מתחם סירקין החדש, תכנית משרד הביטחון. אין-ספור פתרונות
תחבורה לתושבי פ"ת:
1. תחנת רכבת ישראל חדשה ממזרח לשכונה, בסמוך אליה, על המסילה המזרחית החדשה.
2. ביטול תחנת רכבת ישראל-סגולה העלובה ובנייתה מחדש כמתח"מ (מרכז תחבורה משולב) ענק שאין כדוגמתו בארץ. המתח"מ ישרת את כל תושבי מזרח גוש דן.
הסיפור של התחנה הזאת הוא ממש הסיפור של לכלוכית שהפכה לסינדרלה.
התחנה העלובה הזאת נבנתה מלכתחילה במהירות כאמצעי זמני באמצע שום-מקום עד להקמת תחנת הרכבת בקצה הדרומי החדש של רח' הרכבת (שים לב לשם הרחוב) ליד בית העלמין סגולה.
מתחנה זמנית היא הפכה לתחנה קבועה ומתחנה קבועה היא הפכה למתח"מ.
המתח"מ הענק החדש יכלול את תחנת רכבת ישראל-סגולה שתיבנה מחדש עם גישה אל הרציפים מצפון ומדרום אליה.
הוא יכלול כביש גישה חדש מצומת כבר הבפטיסטים שיקושר לכביש עוקף 40 החדש.
הוא יכלול כביש גישה חדש מכיוון אזור התעשייה סגולה.
הוא יכלול אין-ספור חניות מסודרות לרכבים פרטיים וחניות לאוטובוסים עם תחנות אוטובוסים רבות בכניסה לתחנת הרכבת החדשה.
הוא יכלול חיבור לפארק הירקון של פ"ת על שלל מתקני הנופש והתיירות שייבנו בו.
3. מסוף חדש של אוטובוסים בדרום מזרח השכונה החדשה שיקשר בין רחובות השכונה ליעדים מרכזיים בפ"ת ובגוש דן.
4. כביש 40 החדש. הכביש יעבור מתחת לשכונה, לא במנהרה אלא ככביש משוקע מקורה, בדיוק כמו החלק המקורה בכביש 471 שצמוד ממזרח למחלף בר-אילן.
מעל לתקרת הכביש ייבנה פארק נחל מזור. ביחד עם פארק נחל שילה שגם ייבנה בשכונה החדשה, תושבי השכונה יזכו לשני פארקים ענקיים עם נחלים שמתמלאים בחורף במים ממש עד לגדותיהם. פארק נחל מזור יהיה במע' השכונה ופארק נחל שילה יהיה בצפונה.
לא יהיה קשר בין החלק המקורה של הכביש לשכונה החדשה בכלל.
5. כביש חדש לתושבי השכונה בלבד במקביל לכביש מס' 40 החדש המקורה ובנפרד ממנו.
הכביש יאפשר לתושבי השכונה להיכנס לשכונה ולצאת ממנה לכביש מס' 40 החדש והישן, לכביש 4713 ולכביש 483.
6. מחלף חדש 40/4713 ומחלף חדש 40/483 בשני קצותיו של הכביש העוקף המקורה.
7. הכביש המפתיע ביותר- כביש חדש שייסלל לתושבי השכונה מכביש 444 (כביש המחצבות) שליד ראש העין ויעבור בגשר חדש מעל לכביש מס' 6 ומעל המסילה המזרחית החדשה של רכבת ישראל.
הכביש יתחבר לכביש החדש שמקביל לכביש המקורה.
8. כביש חדש לתושבי השכונה ישירות ממחלפון עמישב שעל דרך 471 לכניסה ויציאה מהירים לכביש 471.
9. כביש חדש שיאפשר כניסה מהירה לשכונה מכביש 483 וכניסה מהירה לשכונת יוספטל הסמוכה ובמיוחד למתחם החדש והיוקרתי שעומד להיבנות בצפונה.
10. כבישים חדשים בין השכונה החדשה לשכ' בלינסון, לשכ' עמישב ולשכ' קריית אלון שמסביבה.
(אם אתה חושב שהפתרונות האלה הם מובנים מאליהם, אז אתה טועה. הם הושגו ע"י עבודה סיזיפית של ראש העיר שהתנה את חתימת אישורו על הפרוייקט הזה של מתחם סירקין, במתן פתרונות תחבורה הולמים לתושבי עירו. אין ספק שהוא ניצח את כל משרדי הממשלה בעמדתו חסרת הפשרות על עקרונותיו).
השכונה החדשה תיבנה בכוונה בשלבים מתוכננים מראש וראש העיר לא יאשר שלב חדש בה לפני שפתרון התחבורה שהוא רוצה בו ימומש בשטח.
מתחם סירקין החדש, תכנית משרד הביטחון. אין-ספור פתרונותהשינוי הלא ייאמן של כביש מס' 40 בשני קטעים: "עוקף התעשייה
האווירית" ו"עוקף פתח תקווה" המתוכננים.
1. עוקף התעשייה האווירית:
כביש מס' 40 ישנה את מסלולו לחלוטין בין צומת הטייסים בצפון קטע הכביש לבין צומת אל-על בדרום קטע הכביש.
מטרת הקטע העוקף היא לעקוף את הפקקים הקבועים שיוצרים נתב"ג והתעשייה האווירית.
א. צומת אל-על ייהפך להיות למחלף אל-על.
המחלף החדש יאפשר להמשיך ישר ללא רמזורים צפונה-דרומה וההיפך בכביש מס' 40 ויאפשר לפנות בלולאה מדרום לכיוון מערב לתוך נתב"ג ללא רמזורים.
ב. כביש מס' 40 יבוטל בתוואי שבין נתב"ג לתעשייה האווירית. הכביש ימשיך ישר ממחלף אל-על מדרום לצפון על תוואי כביש 46 שקיים היום במיקום הזה.
כביש 40 למעשה יעתיק את מיקומו מזרחה ויהיה ממזרח למסילה המזרחית המתוכננת של רכבת ישראל.
ג. מחלף התעשייה האווירית החדש:
המחלף החדש יהיה בתוואי החדש של כביש מס' 40 (תוואי כביש 46 כיום) ויאפשר כניסה ויציאה לתעשייה האווירית ללא רמזורים.
המחלף יאפשר נסיעה רצופה ישרה דרומה-צפונה וההיפך בכביש מס' 40 החדש.
במחלף תיבנה לולאה ובסמוך לה עקומה.
הלולאה תאפשר כניסה לתעשייה האווירית מדרום לכיוון מערב ללא רמזורים.
העקומה הצמודה לה תאפשר יציאה מהתעשייה האווירית ממערב לכיוון צפון ללא רמזורים.
כמובן שבצמידות למחלף ממערב לו יהיה בכביש של התעשייה האווירית גשר חדש מעל המסילה המזרחית החדשה של רכבת ישראל.
ד. כביש 40 החדש סוטה מערבה ומתנתק מהתוואי של כביש 46.
במפגש 40/46 יהיה גשר עילי לעקומת כביש 40 החדש מדרום למערב וההיפך.
במפגש יהיה מעבר תחתי לנסיעה צפונה-דרומה בין כביש 46 לכביש 40.
כמובן שהמפגש יכלול גשר ממערב לו מעל המסילה המזרחית החדשה של רכבת ישראל.
ה. כביש 4613 שמחבר בין כביש 40 הישן לכביש 46 מבוטל.
כמובן שביטול הכביש גורר את ביטול צומת בדק בכביש 40 ואת ביטול צומת ברקת בכביש 46 שנמצאים בשני קצוות הכביש המבוטל.
כמובן שמפגש הכביש-מסילה שבמרכז כביש 4613 גם מבוטל (מפגש מס' 121).
ו. כביש 40 מתחבר בחזרה לתוואי הישן שלו שנמצא ממערב למסילה המזרחית החדשה של רכבת ישראל.
המפגש בין הקטע החדש שבא ממזרח לקטע הישן שבא מצפון יכלול גם כניסה ויציאה ללא רמזורים לכביש פנימי פרטי של התעשייה האווירית. הכביש הפנימי הפרטי הזה הוא למעשה כביש 40 הישן בתוואי שיבוטל.
ז. רכבת ישראל מקימה את תחנת הרכבת "תעופה" על המסילה המזרחית החדשה.
התחנה החדשה תהיה צמודה למחלף אל-על החדש מצפון לו. הגישה אליה תהיה להולכי רגל על גשר מעל המסילה ומעל כביש 40 החדש מכיוון קריית שדה התעופה (איירפורט סיטי).
הגישה אל התחנה החדשה לרכבים תהיה דרך כביש 40 הישן המבוטל שיהפוך לכביש גישה פנימי פרטי מקומי של התעשייה האווירית - נתב"ג - תחנת הרכבת החדשה.
ח. צומת הטייסים הופך להיות למחלף הטייסים.
כחלק מפרוייקט הארכת כביש 461 מזרחה מצומת הטייסים לצומת גבעת כח, מכביש 40 לכביש 444 ולכביש 6, צומת הטייסים ייהפך למחלף שיאפשר נסיעה רציפה בכביש 461 ממערב למזרח ולהיפך.
2. עוקף פ"ת.
כביש מס' 40 ישנה את מסלולו לחלוטין בין צומת קניון סירקין בדרום קטע הכביש לבין צומת כפר הבפטיסטים בצפון קטע הכביש.
מטרת הקטע העוקף היא לעקוף את צומת סירקין, את רח' דרך ירושלים בפ"ת, את צומת גנים, את צומת סגולה ולאפשר לתושבי השכונה החדשה של מתחם סירקין גישה מהירה לכביש מס' 40 הישן והחדש.
א. כביש 40 מוסט מזרחה בצומת קניון סירקין ולא ממשיך יותר צפונה לצומת סירקין.
רח' דרך ירושלים בפ"ת הופך לשמש ככביש פנימי מקומי לתושבי פ"ת בלבד.
ב. מחלף חדש 40/4713 .
כביש 40 החדש מתחבר לכביש 4713 (כביש פ"ת-כפר סירקין או בשמו הרשמי: רח' ועד ארבע ארצות) באמצעות מחלף חדש שייבנה ע"י משרד הביטחון לפי תמ"א 47 לפינוי מחנות צה"ל.
המחלף החדש לא יאפשר גישה לכביש המקורה אלא לכביש המקביל לו של תושבי השכונה החדשה בלבד.
ג. כביש מקורה מתחת לפארק נחל מזור החדש.
כביש 40 החדש עובר בתעלה מקורה בגבול המערבי של השכונה החדשה שתיבנה במקום מחנה סירקין.
מעל תקרת הכביש, תושבי השכונה החדשה ותושבי קריית אלון הישנה ייהנו מפארק חדש בשתי גדותיו של נחל מזור עם מתקני ספורט ונופש.
הסלילה, התעלה, הקירוי והקמת הפארק יתבצעו ע"י משרד הביטחון לפי תמ"א 47 לפינוי מחנות צה"ל.
ד. מחלף חדש 40/483.
כביש 40 החדש מתחבר לכביש 483 (כביש פ"ת-ראש העין) באמצעות מחלף חדש שייבנה ע"י משרד הביטחון לפי תמ"א 47 לפינוי מחנות צה"ל.
המחלף החדש לא יאפשר גישה לכביש המקורה אלא לכביש המקביל לו של תושבי השכונה החדשה בלבד.
ה. כביש 40 החדש ממשיך צפונה ועוקף ממזרח את צומת סגולה ואת כל השכונות המזרחיות של פ"ת.
קטע כביש זה ייסלל ע"י משרד התחבורה.
ו. כביש 40 סוטה מערבה ומתחבר בחזרה לתוואי הישן שלו מדרום לצומת כפר הבפטיסטים ע"י מחלף שייבנה ע"י משרד התחבורה.
המחלף החדש יאפשר נסיעה לכל כיוון ומכל כיוון ללא רמזורים.
המחלף החדש יכלול גשר, לולאה ועקומה שצמודה להיקפה החיצוני של הלולאה הזאת.
ז. משרד התחבורה הורס את תחנת רכבת ישראל סגולה ובונה אותה מחדש כמתח"מ ענק שכולל תחנת רכבת עם גישה לרציפים שלה מצפון ומדרום למסילות, עם תחנות אוטבוסים ועם חניית רכבים ענקית.
הגישה לרכבים למתח"מ החדש תהיה באמצעות כביש גישה חדש מצומת כפר הבפטיסטים וכביש גישה חדש מאזור התעשייה סגולה שבפ"ת.
(עיריית פ"ת התחילה ממש בשטח בשבוע שעבר במלאכת פינוי העסקים הלא חוקיים שמפריעים לעבודות האלה).
ח. משרד הביטחון סולל כביש גישה מזרחי חדש לשכונה החדשה במתחם סירקין מכביש 444. הכביש עובר על גשר חדש מעל לכביש 6 ומעל למסילה המזרחית החדשה.
ט. משרד הביטחון מקים עבור רכבת ישראל תחנת רכבת חדשה על המסילה המזרחית החדשה בקצה המזרחי של מתחם סירקין.
י. הנתיבים שמצפון למחלף ירקון עד לצומת עדנים מסודרים מחדש כדי לאפשר לבנות את מחלף עדנים.
לפונים ימינה להמשך כביש מס' 40 מדרום למזרח יהיה נתיב בלעדי משלהם ממחלף ירקון.
לפונים ימינה לכביש מס' 5 מצפון למערב יהיו שני נתיבים בלעדיים משלהם.
יא. צומת עדנים הופך להיות למחלף עדנים.
המחלף יכלול גשר, לולאה ועקומה.
תחבורה לתושבי פ"ת:
1. תחנת רכבת ישראל חדשה ממזרח לשכונה, בסמוך אליה, על המסילה המזרחית החדשה.
2. ביטול תחנת רכבת ישראל-סגולה העלובה ובנייתה מחדש כמתח"מ (מרכז תחבורה משולב) ענק שאין כדוגמתו בארץ. המתח"מ ישרת את כל תושבי מזרח גוש דן.
הסיפור של התחנה הזאת הוא ממש הסיפור של לכלוכית שהפכה לסינדרלה.
התחנה העלובה הזאת נבנתה מלכתחילה במהירות כאמצעי זמני באמצע שום-מקום עד להקמת תחנת הרכבת בקצה הדרומי החדש של רח' הרכבת (שים לב לשם הרחוב) ליד בית העלמין סגולה.
מתחנה זמנית היא הפכה לתחנה קבועה ומתחנה קבועה היא הפכה למתח"מ.
המתח"מ הענק החדש יכלול את תחנת רכבת ישראל-סגולה שתיבנה מחדש עם גישה אל הרציפים מצפון ומדרום אליה.
הוא יכלול כביש גישה חדש מצומת כבר הבפטיסטים שיקושר לכביש עוקף 40 החדש.
הוא יכלול כביש גישה חדש מכיוון אזור התעשייה סגולה.
הוא יכלול אין-ספור חניות מסודרות לרכבים פרטיים וחניות לאוטובוסים עם תחנות אוטובוסים רבות בכניסה לתחנת הרכבת החדשה.
הוא יכלול חיבור לפארק הירקון של פ"ת על שלל מתקני הנופש והתיירות שייבנו בו.
3. מסוף חדש של אוטובוסים בדרום מזרח השכונה החדשה שיקשר בין רחובות השכונה ליעדים מרכזיים בפ"ת ובגוש דן.
4. כביש 40 החדש. הכביש יעבור מתחת לשכונה, לא במנהרה אלא ככביש משוקע מקורה, בדיוק כמו החלק המקורה בכביש 471 שצמוד ממזרח למחלף בר-אילן.
מעל לתקרת הכביש ייבנה פארק נחל מזור. ביחד עם פארק נחל שילה שגם ייבנה בשכונה החדשה, תושבי השכונה יזכו לשני פארקים ענקיים עם נחלים שמתמלאים בחורף במים ממש עד לגדותיהם. פארק נחל מזור יהיה במע' השכונה ופארק נחל שילה יהיה בצפונה.
לא יהיה קשר בין החלק המקורה של הכביש לשכונה החדשה בכלל.
5. כביש חדש לתושבי השכונה בלבד במקביל לכביש מס' 40 החדש המקורה ובנפרד ממנו.
הכביש יאפשר לתושבי השכונה להיכנס לשכונה ולצאת ממנה לכביש מס' 40 החדש והישן, לכביש 4713 ולכביש 483.
6. מחלף חדש 40/4713 ומחלף חדש 40/483 בשני קצותיו של הכביש העוקף המקורה.
7. הכביש המפתיע ביותר- כביש חדש שייסלל לתושבי השכונה מכביש 444 (כביש המחצבות) שליד ראש העין ויעבור בגשר חדש מעל לכביש מס' 6 ומעל המסילה המזרחית החדשה של רכבת ישראל.
הכביש יתחבר לכביש החדש שמקביל לכביש המקורה.
8. כביש חדש לתושבי השכונה ישירות ממחלפון עמישב שעל דרך 471 לכניסה ויציאה מהירים לכביש 471.
9. כביש חדש שיאפשר כניסה מהירה לשכונה מכביש 483 וכניסה מהירה לשכונת יוספטל הסמוכה ובמיוחד למתחם החדש והיוקרתי שעומד להיבנות בצפונה.
10. כבישים חדשים בין השכונה החדשה לשכ' בלינסון, לשכ' עמישב ולשכ' קריית אלון שמסביבה.
(אם אתה חושב שהפתרונות האלה הם מובנים מאליהם, אז אתה טועה. הם הושגו ע"י עבודה סיזיפית של ראש העיר שהתנה את חתימת אישורו על הפרוייקט הזה של מתחם סירקין, במתן פתרונות תחבורה הולמים לתושבי עירו. אין ספק שהוא ניצח את כל משרדי הממשלה בעמדתו חסרת הפשרות על עקרונותיו).
השכונה החדשה תיבנה בכוונה בשלבים מתוכננים מראש וראש העיר לא יאשר שלב חדש בה לפני שפתרון התחבורה שהוא רוצה בו ימומש בשטח.