפונה מהרצלייה לא תהיה חשמולת בזמן עד חיפה
העלו לפני מספר ימים פה הצעה על להשאיר קטר דיזל בהרצליה כדי להמשיך עם הרכבת הלאה לחיפה, נכון שאי אפשר לחסום מסילה, אבל מה עם ה-IC3 המגיעים מי-ם מלחה? הרי הוא יכול חוץ מחיבור עם עצמו גם להתחבר ל-IR4, גרסתו החשמלית, זה אומר קו תלת שלוחתי, רכבת המגיעה מצפון תתפצל - ה-IC3 יסע כרגיל למלחה, ה-IR4 להאומה
אפשרויות אחרות: למשל החלפת רכבת
אולי בלילה עד, שהקו יהיה חשמלי עד חיפה (ואולי נהריה? נקווה שכן), תחנת הרצליה או אחת מתחנות תל אביב, תהיה החלפה בין הרכבת החשמלית מירושלים להמשך צפונה לחיפה/נהריה או כרמיאל ולהיפך.
 
ההחלפה תהיה בת"א

אפשרויות אחרות: למשל החלפת רכבת
אולי בלילה עד, שהקו יהיה חשמלי עד חיפה (ואולי נהריה? נקווה שכן), תחנת הרצליה או אחת מתחנות תל אביב, תהיה החלפה בין הרכבת החשמלית מירושלים להמשך צפונה לחיפה/נהריה או כרמיאל ולהיפך.
ההחלפה תהיה בת"א
 

אורי404

New member


ההחלפה תהיה בת"א
 
כל הקומבינציות האלו אינן אפשריות

ובקשר לכך שצפונה מהרצלייה לא תהיה חשמולת בזמן עד חיפה
העלו לפני מספר ימים פה הצעה על להשאיר קטר דיזל בהרצליה כדי להמשיך עם הרכבת הלאה לחיפה, נכון שאי אפשר לחסום מסילה, אבל מה עם ה-IC3 המגיעים מי-ם מלחה? הרי הוא יכול חוץ מחיבור עם עצמו גם להתחבר ל-IR4, גרסתו החשמלית, זה אומר קו תלת שלוחתי, רכבת המגיעה מצפון תתפצל - ה-IC3 יסע כרגיל למלחה, ה-IR4 להאומה
כל הקומבינציות האלו אינן אפשריות
הקטרים החשמליים החדשים יוכלו להתחבר אך ורק לקרונות DD של Bombardier שעברו הסבה לחשמל
(.......Train lines, Car lines etc) ול Siemens אם יעברו הסבה גם כן.
למרות שבאופיון למכרז הקטרים, ר״׳ אמרה שהם מיועדים גם לגרירת קרונות משא, נכון להיום, היא לא מתכוונת לממש את האופציה הזו; בקצור: קטר בומברדיה עם קרונות נוסעים בומברדיה בלבד ואולי בשלב מסוים קטר בומברדיה עם קרונות נוסעים סימנס, זה הכל.
 

Bus Nerd

Active member
לא הולכים לקנות IR4, אין סיכוי.

ובקשר לכך שצפונה מהרצלייה לא תהיה חשמולת בזמן עד חיפה
העלו לפני מספר ימים פה הצעה על להשאיר קטר דיזל בהרצליה כדי להמשיך עם הרכבת הלאה לחיפה, נכון שאי אפשר לחסום מסילה, אבל מה עם ה-IC3 המגיעים מי-ם מלחה? הרי הוא יכול חוץ מחיבור עם עצמו גם להתחבר ל-IR4, גרסתו החשמלית, זה אומר קו תלת שלוחתי, רכבת המגיעה מצפון תתפצל - ה-IC3 יסע כרגיל למלחה, ה-IR4 להאומה
לא הולכים לקנות IR4, אין סיכוי.
 

amit1270

New member
לקטרים החשמליים אין בעיה למשוך/לדחוף מערכים ארוכים

מה יהיה מבנה הרכבת שתופעל בעוד כשנה מת״א לי״ם?
קטר מושך בראש הרכבת + 9 קרונות נגררים + קרון נגרר(עם תא נהיגה) אחורי,
או
קרון נדחף (עם תא נהיגה) בראש הרכבת + 9 קרונות נדחפים + קטר אחורי דוחף,
או
קטר מושך בראש הרכבת + 10 קרונות נגררים ונדחפים + קטר אחורי דוחף (הכי בטיחותי כדי לעבור במנהרה בת 11.6 ק״מ)?

גם לא לשכוח: הרכבת צריכה להיות באורך כזה, שבמקרה של ארוע מסוכן לשלום הנוסעים בתוך המנהרה, לפחות קרון אחד ימצא, מול אחד מהמעברים למנהרה השניה, שמיועדים לפנוי מהיר והצלה.

מי נותן(או יתן) רשיון הפעלה( משרד התחבורה, משרד הפנים, המשרד לביטחון פנים, מכבי אש ....)?

האם ישראל צריכה להצטייד ברכבת הצלה מהסוג
המוזכר להלן(יקר מאוד)?
http://www.railjournal.com/index.php/europe/sbb-orders-firefighting-and-rescue-trains.html

פרוט טכני של רכבת ההצלה השוויצרית
(לרוב המדינות אין ציוד כזה)
אפשר לראות במסמך המצורף(השוויצרים מבטיחים, עם 14 הרכבות מהסוג הזה שברשותם,הגעה לכל מקום ברשת שלהם בו יהיה תאונה/פגוע, תוך 15-30דקות).
https://www.cff.ch/content/sbb/fr/d...ist/_p_train_d_extinctio.spooler.download.pdf
לקטרים החשמליים אין בעיה למשוך/לדחוף מערכים ארוכים
ולא יהיה צורך בשני קטרים בשום מקום. אורך הרציפים בירושלים הוא 350 מטר והוא מאפשר עצירת רכבות עם 12 קרונות DD.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה