מתחם סירקין החדש, תכנית משרד הביטחון. אין-ספור פתרונות

משה12333

New member
מתחם סירקין החדש, תכנית משרד הביטחון. אין-ספור פתרונות

השינוי הלא ייאמן של כביש מס' 40 בשני קטעים: "עוקף התעשייה
האווירית" ו"עוקף פתח תקווה" המתוכננים.


1. עוקף התעשייה האווירית:
כביש מס' 40 ישנה את מסלולו לחלוטין בין צומת הטייסים בצפון קטע הכביש לבין צומת אל-על בדרום קטע הכביש.
מטרת הקטע העוקף היא לעקוף את הפקקים הקבועים שיוצרים נתב"ג והתעשייה האווירית.

א. צומת אל-על ייהפך להיות למחלף אל-על.
המחלף החדש יאפשר להמשיך ישר ללא רמזורים צפונה-דרומה וההיפך בכביש מס' 40 ויאפשר לפנות בלולאה מדרום לכיוון מערב לתוך נתב"ג ללא רמזורים.

ב. כביש מס' 40 יבוטל בתוואי שבין נתב"ג לתעשייה האווירית. הכביש ימשיך ישר ממחלף אל-על מדרום לצפון על תוואי כביש 46 שקיים היום במיקום הזה.
כביש 40 למעשה יעתיק את מיקומו מזרחה ויהיה ממזרח למסילה המזרחית המתוכננת של רכבת ישראל.

ג. מחלף התעשייה האווירית החדש:
המחלף החדש יהיה בתוואי החדש של כביש מס' 40 (תוואי כביש 46 כיום) ויאפשר כניסה ויציאה לתעשייה האווירית ללא רמזורים.
המחלף יאפשר נסיעה רצופה ישרה דרומה-צפונה וההיפך בכביש מס' 40 החדש.
במחלף תיבנה לולאה ובסמוך לה עקומה.
הלולאה תאפשר כניסה לתעשייה האווירית מדרום לכיוון מערב ללא רמזורים.
העקומה הצמודה לה תאפשר יציאה מהתעשייה האווירית ממערב לכיוון צפון ללא רמזורים.
כמובן שבצמידות למחלף ממערב לו יהיה בכביש של התעשייה האווירית גשר חדש מעל המסילה המזרחית החדשה של רכבת ישראל.

ד. כביש 40 החדש סוטה מערבה ומתנתק מהתוואי של כביש 46.
במפגש 40/46 יהיה גשר עילי לעקומת כביש 40 החדש מדרום למערב וההיפך.
במפגש יהיה מעבר תחתי לנסיעה צפונה-דרומה בין כביש 46 לכביש 40.
כמובן שהמפגש יכלול גשר ממערב לו מעל המסילה המזרחית החדשה של רכבת ישראל.

ה. כביש 4613 שמחבר בין כביש 40 הישן לכביש 46 מבוטל.
כמובן שביטול הכביש גורר את ביטול צומת בדק בכביש 40 ואת ביטול צומת ברקת בכביש 46 שנמצאים בשני קצוות הכביש המבוטל.
כמובן שמפגש הכביש-מסילה שבמרכז כביש 4613 גם מבוטל (מפגש מס' 121).

ו. כביש 40 מתחבר בחזרה לתוואי הישן שלו שנמצא ממערב למסילה המזרחית החדשה של רכבת ישראל.
המפגש בין הקטע החדש שבא ממזרח לקטע הישן שבא מצפון יכלול גם כניסה ויציאה ללא רמזורים לכביש פנימי פרטי של התעשייה האווירית. הכביש הפנימי הפרטי הזה הוא למעשה כביש 40 הישן בתוואי שיבוטל.

ז. רכבת ישראל מקימה את תחנת הרכבת "תעופה" על המסילה המזרחית החדשה.
התחנה החדשה תהיה צמודה למחלף אל-על החדש מצפון לו. הגישה אליה תהיה להולכי רגל על גשר מעל המסילה ומעל כביש 40 החדש מכיוון קריית שדה התעופה (איירפורט סיטי).

הגישה אל התחנה החדשה לרכבים תהיה דרך כביש 40 הישן המבוטל שיהפוך לכביש גישה פנימי פרטי מקומי של התעשייה האווירית - נתב"ג - תחנת הרכבת החדשה.

ח. צומת הטייסים הופך להיות למחלף הטייסים.
כחלק מפרוייקט הארכת כביש 461 מזרחה מצומת הטייסים לצומת גבעת כח, מכביש 40 לכביש 444 ולכביש 6, צומת הטייסים ייהפך למחלף שיאפשר נסיעה רציפה בכביש 461 ממערב למזרח ולהיפך.




2. עוקף פ"ת.
כביש מס' 40 ישנה את מסלולו לחלוטין בין צומת קניון סירקין בדרום קטע הכביש לבין צומת כפר הבפטיסטים בצפון קטע הכביש.
מטרת הקטע העוקף היא לעקוף את צומת סירקין, את רח' דרך ירושלים בפ"ת, את צומת גנים, את צומת סגולה ולאפשר לתושבי השכונה החדשה של מתחם סירקין גישה מהירה לכביש מס' 40 הישן והחדש.

א. כביש 40 מוסט מזרחה בצומת קניון סירקין ולא ממשיך יותר צפונה לצומת סירקין.
רח' דרך ירושלים בפ"ת הופך לשמש ככביש פנימי מקומי לתושבי פ"ת בלבד.

ב. מחלף חדש 40/4713 .
כביש 40 החדש מתחבר לכביש 4713 (כביש פ"ת-כפר סירקין או בשמו הרשמי: רח' ועד ארבע ארצות) באמצעות מחלף חדש שייבנה ע"י משרד הביטחון לפי תמ"א 47 לפינוי מחנות צה"ל.
המחלף החדש לא יאפשר גישה לכביש המקורה אלא לכביש המקביל לו של תושבי השכונה החדשה בלבד.

ג. כביש מקורה מתחת לפארק נחל מזור החדש.
כביש 40 החדש עובר בתעלה מקורה בגבול המערבי של השכונה החדשה שתיבנה במקום מחנה סירקין.
מעל תקרת הכביש, תושבי השכונה החדשה ותושבי קריית אלון הישנה ייהנו מפארק חדש בשתי גדותיו של נחל מזור עם מתקני ספורט ונופש.
הסלילה, התעלה, הקירוי והקמת הפארק יתבצעו ע"י משרד הביטחון לפי תמ"א 47 לפינוי מחנות צה"ל.

ד. מחלף חדש 40/483.
כביש 40 החדש מתחבר לכביש 483 (כביש פ"ת-ראש העין) באמצעות מחלף חדש שייבנה ע"י משרד הביטחון לפי תמ"א 47 לפינוי מחנות צה"ל.
המחלף החדש לא יאפשר גישה לכביש המקורה אלא לכביש המקביל לו של תושבי השכונה החדשה בלבד.

ה. כביש 40 החדש ממשיך צפונה ועוקף ממזרח את צומת סגולה ואת כל השכונות המזרחיות של פ"ת.
קטע כביש זה ייסלל ע"י משרד התחבורה.

ו. כביש 40 סוטה מערבה ומתחבר בחזרה לתוואי הישן שלו מדרום לצומת כפר הבפטיסטים ע"י מחלף שייבנה ע"י משרד התחבורה.
המחלף החדש יאפשר נסיעה לכל כיוון ומכל כיוון ללא רמזורים.
המחלף החדש יכלול גשר, לולאה ועקומה שצמודה להיקפה החיצוני של הלולאה הזאת.

ז. משרד התחבורה הורס את תחנת רכבת ישראל סגולה ובונה אותה מחדש כמתח"מ ענק שכולל תחנת רכבת עם גישה לרציפים שלה מצפון ומדרום למסילות, עם תחנות אוטבוסים ועם חניית רכבים ענקית.
הגישה לרכבים למתח"מ החדש תהיה באמצעות כביש גישה חדש מצומת כפר הבפטיסטים וכביש גישה חדש מאזור התעשייה סגולה שבפ"ת.
(עיריית פ"ת התחילה ממש בשטח בשבוע שעבר במלאכת פינוי העסקים הלא חוקיים שמפריעים לעבודות האלה).

ח. משרד הביטחון סולל כביש גישה מזרחי חדש לשכונה החדשה במתחם סירקין מכביש 444. הכביש עובר על גשר חדש מעל לכביש 6 ומעל למסילה המזרחית החדשה.

ט. משרד הביטחון מקים עבור רכבת ישראל תחנת רכבת חדשה על המסילה המזרחית החדשה בקצה המזרחי של מתחם סירקין.

י. הנתיבים שמצפון למחלף ירקון עד לצומת עדנים מסודרים מחדש כדי לאפשר לבנות את מחלף עדנים.
לפונים ימינה להמשך כביש מס' 40 מדרום למזרח יהיה נתיב בלעדי משלהם ממחלף ירקון.
לפונים ימינה לכביש מס' 5 מצפון למערב יהיו שני נתיבים בלעדיים משלהם.

יא. צומת עדנים הופך להיות למחלף עדנים.
המחלף יכלול גשר, לולאה ועקומה.
מתחם סירקין החדש, תכנית משרד הביטחון. אין-ספור פתרונות
תחבורה לתושבי פ"ת:

1. תחנת רכבת ישראל חדשה ממזרח לשכונה, בסמוך אליה, על המסילה המזרחית החדשה.

2. ביטול תחנת רכבת ישראל-סגולה העלובה ובנייתה מחדש כמתח"מ (מרכז תחבורה משולב) ענק שאין כדוגמתו בארץ. המתח"מ ישרת את כל תושבי מזרח גוש דן.

הסיפור של התחנה הזאת הוא ממש הסיפור של לכלוכית שהפכה לסינדרלה.

התחנה העלובה הזאת נבנתה מלכתחילה במהירות כאמצעי זמני באמצע שום-מקום עד להקמת תחנת הרכבת בקצה הדרומי החדש של רח' הרכבת (שים לב לשם הרחוב) ליד בית העלמין סגולה.

מתחנה זמנית היא הפכה לתחנה קבועה ומתחנה קבועה היא הפכה למתח"מ.

המתח"מ הענק החדש יכלול את תחנת רכבת ישראל-סגולה שתיבנה מחדש עם גישה אל הרציפים מצפון ומדרום אליה.
הוא יכלול כביש גישה חדש מצומת כבר הבפטיסטים שיקושר לכביש עוקף 40 החדש.
הוא יכלול כביש גישה חדש מכיוון אזור התעשייה סגולה.
הוא יכלול אין-ספור חניות מסודרות לרכבים פרטיים וחניות לאוטובוסים עם תחנות אוטובוסים רבות בכניסה לתחנת הרכבת החדשה.
הוא יכלול חיבור לפארק הירקון של פ"ת על שלל מתקני הנופש והתיירות שייבנו בו.

3. מסוף חדש של אוטובוסים בדרום מזרח השכונה החדשה שיקשר בין רחובות השכונה ליעדים מרכזיים בפ"ת ובגוש דן.

4. כביש 40 החדש. הכביש יעבור מתחת לשכונה, לא במנהרה אלא ככביש משוקע מקורה, בדיוק כמו החלק המקורה בכביש 471 שצמוד ממזרח למחלף בר-אילן.
מעל לתקרת הכביש ייבנה פארק נחל מזור. ביחד עם פארק נחל שילה שגם ייבנה בשכונה החדשה, תושבי השכונה יזכו לשני פארקים ענקיים עם נחלים שמתמלאים בחורף במים ממש עד לגדותיהם. פארק נחל מזור יהיה במע' השכונה ופארק נחל שילה יהיה בצפונה.
לא יהיה קשר בין החלק המקורה של הכביש לשכונה החדשה בכלל.

5. כביש חדש לתושבי השכונה בלבד במקביל לכביש מס' 40 החדש המקורה ובנפרד ממנו.
הכביש יאפשר לתושבי השכונה להיכנס לשכונה ולצאת ממנה לכביש מס' 40 החדש והישן, לכביש 4713 ולכביש 483.

6. מחלף חדש 40/4713 ומחלף חדש 40/483 בשני קצותיו של הכביש העוקף המקורה.

7. הכביש המפתיע ביותר- כביש חדש שייסלל לתושבי השכונה מכביש 444 (כביש המחצבות) שליד ראש העין ויעבור בגשר חדש מעל לכביש מס' 6 ומעל המסילה המזרחית החדשה של רכבת ישראל.
הכביש יתחבר לכביש החדש שמקביל לכביש המקורה.

8. כביש חדש לתושבי השכונה ישירות ממחלפון עמישב שעל דרך 471 לכניסה ויציאה מהירים לכביש 471.

9. כביש חדש שיאפשר כניסה מהירה לשכונה מכביש 483 וכניסה מהירה לשכונת יוספטל הסמוכה ובמיוחד למתחם החדש והיוקרתי שעומד להיבנות בצפונה.

10. כבישים חדשים בין השכונה החדשה לשכ' בלינסון, לשכ' עמישב ולשכ' קריית אלון שמסביבה.


(אם אתה חושב שהפתרונות האלה הם מובנים מאליהם, אז אתה טועה. הם הושגו ע"י עבודה סיזיפית של ראש העיר שהתנה את חתימת אישורו על הפרוייקט הזה של מתחם סירקין, במתן פתרונות תחבורה הולמים לתושבי עירו. אין ספק שהוא ניצח את כל משרדי הממשלה בעמדתו חסרת הפשרות על עקרונותיו).


השכונה החדשה תיבנה בכוונה בשלבים מתוכננים מראש וראש העיר לא יאשר שלב חדש בה לפני שפתרון התחבורה שהוא רוצה בו ימומש בשטח.

















 

Bus Nerd

Active member
לא מאמין שתקום שם תחנת רכבת

מתחם סירקין החדש, תכנית משרד הביטחון. אין-ספור פתרונות
תחבורה לתושבי פ"ת:

1. תחנת רכבת ישראל חדשה ממזרח לשכונה, בסמוך אליה, על המסילה המזרחית החדשה.

2. ביטול תחנת רכבת ישראל-סגולה העלובה ובנייתה מחדש כמתח"מ (מרכז תחבורה משולב) ענק שאין כדוגמתו בארץ. המתח"מ ישרת את כל תושבי מזרח גוש דן.

הסיפור של התחנה הזאת הוא ממש הסיפור של לכלוכית שהפכה לסינדרלה.

התחנה העלובה הזאת נבנתה מלכתחילה במהירות כאמצעי זמני באמצע שום-מקום עד להקמת תחנת הרכבת בקצה הדרומי החדש של רח' הרכבת (שים לב לשם הרחוב) ליד בית העלמין סגולה.

מתחנה זמנית היא הפכה לתחנה קבועה ומתחנה קבועה היא הפכה למתח"מ.

המתח"מ הענק החדש יכלול את תחנת רכבת ישראל-סגולה שתיבנה מחדש עם גישה אל הרציפים מצפון ומדרום אליה.
הוא יכלול כביש גישה חדש מצומת כבר הבפטיסטים שיקושר לכביש עוקף 40 החדש.
הוא יכלול כביש גישה חדש מכיוון אזור התעשייה סגולה.
הוא יכלול אין-ספור חניות מסודרות לרכבים פרטיים וחניות לאוטובוסים עם תחנות אוטובוסים רבות בכניסה לתחנת הרכבת החדשה.
הוא יכלול חיבור לפארק הירקון של פ"ת על שלל מתקני הנופש והתיירות שייבנו בו.

3. מסוף חדש של אוטובוסים בדרום מזרח השכונה החדשה שיקשר בין רחובות השכונה ליעדים מרכזיים בפ"ת ובגוש דן.

4. כביש 40 החדש. הכביש יעבור מתחת לשכונה, לא במנהרה אלא ככביש משוקע מקורה, בדיוק כמו החלק המקורה בכביש 471 שצמוד ממזרח למחלף בר-אילן.
מעל לתקרת הכביש ייבנה פארק נחל מזור. ביחד עם פארק נחל שילה שגם ייבנה בשכונה החדשה, תושבי השכונה יזכו לשני פארקים ענקיים עם נחלים שמתמלאים בחורף במים ממש עד לגדותיהם. פארק נחל מזור יהיה במע' השכונה ופארק נחל שילה יהיה בצפונה.
לא יהיה קשר בין החלק המקורה של הכביש לשכונה החדשה בכלל.

5. כביש חדש לתושבי השכונה בלבד במקביל לכביש מס' 40 החדש המקורה ובנפרד ממנו.
הכביש יאפשר לתושבי השכונה להיכנס לשכונה ולצאת ממנה לכביש מס' 40 החדש והישן, לכביש 4713 ולכביש 483.

6. מחלף חדש 40/4713 ומחלף חדש 40/483 בשני קצותיו של הכביש העוקף המקורה.

7. הכביש המפתיע ביותר- כביש חדש שייסלל לתושבי השכונה מכביש 444 (כביש המחצבות) שליד ראש העין ויעבור בגשר חדש מעל לכביש מס' 6 ומעל המסילה המזרחית החדשה של רכבת ישראל.
הכביש יתחבר לכביש החדש שמקביל לכביש המקורה.

8. כביש חדש לתושבי השכונה ישירות ממחלפון עמישב שעל דרך 471 לכניסה ויציאה מהירים לכביש 471.

9. כביש חדש שיאפשר כניסה מהירה לשכונה מכביש 483 וכניסה מהירה לשכונת יוספטל הסמוכה ובמיוחד למתחם החדש והיוקרתי שעומד להיבנות בצפונה.

10. כבישים חדשים בין השכונה החדשה לשכ' בלינסון, לשכ' עמישב ולשכ' קריית אלון שמסביבה.


(אם אתה חושב שהפתרונות האלה הם מובנים מאליהם, אז אתה טועה. הם הושגו ע"י עבודה סיזיפית של ראש העיר שהתנה את חתימת אישורו על הפרוייקט הזה של מתחם סירקין, במתן פתרונות תחבורה הולמים לתושבי עירו. אין ספק שהוא ניצח את כל משרדי הממשלה בעמדתו חסרת הפשרות על עקרונותיו).


השכונה החדשה תיבנה בכוונה בשלבים מתוכננים מראש וראש העיר לא יאשר שלב חדש בה לפני שפתרון התחבורה שהוא רוצה בו ימומש בשטח.
לא מאמין שתקום שם תחנת רכבת
מכיוון שהמיקום של תחנת הרכבת במחלף נחשונים (תחנת אלעד) כבר אושר, והמרחק בין התחנה המוצעת בדיאגרמה שלך לתחנת אלעד קטן מדי.
 

משה12333

New member
זו לא דיאגרמה. זהו תשריט רשמי של נספח התנועה שמתכנני משרד

לא מאמין שתקום שם תחנת רכבת
מכיוון שהמיקום של תחנת הרכבת במחלף נחשונים (תחנת אלעד) כבר אושר, והמרחק בין התחנה המוצעת בדיאגרמה שלך לתחנת אלעד קטן מדי.
זו לא דיאגרמה. זהו תשריט רשמי של נספח התנועה שמתכנני משרד
הביטחון הכינו למתחם החדש. זהו אחד ממסמכי התב"ע (תכנית בניין עיר) של המתחם החדש.

תסתכל על הכבישים ותראה שמסומנים עליהם עיגולים. כל עיגול הוא הרוזטה שמכילה מידע לגבי מידות הכביש. המספר העליון ברוזטה מציין את מס' הכביש, המספר התחתון מציין את רוחב הכביש ושני המספרים בצידי הרוזטה מציינים את קווי הבניין הקדמיים משני צידי הכביש.

כל המתחם מוקף ע"י קו כחול שהוא הקו הרשמי שמסמן את גבולות התכנית (גבול התב"ע).

המילה "מוצע" תמיד מופיעה בתשריטים של התב"ע כי כל תכנית חייבת לעבור מס' שלבי אישור לפי חוק התכנון והבניה בישראל.

אוסיף לך עוד נספחים מהתב"ע ותראה שגם בהם מופיעה המילה "מוצע" (נספח מים, נספח ביוב, נספח עיצוב, נספח ניקוז).

תסתכל במיוחד בנספח הראשון שהוספתי עכשיו שהוא הנספח של קווי התח"צ העיקריים. תמצא שם בתשריט את תחנת אלעד ותראה שהיא ממוקמת במרחק רב מהתחנה החדשה שליד מתחם סירקין, אפילו במרחק רב יותר מהמרחק שבינה לבין תחנת ראש העין דרום. מתכנני משרד הביטחון חשבו על הכל.









 

raved79

New member
יש מקום שאפשר לראות את התוכניות של השכונה באיכות גבוהה?

זו לא דיאגרמה. זהו תשריט רשמי של נספח התנועה שמתכנני משרד
הביטחון הכינו למתחם החדש. זהו אחד ממסמכי התב"ע (תכנית בניין עיר) של המתחם החדש.

תסתכל על הכבישים ותראה שמסומנים עליהם עיגולים. כל עיגול הוא הרוזטה שמכילה מידע לגבי מידות הכביש. המספר העליון ברוזטה מציין את מס' הכביש, המספר התחתון מציין את רוחב הכביש ושני המספרים בצידי הרוזטה מציינים את קווי הבניין הקדמיים משני צידי הכביש.

כל המתחם מוקף ע"י קו כחול שהוא הקו הרשמי שמסמן את גבולות התכנית (גבול התב"ע).

המילה "מוצע" תמיד מופיעה בתשריטים של התב"ע כי כל תכנית חייבת לעבור מס' שלבי אישור לפי חוק התכנון והבניה בישראל.

אוסיף לך עוד נספחים מהתב"ע ותראה שגם בהם מופיעה המילה "מוצע" (נספח מים, נספח ביוב, נספח עיצוב, נספח ניקוז).

תסתכל במיוחד בנספח הראשון שהוספתי עכשיו שהוא הנספח של קווי התח"צ העיקריים. תמצא שם בתשריט את תחנת אלעד ותראה שהיא ממוקמת במרחק רב מהתחנה החדשה שליד מתחם סירקין, אפילו במרחק רב יותר מהמרחק שבינה לבין תחנת ראש העין דרום. מתכנני משרד הביטחון חשבו על הכל.
יש מקום שאפשר לראות את התוכניות של השכונה באיכות גבוהה?
 

משה12333

New member
הוספתי פה הרבה תמונות ברורות מהתכנית של הסברים לתכנית

יש מקום שאפשר לראות את התוכניות של השכונה באיכות גבוהה?
הוספתי פה הרבה תמונות ברורות מהתכנית של הסברים לתכנית
וגם מפות תכנון שלה.

































 

Bus Nerd

Active member
יפה, על פניו נראה שיש כאן גריד מסודר

הוספתי פה הרבה תמונות ברורות מהתכנית של הסברים לתכנית
וגם מפות תכנון שלה.
יפה, על פניו נראה שיש כאן גריד מסודר
שזה נדיר בשכונות חדשות בארץ. המתכננים לומדים! השאלה אם יהיה גם עירוב שימושים שייצור רחובות עירוניים בריאים (ונגישים יותר לתח"צ, כי שירות למקום שהוא גם נקודת מוצא וגם נקודת יעד של אנשים הוא בהכרח יעיל יותר)...
בת"א כבר למדו שעירוב שימושים זה דבר משתלם ברחובות מסויימים (לא בכל רחוב, כמובן) וזה בא לידי ביטוי בתוכנית האב העירונית החדשה. מעניין אם גם בפ"ת למדו את זה...
&nbsp
עוד דבר שמדאיג בקשר לתכנון הזה הוא יציאות וכניסות לכביש 40 המשוקע - לא ברור לי איך זה מתאים לשכונה עירונית צפופה ואיך יעשו את זה בצורה שלא תפגע בהולכי הרגל בשכונה... אבל זה כבר off-topic לפורום הזה.
 

משה12333

New member
אין בכלל יציאות וכניסות לכביש המקורה, בכוונה. תושבי השכונה

יפה, על פניו נראה שיש כאן גריד מסודר
שזה נדיר בשכונות חדשות בארץ. המתכננים לומדים! השאלה אם יהיה גם עירוב שימושים שייצור רחובות עירוניים בריאים (ונגישים יותר לתח"צ, כי שירות למקום שהוא גם נקודת מוצא וגם נקודת יעד של אנשים הוא בהכרח יעיל יותר)...
בת"א כבר למדו שעירוב שימושים זה דבר משתלם ברחובות מסויימים (לא בכל רחוב, כמובן) וזה בא לידי ביטוי בתוכנית האב העירונית החדשה. מעניין אם גם בפ"ת למדו את זה...
&nbsp
עוד דבר שמדאיג בקשר לתכנון הזה הוא יציאות וכניסות לכביש 40 המשוקע - לא ברור לי איך זה מתאים לשכונה עירונית צפופה ואיך יעשו את זה בצורה שלא תפגע בהולכי הרגל בשכונה... אבל זה כבר off-topic לפורום הזה.
אין בכלל יציאות וכניסות לכביש המקורה, בכוונה. תושבי השכונה
לא צריכים לסבול מכביש ארצי שעובר בגבול השכונה שלהם, עם הרעש שלו וזיהום האוויר שלו. עוברות בו גם משאיות ענק/מכליות דלק/מערבלי בטון/... בדרכם מצפון הארץ לדרום הארץ ולהיפך. למה שתושבי השכונה יסבלו מהם?

לתושבי השכונה יש כביש מקביל משלהם לכביש המקורה הארצי שהיציאות והכניסות אליו הן מחוץ לגבולות השכונה לחלקים הלא מקורים של כביש 40 החדש, באמצעות שני מחלפים חדשים שמשרד הביטחון יבנה רק בשבילם: מחלף 40/4713 ומחלף 40/483.

לתושבי השכונה גם יהיה כביש "פרטי" למחלפון עמישב על דרך 471 ועוד אחד לכביש 444 שיעבור על גשר חדש מעל לכביש 6 ולמסילה המזרחית החדשה.

הרי זה היה כל המאבק של ראש העיר הנוכחי מול ראש הממשלה- סוגיית פתרונות התחבורה לפ"ת עם בניית השכונה החדשה.

לתושבי השכונה החדשה יהיה גם מסוף "פרטי" של אוטובוסים ותחנת רכבת "פרטית" של רכבת ישראל.





 

נייף

New member
הלוואי !!

מתחם סירקין החדש, תכנית משרד הביטחון. אין-ספור פתרונות
תחבורה לתושבי פ"ת:

1. תחנת רכבת ישראל חדשה ממזרח לשכונה, בסמוך אליה, על המסילה המזרחית החדשה.

2. ביטול תחנת רכבת ישראל-סגולה העלובה ובנייתה מחדש כמתח"מ (מרכז תחבורה משולב) ענק שאין כדוגמתו בארץ. המתח"מ ישרת את כל תושבי מזרח גוש דן.

הסיפור של התחנה הזאת הוא ממש הסיפור של לכלוכית שהפכה לסינדרלה.

התחנה העלובה הזאת נבנתה מלכתחילה במהירות כאמצעי זמני באמצע שום-מקום עד להקמת תחנת הרכבת בקצה הדרומי החדש של רח' הרכבת (שים לב לשם הרחוב) ליד בית העלמין סגולה.

מתחנה זמנית היא הפכה לתחנה קבועה ומתחנה קבועה היא הפכה למתח"מ.

המתח"מ הענק החדש יכלול את תחנת רכבת ישראל-סגולה שתיבנה מחדש עם גישה אל הרציפים מצפון ומדרום אליה.
הוא יכלול כביש גישה חדש מצומת כבר הבפטיסטים שיקושר לכביש עוקף 40 החדש.
הוא יכלול כביש גישה חדש מכיוון אזור התעשייה סגולה.
הוא יכלול אין-ספור חניות מסודרות לרכבים פרטיים וחניות לאוטובוסים עם תחנות אוטובוסים רבות בכניסה לתחנת הרכבת החדשה.
הוא יכלול חיבור לפארק הירקון של פ"ת על שלל מתקני הנופש והתיירות שייבנו בו.

3. מסוף חדש של אוטובוסים בדרום מזרח השכונה החדשה שיקשר בין רחובות השכונה ליעדים מרכזיים בפ"ת ובגוש דן.

4. כביש 40 החדש. הכביש יעבור מתחת לשכונה, לא במנהרה אלא ככביש משוקע מקורה, בדיוק כמו החלק המקורה בכביש 471 שצמוד ממזרח למחלף בר-אילן.
מעל לתקרת הכביש ייבנה פארק נחל מזור. ביחד עם פארק נחל שילה שגם ייבנה בשכונה החדשה, תושבי השכונה יזכו לשני פארקים ענקיים עם נחלים שמתמלאים בחורף במים ממש עד לגדותיהם. פארק נחל מזור יהיה במע' השכונה ופארק נחל שילה יהיה בצפונה.
לא יהיה קשר בין החלק המקורה של הכביש לשכונה החדשה בכלל.

5. כביש חדש לתושבי השכונה בלבד במקביל לכביש מס' 40 החדש המקורה ובנפרד ממנו.
הכביש יאפשר לתושבי השכונה להיכנס לשכונה ולצאת ממנה לכביש מס' 40 החדש והישן, לכביש 4713 ולכביש 483.

6. מחלף חדש 40/4713 ומחלף חדש 40/483 בשני קצותיו של הכביש העוקף המקורה.

7. הכביש המפתיע ביותר- כביש חדש שייסלל לתושבי השכונה מכביש 444 (כביש המחצבות) שליד ראש העין ויעבור בגשר חדש מעל לכביש מס' 6 ומעל המסילה המזרחית החדשה של רכבת ישראל.
הכביש יתחבר לכביש החדש שמקביל לכביש המקורה.

8. כביש חדש לתושבי השכונה ישירות ממחלפון עמישב שעל דרך 471 לכניסה ויציאה מהירים לכביש 471.

9. כביש חדש שיאפשר כניסה מהירה לשכונה מכביש 483 וכניסה מהירה לשכונת יוספטל הסמוכה ובמיוחד למתחם החדש והיוקרתי שעומד להיבנות בצפונה.

10. כבישים חדשים בין השכונה החדשה לשכ' בלינסון, לשכ' עמישב ולשכ' קריית אלון שמסביבה.


(אם אתה חושב שהפתרונות האלה הם מובנים מאליהם, אז אתה טועה. הם הושגו ע"י עבודה סיזיפית של ראש העיר שהתנה את חתימת אישורו על הפרוייקט הזה של מתחם סירקין, במתן פתרונות תחבורה הולמים לתושבי עירו. אין ספק שהוא ניצח את כל משרדי הממשלה בעמדתו חסרת הפשרות על עקרונותיו).


השכונה החדשה תיבנה בכוונה בשלבים מתוכננים מראש וראש העיר לא יאשר שלב חדש בה לפני שפתרון התחבורה שהוא רוצה בו ימומש בשטח.
הלוואי !!
 
נתיבי ישראל הוציאה השבוע מכרזים למתן שירותי ייעוץ אוורור

מתחם סירקין החדש, תכנית משרד הביטחון. אין-ספור פתרונות
תחבורה לתושבי פ"ת:

1. תחנת רכבת ישראל חדשה ממזרח לשכונה, בסמוך אליה, על המסילה המזרחית החדשה.

2. ביטול תחנת רכבת ישראל-סגולה העלובה ובנייתה מחדש כמתח"מ (מרכז תחבורה משולב) ענק שאין כדוגמתו בארץ. המתח"מ ישרת את כל תושבי מזרח גוש דן.

הסיפור של התחנה הזאת הוא ממש הסיפור של לכלוכית שהפכה לסינדרלה.

התחנה העלובה הזאת נבנתה מלכתחילה במהירות כאמצעי זמני באמצע שום-מקום עד להקמת תחנת הרכבת בקצה הדרומי החדש של רח' הרכבת (שים לב לשם הרחוב) ליד בית העלמין סגולה.

מתחנה זמנית היא הפכה לתחנה קבועה ומתחנה קבועה היא הפכה למתח"מ.

המתח"מ הענק החדש יכלול את תחנת רכבת ישראל-סגולה שתיבנה מחדש עם גישה אל הרציפים מצפון ומדרום אליה.
הוא יכלול כביש גישה חדש מצומת כבר הבפטיסטים שיקושר לכביש עוקף 40 החדש.
הוא יכלול כביש גישה חדש מכיוון אזור התעשייה סגולה.
הוא יכלול אין-ספור חניות מסודרות לרכבים פרטיים וחניות לאוטובוסים עם תחנות אוטובוסים רבות בכניסה לתחנת הרכבת החדשה.
הוא יכלול חיבור לפארק הירקון של פ"ת על שלל מתקני הנופש והתיירות שייבנו בו.

3. מסוף חדש של אוטובוסים בדרום מזרח השכונה החדשה שיקשר בין רחובות השכונה ליעדים מרכזיים בפ"ת ובגוש דן.

4. כביש 40 החדש. הכביש יעבור מתחת לשכונה, לא במנהרה אלא ככביש משוקע מקורה, בדיוק כמו החלק המקורה בכביש 471 שצמוד ממזרח למחלף בר-אילן.
מעל לתקרת הכביש ייבנה פארק נחל מזור. ביחד עם פארק נחל שילה שגם ייבנה בשכונה החדשה, תושבי השכונה יזכו לשני פארקים ענקיים עם נחלים שמתמלאים בחורף במים ממש עד לגדותיהם. פארק נחל מזור יהיה במע' השכונה ופארק נחל שילה יהיה בצפונה.
לא יהיה קשר בין החלק המקורה של הכביש לשכונה החדשה בכלל.

5. כביש חדש לתושבי השכונה בלבד במקביל לכביש מס' 40 החדש המקורה ובנפרד ממנו.
הכביש יאפשר לתושבי השכונה להיכנס לשכונה ולצאת ממנה לכביש מס' 40 החדש והישן, לכביש 4713 ולכביש 483.

6. מחלף חדש 40/4713 ומחלף חדש 40/483 בשני קצותיו של הכביש העוקף המקורה.

7. הכביש המפתיע ביותר- כביש חדש שייסלל לתושבי השכונה מכביש 444 (כביש המחצבות) שליד ראש העין ויעבור בגשר חדש מעל לכביש מס' 6 ומעל המסילה המזרחית החדשה של רכבת ישראל.
הכביש יתחבר לכביש החדש שמקביל לכביש המקורה.

8. כביש חדש לתושבי השכונה ישירות ממחלפון עמישב שעל דרך 471 לכניסה ויציאה מהירים לכביש 471.

9. כביש חדש שיאפשר כניסה מהירה לשכונה מכביש 483 וכניסה מהירה לשכונת יוספטל הסמוכה ובמיוחד למתחם החדש והיוקרתי שעומד להיבנות בצפונה.

10. כבישים חדשים בין השכונה החדשה לשכ' בלינסון, לשכ' עמישב ולשכ' קריית אלון שמסביבה.


(אם אתה חושב שהפתרונות האלה הם מובנים מאליהם, אז אתה טועה. הם הושגו ע"י עבודה סיזיפית של ראש העיר שהתנה את חתימת אישורו על הפרוייקט הזה של מתחם סירקין, במתן פתרונות תחבורה הולמים לתושבי עירו. אין ספק שהוא ניצח את כל משרדי הממשלה בעמדתו חסרת הפשרות על עקרונותיו).


השכונה החדשה תיבנה בכוונה בשלבים מתוכננים מראש וראש העיר לא יאשר שלב חדש בה לפני שפתרון התחבורה שהוא רוצה בו ימומש בשטח.
נתיבי ישראל הוציאה השבוע מכרזים למתן שירותי ייעוץ אוורור
למנהרות בכבישים 40 (דרך מס' 40 עוקף פתח תקווה קטע א': בין דרך מס' 471 לסגולה) ו-44 (דרך מס' 44 קטע ג': ממחלף ניר צבי עד מחלף תעבורה)
מכרז 162/16
[URL]https://www.iroads.co.il/sites/default/files/162-16_hzmnh_lhtsy_htsvt.pdf[/URL]

ולמתן שירותי יעוץ בטיחות אש למנהרות בכבישים 40, 44 ו-16.
מכרז 163/16
[URL]https://www.iroads.co.il/sites/default/files/163-16_hzmnh_lhtsy_htsvt.pdf[/URL]
 

משה12333

New member
דרך מס' 40 ממש הולכת להשתנות לחלוטין במחוז המרכז ולהיהפך

נתיבי ישראל הוציאה השבוע מכרזים למתן שירותי ייעוץ אוורור
למנהרות בכבישים 40 (דרך מס' 40 עוקף פתח תקווה קטע א': בין דרך מס' 471 לסגולה) ו-44 (דרך מס' 44 קטע ג': ממחלף ניר צבי עד מחלף תעבורה)
מכרז 162/16
[URL]https://www.iroads.co.il/sites/default/files/162-16_hzmnh_lhtsy_htsvt.pdf[/URL]

ולמתן שירותי יעוץ בטיחות אש למנהרות בכבישים 40, 44 ו-16.
מכרז 163/16
[URL]https://www.iroads.co.il/sites/default/files/163-16_hzmnh_lhtsy_htsvt.pdf[/URL]
דרך מס' 40 ממש הולכת להשתנות לחלוטין במחוז המרכז ולהיהפך
ממש לחלופה לכביש 6 המקביל אליה כי התכנון של משרד התחבורה לגביה הוא לבנות בה אין-ספור מחלפים חדשים במקום הצמתים המרומזרים שיש בה כעת ולשנות לה את התוואי הקיים לתוואי מהיר יותר מחוץ למתחמים הסואנים והפקוקים שהיא עוברת דרכם כעת.

אכתוב על כך בתגובה חדשה כי זה מאד מעניין.

 
מאיפה התרשים של צפון פתח תקווה ?

מתחם סירקין החדש, תכנית משרד הביטחון. אין-ספור פתרונות
תחבורה לתושבי פ"ת:

1. תחנת רכבת ישראל חדשה ממזרח לשכונה, בסמוך אליה, על המסילה המזרחית החדשה.

2. ביטול תחנת רכבת ישראל-סגולה העלובה ובנייתה מחדש כמתח"מ (מרכז תחבורה משולב) ענק שאין כדוגמתו בארץ. המתח"מ ישרת את כל תושבי מזרח גוש דן.

הסיפור של התחנה הזאת הוא ממש הסיפור של לכלוכית שהפכה לסינדרלה.

התחנה העלובה הזאת נבנתה מלכתחילה במהירות כאמצעי זמני באמצע שום-מקום עד להקמת תחנת הרכבת בקצה הדרומי החדש של רח' הרכבת (שים לב לשם הרחוב) ליד בית העלמין סגולה.

מתחנה זמנית היא הפכה לתחנה קבועה ומתחנה קבועה היא הפכה למתח"מ.

המתח"מ הענק החדש יכלול את תחנת רכבת ישראל-סגולה שתיבנה מחדש עם גישה אל הרציפים מצפון ומדרום אליה.
הוא יכלול כביש גישה חדש מצומת כבר הבפטיסטים שיקושר לכביש עוקף 40 החדש.
הוא יכלול כביש גישה חדש מכיוון אזור התעשייה סגולה.
הוא יכלול אין-ספור חניות מסודרות לרכבים פרטיים וחניות לאוטובוסים עם תחנות אוטובוסים רבות בכניסה לתחנת הרכבת החדשה.
הוא יכלול חיבור לפארק הירקון של פ"ת על שלל מתקני הנופש והתיירות שייבנו בו.

3. מסוף חדש של אוטובוסים בדרום מזרח השכונה החדשה שיקשר בין רחובות השכונה ליעדים מרכזיים בפ"ת ובגוש דן.

4. כביש 40 החדש. הכביש יעבור מתחת לשכונה, לא במנהרה אלא ככביש משוקע מקורה, בדיוק כמו החלק המקורה בכביש 471 שצמוד ממזרח למחלף בר-אילן.
מעל לתקרת הכביש ייבנה פארק נחל מזור. ביחד עם פארק נחל שילה שגם ייבנה בשכונה החדשה, תושבי השכונה יזכו לשני פארקים ענקיים עם נחלים שמתמלאים בחורף במים ממש עד לגדותיהם. פארק נחל מזור יהיה במע' השכונה ופארק נחל שילה יהיה בצפונה.
לא יהיה קשר בין החלק המקורה של הכביש לשכונה החדשה בכלל.

5. כביש חדש לתושבי השכונה בלבד במקביל לכביש מס' 40 החדש המקורה ובנפרד ממנו.
הכביש יאפשר לתושבי השכונה להיכנס לשכונה ולצאת ממנה לכביש מס' 40 החדש והישן, לכביש 4713 ולכביש 483.

6. מחלף חדש 40/4713 ומחלף חדש 40/483 בשני קצותיו של הכביש העוקף המקורה.

7. הכביש המפתיע ביותר- כביש חדש שייסלל לתושבי השכונה מכביש 444 (כביש המחצבות) שליד ראש העין ויעבור בגשר חדש מעל לכביש מס' 6 ומעל המסילה המזרחית החדשה של רכבת ישראל.
הכביש יתחבר לכביש החדש שמקביל לכביש המקורה.

8. כביש חדש לתושבי השכונה ישירות ממחלפון עמישב שעל דרך 471 לכניסה ויציאה מהירים לכביש 471.

9. כביש חדש שיאפשר כניסה מהירה לשכונה מכביש 483 וכניסה מהירה לשכונת יוספטל הסמוכה ובמיוחד למתחם החדש והיוקרתי שעומד להיבנות בצפונה.

10. כבישים חדשים בין השכונה החדשה לשכ' בלינסון, לשכ' עמישב ולשכ' קריית אלון שמסביבה.


(אם אתה חושב שהפתרונות האלה הם מובנים מאליהם, אז אתה טועה. הם הושגו ע"י עבודה סיזיפית של ראש העיר שהתנה את חתימת אישורו על הפרוייקט הזה של מתחם סירקין, במתן פתרונות תחבורה הולמים לתושבי עירו. אין ספק שהוא ניצח את כל משרדי הממשלה בעמדתו חסרת הפשרות על עקרונותיו).


השכונה החדשה תיבנה בכוונה בשלבים מתוכננים מראש וראש העיר לא יאשר שלב חדש בה לפני שפתרון התחבורה שהוא רוצה בו ימומש בשטח.
מאיפה התרשים של צפון פתח תקווה ?
הוא כולל את דרך אם המושבות לכל האורך מסגולה לצמת העפרון.
מסומנת שם גם מסילת הרכבת של רכבת ישראל שנכנסת לעיר דרך שכונת אם המושבות דבר שאין סיכוי שיקרה כי יצטרכו לפנות קברים בשטח שבית עלמין סגולה פלש לרצועה של הרכבת וזה כבר בטוח לא יקרה.
 

משה12333

New member
הקברים לא פולשים לשטח הכביש והמסילה אלא להיפך. כביש מס' 2

מאיפה התרשים של צפון פתח תקווה ?
הוא כולל את דרך אם המושבות לכל האורך מסגולה לצמת העפרון.
מסומנת שם גם מסילת הרכבת של רכבת ישראל שנכנסת לעיר דרך שכונת אם המושבות דבר שאין סיכוי שיקרה כי יצטרכו לפנות קברים בשטח שבית עלמין סגולה פלש לרצועה של הרכבת וזה כבר בטוח לא יקרה.
הקברים לא פולשים לשטח הכביש והמסילה אלא להיפך. כביש מס' 2
פולש לתוך שטח בית הקברות בצורה נרחבת.

אתה פשוט צריך להסתכל על זה בתלת מימד. כביש מס' 2 (רחוב הרכבת) יהיה מעל הקברים והמסילה תהיה מתחת להם.

כביש מס' 2 ייבנה על גשרון קטן בגובה של 2 מ' מעל לרוב הקברים הקיצוניים של בית העלמין סגולה.

הסיבה להגבהת הכביש היא הצורך להתחבר לגשרונים הרבים שיתחברו אליו משכונת אם המושבות מעל לתעלת הרכבת.

לפי ההלכה, מותר לכהנים לעבור מעל או מתחת לקברים ללא חשש שהם יטמאו את עצמם בטומאת הקברים האלה. אסור להם לעבור במפלס הקרקע של הקברים אלא באוויר מעליהם או בתעלה מתחת להם.

כשהם עוברים מעל הקברים, תחתית הגשר חוצצת הלכתית בינם לבין הקברים או רצפת המטוס חוצצת הלכתית בינם לבין הקברים. כשהם עוברים מתחת לקברים, תקרת התעלה חוצצת מבחינה הלכתית.

לכן כשאדמו"ר גדול מהעולם מזומן לבית קברות בארץ כדי לנהל טקס, הנהלת בית הקברות בונה בשבילו שביל מעץ מוגבה על יתדות ברזל קטנות מהכניסה ועד למקום הטקס בתוך בית הקברות מהחשש ההלכתי שיש ייחוס כהני בעברו. הוא לא דורך על אדמת בית הקברות מכניסתו ועד לצאתו. שאר הכהנים בקהילה שלו רואים את הטקס מרחוק מחוץ לגדר של בית הקברות והם נזהרים שלא לעמוד שם מתחת לעצים כי יש חשש לקורת גג משותפת לקברים ולהם, קורת גג שההלכה אוסרת לחלוטין לגביהם.

רק המחמירים ביותר, שהם אחוז זעום מהכהנים בעולם, לעולם לא ייסעו בכביש מס' 2 או ישתמשו בתחנת הרכבת הזאת או ישתמשו בנתב"ג לטיסות. הם טסים תמיד דרך שדה התעופה של חיפה שצמוד לים ולכן בטוח הלכתית מבחינתם.









 

נתנאל531

Well-known member
מה שכתבת לגבי 'ייחוס כהני' שגוי בעליל

הקברים לא פולשים לשטח הכביש והמסילה אלא להיפך. כביש מס' 2
פולש לתוך שטח בית הקברות בצורה נרחבת.

אתה פשוט צריך להסתכל על זה בתלת מימד. כביש מס' 2 (רחוב הרכבת) יהיה מעל הקברים והמסילה תהיה מתחת להם.

כביש מס' 2 ייבנה על גשרון קטן בגובה של 2 מ' מעל לרוב הקברים הקיצוניים של בית העלמין סגולה.

הסיבה להגבהת הכביש היא הצורך להתחבר לגשרונים הרבים שיתחברו אליו משכונת אם המושבות מעל לתעלת הרכבת.

לפי ההלכה, מותר לכהנים לעבור מעל או מתחת לקברים ללא חשש שהם יטמאו את עצמם בטומאת הקברים האלה. אסור להם לעבור במפלס הקרקע של הקברים אלא באוויר מעליהם או בתעלה מתחת להם.

כשהם עוברים מעל הקברים, תחתית הגשר חוצצת הלכתית בינם לבין הקברים או רצפת המטוס חוצצת הלכתית בינם לבין הקברים. כשהם עוברים מתחת לקברים, תקרת התעלה חוצצת מבחינה הלכתית.

לכן כשאדמו"ר גדול מהעולם מזומן לבית קברות בארץ כדי לנהל טקס, הנהלת בית הקברות בונה בשבילו שביל מעץ מוגבה על יתדות ברזל קטנות מהכניסה ועד למקום הטקס בתוך בית הקברות מהחשש ההלכתי שיש ייחוס כהני בעברו. הוא לא דורך על אדמת בית הקברות מכניסתו ועד לצאתו. שאר הכהנים בקהילה שלו רואים את הטקס מרחוק מחוץ לגדר של בית הקברות והם נזהרים שלא לעמוד שם מתחת לעצים כי יש חשש לקורת גג משותפת לקברים ולהם, קורת גג שההלכה אוסרת לחלוטין לגביהם.

רק המחמירים ביותר, שהם אחוז זעום מהכהנים בעולם, לעולם לא ייסעו בכביש מס' 2 או ישתמשו בתחנת הרכבת הזאת או ישתמשו בנתב"ג לטיסות. הם טסים תמיד דרך שדה התעופה של חיפה שצמוד לים ולכן בטוח הלכתית מבחינתם.
מה שכתבת לגבי 'ייחוס כהני' שגוי בעליל
אין דבר כזה 'חשש לייחוס כהני', מי שיש לו מסורת משפחתית של כהונה - כהן, מי שלא - לא, לא קיים הליך של מי שאין לו מסורת כהונה במשפחה וחושש שהינו כהן, ויהיה אשר יהיה.
&nbsp
מה שכתבת לגבי 'שביל כהנים' רלוונטי רק לגבי אישים שיש להם מסורת כהונה משפחתית, וכמדומני שאינו מוסכם על דעת הכל, יש כהנים שנמנעים כלל מכניסה לבית קברות, ללא שימוש בפתרונות-הלכתיים מסוגים שונים.
 

משה12333

New member
תסתכל על האדמו"רים שנכנסים לבתי הקברות על גשרים שבונים

מה שכתבת לגבי 'ייחוס כהני' שגוי בעליל
אין דבר כזה 'חשש לייחוס כהני', מי שיש לו מסורת משפחתית של כהונה - כהן, מי שלא - לא, לא קיים הליך של מי שאין לו מסורת כהונה במשפחה וחושש שהינו כהן, ויהיה אשר יהיה.
&nbsp
מה שכתבת לגבי 'שביל כהנים' רלוונטי רק לגבי אישים שיש להם מסורת כהונה משפחתית, וכמדומני שאינו מוסכם על דעת הכל, יש כהנים שנמנעים כלל מכניסה לבית קברות, ללא שימוש בפתרונות-הלכתיים מסוגים שונים.
תסתכל על האדמו"רים שנכנסים לבתי הקברות על גשרים שבונים
בשבילם במיוחד.

כהנים רגילים עומדים מחוץ לבית הקברות אבל האדמו"ר ופמלייתו צועדים על גבי גשר הכהנים הזמני בתוך בית הקברות.

כך בדיוק יסעו הכהנים ברח' הרכבת החדש כי הכביש ייסלל על גשרון מוגבה מעל הקברים הקיצוניים בצד המערבי של בית העלמין סגולה.

רח' הרכבת החדש הוא סוג של גשר כהנים קבוע.









 

נתנאל531

Well-known member
התמונות שצרפת הם של 'גשר הכהנים' במירון

תסתכל על האדמו"רים שנכנסים לבתי הקברות על גשרים שבונים
בשבילם במיוחד.

כהנים רגילים עומדים מחוץ לבית הקברות אבל האדמו"ר ופמלייתו צועדים על גבי גשר הכהנים הזמני בתוך בית הקברות.

כך בדיוק יסעו הכהנים ברח' הרכבת החדש כי הכביש ייסלל על גשרון מוגבה מעל הקברים הקיצוניים בצד המערבי של בית העלמין סגולה.

רח' הרכבת החדש הוא סוג של גשר כהנים קבוע.
התמונות שצרפת הם של 'גשר הכהנים' במירון
באזור שבו אין שרידים על פני השטח של קברות, למעט קבר הרשב"י, אך מסתבר שרשב"י לא נקבר בבדידות אלא בסמוך לקברים אחרים, שכמה מהם נמצאו בעבודות חפירה שונות בסמוך.
&nbsp
במקרה הזה מדובר בפתרון-אפשרי (אך לא ודאי) לכהנים בעלי מסורת, לא ל'חשש ייחוס כהני' שהוא דבר שלא קיים.
 

משה12333

New member
הגשר הזה נבנה לאדמו"ר הגדול שבא לנהל את הטקס. אם הוא לא היה

התמונות שצרפת הם של 'גשר הכהנים' במירון
באזור שבו אין שרידים על פני השטח של קברות, למעט קבר הרשב"י, אך מסתבר שרשב"י לא נקבר בבדידות אלא בסמוך לקברים אחרים, שכמה מהם נמצאו בעבודות חפירה שונות בסמוך.
&nbsp
במקרה הזה מדובר בפתרון-אפשרי (אך לא ודאי) לכהנים בעלי מסורת, לא ל'חשש ייחוס כהני' שהוא דבר שלא קיים.
הגשר הזה נבנה לאדמו"ר הגדול שבא לנהל את הטקס. אם הוא לא היה
בא, לא היו טורחים לבנות לכהנים רגילים את הגשר הזה.

התנאי לבואו היה בניית הגשר הזה מחשש לטומאת קברים.

הלכתית, הגשר הזה הוא בדיוק הצומת המוגבה שיהיה מעל הקברים בפ"ת במפגש שלושת הרחובות: רח' מבצע יפתח הקיים- רח' הרכבת המתוכנן-כביש מס' 17 המתוכנן.

הנדסית, הצומת מוגבה כי הוא מעל תעלת הרכבת.

 

נתנאל531

Well-known member
המושג 'האדמו"ר הגדול' אינו קיים בשיח הדתי

הגשר הזה נבנה לאדמו"ר הגדול שבא לנהל את הטקס. אם הוא לא היה
בא, לא היו טורחים לבנות לכהנים רגילים את הגשר הזה.

התנאי לבואו היה בניית הגשר הזה מחשש לטומאת קברים.

הלכתית, הגשר הזה הוא בדיוק הצומת המוגבה שיהיה מעל הקברים בפ"ת במפגש שלושת הרחובות: רח' מבצע יפתח הקיים- רח' הרכבת המתוכנן-כביש מס' 17 המתוכנן.

הנדסית, הצומת מוגבה כי הוא מעל תעלת הרכבת.
המושג 'האדמו"ר הגדול' אינו קיים בשיח הדתי
מדובר באדמו"רים מתולדות אהרון / תולדות אברהם יצחק שהם כהנים ביחוסם (לא יותר גדולים מאדמו"רים ורבנים אחרים, ככלל למעט חסידים-שוטים לא נערכות השוואות כאלו), ועורכים אירועים מסורתיים לקהילתם (2 אירועים נפרדים, פתוח במידה מסויימת גם לכלל הציבור) בסיום אירועי ל"ג בעומר במירון.

לאירועים אלו יש אזכורים רבים ברשת, כולל סרטוני וידאו, וככלל הם חידוש של השנים האחרונות, זה לא היה נהוג בעבר (כשם שלא היו נהוגות מספר הדלקות במהלך אירועי ל"ג בעומר)
 
למעלה